eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
481 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تکت (توانمند‌سازی‌ کنشگران تربیتی) 👩‍🏫👨‍🏫 تجربه نوردی مدارس تفکر محور در شهر اصفهان برگزارکنندگان: 🤝 مدرسه عالی تربیت مهرستان 🤝 باشگاه فکرپروری و خلاقیت 🤝 مرکز تربیت مربی کرامت 🤝 مرکز مطالعات راهبردی ژرفا بازدید از: ✅دبیرستان کارآفرینی برنا ✅دبیرستان رواق ✅مرکز فرهنگی آموزشی حکمتسرا ✅ مجتمع تربیتی مهرستان ✅دبستان و پیش دبستان پویه 🕰 زمان: ۲۶ الی ۲۸ خرداد ماه 🔔 ویژه فعالین تعلیم و تربیت از سراسر کشور ( به غیر از شهروندان عزیز اصفهانی) 📝 ثبت نام از طرق لینک: https://mehrestan.ir/takt/تارنما آپارات بله روبیکا گپ سروش 🆔 @jsrc_ir
هدایت شده از کانال فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(سلام الله علیها)
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹﷽🌹 ✨پذیرش مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها✨ 🎥 کلیپ سخنرانی: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا وافی 🌱 حضور۳ فرزند نوجوان از خانواده موفق وافی در مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🔰مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها از واجدین شرایط در مقطع سیکل در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام به عمل می آورد. 🔹شرایط ثبت نام: 1. متولدین سال ۱۳۸۳ به بعد‌ {اتمام پایه نهم} 2. سکونت در قم 🔹مهلت ثبت نام: تا 31 خرداد ماه 🔺ثبت نام به صورت حضوری و مجازی صورت می پذیرد.🔺 حضوری همه روزه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 13 🚪آدرس مدرسه: بلوار جمهوری، فلکه سپاه، انتهای بلوار شهید اخلاقی "به سمت ریل" مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🖥 مراجعه به سایت: paziresh. wch.ir 32907610 - 32917577 ☎️
هدایت شده از راهنمایی رساله 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک‌فیلم زیبا تقدیم شما که برای ما عزیزید 🌺امام علی : و الفرصة تمرّمرّ السّحاب فانتهزوا فرص الخیر فرصت وقت همچون ابر می گذرد، فرصت‌های نیک را غنیمت بشمارید، و قبل از گذشتن، از آن‌ها بهره بگیرید. 📚نهج‌البلاغه، حکمت ۲۱ دریغا که بگذشت عمر عزیز بخواهد گذشت این دمی چند نیز 🌺امام صادق علیه‌السلام : لیس شی ء اعزّ من قلبک و وقتک هیچ چیزی عزیزتر از روح و وقت تو نیست. 📚لئالی ااخبار، ج ۱ ، ص ۱۶ اگر ممالک روی زمین به دست آری بهای مهلت یک روزه زندگانی نیست
هدایت شده از تربیت دینی و نمازی
🔰پرسش و پاسخ 💠 فرزندم قبلاً با خدا بود، وظایف دینی را انجام می داد ولی بعد از سن تکلیف تغییر کرده حتی نماز هم نمی خواند؟ ✍️ پاسخی کوتاه به این پرسش 📝 کودک وقتی به دوره ی نوجوانی برسد هوش انتزاعی پیدا می کند یعنی باورها واعتقاداتی که برای آنها دلیلی پیدا نمی کند فرو می ریزد از جمله این باورها، باور به وجوب نماز است که تا الان بصورت تقلیدی نماز می خوانده ولی بعد از بلوغ ممکن است دیگر نماز نخواند و نسبت به آن سهل انگاری کند لذا والدین باید باورهای اعتقادیِ او را تثبیت کنند. ⁉️ چگونه؟ 1️⃣ ابتدا باید این اعتقادات را در قالب گفتوگو به آنها منتقل کنید و این وظیفه ی مهمی است و نیاز است که والدین خود اعتقادات را بصورت صحیح بدانند تا بتوانند آن را منتقل کنند لذانحوه ی گفت وگوی شما باید عمیق باشد. 🔸 مثلا بعضی به فرزندشان می گویند نماز بخوان تا در امتحانات قبول شوی! این حرف کامل نیست عمیق نیست چون ممکن است او درس نخواند بعد در جلسه امتحان حاضر شود واز خدا کمک بخواهد ودر نهایت موفق نمی شود پس انتظاری که ایجاد شده اشتباه است. 🔻 والدین باید فلسفه ی نماز را جوری بیان کنند تا قبول کند که نماز جزئی از زندگی است نماز در واقع ارتباط با خالق است و انسان نیاز دارد با خالقِ خود ارتباط داشته باشد. اینطور به او یاد دهیم که نماز، شکرگزاری از خداست. چگونه وقتی پدر چیزی برای فرزند تهیه می کند ولی انتظار تشکر ندارد اما فرزند احساس می کند لازم است از پدر تشکر کند. و به فرزندتان بگویید وقتی پدر مسافرت است یا مریض است یا دیر به منزل بر میگردد چگونه دوست داریم خبری از او بگیریم و ابراز احساسات بکنیم چون احساس تعلق به او می کنیم. خُب خدا که منشأ کل هستی است منشأ کل خوبی ها و زیبایی هاست بطریق اولی جذب چنین ارتباطی می شویم وعلاقمند به آن می شویم و... و همین طور دیگر اعتقادات را بامنطق به او آموزش دهید. 2️⃣ آنها را وادار به تفکر کنید. 3️⃣ آنها را با علماء دین مرتبط کنید تا در این بین بواسطه گفتوگوهایی که صورت می گیرد اعتقادات فرزندتان تثبیت شود. 4️⃣ ارتباط آنها را کاملاً با شبهه قطع کنید (البته در این کار سعی کنید با توجه به ویژگی های دوره نوجوانی جوری عمل کنید که منجر به کشمکش نشود) 🌺 @namazkudak🌺
هدایت شده از تربیت دینی و نمازی
اعتماد به نفس دخترم رو چطور افزایش بدم..mp3
3.08M
🔻چطور اعتماد به نفس دخترم را افزایش دهم؟ 🎤 استاد پورجواد 🏠 ⏰ شنبه تا پنج شنبه، ساعت ۱۰ صبح 📻 🌸 به شادباشِ میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت 🌺❤️ 🌺 @namazkudak🌺
📊 ۱۰ قانون مهم فرزندپروری 🆔 @www_snn_ir
توجه توجه 😊⭐️ قابل توجه طلاب، دانشجویان و اساتید گرامی: کانال کتابخانه قرآن پژوهی از شما دعوت به عمل می آورد: ♻️ دربردارنده هزاران عنوان: نرم افزار اسلامی و مذهبی، کتاب، مقاله‌، جزوه، فایلهای آموزشی. جهت استفاده علمی، آموزشی و تحصیلی طلاب، دانشجویان، اساتید و نویسندگان گرامی. همین الان به کانال بپیوندید👇😊 لینک کانال در ایتا: eitaa.com/joinchat/3303604231C0138ba49d5 لطفا اطلاعیه را برای مخاطبانتون ارسال نمایید.
🔶از سوی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می شود: 🔸 نشست علمی گروه پژوهشی فقه زن و خانواده با عنوان" الگوی فقهی مصون سازی جنسی و ظرفیت اجرای آن در جامعه امروز" 📝 ارائه دهنده: جناب حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان (مدیر گروه فقه زن و خانواده) 🕰زمان برگزاری: چهارشنبه 1401/03/18 از ساعت 9 الی 10 🏢 مکان برگزاری: ساختمان پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا- طبقه همکف- سالن جلسات 📌لینک حضور در جلسه: https://online.jz.ac.ir/pajoheshgah 📞شماره تماس: 02532112175 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📚 دو راه حل برای خانواده‌محوری در قانونگذاری 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین فرج‌الله هدایت‌نیا در نشست «خانواده‌محوری و عدالت جنسیتی»: 🔹 خانواده‌محوری و عدالت جنسیتی ارتباط چندانی با هم ندارند. وقتی ما خانواده‌محوری را وارد فضای حقوقی کنیم، دیگر جنبه اخلاق صرف مطرح نیست. بر این اساس گاهی حضانت برای پدر محدود ‌می‌شود، محدودیت در چندهمسری و حق طلاق و … هم از دیگر مؤیدات این مسئله است. 🔹 دو راه حل برای خانواده‌محوری در قانونگذاری وجود دارد. اول، تغییر فتوای معیار؛ در موضوعات اختلافی یک فتوا معیار قرار می‌گیرد و آن فتوایی است که با مصالح خانواده سازگار باشد. راه دیگر تغییر حکم مبناست؛ در اینجا قوانین باید بر مبنای احکام اولیه باشد، ولی اگر تأمین‌کننده غرض شارع به دلایل سیاسی و اجتماعی نباشد، به سراغ حکم ثانوی می‌رویم. 🔹 قانونگذار با تغییر فتوای معیار سراغ فتوایی می‌رود که تأمین‌کننده مصالح خانواده باشد؛ مثلاً در مورد ارث زوجه از زمین در گذشته مسئله‌ای ایجاد نمی‌کرد، چون فرزندان خانواده زیاد بودند، ولی الان با توجه به فرزندآوری کم مشکل‌ساز است، یعنی فتوا متناسب با شرایط تغییر می‌کند. 🔹 در ادبیات فقهی ما کار شاخصی در مورد عدالت جنسیتی انجام نشده است. گاهی جنسیت در فقه ما خیلی پررنگ شده است و ما به عنوان حوزویان چون ادبیات اقناعی نداریم، نمی‌توانیم از ادبیات فقهی دفاع کنیم. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=28341 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📚 اولین شماره دوره جدید مجله «برداشت اول» به عنوان ماهنامه گفتمانی راهبردی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ماه جاری منتشر شد و در سراسر کشور توزیع می‌شود. 📝 مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بنا دارد در سایه «گفتمان عدالت و جمهوریت» (به عنوان گفتمان دولت سیزدهم ) پیوند بین امر سیاسی و امر سیاستی را به منزله شرط لازم کارایی دولت پیگیری و به دور از سیاست زدگی زمینه را برای سیاست گذاری معطوف به خبر عمومی مهیا کند. 🔹 در شماره اول این ماهنامه، آثار و یادداشت‌هایی از استاد عباس کعبی، استاد احمد واعظی، استاد داود مهدوی زادگان، دکتر عماد افروغ، دکتر جمیله علم‌الهدی، دکتر شهریار زرشناس و چند یادداشت و گفتگوی دیگر به چاپ رسیده است. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
💢 ناکافی بودن روش اجتهادی مرسوم از نگاه امام خمینی 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی در یادداشتی نوشت؛ 🔹 روش اجتهادی رایج و مرسوم در مسائل فقهی، ارزش‌های بی‌بدیلی داشته و دارد. و به نظر می‌رسد در طول تاریخ چند صد سالة فقاهت نیز در کشف و استنباط احکام فردی کارآمدی خود را نشان داده است. مع‌الاسف این روش، در بسیاری از حوزه‌ها و قلمروهای علمی مورد نیاز جامعه از کارآیی و کارآمدی لازم برخوردار نیست. 🔹 این روش، به شکل موجود نمی‌تواند در حوزة فقه اجتماعی، فقه نظام و فقه حکومت کارآیی داشته باشد. بلکه بر اساس روش اجتهادی مرسوم اساساً چیزی به نام فقه نظام و فقه سیاسی و فقه اجتماعی و فقه تربیتی و فقه مدیریتی بی‌معناست. 🔹 به همین دلیل، بعضاً‌ از فقیهان سنتی شنیده می‌شود که ما چیزی به نام «فقه نظام» نداریم. آنان درست می‌گویند زیرا بر اساس روش اجتهادی مرسوم و متعارفی که آموخته‌اند، «فقه نظام» و «فقه الاجتماع» و امثال آن معنایی ندارد. 🔹 به عقیده ما روش اجتهادی مرسوم، برای اکتشاف نظریة اسلامی در حوزه‌های علوم انسانی سترون است. این حقیقتی است که امام خمینی(ره)، به عنوان یک مجتهد و نظریه‌پرداز بزرگ و تاریخ‌ساز در عالم اسلام، در پایان دهة اول انقلاب آن را به صراحت بیان کرد و دگرگونی و بازنگری در روش اجتهادی را از عالمان دینی مطالبه نمود. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=28363 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با اندیشه همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com