🔴 استاد فرشچیان: تابلوی «عصر عاشورا» مکاشفه است!
🔷 نقل از حجتالاسلام ابو تقی کوفی [ابوفاطمه] از مراودین آیتالله بهجت (رضوان الله علیه):
🔻بر این باور بودم که تابلوی «عصر عاشورا»ی استاد فرشچیان، نباید فقط هنرنمایی این استاد زبردست باشد، بلکه باید بین ترسیم این تابلو و واقعه عصر عاشورا ارتباطی معنوی بوده باشد!
🔻هرگاه به این تابلو نگاه میکردم اشکم سرازیر میشد و گمان نمیکردم که فقط ابداع ایشان باشد، حتما الهامی به ایشان شده است. اما نه ایشان را دیده بودم که بپرسم و نه راهی داشتم که با ایشان ارتباط یابم.
🔹اما روزی در حرم امام رضا(صلوات الله علیه) ایشان را دیدم پیش رفته و خودم را معرفی کردم و نظرم را درباره این تابلو به ایشان گفتم که گمان نمیکنم شاهکاری هنری صِرف باشد که چنین گل کرده بلکه گمان میکنم شما چنین صحنهای را دیدهاید!
🔻ناگهان استاد فرشچیان بیاختیار شده و با صدای بلند به گریه افتادند و گفتند:
🔸صدها دیدار با اشخاص مختلفی داشتهام و هرگز تاکنون کسی چنین پرسشی نکرده بود و من نیز این راز را برای احدی فاش نکردهام؛
🌷بله، تابلوی «عصر عاشورا»، درواقع، مکاشفهای بود که خداوند بر من منّت نهاد و پردهها کنار رفت و عصرِ آنروزِ دهشتانگیز را دیدم و سپس این تابلو را ترسیم کردم.
📚 [متن ارسالی حاج اقای ابوفاطمه در تصاویر]
📌نقل از کانال آبشار مهر
🌐 t.me/AbshareMehr/2964
🔸
@Salehi786
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حاج مهدی رسولی و هیئت ثارالله زنجان نمونهای برجسته از مداح و هیئت تراز گام دوم
🖋 احمدحسین شریفی
🔸 در اشعار و مداحیهای حاج مهدی رسولی، افزون بر شور و احساس و عاطفه، شعور و بصیرت و معرفت نیز موج میزند. و این همان چیزی است که از حسینیان این دوران و بلکه همه دورانها انتظار میرفته و میرود.
✅ در این نوحهسرایی مختصر چقدر زیبا و دقیق تقابل معنایی «تمدن دنیازده لیبرالی» و «تمدن معناگرا و حیاتبخش حسینی» را بیان میکند.
#امام_حسین
#بهار_ما_حسین
#ما_حالمون_خوبه
@Manahejj
Hazrate Sharife-PDF.pdf
1.47M
🔘 باب الحوائجی به نام شریفه خاتون!
🙏 توسل به حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها، دختر امام مجتبی علیه السلام؛
🔹فایل PDF
#توسلات_مهدوی
#حضرت_شریفه_خاتون سلام الله علیها
🔸
﷽
▪️به اعتقاد مردم حلّه حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها دختر نوجوان امام حسن مجتبی علیه السلام بوده و در واقعه کربلا حضور داشته است.
بعد از واقعه کربلا، این بانوی بزرگوار همراه سایر کاروانیان به اسارت برده شد، در اثر شدت شکنجهها و آزارها در میان راه به شهادت رسید و در شهر حلّه به خاک سپرده شد.
آنقدر اعجاز از این حرم مقدس دیده شده که باور کردنی نیست.
مردم عراق از این درگاه آنقدر شفا گرفتهاند که به حضرت شریفه لقب «طبیبه آل الله» دادهاند. 🍀
✋ در یک کلام انگار کرامت و بخشندگی امام مجتبی علیه السلام در دخترش حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها تجلی کرده است!!
❗️نکته جالب اینجاست که در بین امامزادگان کشور عراق، بیشترین موقوفه و نذورات، متعلق به این بانو است.
📚 هرچند تاریخ در حق این بانوی مقدّس جفا کرده و جزئیات زیادی در مورد زندگانی ایشان به دست ما نرسیده، اما عقل حکم میکند که از کنار این همه کرامت بینظیر ساده نگذریم و اقرار کنیم بانویی که در این حرم مقدس آرمیده آبروی خاصالخاصی در پیشگاه خدای متعال دارد.
▪️از راه دور هم میتوان (با هدیه کردن صلوات و قرآن و ....) به حضرت شریفه خاتون سلام الله علیها متوسل شد.
#توسلات_مهدوی
#حضرت_شریفه_خاتون سلام الله علیها
🔸
Eitaa.com/Elteja/1520
🔸
@Salehi786
🔸 شبکهی شیطان!
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/452772
معصوم : امیرالمؤمنین (علیه السلام)
شناسه حدیث : ۴۵۲۷۷۲
نشانی : غرر الحکم و درر الکلم ج ۱، ص ۱۶۲
نشانی : عیون الحکم و المواعظ ج ۱، ص ۱۰۴
قال (علیه السلام) :
💥 *« اِحْذَرِ اَلدُّنْيَا فَإِنَّهَا شَبَكَةُ اَلشَّيْطَانِ وَ مَفْسَدَةُ اَلْإِيمَانِ »*
🔻 *«از [تعلق] دنیا برحَذَر باش، که [تعلقات] دنیا شبکهی دامهای شیطان و مفسدهی ایمان است!»*
🔸
@Salehi786
📌 جالب و عجیب! بخوانید👇
🔴 *علت علاقه تاریکخانهی امنیتی آمریکا به نفوذ از طریق استارتآپها در ایران چیست؟*
(جایگزینی فعالیتهای کارآفرینی-استارتآپی بجای فعالیتهای اطلاعاتی-جاسوسی)
🌐 www.farsnews.ir/news/14020508000527/چرا-قوانین-پوشش-برخی-استارت%E2%80%8Cآپ%E2%80%8Cها-شبیه-سفارتخانه%E2%80%8Cهای-خارجی-است
🔸
@Salehi786
🔸 *حدیثی عمیق پیرامون واقعه کربلا و عظمت زیارت سیدالشهدا از حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) خطاب به امام سجاد (علیه السلام) به نقل از حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله)*
🔸
جامع الأحادیث
hadith.inoor.ir/hadith/352857
نشانی:
کامل الزيارات ج ۱، ص ۲۶۰
معصوم:
امام سجاد (ع) ، پيامبر اکرم (ص) ، امیرالمؤمنین (ع) ، حضرت زهرا (س)، حديث قدسی
... قَالَ حَدَّثَنِي نوح بن درّاج
قال حَدَّثَنِي قُدَامَةُ بْنُ زَائِدَةَ عَنْ أَبِيهِ، قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ (علیهما السلام) :
بَلَغَنِي يَا زَائِدَةُ أَنَّكَ تَزُورُ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحُسَيْنِ (علیه السلام) أَحْيَاناً
.
فَقُلْتُ إِنَّ ذَلِكَ لَكَمَا بَلَغَكَ
.
فَقَالَ لِي فَلِمَا ذَا تَفْعَلُ ذَلِكَ وَ لَكَ مَكَانٌ عِنْدَ سُلْطَانِكَ اَلَّذِي لاَ يَحْتَمِلُ أَحَداً عَلَى مَحَبَّتِنَا وَ تَفْضِيلِنَا وَ ذِكْرِ فَضَائِلِنَا وَ اَلْوَاجِبُ عَلَى هَذِهِ اَلْأُمَّةِ مِنْ حَقِّنَا
فَقُلْتُ وَ اَللَّهِ مَا أُرِيدُ بِذَلِكَ إِلاَّ اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاَ أَحْفِلُ بِسَخَطِ مَنْ سَخِطَ وَ لاَ يَكْبُرُ فِي صَدْرِي مَكْرُوهٌ يَنَالُنِي بِسَبَبِهِ
- فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَكَذَلِكَ
- فَقُلْتُ وَ اَللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَكَذَلِكَ
- يَقُولُهَا ثَلاَثاً وَ أَقُولُهَا ثَلاَثاً
فَقَالَ أَبْشِرْ ثُمَّ أَبْشِرْ ثُمَّ أَبْشِرْ
فَلَأُخْبِرَنَّكَ بِخَبَرٍ كَانَ عِنْدِي فِي اَلْبَحْرِ اَلْمَخْزُون:
- فَإِنَّهُ لَمَّا أَصَابَنَا بِالطَّفِّ مَا أَصَابَنَا وَ قُتِلَ أَبِي (علیه السلام) وَ قُتِلَ مَنْ كَانَ مَعَهُ - مِنْ وُلْدِهِ وَ إِخْوَتِهِ وَ سَائِرِ أَهْلِهِ وَ حُمِلَتْ حَرَمُهُ وَ نِسَاؤُهُ عَلَى اَلْأَقْتَابِ يُرَادُ بِنَا اَلْكُوفَةُ
فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ صَرْعَى وَ لَمْ يوُاَرَوْا فَعَظُمَ ذَلِكَ فِي صَدْرِي وَ اِشْتَدَّ لِمَا أَرَى مِنْهُمْ قَلَقِي فَكَادَتْ نَفْسِي تَخْرُجُ
وَ تَبَيَّنَتْ ذَلِكَ مِنِّي عَمَّتِي زَيْنَبُ اَلْكُبْرَى بِنْتُ عَلِيٍّ (علیهما السلام) فَقَالَتْ مَا لِي أَرَاكَ تَجُودُ بِنَفْسِكَ يَا بَقِيَّةَ جَدِّي وَ أَبِي وَ إِخْوَتِي
فَقُلْتُ وَ كَيْفَ لاَ أَجْزَعُ وَ أَهْلَعُ وَ قَدْ أَرَى سَيِّدِي وَ إِخْوَتِي وَ عُمُومَتِي وَ وُلْدَ عَمِّي وَ أَهْلِي مُصْرَعِينَ بِدِمَائِهِمْ مُرَمَّلِينَ بِالْعَرَاءِ مُسَلَّبِينَ لاَ يُكَفَّنُونَ وَ لاَ يُوَارَوْنَ وَ لاَ يُعَرِّجُ عَلَيْهِمْ أَحَدٌ وَ لاَ يَقْرَبُهُمْ بَشَرٌ كَأَنَّهُمْ أَهْلُ بَيْتٍ مِنَ اَلدَّيْلَمِ وَ اَلْخَزَرِ
فَقَالَتْ لاَ يُجْزِعَنَّكَ مَا تَرَى فَوَ اَللَّهِ إِنَّ ذَلِكَ لَعَهْدٌ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِلَى جَدِّكَ وَ أَبِيكَ وَ عَمِّكَ وَ لَقَدْ أَخَذَ اَللَّهُ مِيثَاقَ أُنَاسٍ مِنْ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ لاَ تَعْرِفُهُمْ فَرَاعِنَةُ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ وَ هُمْ مَعْرُوفُونَ فِي أَهْلِ اَلسَّمَاوَاتِ أَنَّهُمْ يَجْمَعُونَ هَذِهِ اَلْأَعْضَاءَ اَلْمُتَفَرِّقَةَ فَيُوَارُونَهَا وَ هَذِهِ اَلْجُسُومَ اَلْمُضَرَّجَةَ وَ يَنْصِبُونَ لِهَذَا اَلطَّفِّ عَلَماً لِقَبْرِ أَبِيكَ سَيِّدِ اَلشُّهَدَاءِ لاَ يَدْرُسُ أَثَرُهُ وَ لاَ يَعْفُو رَسْمُهُ عَلَى كُرُورِ اَللَّيَالِي وَ اَلْأَيَّامِ وَ لَيَجْتَهِدَنَّ أَئِمَّةُ اَلْكُفْرِ وَ أَشْيَاعُ اَلضَّلاَلَةِ فِي مَحْوِهِ وَ تَطْمِيسِهِ فَلاَ يَزْدَادُ أَثَرُهُ إِلاَّ ظُهُوراً وَ أَمْرُهُ إِلاَّ عُلُوّاً
فَقُلْتُ وَ مَا هَذَا اَلْعَهْدُ وَ مَا هَذَا اَلْخَبَرُ؟
فَقَالَتْ نَعَمْ، حَدَّثَتْنِي أُمُّ أَيْمَنَ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) زَارَ مَنْزِلَ فَاطِمَةَ (علیها السلام) فِي يَوْمٍ مِنَ اَلْأَيَّامِ فَعَمِلْتُ لَهُ حَرِيرَةً وَ أَتَاهُ عَلِيٌّ (علیه السلام) بِطَبَقٍ فِيهِ تَمْرٌ ثُمَّ قَالَتْ أُمُّ أَيْمَنَ فَأَتَيْتُهُمْ بِعُسٍّ (القدح الکبیر) فِيهِ لَبَنٌ وَ زُبْدٌ
فَأَكَلَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ (علیهم السلام) مِنْ تِلْكَ اَلْحَرِيرَةِ - وَ شَرِبَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ شَرِبُوا مِنْ ذَلِكَ اَللَّبَنِ ثُمَّ أَكَلَ وَ أَكَلُوا مِنْ ذَلِكَ اَلتَّمْرِ وَ اَلزُّبْدِ ثُمَّ غَسَلَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) يَدَهُ - وَ عَلِيٌّ يَصُبُّ عَلَيْهِ اَلْمَاء
فَلَمَّا فَرَغَ مِنْ غَسْلِ يَدِهِ مَسَحَ وَجْهَهُ ثُمَّ نَظَرَ إِلَى عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ نَظَراً عَرَفْنَا بِهِ اَلسُّرُورَ فِي وَجْهِهِ ثُمَّ رَمَقَ بِطَرْفِهِ نَحْوَ اَلسَّمَاءِ مَلِيّاً ثُمَّ إِنَّهُ وَجَّهَ وَجْهَهُ نَحْوَ اَلْقِبْلَةِ وَ بَسَطَ يَدَيْهِ وَ دَعَا ثُمَّ خَرَّ سَاجِداً وَ هُوَ يَنْشِجُ
فَأَطَالَ اَلنُّشُوجَ وَ عَلاَ نَحِيبُهُ وَ جَرَتْ دُمُوعُهُ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ أَطْرَقَ إِلَى اَلْأَرْضِ وَ دُمُوعُهُ تَقْطُرُ كَأَنَّهَا صَوْبُ اَلْمَطَرِ
فَحَزِنَتْ فَاطِمَةُ وَ عَلِيٌّ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ (علیهم السلام) وَ حَزِنْتُ مَعَهُمْ لِمَا رَأَيْنَا مِنْ رَسُولِ الله (صلی الله علیه و آله) وَ هِبْنَاهُ أَنْ نَسْأَلَهُ حَتَّى إِذَا طَالَ ذَلِكَ
قَالَ لَهُ عَلِيٌّ وَ قَالَتْ لَهُ فَاطِمَةُ: مَا يُبْكِيكَ يَا رَسُولَ الله، لاَ أَبْكَى اَللَّهُ عَيْنَيْكَ فَقَدْ أَقْرَحَ قُلُوبَنَا مَا نَرَى مِنْ حَالِكَ
فَقَالَ يَا أَخِي سُرِرْتُ بِكُمْ -وَ قَالَ مُزَاحِمُ بْنُ عَبْدِ اَلْوَارِثِ فِي حَدِيثِهِ هَاهُنَا فَقَالَ يَا حَبِيبِي إِنِّي سُرِرْتُ بِكُمْ سُرُوراً مَا سُرِرْتُ مِثْلَهُ قَطُّ -
وَ إِنِّي لَأَنْظُرُ إِلَيْكُمْ وَ أَحْمَدُ اَللَّهَ عَلَى نِعْمَتِهِ عَلَيَّ فِيكُمْ إِذْ هَبَطَ عَلَيَّ جَبْرَئِيلُ (علیه السلام) فَقَالَ:
يا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اِطَّلَعَ عَلَى مَا فِي نَفْسِكَ وَ عَرَفَ سُرُورَكَ بِأَخِيكَ وَ اِبْنَتِكَ وَ سِبْطَيْكَ فَأَكْمَلَ لَكَ اَلنِّعْمَةَ وَ هَنَّأَكَ اَلْعَطِيَّةَ بِأَنْ جَعَلَهُمْ وَ ذُرِّيَّاتِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ شِيعَتَهُمْ مَعَكَ فِي اَلْجَنَّةِ لاَ يُفَرِّقُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ يُحِبُّونَ كَمَا تُحِبُّ وَ يُعْطَوْنَ كَمَا تُعْطَي حَتَّى تَرْضَى
وَ فَوْقَ اَلرِّضَا عَلَى بَلْوَى كَثِيرَةٍ تَنَالُهُمْ فِي اَلدُّنْيَا وَ مَكَارِهَ تُصِيبُهُمْ بِأَيْدِي أُنَاسٍ يَنْتَحِلُونَ مِلَّتَكَ وَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ أُمَّتِكَ بِرَاءٍ مِنَ اَللَّهِ وَ مِنْكَ خَبْطاً خَبْطاً وَ قَتْلاً قَتْلاً - شَتَّى مَصَارِعُهُمْ نَائِيَةً قُبُورُهُمْ خِيَرَةً مِنَ اَللَّهِ لَهُمْ وَ لَكَ فِيهِمْ
فَاحْمَدِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى خِيَرَتِهِ وَ اِرْضَ بِقَضَائِهِ فَحَمِدْتُ اَللَّهَ وَ رَضِيتُ بِقَضَائِهِ بِمَا اِخْتَارَهُ لَكُمْ
ثُمَّ قَالَ لِي جَبْرَئِيلُ:
يَا مُحَمَّدُ إِنَّ أَخَاكَ مُضْطَهَدٌ بَعْدَكَ مَغْلُوبٌ عَلَى أُمَّتِكَ مَتْعُوبٌ مِنْ أَعْدَائِكَ ثُمَّ مَقْتُولٌ بَعْدَكَ يَقْتُلُهُ أَشَرُّ اَلْخَلْقِ وَ اَلْخَلِيقَةِ - وَ أَشْقَى اَلْبَرِيَّةِ يَكُونُ نَظِيرَ عَاقِرِ اَلنَّاقَةِ بِبَلَدٍ تَكُونُ إِلَيْهِ هِجْرَتُهُ وَ هُوَ مَغْرِسُ شِيعَتِهِ وَ شِيعَةِ وُلْدِهِ وَ فِيهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ يَكْثُرُ بَلْوَاهُمْ وَ يَعْظُمُ مُصَابُهُمْ،
*وَ إِنَّ سِبْطَكَ هَذَا وَ أَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى اَلْحُسَيْنِ (علیه السلام) مَقْتُولٌ فِي عِصَابَةٍ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ وَ أَهْلِ بَيْتِكَ وَ أَخْيَارٍ مِنْ أُمَّتِكَ بِضَفَّةِ اَلْفُرَاتِ بِأَرْضٍ يُقَالُ لَهَا كَرْبَلاَءُ مِنْ أَجْلِهَا يَكْثُرُ اَلْكَرْبُ وَ اَلْبَلاَءُ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ أَعْدَاءِ ذُرِّيَّتِكَ فِي اَلْيَوْمِ اَلَّذِي لاَ يَنْقَضِي كَرْبُهُ وَ لاَ تَفْنَى حَسْرَتُهُ، وَ هِيَ أَطْيَبُ بِقَاعِ اَلْأَرْضِ وَ أَعْظَمُهَا حُرْمَةً يُقْتَلُ فِيهَا سِبْطُكَ وَ أَهْلُهُ وَ أَنَّهَا مِنْ بَطْحَاءِ اَلْجَنَّةِ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ اَلْيَوْمُ اَلَّذِي يُقْتَلُ فِيهِ سِبْطُكَ وَ أَهْلُهُ وَ أَحَاطَتْ بِهِ كَتَائِبُ أَهْلِ اَلْكُفْرِ وَ اَللَّعْنَةِ تَزَعْزَعَتِ اَلْأَرْضُ مِنْ أَقْطَارِهَا وَ مَادَتِ اَلْجِبَالُ وَ كَثُرَ اِضْطِرَابُهَا وَ اِصْطَفَقَتِ اَلْبِحَارُ بِأَمْوَاجِهَا وَ مَاجَتِ اَلسَّمَاوَاتُ بِأَهْلِهَا غَضَباً لَكَ يَا مُحَمَّدُ وَ لِذُرِّيَّتِكَ - وَ اِسْتِعْظَاماً لِمَا يَنْتَهِكُ مِنْ حُرْمَتِكَ وَ لِشَرِّ مَا تُكَافَى بِهِ فِي ذُرِّيَّتِكَ وَ عِتْرَتِكَ وَ لاَ يَبْقَى شَيْءٌ مِنْ ذَلِكَ إِلاَّ اِسْتَأْذَنَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِي نُصْرَةِ أَهْلِكَ - اَلْمُسْتَضْعَفِينَ اَلْمَظْلُومِينَ اَلَّذِينَ هُمْ حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ بَعْدَكَ، فَيُوحِي اَللَّهُ إِلَى اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ وَ اَلْجِبَالِ وَ اَلْبِحَارِ وَ مَنْ فِيهِنَّ* :
*«إِنِّي أَنَا اَللَّهُ اَلْمَلِكُ اَلْقَادِرُ اَلَّذِي لاَ يَفُوتُهُ هَارِبٌ وَ لاَ يُعْجِزُهُ مُمْتَنِعٌ وَ أَنَا أَقْدَرُ فِيهِ عَلَى اَلاِنْتِصَارِ وَ اَلاِنْتِقَامِ، وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي لَأُعَذِّبَنَّ مَنْ وَتَرَ رَسُولِي وَ صَفِيِّي وَ اِنْتَهَكَ حُرْمَتَهُ وَ قَتَلَ عِتْرَتَهُ وَ نَبَذَ عَهْدَهُ وَ ظَلَمَ أَهْلَ بَيْتِهِ عَذَاباً لاَ أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ اَلْعَالَمِين»*
فَعِنْدَ ذَلِكَ يَضِجُّ كُلُّ شَيْءٍ فِي اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرَضِينَ بِلَعْنِ مَنْ ظَلَمَ عِتْرَتَكَ وَ اِسْتَحَلَّ حُرْمَتَكَ
فَإِذَا بَرَزَتْ تِلْكَ اَلْعِصَابَةُ إِلَى مَضَاجِعِهَا - تَوَلَّى اَللَّهُ (عزوجل) قَبْضَ أَرْوَاحِهَا بِيَدِهِ
وَ هَبَطَ إِلَى اَلْأَرْضِ مَلاَئِكَةٌ مِنَ اَلسَّمَاءِ اَلسَّابِعَةِ مَعَهُمْ آنِيَةٌ مِنَ اَلْيَاقُوتِ وَ اَلزُّمُرُّدِ مَمْلُوَّةً مِنْ مَاءِ اَلْحَيَاةِ وَ حُلَلٌ مِنْ حُلَلِ اَلْجَنَّةِ وَ طِيبٌ مِنْ طِيبِ اَلْجَنَّةِ فَغَسَّلُوا جُثَثَهُمْ بِذَلِكَ اَلْمَاءِ وَ أَلْبَسُوهَا اَلْحُلَلَ وَ حَنَّطُوهَا بِذَلِكَ اَلطِّيبِ وَ صَلَّتِ اَلْمَلاَئِكَةُ صَفّاً صَفّاً عَلَيْهِمْ
*ثُمَّ يَبْعَثُ اَللَّهُ قَوْماً مِنْ أُمَّتِكَ لاَ يَعْرِفُهُمُ اَلْكُفَّارُ لَمْ يَشْرَكُوا فِي تِلْكَ اَلدِّمَاءِ بِقَوْلٍ وَ لاَ فِعْلٍ وَ لاَ نِيَّةٍ فَيُوَارُونَ أَجْسَامَهُمْ وَ يُقِيمُونَ رَسْماً لِقَبْرِ سَيِّدِ اَلشُّهَدَاءِ بِتِلْكَ اَلْبَطْحَاءِ يَكُونُ عَلَماً لِأَهْلِ اَلْحَقِّ وَ سَبَباً لِلْمُؤْمِنِينَ إِلَى اَلْفَوْزِ وَ تَحُفُّهُ مَلاَئِكَةٌ مِنْ كُلِّ سَمَاءٍ مِائَةُ أَلْفِ مَلَكٍ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ - وَ يُصَلُّونَ عَلَيْهِ وَ يَطُوفُونَ عَلَيْهِ وَ يُسَبِّحُونَ اَللَّهَ عِنْدَهُ وَ يَسْتَغْفِرُونَ اَللَّهَ لِمَنْ زَارَهُ وَ يَكْتُبُونَ أَسْمَاءَ مَنْ يَأْتِيهِ زَائِراً مِنْ أُمَّتِكَ مُتَقَرِّباً إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى وَ إِلَيْكَ بِذَلِكَ وَ أَسْمَاءَ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ بُلْدَانِهِمْ وَ يُوسِمُونَ فِي وُجُوهِهِمْ بِمِيسَمِ نُورِ عَرْشِ اَللَّهِ هَذَا زَائِرُ قَبْرِ خَيْرِ اَلشُّهَدَاءِ وَ اِبْنِ خَيْرِ اَلْأَنْبِيَاءِ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ سَطَعَ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ ذَلِكَ اَلْمِيسَمِ نُورٌ تُغْشَى مِنْهُ اَلْأَبْصَارُ - يَدُلُّ عَلَيْهِمْ وَ يُعْرَفُونَ بِهِ*
.
وَ كَأَنِّي بِكَ يَا مُحَمَّدُ بَيْنِي وَ بَيْنَ مِيكَائِيلَ وَ عَلِيٌّ أَمَامَنَا وَ مَعَنَا مِنْ مَلاَئِكَةِ اَللَّهِ مَا لاَ يُحْصَى عَدَدُهُمْ وَ نَحْنُ نَلْتَقِطُ مِنْ ذَلِكَ اَلْمِيسَمِ فِي وَجْهِهِ مِنْ بَيْنِ اَلْخَلاَئِقِ حَتَّى يُنْجِيَهُمُ اَللَّهُ مِنْ هَوْلِ ذَلِكَ اَلْيَوْمِ وَ شَدَائِدِهِ
*وَ ذَلِكَ حُكْمُ اَللَّهِ وَ عَطَاؤُهُ لِمَنْ زَارَ قَبْرَكَ يَا مُحَمَّدُ أَوْ قَبْرَ أَخِيكَ أَوْ قَبْرَ سِبْطَيْكَ لاَ يُرِيدُ بِهِ غَيْرَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ*
وَ سَيَجْتَهِدُ أُنَاسٌ مِمَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِمُ اَللَّعْنَةُ مِنَ اَللَّهِ وَ اَلسَّخَطُ - أَنْ يَعْفُوا رَسْمَ ذَلِكَ اَلْقَبْرِ وَ يَمْحُوا أَثَرَهُ فَلاَ يَجْعَلُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَهُمْ إِلَى ذَلِكَ سَبِيلاً
.
ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَهَذَا أَبْكَانِي وَ أَحْزَنَنِي
.
قَالَتْ زَيْنَبُ (سلام الله علیها):
فَلَمَّا ضَرَبَ اِبْنُ مُلْجَمٍ لَعَنَهُ اَللَّهُ أَبِي (علیه السلام) وَ رَأَيْتُ عَلَيْهِ أَثَرَ اَلْمَوْتِ مِنْهُ، قُلْتُ لَهُ:
يَا أَبَتِ حَدَّثَتْنِي أُمُّ أَيْمَنَ بِكَذَا وَ كَذَا وَ قَدْ أَحْبَبْتُ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ
فَقَالَ [امیرالمؤمنین علیه السلام] :
*يَا بُنَيَّةِ اَلْحَدِيثُ كَمَا حَدَّثَتْكِ أُمُّ أَيْمَنَ وَ كَأَنِّي بِكِ وَ بِنِسَاءِ أَهْلِكِ سَبَايَا بِهَذَا اَلْبَلَدِ أَذِلاَّءَ خَاشِعِينَ تَخٰافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ اَلنّٰاسُ، فَصَبْراً صَبْراً فَوَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ مَا لِلَّهِ عَلَى ظَهْرِ اَلْأَرْضِ يَوْمَئِذٍ وَلِيٌّ غَيْرُكُمْ وَ غَيْرُ مُحِبِّيكُمْ وَ شِيعَتِكُمْ،*
.
*وَ لَقَدْ قَالَ لَنَا رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) حِينَ أَخْبَرَنَا بِهَذَا اَلْخَبَرِ - إِنَّ إِبْلِيسَ لَعَنَهُ اَللَّهُ فِي ذَلِكَ اَلْيَوْمِ يَطِيرُ فَرَحاً فَيَجُولُ اَلْأَرْضَ كُلَّهَا بِشَيَاطِينِهِ وَ عَفَارِيتِهِ فَيَقُولُ يَا مَعَاشِرَ اَلشَّيَاطِينِ قَدْ أَدْرَكْنَا مِنْ ذُرِّيَّةِ آدَمَ اَلطَّلِبَةَ وَ بَلَغْنَا فِي هَلاَكِهِمْ اَلْغَايَةَ وَ أَوْرَثْنَاهُمُ اَلنَّارَ إِلاَّ مَنِ اِعْتَصَمَ بِهَذِهِ اَلْعِصَابَةِ فَاجْعَلُوا شُغُلَكُمْ بِتَشْكِيكِ اَلنَّاسِ فِيهِمْ وَ حَمْلِهِمْ عَلَى عَدَاوَتِهِمْ وَ إِغْرَائِهِم بِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ حَتَّى تَسْتَحْكِمُوا ضَلاَلَةَ اَلْخَلْقِ وَ كُفْرَهُمْ وَ لاَ يَنْجُو مِنْهُمْ نَاجٍ*
.
- وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ، وَ هُوَ كَذُوبٌ أَنَّهُ لاَ يَنْفَعُ مَعَ عَدَاوَتِكُمْ عَمَلٌ صَالِحٌ وَ لاَ يَضُرُّ مَعَ مَحَبَّتِكُمْ وَ مُوَالاَتِكُمْ ذَنْبٌ غَيْرُ اَلْكَبَائِرِ
.
قَالَ زَائِدَةُ: ثُمَّ قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ (علیهما السلام) بَعْدَ أَنْ حَدَّثَنِي بِهَذَا اَلْحَدِيثِ :
*خُذْهُ إِلَيْكَ مَا لَوْ ضَرَبْتَ فِي طَلَبِهِ آبَاطَ اَلْإِبِلِ حَوْلاً لَكَانَ قَلِيلاً*
🔸
@Salehi786
بسم الله
#حضور_قلب_امام در نماز
🔸
🔸 نقل مکاشفه علامه طباطبایی در حین ذکر که تمثل حورالعین را دیده بود و به دستور استادش آیت الله سیدعلی قاضی به آن توجه نکرد:
🔸 علّامه طباطبایی مى فرمودند: روزى من در مسجد کوفه نشسته و مشغول ذکر بودم؛ در آن بین یک حوریّه بهشتى طرف راست من آمد و یک جام شراب بهشتى در دست داشت؛ و براى من آورده بود؛ و خود را بمن ارائه مى نمود؛ همینکه خواستم به او توجّهى کنم ناگهان یاد حرف استاد افتادم؛ و لذا چشم پوشیده و توجّهى نکردم؛ آن حوریّه برخاست؛ و از طرف چپ من آمد؛ و آن جام را بمن تعارف کرد؛ من نیز توجّهى ننمودم و روى خود را برگرداندم؛ آن حوریّه رنجیده شد و رفت؛ و من تا بحال هر وقت آن منظره به یادم مى افتد از رنجش آن حوریّه متأثّر مى شوم
مهر تابان//علامه محمد حسین طباطبایی
🌐 olama-orafa.ir/دیدن-حوریه-بهشتی-خاطره-علامه-طباطبایی/
✅ حال این قضیه را مقایسه کنیم با روایت ذیل که تمثل ابلیس لعین به مهیبترین شکل (بصورت یک افعی بزرگ ده سر با چشمان سرخ و دندان تیز و نیش بزرگ و حرارتش) تمثل یافته بر امام سجاد (علیه السلام) و پیچیده بر پایشان در حین نمازشان است که حتی لحظهای توجه حضرت را جلب نکرد و هیچ وهم و ترس و حتی لمحهای مشغولیت نسبت به وی هم برایشان ایجاد نکرد👇واقعا ما کجا و معصوم کجا!!
🔸
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/518234
شناسه حدیث : ۵۱۸۲۳۴
نشانی : دلائل الإمامة ج ۱، ص ۱۹۶
معصوم : امام سجاد (علیه السلام)
قَالَ: وَ قَالَ إِبْلِيسُ (لَعَنَهُ اَللَّهُ) يَا رَبِّ، إِنِّي قَدْ رَأَيْتُ اَلْعَابِدِينَ لَكَ مِنْ عِبَادِكَ مِنْ أَوَّلِ اَلدَّهْرِ إِلَى عَهْدِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ فَلَمْ أَرَ فِيهِمْ أَعْبَدَ لَكَ وَ لاَ أَخْشَعَ مِنْهُ، فَأْذَنْ لِي - يَا إِلَهِي - أَنْ أَكِيدَهُ لِأَعْلَمَ صَبْرَهُ.
فَنَهَاهُ اَللَّهُ عَنْ ذَلِكَ فَلَمْ يَنْتَهِ،
فَتَصَوَّرَ لِعَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ هُوَ قَائِمٌ فِي صَلاَتِهِ فِي صُورَةِ أَفْعَى لَهُ عَشْرَةُ أَرْؤُسٍ، مُحَدَّدَةَ اَلْأَنْيَابِ، مُنْقَلِبَةَ اَلْأَعْيُنِ بِالْحُمْرَةِ، طَلَعَ عَلَيْهِ مِنْ جَوْفِ اَلْأَرْضِ مِنْ مَكَانِ سُجُودِهِ ثُمَّ تَطَوَّلَ فَلَمْ يُرْعَدْ لِذَلِكَ وَ لاَ نَظَرَ بِطَرْفِهِ إِلَيْهِ،
فَانْخَفَضَ إِلَى اَلْأَرْضِ فِي صُورَةِ اَلْأَفْعَى، وَ قَبَضَ عَلَى عَشَرَةِ أَصَابِعَ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ وَ أَقْبَلَ يَكْدِمُهَا بِأَنْيَابِهِ، وَ يَنْفُخُ عَلَيْهَا مِنْ نَارٍ جَوْفِهِ، وَ هُوَ لاَ يَنْكَسِرُ طَرْفُهُ إِلَيْهِ، وَ لاَ يُحَرِّكُ قَدَمَيْهِ عَنْ مَكَانِهَا، وَ لاَ يَخْتَلِجُهُ شَكٌّ وَ لاَ وَهْمٌ فِي صَلاَتِهِ.
فَلَمْ يَلْبَثْ إِبْلِيسُ حَتَّى اِنْقَضَّ عَلَيْهِ شِهَابٌ مُحْرِقٌ مِنَ اَلسَّمَاءِ، فَلَمَّا أَحَسَّ بِهِ إِبْلِيسُ صَرَخَ وَ قَامَ إِلَى جَانِبِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ) فِي صُورَتِهِ اَلْأُولَى، وَ قَالَ:
يَا عَلِيُّ ، أَنْتَ سَيِّدُ اَلْعَابِدِينَ كَمَا سُمِّيتَ، وَ أَنَا إِبْلِيسُ ، وَ اَللَّهِ لَقَدْ شَاهَدْتُ مِنْ عِبَادَةِ اَلنَّبِيِّينَ وَ اَلْمُرْسَلِينَ مِنْ لَدُنْ آدَمَ إِلَى زَمَنِكَ ، فَمَا رَأَيْتُ مِثْلَ عِبَادَتِكَ، وَ لَوَدِدْتُ أَنَّكَ اِسْتَغْفَرَتْ لِي، فَإِنَّ اَللَّهَ كَانَ يَغْفِرُ لِي.
ثُمَّ تَرَكَهُ وَ وَلَّى، وَ هُوَ فِي صَلاَتِهِ لاَ يَشْغَلُهُ كَلاَمُهُ حَتَّى قَضَى صَلاَتَهُ عَلَى تَمَامِهَا .
🔸
@Salehi786
هدایت شده از استاد عابدینی
📢 معرفی کانالهای مرتبط با استاد عابدینی:
🔰 آدرس کانال «تا ابد زندگی»:
🔹 @ta_abad_zendegi
🔖 معرفی کانال«تا ابد زندگی»:
شرح احادیث "کتاب الموت" بحارالانوار
پاسخ به پرسشهایی مرتبط با مرگ و قیامت و حیات برزخی!
تحلیل و بررسی تجربههای نزدیک به مرگ با نگاه به آیات و روایات
شناخت منازلی که پس از مرگ با آنها روبرو خواهیم بود.
🔰 آدرس کانال «سلوک تشکیلاتی»:
🔹 @SolookTashkilati
🔖 معرفی کانال«سلوک تشکیلاتی»:
نگاهی نو به تشکیلات و کار گروهی بر اساس آیات و روایات؛
نقشهی راهی برای انجمنها و گروههای مذهبی
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از مهدی مهدوی
♦️ کانال «سلوک تشکیلاتی» ♦️
🔷 توجه به روح جمعی و حرکت کاروانی در روابط ولایی مومنین در تشکیلات اسلامی، ظرفیت عظیم سیر و سلوک جمعی و رسیدن به قرب الهی است که با توجه به آن تشکیلات نهاد های انقلابی علاوه بر ارتقای عملکرد و ماموریت خاص خود، در مسیر توحیدی نیز سیر می کنند.
🔶 در کانال «سلوک تشکیلاتی» به ارائهی محتوا و مبانی علمی - معرفتی تحقق این روح جمعی و حرکت کاروانی در تشکیلات اسلامی میپردازیم.
🔹 مباحث این کانال مناسب نخبگان اجتماعی، فعالین فرهنگی، مبلغین مذهبی و متولیان تشکیلات مذهبی در مساجد، هیئات، مؤسسات فرهنگی - مذهبی و... میباشد.
🔸 محتوای ارائه شده تقریر مباحث استاد محمدرضا عابدینی در این حوزه مبتنی بر اندیشه علامه طباطبایی(ره) است.
📢 با ما همراه باشید: بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی محرم_قسمت اول.mp3
10.37M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_اول: فهم #اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ
▪️ پس از ایام دهه اول محرم، باید به درک جایگاه اربعین پرداخت که به ثمر رسیدن آن در تاریخ، هزینههای فراوانی داشته است. لذا باید با شناخت صحیح این جریان، قدردان این نعمت بزرگ باشیم...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت دوم.mp3
8.92M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_دوم: رویارویی حق و باطل و ظهور حق در جریان بعثت انبیا و اولیای الهی
▪️ گلوگاه تاریخ، حادثه عاشورا است اما حقیقتی فراتر در آن وجود دارد و آن اینکه تمام ابتلائات انبیا علیهمالسلام گوشه کوچکی از ابتلاء اباعبدالله (ع) در واقعه کربلا است.
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت سوم.mp3
10.63M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_سوم: خلقت آدم و آغاز تاریخ الهی بشر با رویارویی حق و باطل ۱
▪️ نبرد حق و باطل از لحظه خلقت انسان با سجده ملائکه و تمرد شیطان از سجده آغاز شد و تا آخرین روز حیات خلقت ادامه دارد...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت چهارم.mp3
10.46M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_چهارم: خلقت آدم و آغاز تاریخ الهی بشر با رویارویی حق و باطل ۲
▪️ توبه حضرت آدم (ع) و رجوع از من دانی حیوانی به من عالی انسانی با تلقی کلمات به حضرت آدم (ع) محقق شد...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت پنجم.mp3
14.08M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_پنجم: نوح (ع) و اولین ظهور تمدنی جریان انبیاء علیهمالسلام
▪️ در زمان حضرت نوح (ع) مرتبهای از نظام تمدنسازی توحیدی تحت لوای اولین نبی صاحب شریعت بروز کرد و مسیر هدایتی که در زمان حضرت آدم (ع) به روی بشر گشوده شد، در عرصه اجتماعی و تمدنسازی جلوه کرد...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت ششم.mp3
12.95M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_ششم: ابراهیم (ع) در مسیر امت سازی
▪️ ابراهیم علیهالسلام در مسیر امتحان الهی در چند مرحله مامور به هجرت میشود و #حرکت_کاروانی را در مسیر شکلگیری تمدن توحیدی آغاز میکند...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت هفتم.mp3
10.56M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_هفتم: موسی (ع) و زمینهسازی برای حاکمیت الهی
▪️ شریعت حضرت موسی (ع) تفصیلیترین احکام را برای اداره جامعه آورده است لذا حیات اجتماعی در این دوره به اوج میرسد...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت هشتم.mp3
10.61M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_هشتم: عیسی (ع) و توسعه معنویت ولایی
▪️عیسی (ع) در دوران تعلق بنی اسرائیل به دنیا و مادیگرایی مبعوث شد. به همین جهت عمده تعالیم ایشان معنوی و اخلاقی و برای گسست تعلق از دنیا بود...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت نهم.mp3
14.21M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_نهم: بعثت نبی خاتم (ص) و نزول جامع دین الهی
▪️حضرت محمد مصطفی (ص) علاوه برآنکه میزان بر امت خود است، میزان و شهید بر سایر امتها نیز هست. یعنی ایشان خلیفه مطلق الهی هستند...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت دهم.mp3
14.26M
🎙#کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_دهم: تجلی ولایت الهی در غدیر
▪️ای رسول خدا، آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده است، ابلاغ کن وگرنه رسالت خود را بجای نیاوردهای...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت یازدهم.mp3
11.11M
🎙#کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_یازدهم: عاشورا، گلوگاه تاریخ نبرد حق و باطل
▪️عاشورا در مرز حیات و ممات اسلام بود. یک قدم قبلتر ممات و یک قدم بعدتر حیات اسلام رقم میخورد..
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت دوازدهم.mp3
11.09M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_دوازدهم: غلبه نهایی حق در ظهور امام زمان (عج)
▪️مردم در عصر ظهور با سرعت تمام به سوی کمالات سیر میکنند و موانع بیرونی بر سر راهشان نیست. آنچنان که در روایات آمده است که در روز ظهور شیطان سربریده میشود...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
هدایت شده از سلوک تشکیلاتی
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت سیزدهم.mp3
11.03M
🎙 #کتاب_صوتی : #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی
#قسمت_سیزدهم: اربعین، فعلیت یافتن ظرفیتهای عاشورا
▪️فعلیت یافتن ظرفیت #عاشورا زمینه ساز #ظهور است و به خواست خداوند، #اربعین فعلیت ظرفیتهای عاشورا تا ظهور امام عصر (عج) است...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_محمدرضا_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati