eitaa logo
مدرسه اقتصاد
818 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹تاسف‌آور است، در کشوری که متوسط دریافتی کارگر بیچاره کمتر از ٢٨٠٠ است، کارمندانی ١٠ برابر بیشتر به صورت قانونی و از منابع عمومی حقوق می‌گیرند. 🔸این جدول به‌خوبی نشان میدهد اگر بودجه تا ۱۲ ماه آینده هم تصویب نشود هیچ فرقی به حال کارگر و اقشار منقطع از بودجه عمومی دولت ندارد. 🔹 مقایسه حقوق کارمندان نفت و گازی‌ها با سایر کارکنان دره عمیق طبقاتی که دولت ایجاد می‌کند را نشان می‌دهد، نجومی بگیرها فقط مختص اینجا نیستند اکثر نهادهای دولتی و حاکمیتی اینگونه حقوق می‌دهند. 🔸بخش بزرگی از بودجه، تقسیم همین منابع هنگفت به این اقشار است، سهم مردم عادی از بیت‌المال، تحمل تورم کمرشکن ناشی از پرداخت این حقوق‌ها در زندگی خود است و این یعنی آش نخورده و دهن سوخته. @Qasdway 💥💥 بعد از پزشکان و وکلا و سلبریتی‌ها باید به داد نفتی‌ها برسیم...!! مفت‌خوری، خصوصاً از بیت‌المال باید جلویش گرفته شود... @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا لیبرالها با پیشرفت ایران مخالفند؟ 👌 خیانت به پیشرفت کشور در طرح مذاکره با آژانس انرژی اتمی! با تشکر از نگاه نافذ استاد حسن عباسی @schoolofeconomics
🔆 رسانه‌ای اقتصادی خاص را بشناسیم! 💥شبکه منتشر کننده مصاحبه جنجالی اقتصادی جناب علوی را بشناسیم! 🔷🔹جناب آقای سیدمحمدجواد علوی تولیت مسجد اعظم و از مؤسسان تشکل حوزوی موسوم به است که از مدتها قبل انتقاداتی نسبت به مواضع فکری و سیاسی وی وجود داشته و از آن جمله، حوزویان نسبت به فرایند «مرجع سازی» توسط تشکل مذکور و ایجاد دوقطبی با جامعه مدرسین، معترض بوده‌اند. 🔶🔸علی رغم این انتقادهای نسبتاً گسترده، وی در سال ۹۷ و به رغم حضور اساتید و مراجع عظام، با انتشار رساله‌ عملیه، اعلان مرجعیت کرد که بار دیگر با انتقادات گسترده‌ای در میان حوزویان مبنی بر نادیده انگاشتن سلوک علمای سلف مبنی بر مرجعیت گریزی، همراه شد. 🔸🔹همگرایی فکری/سیاسی جناب آقای علوی با جریان غربگرای حاکم بر قوه مجریه و نقد برخی رویکردها و مبانی نظام اسلامی، بعد از سال 97 افزایش یافت و از آن جمله وی در سال 98 با دفاع از بانکداری پرمناقشه فعلی، بانک‌ها را مظلوم خواند و همزمان مدعی شد چیزی به نام «اقتصاد اسلامی» نداریم! 🔹🔸این مواضع واکنش‌های نه چندان گسترده‌ای را در میان برخی متخصصان به دنبال داشت ولی موجب توقف سیر اظهارنظرهای جنجالی ایشان نشد. 🔸🔹نهایتا در تاریخ 29شهریور1399 مصاحبه‌ وی با سایتی به نام «اکوایران» وابسته به مجله اقتصادی «تجارت فردا» منتشر شد که حاوی مطالب بسیار چالش برانگیزی بود؛ وی در این مصاحبه ضمن انکار «علوم انسانی اسلامی»، مدعی شد یک شوخی بیش نیست! و از آن مهم‌تر شؤون رسالت پیامبر خاتم(ص) را به «مرشد معنوی» تقلیل داد که بازتکرار برخی سخنان جنجالی در مجله کیان در دهه هفتاد بود. 🔸🔹 این سنخ اظهارات که تالی فاسدهای فراوانی به دنبال دارد، نقدهای عالمانه زیادی از سوی فضلای حوزوی و فرهیختگان دانشگاهی، به دنبال داشته است. در این یادداشت، به بررسی پیشینه فکری و سیاسی رسانه منتشر کننده آن مصاحبه جنجالی پرداخته‌ایم. 💥آشنایی با از آنجا که شناخت سایت اکوایران و پشتوانه‌های فکری و سیاسی آن در شناخت پشت پرده‌های این مصاحبه جنجالی مؤثر است، جریان شناسی رسانه مصاحبه‌گر حائز اهمیت ویژه است. 🔻اکو ایران در تیرماه 98 رسما آغاز به کار کرد. از جمله رسانه‌های همسو با اکو ایران می‌توان به «روزنامه دنیای اقتصاد» اشاره کرد که از ارگان‌های مطبوعاتی اصلی جریان لیبرال در ایران است که فعالیت حرفه‌ای خود را از 23 آذر ماه سال 1381 به مدیر مسئولی علیرضا بختیاری آغاز کرد و هم اکنون به مهم‌ترین مرجع اخبار و تحلیل‌های اقتصادی در ایران تبدیل شده و پر مخاطب‌ترین روزنامه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که در جرگه حامیان همیشگی سیاست‌های دولت روحانی در سال‌های گذشته بوده است. 🔹از دیگر مجموعه‌های همگرا با «اکو ایران» می‌توان به «انتشارات » اشاره کرد که از پائیز 1390 آغاز به فعالیت کرده است. روزنامه انگلیسی زبان «Financial Tribune» نیز از ارگان‌های وابسته به همین مجموعه محسوب می‌شود که به عنوان اولین روزنامه اقتصادی ایران برای مخاطبان انگلیسی زبان و نخستین روزنامه انگلیسی زبان متعلق به بخش خصوصی در کشور، از نیمه نخست سال 1393 آغاز به کار کرد. 🔶سایت خبری-تحلیلی «» و هفته‌نامه «» از دیگر بنگاه‌های رسانه‌ای همسو محسوب می‌شوند که در این میان هفته‌نامه مزبور از اهمیت بیشتری برخوردار است. این نشریه در تابستان سال 1391 با صاحب امتیازی شرکت «دنیای اقتصاد تابان» شروع به فعالیت نمود و تاکنون به صورت مستمر در روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شود. تجارت فردا تجزیه و تحلیل مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ایران و جهان با نگاه اقتصاد سرمایه‌داری را در دستور کار خود قرار داده است. 🔹مروری بر تیم تحریریه «تجارت فردا» تا حدود زیادی رویکردهای فکری و سیاسی این جریان رسانه‌ای را روشن می‌سازد. تحت عنوان «شورای سیاستگذاری» نشریه اسامی افراد ذیل به چشم می‌خورد: محمد‌‌‌‌ نهاوند‌‌‌‌یان مسعود‌‌‌‌ نیلی یحیی آل‌اسحاق عباس آخوند‌‌‌‌ی فرهاد‌‌‌‌ نیلی محمد‌‌‌‌‌مهد‌‌‌‌ی بهکیش محسن جلال‌پور د‌‌‌‌اود‌‌‌‌ د‌‌‌‌انش‌جعفری احمد دوست‌حسینی علی‌اصغرسعیدی محمد‌‌‌‌ طبیبیان پرویز عقیلی‌کرمانی موسی غنی‌نژاد سیدفرشاد فاطمی غلامعلی فرجاد‌‌‌‌ی علی میرزاخانی مسعود کرباسیان این اسامی از حضور چهره‌های مؤثر دولت روحانی و هاشمی و خاتمی در سیاستگذاری این نشریه حکایت دارد. ⭕️گذشته از گرایشات سیاسی، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر وابستگی برخی از اینها به نیز در رسانه‌هاست که در کشف سرپل‌های ارتباطی این کارتل سیاسی/مطبوعاتی با خرده جریان غیرانقلابی قم، مؤثر باشد. @rozaneebefarda 🔻هشدار امام نسبت به خطر انجمن حجتیه و و را هرگز نباید از یاد برد والا باز هم اسیر امثال روحانی و عباس اخوندی خواهیم شد. @schoolofeconomics
🔸بیهوشی اجتماعی همه ما به قلاب گرفتار آمده‌ایم و تکنولوژی به سبب پاداشی که از رفاه به ما می‌دهد، به جبری عادت‌محور در زندگی‌مان بدل شده است. تکنولوژی تیغ دو دم است؛ هم سود دارد، هم زیان. هم آسیب است، هم فرصت. هم خطر است، هم سهولت. هم اطمینان و آرامش خاطر است، هم نبود امنیت. دکتر شاپور اعتماد، استاد فلسفه علم، معتقد است «تکنولوژی، کارکردی دوگانه دارد. چه کسی می‌تواند باور کند که گیم‌ها (بازی‌ها)، سررشته‌شان در ارتش امریکا باشد و بزرگترین در اختراع و امتداد و تولید ، است. در واقع تکنولوژی پدیده سر راستی نیست. یک مقوله پر ابهام است. از من جواب سر راست درباره سود و زیان تکنولوژی نخواهید.» دکتر شاپور اعتماد رئیس اسبق مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه است که در کارنامه علمی خود تألیف و ترجمه آثاری چون فلسفه تکنولوژی، مقاله‌هایی در فلسفه علم و فلسفه ریاضی، فرهنگ و تکنولوژی و سی سال تولید جهانی علم ایران را دارد. با او درباره اینکه تکنولوژی چگونه از پیشی گرفت و چه پیامدهایی داشت؟ به گفت‌وگو نشسته‌ایم: https://tinyurl.com/53nwta8s @toluenou_ir 🔆 @schoolofeconomics💥
🔸🔹شکاف اجتماعی نتیجه عدم عدالت اقتصادی است: توقف در سطح تبیین مبانی؛‌ مشکل امروز علوم انسانی/ 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی در وبینار «سیاستگذاری یارانه انرژی در ایران» تأکید کرد؛ 💠 عدالت یکی از مسائل اساسی اسلام پس از اصول دین و مبانی هستی شناختی ما است. رسالتی که در این حوزه‌ها و در این بخش‌ها داریم، تنها توجه به مبانی نیست و مبانی یک بخشی از کارهایی است که ما باید انجام دهیم. 💠 ما در اقتصاد اسلامی، عدالت اقتصادی را به رعایت حقوق اقتصادی افراد نسبت به ثروت و درآمدهای جامعه تعریف می‌کنیم. در هر جامعه‌ای اگر توزیع عادلانه ثروت اتفاق نیفتد، هرگز فقر در آن جامعه ریشه کن نخواهد شد. 💠 به دلیل اتفاق افتادن تمرکز ثروت در چنین جامعه‌ای، هیچگاه فقر از بین نخواهد رفت؛ چرا که شکاف اجتماعی نهادینه می‌شود. در اقتصاد برای محقق شدن این مسأله، افراد باید نسبت به کار و تلاشی که انجام می‌دهند، معیار بهره‌مندی، کار و تلاش و نیاز را در نظر بگیرند. 📝 متن کامل: http://meftaah.com/?p=22089 💥 @schoolofeconomics
💰 : بررسی خرید،فروش و استخراج پول رمزپایه دیجیتال 🎙 ارائه دهنده: حجت‌الاسلام مرتضی ترابی 📝 ناقد: حجت‌الاسلام جواد عبادی 📆 زمان: پنجشنبه 16بهمن99، ساعت9صبح 🌐 لینک ورود: skyroom.online/ch/darolsaqalain/neshastelmi 💥 @meftaah_com 💥 @schoolofeconomics
📝 در مباحث فقهی مربوط به اصول کلی حاکم بر آن‌ها بحث می‌شود نه چگونگی استخراج یا برنامه نویسی آن‌ها 💠 آیت‌الله محمدرضا مدرسی در درس خارج «فقه استارتاپ‌ها و ارز مجازی» تصریح کرد؛ ✅ مباحث مربوط به پول‌های رمزینه و رمزنگاری شده که بیت کوین از مصادیق روشن آن است، عمدتاً اقتصادی می‌باشد و موضع فقه در مورد سیستم پولی نیز بدین معنا نیست که همه چیز را باید از اسلام گرفت، بلکه خطوط اصلی که اسلام می‌دهد را باید ملاحظه کرد. ✅ این‌که برنامه‌نویسی برای بیت کوین چگونه باشد، چگونه باید از آن استفاده کرد و مسائلی شبیه آن، چیزی نیست که از اسلام بتوان توقع داشت و کسی هم نگفته این‌ها را از اسلام بگیرید، چون دستاوردهای انسانی است. ✅ نباید فراموش کرد اگر در جایی قانونی داشتیم که مخالفتی با احکام اسلام نداشت و ضروریات اسلامی را رعایت کرده بود، این نصف کار است و نصف دیگر تلاش فکری بشر است که باید انجام گیرد. نباید مسلمانان از بقیه عقب بیفتند. ✅ برای پول چهار ویژگی شمرده‌اند؛ وسیله مبادله است. آسان‌ترین وسیله ذخیره‌سازی ارزش‌ها است. در غیر مثلیات کاربرد دارد و وسیله ارزش‌یابی و ارزش‌گذاری اشیا است. 📕 متن کامل: http://meftaah.com/?p=22102 💥 @meftaah_com 💥 @schoolofeconomics
👈🔸 پاورپوینت عالی دکتر ابوذر یاسری درباره عواقب وخیم مذاکره با آمریکا در اقتصاد را از پست بعدی دانلود کنید👇👇 🔸دوستان عزیز! مطالب ویژه کانال مدرسه اقتصاد را دنبال کنید: eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
مذاکره با آمریکا عامل پیشرفت یا فلاکت؟ (1).pdf
6.16M
🔹 🔸مذاکره با آمریکا عامل رفاه یا فقر کشورها؟ 🔺متن‌درس دوره تربیت‌مربی بیانیه‌گام‌دوم؛ دکتر ابوذر یاسری @ANALYSTS @schoolofeconomics
: 👌امشب به همه مردمی که هنوز باور نکرده بودند که به عنوان یک در در دست غربی‌ها و غربزده‌ها و سازمان‌های ضدفرهنگی و امنیتی غربی است، اثبات شد که این شبکه اطلاعاتی ـ پیام‌رسان، یک سلاح برنده در شبکه‌های اجتماعی شده است. 👈 این شبکه از امشب در چشم میلیون‌ها مخاطب ایرانی بی‌اعتبارتر از آنچه قبلاً بود، شد و این آغازی است بر پایان غربزدگی مشمئزکننده برخی‌ها...! @schoolofeconomics
۲۸۰(2).mp3
26.52M
🎧 صوت ۲۸۰مین گفتگوی زندهٔ با استاد کاظم ؛ هیئت ‌علمی دانشگاه تهران و سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر 💬 موضوع: رویکرد امتدادی به فضای سایبر/۱۳ اسفند۹۹ 📥 دریافت فایل تصویری همه برنامه‌ها در روبیکا 👉🏻 https://rubika.ir/jebheh 🔶@schoolofeconomics
🔶 🔸 🔷 🔹 ♦️بررسی همکاری‌های مخفی و و رژیم صهیونیستی و رژیم پهلوی بر اساس اسناد تاریخی 🔶صدها مأمور صهیونیستی در حوزه‌های مختلف و تحت پوشش‌هایی به ایران نفوذ می‌کردند. یکی از بخش‌های مهم، غارت آثار تاریخی ملی اسلامی و تمدن ایران بود. تمامی جاسوسان اسرائیلی در ایران به صورت تشکیلاتی این وظیفه را به عهده می‌گرفتند. 🔺به گزارش حلقه وصل، دکتر محمدتقی‌ تقی‌پور در نشست جنبی نمایشگاه مجازی تاریخ معاصر با عنوان «صهیونیسم در دورۀ پهلوی» گفت: روابط ایران و اسرائیل در دوران پهلوی دارای دو عمق گسترده است. میدان حضور یهودیان و صهیونیسم‌ها در دوران پهلوی زیاد بوده که یکی از پیچیده‌ترین بخش تاریخ ماست. مأموران و نمایندگان مخفی و غیرمخفی اعتراف کردند که از قدیمی‌ترین افراد خارجی یهودیان بوده‌اند. نیروهای اسرائیل به‌طور رسمی از سال 1334 وارد ایران شدند. 🔻 یکی از قدیمی‌ترین نمایندگان اسرائیل در ایران، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفته است اگر بدانید ما در ایران چه وضعیتی به وجود آوردیم، وحشت خواهید کرد. متن کامل این سخنان مهم را در لینک زیر ببینید: hvasl.ir/news/297668 🔶@schoolofeconomics
پیام کاربران عراقی به پاپ: دستی که از کیان مسیحیت در دنیای اسلام دفاع کرد! @Habibollah_Babai @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅معرفی جبهه‌مردمی اقتصادمقاومتی 📹چندخبر خوب اقتصادی استادپناهیان 🌹ببینید و به فعالان اقتصاد ارسال کنید... @eghtesad_mardomi @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹|ویدئو: قتل صدها هزار جنین بی‌پناه ♦️ در سال در ایران و تاثیر فوق‌العاده آن روی رشد منفی ♦️برگرفته از سخنان دکتر علی ابوترابی‌، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم @aghileheshgh @schoolofeconomics
👌 چنین کرده‌اند که: 🔹شرح ماجرای تصویر بالا که به تازگی منتشر شده... استادِ دبستان علوی از شاگرادانش می‌خواهد که مقوایی برای رسم شکل ریاضیاتی تهیه کنند. با توجه به وضعیت ایام جنگ و کمبود اقلام، مقوا هم به راحتی پیدا نمی شد. رهبر انقلاب ( رییس جمهور وقت) پاکت مقوایی که آن زمان به جای کیسه نایلنی برای خرید میوه و اقلام استفاده می شده را و برای انجام رسم به فرزند خود می دهد این جمله را خطاب به معلم روی آن مینویسند: 🔹«آقای آموزگار محترم! -مقوا نداشتیم ، من به میثم و دیگر بچه ها گفته ام از این کاغذ ها که باید دور ریخته می شد استفاده کنند . لطفا مؤاخذه نکنید بلکه تشویق هم بفرمائید. امضا» @sm_naghibpour @schoolofeconomics
۲۸۱.mp3
28.78M
🎧 ۲۸۱مین گفتگوی زند با استاد محمدحسن ، کارشناس سواد رسانه‌ای 🔷🔸 موضوع: تغییر ادراک در فضای مجازی؛ ۱۶ اسفندماه ۹۹ 📥 دریافت فایل تصویری همه برنامه‌ها در روبیکا https://rubika.ir/jebheh @schoolofeconomics
41.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اثر برجام تلگرامی: حصار رسانه‌ای و بستن دهان منتقدان؛ توافق با آمریکا و حفظ برجام به هر قیمت برای حفظ حیات نامبارک سیاسی 🔸حفظ برجام تلگرامی و حفظ حیات نامبارک تلگرام و اینستاگرام و VPNها ابزار اصلی جلوگیری از شکست تحریف و و در نتیجه ناکامی کشور در شکست تحریم 🔸فیلم کامل جنجالی زندهٔ دکتر جاویدنیا با موضوع اینترنت ماهواره‌ای را در آدرس زیر ببینید: www.aparat.com/v/CbiHu @Dr_Javidnia @schoolofeconomics
۲۶۳.mp3
29.55M
🎧 صوت ۲۸۳مین جلسه درباره فضای سایبر؛ دکتر جواد ، معاون سابق فضای مجازی دادستانی کل کشور، کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی ⭕️ موضوع: بررسی حقوقی ترک فعل‌ها در خصوص اینترنت پاک کودکان و نوجوانان؛۱۸ اسفندماه ۹۹ @schoolofeconomics
🔹افتتاحیه نشست‌های معرفی اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی(ره) 🔸سخنرانان:حضرت آیت‌الله رجبی (ریاست محترم موسسه امام خمینی ره) و حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) 🔸پخش پیام: حضرت آیت‌الله جوادی آملی و سیدهاشم صفی‌الدین (رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان) 🔸با حضور ارزشمندبیت شریف عالم مجاهد 🔸زمان: چهارشنبه ٢٠ اسفندماه 🔸ساعت: ٨.٣٠ صبح تا ١٢ @schoolofeconomics
نظریه اقتصادی امامَین انقلاب.mp3
12.65M
▫️ کامل جلسه‌ی چهارم آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی: با عنوان امامَین انقلاب: حجّت‌الاسلام دکتر احمدعلی یوسفی 🔸 شنبه، نهم اسفند ۱۳۹۹ @schoolofeconomics
🔶 خصوصیات کودکان در خانواده چند فرزندی ❇️ کودکانی که در خانواده های چند فرزندی بزرگ شده اند، از نظر شخصیتی انسان های مستقلی هستند که در زندگی، زیاد به دیگران تکیه نمی‌کنند. ❇️ آنها در محیط پر جمعیت خانواده، یاد می گیرند باید تمام تلاش خودشان را به کار گیرند و از استعداد خویش بهره ببرند و می دانند که از خانواده نباید بیش از یک زمینه ساز و کمک کار انتظار داشته باشند. ❇️ اما تک فرزندان نسبت به چند فرزندان، انگیزه کمتری برای تلاش دارند، زیرا تمام امکانات خانواده در اختیار آنها قرار دارد. ❇️ از این رو، به شدت به خانواده وابسته اند و استقلال شخصیت خود را از دست می‌دهند. @ghalbekhanevadeh @schoolofeconomics
📋: چگونه شرکت‌های بزرگ، ثروت‌ها را از چنگ مردم بیرون می‌کشند! ✍️راد درایور (Rod Driver): بخش بزرگی از جهان کسب و کار به ایده «طمع خوب است» پایبند است. به عبارت دیگر هدف اصلی آنها سود آنهاست. 🔸اما شواهد اخیر نشان می‌دهند که ساختار بخشی کسب و کارهای بزرگ و مسلط برای دنبال کردن خودخواهانه سود شخصی، به نتایج خوبی برای اجتماع منجر نمی‌شود. 🔸 ماریانا ماتزوکاتوی اقتصاددان در کتاب خود «ارزش همه چیز:ساختن و گرفتن در اقتصاد جهانی» نشان می‌دهد که سرمایه داری مدرن، کسب و کارها را تشویق می‌کند تا به جای دادن، چیزی از اقتصاد بگیرند. 🔸در عمل انگیزه سود است که شرکت‌ها را تحریک به بهره کشی از مردم می‌کند. چهار گروه اصلی از مردم هستند که مورد بهره کشی قرار می‌گیرند: مصرف کنندگان چاپیده می‌شوند؛ با تامین کنندگان قراردادهای ناعادلانه بسته می‌شود؛ 🔸به کارکنان دستمزدهای پایینی پرداخت می‌شود و به اشکال مختلف مورد بهره کشی قرار می‌گیرند؛ و دولت‌ها یارانه‌های هنگفتی را بدون دریافت تمام مالیاتی که بدهکارند به شرکت‌ها می‌پردازند. 🔸صنایع مختلف نیز از گروه‌های مختلفی بهره کشی می‌کنند، برای مثال بانک‌ها دستمزد خوبی به کارکنانشان می‌دهند اما گوش مشتریانشان را می‌برند. ادامه مطلب:http://fekrat.net/3790 🔸مدرسه اقتصاد را دنبال کنید: eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b