eitaa logo
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
397 دنبال‌کننده
765 عکس
308 ویدیو
46 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️سردبیر صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️عضو کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️راحت طلبی و افول تفكر... ✴️🧠چگونه عمل کنیم که این فکر فعال بشود؟ 🔺 راهش این است که "جایزه بدهیم به کسی که فکرمن را نقض کرد". من به ذهنم این می آید و این راه حل من است . هرکس توانست آن را نقض بکند و اشکال بر آن گرفت به او جایزه بدهیم. جایزه بدهیم به ردکنندگان نظر خود در صورتی که بتوانند ثابت کنند که نظر ما اشکال دارد . ✴️"اگر جلسه ای میگیرید و دور هم هستید و میخواهید فکر کنید به کسی که اشکال کارتان را میگیرد و بیان میکند جایزه بدهید نگوییم دشمن ،ماست نگوییم غرض دارد! این یک مشکل اخلاقی است. " 📗تفکر ، ص ۷۶ @Serat1357talabe | صراط
و ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى مدام این آیه شریفه را تلاوت کنید... دعا کنید.
عبور دسته پهپادهای ایرانی از آسمان کربلای معلی راه قدس از کرببلا میگذرد احسنت الحمدلله این روز رو دیدیم ✅@Serat1357talabe | صراط
✴️پرسش: مسئلۀ آی کیو (IQ) را چه جوری حل میکنید؟ میگویند بعضی ها با آی کیوی بالا به دنیا میآیند و این بچه با بچۀ دیگر متفاوت است. این ضریب آی کیویش این قدر است و آن یکی پایین تر است؟ ✴️پاسخ : خیلیها بودند ضریب هوشی آنها پایین بود و نابغه شدند و خیلی ها هم ضریب هوشی بالا داشتند و نشدند کلیت ندارد بستگی دارد به اینکه طرف چطور آنچه را که فهمیده محکم بگیرد. خیلی ها نابغه هستند و خودشان را حرام میکنند بعضی صاحب نظران عالم به عنوان بچه کودن از مدرسه اخراج شدند آنهایی که در این قواعد میمانند تمام بال و پرشان را میریزند تا بتوانند آنجا گیر کنند چرا؟ چون همه اش میگوید شود من بفهمم و اینها نفهمند دست از فهم خودش بر می دارد. 📗تفکر ، ص۸۹ @Serat1357talabe | صراط
حاج+منصور.mp3
1.58M
🎧من از دیار حبیبم غریب افتادم بیا بیا گل نرگس برس به فریادم @Serat1357talabe | صراط
✴️روش صحیح استفاده از فکر دیگران: با راه حلهای وارداتی نخواهیم توانست مسائل را حل نماییم. «اَعلَم الناسِ مَنْ جَمَعَ عِلمَ النَّاسِ إِلى عِلْمِهِ » جمع علم الناس الی علمه یعنی چه؟ علم دیگران را هم بگذارد روی علم خودش یعنی علم خودش قاعده باشد، اما از علم آنها تغذیه بشود و به وسیلۀ علم دیگران، علم خودش را تغذیه کند. مثل مادری که شیر میدهد .به .بچه فرمول شیر ،مادر شیرانسان است. مادر یرگاو هم میخورد شیر گوسفند و شیر شتر و گاومیش هم می خورد، اما شیرانسان پس میدهد معنای این حدیث این است که علم دیگران رامثل غذا باید مصرف کرد اما علم ملی و بومی خودمان را پس بدهیم. 📗تفکر ص۶۱ @Serat1357talabe | صراط
🗓 📚مجموعه فیش های گرد آوری شده و منتشر شده در بستر صراط ۱۳۵۷، شماره (۱) 📗 کتاب " تفکر " آیت الله حائری شیرازی(ره) 🧾برای مشاهده اینجا را کلیک کنید ... به امید لبخند مهدی فاطمه ... تهیه شده در : ✅@Serat1357talabe | صراط
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
🗓#فایل 📚مجموعه فیش های گرد آوری شده و منتشر شده در بستر صراط ۱۳۵۷، شماره (۱) 📗 کتاب " تفکر " آیت
تفکر .آیت الله حائری شیرازی.pdf
1.25M
🗓 نسخه "PDF" مجموعه فیش های گرد آوری شده از کتاب " تفکر " آیت الله حائری شیرازی(ره) ... به امید لبخند مهدی فاطمه ... 🔺انتشار محتوا با ذکر کردن لینک صراط ۱۳۵۷ مانعی ندارد ... تهیه شده در : ✅@Serat1357talabe | صراط
هدایت شده از وحید یامین پور
1_10885738890.mp3
15.63M
💠سخنرانی "از آوینی تا حاج قاسم، سرچشمه‌های ابدی فرهنگ و هنر ما" 🔻خلاصه: ➕️هنر و حکمت از آنجا که برای ما از آن عطیه ازلی میگویند، باقی می مانند. این خاطره‌های ازلی است که ما را زنده نگاه داشته. همانطور که حافظ و سنایی و مولوی و سعدی فراموش نخواهند شد، چون از جنس سرآغازها و سرچشمه‌ها هستند، لحن و زنگ آوینی هم برای ما به خاطره قومی بدل شد. همانطور که ما با حاج قاسم، سیاوش و کاوه را به‌یاد آوردیم و در بدرقه‌ی پیکر او تمام ملت، پیوندهای ناگسستنی کهن خودش را به‌خاطر آورد... ➕️چرا بقیه نتوانستند مثل آوینی، فتح را روایت کنند؟ انس با حقیقت جنگ بود که آوینی را لسان الغیب کرد. جهاد تبیین هم مرتبه‌ای از همان حقیقت است. چرا ما آوینی نمی‌شویم. عجیب است که رهبر انقلاب می‌گوید ما نزدیک قله‌ایم ولی چون جان ما این حقیقت را در نمی‌یابد نمیتواند این فتح را روایت کند. امام جنگ را فتح می‌دید از جنس فتوحات ملکوتی ولی بسیاری جنگ را فقط جنگ می‌دیدند. این آوینی بود که چون جانش هم افق با جان امام بود، فتح را دید و روایت کرد. آیا اکنون ما همچون امام‌مان قله را می‌بینیم که روایتش کنیم؟ (فایل اصلاح شد) @yaminpour
👤تعریف : 🗣شخصيت عبارت است از آن سازمان، آن هماهنگى شكل‌يافته عوامل و منظومه‌هاى روانى و رفتارى هر انسان كه منشأ سازگارى اوست با محيطش. 🔺يعنى هر فرد انسان براى سازگارى با محيطش فرمول "خاصى" دارد. حتى دو نفر انسان در برابر عوامل محيطى حتماً لازم نيست واكنش "مشابهى" داشته باشند، بلكه معمولاً ميان كنش و واكنش اين‌ها با عوامل محيط تفاوتهاست. 📗نقش آزادی در تربيت کودکان ، ص۱۵۵ @Serat1357talabe | صراط
⭕️مسأله اين نيست كه اگر جاى مصدق بوديم، چه مى‌كرديم‌؟ مسأله اين است كه امروز، جاى خودمان از كارهايى كه شده، چگونه استفاده كنيم‌؟! 🔺نمى‌خواهم مسأله را نفى كنم يا آن را باعث نفى كردن يك شخصيت بدانم، ولى در همان مقطع، اين امكان بود كه انسان مجموعه را در نظر بگيرد. 🔺ما بايد بين عمل و عامل تفكيك كنيم؛ چه بسا شخص، كار خوبى كرده، ولى انگيزۀ بدى داشته، كه اين نامقدس است و چه بسا بر عكس، كسى كار بدى كرده، ولى انگيزۀ خوبى داشته، كه اين مقدس است. بين عمل و عامل بايد تفكيك كرد. 🔺آنچه مى‌خواهيد از آن طرفدارى كنيد، كدام است‌؟ عمل است يا شخص‌؟ صحبت از شخص نيست، كه از عمل اوست و آنچه به ما مربوط است، نه نقد كردن در همان مقطع، بلكه نتيجه‌گيرى براى زمانى است كه در آن هستيم و زندگى مى‌كنيم. 📗‌حرکت (تحلیل جریان فکری و تربیتی انسان) ص 218 @Serat1357talabe | صراط
✍به وقت کتاب الزکاه .... ✅@Serat1357talabe | صراط
🔴 آوینی وشیوه ی مقابله ی او با مسائل مختلف ؛ 🔺آوینی در مسائلی که ما با آن درگیریم در حوزه فرهنگ، اقتصاد، انسان شناسی،مباحث سینما و رسانه و حوزههای دیگر مثل "پارتیزانهای واکنش سریع" عمل میکند . 🔺شهید مطهری هم این خصلت را دارد امروز درباره مسئله حجاب سخن میگوید و فردا درباره بانکداری یک بار میرود سراغ نظام حقوق زن و بار دیگر میرود سراغ حافظ و موقعی هم داستان راستان مینویسد و..... این خصلت "پارتیزانی" را شهید آوینی هم دارد. 🔺 مسعود بهنود مقاله ای مینویسد و او در چند مقاله پاسخ میدهد یا فیلمی سریالی از تلویزیون پخش میشود و او در انتقاد به آن کار عملیاتی میکند؛ یعنی سریعاً به تحولاتی که عالم او را فرا گرفته است واکنش نشان میدهد در عین حال آوینی انسانی مینماید که فراتر از مرزهای اندیشگانی زمان خودش زیست کرده است. 📗ماجرای فکر آوینی،ص۴۱ @Serat1357talabe | صراط
🗓امروز ۶ اردیبهشت گردهمایی جمعی از جهادگران و دغدغه مندان جبهه انقلاب در حرم امام و بهشت زهرا ،قطعه ۴۶ ⭕️در آستانه نوزدهمین سالگرد مجاهد عزیز مرحوم حاج عبد الله والی @Serat1357talabe | صراط
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
#سالگرد_حاج_عبد_الله_والی شاگردان خمینی در جوار خمینی .... #عهد_با_خمینی_۴ ✅@Serat1357talabe | ص
🔺حرم امام برای حزب الهی ها تجدید بیعت است با بنیان گذار انقلاب ... 🔺استمرار ارتباط با امام رفته رفته در دل ما حُبّش را زیاد می‌کند... @Serat1357talabe | صراط
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
#سالگرد_حاج_عبد_الله_والی 🔺حرم امام برای حزب الهی ها تجدید بیعت است با بنیان گذار انقلاب ... 🔺است
🔺✍شرحی بر برنامه سالگرد حاج عبد الله والی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از رفقا برای تجدید بیعت با الگوی جهادی خود؛ حاج عبدالله والی و فرمانده این جهاد یعنی مرحوم امام ره، راهی مرقد امام ره شدیم تا رابطه‌ی قلبی و دلی‌مان، با این رفت و آمدها زنده شود... @Serat1357talabe | صراط
✍در بین همه برنامه ها ، طرح مطالعه ی "راه امام" (پیام امام به ملت ایران درباره ی تشکیل جهاد سازندگی ) از همه سازنده تر بود ... 🔺پیامی بود که در بین همه ی تاکید ها و امثال آن ، برای پیمودن ادامه ی این مسیر تاریخی راهکار معرفی می‌کرد و آن راهکار "تشکیل جبهه ی جهاد" و "تبیین گفتمان جهاد" در عرصه های مختلف بود. @Serat1357talabe | صراط