زیارت عاشورا و ختم آن بر اساس نسخه آیت الله سیدعلی قاضی (ره) .pdf
2.82M
🔸طریقه ختم زیارت عاشورا
🔻بر اساس نسخه آیت الله سیدعلی قاضی (ره)
#PDF
🔹بخشی از کتاب کیمیای وصل (٢جلدی)، سیری در معارف زیارت عاشورا
- بر اساس نسخه آیت الله حاج سید علی آقا قاضی (قدّس سرّه)
مؤلف: #استاد_صالحان
🔻لینک فهرست کتاب در نشر تراث
nashretoraath.ir/book/کیمیای-وصل-جلد-1
nashretoraath.ir/book/کیمیای-وصل-جلد-2
📌لینک خرید کتاب
https://bookroom.ir/book/33949/
🔸
@Salehi786
زیارت ناحیه مقدسه - نگارش آسان.pdf
1.02M
🔸زیارت ناحیه مقدسه
🔻متن خط درشت نگارش آسان (متن عربی و ترجمه فارسی و انگلیسی)
💔 زیارت ناحیه مقدسه زیارتی است که به #امام_حسین (علیهالسلام) اختصاص دارد. این زیارت ابتدا از «ناحیه مقدسه» امام زمان (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) صادر و به یکی از نایبان خاص داده شده است. آنگاه از طریق ایشان به یکی از مشایخ شیخ مفید و سپس به دست این بزرگوار، آنگاه به دست سید مرتضی و ابنمشهدی رسیده است.
🦋 شیخ مفید به عنوان اولین ناقل زیارت ناحیه مقدسه و شیخ محمد ابنمشهدی فرمودهاند: زیارت ناحیه مقدسه مخصوص روز #عاشورا است ولی بزرگان دیگر نظیر سید مرتضی، سید بن طاووس، علامه مجلسی این زیارت را مطلقه دانستهاند. خصوصاً اینکه سید مرتضی آن را در همه ایام میخوانده است.
🔹
▪️پاورپوینت زیارت #PPSX 👇
🌐 eitaa.com/salehi786/2821
🔻فایل #pdf دیگر👇
🌐 eitaa.com/salehi786/2823
🔸
@Salehi786
زیارت ناحیه مقدسه در روز عاشورا.pdf
454.1K
🏴 متن زیارت ناحیه مقدسه
🔻متن عربی و فارسی #PDF
السَّلامُ علی الشِّفٰاهِ الذّابِلات
سلام بر آن لبهای خشک...
📌نشر از پایگاه تخصصی امام حسین (علیه السلام)
🔹 karbobala.com/articles/info/754
🔸
@Salehi786
بسم الله
🏴 سیری در زیارت ناحیه مقدسه
(اشاره: زیارت ناحیه مقدسه یکی از زیارتهای امام حسین (علیهالسلام) است که از جانب حضرت امام زمان (عج) صادر شده است.)
🔸
▫️١
🚩 الف) سلام های زیارت:
در این زیارت نام الهی «سلام» را بیشتر از زیارتنامههای دیگر دارد که این سلامها را در چهار محور بیان میدارد:
⚡️۱. سلام بر انبیاء الهی : شامل سلام بر ۲۳ تن از انبیاء الهی با اشاره به فضایل ایشان و توجه به رنجها و محنتهای ایشان است
⚡️۲. سلام بر اولیاى دین (اهل البیت علیهم السلام) :
🔻اول، بعد از سلام بر پیامبران، سلام بر چهار تن از اصحاب کسا (علیهمالسلام) ذکر میشود
- سلام بر امیر مؤمنان که تنها او شایستگى و افتخار برادرى با رسول خدا (صلىالله علیه وآله) را داشت.
- سلام بر فاطمه که دختر و پاره تن رسول خداست.
- سلام بر امام حسن مجتبى که جانشین پدر بزرگوار خود بود.
- سلام بر حسین که خونش را به اسلام هدیه کرد.
🔻دوم، در قسمت دعاهای زیارت، زائر، خداوند متعال را به انوار طیبه معصومین قسم میدهد و نام ائمه هدی را ـ یک به یک ـ ذکر کرده، سپس درخواستش را عرضه مىدارد.
🔻سوم، در قنوت نماز زیارت (بعد از زیارتنامه) دوباره یاد ائمه (ع) و ویژگیهاى پنج تن آل عبا (علیهم السلام) شکوفا میشود.
⚡️۳. سلام بر سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام)
در این زیارت سلام، گاهى با ذکر نام و فضایل و عملکرد ایشان و گاهى بر اعضا و جوارح بیان شده است.
🔻سلام بر اعضا و مصیبت جانسوز آنها:
- «السلام على الشیب الخضیب: سلام بر محاسن به خون خضاب شده».
ـ «السلام على الخدّ التریب: سلام بر گونه خاکآلود».
ـ «السلام على الثغر المقروع بالقضیب: سلام بر لبى که با نى زده شد».
ـ «السلام على الرأس المرفوع: سلام بر سرى که بالاى نیزه شد».
ـ «السلام على الاجساد العاریه فى الفلوات: سلام بر اجسادى که برهنه در بیابان رها شد».
نکته قابل دقت در این بخشها، اشاره به نوع مصیبتهاست که عمق فاجعه یزیدیان و مظلومیت اهل بیت را روشن میسازد.
🔻ذکر فضایل و مناقب سیدالشهدا(ع)، مانند:
- «السلام على ابن خاتم الانبیاء: سلام بر فرزند خاتم پیامبران»
- «السلام على من بکته ملائکه السماء: سلام بر کسى که فرشتگان آسمان بر او گریستند»،
- «السلام على من اطاع الله فى سره و علانیته: سلام بر کسى که در آشکار و نهان اطاعت خدا کرد»،
- «السلام على من جعل الله الشفاء فى تربته: سلام بر کسى که خداوند شفا را در تربت او قرار داده است»،
- «السلام على من الاجابه تحت قُبـته: سلام بر کسى که دعا زیر گنبدش اجابت میشود»،
- «السلام على مَنِ الائمه من ذریته: سلام بر کسى که امامان از فرزندان او هستند».
✅ فَقَدْ رُوِيَ أَنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى عَوَّضَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ قَتْلِهِ - بِأَرْبَعِ خِصَالٍ : جَعَلَ اَلشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ، وَ إِجَابَةَ اَلدُّعَاءِ تَحْتَ قُبَّتِهِ، وَ اَلْأَئِمَّةَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ، وَ أَنْ لاَ يُعَدَّ أَيَّامُ زَائِرِيهِ مِنْ أَعْمَارِهِمْ.
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/336150/
▫️٢
⚡️۴. سلام بر یاران امام حسین (علیه السلام)
اصحابی که فداکاری در رکاب حضرت داشتند، همان طورى که امام خود فرمود: «فانّی لا اَعْلَمُ اصحاباً اَوْفی و لا خیراً من اصحابی: من یارانى باوفاتر و بهتر از اصحاب خود سراغ ندارم.» :
ـ «السلام على النفوس الْمُصْطَلَمات: سلام بر آن نفوس مستاصل شده و از بدن کنده شده».
ـ «السلام على الارواح الْمُخْتَلَسات: سلام بر ارواحِ (از کالبد) خارج شده».
ـ «السلام على الاجساد الْعارِیات: سلام بر پیکرهاى عریان شده».
ـ «السلام على الجسوم الشّاحِبات: سلام بر جسمهاى نحیف و رنگ باخته».
ـ «السلام على الرُّؤُوسِ المُشالات: سلام بر آن سرهاى بالا رفته (بر نیزه ها)».
ـ «السلام على الابدان السَّلیبَه: سلام بر بدنهاى جامه ربوده (برهنه شده)».
ـ «السلام على الْمُجَدَّلینَ فِى الْفَلَواتِ: سلام بر به خاک افتادگان در بیابآنها».
ـ «السلام على النّازِحینَ عَنِ الاَْوْطان: سلام بر دورافتادگان از وطنها».
🔸
🚩ب) دلدادگى به امام حسین (علیه السلام)
خدمت در محضر سالار شهیدان و توفیق یارى حضرت و شمشیر زدن در رکاب او، از بزرگترین توفیقات الهى بود که نصیب برخى از خواص آن عصر شد. امام زمان(عج) نیز عاشق جد بزرگوار خود و مشتاق خدمت به اوست و به ما نیز میآموزاند که باید این چنین بود:
⚡️فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِى الدُّهُورُ، وَ عاقَنی عَنْ نَصْرِک َ الْمَقْدُورُ، وَ لَمْ أَکُنْ لِمَنْ حارَبَک َ مُحارِباً، وَ لِمَنْ نَصَبَ لَک َ الْعَداوَهَ مُناصِباً، فَلاََ نْدُبَنَّک َ صَباحاً وَ مَسآءً، وَ لاََبْکِیَنَّ لَک َ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً، حَسْرَهً عَلَیْک َ، وَ تَأَسُّفاً عَلى ما دَهاک َ وَ تَلَهُّفاً، حَتّى أَمُوتَ بِلَوْعَهِ الْمُصابِ، وَ غُصَّهِ الاِکْتِیابِ،
اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت، و مقدرات الهى مرا از یارى تو بازداشت، و نبودم تا با آنان که با تو جنگیدند بجنگم، و با کسانیکه با تو اظهار دشمنى کردند خصومت نمایم، (درعوض) صبح و شام بر تو مویه میکنم، و به جاى اشک براى تو خون گریه میکنم، از روى حسرت و تأسف و افسوس بر مصیبتهائى که بر تو وارد شد، تا جائى که از فرط اندوه، مصیبت و غم و غصه و شدت حزن جان سپارم.
🔸
🚩ج) اوصاف، ویژگیها و سیرت حسینی
امام زمان(عج) در این باره میفرماید: امام حسین(ع) داراى حسب و نسب شریف و ارزشمند و منقبتهاى فراوان و سوابق درخشان و متخلق به اخلاق نیکو است. به نمونههایى از این فضایل در چهار بخش اشاره مىشود:
🔻فعالیتهاى اجتماعى:
حضرت در این خصوص خطاب به جد بزرگوارشان مىگوید:
- «اشهد انک قد اقمت الصلاه و آتیتالزکاه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و العدوان: گواهى میدهم که تو نماز را بر پا داشتی و زکات پرداختی...»،
- «و سننتَ السنن واطفأت الفتن و دعوتَ الى الرشاد و اوضحْتَ سبل السداد: سنتها را انجام دادی و آشوبها را فرو نشاندى، به پاکى و راستى خواندی و راههاى صلاح را روشن و مبین ساختى»،
- «و لعماد الدین رافعا و للطغیان قامعا و للطغاه مقارعا و للامه ناصحا: بر پا دارندة پایه و اساس دین، و درهم کوبنده طغیان و سرکشى، سختگیر و کوبنده بر آشوبگران و طغیانگران و نصیحتگر امت بودى».
- «تَحوط الهُدى و تنصره و تبسط العدل و تنشره و تنصرالدین و تظهره، و تَکف العابِثَ و تَزجره و تأخذ للدنى من الشریف، و تساوى فى الحکم بین القوى والضعیف: نگاهبان هدایت و یاور دین، گستراننده عدالت و یاریگر و نمایانگر دین بودى. بازیچه دین را از کارش باز داشتی و او را منع نمودى. حق زیردستان را از موالیشان گرفتی و بین قوى و ضعیف در قضاوت به مساوات رفتار کردى».
🔻 مطیع بودن:
این قسمت جلوهاى خاص دارد و به زائر میآموزاند: باید مطیع مولاى زمان بود:
«و کنتَ لله طائعاً و لجدک محمد (صلى الله علیه وآله) تابعاً و لقول ابیک سامعا و الى وصیه اخیک مسارعا: همواره نسبت به خدا فرمانبردار و نسبت به جدت، پیرو و نسبت به فرموده پدرت، مطیع و شنوا بودى و وصیت و سفارش برادرت را به انجام رساندى».
🔻مردم و اسلام:
در این قسمت، امام حسین علیهالسلام چنین توصیف شده است:
- «کُنْتَ رَبیعَ الاَْیْتامِ، وَ عِصْمَهَ الاَْنامِ، وَ عِزَّ الاِْسْلامِ، وَ مَعْدِنَ الاَْحْکامِ، وَ حَلیفَ الاِْنْعامِ،
سالِکاً طَرآئِقَ جَدِّک َ وَ أَبیک َ، مُشْبِهاً فِى الْوَصِیَّهِ لاَِخیـک: تو بهار یتیمان و ملجأ و پناهگاه مردم و عزت اسلام و کانون احکام و هم پیمان بخششها و نیکو کارى، رهرو راه جدت و پدرت بودى، و در سفارشات و وصایا همسان برادرت بودى»؛
- «و للاسلام و المسلمین راحما و للحق ناصرا و عند البلاء صابرا و للدین کالئاً و عن حَوْزَتِهِ مُرامِیا: براى اسلام و مسلمین مهربان، و یاور حق، و صبور و بردبار در هنگام بلا، و حافظ و مراقب دین، و مدافع حریم آئین بودى».
▫️٣
🔻عبودیت:
سالار شهیدان که به بیان امام زمان شب زندهدار (متهجداً فى الظلم) و عابد و زاهد روزگار خویش بود، به ما درس چگونه زیستن را مىآموزد. این مبحث نقطه مهمى در این زیارت و داراى معانى بلندى است:
- «کنت للرسول (صلى الله علیه وآله) ولداً و للقرآن سنداً و للأمَّةِ عضدا، وَ فِى الطّاعَهِ مُجْتَهِداً، حافِظاً لِلْعَهْدِ وَالْمیثاقِ، ناکِباً عَنْ سُبُلِ الْفُسّاقِ وَ باذِلاً لِلْمَجْهُودِ، طَویلَ الرُّکُوعِ وَ السُّجُودِ، زاهِداً فِى الدُّنْیا زُهْدَ الرّاحِلِ عَنْها، ناظِراً إِلَیْها بِعَیْنِ الْمُسْتَوْحِشینَ مِنْها، امالُک َ عَنْها مَکْفُوفَهٌ، وَ هِمَّتُک َ عَنْ زینَتِها مَصْرُوفَهٌ، ...».
🔻امام زمان(عج) در این عبارتِ بسیار جالب و جامع، جد بزرگوار خود را با ده عنوان وصف کرده است که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم، عبودیت حضرتش را بازگو میکند:
ـ امام حسین فرزند رسول خداست.
ـ او سند و پشتوانه قرآن (روح قرآن) است.
ـ توان اسلام، امامت است و امام حسین علیهالسلام بازوى پرتوان امت و دین اسلام در همه اعصار است.
ـ در راه اطاعت پروردگار سختکوش و تلاشگر بود.
ـ آن بزرگوار نگهدار عهد و میثاق است و با خدا و خلق او در عهد و پیمان، استوار و با وفاست.
ـ آن حضرت از راه و روش فاسقان رویگردان بود و از راه مسامحه و مداهنه وارد نمىشد.
ـ سوز حضرت دردمندانه بود؛ مانند کسى که بار سنگینى از غصه در دل دارد و درد سینهاش جراحتى التیامناپذیر است.
ـ آن حضرت رکوع و سجدههاى طولانى داشت.
ـ نسبت به دنیا زاهد و بى علاقه بود
ـ نظر او به دنیا، نظر وحشتزدگان بود و آنجایى که نظر دیگران به دنیا عاشقانه و دل پسندانه بود، نظر حضرت، مانند انسان هراسان بود. آرزوهایش از (تعلّق به) دنیا باز داشته شده بود، و همت و کوشش او از زیور دنیا رو گردانده بود
🔸
🚩د) طرح نهضت و زمینههاى قیام
پیدایش پدیده عاشورا نیز مرهون علل و عواملى است که رهبر این قیام، آنها را بازگو فرموده است. علتهایى مانند: فساد دستگاه خلافت و رهبرى، ظهور بدعتها، انحطاط اخلاقى و خطر بازگشت به جاهلیت، بى عدالتى و گسترش ظلم و منکرات و... از جمله عوامل قیام سالار شهیدان است. امام زمان(عج) در این خصوص خطاب به جد بزرگوارش میگویند:
- «حتى اذا الجور مَد باعَهُ، واسفر الظلمُ قِناعه و دَعَا الغى اَتباعه، و انت فى حرم جدک قاطن و للظالمین مباین...: تا آنگاه که ظلم و بیداد دست از آستین بیرون آورد و با سلاح به میدان آمد و گمراهان در ضلالت خود غرق شدند؛ در حالى که تو در حرم جدت ساکن، و از ستمگران دورى گزیده بودى، در خانه و محراب به سر برده، از امیال و شهوات بر کنار و با قلب و زبان به مقدار توان زشتى را زشت میشمردى».
- «ثم اقتضاکَ العِلْم للانکار، و لِزَمکَ ان تجاهد الفجار، فَسِرْتَ فى اولادک و اهالیکَ و شیعتک و موالیک...: آنگاه که موقعیت مقتضى گردید، پرچم مخالفت برداشتی و با مخالفان کارزار کردى، با فرزندان و خاندان و پیروان و دوستان به راه افتادی و با حکمت و پند و اندرزهاى نیکو به سوى خداوند خواندی، و به بر پا داشتن حدود و فرمانبرى از معبود امر نمودى و از پلیدى و سرکشى بازداشتی و با ظلم و ستم مقابله کردى».
🔸
🚩 ه) توصیف صحنه کربلا
این بخش نقطه اوج این مرثیه جانسوز است و هر انسانى که توصیف این صحنهها را میشنود، آبشار اشک و طوفان غم و اندوه، امانش را مىبُرد. امام زمان علیهالسلام در این قسمت میفرماید:
▫️۴
- «پس از آنکه آنان را از کار خود بازداشتی و حجت و دلیل را برایشان تأکید نمودى؛ بیعتت را شکستند و بر پروردگار و جدت خشم گرفتندو با تو جنگیدند. و آن شخص ملعون به لشکریانش دستور حمله داد، تو را از آب و وارد شدن به آن بازدارند
... تیرها و سنگها را به طرف تو پرتاب کردند و دستهاى جنایتکارشان را براى نابودیات گشودند
... پس از هر سو تو را محاصره کردند و زخمهاى عمیق بر تو وارد ساختند... تا اینکه تو را از اسبت انداختند و مجروح بر زمین افتادى، اسبها با سمهایشان بر تو تازیدند و ستمگران شمشیرهاى برانشان را بر تو فرود آوردند
...و الشمر جالس على صدرک، و مولغٌ سیفه على نحرک، قابض على شیبک بیده، ذابح لکِ بمُهَندِهِ: در حالى که شمر بر روى سینهات نشسته و شمشیرش را بر گودى زیر گلوى تو فرو برده و محاسنت را با دستش گرفته بود، سرت را با شمشیر خود برید!»
🔸
🚩و) مرثیه و مصیبت بعد از عاشورا
«وَ رُفِـعَ عَلَى الْقَناةِ رَأْسُکَ، وَ سُبِىَ أَهْلُکَ کَالْعَبیدِ، وَ صُفِّدُوا فِى الْحَدیدِ، فَوْقَ أَقْتابِ الْمَطِیّاتِ، تَلْفَحُ وُجُوهَهُمْ حَرُّ الْهاجِراتِ، یُساقُونَ فِى الْبَراری وَالْفَلَواتِ، أَیْدیهِمْ مَغلُولَةٌ إِلَى الاَْعْناقِ، یُطافُ بِهِمْ فِى الاَْسْواقِ:
سرت بر فراز نیزه قرار داشت و خانوادهات همچون بندگان اسیر و در غل و زنجیر قرار گرفتند. چهره شان از گرما مىسوخت و در صحراها و بیابانها کشیده میشدند، دستانشان به گردنها زنجیر شده، در میان بازارها گردانده میشدند،».
🔸
🚩 ز) بازتاب این جنایات
در جایى که: «اذا مات العالم ثلم فى الاسلام ثلمه لا یسدها شىء» است، با شهادت امام حسین علیهالسلام عالم چطور خواهد بود؟ امام زمان(عج) این ضایعه عظمى را مساوى با کشتن اسلام و... بیان مىفرماید:
- «واى بر سرکشان گنهکار! به کشتنت اسلام را کشتند و نماز و روزه را بیهوده و مهمل گذاشتند. سنتها و احکام را شکستند و پایههاى ایمان را نابود کردند. آیات قرآن را تحریف و در فساد و دشمنى سخت تلاش نمودند... کتاب خدا رها شد و به حق خیانت گردید».
«وفقد بفقدک التکبیر والتهلیلُ والتحریم والتحلیلُ والتنزیل والتأویلُ وظهر بعدک التغییر والتبدیلُ والالحاد والتعطیلُ والاهواء والاضالیلُ والفتن والاباطیل:
با رفتن تو، الله اکبر، لااله الاالله، حرام و حلال، تنزیل و تأویل از میان رفت. پس از تو تغییر، تبدیل، بى دینى، کفر، خواهشهاى نفسانى، گمراهىها، آشوبها، بیهودگىها و باطلها آشکار شد».
🔸
🚩 ح) بازتاب این مصیبت در هستی
عظمت این مصیبت به نحوى است که سرتاسر هستى، عزادار و به ماتم و سوز و ندبه نشستند:
- «پیامبر آشفتهخاطر شد و دلش گریست و به خاطر تو فرشتگان و پیامبران به او تسلیت گفتند و به خاطر تو مادرت زهرا سوگوار و مصیبتزده شد. فرشتگان مقرب براى سوگوارى و تسلیت گفتن به پدرت امیر مؤمنان نزد او میرفتند و برایت در اعلى علیین مجلس عزا و ماتم بر پا شد
... آسمان و ساکنانش، بهشت و خزانهدارانش، و کوههاى گسترده بر روى زمین و کرانههایش، و دریاها و ماهیانش، و جنیان و فرزندانشان و خانه خدا و مقام ابراهیم و مشعرالحرام و حل و احرام براى تو گریستند».
🔸
🚩 ط) نیایش و دعا
چه زیبا و پر بهاست که عرض ارادت به ساحت مقدس سالار شهیدان را وسیلهاى براى ارتباط و انس با خداوند متعال قرار داد. «دعا» سبب بینش و معرفت عمیق، موجب آرامش و سکون نفس و تشخیص رذایل از فضایل، محرک به سوى خوبیها، بازدارنده از کژیها، سازنده روح و روان و ایجادکننده روح تعهدات اجتماعى است. انگارههاى یاد شده در این بخش از این زیارت مقدس، موج مىزند. علاوه بر آنکه امام زمان(عج) ضمن دعاها به ما میآموزد که در این هنگام، توسل به ائمه اطهار تنها راه است و با سیر در این دعا مىآموزیم که محور دعاها چه باشد و چگونه دعا کنیم.
🔸
🚩 ی) نماز زیارت:
شایان توجه است که مکمل این زیارت ـ خصوصاً قسمت اخیر آن ـ نماز خاص زیارت است که با سورههاى انبیا و حشر خوانده مىشود و داراى یک دعاى بسیار عالى در قنوت است.
🔹
✍️ محمدرضا فؤادیان
🔸
@Salehi786
🏴 روضه مقتل و شام غریبان
زینب آمد سنگ ها را زد کنار
باغ گل را کرد پیدا زیر خار
دید زینب این صحیفه خواندنی است
آیه هایش یک به یک بوسیدنی است
خواست بوسد جای بوسیدن نداشت
لعل لب بر حنجر خونین گذاشت
گفت آیا یوسف زهرا تویی
آنکه من گم کرده ام آیا تویی
https://meysammotiee.ir/media/1073
▪️حضرت زینب ع اینجا رو کرد به مدینه
راوی میگه اهل بیت امام حسین گفتند:
«و قلن بحق الله إلا ما مررتم بنا علی مصرع الحسین»
اهلبیت گفتند: شما را به خدا سوگند می دهیم وقتی که دارید ما را می برید از کنار مقتل امام حسین ببرید.
«قال فو الله لا أنسی زینب بنت علی ع »
راوی می گوید: به خدا سوگند دیدم که حضرت زینب دارد گریه می کند.
«و هی تندب الحسین و تنادی بصوت حزین و قلب کئیب وا محمداه صلی علیک ملیک السماء هذا حسین مرمل بالدماء مقطع الأعضاء»
این کشته فتاده به هامون حسین توست
وین صید دست و پا زده در خون حسین توست
این ماهی فتاده به دریای خون که هست
زخم ستاره بر تنش افزون حسین توست
این رفته سر به نیزه اعدا حسین توست
این مانده بر زمین تن تنها حسین توست
حضرت زینب کبری بازهم می فرمایند:
«یا محمداه، بناتک سبایا»
حضرت زینب کبری بازهم خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماید: آنها دارند دختران تو را به اسارت می برند!!
آیا نصاری نسبت به یادگاران حضرت عیسی این کار را کردند؟! آیا یهود چنین کاری کردند؟! آیا بنی اسرائیل با آن جهالت نسبت به پیامبران چنین کاری کردند؟! حضرت زینب در ادامه جمله ای دارند و می فرمایند:
«و هذا حسین مجزوز الرأس من القفا مسلوب العمامة و الرداء»
حضرت در ادامه می فرماید:
«بأبی من عسکره فی یوم الإثنین نهبا»
پدرم فدای کسی باد که خیامش روز دوشنبه به غارت رفت.
بحار الأنوار، نویسنده: مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی، محقق / مصحح: جمعی از محققان، ج 45، ص 58،
https://www.hosseiniqazvini.com/fa/shownews.php?idnews=12740
🔹
🔸ذکر توسل آخر:
يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، يَا حُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا الشَّهِيدُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ،
يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا،
يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ، اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ
🔸
@Salehi786
هدایت شده از Arbaeen.ir |رسانه مردمی اربعین
مراحل دریافت گذرنامه زیارتی
👤 ارسالی از طرف مخاطبان
#اربعین
#اربعین_۱۴۰۳
📤 در صورتی که شما هم محتوای مناسبی برای مخاطبان دیگر صفحه اربعین داشتید، میتوانید برای ادمین صفحه ارسال کنید.
#همرسان_باشیم
🆔 @ArbaeenIR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشگویی ۳۰ سال قبل مرد نورانی و انقلابی مرحوم آیت الله #حائری_شیرازی رضوان الله تعالی علیه
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔰 آقای پزشکیان! ریاست جمهوری را به ظریف اجاره داده اید؟!
۱ـ آقای ظریف که چهارشنبه شب، در اقدامی غیرمتعارف به صدا و سیما دعوت شده بود تا از جایگاه حزبی (و نه رسمی) رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم درباره فرایند انتخاب وزرا سخن بگوید، به نکاتی اشاره کردند که اولاً، از سوی کسی که سالهای متمادی در مسئولیتهای بلند پایه نظام اسلامی بوده است، تعجب آور و تأسفآور بود و تأسفآور تر آنکه ایشان در حالی به نمایندگی از جانب آقای پزشکیان سخن میگفت، که اظهاراتش نه فقط با قانون اساسی و مبانی صریح اسلامی در تناقض بود بلکه با آنچه از رئیس جمهور منتخب به وضوح دیده و شنیده شده است نیز یکصد و هشتاد درجه تفاوت داشت. بخوانید!
۲- آقای ظریف درباره معیارها و ملاک های مورد نظر برای گزینش اعضای کابینه می گوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید»!
باید از آقای ظریف پرسید؛
الف: از کِی تا به حال «شیعه بودن» در جمهوری اسلامی خصوصیت و به اصطلاح، امتیاز منفی تلقی می شود؟!
ب: میفرمایيد؛ «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز میگیرید، شیعه باشید امتیاز نمیگیرید»! آیا منظورتان این است که شیعه جزو مذاهب و ادیان رسمی نیست؟!
ج: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور یاد شده است. جنابعالی چه کارهاید و از کدام جایگاه، شیعه بودن را در گزینش اعضای کابینه، خصوصیت منفی تلقی کرده اید؟! چه کسی به شما چنین اجازه ای را داده است؟!
د: آقای ظریف لطفا بدون سفسطه و از این شاخه به آن شاخه پریدن که عادت شناخته شده جنابعالیست بفرمایيد که این دیدگاه شما درباره شیعه با آنچه که پیوسته و بیوقفه از سوی آمریکا و صهیونیست ها تبلیغ می شود چه تفاوتی دارد؟! حتما می دانید و بارها خوانده و شنیدهاید که صهیونیستها اصلیترین مشکل خود را دیدگاه و گفتمان تشیع میدانند و بارها بر مقابله با آن به عنوان یک خط استراتژیک و غیر قابل تغییر تاکید ورزیده و میورزند.
۳ـ عجیبترین و سؤال برانگیزترین نکته در اظهارات چهارشنبه شب ظریف، مغایرت و تناقض آشکار دیدگاه اعلام شده ایشان با دیدگاه رسماً اعلام شده و به وضوح دیده شده جناب دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب است. آقای پزشکیان در طول یک هفته اخیر بیشترین حضور را در مراسم عزاداری حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسلام داشته و در هیئتها و مراسم مختلف حضور یافته و در سوگ امام حسین بر سینه و سر زدهاند. اظهارات آقای ظریف علیه تشیع با ارادت رسماً و بارها اعلام گردیده و دیده شده جناب پزشکیان در تناقض و مخالفت آشکار است.
۴- اصلیترین سخن در این وجیزه پرسشی است که از رئیس جمهور محترم و منتخب در میان است و آن پرسش این که؛ آقای پزشکیان! آیا ریاست جمهوری را به آقای ظریف اجاره داده اید؟! پاسخ به یقین منفی است ولی اگر خدای نخواسته مثبت باشد! باید خاضعانه به جناب پزشکیان گفت: آقای ظریف مستأجر خوبی نیست. ریاست جمهوری را از ایشان پس بگیرید!
۵- و بالاخره سخنی نیز با دستاندرکاران برنامه در صدا و سیما در میان است. اظهارات ضد شیعی ظریف (چه عامدانه و چه نا آگاهانه) بسیار صریح بود و از مجری برنامه و سردبیر پشت گوشی مجری در برنامه انتظار میرفت که سخنان سخیف آقای ظریف را بیپاسخ نگذارند و در حالی که هنوز یک روز بیشتر از عاشورای حسینی علیهالسلام نگذشته بود از کنار این اهانت بیتفاوت عبور نکنند.
#حسین_شریعتمداری
@Kayhan_online
هدایت شده از کتاب خون|نظری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آشکار شدن یک غفلت بزرگ در گفتگویی واقعی
نظری به گفتگوی برادر مهدیان و آقای قوچانی در برنامه شیوه
غیر از روشن شدن تمایز دو نگرش نسبت به سیاست و مقوله مردمسالاری مبنی بر متعالی و قدسی و توحیدی بودن امر سیاست در جمهوری اسلامی و دنیوی و عرفی بودن سیاست در منظری که غربگرایان بر آن اصرار دارند یک مساله روشی به شدت به چشم می آمد:
تسلط یک طلبه بر نظرات اندیشمندان غربی ها از کسی که در این حوزه مدعی بود کمتر نبود بلکه در ابعادی عمیق و حتی دقیقتر بود و به ابعادی از نظرات غربیها اشاره کرد که بلندگوهای ایشان در داخل کمتر به آن اشاره میکنند اما از آن سو مشخص شد طرف مقابل نه تنها شناختی از ابعاد باطنی و پنهانتر نظرات اندیشمندان ما ندارند بلکه حتی خوانشی سطحی و غیردقیق از نظرات ایشان را در جامعه منتشر میکنند.
به عبارت دیگر جریان غربگرا در داخل دو کارکرد مهم مغفول دارد:
1. پنهان کردن زشتی نظرات اندیشمندان غربی و ترویج یک طرفه و غیر دقیق از نظرات غربی ها
2. پنهان کردن زیبایی نظرات اندیشمندان مسلمان و ترویج خوانشی سطحی، پراکنده و بیمبنا از ایشان
گفتگوی کامل را میتوانید از اینجا ببینید و از اینجا بشنوید.
#کتاب_خون
@Ketabekhoon65
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج اکبر گلگیر ساز این پیرغلامِ پایِ کارِ امام زمان دیروز به رحمت خدا رفت.
دیدن مجدد این کلیپ خالی از لطف نیست.
شادی روحش به قصد فرج صلوات.
👈ماجرایی شگفت از پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه السلام
🔸امام حسینیا ببینن
ذکر ١٩ بار آیه ۴۸ سوره نجم برای جلب رزق و روزی - استخراج جفری .png
370.6K
🔸سوال جفری:
⚡یا الله یاصمد یاخبیر ذکر آیه «و أَنَّهُ هُوَ أغنیٰ و أقنىٰ» (آیه ۴۸ سوره نجم) را چه تعداد بگویم که بهترین اثر رزق نافع و کثیر و باقی و رضایتبخش را داشته باشد؟
🔻جواب:
برای جذب نفقه، روی ورق ۱۹ بار (بنویس و روزانه بگو «و أنَّهُ هُوَ أغنى و أقنى» تا) ایام ۹ نسل تو را مال مفرح و صاحب جنات (باغ و بوستان) کند و این تبیان (کلید راهگشای الهی) تو را قانع و راضی و خرسند نماید
🔸
🔻کلمات استخراج شده:
جذب
نفقه
صفحه (ورق)
نه (۹)
آحاد (یکان)
ده (۱۰)
ایام
نه (۹)
نسل
مال
مفرح (رضایت بخش)
جنات
صاحب
تبیان
قانع (راضی و خرسند)
🔸
🔸آیه ۴۸ نجم:
🔻خداوند غنی میکند و سرمایه رضایتبخش باقی و پسانداز ماندگار میدهد
أمیرالمؤمنین (علیه السلام):
أغنی کل إنسان بمعیشته و أرضاه بکسب یده
🔻«أغنی» هر انسانی را با معیشت خود غنی گردانید و راضیاش کرد (أقنی) با کسب و تلاشش
ابنعباس(ره): قیل:
أغنی: مَوَّلَ
و أقنی: أرضی بما أعطی
🔻أغنی یعنی ثروتمند کرد
🔻و أقنی یعنی راضی کرد بدانچه اعطا کرد
الصادق (علیه السلام):
من کان یدمن قرائة «و النجم» فی کل یوم أو فی کل لیله عاش:
⚡محمودا بین الناس
💥و کان موفورا له
⚡و کان محبوبا بین الناس
🔻المیزان، ج١٩ ص۴٩:
قوله تعالى: «و أنه هو اغنی و اقنی»
أي أعطى الغنى و أعطى القنية، و القنية ما يدوم من الأموال و يبقى ببقاء نفسه كالدار و البستان و الحيوان،
و على هذا فذكر «أقنىٰ» بعد «أغنىٰ» من التعرض للخاص بعد العام لنفاسته و شرفه
🔸
🔻سوره نجم آیه آخرش سجده واجب دارد
🔻برای رزق وشفا سوره نجم را روزانه هدیه به امام جواد(ع) بخوانید(مفاتح الغیب ص٩٠٢)
🔻علامه طباطبایی بعد هرنماز صبح میخواند
صالحی - ارتباط کاربران
🔸سوال جفری: ⚡یا الله یاصمد یاخبیر ذکر آیه «و أَنَّهُ هُوَ أغنیٰ و أقنىٰ» (آیه ۴۸ سوره نجم) را چه تعد
1.24M
🔸در مورد دستورالعمل سوره نجم
eitaa.com/salehi786/2840
🔸 به این روش هم میشود انجام داد که :
⚡ روزی یکبار (در زمان ثابت، مثلا بعد نماز صبح یا ظهر یا مغرب) #سوره_نجم را بخوانیم، و وقتی به #آیه_48 (و أنَّهُ هُوَ أغنىٰ و أقنىٰ) رسیدیم آن را بصورت ذکر «١٩ بار» بگوییم و به غنای الهی و غنابخشی و رضایتبخشی رزق او توجه کنیم، و بعد از اتمام ١٩ مرتبه، باقی سوره را تا آخر ادامه دهیم و بعد تلاوت آیه آخر (که سجده واجب دارد) به سجده برویم.