eitaa logo
رویین دژ
15.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
939 ویدیو
208 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نظر یکی از مخاطبان در خصوص محتوای کانال «رویین‌دژ» و پوسترهای ‼️ ✍ «آیه‌های قرآن که واقعاً مصداقشو داریم الآن می‌بینیم، عالیه...»❗️ 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): 💢 زیاد خوردن و زیاد خوابیدن، جان را تباه می‌کند و زیان به بار می‌آورد. 📚 عیون‌الحکم و المواعظ، ص ۳۸۹ 🔺 @RooyinDezh
🔴 اطّلاعیه‌ی مهم‼️ 🌷 عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما مخاطبان گرامی کانال «رویین‌دژ» ✅ با توجّه به نزدیک شدن به هفته‌ی کتاب و کتابخوانی (۲۰ تا ۲۶ آبان‌ماه)، یکی از فعّالیّت‌های فرهنگیِ مؤثّر در این زمینه، برگزاری مسابقه از محتوای یک کتاب، جزوه یا مقاله‌ی تأثیرگذار است. 💠 از این رو، مقالات منتشر شده از سوی «جبهه‌ی مقاومت فرهنگی رویین‌دژ» که دارای محتوایی متناسب با موضوعاتِ روز جامعه بوده و به دنبال تبیین مفاهیم نابِ مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری مسابقه در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و ... به شمار می‌آید. ✳️ لذا مجموعه‌ی «رویین‌دژ»، آمادگی کامل خود را جهت همکاری با شما دغدغه‌مندان فرهنگیِ عزیز (به‌ویژه معلّمان و دبیران بزرگوار)، در تمامی مراحل برگزاری مسابقات کتابخوانی (ارائه‌ی محتوا، طرّاحی پوستر اطّلاع‌رسانی، سؤالات آزمون و...) اعلام می‌‌دارد. ♨️ با توجّه به بروز فتنه‌های آخرالزّمان، دیگر فرصتی برای دست روی دست گذاشتن نیست و از منتظرانِ واقعیِ ظهور انتظار می‌رود هر کدام در حد توان خود بکوشند تا بر روی جامعه‌ی خویش، اثرگذار باشند! ⏳ عزیزانی که تمایل به همکاری در این حرکتِ فرهنگیِ مؤثر را دارند، جهت هماهنگی بیشتر و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه، به ادمین کانال مراجعه نمایند: 🆔 @RooyinDezh_Admin 📥 ضمناً شما می‌توانید متن کاملِ مقالاتِ را از طریق لینک زیر دریافت نمایید: 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ شأن نزول این آیه، ارتباط نزدیک بعضی مسلمانانِ ساده‌لوح با یهودیانِ کینه‌شتری است که از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به اسلام و مسلمین فروگذار نمی‌کردند. 2️⃣ یکی از شروط مؤمن بودن، رازداری است؛ چون مؤمن، مشاور و سنگ صبور مردم حساب می‌شود و مردم با اعتماد به ایمانِ او، او را مَحرم اسرار خود می‌دانند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را پیش او مطرح می‌کنند --> (لاتتَّخذوا بطانة من دونكم). 3️⃣ آن‌چه زمینه‌ی افشای راز را فراهم می‌کند، صمیمی‌شدن با کسانی است که کینه‌ی آن‌ها با ما دیرینه است --> (لايألونكم خبالا). 4️⃣ وقتی کسی یا گروهی رنج ما را دوست دارد، چگونه می‌توان با او یا آن‌ها دوستِ صمیمی شد؟ اگر واقعاً صهیونیسم و آمریکا دلسوز ما هستند، چرا مردمِ ما را زیر فشار تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند؟! --> (ودّوا ما عنتّم). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ شأن نزول ا
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١١٨ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت اوّل: 🔹 «لاتَتَّخِذوا»: فعل نهی است از باب افتعال، ریشه‌ی «اخذ» به معنی «نگیرید، انتخاب نکنید». 🔸 «بِطانَه»: از ریشه‌ی «بطن» و در اصل به معنی «لباس زیرین» است، چون با شکم (بطن) مجاورت دارد.👇 ✅ مفهوم اصطلاحی آن، «همراز» و «مَحرم اسرار» است؛ یعنی کسی که به دنیای درون ما نزدیکتر از دیگران است (رفیق صمیمی). 🔹 «دون»: غیر 🔸 «من دونِکم»: از غیر خودتان، از غیر مسلمانان. 🔹 «لا یَألونکُم»: فعل نفی، از ریشه و مصدر «اَلْوْ» به معنی «کوتاهی نمی‌کنند». 🔸 «خَبال»: مصدر است از ریشه‌ی «خبل» به معنی «فساد» و «تباهی» 👈 چه در بدن باشد و چه در عقل و فکر. 🔹 «ودّوا»: فعل ماضی از مصدر «وُدّ» و ریشه‌ی «ودد» به معنی «دوست دارند، می‌خواهند» 👈 البتّه دوست داشتن و خواستنی که آشکار شود. 🔸 «ما»: موصول است به معنی «آنچه» 🔹 «عَنِتُّم»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «عَنَت» به معنی «به مشقّت بیفتید». 🔸 «ما عنتّم»: یعنی «آنچه شما را به رنج و مشقّت بیندازد». 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ شأن نزول ا
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ مولا علی(ع) می‌فرمایند: «ما اضمر احد شیئاً الّا ظهر من صفحات وجهه و فلتات لسانه»، یعنی: «هیچ کس مخفی نمی‌کند چیزی را مگر این که آشکار است از رنگ چهره‌اش و سخنان پراکنده و بی‌توجّه او». ✅ بنابراین از شیوه‌ی سخن گفتن یک شخص می‌توانیم آن‌چه در دل دارد، کشف کنیم. پراکنده‌گوییِ یهود نسبت به جامعه‌ی اسلامی، به خوبی کینه‌ی آن‌ها را نسبت به اسلام نشان می‌دهد --> (قد بدت البغضاء من أفواههم). 6️⃣ اگر از ظاهر برخورد صهیونیسم و استعمار با مسلمین، اندک کینه‌ای فهمیده می‌شود، این‌ها شعله‌هایی است که نتوانسته‌اند به خوبی، زیر خاکستر مخفی کنند و قطعاً کینه‌ی آن‌ها در پشت صحنه، شدیدتر است --> (و ما تخفي صدورهم). 7️⃣ خداوند در موارد بسیار و به تکرار در قرآن تأکید می‌کند نشانه‌های راه را برای ما به وضوح و روشنی قرار داده است. اگر ما درک نمی‌کنیم، مشکل از عقل ناقص ماست --> (قد بیّنّا لكم الآيات إن كنتم تعقلون). 🔸راه است و چاه و دیده‌ی بینا و آفتاب 🔹تا آدمی نگاه کند پیش پای خویش 🔸چندین چـراغ دارد و بیراهه می‌رود 🔹بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ مولا علی(ع)
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١١٨ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت دوم: 🔹 «بَدَت»: فعل ماضی از ریشه‌ی «بَدَوَ» به معنی «آشکار شد». 🔸«قَد بَدَت»: یعنی «حقیقتاً آشکار شده است، ٱشکار است». 📌 آمدن «قَد» به اول فعل ماضی، هم آن را به ماضی نقلی تبدیل می‌کند، هم آن را مؤکّد می‌کند. 🔹 «البَغضاء»: کینه و دشمنیِ شَدید، شدیدتر از بغض. 🔸 «اَفواه»: جمع «فَم» به معنی «دهان‌ها» که در این جا مَجاز از «زبان‌ها» می‌باشد.👇 ♦️ مَجاز با علاقه‌ی جزء به کل؛ یعنی «دهان» به جای «زبان» به کار رفته که جزئی از آن است. 🔹 «تُخفی»: فعل مضارع از مصدر «اخفاء» و ریشه‌ی «خَفِیَ» به معنی «مخفی می‌کند». 🔸 «صدور»: جمع «صَدر» به معنی «سینه‌ها» که مَجاز از «دل‌ها» است؛ با علاقه‌ی حالّ و محل؛ یعنی سینه به جای «دل» به کار رفته که درون آن است. 🔹 «اکبر»: اسم تفضیل از ریشه‌ی «کَبَرَ» به معنی «بزرگتر». 🔸 «قد بیّنّا»: فعل ماضی نقلی از مصدر «تبیین»، باب «تفعیل»، ریشه‌ی «بَین» به معنی «روشن کرده‌ایم، به وضوح گفته‌ایم». 🔹 «آیات»: جمع «آیه» به معنی «نشانه‌های حق». 🔸 «کنتم تعقلون»: فعل ماضی استمراری از ریشه و مصدر «عقل» به معنی «تعقّل می‌کردید، اندیشه می‌کردید» که در جملات شرطی می‌توان آن را به صورت مضارع هم معنا کرد. ⚠️ نکته‌❗️ «فم» به معنی «دهان»، یکی از «اسماء ستّه» است‌؛ یعنی یکی از اسم‌های شش‌گانه‌ی عربی که در هر یک از حالت‌های مرفوع، منصوب و مجرور، صورت متفاوتی پیدا می‌کنند.👇 1⃣ واژه‌ی «فم» در حالت مرفوع به «فو»، 2⃣ در حالت منصوب به «فا»، 3⃣ و در حالت مجرور به «فی» تبدیل می‌شود. ✳️ به همین خاطر، جمع این کلمه بر خلاف ظاهر مفرد آن، می‌شود: «افواه»! 🔺 @RooyinDezh
💠 سید حسن نصرالله: 💢 هر که امروز ساکت است، اگر انسان است، باید در انسانیت خود، اگر دین‌ دارد در دینش و اگر شرافتی دارد، در شرفش تجدید نظر کند! 🔸 در کربُ بلا، بی‌طرفان، بی شرفانند 🔹 تاریخ همان است، حسینی و یزیدی 🔺 @RooyinDezh
21.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | جهان به منزل نهایی خویش، نزدیک می‌شود‼️ 💠 که فلسطین، راز مکشوف ظهور است و امروز تو را به راه می‌خواند... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
♨️ از دست رفتن تدریجیِ حیا‼️ ⚠️ مسئله‌ای تأسف آور که حتماً موارد بسیاری از آن‌ها را در جامعه دیده‌اید، دختران پاک و باحیایی هستند که در خانواده‌ای مذهبی رشد کرده‌اند و تا مرحله ازدواج، حجاب و عفاف خود را نگه داشته‌اند؛ 🚫 امّا چون دین و ایمان در خانواده‌ی آنها ریشه‌ای و عمیق نبوده(و پدر و مادر به آن‌ها نیاموخته‌اند که حجاب و عفاف، امر خداوند است و نه تنها شوهر، بلکه پدر و مادر هم حق ندارند امر به کنار گذاشتن حجاب کنند) به محض ازدواج با یک جوان بی‌غیرت و جاهل، از طرف شوهر، امر می‌شوند که چادر را کنار بگذارند، 🔶 و آن‌ها هم امرِ شوهر بی‌غیرت را بر دستور خداوند ترجیح می‌دهند و چادر را کنار می‌گذارند و کنار گذاشتن چادر، یعنی از دست رفتن تدریجی حیا! 💯 در ابتدای مانتویی شدن این افراد، به خوبی مشاهده می‌شود که از این وضعیّت شرم دارند(چون مخالف فطرت انسانی آن‌هاست) و با نوعی ترس در خیابان راه می‌روند و بیشتر دوست دارند پشت شوهر مخفی شوند تا کسی آن‌ها را با این وضعیّت نبیند، 🔥 امّا به تدریج این موضوع برای آن‌ها طبیعی شده و نفس امّاره بر وجدان و فطرت پاک آن‌ها مسلّط می‌شود، به گونه‌ای که دوست دارند بیشتر جلوه‌گری کنند. 🍂 لذا کم‌کم روسری را هم پس می‌زنند، لباس چسب و بدن نما می‌پوشند، زرق و برق لباسشان بیشتر می‌شود و طول آستین و دامنشان کم‌تر. نگاهشان از شوهر جدا شده و بیشتر متمایل به اطراف است و توجّهشان به جوان‌هایی که جذب آن‌ها شد‌ه‌اند. حیا به کلّی از دست می‌رود و لبخند و شوخی و عشوه گری با نامحرم آغاز می‌شود و ...؟ 💢 پدر و مادر باید این مهم را بدانند که به ازدواج در آوردنِ یک دختر پاک و ناآگاه با یک جوان بی‌غیرت و جاهل یعنی کاشتن یک گل، در یک لجن زار! از چنین گلی دیگر توقّع بوی خوش نباید داشت چون بوی گند و تعفّن لجن‌زار تمام وجودش را در بر می‌گیرد! 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh