eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.3هزار دنبال‌کننده
753 عکس
256 ویدیو
273 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تا مردم
ورود بی حجاب به هیات ⁉️⁉️⁉️ خانم بی حجاب اما بدون آرایش در حال ورود به هیات بود، خادم خانم هیات با مهربانی صدایش کرد: _سلام عزیزم _سلام _می بینم که آرایشی نکردی. می تونم دلیلش رو بپرسم؟ _معلومه روز اول محرمه _بابا دمت گرم. اصلا فکر نمی کردم دلیلش این باشه _من خیلی امام حسینی ام. امام رضایی ام. دارم له له می زنم برای یه مشهد. _عزیزم!! چه دل پاکی. امام حسین هم حتما خیلی دوستت داره. فقط یه سوال، با این قلب پاکت، چرا روسری سرت نداری؟! ⁉️خانم بی حجاب که خیلی ماجرا را انگار نمی خواهد جدی بگیرد، سری تکان میدهد و می گوید نمیدانم. خادم ادامه می دهد : _می دونستی کاروان اسراء را وقتی خواستند وارد شام کنند، خانم حضرت زینب به ساربان پولی داد که سرهای مقدس شهداء را ابتدای کاروان ببرند تا حواس مردم به سرها پرت شود و به خانمهای اهل بیت نظر نکنند؟!😭😭 🔰خانم بی حجاب در حالی که به شدت گریه می کند و روسری اش را کامل سر کرده و تقریبا هیچ مویی دیگر بیرون نمانده. گویا طاقت ادامه ماجرا را ندارد. محجبه وارد هیات می شود. خدا شاهد است که عمده دختران و زنان این کشور ماجرایشان همین است. از اجرای حکم الهی نباید یک قدم هم کوتاه آمد، نباید هیئات ما محل بی اعتنایی به احکام الهی شود. بی حجابی قطعا و است، اما عمده زنان ما قصد حرام شرعی و سیاسی را نمی کنند، لذا به تعبیر رهبر انقلاب، اگر از پشت صحنه توطئه بی حجابی مطلع شوند، دیگر به این کار ادامه نخواهند داد. که در فرهنگ دینی ما جایگاه جدی دارد به معنای بی خیال شدن مقاصد و احکام شریعت نیست. یک رویکرد تربیتی در تحقق خواسته های الهی است. دستورات دینی را بدون نظر به باطن و نیت انجام آن نظر کنیم، خطا رفتیم. اگر هم به هر دلیلی دست از تحقق حکم خدا برداریم، خطا کردیم و چوبش را خواهیم خورد. حسی که بانوان ما از امر به معروف و نهی از منکر ما احساس می کنند این باشد که خط قرمز ما واقعا بی حجابی است و به هیچ عنوان از این ماجرا کوتاه نمی آییم در عین حال، با بی حجاب مدارا می کنیم، حرفش را می شنویم، با نقص او مدارا می کنیم و .... @tamardom
@ حرز کامل ناجی - راهنمای شخصی‌سازی = بجای عبارت (11111) نام فرد و مادرش، و بجای عبارت (22222) نام فرد و پدرش، نوشته بشه .docx
82.3K
🔸فایل ورد «حرز کامل ناجی»      (نسخه کامل‌تر از قبل) 📌گردآوری حجت‌الاسلام علی ناجی @AliNaji314 از مجامع روایی، با ارائه راهنمایی‌هایی در سایت نجات از جن: 🌐 nejatazjen.com 🔸 ✅ راهنمای شخصی‌سازی: 🔻بجای عبارت پنج‌تا 1 بصورت (11111) «نام فرد و نام مادرش» نوشته بشه (مانند: حسین بن فاطمه /یا/ زینب بنت فاطمه) 🔻و بجای عبارت پنج‌تا 2 بصورت (22222) «نام فرد و نام پدرش» نوشته بشه (مانند: حسین بن علی /یا/ زینب بنت علی) 📌پس از وارد کردن اسامی در حرز، آن را پرینت کنید و همراه داشته باشید 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 *«۴ داستان واقعی در تذکر بر درک و احاطه و نفوذشان بر نفوس»* 🔸 ▫️١*داستان اول: علی‌اکبر دهقان* 🔸شهید علی اکبر دهقان، شهیدی است که بدون سر «یا حسین» گفت. حدود پانزده نفر در اطراف پیکر بی سر او 5 دقیقه این ندا را از حلقوم بریده اش می شنیدند و آن شهید این عنایت را در وصیت‌نامه‌اش از خدا خواسته بود. 🔻این واقعه توسط راوی زنده‌ی ماجرا و شهید زنده، حجت الاسلام محمد صادقی سرایانی، در سایت خودشان در بخش خاطرات‌شان نقل شده { SadeghiSarayani.com/مردان-بی-ادعا }، که مینویسند: 🔸 «من صحنه‌ای دیدم که همیشه در ذهنم باقی است؛ دیدم که دستی از بدن کسی کاملاً جدا شده و آن طرف روی زمین افتاده بود. در این دست جدا شده کتاب دعایی بود که ظاهراً می‌بایست با پرت شدن دست، کتاب هم جدا می‌شد ولی کتاب دعا محکم به دست چسبیده بود. یک طرف کتاب‌ دعا نوشته بود ارتباط با خدا و طرف دیگر فرازهایی از زیارت عاشورا بود که خون آن شهید روی آن ریخته بود، نوشته شده بود، «السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره». 🔻شما چنین صحنه‌ای را هر کاری بکنید نمی‌توانید به قلم بیاورید و در صحنه‌های هنر زنده کنید. خدا در آن جا می‌خواسته یکی از درس‌های خودش که نتیجه‌ی خلوص است را بدهد. و این خون هم خون خداست. 🔻یا *شهید علی‌اکبر دهقان* که وقتی ما می‌خواستیم جنازه‌ی او را در جاده بصره_خرمشهر جمع کنیم، دیدیم سر بریده‌اش در محوطه دارد می‌رود، سری که از پشت قطع شده بود و روی زمین داشت می‌غلتید و تنش هم داشت می‌دوید. سر این شهید حدود ۵ دقیقه فریاد یاحسین، یاحسین سر می‌داد. 🔻این فریاد را همه‌ی ما که حدود 10_15 نفر بودیم، (از جمله برادران حدادی، آذربیک، مصطفی خراسانی، طوسی و...) می‌شنیدیم و همه به جای اینکه جنازه را جمع کنند، داشتند گریه می‌کردند. 🔻یا در کتاب «پیشانی سوخته‌ها» آورده‌ا‎م که طلبه‌ای به نام آقاخانی در کربلای ۵ شهید شده بود که پس از شهادت از حنجره بریده‌اش چند بار صدای «السلام‌علیک یا اباعبدالله» می‌آمد. این نمونه‌ها در صحنه‌های جنگ بسیار بوده است. 🔻البته *شهید علی‌اکبر دهقان* یک وصیتی هم داشت که ما از توی کوله‌پشتی‌اش پیدا کردیم. یک تکه کاغذ بود که نمی‌دانم شب نوشته بود یا همان روز: ⚡«خدایا من شنیدم که امام حسین با لب تشنه شهید شده، من هم دوست دارم این‎گونه شهید شوم.» 🔻 نمی‌دانم لابد شهید لب‌تشنه هم بوده چون مسائل مشابه دیگری که ما دیدیم اتفاق افتاده بود. نوشته بود : ⚡«خدایا من شنیدم که امام حسین سرش را از قفا بریدند، من هم دوست دارم سرم از قفا بریده شود». 🔻بعد ما دیده بودیم که یک ترکش از پشت سر، سرش را قطع کرد. یا نوشته بود: ⚡ «خدایا من شنیدم که سر امام حسین (علیه السلام) بالای نی قرآن خوانده. من که مثل امام حسین اسرار قرآنی نمی‌دانستم که بتوانم با آن انس بگیرم که حالا بعد از مرگم قرآن بخوانم ولی به امام حسین(ع) خیلی علاقه و عشق دارم، دوست دارم وقتی شهید می‌شوم سر بریده‌ام به ذکر یا حسین یا حسین باشد» 🔻و ما آن صحنه را دیدیم که سر جدا شده‌اش پنج دقیقه ذکر یا حسین می‌گفت. (پایان نقل حاج آقای صادقی سرایانی) 🔸 🔻البته خود راوی (جناب حجت الاسلام صادقی سرایانی) برای خودش هم واقعه زیبایی اتفاق افتاده که ٢۵ روز در برزخ بوده، و با عنایت امام رضا (علیه السلام) پس از مرگ زنده شدند. خاطره شفای خود ایشان خیلی متذکر کننده است: 🎞 تصویری: 🌐 aparat.com/v/3iQJD 🌐 dalfak.com/w/i4jhw 🔈 صوتی: 🌐 SadeghiSarayani.com/wp-content/uploads/2018/02/Shahid_zende_malakoot01.mp3 🔖 متنی (از سایت خودشان): 🌐 SadeghiSarayani.com/دیدار-با-امام-رضاعلیه-السلام/ 🌐 SadeghiSarayani.com/خاطرات-بیمارستان-تا-شفا-گرفتن 🔸 ✅ *داستان دوم: حجت‌الاسلام سیدمجتبی صالحی* 🔸حضور شهید حجّت‌الاسلام سیّد مجتبی صالحی خوانساری، که بعد از شهادتش، اهل خانه و فامیل و دوستان صداى تلاوت قرآن و دعا و مناجات شهید را مکرر در خانه می‌شنیدند و نور سبزی از نحوه‌ی حضور او می‌دیدند، و بالاتر اینکه شهید عزیز خودش بعد از شهادتش کارنامه‌ی امتحانات ثلث دوم دخترش (خانم زهراسادات صالحی) را برای مدرسه اش امضا نمود👇👇 🌐 shohadayeiran.com/fa/news/171748 🔸 ✅ *داستان سوم: سیدمرتضی دادگر* 🔸حضور شهید سیّد مرتضی دادگر (اهل ساری) که بعد از شهادتش، قرض‌های یک بسیجی گروه تفحص شهدا را به تمام مغازه‌ها و قصابی و میوه فروشی محله اش داد و مبلغی هم برای امورات زندگی به اهل خانه‌ی او رساند (و همه این وقایع در همان روزی که پیکرش در تفحص پیدا شده بود و اهل خانه و مغازه دارها و ... با دیدن تصویر مدارک شناسایی شهید، متوجه حضور عینی او در دادن قرض‌های آن بسیجی شدند) 👇 👇 🌐 mashreghnews.ir/news/331021 🔸👇
▫️٢ ✅ *داستان چهارم: سیّد مرتضی آوینی* 🔸حضور شهید سید مرتضی آوینی (ره) بعد از شهادتش، که راوی دفاع مقدس، مرحوم حجت الاسلام ضابط در مورد این واقعه اینطور می‌گفت: 🔻«خیلی دلم می‌خواست سیدمرتضی آوینی رو ببینم (در زمان حیاتش). یه روز به رفقایش گفتم یه موقعیتی جور کنید ما سیدمرتضی رو ببینیم، نشد. بالاخره سید شهیدان اهل قلم تو فکه رفت روی مین و شهید شد و من نتوانستم سید مرتضی رو ببینم. 🔻بعد از مدتی قسمت شد با یکی از کاروان‌های راهیان نور آمدم برای بازدید از مناطق جنگی. یک جایی شب ماندیم و مستقر شدیم. شب که خوابیدم دیدم شهید آوینی آمد به خوابم. در خواب به او گفتم: آقا سید! من خیلی دوست داشتم وقتی زنده بودی ببینمت ولی توفیق نشد. شهید آوینی توی خواب به من گفت: نگران نباش! فردا صبح ساعت 8 بیا سر پل کرخه منتظرتم. 🔻صبح بیدار شدم و من بیچاره که هنوز به زنده بودن شهید شک داشتم گفتم: آخه این چه خوابی بود! آوینی که خیلی وقت است شهید شده. بلند شدم رفتم سر قراری که با من گذاشته بود و نیم ساعت دیر رسیدم. دیدم خبری از آوینی نیست. دیگر داشتم مطمئن می‌شدم که خواب و خیال و اینجور چیزها واقعیت ندارد که یه دفعه سربازی که آن نزدیکی‌ها پست می‌داد آمد پیش من و گفت: آقا شما منتظر کسی هستید؟ گفتم بله با یکی از رفقا قرار داشتم. گفت: چه شکلی بود؟ برایش توصیف کردم. گفتم: موهای جو گندمی، محاسنش اینجوری بود، عینکش... سرباز گفت: رفیقت آمد اینجا و تا ساعت 8 منتظرت شد، نیامدی. بعد که می‌خواست برود، به من گفت: یک کسی می‌آید با این اسم و این قیافه، بهش بگو مرتضی آمد. خیلی منتظرت شد، نیامدی، کار داشت رفت. کنار پل، یک چیزی برایت نوشته برو بخوان! 🔻رفتم دیدم کنار پل با انگشتش نوشته: «فلانی! آمدیم نبودید، وعده ما بهشت. سیدمرتضی آوینی» 🌐 tasnimnews.com/fa/news/1391/12/15/31049 🔸 🔸آخرالکلام: 🔻مقامات شهدا و حضور و تصرّفشان در عالم هستی، و حضور تاریخی‌شان ذیل حقیقت اشراقی قلبی امام روح الله (رحمة الله علیهم)، از آن جهت که ظهور شعاع اشدّ اتصال ایشان به روح الهی در شمس نور محمّدیه (ص) است، قابل توصیف و تصور اذهان بشری نیست (إِنَّ رُوحَ الْمُؤْمِنِ لَأَشَدُّ اتِّصَالًا بِرُوحِ اللَّهِ مِنِ اتِّصَالِ شُعَاعِ الشَّمْسِ بِهَا - اینکه اشدّ اتصالاً هست، یعنی اینکه چقدر شدیدتر و بالاتر است دیگر قابل توصیف با الفاظ و بیان نیست). 🙏ان شاء الله ما بتوانیم ادامه دهندگان راه امام و شهدا و مجاهدین به نتیجه رساننده انقلاب با اتصالش به قیام قائم (علیه السلام) باشیم. - الهی آمین🙏 🔸 @Salehi786
⚫️ چرا در عزاداری شرکت نمی‌کنید؟ ◾️مرحوم آیت الله حق شناس تهرانی می‌فرمودند:یک روز بنده در دهه اول محرّم، در یکی از حُجره های مسجد جامع تهران نشسته بودم با یکی از رفقا قرار گذاشته بودیم که درسی را مباحثه کنیم و بعد هم در مراسم عزاداری شرکت کنیم. ◾️همین که مشغول مطالعه شدم، چُرتم گرفت، آبی به صورتم زدم اما باز خوابم گرفت. در همین حال دیدم که دیوار حجره شکافته شد و هفت خانم که در مقابل آن‌ها، بانوی محترمهِ رشیده‌ای بود، وارد شدند. ◾️تشخیص دادم که ایشان حضرت زینب کبری هستند. حضرت به بنده فرمودند: ◾️چرا در عزاداری شرکت نمی‌کنید؟عرض کردم:هم مباحثه می‌کنیم و هم در عزاداری شرکت می‌کنیم، فرمودند: ◾️در این دهه مباحثه را تعطیل کنید و فقط در عزاداری شرکت کنید! در این هنگام به طرفِ در حرکت کردند و قبل از این که به آن برسند، کلونِ در افتاد و در، باز شد. ◾️حجره من در طبقه دوم بود. در این حال دیدم کفِ مسجدِ چهل ستون بالا آمد و با کفِ حجره، هم سطح شد و آن‌ها رفتند و در مجلس عزاداری شرکت کردند. وقتی از خواب بیدار شدم دیدم دو تن از دوستان مشغول عزاداری هستند. ◾️در عزاداری اباعبدالله شرکت کنید! حسین است!عزیزِ خداست، داداش جون! مبادا نسبت به این مجالس کوتاهی کنی 💢کانال آیت الله حق شناس👇 https://eitaa.com/joinchat/535757046C806a1c5b87
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🔰 هیأت و کودک 🔻«حسینیه کودک»، محفل دلدادگی و نقش‌آفرینی کودکان حسینی • شناسایی و شناساندن • تربیت و تقویت • رشد و توانمندسازی • حمایت و آموزش • شبکه‌سازی و هم‌افزایی • ظرفیت‌یابی و ظرفیت‌سازی جبهه مردمی فعالان عرصه «هیأت و کودک» مسئولین، مربیان و مادران 👇🏻گروه دریافت و عرضه محتوا در ایتا: 🔗 eitaa.com/joinchat/467337699C4cd3602550 👇🏻کانال هیأت و کودک: ▫️eitaa.com/joinchat/4083483100C0cfc3ed11e 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
کاربرگ ماکت روز عاشورا.pdf
20.71M
بسته‌ی کاربرگ و آموزش ماکت روز عاشورا @islam_for_my_kids السلام على شهيد الشهداء بسته‌ی کاربرگ و آموزش ماکت روز عاشورا، قابل دانلود بصورت فایل پی‌دی‌اف از کانال‌های بله، تلگرام و ایتای اسلام برای کودکانم به آدرس زیر: @islam_for_my_kids هرگونه فروش این فایل یا نسخه‌ی چاپ شده‌ی آن شرعا مجاز نمی‌باشد. @bavafa_bazi https://eitaa.com/joinchat/748749235Cc97b8188d6
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
https://virasty.com/sajedi_ir/1690376800319520264 🔴مجالس حسینی، به روی دزد و شرابخوار هم باز است، اما آنجا جای‌ دزدی و شرابخواری و عادی سازی گناهان نیست. 🔰@Sajedi_ir
هدایت شده از حسینیه معلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نوحه نوستالژیک رضا هلالی بین همه‌ی عشقای دنیا، عشق است اباالفضل @moallatv3
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰معرفی آثار استادطاهرزاده 📍باموضوع علیه السلام 📘کتاب: 🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه 🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع) 🔺کربلا مبارزه با پوچی ها 🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن 🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر 📚جزوه: 🔺کربلا و آزاداندیشی فراموش‌شده 🔺کربلا و افق پیش رو در این تاریخ 🔺نهضت حضرت امام حسین(ع) و قدرت نرم 🔺کربلا حق‌الیقین تاریخی و شور ایمانی 🔺نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا 🔺کربلا و برگشت به ایمان گمشده 🔺همراه با زائر عتبات 🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل 🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه 🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ 🔺کربلا؛ نقطه‌ی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی 🔺کربلا سیر عشق الهی 🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام 🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی 🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته 🔺کربلا؛ بازجُستِ سعه‌ی صدرِ گمشده 🔺هویت قدسی زن و حضور در جهان گسترده_ی امروز 🔺امام حسین و معنابخشی به زندگی در این تاریخ 🔖یادداشت ویژه: 🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ 🔺امام؛ قدسی‌ترین مطلوب 🔺جایگاه اشک بر حسین (ع) 🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار 🔺راز شادی امام حسین«علیه‌السلام»در قتلگاه 🔺ریشه‌ی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیه‌السلام» 🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان 🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی 🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی 🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد 🔺کربلا؛ نحوه‌ی دیگری از تفکر 🔺روح تاریخی حادثه‌ی کربلا 🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است 🔺کوفه و بن‌بست در جان‌فشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی 🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند 🔺معجزه‌ی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا 🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع) 🔺معجزه‌ی چشم‌ پوشیدن از خود در کربلا 🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالی‌ترین حدّ هوشیاری"۳" 🔺هم‌نوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه 🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱" 🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲" 🎙صوت پرسش ها و پاسخ ها 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔴 استاد فرشچیان: تابلوی «عصر عاشورا» مکاشفه است! 🔷 نقل از حجت‌الاسلام ابو تقی کوفی [ابوفاطمه] از مراودین آیت‌الله بهجت (رضوان الله علیه): 🔻بر این باور بودم که تابلوی «عصر عاشورا»ی استاد فرشچیان، نباید فقط هنرنمایی این استاد زبردست باشد، بلکه باید بین ترسیم این تابلو و واقعه عصر عاشورا ارتباطی معنوی بوده باشد! 🔻هرگاه به این تابلو نگاه می‌کردم اشکم سرازیر می‌شد و گمان نمی‌کردم که فقط ابداع ایشان باشد، حتما الهامی به ایشان شده است. اما نه ایشان را دیده بودم که بپرسم و نه راهی داشتم که با ایشان ارتباط یابم. 🔹اما روزی در حرم امام رضا(صلوات الله علیه) ایشان را دیدم پیش رفته و خودم را معرفی کردم و نظرم را درباره این تابلو به ایشان گفتم که گمان نمی‌کنم شاهکاری هنری صِرف باشد که چنین گل کرده بلکه گمان می‌کنم شما چنین صحنه‌ای را دیده‌اید! 🔻ناگهان استاد فرشچیان بی‌اختیار شده و با صدای بلند به گریه افتادند و گفتند: 🔸صدها دیدار با اشخاص مختلفی داشته‌ام و هرگز تاکنون کسی چنین پرسشی نکرده بود و من نیز این راز را برای احدی فاش نکرده‌ام؛ 🌷بله، تابلوی «عصر عاشورا»، درواقع، مکاشفه‌ای بود که خداوند بر من منّت نهاد و پرده‌ها کنار رفت و عصرِ آن‌روزِ دهشت‌انگیز را دیدم و سپس این تابلو را ترسیم کردم. 📚 [متن ارسالی حاج اقای ابوفاطمه در تصاویر] 📌نقل از کانال آبشار مهر 🌐 t.me/AbshareMehr/2964 🔸 @Salehi786
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حاج مهدی رسولی و هیئت ثارالله زنجان نمونه‌ای برجسته از مداح و هیئت تراز گام دوم 🖋 احمدحسین شریفی 🔸 در اشعار و مداحی‌های حاج مهدی رسولی، افزون بر شور و احساس و عاطفه، شعور و بصیرت و معرفت نیز موج می‌زند. و این همان چیزی است که از حسینیان این دوران و بلکه همه دوران‌ها انتظار می‌رفته و می‌رود. ✅ در این نوحه‌سرایی مختصر چقدر زیبا و دقیق تقابل معنایی «تمدن دنیازده لیبرالی» و «تمدن معناگرا و حیات‌بخش حسینی» را بیان می‌کند. @Manahejj
Hazrate Sharife-PDF.pdf
1.47M
🔘 باب الحوائجی به نام شریفه خاتون! 🙏 توسل به حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها، دختر امام مجتبی علیه السلام؛ 🔹فایل PDF سلام الله علیها 🔸 ‍ ﷽ ▪️به اعتقاد مردم حلّه حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها دختر نوجوان امام حسن مجتبی علیه السلام بوده و در واقعه کربلا حضور داشته است. بعد از واقعه کربلا، این بانوی بزرگوار همراه سایر کاروانیان به اسارت برده شد، در اثر شدت شکنجه‌ها و آزارها در میان راه به شهادت رسید و در شهر حلّه به خاک سپرده شد. آنقدر اعجاز از این حرم مقدس دیده شده که باور کردنی نیست. مردم عراق از این درگاه آنقدر شفا گرفته‌اند که به حضرت شریفه لقب «طبیبه آل الله» داده‌اند. 🍀 ✋ در یک کلام انگار کرامت و بخشندگی امام مجتبی علیه السلام در دخترش حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها تجلی کرده است!! ❗️نکته جالب اینجاست که در بین امامزادگان کشور عراق، بیشترین موقوفه و نذورات، متعلق به این بانو است. 📚 هرچند تاریخ در حق این بانوی مقدّس جفا کرده و جزئیات زیادی در مورد زندگانی ایشان به دست ما نرسیده، اما عقل حکم می‌کند که از کنار این همه کرامت بی‌نظیر ساده نگذریم و اقرار کنیم بانویی که در این حرم مقدس آرمیده آبروی خاص‌الخاصی در پیشگاه خدای متعال دارد. ▪️از راه دور هم می‌توان (با هدیه کردن صلوات و قرآن و ....) به حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها متوسل شد. سلام الله علیها 🔸 Eitaa.com/Elteja/1520 🔸 @Salehi786
🔸 شبکه‌ی شیطان! جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/452772 معصوم : امیرالمؤمنین (علیه السلام) شناسه حدیث : ۴۵۲۷۷۲ نشانی : غرر الحکم و درر الکلم ج ۱، ص ۱۶۲ نشانی : عیون الحکم و المواعظ ج ۱، ص ۱۰۴ قال (علیه السلام) : 💥 *« اِحْذَرِ اَلدُّنْيَا فَإِنَّهَا شَبَكَةُ اَلشَّيْطَانِ وَ مَفْسَدَةُ اَلْإِيمَانِ »* 🔻 *«از [تعلق] دنیا برحَذَر باش، که [تعلقات] دنیا شبکه‌ی دام‌های شیطان و مفسده‌ی ایمان است!»* 🔸 @Salehi786
📌 جالب و عجیب! بخوانید👇 🔴 *علت علاقه تاریکخانه‌ی امنیتی آمریکا به نفوذ از طریق استارت‌آپ‌ها در ایران چیست؟* (جایگزینی فعالیت‌های کارآفرینی-استارت‌آپی بجای فعالیت‌های اطلاعاتی-جاسوسی) 🌐 www.farsnews.ir/news/14020508000527/چرا-قوانین-پوشش-برخی-استارت%E2%80%8Cآپ%E2%80%8Cها-شبیه-سفارتخانه%E2%80%8Cهای-خارجی-است 🔸 @Salehi786
🔸 *حدیثی عمیق پیرامون واقعه کربلا و عظمت زیارت سیدالشهدا از حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) خطاب به امام سجاد (علیه السلام) به نقل از حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله)* 🔸 جامع الأحادیث hadith.inoor.ir/hadith/352857 نشانی: کامل الزيارات ج ۱، ص ۲۶۰ معصوم: امام سجاد (ع) ، پيامبر اکرم (ص) ، امیرالمؤمنین (ع) ، حضرت زهرا (س)، حديث قدسی ... قَالَ حَدَّثَنِي نوح بن درّاج قال حَدَّثَنِي قُدَامَةُ بْنُ زَائِدَةَ عَنْ أَبِيهِ، قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ (علیهما السلام) : بَلَغَنِي يَا زَائِدَةُ أَنَّكَ تَزُورُ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحُسَيْنِ (علیه السلام) أَحْيَاناً . فَقُلْتُ إِنَّ ذَلِكَ لَكَمَا بَلَغَكَ . فَقَالَ لِي فَلِمَا ذَا تَفْعَلُ ذَلِكَ وَ لَكَ مَكَانٌ عِنْدَ سُلْطَانِكَ اَلَّذِي لاَ يَحْتَمِلُ أَحَداً عَلَى مَحَبَّتِنَا وَ تَفْضِيلِنَا وَ ذِكْرِ فَضَائِلِنَا وَ اَلْوَاجِبُ عَلَى هَذِهِ اَلْأُمَّةِ مِنْ حَقِّنَا فَقُلْتُ وَ اَللَّهِ مَا أُرِيدُ بِذَلِكَ إِلاَّ اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاَ أَحْفِلُ بِسَخَطِ مَنْ سَخِطَ وَ لاَ يَكْبُرُ فِي صَدْرِي مَكْرُوهٌ يَنَالُنِي بِسَبَبِهِ - فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَكَذَلِكَ - فَقُلْتُ وَ اَللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَكَذَلِكَ - يَقُولُهَا ثَلاَثاً وَ أَقُولُهَا ثَلاَثاً فَقَالَ أَبْشِرْ ثُمَّ أَبْشِرْ ثُمَّ أَبْشِرْ فَلَأُخْبِرَنَّكَ بِخَبَرٍ كَانَ عِنْدِي فِي اَلْبَحْرِ اَلْمَخْزُون: - فَإِنَّهُ لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِي (علیه السلام) وَ قُتِلَ مَنْ كَانَ مَعَهُ - مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَى اَلْأَقْتَابِ يُرَادُ بِنَا اَلْكُوفَةُ فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ صَرْعَى وَ لَمْ يوُاَرَوْا فَعَظُمَ ذَلِكَ فِي صَدْرِي وَ اِشْتَدَّ لِمَا أَرَى مِنْهُمْ قَلَقِي فَكَادَتْ نَفْسِي تَخْرُجُ وَ تَبَيَّنَتْ ذَلِكَ مِنِّي عَمَّتِي زَيْنَبُ اَلْكُبْرَى بِنْتُ عَلِيٍّ (علیهما السلام) فَقَالَتْ مَا لِي أَرَاكَ تَجُودُ بِنَفْسِكَ يَا بَقِيَّةَ جَدِّي وَ أَبِي وَ إِخْوَتِي فَقُلْتُ وَ كَيْفَ لاَ أَجْزَعُ وَ أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَى سَيِّدِي وَ إِخْوَتِي وَ عُمُومَتِي وَ وُلْدَ عَمِّي وَ أَهْلِي مُصْرَعِينَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِينَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِينَ لاَ يُكَفَّنُونَ وَ لاَ يُوَارَوْنَ وَ لاَ يُعَرِّجُ عَلَيْهِمْ أَحَدٌ وَ لاَ يَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ كَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَيْتٍ مِنَ اَلدَّيْلَمِ وَ اَلْخَزَرِ فَقَالَتْ لاَ يُجْزِعَنَّكَ مَا تَرَى فَوَ اَللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَعَهْدٌ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِلَى جَدِّكَ وَ أَبِيكَ وَ عَمِّكَ وَ لَقَدْ أَخَذَ اَللَّهُ مِيثَاقَ أُنَاسٍ مِنْ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ لاَ تَعْرِفُهُمْ فَرَاعِنَةُ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ وَ هُمْ مَعْرُوفُونَ فِي أَهْلِ اَلسَّمَاوَاتِ أَنَّهُمْ يَجْمَعُونَ هَذِهِ اَلْأَعْضَاءَ اَلْمُتَفَرِّقَةَ فَيُوَارُونَهَا وَ هَذِهِ اَلْجُسُومَ اَلْمُضَرَّجَةَ وَ يَنْصِبُونَ لِهَذَا اَلطَّفِّ عَلَماً لِقَبْرِ أَبِيكَ سَيِّدِ اَلشُّهَدَاءِ لاَ يَدْرُسُ أَثَرُهُ وَ لاَ يَعْفُو رَسْمُهُ عَلَى كُرُورِ اَللَّيَالِي وَ اَلْأَيَّامِ وَ لَيَجْتَهِدَنَّ أَئِمَّةُ اَلْكُفْرِ وَ أَشْيَاعُ اَلضَّلاَلَةِ فِي مَحْوِهِ وَ تَطْمِيسِهِ فَلاَ يَزْدَادُ أَثَرُهُ إِلاَّ ظُهُوراً وَ أَمْرُهُ إِلاَّ عُلُوّاً فَقُلْتُ وَ مَا هَذَا اَلْعَهْدُ وَ مَا هَذَا اَلْخَبَرُ؟ فَقَالَتْ نَعَمْ، حَدَّثَتْنِي أُمُّ أَيْمَنَ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) زَارَ مَنْزِلَ فَاطِمَةَ (علیها السلام) فِي يَوْمٍ مِنَ اَلْأَيَّامِ فَعَمِلْتُ لَهُ حَرِيرَةً وَ أَتَاهُ عَلِيٌّ (علیه السلام) بِطَبَقٍ فِيهِ تَمْرٌ ثُمَّ قَالَتْ أُمُّ أَيْمَنَ فَأَتَيْتُهُمْ بِعُسٍّ (القدح الکبیر) فِيهِ لَبَنٌ وَ زُبْدٌ فَأَكَلَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ (علیهم السلام) مِنْ تِلْكَ اَلْحَرِيرَةِ - وَ شَرِبَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ شَرِبُوا مِنْ ذَلِكَ اَللَّبَنِ ثُمَّ أَكَلَ وَ أَكَلُوا مِنْ ذَلِكَ اَلتَّمْرِ وَ اَلزُّبْدِ ثُمَّ غَسَلَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) يَدَهُ - وَ عَلِيٌّ يَصُبُّ عَلَيْهِ اَلْمَاء فَلَمَّا فَرَغَ مِنْ غَسْلِ يَدِهِ مَسَحَ وَجْهَهُ ثُمَّ نَظَرَ إِلَى عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ نَظَراً عَرَفْنَا بِهِ اَلسُّرُورَ فِي وَجْهِهِ ثُمَّ رَمَقَ بِطَرْفِهِ نَحْوَ اَلسَّمَاءِ مَلِيّاً ثُمَّ إِنَّهُ وَجَّهَ وَجْهَهُ نَحْوَ اَلْقِبْلَةِ وَ بَسَطَ يَدَيْهِ وَ دَعَا ثُمَّ خَرَّ سَاجِداً وَ هُوَ يَنْشِجُ
فَأَطَالَ اَلنُّشُوجَ وَ عَلاَ نَحِيبُهُ وَ جَرَتْ دُمُوعُهُ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ أَطْرَقَ إِلَى اَلْأَرْضِ وَ دُمُوعُهُ تَقْطُرُ كَأَنَّهَا صَوْبُ اَلْمَطَرِ فَحَزِنَتْ فَاطِمَةُ وَ عَلِيٌّ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ (علیهم السلام) وَ حَزِنْتُ مَعَهُمْ لِمَا رَأَيْنَا مِنْ رَسُولِ الله (صلی الله علیه و آله) وَ هِبْنَاهُ أَنْ نَسْأَلَهُ حَتَّى إِذَا طَالَ ذَلِكَ قَالَ لَهُ عَلِيٌّ وَ قَالَتْ لَهُ فَاطِمَةُ: مَا يُبْكِيكَ يَا رَسُولَ الله، لاَ أَبْكَى اَللَّهُ عَيْنَيْكَ فَقَدْ أَقْرَحَ قُلُوبَنَا مَا نَرَى مِنْ حَالِكَ فَقَالَ يَا أَخِي سُرِرْتُ بِكُمْ -وَ قَالَ مُزَاحِمُ بْنُ عَبْدِ اَلْوَارِثِ فِي حَدِيثِهِ هَاهُنَا فَقَالَ يَا حَبِيبِي إِنِّي سُرِرْتُ بِكُمْ سُرُوراً مَا سُرِرْتُ مِثْلَهُ قَطُّ - وَ إِنِّي لَأَنْظُرُ إِلَيْكُمْ وَ أَحْمَدُ اَللَّهَ عَلَى نِعْمَتِهِ عَلَيَّ فِيكُمْ إِذْ هَبَطَ عَلَيَّ جَبْرَئِيلُ (علیه السلام) فَقَالَ: يا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اِطَّلَعَ عَلَى مَا فِي نَفْسِكَ وَ عَرَفَ سُرُورَكَ بِأَخِيكَ وَ اِبْنَتِكَ وَ سِبْطَيْكَ فَأَكْمَلَ لَكَ اَلنِّعْمَةَ وَ هَنَّأَكَ اَلْعَطِيَّةَ بِأَنْ جَعَلَهُمْ وَ ذُرِّيَّاتِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ شِيعَتَهُمْ مَعَكَ فِي اَلْجَنَّةِ لاَ يُفَرِّقُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ يُحِبُّونَ كَمَا تُحِبُّ وَ يُعْطَوْنَ كَمَا تُعْطَي حَتَّى تَرْضَى وَ فَوْقَ اَلرِّضَا عَلَى بَلْوَى كَثِيرَةٍ تَنَالُهُمْ فِي اَلدُّنْيَا وَ مَكَارِهَ تُصِيبُهُمْ بِأَيْدِي أُنَاسٍ يَنْتَحِلُونَ مِلَّتَكَ وَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ أُمَّتِكَ بِرَاءٍ مِنَ اَللَّهِ وَ مِنْكَ خَبْطاً خَبْطاً وَ قَتْلاً قَتْلاً - شَتَّى مَصَارِعُهُمْ نَائِيَةً قُبُورُهُمْ خِيَرَةً مِنَ اَللَّهِ لَهُمْ وَ لَكَ فِيهِمْ فَاحْمَدِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى خِيَرَتِهِ وَ اِرْضَ بِقَضَائِهِ فَحَمِدْتُ اَللَّهَ وَ رَضِيتُ بِقَضَائِهِ بِمَا اِخْتَارَهُ لَكُمْ ثُمَّ قَالَ لِي جَبْرَئِيلُ: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ أَخَاكَ مُضْطَهَدٌ بَعْدَكَ مَغْلُوبٌ عَلَى أُمَّتِكَ مَتْعُوبٌ مِنْ أَعْدَائِكَ ثُمَّ مَقْتُولٌ بَعْدَكَ يَقْتُلُهُ أَشَرُّ اَلْخَلْقِ وَ اَلْخَلِيقَةِ - وَ أَشْقَى اَلْبَرِيَّةِ يَكُونُ نَظِيرَ عَاقِرِ اَلنَّاقَةِ بِبَلَدٍ تَكُونُ إِلَيْهِ هِجْرَتُهُ وَ هُوَ مَغْرِسُ شِيعَتِهِ وَ شِيعَةِ وُلْدِهِ وَ فِيهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ يَكْثُرُ بَلْوَاهُمْ وَ يَعْظُمُ مُصَابُهُمْ، *وَ إِنَّ سِبْطَكَ هَذَا وَ أَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى اَلْحُسَيْنِ (علیه السلام) مَقْتُولٌ فِي عِصَابَةٍ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ وَ أَهْلِ بَيْتِكَ وَ أَخْيَارٍ مِنْ أُمَّتِكَ بِضَفَّةِ اَلْفُرَاتِ بِأَرْضٍ يُقَالُ لَهَا كَرْبَلاَءُ مِنْ أَجْلِهَا يَكْثُرُ اَلْكَرْبُ وَ اَلْبَلاَءُ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ أَعْدَاءِ ذُرِّيَّتِكَ فِي اَلْيَوْمِ اَلَّذِي لاَ يَنْقَضِي كَرْبُهُ وَ لاَ تَفْنَى حَسْرَتُهُ، وَ هِيَ أَطْيَبُ بِقَاعِ اَلْأَرْضِ وَ أَعْظَمُهَا حُرْمَةً يُقْتَلُ فِيهَا سِبْطُكَ وَ أَهْلُهُ وَ أَنَّهَا مِنْ بَطْحَاءِ اَلْجَنَّةِ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي يُقْتَلُ فِيهِ سِبْطُكَ وَ أَهْلُهُ وَ أَحَاطَتْ بِهِ كَتَائِبُ أَهْلِ اَلْكُفْرِ وَ اَللَّعْنَةِ تَزَعْزَعَتِ اَلْأَرْضُ مِنْ أَقْطَارِهَا وَ مَادَتِ اَلْجِبَالُ وَ كَثُرَ اِضْطِرَابُهَا وَ اِصْطَفَقَتِ اَلْبِحَارُ بِأَمْوَاجِهَا وَ مَاجَتِ اَلسَّمَاوَاتُ بِأَهْلِهَا غَضَباً لَكَ يَا مُحَمَّدُ وَ لِذُرِّيَّتِكَ - وَ اِسْتِعْظَاماً لِمَا يَنْتَهِكُ مِنْ حُرْمَتِكَ وَ لِشَرِّ مَا تُكَافَى بِهِ فِي ذُرِّيَّتِكَ وَ عِتْرَتِكَ وَ لاَ يَبْقَى شَيْءٌ مِنْ ذَلِكَ إِلاَّ اِسْتَأْذَنَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِي نُصْرَةِ أَهْلِكَ - اَلْمُسْتَضْعَفِينَ اَلْمَظْلُومِينَ اَلَّذِينَ هُمْ حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ بَعْدَكَ، فَيُوحِي اَللَّهُ إِلَى اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ وَ اَلْجِبَالِ وَ اَلْبِحَارِ وَ مَنْ فِيهِنَّ* : *«إِنِّي أَنَا اَللَّهُ اَلْمَلِكُ اَلْقَادِرُ اَلَّذِي لاَ يَفُوتُهُ هَارِبٌ وَ لاَ يُعْجِزُهُ مُمْتَنِعٌ وَ أَنَا أَقْدَرُ فِيهِ عَلَى اَلاِنْتِصَارِ وَ اَلاِنْتِقَامِ، وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي لَأُعَذِّبَنَّ مَنْ وَتَرَ رَسُولِي وَ صَفِيِّي وَ اِنْتَهَكَ حُرْمَتَهُ وَ قَتَلَ عِتْرَتَهُ وَ نَبَذَ عَهْدَهُ وَ ظَلَمَ أَهْلَ بَيْتِهِ عَذَاباً لاَ أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ اَلْعَالَمِين»* فَعِنْدَ ذَلِكَ يَضِجُّ كُلُّ شَيْءٍ فِي اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرَضِينَ بِلَعْنِ مَنْ ظَلَمَ عِتْرَتَكَ وَ اِسْتَحَلَّ حُرْمَتَكَ فَإِذَا بَرَزَتْ تِلْكَ اَلْعِصَابَةُ إِلَى مَضَاجِعِهَا - تَوَلَّى اَللَّهُ (عزوجل) قَبْضَ أَرْوَاحِهَا بِيَدِهِ
وَ هَبَطَ إِلَى اَلْأَرْضِ مَلاَئِكَةٌ مِنَ اَلسَّمَاءِ اَلسَّابِعَةِ مَعَهُمْ آنِيَةٌ مِنَ اَلْيَاقُوتِ وَ اَلزُّمُرُّدِ مَمْلُوَّةً مِنْ مَاءِ اَلْحَيَاةِ وَ حُلَلٌ مِنْ حُلَلِ اَلْجَنَّةِ وَ طِيبٌ مِنْ طِيبِ اَلْجَنَّةِ فَغَسَّلُوا جُثَثَهُمْ بِذَلِكَ اَلْمَاءِ وَ أَلْبَسُوهَا اَلْحُلَلَ وَ حَنَّطُوهَا بِذَلِكَ اَلطِّيبِ وَ صَلَّتِ اَلْمَلاَئِكَةُ صَفّاً صَفّاً عَلَيْهِمْ *ثُمَّ يَبْعَثُ اَللَّهُ قَوْماً مِنْ أُمَّتِكَ لاَ يَعْرِفُهُمُ اَلْكُفَّارُ لَمْ يَشْرَكُوا فِي تِلْكَ اَلدِّمَاءِ بِقَوْلٍ وَ لاَ فِعْلٍ وَ لاَ نِيَّةٍ فَيُوَارُونَ أَجْسَامَهُمْ وَ يُقِيمُونَ رَسْماً لِقَبْرِ سَيِّدِ اَلشُّهَدَاءِ بِتِلْكَ اَلْبَطْحَاءِ يَكُونُ عَلَماً لِأَهْلِ اَلْحَقِّ وَ سَبَباً لِلْمُؤْمِنِينَ إِلَى اَلْفَوْزِ وَ تَحُفُّهُ مَلاَئِكَةٌ مِنْ كُلِّ سَمَاءٍ مِائَةُ أَلْفِ مَلَكٍ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ - وَ يُصَلُّونَ عَلَيْهِ وَ يَطُوفُونَ عَلَيْهِ وَ يُسَبِّحُونَ اَللَّهَ عِنْدَهُ وَ يَسْتَغْفِرُونَ اَللَّهَ لِمَنْ زَارَهُ وَ يَكْتُبُونَ أَسْمَاءَ مَنْ يَأْتِيهِ زَائِراً مِنْ أُمَّتِكَ مُتَقَرِّباً إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى وَ إِلَيْكَ بِذَلِكَ وَ أَسْمَاءَ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ بُلْدَانِهِمْ وَ يُوسِمُونَ فِي وُجُوهِهِمْ بِمِيسَمِ نُورِ عَرْشِ اَللَّهِ هَذَا زَائِرُ قَبْرِ خَيْرِ اَلشُّهَدَاءِ وَ اِبْنِ خَيْرِ اَلْأَنْبِيَاءِ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ سَطَعَ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ ذَلِكَ اَلْمِيسَمِ نُورٌ تُغْشَى مِنْهُ اَلْأَبْصَارُ - يَدُلُّ عَلَيْهِمْ وَ يُعْرَفُونَ بِهِ* . وَ كَأَنِّي بِكَ يَا مُحَمَّدُ بَيْنِي وَ بَيْنَ مِيكَائِيلَ وَ عَلِيٌّ أَمَامَنَا وَ مَعَنَا مِنْ مَلاَئِكَةِ اَللَّهِ مَا لاَ يُحْصَى عَدَدُهُمْ وَ نَحْنُ نَلْتَقِطُ مِنْ ذَلِكَ اَلْمِيسَمِ فِي وَجْهِهِ مِنْ بَيْنِ اَلْخَلاَئِقِ حَتَّى يُنْجِيَهُمُ اَللَّهُ مِنْ هَوْلِ ذَلِكَ اَلْيَوْمِ وَ شَدَائِدِهِ *وَ ذَلِكَ حُكْمُ اَللَّهِ وَ عَطَاؤُهُ لِمَنْ زَارَ قَبْرَكَ يَا مُحَمَّدُ أَوْ قَبْرَ أَخِيكَ أَوْ قَبْرَ سِبْطَيْكَ لاَ يُرِيدُ بِهِ غَيْرَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ* وَ سَيَجْتَهِدُ أُنَاسٌ مِمَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِمُ اَللَّعْنَةُ مِنَ اَللَّهِ وَ اَلسَّخَطُ - أَنْ يَعْفُوا رَسْمَ ذَلِكَ اَلْقَبْرِ وَ يَمْحُوا أَثَرَهُ فَلاَ يَجْعَلُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَهُمْ إِلَى ذَلِكَ سَبِيلاً . ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَهَذَا أَبْكَانِي وَ أَحْزَنَنِي . قَالَتْ زَيْنَبُ (سلام الله علیها): فَلَمَّا ضَرَبَ اِبْنُ مُلْجَمٍ لَعَنَهُ اَللَّهُ أَبِي (علیه السلام) وَ رَأَيْتُ عَلَيْهِ أَثَرَ اَلْمَوْتِ مِنْهُ، قُلْتُ لَهُ: يَا أَبَتِ حَدَّثَتْنِي أُمُّ أَيْمَنَ بِكَذَا وَ كَذَا وَ قَدْ أَحْبَبْتُ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ فَقَالَ [امیرالمؤمنین علیه السلام] : *يَا بُنَيَّةِ اَلْحَدِيثُ كَمَا حَدَّثَتْكِ أُمُّ أَيْمَنَ وَ كَأَنِّي بِكِ وَ بِنِسَاءِ أَهْلِكِ سَبَايَا بِهَذَا اَلْبَلَدِ أَذِلاَّءَ خَاشِعِينَ تَخٰافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ اَلنّٰاسُ، فَصَبْراً صَبْراً فَوَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ مَا لِلَّهِ عَلَى ظَهْرِ اَلْأَرْضِ يَوْمَئِذٍ وَلِيٌّ غَيْرُكُمْ وَ غَيْرُ مُحِبِّيكُمْ وَ شِيعَتِكُمْ،* . *وَ لَقَدْ قَالَ لَنَا رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) حِينَ أَخْبَرَنَا بِهَذَا اَلْخَبَرِ - إِنَّ إِبْلِيسَ لَعَنَهُ اَللَّهُ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ يَطِيرُ فَرَحاً فَيَجُولُ اَلْأَرْضَ كُلَّهَا بِشَيَاطِينِهِ وَ عَفَارِيتِهِ فَيَقُولُ يَا مَعَاشِرَ اَلشَّيَاطِينِ قَدْ أَدْرَكْنَا مِنْ ذُرِّيَّةِ آدَمَ اَلطَّلِبَةَ وَ بَلَغْنَا فِي هَلاَكِهِمْ اَلْغَايَةَ وَ أَوْرَثْنَاهُمُ اَلنَّارَ إِلاَّ مَنِ اِعْتَصَمَ بِهَذِهِ اَلْعِصَابَةِ فَاجْعَلُوا شُغُلَكُمْ بِتَشْكِيكِ اَلنَّاسِ فِيهِمْ وَ حَمْلِهِمْ عَلَى عَدَاوَتِهِمْ وَ إِغْرَائِهِم بِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ حَتَّى تَسْتَحْكِمُوا ضَلاَلَةَ اَلْخَلْقِ وَ كُفْرَهُمْ وَ لاَ يَنْجُو مِنْهُمْ نَاجٍ* . - وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ، وَ هُوَ كَذُوبٌ أَنَّهُ لاَ يَنْفَعُ مَعَ عَدَاوَتِكُمْ عَمَلٌ صَالِحٌ وَ لاَ يَضُرُّ مَعَ مَحَبَّتِكُمْ وَ مُوَالاَتِكُمْ ذَنْبٌ غَيْرُ اَلْكَبَائِرِ . قَالَ زَائِدَةُ: ثُمَّ قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ (علیهما السلام) بَعْدَ أَنْ حَدَّثَنِي بِهَذَا اَلْحَدِيثِ : *خُذْهُ إِلَيْكَ مَا لَوْ ضَرَبْتَ فِي طَلَبِهِ آبَاطَ اَلْإِبِلِ حَوْلاً لَكَانَ قَلِيلاً* 🔸 @Salehi786
بسم الله در نماز 🔸 🔸 نقل مکاشفه علامه طباطبایی در حین ذکر که تمثل حورالعین را دیده بود و به دستور استادش آیت الله سیدعلی قاضی به آن توجه نکرد: 🔸 علّامه طباطبایی مى ‏فرمودند: روزى من در مسجد کوفه نشسته و مشغول ذکر بودم؛ در آن بین یک حوریّه بهشتى طرف راست من آمد و یک جام شراب بهشتى در دست داشت؛ و براى من آورده بود؛ و خود را بمن ارائه مى ‏نمود؛ همین‏که خواستم به او توجّهى کنم ناگهان یاد حرف استاد افتادم؛ و لذا چشم پوشیده و توجّهى نکردم؛ آن حوریّه برخاست؛ و از طرف چپ من آمد؛ و آن جام را بمن تعارف کرد؛ من نیز توجّهى ننمودم و روى خود را برگرداندم؛ آن حوریّه رنجیده شد و رفت؛ و من تا بحال هر وقت آن منظره به یادم مى ‏افتد از رنجش آن حوریّه متأثّر مى ‏شوم مهر تابان//علامه محمد حسین طباطبایی 🌐 olama-orafa.ir/دیدن-حوریه-بهشتی-خاطره-علامه-طباطبایی/ ✅ حال این قضیه را مقایسه کنیم با روایت ذیل که تمثل ابلیس لعین به مهیب‌ترین شکل (بصورت یک افعی بزرگ ده سر با چشمان سرخ و دندان تیز و نیش بزرگ و حرارتش) تمثل یافته بر امام سجاد (علیه السلام) و پیچیده بر پایشان در حین نمازشان است که حتی لحظه‌ای توجه حضرت را جلب نکرد و هیچ وهم و ترس و حتی لمحه‌ای مشغولیت نسبت به وی هم برایشان ایجاد نکرد👇واقعا ما کجا و معصوم کجا!! 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/518234 شناسه حدیث : ۵۱۸۲۳۴ نشانی : دلائل الإمامة ج ۱، ص ۱۹۶ معصوم : امام سجاد (علیه السلام) قَالَ: وَ قَالَ إِبْلِيسُ (لَعَنَهُ اَللَّهُ) يَا رَبِّ، إِنِّي قَدْ رَأَيْتُ اَلْعَابِدِينَ لَكَ مِنْ عِبَادِكَ مِنْ أَوَّلِ اَلدَّهْرِ إِلَى عَهْدِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ فَلَمْ أَرَ فِيهِمْ أَعْبَدَ لَكَ وَ لاَ أَخْشَعَ مِنْهُ، فَأْذَنْ لِي - يَا إِلَهِي - أَنْ أَكِيدَهُ لِأَعْلَمَ صَبْرَهُ. فَنَهَاهُ اَللَّهُ عَنْ ذَلِكَ فَلَمْ يَنْتَهِ، فَتَصَوَّرَ لِعَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ هُوَ قَائِمٌ فِي صَلاَتِهِ فِي صُورَةِ أَفْعَى لَهُ عَشْرَةُ أَرْؤُسٍ، مُحَدَّدَةَ اَلْأَنْيَابِ، مُنْقَلِبَةَ اَلْأَعْيُنِ بِالْحُمْرَةِ، طَلَعَ عَلَيْهِ مِنْ جَوْفِ اَلْأَرْضِ مِنْ مَكَانِ سُجُودِهِ ثُمَّ تَطَوَّلَ فَلَمْ يُرْعَدْ لِذَلِكَ وَ لاَ نَظَرَ بِطَرْفِهِ إِلَيْهِ، فَانْخَفَضَ إِلَى اَلْأَرْضِ فِي صُورَةِ اَلْأَفْعَى، وَ قَبَضَ عَلَى عَشَرَةِ أَصَابِعَ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ وَ أَقْبَلَ يَكْدِمُهَا بِأَنْيَابِهِ، وَ يَنْفُخُ عَلَيْهَا مِنْ نَارٍ جَوْفِهِ، وَ هُوَ لاَ يَنْكَسِرُ طَرْفُهُ إِلَيْهِ، وَ لاَ يُحَرِّكُ قَدَمَيْهِ عَنْ مَكَانِهَا، وَ لاَ يَخْتَلِجُهُ شَكٌّ وَ لاَ وَهْمٌ فِي صَلاَتِهِ. فَلَمْ يَلْبَثْ إِبْلِيسُ حَتَّى اِنْقَضَّ عَلَيْهِ شِهَابٌ مُحْرِقٌ مِنَ اَلسَّمَاءِ، فَلَمَّا أَحَسَّ بِهِ إِبْلِيسُ صَرَخَ وَ قَامَ إِلَى جَانِبِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ) فِي صُورَتِهِ اَلْأُولَى، وَ قَالَ: يَا عَلِيُّ ، أَنْتَ سَيِّدُ اَلْعَابِدِينَ كَمَا سُمِّيتَ، وَ أَنَا إِبْلِيسُ ، وَ اَللَّهِ لَقَدْ شَاهَدْتُ مِنْ عِبَادَةِ اَلنَّبِيِّينَ وَ اَلْمُرْسَلِينَ مِنْ لَدُنْ آدَمَ إِلَى زَمَنِكَ ، فَمَا رَأَيْتُ مِثْلَ عِبَادَتِكَ، وَ لَوَدِدْتُ أَنَّكَ اِسْتَغْفَرَتْ لِي، فَإِنَّ اَللَّهَ كَانَ يَغْفِرُ لِي. ثُمَّ تَرَكَهُ وَ وَلَّى، وَ هُوَ فِي صَلاَتِهِ لاَ يَشْغَلُهُ كَلاَمُهُ حَتَّى قَضَى صَلاَتَهُ عَلَى تَمَامِهَا . 🔸 @Salehi786