eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
❕دامادی حضرت قاسم ع در کربلا !!!! @Rahnamye_Behesht
❕چرا به امام حسین علیه السلام می گوییم ثار الله !!!! @Rahnamye_Behesht
شهدای ایرانی کربلا !!!! 🤔 : ❓آیا در میان شهدای کربلا ایرانی تبار هم بوده است !!!!! 💠💠 👌در این رابطه نص تاریخی روشنی نیست که ثابت کند : شهیدی در کربلا ایرانی بوده باشد , برخی احتمال داده اند که برخی از موالیان شهید ایرانی بوده باشند اما دلیل قطعی بر این مساله وجود ندارد . ❗️یکی از افرادی که احتمال داده اند که شهید ایرانی کربلا باشد , اسلم بن عمرو ترکی است . در کتاب دانشنامه امام حسین علیه السلام در مورد او چنین آمده است : " وى، برده دانشمندى بود كه توفيق شهادت در ركاب امام حسين عليه السلام را يافت. 👌خوارزمى، در باره او آورده است: ❗️جوان تركى كه قارى قرآن و عربيدان بود، براى مبارزه به ميدان آمد. او كه از غلامان حسين عليه السلام بود، نبرد را شروع كرد، در حالى كه چنين رَجَز مى‏خواند: دريا، از [نيزه‏] انداختن و [شمشير] زدنم، متلاطم مى‏شود و فضا، از تير و تيراندازى‏ام آكَنْده مى‏شود. زمانى كه شمشيرم در دست راستم، برق مى‏زند . دل حسود مورد احترام، مى‏شكافد. ❗️سپس، تعدادى را كُشت. او را دوره كردند و به زمينش زدند. حسين عليه السلام به سوى او آمد و گريست و صورتش را بر صورت او گذاشت. او چشمانش را باز كرد و حسين عليه السلام را ديد و لبخندى زد و به سوى پروردگارش، ره‏سپار شد. 📚مقتل الحسین خوارزمی ج ٢ ص ٤٢ _ مناقب ابن شهر آشوب ج ٤ ص ١٠٤ ❗️ابن شهرآشوب، او را غلام حُر، معرّفى كرده است. خوارزمى نيز ماجراى پيوستن حُر به اردوى امام عليه السلام را به همراه برده‏اى تُرك، آورده است. 📚دانش نامه امام حسین ع ج ٢ ص ١٤٦ 👌چنان که گفتیم در نصی صریحا نیامده است که این فرد از غلامان ترک زبان ایران بوده باشد , تنها در برخی از کتابهای متاخر و معاصر احتمال داده اند که او از ترکان دیلم نزدیک قزوین ایران بوده است : " زاد في وسيلة الدّارين: على الظّاهر كان أبوه من ترك الدّيلم قرب قزوين‏ " 📚موسوعة الامام الحسين(عليه‏السلام)، ج‏15، ص: 121 @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
❕اثبات وجود حضرت رقیه سلام الله علیها !!!! @Rahnamye_Behesht
معنای روایت "انا قتیل العبره "!!! 🤔 : ❓یکی از القاب سیدنا حسین را «قتیل العبرات» گذاشته اند !!! منظور از قتیل العبرات چیست؟ کشته شده بوسیله اشک ها یعنی چه؟ منظور این است که برخی ها که مدعی حب حسین بودند و اشک ریختند تا حسین به کوفه برود همین ها باعث قتل حسین شدند زیرا حسین را تنها گذاشتند از این رو سیدنا حسین فرمود اشک های اینها من را کشت!!!! 💠💠 👌متاسفانه وهابی روایت " قتیل العبره" را خوب ترجمه نکرده است . ❕اضافه شدن «قتيل (كُشته)» به «العَبرة (اشك)»، اضافه سبب به مسبَّب است. بنا بر اين، جمله «من، كشته اشكم»، بدين معناست كه كشته شدن من، سبب جارى شدن اشك است. اين جمله در احاديث خود امامان علیهم السلام به همین گونه معنا شده است . ❗️امام صادق عليه السلام فرمود: «پيامبر به حسين بن على كه به خدمت ايشان آمده و ايشان او را بر دامنش نشانده بود نگاه كرد و فرمود:" از كشته شدن حسين، حرارتى در دل‏هاى مؤمنان است كه هرگز سرد نمى‏شود"». 👌آن‏گاه فرمود: «پدرم فداى كشته هر اشكى!». به ايشان گفته شد: كشته هر اشكى، يعنى چه اى پسر پيامبر خدا؟ 👈فرمود: «هيچ مؤمنى از او ياد نمى‏كند، مگر اين كه مى‏گِريد». 👉 " ثُمَّ قالَ عليه السلام: بِأَبي قَتيلُ كُلِّ عَبرَةٍ، قيلَ: وما قَتيلُ كُلِّ عَبرَةٍ يَابنَ رَسولِ اللّهِ؟ قالَ: لا يَذكُرُهُ مُؤمِنٌ إلّا بَكى‏ " 📚مستدرک الوسائل ج ١٠ ص ٣١٨ 👌یا در روایت دیگر امام صادق عليه السلام فرمود : "امير مؤمنان عليه السلام به حسين عليه السلام نگاه كرد و فرمود: «اى اشك هر مؤمن!». " " نَظَرَ أميرُ المُؤمِنينَ عليه السلام إلَى الحُسَينِ عليه السلام، فَقالَ: يا عَبرَةَ كُلِّ مُؤمِن‏ " 📚كامل الزيارات: ص 214 ح 308، فضل زيارة الحسين عليه السلام: ص 38 ح 9 👌یا در روایت دیگر خود امام حسین ع حدیث را چنین معنا کرد : " أنَا قَتيلُ العَبرَةِ، لا يَذكُرُنى مُؤمِنٌ إلَا استَعبَرَ. " "من كشته اشكم. مؤمنى از من ياد نمى‏كند، جز اين كه مى‏گريد. " 📚امالی صدوق ص ١٣٧ ❗️لذ می بینیم علامه مجلسی معنای اظهر این روایت را چنین می داند : " «من كشته اشكم»، يعنى: كشته‏اى كه به اشك و گريه نسبت داده مى‏شود و سبب جارى شدن اشك است‏ " " بيان قوله أنا قتيل العبرة أي قتيل منسوب إلى العبرة و البكاء و سبب لها " 📚بحار الانوار ج ٤٤ ص ٢٧٩ ❕محققین معاصر نیز روایت را به همین گونه معنا می کنند و می نویسند : "در واقع، جمله «أنا قتيل العبرة»، به يك پديده مهم و تنبّه‏آفرين اجتماعى و تاريخى اشاره دارد كه كشته شدن هيچ كس در طول تاريخ، به اندازه كشته شدن سيّد الشهدا، غم‏انگيز و گريه‏آور نبوده و نيست. ❗️در طول تاريخ، انسان‏هاى بسيارى كشته شده‏اند كه كسى بر آنها نَگريسته و بسيارى نيز كشته شده‏اند و گريه بر آنها، موقّت بوده و بسيارى نيز كشته شده‏اند و تنها گروه خاصّى را متأثّر كرده‏اند؛ امّا تحقيقا در باره هيچ كس جز امام حسين عليه السلام گزارش نشده است كه همه پيامبران از آدمِ ابو البشر تا خاتم انبيا، و خاندان پيامبر خدا و جمعى از اصحاب پيامبر خدا و آله قبل از ولادتش، بر او گريسته باشند و نيز فرشتگان، پريان، حيوانات و زمين و آسمان بر او گريه كرده باشند و حتّى دشمن بر او گريسته باشد. 👌در طول تاريخ، كسى را سراغ نداريم كه مردمى بيش از يكهزار و سيصد سال، بر او بگريند. آرى! سيّد الشهدا، «كشته اشك» است؛ اشكى كه تا وقتى انتقام خون همه مظلومان تاريخ را از ستمگران باز نستاند و آرمان‏هاى حسينى را به رهبرى فرزند بزرگوارش، مهدى آل محمّد، در جهانْ تحقّق نبخشد، همچنان بر گونه‏هاى مؤمنان راستين و علاقه‏مندان به خاندان رسالت، جارى خواهد بود. " 📚دانشنامه امام حسین علیه السلام ج ١٠ ص ٣٨ 👌در ذیل پاسخ شبهه وهابیون را که شیعیان را قاتل امام حسین ع معرفی می کنند را داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4268 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4247 @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
❕مشروعیت عزاداری کردن در قرآن !!! @Rahnamye_Behesht
وهابی : امام حسین ع نباید قیام می کرد !!!! 🤔 : ❓طبق فرمایش رسول خدا صلی الله علیه وسلم هنگام فتنه میبایست که در خانه بنشینیم و بی طرفی اعلام کنیم !! ستکون الفتنه القاعد فیهاخَيْرٌ مِنَ القائِمِ، والقائِمُ فيها خَيْرٌ مِنَ الماشِي، والماشِي فيها خَيْرٌ مِنَ السَّاعِي، ومَن يُشْرِفْ لها تَسْتَشْرِفْهُ، ومَن وجَدَ مَلْجَأً أوْ مَعاذًا فَلْيَعُذْ بهِ. ◾️ترجمه: به زودی فتنه هایی خواهند امد که در انها شخص نشسته بهتر است از ایستاده، وایستاده بهتر است از رونده و رونده بهتر است از دونده! در زمان فتنه ها هر کس پناهگاهی یافت وارد ان شود تا از فتنه ها مصون بماند. 📕أخرجه البخاري (3601)، ومسلم (2886) لهذا بهترین کار این بود که وارد چنین جنگ هاو در گیری هایی نشویم سیدنا حسین رضی الله عنه هم اگر نمیرفت بهتر بود ❗️❗️❗️ 💠💠 👌 یزید ملعون یعنی حاکمی که امام حسین ع در برابر او قیام کرد , اهل فسق و فجور و مشروب خواری و لا ابالی گری بوده است , چنانکه ذهبی در مورد یزید می نویسد : " یزید شخصی ناصبی , تند خو , جلف و سبک , شراب خوار , و صاحب اعمال منکر بود , دولتش را با قتل حسین ع آغاز کرد و با واقعه حره به پایان رساند " " كان ناصبيا ، فظا ، غليظا ، جلفا . يتناول المسكر ، ويفعل المنكر . افتتح دولته بمقتل الشهيد الحسين ، واختتمها بواقعة الحرة " 📚سیر اعلام النبلاء ج ٤ ص ٣٧ ❕بزرگان اهلسنت نقل می کنند که یزید از کودکی اهل شرب خمر بود : " کان یزید بن معاویه فی حداثته صاحب شراب " 📚تاریخ مدینه دمشق ج ٦٥ ص ٤٠٣ _ البدایه و النهایه ج ٨ ص ٢٢٨ 👌عبدالله بن حنظله در مورد یزید می گفت که او اهل زنای با مادران اولاد و خواهران و دختران است , شرب خمر کرده و ترک صلاه می کند : " فقال : يا قوم ! والله ما خرجنا حتى خفنا أن نرجم من السماء ، رجل ينكح أمهات الأولاد ، والبنات ، والأخوات ، ويشرب الخمر ، ويدع الصلاة . " 📚سیر اعلام النبلاء ج ٣ ص ٣٢٤ _ تاریخ الخلفاء ج ١ ص ٢٠٩ 👌باز در نقل دیگر در مورد یزید می آورند : "یزید شخصی شراب خوار , فاجر , عقاب باز , بوزینه باز , سگ باز , اسب باز , ولگرد در دشت و بیابانهاست " " " یزید الخمور و یزید الفجور .... " 📚انساب الاشراف ج ٢ ص ١٩١ 👌یا باز نقل می کنند : " یزید شراب خوار , بوزینه باز , پلنگ باز و فاسقی بود که لواط می داد " " .... المابون فی فرجه .... " 📚البیان و التبیان , جاحظ , ج ١ ص ٢٧٦ _ عیون الاخبار , ابن قتیبه , ج ١ ص ٢٢٨ _ انساب الاشراف ج ٢ ص ١٩١ ❗️قرآن امام حسین ع را مامور کرده بود که تن به حکومت چنین حاکم فاسق و فاجری ندهد . 👌قرآن تصریح می کند که تنها كسى مى‌تواند بر مسلمانان حاكم و مطاع باشد كه از نظر عقيده و عمل، انسانى وارسته، درست‌انديشه، راست‌گفتار و نيك‌رفتار باشد. 1 - وَ لاٰ تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ (سورۀ شعراء/ 151) «از فرمان اسراف‌كاران پيروى مكنيد». 2 - فَلاٰ تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ (سورۀ قلم/ 8) «از دروغ‌گويان اطاعت نكن». 3 - وَ لاٰ تُطِعْ كُلَّ حَلاّٰفٍ مَهِينٍ (سورۀ قلم/ 10) «از افراد پست كه بسيار سوگند مى‌خورند فرمان مبر». 4 - وَ لاٰ تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنٰا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنٰا وَ اتَّبَعَ هَوٰاهُ وَ كٰانَ أَمْرُهُ فُرُطاً (سورۀ كهف/ 28). «از آن‌كس كه دلش را از ياد خود غافل ساخته‌ايم، و پيرو هوا و هوس خويش است و تبه‌كارى مى‌كند، اطاعت مكن». 5 - يٰا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللّٰهَ وَ لاٰ تُطِعِ الْكٰافِرِينَ وَ الْمُنٰافِقِينَ (سورۀ احزاب/ 1). «اى پيامبر از (مخالف) خدا بپرهيز و از كافران و منافقان اطاعت نكن». 6 - فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَ لاٰ تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ كَفُوراً (سورۀ انسان/ 24). «در برابر فرمان خدايت با استقامت باش و از هيچ گنه‌كار و كافرى فرمان مبر». ❗️در روز قيامت گنه‌كارانى كه از فرمان‌روايان گنه‌كار پيروى كرده‌اند، به پيشگاه خدا، چنين اعتذار مى‌جويند: رَبَّنٰا إِنّٰا أَطَعْنٰا سٰادَتَنٰا وَ كُبَرٰاءَنٰا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلاَ * رَبَّنٰا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذٰابِ وَ الْعَنْهُمْ لَعْناً كَبِيراً (سورۀ احزاب/ 67-68). «پروردگارا، ما از رهبران و بزرگان خود اطاعت كرديم، پس آنان، ما را از راه، به در كردند، پروردگارا، عذاب آنان را دو چندان بفرما، و آنان را از رحمت خود كاملا بى‌بهره ساز». ❗️و در آیه ای نیز با صراحت فرمود : "وَ لاٰ تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النّٰارُ (سورۀ هود/ 113). «هرگز بر افراد ستمگر تكيه و اعتماد نكنيد تا آتش به شما برسد». " ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 👌امام حسین علیه السلام هم به حکم این آیات در برابر حاکم فاسق و فاجری چون یزید قیام کرد , چنان که طبق روایات اهلسنت پیامبر اسلام هم دستور به عدم اطاعت از حکام ظالم را می دهد و می فرماید : " «پس از من فرمان‌روايانى مصدر كار مى‌شوند، هر كس در جرگۀ آنان وارد شد، و دروغ آنان را تصديق كرد، و بر ستم آنان كمك كرد، از من نيست و من از او نيستم و هرگز در حوض (كوثر) بر من وارد نمى‌شود» . " يَكُونُونَ مِنْ بَعْدِي، فَمَنْ غَشِيَ أَبْوَابَهُمْ فَصَدَّقَهُمْ فِي كَذِبِهِمْ وَ أَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ؛ فَلَيْسَ مِنِّي وَ لَسْتُ مِنْهُ، وَ لَا يَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ " 📚سنن ترمذی ج ٢ ص ٣٩٣ _سنن نسایی ج ٤ ص ٤٣٤ _ مسند احمد ج ٤٥ ص ١٩٢ ❗️از این گذشته طبق روایات اهلسنت , پیامبر اسلام بالخصوص قیام امام حسین ع در برابر یزید را تایید کرده بود و همگان را مکلف کرده بود که امام حسین ع را حمایت کنند نه آنکه سکوت کنند . 👌ابن اثیر نقل می کند که پیامبر اسلام فرمود : " پسرم حسين ، در زمينى از حوالى سرزمين عراق به شهادت مى‏رسد. كسى كه او را در آن حال درك مى‏كند، بايد به او يارى كند و پا به پاى او حركت كند " "إن ابنى هذا يقتل بأرض من أرض العراق فمن أدركه فلينصره‏ " 📚اسد الغابه ج ١ ص ١٢٣ 👌برخی از صحابه به مانند انس بن حارث بر پایه همین دستور پیامبر به یاری امام حسین ع شتافتند و همراه حضرتش در کربلا شهید شدند , چنان که «ابن حجر» حديث فوق را در الاصابه ذيل شرح حال «انس بن حارث» آورده و مى‏نويسد كه «انس» گفت: رسول خدا فرمود: " فرزندم حسين، در سرزمين كربلا شهيد مى‏شود. كسى كه او را در برابر دشمنان و تيره‏دوزان مشاهده كند، بايد از او حمايت كند و به يارى او برخيزد. هنگامى كه «انس بن حارث» فهميد امام حسين عليه السلام عازم كربلا شده است، بلادرنگ بسوى كربلا رفت و در آن سرزمين در ركاب امام حسین شهيد شد. " " إن ابنى هذا يقتل بأرض من أرض العراق فمن أدركه فلينصره‏ فخرج أنس بن الحارث إلى كربلا فقتل بها مع الحسين " 📚الاصابه ج ١ ص ٦٨ 👌همینطور یکی دیگر از اصحاب پیامبر که برای عمل به دستور پیامبر اسلام به کربلا شتافت و شهید شد , عبد الرحمان بن عبد ربه است . 📚اسد الغابة: ج ٣ ص ٤٦٥ _ تاریخ طبری ج ٥ ص ٤٢٣ _ الکامل فی التاریخ ج ٢ ص ٥٦١ ❗️در باره افرادى نظير: حبيب بن مُظاهر و مسلم بن عوسجه و هانى بن عُروه و عبد اللّه بن يقطُر، نیز نقل شده است که از اصحاب پیامبر بودند که در کربلا شهید شدند . 📚إبصار العين: ص 221 👌اگر چه برخی از صحابه به دستور پیامبر پشت کردند و به جای آنکه امام حسین ع را یاری کنند , وارد لشگر یزید شدند و امام حسین ع را کشتند , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4259 ❕وهابی می گوید که پیامبر گفته است در فتنه ها باید سکوت کنیم و وارد آنها نشویم , در حالی که روشن است که مقصود روایت آنجایی است که دو طرف فتنه بر باطل باشند , مانند فتنه بنی امیه و بنی العباس برای گرفتن خلافت که هر دو بر باطل بودند . 👌 اما آنجایی که یک طرف حق است حتما باید به یاری حق شتافت و حق را یاری کرد , چنان که قرآن دستور می دهد که اگر اهل باطل با اهل حق نبرد کردند و اصلاح هم ممکن نبود , باید به یاری اهل حق شتافت و با باطل نبرد کرد : «فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى‏ فَقاتِلُوا الَّتى تَبْغى حَتَّى تَفى‏ءَ إِلى‏ أَمْرِ اللَّه»؛ اگر گروهى ( از مسلمانان ) بر گروه ديگرى ظلم و ستم روا داشتند با جمعيت ستمگر پيكار كنيد تا به سوى حق باز گردند» " ( حجرات ٩ ) ❕ قیام امام حسین ع هم قیام حقی بود که حقانیت این قیام برگرفته شده از آیات قرآن و روایات اهلسنت و دستور مستقیم پیامبر است و همگان مامور به یاری کردن این قیام بودند . 👌چنان که طبق نقل علمای اهلسنت , امام حسین ع در مورد قیام در برابر یزید می فرمود : "شما مى‏دانيد پيامبر خدا در زمان حياتش فرمود: هر كس سلطان ستمگرى را ببيند كه حرام خدا را حلال شمرده و پيمان خدا را شكسته، با سنّت پيامبر مخالفت مى‏ورزد و در ميان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار مى‏كند ولى با او به مبارزه‏ عملى و گفتارى برنخيزد، سزاوار است كه خداوند او را در جايگاه آن سلطان ستمگر (جهنّم) وارد كند» " فَقَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه و آله قَدْ قالَ فِي حَياتِهِ: مَنْ رَأى‏ سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلًاّ لِحُرُمِ اللَّهِ، ناكِثاً لِعَهْدِ اللَّهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ، يَعْمَلُ فِي عِبادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ، ثُمَّ لَمْ يُغَيِّرْ بِفِعْلٍ وَ لا قَول كانَ حَقِيقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ‏ " 📚فتوح‏ابن‏اعثم، ج 5، ص 143؛ مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 234 @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
❕مصادره اموال حکومت یزید توسط امام حسین علیه السلام و شبهه راهزنی !!!! @Rahnamye_Behesht
معنای واژه تاسوعا و عاشوراء !!!! 🤔 : ❓روز تاسوعا و عاشورا به چه معناست ? چرا از این دو واژه فقط در محرم استفاده می شود !!!!! 💠💠 👌تاسوعا از تسع به معنای نهم بر نهمین روز از ماه محرم اطلاق می شود : " هو اليوم التَّاسِع من المحرّم " 📚النهاية في غريب الحديث و الأثر، ج‏1، ص: 189 ❗️عاشوراء هم از عشر به معنای دهم بر دهمین روز از ماه محرم اطلاق می شود : "عاشُوراء: اليوم العاشِر من المحرم‏ " 📚كتاب العين، ج‏1، ص: 249 👌بنابراین تنها بر نهم و دهم ماه محرم اطلاق واژه تاسوعا و عاشوراء می شود نه بر نهم و دهم سایر ماهها . ❗️این واژه قبل از اسلام کاربرد نداشته است و پس از اسلام بر روز نهم و دهم ماه محرم اطلاق واژه تاسوعا و عاشوراء گشته است : " ابن الأثير، «هو اسم إسلامي» " ( نهاية ابن الأثير ج 3 ص 240 ) _ " ابن دريد: إنه اسم إسلامي لا يعرف في الجاهلية " ( الجمهرة في لغة العرب ج 4 ص 212. ) ❗️در روایتی هم آمده است که امام صادق عليه السلام فرمود : " «تاسوعا، روزى است كه حسين و يارانش كه خدا از ايشان، خشنود باد، در كربلا، محاصره شدند و سپاه شام، بر گِرد او جمع شدند و فرود آمدند. ابن مرجانه و عمر بن سعد، از وفور و فراوانىِ سپاهيان، شادمان شدند و در اين روز، حسين عليه السلام و يارانش را كه خدا از ايشان خشنود باد، ناتوان شمردند و يقين كردند كه كسى به يارى حسين عليه السلام نمى‏آيد و عراقيان، به او كمكى نمى‏دهند. پدرم فداى ناتوانْ شمرده شده غريب باد!» ❗️سپس فرمود: «امّا روز عاشورا، روزى است كه مصيبت حسين عليه السلام و بر خاك افتادن او ميان يارانش، پيش آمد و يارانش نيز برهنه، بر گِرد او بر زمين افتاده بودند. آيا در چنين روزى، روزه مى‏گيرند؟ به پروردگار خانه حرام سوگند كه هرگز، روا نيست!». " "سَأَلتُ أبا عَبدِ اللّهِ عليه السلام عَن صَومِ تاسوعا وعاشورا مِن شَهرِ المُحَرَّمِ؟ فَقالَ: تاسوعا يَومٌ حوصِرَ فيهِ الحُسَينُ عليه السلام و أصحابُهُ رَضِيَ اللّهُ عَنهُم بِكَربَلاءَ، وَاجتَمَعَ عَلَيهِ خَيلُ أهلِ الشّامِ و أناخوا عَلَيهِ، وفَرِحَ ابنُ مَرجانَةَ وعُمَرُ بنُ سَعدٍ بِتَوافُرِ الخَيلِ وكَثرَتِها، وَاستَضعَفوا فيهِ الحُسَينَ عليه السلام و أصحابَهُ رَضِيَ اللّهُ عَنهُم، و أيقَنوا أن لا يَأتِيَ الحُسَينَ عليه السلام ناصِرٌ ولا يُمِدُّهُ أهلُ العِراقِ، بِأَبِي المُستَضعَفُ الغَريبُ. ثُمَّ قالَ: و أمّا يَومُ عاشورا فَيَومٌ اصيبَ فِيهِ الحُسَينُ عليه السلام صَريعا بَينَ أصحابِهِ، و أصحابُهُ صَرعى حَولَهُ عُراةً، أفَصَومٌ يَكونُ في ذلِكَ اليَومِ؟! كَلّا ورَبِّ البَيتِ الحَرام‏ " 📚الكافي: ج 4 ص 147 ح 7، بحار الأنوار: ج 45 ص 95 ح 40. @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
❕آیا شیعیان امام حسین علیه السلام را کشتند ? @Rahnamye_Behesht