eitaa logo
استغاثه و خواندن دسته جمعی دعا - کانالی جهت ذخیره دعاها و اذکار و آیات وسوره و ختمهای توصیه شده
63 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
369 ویدیو
64 فایل
کانالی جهت خواندن دسته جمعی دعا و اشاعه این امر در تمامی کانال ها و گروه های شیعی به نیت زمینه سازی ظهور مولا و سرورمان قطب عالم امکان و کمک و تقویت جبهه حق باکمترین انتظاری که معصومین ع ازما دارندکه همانادعا میباشد- ارتباط با ادمین: @NadAliMazharAlajaeb
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بر دوش بردن دانش آموزان برای حق آموزش! 🦋 در روستای قارخون آذربایجان‌شرقی مادران این روستا، دانش‌آموزان را بر دوش خود گرفته و از رودخانه عبور داده و به مدرسه می‌رساند تا آن‌ها از دسترسی به آموزش محروم نشوند . خانم معلم معصومه حمیدی از این محرومیت می گوید و خود اینجور مدرسه می رود! ✍ به تعبیر شهید بهشتی "منطق فطرت" اینجا چه می گوید؟ • عمل فطری معلمان زیادی می گوید: آموزش است نه کالا! هیچ کس با صاحب کارش چنین نمی کند. فقط محق را چنین به حقش می رسانند. • ، حامل فرهنگ است و جامعه پذیری و ایرانی-اسلامی زیستن و نیازهای ضروری بچه ها را تامین می کند؛ پس حق است. • کالا، بازارپذیر و در عرضه و تقاضا و تجارت می افتد. اما حق، می شود؛ در است. فطرت و ارتکاز شرعی و تمدنی مان بر این شاهد است: ببین از "اعطاءِ" خون و "اهداء" عضو و... برای حق حیات می گوییم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔹 فصل سوم برنامه تلویزیونی جماران 🔻سیری در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) ▫️قسمت ۲ | منشور روحانیت میهمانان: حجت‌الاسلام نبوی، رئیس موسسه تمدن و توسعه اسلامی حجت‌الاسلام قنبریان، استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه ▫️ جمعه ۱۲ بهمن ▫️ حوالی ساعت ۲۳:۱۵ - شبکه یک سیما ▶️ @jamarantv1
20.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بخش اول: 🎥 رابطه حقوق متقابل و استیفاء حق نه حق در مقابل تکلیف بلکه حق در مقابل حق ◀️ نکته اول: این حقوق متقابل متکافئ آیا فقط در مقام جعل هست یا در مقام استیفاء هم هست؟ ◀️در نامه ۵۰ امیر المومنین ۴ حق را می شمارند: ... ◀️ در نتیجه: ::و اذا فعلت ذلک وجبت لله علیکم النعمه:: 🎙حجت الاسلام استاد قنبریان 🎵صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید: 👇👇 https://eitaa.com/rah_fatemeh/885 🏴 مراسم هفتگی 📆 جمعه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳ 🕌 هیات راه فاطمه (س) قم مقدسه به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
37.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بخش دوم: 🎥 استیفاء حق توسط خود مردم در راستای زیان تصمیمات دولت ◀️ نکته دوم: استیفاء حق با کیه؟ حق جعل کردی باید بگی استیفائش کیه؟! ◀️ یه موقع حق معین هست و یه موقع حق استیفاء با خودش نیست و مخلوط با دیگران است 🎙حجت الاسلام استاد قنبریان 🎵صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید: 👇👇 https://eitaa.com/rah_fatemeh/885 🏴 مراسم هفتگی 📆 جمعه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳ 🕌 هیات راه فاطمه (س) قم مقدسه به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
هدایت شده از محسن قنبریان
۶-شرح خطبه۲۱۶.mp3
17.79M
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه ششم / ۵بهمن۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان ▫️فراز: وَ أَعْظَمُ مَا افْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ الْحُقُوقِ حَقُّ الْوَالِي عَلَى الرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ الرَّعِيَّةِ عَلَى الْوَالِي، فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ ▫️ یک نکته تکمیلی جلسه قبل؛ • حقوق علیه دولت در قوانین موضوعه: ۱. جایی که دولت تصدی دارد ۲. جایی که نقش حاکمیتی دارد • استیفای این دو حق: ۱. قضایی / ۲.سیاسی(مجلس شورای اسلامی) ❓چرا اعظم حقوق متقابل، در رابطه حاکم مردم است؟! ❗️نتیجه اش در فراز: • فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدِينِهِمْ ؟! • فراز :فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ، وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ؛ دوری نیست! صلاح رعیت به صلاح ولات؛ صلاح ولات به استقامت رعیت (نه صلاح رعیت)! ❗️استقامت بر همان حقوق متقابل! • بیانی لطیف از علامه طباطبایی در اینباره (ترجمه المیزان ج۳ص۳۹۴و۳۹۵): - برای حذر از ارباباً من دون الله و سلطه یک طبقه یا فرد: اراده و خواست آنها نشود الا همان مقدار اراده و خواست دیگران شود! • تایید از حکمت ۱۶۴ + حکومت با مقدوراتش می تواند بدون تحمل اراده مردم، اراده خود را تحمیل کند؛ پس آن حقوق متقابل در اینجا اعظم فریضه الهی است. • دستور مجلس عام برا ضعیفان در عهدنامه مالک اشتر مبنی بر: شنیدن درشت گویی آنها از این قبیل است. ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🇮🇷 امام خمینی انقلاب اسلامی را حسینی الحدوث و علوی البقاء خواست! 🔅 از اول فرمود: تکلیف ما را سیدالشهدا(ع) معلوم کرده است! • در تبعید، نزد مراجع نجف از تأسی به سیدالشهدا گفت! (ر.ک: نهضت امام خمینی ج۳) اینگونه پاسخ سؤال آن سالها که "این خونها را چه کسی گردن می گیرد؟" را داد! • اول آذر۵۷ ، بیانیه معروف: خون بر شمشیر پیروز است را از نوفل لوشاتو صادر کرد و در بیانیه دیگر(۲۳آذر۵۷) راهپیمایی های عزاداران تاسوعا و عاشورای۵۷ را رفراندوم برای غیر رسمی شدن سلطنت و دولت اعلام کرد! • بعدها هر وقت دیگر نهضت در تهدید جباران یزیدی افتاد باز به سیدالشهداء تأسی کرد! 🔅 در دوره ، اقتداء به حکومت داری علی(ع) در بیاناتش پرتکرار شد! • حضرت امیر(ع) را چنین می ستود: « او تمام مقصدش خدا بود. اصل این دنیا و این ریاست دنیا و اینها در نظر او چیزی نبود، مگر اینکه بتواند یک عدلی را در یک دنیا برقرار کند، و الّا پیش آنها مطرح نبود که یک ریاستی داشته باشد یا خلافتی داشته باشد» (صحیفه امام؛ ج۱۳، ص:۱۹۵) • حکومت ایشان را چنین معنا کرد: «حکومت اسلامی یک همچو حکومتی است. حاکمش با آن ادنی فردش در حقوق مثل هم هستند» (صحیفه امام؛ ج۴، ص:۱۹۷-۱۹۸) • روحانیون را به الگوگیری از آن حضرت دعوت می کرد: «شما که داعیه پیروی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام دارید، لااقل در زندگی آن مرد بزرگ کمی مطالعه کنید، ببینید واقعا هیچ گونه پیروی و مشایعتی از آن حضرت می کنید؟ آیا از زهد، تقوا، زندگی ساده و بی آلایش آن حضرت چیزی می دانید و به کار می بندید؟ آیا از مبارزات آن بزرگوار با ظلم و بیدادگری و امتیازات طبقاتی، و دفاع و پشتیبانی بی دریغی که از مظلومین و ستمدیدگان می کرد و دستگیریهایی که از طبقات محروم و رنجدیده اجتماع می نمود چیزی می فهمید؟» (جهاد اکبر، ص۱۶۷) • به مسئولین کشوری و لشکری هم فرمود: «من امیدوارم که این عدالت الهی که به چهره تابناک علی بن ابیطالب علیه السلام، ظاهر شده است، در ملت ما و بخصوص قوای انتظامیه جلوه گر شود. شماها که پاسدار جمهوری اسلامی هستید و پاسدار اسلام و قرآن هستید باید به همان نحو که مولا علیه السلام، مظهر عدالت بود و مظهر رحمت، شما هم اقتدای به آن حضرت کنید و با عدالت با مردم و بین خودتان رفتار کنید و با عطوفت» (صحیفه نور، ج۱۹، ص۲۲۳/ دیدار با مسئولین) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مدارس شبهه پژوهی
♦️مـرکـز مـطالــعـات و پــاســخ‌گــــویی بــه شــبـــهات (حــوزه‌هــای عــلمیـه) با مــشــارکــت گروه کلام و فلسفه مؤسسه امام خمینی (ره) و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌نماید. مدرسه شبهه‌ پژوهی « رویـکـرد تـهـاجـمـی در مـواجـهـه بـا شـبـهـات» ▪️به صورت حضوری و مجازی ▪️همراه با اعطای گواهی معتبر شرکت در دوره ⭕️ با حضور اساتید: ▫️آیت الله سیّد محمد حـسـیـنـی قـزویـنـی ➖راهبردها و راهکارهای تهاجم ▫️حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی شاهرودی ➖چیستی، ضرورت و ابعاد ▫️حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی ➖ملاک‌های تدافع و تهاجم ▫️حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان ➖لوازم و بایسته‌های حکمی و معرفتی ▫️حجت الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی امیری ➖پیشینیه و جریان‌شناسی ▫️جناب آقای دکتر محمود حکمت‌نیا ➖بررسی فقهی، حقوقی و اخلاقی رویکرد تهاجم دبیر علمی: ▫️حجت الاسلام احسان انبیائی 🗓 مهلت ثبت نام: 13 الی 16 بهمن 1403 🗓 زمـــان بـــرگــــزاری: 17 و 24 بهمن از ساعت 13 الی 17:30 📍محل برگزاری: قـــــــم، ابتدای بلوار جمهوری، بین کوچه 4 و 6 دانشگاه معارف اسلامی - سالن جلسات لینک فرم ثبت نام: https://formafzar.com/form/divm6 ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh
هدایت شده از حسینیه هنر
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحقق همه‌جانبه اسلام و روحانیت اصیل 🔻 برشی از صحبت‌های «حجت‌الاسلام محسن قنبریان» در ویژه‌برنامه تلویزیونی جماران به مناسبت ایام‌الله دهه فجر 💠 حسینیه هنر؛ محفل رسانه، اندیشه و هنر 🌐 eitaa.com/joinchat/3915186194C76c73a937a
هدایت شده از عصرانه علمی
🔹 هشتاد و نهمین جلسه 🔷با موضوع ◽️ حق مخلوق از نظر شیخ انصاری رحمه الله ➖و امتداد آن در قانون اساسی 🔹با حضور: ▫️ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان 🗓 سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۳:۱۵ 🏢 قم، میدان معلم، حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام، ساختمان امام جواد علیه السلام، طبقه سوم، سالن سلمان فارسی 📍 موقعیت جلسه در نشان 📌 پخش زنده از کانال ایتا عصرانه علمی حضور فضلای مدارس دیگر موجب افتخار ما می باشد 🆔 عصرانه علمی | @asranehelmi
💢 ایلان ماسک که به نوعی، لیدر رسانه‌ای حکمرانی تکنولوژی در جهان هست و در حال حاضر نیز نقش مهمی در کاخ سفید و دولت جدید آمریکا ایفا می‌کند، رسماً اعتراف کرد که «آمریکا، تسلیحات زیستی تولید می‌کند که یکی از آنها کووید-۱۹ است». 1⃣ این اعتراف را قیاس می‌کنم با فهم دکتر ق. به‌عنوان یکی از تصمیم‌گیران اصلی تدوین پروتکل‌ها و نظام دارویی کشور در کرونا که در جلسه‌ای تصریح کرد: ⬅️ «آمریکا اگر سازنده کرونا بود، خودش درگیر نمی‌شد و بعضی دوستان ما اشتباه کردند که باعث شدند رهبری در سخنرانی بگه در کرونا، متهم اصلی آمریکا است» (🔻 پ.ن: بماند که جمله‌ی امام جامعه، حاصل دشمن‌شناسی خود ایشان است، نه شنیده‌ها از این و آن و برخی افراد بظاهر موجه، در جلسات حتی استقلال فکری و شناختی امام را مخدوش می‌کنند) 2⃣ قیاس می‌کنم با مطلب آقای فضائلی که واردات واکسن‌های ممنوعه‌ی آمریکایی و انگلیسی را به استفساریه‌ی رهبری نسبت داد. 3⃣ و قیاس می‌کنم با بخشی از دوستان که نقد علمی پروتکل‌های WHO را مخالفت با ولایت جا انداختند و این اعترافات جدی و متعدد خود دشمن را ندیدند و هنوز هم نمی‌خواهند ببینند. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️درود و شرف بر مردان و مذهب شیعه ، شما شیعیان چه مردمانی هستید ؟؟ من یک فلسطینی هستم ! حمله کردند به ما که ایران و ایرانی شدید؛شیعه شدید! چون به شیعیانی که کنار ما با خون با دل با رزمنده و با پول فداکاری کردند گفتیم، تشکر! میگن شیعیان شما را کافر می‌دونن از شما فلسطینیان متنفراند همه ما رو ملامت کردند چرا از شیعه تشکر می‌کنید؟! باشه، نظرتون در مورد نتانیاهو چیه؟؟ که از مصر و اردن و عربستان و امارات تشکر ویژه کرد! پس میتونم بگم شما همدست نتانیاهو هستید ، میتونم شما رو کافر بدونم اسرائیلی خطاب کنم؟ مصر السیسی ، باید هم نتانیاهو ازتون تشکر کنه چون شما از جنگنده تا لباس و شیر برای سربازان اسرائیلی کم نگذاشتید، اقلام شما رو در زباله دان های سربازان صهیونیستی در شمال غزه دیدیم و از ذلت و خذلان شما سوختیم. اردن ، از پدافند هوایی که جلوی موشک‌های ایران رو گرفته ، تا گوجه فرنگی که برای جبهه اسرائیل فرستادید. امارات ، بنزین جنگنده های اسرائیلی که بچه های غزه رو تکه تکه کرده زحمتش رو کشیده، عربستان ، نیازی به گفتن دیگه نداره ، نگم بهتره، باید هم نتانیاهو ازشون تشکر ویژه بکنه ، مگه کم همکاری کردند! آنوقت میایین به ما ایراد می‌گیرید که شیعه شدید، ایرانی شدید! دورد و شرف بر مردان و مذهب شیعه🌸 شما شیعیان چه مردمانی هستید؟ چقدر باید توصیف کنم که حق تون را ادا کنم؟ الان میفهمم چرا همه به شما حمله می‌کنن چرا با شما مشکل دارن! چون مرد میدان و عمل هستید . خاک بر دشمنان شما چقدر نافهم و نادان هستن... @mostagansahadat ____
هدایت شده از شیخ رمضانی(اسماعیل)
بسم الله الرحمن الرحیم روز گذشته توفیق پیدا کردم تا به تماشای فیلم سینمایی « موسی کلیم الله ع » بنشینم. در این باره گفتنی هایی دارم پیشکش هر کسی که خدا مقدر کرده نوشته من را بخواند ۱ـ در ذهن بنده رسانه و ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه ارتباط ناگسستنی دارند. بنده هر پیشرفت رسانه ای را گامی به سمت ظهور می بینم. رسانه جهان را کوچک می کند ، در جهان کوچک حق و باطل از دسترس هم خارج نمی شوند و در جایی که حق و باطل ناگزیر از رویایی هستند حق پیروز خواهد شد. پیشرفت رسانه ای و تکنولوژی فوق العاده و به روزی که به دست جوانان ایرانی در فیلم موسی کلیم الله ع اتفاق افتاده قسمت بشارت بخش سینمای ایران است برای رساتر شدن زبان خوبان در بیان حقایق عالم برای این امر شاکر خدا هستم. ۲ـ همیشه اولین ها مهم هستند خدا اولین ها را یا آنقدر دوست دارد که می خواهد باب خیری به دست آنها باز شود یا آنقدر از حق چشم پوشیده اند که خدا تصمیم گرفته است شری به دست آنها پایه گذاری گردد. به گمانم سازندگان فیلم « موسی کلیم الله ع » هر کدامشان به دلیلی به چشم خدا آمده اند که اولین افرادی هستند در سینمای ایران که باب چنین تصویرپردازی های باشکوهی به دست آنها باز شده است. برای این امر شاکر خدا باشند و متواضع خدا می داند تا آخرین نام تیتراژ پایانی فیلم نشستم و نام آنها را خواندم و به همه آنها غبطه خوردم و برایشان دعا کردم. ۳ـ در طول مسیری که برای تماشای فیلم می رفتم نگران بودم که تکنولوژی استفاده شده در فیلم ، قدرت فیلم سازی و قصه پردازی برادر عزیزم جناب آقای ابراهیم حاتمی کیا بر فیلم حاکم شود. دل نگران بودم آیا حاتمی کیا در خدمت موسی ع خواهد بود یا موسی عنوانی خواهد بود برای قدرت نمایی تکنولوژی فیلم و قدرت فیلم سازی کارگردان آن حقیقتا همه چیز در خدمت حضرت موسی ع بود و نام موسی برازنده آن است. همه قدرت فیلم سازی کارگردان و تکنیک ها خادم قصه موسی ع بودند حتی آن نوزادی که خدا برایش نوشته بود نقش موسی ع را تجسم ببخشد مهری در دل انسان زنده می کند و قلب را به سمت خود می کشد مانند حالتی که در روایات درباره خود موسی ع آمده است. ۴ـ بعد از دیدن فیلم به آقای حاتمی کیای عزیز مانند زمانی که عبادتمان تمام می شود عرض کردم « قبول باشه » خدا می داند من مدت زمانی را که برای دیدن این اثر گذاشتم را برای خودم عبادت می دانم. از آقای حاتمی کیا خواهش کردم ثواب یک دقیقه از این فیلم را به بنده هدیه بدهند و ایشان بزرگوارانه قبول کردند اگر خداوند از من بپرسد دلت می خواهد ثواب کدام یک دقیقه فیلم را بگیری عرض خواهم کرد ثواب آن سکانسی که یوکابد س موسی ع را در آب رها کرد و با شنیدن صدای گریه موسی ع دل نگران دوباره به سوی سبد رفت و موسی ع را در آغوش گرفت و من گریه کن مادری شدم که با دلی نگران فرزندش را به پدری خسته می سپرد برای گرفتن آب یادم آمد وقتی برای شروع اولین روز فیلم برداری خدمت عوامل مشرف شده بودم برای آنها روضه رباب خواندم. آه از دل رباب شیخ اسماعیل رمضانی ۱۷ بهمن ۱۴۰۳