eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
481 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
https://tekye.net/tekye/live/3654 برای مشاهده پخش زنده مراسم هیئت مهدویه تهران وارد لینک شوید👆🏻 سخنرانی های استاد حاج مهدی توکلی و حجت الاسلام شیخ حامد کاشانی جلسات صبحگاهی دهه اول محرم از ساعت 7 صبح هیئت مهدویه @mahdaviye_info
هدایت شده از 
🏴 " جَريحٌ وَلكنْ إنْ أتاكَ الجُرح بِجُرحِه إلتَئَم حُسین . ‌. " حسین جان! 💕 تو تنها غمی هستی که آدمیزاد؛ برای به سینه کشیدنش مشتاق است . . 🌷🏴🌷
🔺نقره داغ سلبریتی های هنجار شکن| تا ده درصد اموال سلبریتی متخلف به عنوان جریمه اخذ می شود 🔹در لایحه حجاب تنظیم شده توسط مرکز پژوهش های مجلس که اکنون در کمیسیون قضایی در حال بررسی است برای مجازات سلبریتی های هنجارشکن موارد متعددی مانند جزای نقدی تا ده درصد کل دارایی و تا ۱۵ سال محرومیت از فعالیت شغلی در نظر گرفته شده است 🔹بر این اساس اگر کل دارایی یک سلبریتی هنجار شکن یا مروج ولنگاری ۱۰۰ میلیارد تومان باشد تا ۱۰ درصد آن یعنی ۱۰ میلیارد تومان به عنوان جریمه خودکار از حساب سلبریتی خاطی کسر می شود 🔹در این طرح بجای بگیر و ببندهایی که تا کنون نتیجه ای جز سو استفاده‌ دشمن برای تبلیغات علیه کشور نداشته جریمه های سنگین در نظر گرفته شده که خودکار از حساب اشخاص متخلف کسر خواهد شد آخرین اخبار لایحه حجاب را اینجا بخوانید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1880490424Cb168e66e38
🌷 🔹خواسته‌های ما کوچک است. 🔸برای چیزهای کوچکی تلاش می‌کنیم. 🔹آرزوهای ما کوچک است. 🔸با به دست آوردن چیزهای کوچکی خوشحال و سرمست می‌شویم. 🔹مطالبات ما از دیگران کوچک است. 🔸بر سر چیزهای کوچکی خشمگین و با دیگران درگیر می‌شویم. 🔹با از دست دادن چیزهای کوچکی غصه می‌خوریم، ناله می‌کنیم و غمگین می‌شویم. 🔸رویاهای ما کوچک است 🔹تصور از دست دادن چیزهای کوچکی ما را نگران می‌کند. 🔸دل‌های ما کوچک است. 🔹عشق‌ها و زیبایی‌های ما کوچک است. نفرت‌های ما کوچک است. 🔸امیدها و افتخارات ما کوچک است. 🔹شادی‌ها و خرسندی‌های ما کوچک است. نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها و شکایت‌های ما کوچک است. 🔹دردهای ما کوچک است. دغدغه‌های ما کوچک است. 🔸با چیزهای کوچکی ناامید و دلسرد و کلافه می‌شویم. 🔸انسان‌های بزرگ نه با به دست آوردن چیزی سرمست می‌شوند و نه با از دست دادن نعمتی محزون 🔹انسان‌های دریادل مانند اقیانوسند و به راحتی موج برنمی‌دارند. 🍀 لكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ttps://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ کدام روانشناسی؟ بخش اول محمد عالم‌زاده نوری رؤسای چهار انجمن روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نامه‌ای به رئیس قوه‌ی قضاییه به احکامی که بر علیه یکی دو هنرمند مشهور کشور به اتهام بی‌حجابی و بدپوششی صادر شده بود، اعتراض کردند و استفاده از عناوین تشخیصی روان‌شناسی برای برچسب‌زدن به رفتارهای این هنرمندان را سوء استفاده از روان‌شناسی و روان‌پزشکی دانسته‌اند که موجب تحقیر و نقض کرامت متهمان گشته و ارائه خدمات سلامت روان را به نیازمندان دشوار ساخته و وجهه‌ی روان‌پزشکی و روان‌شناسی کشور را در جهان مخدوش می‌سازد. این اساتید، ارجاع افراد به مراکز روان‌شناسی و مشاوره جهت اعمال تغییر در سبک زندگی و انتخاب‌های فردی را متعارض با اصل اخلاقی «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی دانسته‌اند. پیش از این نیز یکی از اساتید روان‌شناس مدعی شده بود الزام به حجاب برای کسی که اعتقاد به آن ندارد مایه ازخودبیگانگی و بحران هویت است و چنین کسی اگر با چادر به خیابان بیاید خودیت و سلامت روانش به خطر می‌افتد. این اظهار نظرها از پایگاه دانشگاهی و به استناد گزاره‌های علم روان‌شناسی جدید بیان می‌شود. از آنجا که نویسندگان نامه رؤسای مهم‌ترین انجمن‌های علمی روان‌پزشکی و روان‌شناسی هستند، نمایندگان تفکر علمی همه‌ی روان‌شناسان و روان‌پزشکان دانشگاهی به شمار می‌روند. همان گونه که در متن نامه و در امضای خود، این نمایندگی را تصریح کرده‌اند. بنابراین این نظرات، مربوط به چند شخص حقیقی نیست و نگاه جریانی حاکم بر دانش مدرن به شمار می‌رود. ✅ خودیت و فردیت سرچشمه‌ی تاکید بر «خودیت و فردیت» (پیش از نظریه تفرّد کارل یونگ و بیانات شبه عالمانه‌ی نیچه که توسط این نویسندگان تکرار و بلکه به شکل ناقصی بیان شده است)، فروید پدر علم روان‌شناسی جدید است. فروید دست کم در مقطعی از عمر خود بر این باور بود که احساسات سرکوب‌شده باعث ایجاد تعارضات و در نتیجه اضطراب می‌شوند. او می‌گفت وقتی ما در جامعه رشد می‌کنیم مجبور هستیم برای تطابق با محیط پیرامون خود، روی بخش‌هایی از وجودمان پا بگذاریم. ممکن است این جامعه‌پذیری به حدی در ما درونی شود که نتوانیم غرایز طبیعی‌مان را بپذیریم و برای فرار از اضطراب ناشی از آن، آنها را از حیطه‌ی آگاهی خود خارج کنیم. این سرکوبگری خواسته‌ها به ایجاد تعارض می‌انجامد. زیرا احساسات ابراز نشده هرگز نمی‌میرند. آنها زنده دفن می‌شوند! و بعدها به شکل صورت‌های زشت‌تری بیرون می‌زنند. کام‌های مطرود و ممنوع با آنکه از ذهن خودآگاه انسان رانده می‌شوند اما باز از میان نمی‌روند؛ بلکه در ناخودآگاه او باقی می‌مانند و متدرجاً انباشته و فشرده می‌گردند. وازدن، طرد و حبس کام‌ها چنانچه به‌تکرار واقع شود، انرژی هنگفتی را در ناخودآگاه ما متراکم و محبوس می‌سازد و نظم و آرامش روانی را برهم می‌زند. کام‌هایی که به شدت وازده و پس رانده شوند، در ناخودآگاه گرد می‌آیند دسته دسته فشرده و فروبسته می‌گردند و روان را جریحه‌دار می‌کنند. این جریحه‌های روانی را کمپلکس یا عقده می‌خوانند ترجمه مختصر و ساده این جملات این است: «اگر انسان به خواسته‌های خود نرسد دچار عقده روانی خواهد شد». بنابراین «اگر می‌خواهید دچار آسیب و عقده‌ی روانی نشوید خواسته‌های خود را سرکوب نکنید و به همه خواسته‌های پاسخ مثبت دهید» خلاصه اینکه همة خواسته‌های شما مشروع و تأمین‌کردنی است مگر آنکه با خواسته‌های دیگران ناسازگار باشد! ✅ انسانم آرزوست این دیدگاه فروید که به سرعت شیوع پیدا کرد ریشه اخلاق و ارزش‌های انسانی را برکند و هیچ کار بدی باقی نگذاشت. با این تقریر همة کارها و خواسته‌های انسان خوب و ضروری تلقی شدند زیرا اگر انجام نشوند انسان را روانی و عقده‌ای می‌کنند، مگر آنکه به خواسته‌های دیگران آسیب رسانند و دیگران را عقده‌ای و روانی کنند. نتیجه روشن چنین تفکری، تولد لیبرالیسم و فردگرایی شد؛ یعنی تنها ارزش دنبال‌کردنی «آزادی» است و هرچه مخالف آزادی باشد بلکه «فقط» هر آنچه مخالف آزادی باشد زشت و بد است. این نویسندگان در همین نامه آورده‌اند: «اعمال تغییر در سبک زندگی افراد و انتخاب‌های فردی آنها متعارض با اصل «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی است». به این نویسندگان گوشزد می‌کنیم: اخلاقی که شما از آن یاد می‌کنید جز همین یک اصل (خودمختاری و آزادی) اصل دیگری ندارد و همه کارهای شنیع، خوب و خواستنی و مجاز هستند زیرا ترک آنها خودمختاری را به خطر می‌اندازد. بی‌شک این نظریه بزرگ‌ترین بدعت عصر جدید است که تمام اخلاق و هویت انسانی را درو کرده و از انسان تنها یک جانور دوپای مستقیم‌القامه باقی گذارده که در اسارت غرایز حیوانی به سر می‌برد و جز در شکل و شمایل ظاهری تفاوتی با اجداد و اسلاف میمونی خود ندارد. 🔸 ttps://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ کدام روانشناسی؟ بخش دوم این نظریه به وضوح با محکم‌ترین آموزه‌ی اخلاقی یعنی «مبارزه با هوا و هوس» و «جهاد با نفس حیوانی» مخالف است و زیربنای نیک و بد و حسن و قبح و ارزش و اخلاق را ویران می‌کند و از دین و ادب و تربیت و شریعت و حکمت عملی اثری باقی نمی‌گذارد. این نظریه انواع لذت‌جویی‌ها و هوس‌رانی‌ها و تمتعات مادی را مشروعیت بخشیده و تئوریزه کرده و به انسان نیرویی برای مقابله با خواسته‌ها نمی‌دهد و او را در برابر ناکامی‌ها مقاوم نمی‌سازد. انسان در این نگاه به‌دنبال بهشت دنیوی (بهشت شداد) یعنی فراهم‌آوردن تمام مشتهیات نفسانی و برداشتن تمام امور دغدغه‌آفرین در این جهان می‌افتد و تمام همّ و غمّ خود را برای رفاه و عافیت و لذت بیشتر به کار می‌گیرد و البته در دنیای جدید با گسترش تکنولوژی و فراگیرسازی امکانات رفاهی، به این آرزو نزدیک شده که بدون هیچ زحمتی به خواسته‌های خود دست یابد و در این دنیای مادی، بهشت موعود را فراهم سازد. ✅ کدام کرامت؟ این نویسندگان دانشگاهی که دغدغه کرامت انسان را در نوشته خود آورده‌اند باید توجه داشته باشند کسی که دائم از هوس‌های خود شکست می‌خورد و اسیر خواسته‌های نفس است کرامت انسانی را از دست داده و در عمق ضمیر خود احساس حقارت و حیوانیت و سرشکستگی می‌کند. اخلاق انسانی و تربیت اسلامی برای حفظ کرامت انسان به دنبال مدلی است که اراده انسانی او و نه خواست حیوانی او را تقویت کند و انسان‌های دارای عزم و پراراده‌ای پدید آورد که بر نفس خود امیر باشند و بتوانند بر خودمختاری حیوانی و خواسته‌های پست خود فایق آیند. اکنون چند سوال از دانش روان‌شناسی می‌پرسیم: • آیا روان‌شناسی تمام حقیقت انسان را به حیوانیت او فروکاسته و دغدغه تعالی و ارزش و اخلاق را ندارد؟ • آیا دانشی مانند روان‌شناسی نباید دغدغه‌مند مقام خلیفه‌اللهی انسان و مرتبت والای برتر از فرشتگان او باشد و به فلاح اخروی و سعادت ابدی او بیندیشد؟ • آیا انسانی که موضوع علم روان‌شناسی است موجودی نهایتا با ماندگاری ۱۰۰ سال است یا موجودی است که از مرتبه «لله» آغاز شده و تا ابدیت «الیه راجعون» امتداد دارد و «عند ملیک مقتدر» آرام می‌گیرد؟ • روان‌شناسی با کسی که بر خلاف عرف و اخلاق و قانون و شرع و ادب عمل می‌کند چه برخوردی دارد؟ • آیا از منظر روان‌شناسی، انسان‌ها وظیفه‌ای نسبت به دیگران و مسئولیتی نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؟ ✅ بگذریم... بنابر نظر این نویسندگان دانشگاهی، خودمختاری افراد، محترم است و حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند تا سلامت روان‌شان به خطر نیفتد. با این استدلال باید هر گونه عمل شنیعی را آزاد کرد که مبادا خودمختاری و سلامت روان شهروندان مخدوش شود. «خودمختاری در پوشش با سایر آزادی‌های اجتماعی مثل آزادی در تولید و توزیع و مصرف مواد مخدر، آزادی در روابط جنسی خارج از چارچوب؛ آزادی در حمل اسلحه؛ آزادی در عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی و ... چه تفاوتی دارد؟ برخلاف نظر مدعیان دانش روان‌شناسی آنچه مستلزم ازخودبیگانگی و مایه بحران هویت است بی‌حجابی است نه حجاب؛ شبیه مستی و اعتیاد و عربده‌کشی که گرچه خواسته نفس حیوانی است ولی باید آن را مهار کرد. فطرت الهی زن، او را به عفت و حیا و مستوری دعوت می‌کند نه برهنگی و بی‌حیایی و پرده‌دری. ✅ ما کافریم! بدون هیچ ملاحظه و لکنتی، سربلند و با افتخار و قاطع عرضه می‌داریم ما به دانشی که آمده است انسان را خودمختار کند و او را از بندگی خدای متعال و خضوع در مقابل ارزش‌های الهی رهایی و سرکشی بخشد، کافریم. ما این دانش ذاتا مسموم را دین دنیای مدرن و رساله توضیح المسائل لیبرالیسم غربی می‌دانیم و برائت خود را از آن با آوای بلند اعلام می‌داریم و بر آستان دین محمد و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) سر فرود می‌آوریم. ✅لکم دینکم و لی دین. 🔸 ttps://eitaa.com/mohammad_nooori
🛣👌ساخت ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به همراه دو پل بزرگ «نهراب و ماشکید» در دو سال اخیر به همت دولت سیزدهم در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره به بهره‌برداری رسید. در صورتی که ساخت بزرگراه در دولت قبل در سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ کیلومتر بوده! حقیقتا راه و شهرسازی خیلی خیلی خوب عمل کرده تو این دو سال گذشته و بنده که این مدت همش در رفت و آمد جاده ها بودم خیلی خوب اینو متوجه میشم که چقدر سریع کار میکنند. برای همین هم بود که از رفتن امثال آقای جعفری که قائم مقام وزیر در سازمان راهداری بودن اونقدر ناراحت شدیم.( ایشون از معدود افرادی بودن که از دولت سایه دکتر جلیلی به دولت آقای رئیسی وارد شدن و امیدوار بودیم با حضور افرادی از قبیل ایشان دولت آقای رئیسی فساد ستیز تر باشه « پست ریپلای شده را بخوانید ») 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از فارس پلاس
📸 ابتکار هوشمندانه سرباز روس برای سنجش عیار انسانیت! 🔸 یک سرباز ارتش روسیه با انتشار این عکس مدعی می شود که به همراه همقطاران خود یک زن اوکراینی را اسیر کرده‌اند. در فاصله کوتاهی پس از انتشار عکس، بیش از ۲۰۰ هزار کاربر، کامنت‌های توهین آمیزی را ذیل پست منتشر شده از سوی او درج می‌کنند و می‌گویند «این عمل غیر انسانی است و شایسته انسان نیست. » سرباز روسی ۲۴ ساعت پس از انتشار عکس، ضمن عذرخواهی اعلام می کند که عکس منتشر شده مربوط به یک زن فلسطینی است که توسط سربازان اسرائیلی اسیر شده است. پس از این توضیح حتی یک کامنت دیگر نیز ذیل عکس منتشر نمی‌شود! @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
💠چرا دارن اینقدر مهدی رسولی را میکوبند؟ 👤آقا ابراهیم @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شاهکار محرّم امسال حاج محمود کریمی در مدح حضرت زینب سلام‌الله علیها شب چهارم محرم ۱۴۰۲ @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
🔸 با سران کفر باید مبارزه کرد! 🔽 قرآن میفرماید: «فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْر»؛ ائمّه و امامان کفر را بکُشید؛ نمیگوید «فقاتلوهم»، یا «فقاتلوا الکفر». «امامان کفر»، پیشوایان و زمامداران و سردمداران کفرند... 🔽 «امام کفر»، یعنی «اید‌ئولوگ، تئوریسین، زمامدار و هادیِ کفر». آیه‌ی قرآن نمیخواهد بگوید با هر کافری که نقض عهد کرد، بجنگید، بلکه مطلب اجتماعی بسیار مهم و دقیقی را بیان میکند؛ حکمی در مقیاس جهانی. در واقع امامِ کفر است که نقض عهد میکند، نه آحاد مردم. 🔽 آیه میخواهد بگوید اگر نقض عهد کردند، با ائمّه‌ی آنها بجنگید؛ چون آنها غدّه‌های چرکین اجتماعند که مانع مسلمان‌ شدن مردم میشوند. 🔽 یکی از مستشرقان مسیحی میگوید: «جنگ اسلام در واقع، جنگ با حکومتها و زمامداران و رؤسای زمان بود، نه جنگ با ملّتها.» چه‌کسی با عیب‌جویی خود از پذیرش اسلام مانع میشود؟ آیا توده‌ی مردم مانعند؟ خیر، بلکه کسانی که بر زوایای اجتماع و مردم سلطه و قدرت دارند مانع هستند. ✔️ تفسیر آیه 12 سوره توبه @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
🔺خانمی پیش شهید متوسلیان میاد و میگه گناه من چیه که شوهرم عضو کومله است و من حتی نون شب ندارم. شهید متوسلیان از اون به بعد نصف حقوقشون رو به اون خانم میدادن 🔻بعد یه مدت شوهر اون خانم خبر به گوشش میرسه و با تعدادی دیگر از کومله ها خودشون رو تسلیم حاج احمد متوسلیان می‌کنند. @Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🎙 : چه کرد، ارض کربلا در روز چه نقشى را بازى کرد، همه زمین‌ها باید آن طور باشند. همه‏ روز باید ما این معنا را داشته باشد که روز عاشوراست و ما باید مقابل بایستیم؛ و همین جا هم کربلاست و باید نقش کربلا را ما پیاده کنیم. 🌷🇮🇷🌷
⭕️ عليه السلام:  🔸مَنْ عَلَّمَ بابَ هُدىً فَلَهُ مِثْلُ اَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهِ وَ لا يُنْقَصُ اُولئِكَ مِنْاُجورِهِمْ شَيْئاً وَ مَنْ عَلَّمَ بابَ ضَلالٍ كانَ عَلَيْهِ مِثْلُ اَوزارِ مَنْ عَمِلَ بِهِ وَ لا يُنْقَصُ اُولئِكَمِنْ اَوزارِهِمْ شَيْئا؛ 🔹هر كس باب هدايتى را به كسى آموزش دهد، پاداش همه كسانى را كه به آن عمل كنند، دارد، بى آنكه چيزى از پاداش آنان كم شود؛ و هر كس باب گمراهى را ياد دهد، گناهان همه كسانى كه بدان عمل كنند، بر او نيز بار مى شود، بى آنكه چيزى از گناهان آنان كم شود. 📕كافى ، ج ۱، ص ۳۵، ح ۴ @tabyinchannel
جرعه‌ای از می ناب کلام حسین(ع) ۵ شرح مختصر روایتی از اباعبدالله الحسین علیه‌السلام روزی مردی به حضور امام حسین علیه‌السلام آمده و گفت: من مردی گنه‌کارم و نمی‌توانم از معصیت خودداری کنم مرا موعظه‌ای کن و شیوه‌ای یاد بده تا بتوانم در مقابل گناهان و وسوسه‌های شیطانی مقاومت کنم. قال‌الحسین علیه‌السلام: «افْعَلْ خَمْسَةَ اشْیاءٍ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ فَاوَّلُ ذلِک: لاتَأْکلْ رِزْقَ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّانی: اخْرُجْ مِنْ وِلایةِ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّالِثُ: اطْلُبْ مَوْضِعَاً لا یراک اللَّهُ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالرَّابِعُ: اذا جاءَ مَلَک الْمَوْتِ لَیقْبضَ روُحَک فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِک وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالْخامِسُ: اذا ادْخَلَک مالِک فی النّارِ فَلا تَدْخُلْ فی النَّارِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ»بحارالانوار،ج75،ص120 پنج دستور را عمل کن بعد از آن هر چقدر دلت می خواهد به سوی گناه برو؛ 1- روزی خدا را نخور و هر قدر می خواهی گناه کن؛ 2- از تحت حکومت خداوند بیرون برو و هر چه دلت می خواهد نافرمانی کن؛ 3- جایی پیدا کن که خدا تو را نبیند و هر چقدر دوست داری گناه کن؛ 4- عزرائیل را موقع جان دادن از خودت دور کن و هر چه می‌خواهی گناه نما؛ 5- اگر خواستند تو را به آتش جهنم ببرند نرو! آنگاه هر قدری می خواهی معصیت نما! این روایت زیبا از امام سوم شیعیان، در حقیقت یک نسخه شفابخش برای درمان همه بیماری‌‌های هولناک نفس است. امام به ما گوش زد می‌کند، که ای انسان بیدار باش، تو از تمام جهات تحت سلطه خداوند جهان هستی. پدرشان امیرالمومنین در دعای کمیل به ما یادآور می‌شود که؛ لا یمکن الفرار من حکومتی چه می‌خواهی بخوری که نعمت خدا نباشد، کجا می‌خواهی بروی که زیر آسمان خداوند نباشی، چطور می‌خواهی خود را از چشم نافذ الهی پنهان داری، با چه قدرتی قادری که جان به ملک‌الموت ندهی و یا از آتش خشم خداوند بگریزی؟؟؟!!! پس از اینکه روزی الهی را می‌خوری و نافرمانی او می‌کنی، حیا کن... و از اینکه مستاجر بی‌منت ملک الهی هستی و شیطان را به خانه دلت راه می‌دهی، خجالت بکش... و از اینکه مقابل عینِ الله ، عبد نفس شده‌ای، شرمنده‌ باش... و از اینکه در آخرالامر باید در پیشگاه او حاضر شوی، بترس... ای بنده خدا؛ فراموش نکن روزی را که در محضر خداوند باید حاضر شوی، خدای که خود هم قاضی‌ست و هم شاهد‌است و هم مجری حکم... یکی از راه‌های ترک گناه که امام علیه السلام در این روایت به آن اشاره دارد، اندیشیدن به نعمت‌های الهی و از این راه عشق ورزیدن به خداوند رحمان و رحیم است... ما غرق در نعم معبود خود هستیم ، پس چگونه با دست، پا، چشم، گوش، زبان،قلبمان و با اموال و اطرافیانمان و یا با استفاده از هوش و ذکاوتمان که همه نعمت‌های خداوند هستند، معصیت خداوند کنیم؟! راه دیگر ترک معاصی، درک سیطره و قلمرو حکمرانی حضرت حق است... از حکومت خداوند به حکومت کدام پادشاه می‌توان پناهنده شد؟! تابعیت کدام ملک و کشور را می‌توان گرفت که جزء ممالک سلطان آفرینش نباشد؟! سومین راهکار بینشی_شناختی که حضرت اباعبدالله در این روایت به آن اشاره می‌فرمایند؛ اندیشیدن به نفوذ خداوند بر همه جای عالم است. هیچ جایی از چشم خداوند پنهان نیست. اوست که می‌داند در قلب و ذهن ما چه می‌گذارد و از نیات پنهان ضمیرمان آگاه است. راهکار چهارم برای ترک اطاعت از شیطان و هوای نفس؛ یاد مرگ است. یاد مرگ اکسیر عجیب و داروی شفابخش هر سرکشی است. یاد مرگ ، لجام ناگسستنی است که نفس حیوانی انسان را مهار می‌کند و آدمی را رام درگاه خداوند می‌نماید. ای انسان تو خواهی مُرد، همانطور که همه ظالمان، شهوت‌پرستان و سلاطین مدعی عالم نتوانستند با تمام ثروت، مکنت و جلالشان بر آن چیره شوند و خاضعانه تسلیم مرگ شدند. و پنجمین راهکاری که وجود مقدس حضرت حسین علیه‌السلام برای ترک گناه و سرسپردن به بندگی خدا بیان میفرمایند؛ یاد معاد و آتش خشم خداوندگار است. آری،جهنم جایگاه همه گنه‌کاران است و چه بد منزلگاهی است... پس تا فرصت توبه و بازگشت وجود دارد باید سر بر آستان احدیت سایید و مدال افتخار بندگی او را به گردن آویخت و هر شب برای گریختن از نار ندای الهی العفو سر داد. ✍محمدصادق ناطقی/خبرگزاری رسا
نظم جدید.pdf
19.53M
🔴 ویژه‌نامه «ظهور نظم جدید» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل قم منتشر شد 🔸️ ویژه‌نامه «ظهور نظم جدید» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل قم منتشر شد. در این نشریه پیرامون نظریه نظم نوین جهانی، ایران اسلامی در نظم نوین جهانی!، در جبهه غرب خبری نیست و انقلاب اقتصادی برای انقلاب اسلامی بحث و بررسی شده است
آغاز ثبت‌نام زائران اربعین از ساعت ۱۰ سه‌شنبه 🔺رئیس سازمان حج و زیارت: 🔹نام نویسی از زائران و متقاضیان سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی از از ساعت ۱۰ سه شنبه سوم مرداد آغاز خواهد شد. 🔹متقاضیان باید با مراجعه به سامانه سماح برای ثبت نام خود اقدام کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴پاسخ به یک شبهه حسین علیه‌السلام رو شیعیانش کشتن! حجت‌الاسلام کاشانی
هدایت شده از 
بسم الله الرحمن الرحیم. ✨امام حسین 💕 علیه‌السلام : لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: 🔺 إلـى ذِى دیـنٍ، 🔺اَو مُــرُوّة 🔺اَو حَسَب 📗تحف العقول ، ص ۲۴۷. جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به ، یا ، یا کسى که داشته باشد. : ۱- تلاش برا حفظ اصالت خانوادگی موضوع پژوهش: اصالت خانوادگی: مفهوم؛ آیا اکتسابی است؟ شیوه ایجاد؛ تقویت و نقش آن در تربیت ۲- فرزند با مروت موضوع پژوهش: خصلت انسانیت یا مردانگی؟: مفهوم؛ روشهای ایجاد؛ تقویت و نقش آن در تربیت ۳- فرزند دیندار موضوع پژوهش: دینداری در کودک: مفهوم؛ روشهای ایجاد؛ تقویت و جایگاه آن در تربیت آیا ولی خدا هم وقتی از فردی کاری می‌خواهد نظر به این شایستگی‌ها نمی‌کند؟ 🔺خصلتهای اعوان و یاران اولیای خدا و 🤲 🌷🏴🌷
هدایت شده از 
✨امام حسين عليه السلام : اى زاده آدم ! تو همين لحظه هایی ... هر روزى كه برود، بخشى از تو مى‌رود. 📗إرشاد القلوب: ص ۴۰. 🔺از صدای گذر آب چنان فهمیدم، تندتر از آب روان، عمر گران می‌گذرد ... 🌷🏴🌷
هدایت شده از 
Shab11Moharram1398[01].mp3
12.12M
خداوندا مرا اولاد بسیاری عطا فرما 🔺خدایا کاش از عشق تو سهمم سوختن باشد به راه مهدی ات پیراهن رزمم کفن باشد 🔺همیشه مادرم یک خواهش از تو داشته آن هم فقط گفته الهی بچه‌ی من سینه زن باشد. 🔺نخواهم دل، اگر جز در تولایت به درد آید نخواهم سر، اگر بار گرانی روی تن باشد 🔺خداوندا به عبد روسیاه خود نگاهی کن که وقت جان سپردن، لاله ای خونین بدن باشد 🔺 خداوندا مرا اولاد بسیاری عطا فرما که در راه حسینت لشکری از خون من باشد ✨شاعر: میلاد عرفان پور ✨ بانوای: میثم مطیعی 👌 https://meysammotiee.ir/post/2036 🌷🏴🌷
هدایت شده از نو+جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | لحظه را باید شناخت 🤔 فکر می‌کنین چرا افراد مومن به امام‌حسین علیه‌السلام نتونستن ایشون رو یاری کنن؟ ❌ مراقب باشین که این ضعف میتونه ما رو هم زمین‌گیر کنه! 🏴 علیه‌السلام 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei