eitaa logo
سلسبیل
128 دنبال‌کننده
159 عکس
39 ویدیو
13 فایل
مجموعه علمی، فرهنگی و رسانه ای سلسبیل ✅(فقه، اصول، حدیث، اخلاق، هوش مصنوعی، نوآوری اجتماعی و...) ✅پویش های مردمی (اطعام، آزادی زندانیان و...) ✅تولیدات چند رسانه ای چند زبانه، مشاوره تولید محتوا، اکران فیلم و مستند ارتباط با مدیر: @MJEbrahimi
مشاهده در ایتا
دانلود
صحبتی داشتیم... ابتدا با احوال پرسی ساده شروع کردیم. قدری حالم گرفته بود. به او گفتم ۲ نفر بخاطر ۱۵ میلیون تومان بدهی نزدیک به یکسال است که زندانی هستند. نگذاشت خیلی ادامه بدهم، به نیابت از شهید جهان پناه، هدیه ای به حضرت حجت ارواحنا فداه اهدا کرد. فردا یکی از آنها به آغوش خانواده اش باز می گردد. گفت دوست دارم روز عید قربان کنار خانواده اش باشد. گفتگو با چشمان بارانی و گلوی پر بغض او اینطور تمام شد: (و به دعای اونها ما هم از،زندان نفس رها بشیم‌‌.‌..) 🌸آمین🌸 🆔@Salsabiltv
چه می کند حال و هوای زیبای عرفه! صبح همگی بخیر روز را که با آزاد کردن زندانی شروع کنی، حس خرسندی مضاعفی دارد👌👌 دیشب به گوششان رسیده بود که شخصی، نیمی از هزینه آزادی ۲ فرد محبوس را داده است. او هم وارد میدان شد. انصافاً کسانیکه در این شرایط اقتصادی سخت، دست به جیب می شوند هم مردانگی و رشادت دارند. او هم راه دیشبی را ادامه داد؛ به نیابت از شهید جهان پناه، هدیه ای به مولای غایبش اهدا نمود. ✅امروز هردوی آنها به امید خدا آزاد می شوند. ❌❌❌مهم: فکر نکنید که دیگر کسی نمانده است. هنوز خیلی ها برای آزادی چشم انتظار اند‌‌ مجدد در این زمینه به گفتگو خواهیم نشست. 🌸تاکنون با عنایت پروردگار و یاری دوستان، آزادی و رهایی ۶ بنده خدا با جمع آوری مبلغ ۵۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان تحقق یافته است. 🔻 سلسبیل🔻 🆔@Salsabiltv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عرفه.pdf
1.82M
📜نسخه PDF دعای عرفه امام حسین علیه‌السلام، دعای آسان با متن و ترجمه روان ✅◽️ محیط گرافیکی زیبا ✅◽️نگارش ساده جملات دعا ✅◽️تقسیم بندی به عبارات کوتاه ✅◽️ترجمه ساده و توضیحی 🤲 التماس دعا 🆔@Salsabiltv
🎥مستند «الکافی» از منظر نقد و نظر ✍🏻نویسنده: محمدجواد ابراهیمی 1️⃣بخش اول: اواسط دی‌ماه 1402 بود که برای اکران اختصاصی مستند "الکافی" تولید ویژه و بسیار تحسین برانگیز آقای مسعود طاهری به تهران دعوت شدم. به همراه جمعی از دوستان و استاد محترم آقای حسینی شیرازی که خود ایشان نیز یکی از مصاحبه شوندگان در مستند بود از قم عازم به تهران شدیم. برای من پرسش های گوناگویی پدیدار شده بود؛ ازجمله: مسعود طاهری، هنر نمایی اش را چگونه به منصه ظهور رسانده است؟ و اینکه اصلا آیا در تهران کسی تمایل دارد که اوقات خویش را برای مشاهده این نوع از تولیدات سینمایی بگذراند؟ با ورود به سالن مجلل اکران، پاسخ پرسش دوم را زودتر از پرسش اول، دریافت کردم. در بحبوحهٔ فریب‌های هرز این روزگار، همین‌که هنوز کسی دغدغهٔ تولید محتوای خالصِ غیر فرمایشی در ساحت دین و حدیث را دارد کاملاً ستودنی است؛ لذا باید در حد کشش و ظرفیت این اوراق، مدح او را نوشت. درباره مستند "الکافی" در چهار ساحت مطالبی را تقدیم تولیدکننده محترم و مشاهده‌کنندگان تیزبین و باهوش آن می‌کنم: 🆔@Salsabiltv
🎥مستند «الکافی» از منظر نقد و نظر ✍🏻نویسنده: محمدجواد ابراهیمی 2️⃣بخش دوم: ساحت اول: پنج عنصر بسیار پررنگ محتوای الکافی که برای بیننده، عرض‌اندام می‌کرد: 1.اصل ورود مسعود طاهری ۴۴ساله به این وادی، ستودنی است؛ هم‌زمان با اکران این اثر، کاری مثل "عمامه صورتی" با بی‌کفایتی تمام روانه بازار شد تا سهمی از اتلاف عمر دیگران را داشته باشد و علاوه‌برآن، تاحدامکان، مخاطب گریزیِ خوبی نسبت به دیدن این‌گونه کارها در مردم داشته باشد. چراکه ظاهر جذاب و پرفریب و بزک‌کرده و گول‌زنک امثال عمامه صورتی، سهم جدی در تغییر ذائقه و دقت نظر و جلب‌توجه مخاطب نسبت به فضاهای دینی و مذهبی و دست‌کاری آنها دارد. امروز، هم‌سن‌وسال‌های مسعود طاهری، به دنبال تزهای به‌اصطلاح روشنفکر مآبانه هستند تا بتوانند خودنمایی کنند. نوع نگاه عمیق تولیدکننده، بر تمامی مطالب انتقادی بعد، می‌چربد. به سازنده مستند "الکافی" به‌صرف ورود در این وادی، نمرهٔ 20 داده و به‌اصطلاح، با یک ستاره طلایی و بدون نیاز به رأی بقیه داوران، او را راهی مرحله پسین می‌کنیم و منتظر مشاهده کارهای جدی‌تر او در این وادی خواهیم ماند. 2.اشاره به جغرافیای شهر کلین، و بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه و کارآزموده برای معرفی جغرافیای شهر کلین، لحظات پرباری را برای بیننده رقم می‌زند. 3.جسارت سازنده این پروژه در استفاده از افراد گوناگون یا به دیگر سخن، ساختارشکنی و مجال دهی به‌تمامی صاحبان دیدگاه‌ها و یک‌سویه نبودن نگرش‌ها در مصاحبه‌ها، یکی از رمزهای موفقیت و برگه برنده‌های مسعود طاهری در "الکافی" به شمار می‌آید. ساختارشکنی حساب شده و به‌ دور از افسارگسیختگی، باعث می‌شود پای منتقدان هم با رعایت ادب و اخلاق، برای ارائه نظرات آنها باز شده، و بسیاری از تشنج‌های بیهوده و بی‌ثمری که با حذف برخی افراد به وجود آمده است، از بین برود. به نظر می‌رسد، طاهری، در این بخش عملکرد مثبتی داشته است. 4.گفت‌وگوهای پیرامون مباحث عقلی و کلامی در مستند الکافی، رشد فکری مخاطب را در پی دارد؛ به همین دلیل ستودنی و جذاب است. 5.توضیحات بی نظیر پیرامون مقبره جناب کلینی، نشانگر پژوهش مغتنمی است درباره آن صورت گرفته بود. 🆔@Salsabiltv
🎥مستند «الکافی» از منظر نقد و نظر ✍🏻نویسنده: محمدجواد ابراهیمی 3️⃣بخش سوم: ساحت دوم: سه عنصر بسیار پررنگ بخش فرم و قالب الکافی که برای بیننده، چشم نوازی می‌کرد: 1.بازسازی صحنه و داشتن بازیگر، یک نوع خلاقیت به شمار می‌آید؛ چرا که با جان بخشیدن به این مستند، حال و هوای مخاطب را تااندازه‌ای از ارائهٔ جدی و پیوستهٔ اساتید و خشکی مطالب می‌زداید. گفتنی است که به دلیل پرهزینه بودن این بخش و تنوع افزون‌تر، پیشنهاد می‌گردد که در تولیدات پسین از هوش مصنوعی بهره‌گیری شود. 2.استفاده از نقشه و بازطراحی آن برای جغرافیای کلین و مناطق مختلف دیگر و همچنین استفاده از انیمیشن برای برخی توضیحات نیز از نقاط قوت اثر "الکافی" به شمار می‌آید. 3.و اما برویم سراغ بخش صدا: سفارش تولید موسیقی اختصاصی که کاملاً با زمینه کار هماهنگ بود، در دلنشینی این تولید مسعود طاهری اثر به سزایی دارد. استفاده از گوینده با صدای جاافتاده و منحصربه‌فرد و خاص نیز بسیار با مطالب هماهنگ بود. البته خوانش برخی جمله‌ها اندکی سریع و با طمأنینهٔ ناکافی، همراه بود. 🆔@Salsabiltv
🎥مستند «الکافی» از منظر نقد و نظر ✍🏻نویسنده: محمدجواد ابراهیمی 4️⃣بخش چهارم: ساحت سوم: چهار نکته‌ای که در ناحیه فرم الکافی، نیاز به توجه بیشتر جهت ارتقا دارد: 1.اگرچه الکافی، بر پایه پژوهش عمیق و قابل‌قبولی استوار است؛ اما به نظر می‌رسد این مستند در ناحیه فیلمنامه از قوت لازم برخوردار نیست. به‌راستی این مستند از شیوه‌های نوین برای تولید، بهره نگرفته و به همان روش کلاسیک پدیدآمده است. دلیل پیش‌گفته موجب می‌شود که محصول نزدیک به سه ساعتهٔ مسعود طاهری، مخاطب را به ملالت و فرسودگی بکشاند. پروژهٔ الکافی همان‌گونه که از یک سو به یک پژوهش دقیق و عمیق نیاز داشت، از سوی دیگری به همان میزان نیازمند یک داستان جذاب و دلپذیر بود تا ماندگاری و فراگیری‌اش بیشتر بشود. گفتنی است که طولانی‌بودن یک فیلم همواره به‌عنوان نقطه آسیب و ضعف آن به شمار نمی‌آید؛ چرا که یک فیلم دلهره‌آورِ و زندگی‌نامه‌ای حماسی به نام اوپنهایمر (Oppenheimer) هم سه‌ساعته تولید شده است، ولی بامهارت‌های مثال‌زدنی، مخاطب را پای صفحه‌نمایش، میخکوب نگه می‌دارد. اگر گفته شود که این سبک پژوهش‌ها فقط در قالب‌های کلاسیک قابلیت عرضه دارند، می‌توان گفت که در این صورت، یک اثر کاملاً خشک و غیرمنعطف و بسیار دور از ذوق مخاطبان امروزی تولید کرده‌ایم. 2.در این مستند به مطالب و مسائل گوناگونی پرداخته شد؛ اگر چنانچه در فیلمنامهٔ الکافی، این مسائل در آغاز به‌عنوان یک چالش جدی در پیشِ روی مخاطبان قرار داده می‌شد، هنگامی که اساتید و کارشناسان، در صدد پاسخگویی به آن چالش‌ها و پرسش‌ها بودند، برای بیننده هم حس رضایت حاصل می‌گردید و به تعبیری پاسخ‌ها به جان او می‌نشستند. قطعاً مستندساز ماهر و زبردست الکافی، خودش می‌داند که در مصاحبه‌ها چه پرسش‌هایی را دنبال می‌کند و در سیر تدوین، مطالب را چگونه پشت‌سرهم بگذارد، اما به نظر می‌رسد که برای مخاطب برخی رفت‌وبرگشت‌ها روشن نباشد و وی را در هاله‌ای از ابهام فروببرد. 3.فضای ضبط گفت‌وگوها با برخی کارشناس‌ها چندان دلچسب و مناسب نبود و نوع دکور برای تماشای بیش از 5 دقیقه، بسیار ملالت آور بود. 4.همچنین نورپردازی این مستند، نمرهٔ شایسته‌ای نمی‌گیرد؛ در عمدهٔ ضبط‌ها، خلأ نورپردازی غیرحرفه‌ای به چشم می‌خورد؛ مثلاً سایهٔ سر برخی کارشناسان، بر بدن‌هایشان قابل‌مشاهده است درحالی‌که چنین اشکالاتی را می‌توان با انجام برخی تدبیرهای معمول، به‌آسانی برطرف کرد. 🆔@Salsabiltv
🎥مستند «الکافی» از منظر نقد و نظر ✍🏻نویسنده: محمدجواد ابراهیمی 5️⃣بخش پنجم (بخش پایانی): ساحت چهارم: پنج موردی که در ناحیه محتوای الکافی، نیاز به توجه بیشتر جهت ارتقا دارد: 1.پرداخت به دو مسئله حیاتی در "الکافی" احساس می‌شد؛ اول: تبیین اینکه مابقی کتب أربعه از کتاب کافی تأثیر پذیرفته اند؛ جناب کلینی صرفاً یک محدث نبودند؛ بلکه یک جامعه‌شناس بودند که باتوجه‌به آسیب‌های اجتماعی که متوجه دین‌داران آن زمان بوده است، ایشان دست‌به‌قلم شدند و برخی ابواب کافی را بر اساس آن آسیب‌ها سامان داده‌اند تا پاسخ آنها را به مخاطبانش بدهد و مسیر صحیح را برای آنها تبیین کند. دوم: ارائه توضیحاتی درباره تفاوت سبک جناب کلینی با شیخ صدوق و شیخ طوسی. اگر بخواهیم برایش عنوانی در نظر بگیریم: ساختارشناسی کافی و تأثیرات آن شاید عنوان مناسبی باشد. که در میان این بحث، شایسته بود سبک حدیثی جناب کلینی نیز تشریح و تبیین بشود. 2.بررسی این مسئله که: کتاب کافی چگونه به دست ما رسیده است؟ و این کتاب کافی ای که امروز در دسترس ما است، آیا همان نسخه تألیف شده توسط مرحوم کلینی است؟ در بین موضوعاتی که به آن پرداخته شد، نیز باید سهمی را می‌برد. 3.عدم حضور برخی اساتید همچون استاد مددی و شبیری در مصاحبه‌ها به چشم می‌خورد. 4.همچنین اصرار یکی از کارشناسان با این تعبیر که بازاریان ری و تجار و سرمایه‌دارانی، حامی تولید اثری مثل الکافی بودند و کتاب الکافی، یک پروژه تحقیقی بوده است، گویا بیش از آنکه این نظر بخواهد واقع وضعیت جناب کلینی را در زمان حیات ایشان و تألیف الکافی، تشریح و تحلیل کند، بوی این راه می‌دهد که بخواهند عده‌ای را با این حرف‌ها متأثر کرده تا دست‌به‌جیب شده و آنها را حمایت کنند، درحالی‌که آن چیزی از فضای علمای گذشته با عنایت به فرمایشات بزرگان، استظهار می‌شود این بوده است که اصلاً فضلای بزرگی همچون کلینی و صدوق، نگاه مادی برای تألیفاتشان نداشته‌اند و دغدغه حفظ دین و خدمت به جامعه دین‌داران، آن‌ها را از هرگونه چشم داشت مادی و این سبک اظهارات دور می‌کرد. 5.یکی از اساتید فلسفه در گفتگوهای خویش این‌گونه اظهار کرد که شیعه از اهل‌سنت، تأثیرپذیری داشته است و نیز تا قرن دوم، شیعه همچون اهل‌سنت، به‌صورت مکتوب، حدیث نقل نکرده است. این سخن، حاصل اظهارنظر فرد غیرمتخصص در حوزه‌ای است که اطلاعات ناکافی درباره بیاناتش دارد؛ چراکه با اندکی تحقیق، بر هر پژوهشگری هویدا خواهد شد که یکی از نقاط تمایز و برتری شیعه نسبت به اهل‌سنت، حساسیت ویژه بر انتقال مکتوب میراث حدیثی‌اش به دوران پسین از زمان امامان معصوم بوده است. به امید روزی که تولیدات رسانه‌ای عمیق، اثرگذار، ماندگار و فراوان جهت نشر معارف اهل‌بیت برای جذب و تمایل قلوب به وادی نور و هدایت رقم بخورد. 🆔@Salsabiltv
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️پیشنهادی سلسبیل☝️ 🎤تحلیل استاد حسینی در حاشیه اکران مستند الکافی 💎عنوان بحث: نقش کافی در تحلیل واقع بینانه ی تاریخ حدیث شیعه ❌به دلیل ضبط اختصاصی،انتشار این صوت بدون ذکر منبع جایز نمی باشد. 🔻سلسبیل🔻 🆔@Salsabiltv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام عیدتون مبارک حالتون چطوره؟ ما که حسابی به یاد شما هستیم. شما چطور؟ امروز خبر های خوب داریم براتون😃 با ما همراه باشید👌 🆔 سلسبیل
🤔یادتون میاد، چند روز پیش از پویش تنفس در فضای ابرار صحبتی داشتیم؟ 🤗امسال هم با همکاری محبان و موالیان امیرالمومنین، قراره این کار رو رقم بزنیم. ✅تدارک و تهیه و نهایتاً طبخ ۱۳۰۰ پرس غذای با کیفیت به عشق مولا علی و توزیع آن در روز عید غدیر. 🌸 الحمدلله دیشب بار برنج ما تکمیل شد. ✅۱۶۰ کیلو برنج ایرانی درجه یک. 😳 می‌خوام یک راز رو با شما در میان بذارم؛ این برنج ها برنج های معمولی نیستند. میدونید چرا؟ چون اینها با عشق مولا علی خریده شدند، اون هم توسط یک نفر! 👌 مهمه که جهان‌بینی ما چطور باشه؛ بله! باید این چیز ها رو هم بگیم. یکی از عزیزان، از غدیر تا غدیر، هرقدر که کاسبی و درآمد داره، بخشی از اون رو برای این پویش کنار می‌ذاره. 👈به مال دنیا وقتی میشه سرمایه گفت که مایه ی آبادی و آبادانی آخرت بشه. هنوز هم برای مشارکت فرصت باقیمانده... با ما همراه باشید 🆔@Salsabiltv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همون طور که لحظه لحظه ی زندگی، باید با نمک و مزه های خوب همراه باشه غذای مولا علی هم از این قاعده مستثنی نیست. ✅نمک، ادویه و روغن به مقدار لازم. نوش جان عاشقان صاحب ایوان نجف. 🌸با حب علی ستاره بر می گردد 🌸خورشید به یک اشاره بر می گردد 🌸بر مرده اگر محب حیدر بدمد 🌸جانش به تنش دوباره بر می گردد ❓راستی، امسال شما برای غدیر چکار می کنید؟ اگر هنوز دست به کار نشدید، بیاید تو میدون. یاعلی! مشارکت کنید. هنوز یک عالمه خبر های جذاب داریم... باما همراه باشید. 🆔@Salsabiltb
شاید بپرسید آقا شما رو چه به اطعام؟ بله ما تحقیق رو دوست داریم، کار های حدیثی و فقهی و ... دوست داریم اما این چند روز همه چیز مون رو وقف ماجرای غدیر میکنیم 💪بعدش قوت می گیریم، به برکت امیرالمومنین حال مون خوب میشه برای کار های علمی و وظایف طلبگی ❓هنوز خوب قانع نشدید؟ ✅توصیه میکنم کلیپ زیر رو ببینید و برای دوستانی که قدری این کار ها رو دور از شأن خودشون میدونن بفرستید: 🆔@Salsabiltv
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝️پیشنهادی سلسبیل☝️ آنچه در 3 دقیقه مشاهده خواهید کرد: ❇️اهمیت زنده نگه داشتن غدیر ❓چرا باید عید غدیر را جشن بگیریم؟ ❓فلسفه اطعام در روز غدیر ✅با نشر حداکثری و شرکت در پویش تنفس در فضای ابرار (طرح اطعام عید غدیر) ما هم سهیم باشیم. 🆔سلسبیل
هم اینک: 😂پیازه که نیازه نیم ساعت پوسته پیاز ها رو جارو کردم. این به کنار، حالا 😷ماشینم بوی مزرعه گرفته 😁حال و هوای غدیر در صندوق عقب ما بسیار مشهود و ملموس است. همراه ما باشید هنوز یه چیزایی مونده...
اندک اندک جمع ظرف ها می رسند. 🔷این ظرف ها به بهترین شکل، به وظیفه شان عمل می کنند و می شوند ظرف برای در بر گرفتن غذای امیرالمومنین. 🌸غدیر، هم موقعیتی است برای اینکه ظرف وجودمون رو از بدی ها و عیب های درون مون پاک کنیم و آماده ی پذیرش حق و فرمایش اهل بیت علیهم السلام بکنیم. غدیر فرصتی برای بالا بردن ظرفیت ماست. ♦️ما هستیم که تعیین کننده ایم؛ چه چیزی درون این ظرف (منظور، روح و قلب آدمی است) بریزیم. 🆔 سلسبیل
لیبل ها هم از راه رسیدند. خوش آمدید! این برچسب ها قراره که هویت پویش اطعام غدیر رو نشون بدن؛ که این غذا ها به چه نیت و انگیزه ای طبخ شدن. 🔸غدیر فرصتی است تا ما هم قدری به افکار و اعمال مون و بویژه نیت هامون فکر کنیم. روز قیامت، قراره تک تک اعمال و حرکات و سکنات ما توسط یک حسابگر دقیق و بصیر، برچسب بخوره و نهایتاً بر اساس برچسبی که ما بواسطه تک تک اعمالمون در دنیا برای خودمون درست می کنیم ، سرنوشت (بهشتی یا جهنمی شدن) مون رو معین کنیم. برچسب جان، از یک نگاه یک پاره کاغذ هستی! اما همزمان رسالت تلنگری ات را هم ایفا میکنی. راستی حواسمون باشه، یک وقت اشتباهی به دیگران برچسب نزنیم! هنوز خبر هایی هست... با ما همراه باشید. 🆔https://eitaa.com/Salsabiltv
خیر مقدم خدمت اعضای جدید خانواده سلسبیل 👍اگر دوست دارید مفصل بدونید اینجا چه خبره اینجا کلیک کنید. 👌اگر علاقه مند هستید از رویداد های لحظه به لحظه پویش تنفس در فضای ابرار تا این لحظه مطلع بشید اینجا کلیک کنید. سلسبیل را به دیگران معرفی کنید: 🔻 سلسبیل 🔻 🆔@Salsabiltv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا