هدایت شده از مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث(کانال رسمی)
✅ دوره جامع جبهه سازی تربیتی در قالب تئوری و عملی برگزار می شود.
🔸زمان: پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱
🔹مکان: فلکه جهاد- مجتمع امام خمینی ره - سالن قدس
🔴جهت ثبت نام در این دوره کد و نام خود را به بخش فرهنگی تربیتی شماره 09127505699 در ایتا ارسال نمایید و یا با داخلی 025377110687 آقای فضل اللهی تماس بگیرید.
🔴معاونت فرهنگی مجتمع🔴
📌 اگر آنجا بودم...
-واااای... ببین دارن میدون دنبالش... واااای...
این را متین با صدای دورگهاش میگوید و بیشتر از قبل روی لبه پنجره خم میشود. پتو را روی خودم میکشم و غر میزنم: ببند اون لامصبو. سوز میاد.
متین بدون این که چشم از کوچه بردارد، با یک دست به من اشاره میکند که: داداش یه دقه بیا... بیا ببین چه خبره... واااای...
نخیر... متین و معترضهای توی شهرک، همقسم شدهاند که نگذارند من بخوابم. خمیازه میکشم. دلم لک میزند برای خواب. از دیشب بدخواب شدهام و تا الان نتوانستهام بخوابم. حالا هم که بالاخره پایم به خانه رسیده، برادرِ جوگیر و نوجوانم نمیگذارد دو دقیقه چشمانم بروند روی هم. پتو را میاندازم کنار و کشانکشان، خودم را میرسانم تا پنجره. صدای جیغ و داد خیابان را برداشته. متین با گوشیاش فیلم میگیرد و مثل گزارشگرهای فوتبال، روی فیلم حرف میزند: واااای... افتادن دنبال بسیجیه...
به زحمت میان تاریکیِ کوچه، پسر جوانی را میبینم که میدود و سی نفر هم دنبالش. همه فریاد میکشند: بگیرینش... بسیجیه...
سرم درد میگیرد؛ نه از هیاهوی کوچه که از صدای فریاد خشمگین سیهزار مرد جنگی؛ در ذهنم. صدای فریادشان از دیشب تا الان، دارد مثل ناقوس مرگ در سرم میپیچد. جزء معدود خوابهای واضح عمرم بود. یک صحرا بود و سیهزارنفر سپاه خشمگین. انگار وسط فیلم مختارنامه بودم؛ پرتاب شده بودم به هزار سال پیش. یک چیزی توی مایههای تعزیه. شاید کربلا.
-اوووه... افتاد... گرفتنش... واااای...
متین چشمانش را ریز میکند تا مثلا بهتر ببیند معرکه را. همه داد میزنند: بزنینش... بزنش... بسیجیه... آخونده...
دیگر جوان را نمیبینم؛ گیر افتاده بین سی نفر آدم عصبانی و فقط دستهایی را میبینم که بالا میروند و پایین میآیند به نیت زدنش.
در خوابم، یک سوارِ تنها در میدان جنگ، محاصره شده بود میان سیهزارنفر سپاه. طوری نگاهش میکردند که انگار قاتل پدرشان بود. فقط یک لحظه دیدمش. جوانی بود، سوار بر اسب، زخمی. بیهوش بود انگار و نفهمید که اسبش دارد میرود دقیقا وسط همان سپاه خشمگین. طوری دورش گرد و خاک و غلغله شد که دیگر نشد ببینمش؛ فقط شمشیرها و نیزهها را میدیدم که بالا میرفتند و به سوی بدنش پایین میآمدند.
-وااای ببین دارن میکشنش. یا خود خدا!
لرز میکنم؛ نه از سرما؛ از تصور گیر افتادن بین یک جماعتِ عصبانی که فقط میخواهند بزنندت. زمان چقدر کش آمده! جوان بسیجی افتاده میان درخت و شمشادها؛ با سر و روی خونین.
زمان کش آمده بود در خوابم و انگار یک قرن گذشته بود از زمانی که دور جوان، گرد و خاک شده بود. دور خودم میچرخیدم. آن جوان کی بود؟ نمیدانستم. از کل ماجرای کربلا، یک حسین میشناختم و یک عباس؛ آن هم فقط از روضههایی که در کودکی رفته بودم. ترسیده بودم. دوست داشتم بروم جلو، صف آن مردان جنگی خشمگین را بشکافم و داد بزنم: چند نفر به یه نفر؟ آخه به چه جرمی؟
ترسیدم. میخواستم بروم و میترسیدم از برق شمشیر و چهرههای کبود از خشمشان.
-اوه اوه اوه... اون چیه دست اون یارو؟
جوان بسیجی همچنان گم شده میان مشت و لگدها. حتی میان آنها که دورش را گرفتهاند، یک نفر قمه به دست میبینم و دلم میریزد. دلم میخواهد بروم پایین، صف آنها که دور جوان را گرفتهاند را بشکافم و داد بزنم: چند نفر به یه نفر؟ آخه به چه جرمی؟
یک قدم برمیدارم به سمت در؛ و چشمم همچنان به پنجره است؛ به برق قمهای که قرار است تن جوان را بشکافد. زانوانم میلرزند و همانجا میایستم. اینهایی که من میبینم، برایشان مهم نیست چرا میزنند و چطور میزنند؛ فقط میزنند. پایم به خیابان برسد و بخواهم از جوان دفاع کنم، من را هم تکهپاره میکنند همانجا؛ بدون این که بپرسند مثل آنها فکر میکنم یا نه.
خواب بودم؛ ولی میتوانم قسم بخورم رطوبت را حس کردم روی دستانم. رطوبت و گرمای خون را. از ترس جهیدم به عقب و سکندری خوردم. خون خودم نبود. هرچه تلاش کردم خون را از دستم پاک کنم، نشد. انگار محکم چسبیده بود به دستانم و میخواست خودش را تا گلویم بکشد بالا و خفهام کند. از ترس خفگی، نفس عمیقی کشیدم و از خواب پریدم. دیگر هم از ترس نتوانستم بخوابم.
پیکر نیمهجان و خونین جوان بسیجی را دارند میکشند روی زمین. به دستانم نگاه میکنم؛ پاکاند. پاهایم بین رفتن و نرفتن گیر کردهاند. عقب عقب میروم؛ نمیدانم کجا. یک جایی که قایم شوم و نبینم. شاید هم بروم کمک جوان... نمیدانم. متین فیلمی که میگرفت را قطع میکند و سرش میرود داخل گوشی: این خیلی ویو میخوره... ببین کی بهت گفتم...
جوان را کشانکشان، از میدان دیدمان خارج میکنند و دیگر نمیبینمش. فقط رد خونش باقی میماند؛ روی زمین، روی ذهنم و شاید روی دستانم...
💠 به قلم: خانم فاطمه شکیبا
#دلنوشته
#آرمان_عزیز
#شهید_ارمان_علی_وردی
#چله_آرمان
----------
📣 کانال شهید آرمان علیوردی
@shahid_armana
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزگترین نمایش میدانی «جهان بانو»
نمایش ۷۰۰ هزار تومانی رایگان
🔹این شبها بوستان ولایت تهران میزبان جمعیتی چند هزار نفری برای تماشای بزرگترین نمایش میدانی با نام «جهان بانو» است. قیمت بلیت این نمایش ۷۰۰ هزار تومان است، اما هزینه بلیت توسط موسسه اوج پرداخت شده و تماشای نمایش رایگان است.
توضیحات کامل در خبرگزاری فارس بخوانید
هدایت شده از طرح «عریف»
🔻مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز در گفتوگو با حوزه:
🌷 شهید مویدی در همه صحنهها جهادی پایه کار بود
(https://hawzahnews.com/xbY6z)◻️ شهید مویدی، مصداق آیه «صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» بودند.
طلبه شهید مویدی #مدافع_حرم نیز بودند و با وجود داشتن پسر کوچک، اما با توجه به اینکه از غیرت دینی بسیار بالایی برخوردار بود، باز هم در سوریه حاضر شد.
◻️شهید مویدی پس از اینکه پدرش را از دست داد، شغل پدر که همان #کشاورزی بود را ادامه داد و یک تنه در این عرصه فعالیت میکرد، اما با این وجود، هیچوقت دست از آرمانهای مقدس خود بر نداشت.
◻️ شهید محمد زارع مویدی در پل دختر، بم و در هرجایی که حادثهای رخ میداد و مردم نیاز به کمک داشتند، حضور #جهادی داشت.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
🚍🚍🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚍🚍
مبادی حرکت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم به مقصد مسجد مقدس جمکران جهت حضور شهروندان در اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان قم
⏰ رأس ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه 26 آبان ماه
✅بهصورت رایگان
🔻میدان نبوت
🔻میدان کشاورز
🔻 میدان توحید
🔻 میدان شهید امینی بیات
🔻میدان امام خمینی
🔻میدان شهید سعیدی
🔻 میدان شهید مطهری
🔻 مسجد امام صادق (فرهنگیان ۳)
🔻 امامزاده سید علی
🔻میدان شهید محلاتی
🔻میدان پلیس
🔻گلزار شهدا
🔻میدان جانبازان
🔻 میدان مفید
🔻میدان جوان
🔸پردیسان:
🔻مسجد خاتم الانبیا.
🔻 مسجدحضرت زینب.
🔻مسجد فاطمه الزهرا
🔻مسجدقبا
🔻مسجد امام حسن عسگری
🔹برگشت: ساعت ۱۲:۳۰ از مسجد جمکران به سمت مبادی
♨️ بسته دوم محتوایی پاسخ به شبهات اغتشاشات ۱۴۰۱
❌ پیشنهاد اکید میشود به این چند کلیپ مسلط شوید و #جهاد_تبیین را اولویت قرار دهید
🔴 آزادی
💢 چرا در ایران مانند کشورهای متمدن غربی آزادی وجود ندارد؟
https://eitaa.com/soada_ir/6007
💢 وضعیت آزادی در سایر کشورها
https://eitaa.com/soada_ir/6009
💢 چرا در ایران حجاب اجباری داریم؟!
https://eitaa.com/soada_ir/6014
💢 حجاب و روابط جنسی آزاد یک حق و مساله شخصی است و به جامعه ربطی ندارد!
https://eitaa.com/soada_ir/6021
💢 اگر جمهوری اسلامی روابط زن و مرد را آزاد بگذارد، مردم چشم و دل سیر می شوند و هیچ اتفاق بدی هم نمی افتد!
https://eitaa.com/soada_ir/6024
🔴 زن
💢 نمونههای پرجاذبه و تاسفبار از #استفاده_ابزاری دشمن از زنان
https://eitaa.com/soada_ir/5999
💢ظلم به زن در جمهوری اسلامی!
https://eitaa.com/soada_ir/6017
💢نتیجه تظاهرات زنان در اعتراض به #پوشش_اجباری!
https://eitaa.com/soada_ir/6026
🔴 نظام اسلامی
💢 چرا نظام خود را به #رفراندوم نمیگذارد؟!
https://eitaa.com/soada_ir/6031
💢 چرا اختیارات رهبر ایران حد و مرز مشخصی ندارد؟
https://eitaa.com/soada_ir/6033
💢 چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست!
https://eitaa.com/soada_ir/6036
🔴 کارآمدی
💢 اگر #شاه هم بود چنین دستاوردهایی داشت!
https://eitaa.com/soada_ir/6039
💢 آمریکا با یک موشک ایران را با خاک یکسان میکند!
https://eitaa.com/soada_ir/6045
💢 ایران در شاخصه فلاکت جزء بدترین کشورهای دنیاست!
https://eitaa.com/soada_ir/6049
💢 چرا ایران به جبهه مقاومت کمک کرد؟
https://eitaa.com/soada_ir/6056
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
@mahdavi_arfae
هدایت شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
#حکایت_همچنان_باقیست...
💠 روز آخر... افتتاحیهای دیگر
🔹 به روز آخر قرار ششم رسیدیم. امشب با سخنرانی حجتالاسلام دکتر سوزنچی در خصوص تلارم تربیت و فرایند حل مسأله به ظاهر قرار به پایان میرسد اما تازه دهها ماموریت و مسأله که از دل تعاملات این چند روزه حاصل آمده، آغاز میشود.
🔸 حلقهها و هستههای مرکز رشد از دل قرار برای خود ایدهها میگیرند و حرکت خود را برمبنای آن بازپردازی میکنند.
🔹 قرار امسال البته فارغ از عرضه ایده و دستاوردهای مرکز رشد، تعاملات بین اندیشکدهای و بین سازمانی جدیدی را پدید آورد که خود میتواند برای مجموعه دانشگاه امام صادق علیه السلام، رهاورد فرخندهای در تحقق راهبردهای ابلاغی و بیانیه ماموریت دانشگاه باشد.
🔸 امروز هم منتظر حضور گرم علاقهمندان و دغدغهمندان شکوفائی فردی و حل مسائل اجتماعی انقلاب اسلامی هستیم.
🌱 #قرار_ششم، فرصتی برای ارائه دستاوردها و ایدههای #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
هدایت شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 ایده مرکز رشد...
🔹 امروز و فردا ، آخرین روزهای برگزاری #قرار_ششم مرکز رشد است. قراری که قرار بود در آن مرکز رشدیها از نزدیک با دانشجویان و دانشپژوهان در خصوص ایده مرکز و دستاوردهای آن صحبت کنند. همچنین قرار بود که با مسئولین امر در نقاط اثر هر ماموریت و مساله ارتباط برقرار شود، کاری که البته هر روز و ساعت در مرکز طراحی و عملیاتی میگردد. مهم اینکه، این ترابط را بخشی از فرایند حل مسأله میدانیم. همچنین قرار بود با دغدغهمندان امر تربیت در خصوص ایده مرکز ، همفکری و هم افزایی شود. الحمدلله در هر کدام از این اهداف، اتفاقهای خوبی افتاد.
🔸 آنچه مهم است اینکه مرکز رشد را باید از نزدیک دید و درباره اش صحبت کرد. در این همصحبتی، رشدی کمیاب نهفته است که خود میتواند مرکز را بر مسیر دستیابی به اهدافش ، بسیار کمک کند.
🔹 لذا از همه دانشجویانی که دوست دارند موثر شوند و فقط مصرف نگردند و همه دغدغهمندان حوزه تربیت نیروی انسانی برای حل مسألههای انقلاب اسلامی، دعوت میگردد در دو روز باقی مانده ، از تلاش جمعی اعضای مرکز رشد ، بازدید بعمل آورند. با اینکه بعد از نمایشگاه هم این فرصت درون مرکز مهیا است اما این اجتماع و کنار هم بودن هستهها و مسأله ها و دغدغهها ، اینگونه که در نمایشگاه طراحی و اجرا شده است ، قابل مشاهده، فهم ایده و ایدهپردازی نیست.
✍🏻 به قلم #دکتر_مصباحالهدی_باقری | پژوهشگر مرکز رشد
۱۴۰۱/۸/۲۳
🌱 #قرار_ششم ، فرصتی برای ارائه دستاوردها و ایدههای #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📗معرفی کتاب تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
نویسنده:
دکتر معصومه کیانی
حجت الاسلام دکتر محمود نوذری
برای آشنایی بیشتر 👇
🌷🇮🇷@Mtarbiatdini🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📗معرفی کتاب تبیین و نقد رویکردهای معاصر درباره تربیت معنوی کودکان با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
نویسنده:
دکتر معصومه کیانی
حجت الاسلام دکتر محمود نوذری
🔺پژوهش حاضر با هدف مطالعه انتقادی #تربیت_معنوی برای #کودکان (S4C) در دنیای معاصر و ترسیم الگوی اسلامی- ایرانی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و چگونگی ارتباط آنها انجام شد. برای این منظور در گام نخست، مفهوم معنویت از منظر اندیشمندان منتخب پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و چارچوبی مشتمل بر شش نوع جهانبینی درباره این مفهوم به دست آمد. سپس، مبانی فلسفی هر یک از جهانبینیهای یاد شده تبیین و به تناسب، شش نوع پداگوژی شناسایی و تشریح شد. سرانجام،
1⃣ مفهوم تربیت معنوی برای کودکان و دلالتهای آن بر اساس هر جهانبینی استنباط گردید.
2⃣ در گام دوم، الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و مبانی نظری سند تحول بنیادین و نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران تبیین و طراحی شد.
3⃣ در گام سوم، رویکردهای موجود درباره تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران مورد نقد و ارزیابی قرار گرفتند.
بدین ترتیب، زمینه لازم جهت تحلیل نکات مثبت و منفی هر یک از رویکردهای غربی و چگونگی استفاده از آموزههای آنها در الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان و نوع ارتباط آنها روشن شد.
🔺برخی از مهمترین نقدهای وارد بر دیدگاههای رایج عبارتاند از:
وجود تکثر در چیستی مرجع امر معنوی،
همه خداگرایی؛
ساختنی بودن حقیقت و معنا؛
محدود شدنِ تربیت معنوی به پرورش قوه شناختی کودک و
غفلت از سایر ابعاد و نقش آنها در رشد معنوی او؛ آشنایی سطحی با ادیان و سایر چشماندازهای معنوی و غیره،
🔺در عین حال، هر یک از جهانبینیهای بالا دارای برخی نکات مثبت و روشهایی هستند که میتواند مورد استفاده واقع شود، مانند
تأکید بر ارتباط و تعامل کودک با دیگران و
توسعه روایتهای او از تجارب زیسته،
آموزش خلاق و پویا،
هدایت کودکان به سوی شناخت مسائل و مشکلات معنوی جامعه و تلاش برای حل آنها از طریق رویکرد مسئله محور و دانشآموز محور، شناخت معانی مختلف فرهنگی، نقد و تفسیر آنها و شناسایی چگونگی تأثیر آنها بر نگرش و رفتار افراد،
توانمند ساختن کودکان از طریق #پرورش_سواد_معنوی و تأمل و #تفکر_انتقادی در آنها، شروع آموزش مسائل و مفاهیم معنوی از واقعیات موجود و توجه به سطح ساختنی معنا و غیره.
بدین ترتیب، تحلیل نکات مثبت و منفی این رویکردها نشان میدهد که فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران در راستای بازسازی و تقویت الگوی پیشنهادی خود نمیتواند از مبانی و مفروضات فلسفی این رویکردها استفاده کند اما در عین حال هر یک از رویکردهای یادشده دارای روشها، آموزهها و دلالتهای تربیتی مثبتی هستند که میتوانند موجب تقویت و توسعه الگوی اسلامی- ایرانی تربیت معنوی برای کودکان شود.
🔺روشهای مورد استفاده در این پژوهش عبارتاند از: روش پژوهش تلفیقی یا سنتز پژوهی، روش تحلیل استعلایی، روش بازسازی شده استنتاج قیاسی فرانکنا و روش کاوشگری فلسفی انتقادی.
🔺واژهای کلیدی: تربیت معنوی برای کودکان، غرب، فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، الگوی اسلامی- ایرانی، نقد
🌷🇮🇷@Mtarbiatdini🇮🇷🌷
بخوانید مصاحبه حجتالاسلام دکتر محمود نوذری را با ایکنا: 👌
#محتوا و #جذابیت؛ حلقه وصل #مسجد و #مدرسه در #تربیت_دینی
🔺پیشنهادات قابل توجه برای پیوند میان مسجد و مدرسه. 👇
https://iqna.ir/fa/news/3695300/%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87-%D9%88%D8%B5%D9%84-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C
هدایت شده از سازمان اطلاعات فراجا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 شبکهای زنان در اغتشاشات تهران
🔹عملیات شناسایی و دستگیری شبکهای زنان در اغتشاشات تهران توسط نیروهای امنیتی واکنش سریع ایران
🔰سازمان اطلاعات فراجا
@S_Etelaat_faraja
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
بسمه تعالی
اعلام عناوین امتحانات متمرکز رشته های مشاوره خانواده و تربیت دینی کودک و نوجوان سطح سه -
▫️▫️▫️▫️▫️
سلام علیکم
با احترام وآرزوی توفیق، به استحضار می رساند: عناوین امتحانات متمرکز دروس تخصصی رشته های «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» همراه با منبع مورد تاکید، به پیوست ارسال می گردد.
لازم به ذکر است: احتمال تعیین دروس عمومی بویژه برای پایه هایی که امتحان متمرکز آنها مشخص نشده؛ در رشته های مذکور وجود دارد؛ از این رو عناوین دروس عمومی این رشته ها، همراه با عناوین امتحانات متمرکز سایر رشته ها متعاقباً ارسال خواهد شد.
◈◈◈
جعلکم الله من خیر انصار ولیه فی غیبته و حضرته
◇◇◇
معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران
.
هدایت شده از تسنا
اشتباهاتی که باعث میشه انگیزهمون رو از دست بدیم
1⃣ مقایسه خود با دیگران
اونم از جنبه منفی و توجه نکردن به شرایط و موقعیت خودمون
2⃣ تکیه کردن به دیگران و دنبال نتایج بودن بدون عمل درست
3⃣ انتظار پیشرفت زیاد در ابتدای کار
4⃣ نسنجیدن سختیهای راه و ناامید شدن خیلی زود
5⃣ هدفها رو بدون توجه و بررسی انتخاب کردن و گاهی فراموشی اونها
6⃣ از بین رفتن اعتماد به نفس با انتقاد دیگران
7⃣ داشتن افکار منفی و از دست دادن حس خوب
8⃣ دست کم گرفتن خود و عدم سعی و تلاش برای شروع و ادامه کار
✅کانال سبک زندگی👇
https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9
هدایت شده از تسنا
✍هنگام تولد در گوشمان اذان میگویند ولی نمازی نمیخوانند! هنگام مرگ برایمان نماز میخوانند بدون اذان!
گویا اذان هنگام تولد برای نمازی است که هنگام مرگ میخوانند!
چه کوتاه است زندگی!
✅کانال سبک زندگی👇
https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
حوزه های علمیه؛ نسل جدید، زبان جدید (قسمت ۱ )
✍️حسینعلی رحمتی
🔹متن زیر (که در چند قسمت تقدیم می شود) بازنشر مقاله ای است که در سال 1385 منتشر شده است. بچه هایی که زمان نگارش این مقاله به دنیا آمده اند الان حدود شانزده ساله اند و مباحث مطرح شده، درباره آنان هم صدق می کند.
🔻مقصود اصلی نوشتار حاضر تاكید بر مسئله نسل جوان به عنوان بخشی عظیم از افراد جامعه ایران معاصر، و به عنوان یكی از مخاطب های اصلی حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغ دین است. این بحث نیز از دو سو قابل بررسی است: یكی از جهت حوزه و نسل جوان و دیگری از جهت نسل جوان و حوزه. با این وجود، در مقاله حاضر، عطف توجه بیشتر به جهت اول است هر چند امید آن است كه سویه دیگر بحث نیز در فرصتی مناسب مورد واكاوی و تامل قرار گیرد، چرا كه نمی توان همواره از لزوم ارتباط حوزویان با نسل جدید صحبت كرد ولی وظایف یا مسئولیت های نسل جوان را در این میان نادیده گرفت.
تعامل سازنده و تاثیر گذار بین روحانیان حوزه های علمیه و جوانان جامعه آنگاه حاصل خواهد شد كه هر دو طرف به وظایف و مسئولیت های خود آگاهی یافته و به طور جدی در صدد ایجاد گشایش در این مسیر باشند.
🔻به هر روی، اینك سخن با حوزه های علمیه است، آن هم صرفا با توجه به مسئله مهم «تحولات نسلی» در جامعه جوان ایران .
🔻مدعای اصلی این نوشتار آن است كه:
🔹1. در جامعه ای چون ایران ، وجود افراد و نهاد(هایی) كه به طور تخصصی به امر شناخت، تبلیغ و دفاع از دین بپردازند امری است لازم و ضروری.
🔹2. موفقیت چنین افراد و نهادهایی در گرو شناخت هر چه بیشتر و بهتر مسئولیت ها و وظایف خود، همچنین شناخت زمان، شناخت مخاطب و شناخت و به كارگیری ابزارها و شیوه های مناسب است.
🔹3. از بین شناخت های فوق ، مسئله شناخت مخاطب ، امری است كه بایستی همواره به طور جدی مورد توجه و تامل قرار گیرد. مسئله «مخاطب شناسی» و نقب زدن به «قلب ها و مغزها» یكی از نكته های مورد توجه رهبران الاهی و مبلغان «رسالات الله» در طول تاریخ بوده است. آنان كه به این مطلب بیشتر توجه كرده اند در ایفای مسئولیت خود كامیاب تر بوده اند.
🔹4. از منظر بحث «تحولات نسلی» باید گفت در جامعه ایران، در چند سال اخیر نسلی پا به عرصه وجود گذاشته و بالیده است كه گاه از آن با عنوان هایی چون «نسل سوم» یاد می شود. این نسل دارای ویژگی ها ، مزیت ها ، مشكلات و مسائل، دغدغه ها و دلمشغولی ها و احساس ها و حساسیت هایی است كه تا اندازه زیادی با نسل (های) پیشین متفاوت است. از آنجا كه آینده مكتب و كشور در دست اینان است، حوزویان بایستی چه در روش و چه در منش و چه در برنامه ریزی های خود، به این نسل توجهی ویژه داشته باشند. بی توجهی به این امر می تواند خطر گسست ارتباط بین حوزه و بخشی از مخاطبانش را در پی داشته باشد.
بازنشر 26 آبان 1401
ادامه دارد
@harahmati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام ومنزلت زن درغرب....
قلاده سگ درگردن....😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگ مذهبی سی ساله شروع شده استاد عباسی 🌙
#توانمندی_مدیریتی_ولایت_فقیه
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از حدیث نگار
✅ عنه عليه السلام ـ أيضا ـ
اللّهُمّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ ، وَ احفَظْنا مِن بَينِ أيدينا و مِن خَلفِنا ، و عَن أيمانِنا و عَن شَمائلِنا ، و مِن جَميعِ نَواحينا ، حِفظا عاصِما مِن مَعصِيَتِكَ ، هادِيا إلى طاعَتِكَ ، مُستَعمِلاً لِمَحَبَّتِكَ .;
امام زين العابدين عليه السلام ـ در مناجات ـ گفت
بار خدايا! بر محمد و خاندان او درود فرست و ما را از پيش رو و از پشت سر و از راست و از چپ و از همه سويمان چنان محافظت فرما كه ما را از نافرمانى تو نگاه دارد و به فرمان بردن از تو رهنمون شود و در راه محبّت تو به كارمان گيرد.;
الصحيفة السجّاديّة : الدعاء 6 .
📚 @HadithNegar
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
🔹برای کشتن یک جامعه
روشی ساده به کار گیرید:
بر فرهنگ آنان تمرکز کنید،
ابتدا کتاب را از آنها بگیرید
و بعد سرشان را درون رسانه فرو کنید.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
1401.mp3
8.2M
💯#بشنوید
🔊 بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی مجمع عالی حکمت
📆چهارشنبه 25 آبان ۱۴۰۱
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
💠 نشست هماندیشی متاورس و تربیت با همکاری پارک دیجیتال سلام قم در مجموعه پارک دیجیتال برگزار شد.
🔰این نشست دو ساعته که با حضور مدیریت و معاونت تولیدات کاربردی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار گردید؛ به بررسی چالشهای پیشروی مسیر تربیت و آموزش نوجوان در دنیای جدید مجازی (متاورس) پرداخته شد.
⭕️ لینک خبر
🌐 لینک سایت رسمی مرکز آیندهسازان:
www.afaagh.com
🔶 لینک کانال رسمی مرکز آیندهسازان:
@mftas_ir
🔴 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ دیروز امروز فردا با تصویرگری تازه 👌
#حامد_زمانی
به این عکسها خیره شو خیره شو
به اون روزهای پر از خاطره
نخواه گرمی خوابه چشم کسی
بزاره که بیداری یادت بره
یه باری از امروز، رو دوشته
که واسش یه عمره زمین میخوری
همه منتظر تا ببینن کجا
تو از جاده ی عشق، دل میبری
ولی ایستادن، فقط کار ماست
ما که قصمون، قصهی خواب نیست
بیا دل به دریا بزن، شک
سرانجام این رود، مرداب نیست
یه باری از امروز، رو دوشته
که واسش یه عمره زمین میخوری
همه منتظر تا ببینن کجا
تو از جادهی عشق ، دل میبری
ولی ایستادن، فقط کاره ماست
ما که قصمون، قصهی خواب نیست
بیا دل به دریا بزن، شک نکن
سرانجام این رود، مرداب نیست
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از سخن سدید
1.mp3
23.19M
🔉 نامت را جزو مجاهدین ثبت کن
📅 جلسه یک _استاد پناهیان
#جهاد_تبیین #استاد_پناهیان
🔺سخن سدید
@sokhanesadid