eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.7هزار ویدیو
713 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
Rostami Ebrahim : *پایان «زن زندگی آزادی»* بالاخره پروژه زن زندگی آزادی به زباله‌دان تاریخ پیوست و همه مرگ آن را به چشم دیدند بسیاری از طرفداران این جریان در ایران، تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های دشمن، بعد از فروکش کردن اغتشاشات همچنان خود را یک عنصر فعال این جریان می‌دانستند رسانه‌های دشمن تلاش می‌کردند با مهندسی رسانه‌ای این تصور را در مخاطب ایجاد کنند که جریان زن زندگی آزادی، زنده و فعال در جامعه در حال رشد است. این تصور باعث شده بود افراد طرفدار این جریان همچنان با دهن کجی به قوانین کشور و دستورات شرع در جامعه مانور بدهند و تصور کنند آنچه می‌کنند خواست عده زیادی از مردم است اما بالاخره بعد از گذشت یکسال و در سالگرد آغاز این جریان، با وجود فراخوان سنگین رسانه‌های غربی برای حضور مردم در خیابان‌ها و حمایت از آن و با وجود تعطیل بودن ادارات و مشاغل، هیچ تجمعی تشکیل نشد... آنها که طی این یکسال در جو ایجاد شده توسط رسانه‌های دشمن قرار داشتند، در سالگرد این جریان به چشم دیدند که هیچ حیات و تحرکی دیگر در این موج غربی وجود ندارد و سرانجام جادوی این رسانه‌ها باطل شد. روز ۲۵ شهریور را به برکت وجود مقدس امام رضا باید روز نمایان شدن مرگ جریان زن زندگی آزادی دانست. از این روز به بعد، به مرور افرادی که سعی در ترویج برهنگی در جامعه داشتند دست و پای خود را جمع می‌کنند. کار بدانجا رسیده که دولت آمریکا به فعال‌ترین رهبر این جریان یعنی مصی علی‌نژاد، هشدار داده برای در امان بودن، باید هویت خود را عوض کند و دست و پایش را جمع کرده و در گوشه‌ای از آمریکا بی سر و صدا زندگی کند. این ماجرا هم با فضاحتی سنگین برای دشمنان به پایان رسید و بار دیگر عنایت ویژه خداوند بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
از هوش مصنوعی خواسته شده که اسپایدرمن هر کشور را ترسیم کند. نتیجه بسیار دیدنی بود و گزینه ایران زیباتر
📍نشریه فرانسوی لوموند: ایران با موفقیت‌های بین‌المللی مانع انزوای خود شده است 🔻نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی نوشت: 🔻چالش‌های داخلی ایران در سایه موفقیت این کشور در عرصه بین‌المللی قرار گرفته و با وجود این چالش‌ها، تهران با موفقیت‌های خود در عرصه بین‌الملل، مانع انزوای اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک خود شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلم یک دقیقه و ۲۶ ثانیه تغییرات ۱۸۰ درجه ای محمود احمدی نژاد
🛢گروهی از تحلیلگران: پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است! عربستان و اوپک با آخرین نفت ۱۰۰ دلاری به دنبال سرمایه‌گذاری 🔹قیمت نفت پس از کاهش تولید روسیه و عربستان سعودی و افزایش تقاضا از سوی چین، برای نخستین بار در سال ۲۰۲۳ از مرز ۹۴ دلار گذشت و در مسیر رسیدن به ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه قرار گرفت. 🔹عربستان سعودی و شرکای آن در اوپک نگران پایان زودتر از هنگام عصر نفت هستند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که نرخ‌های ۱۰۰ دلاری را برای کسب آخرین درآمدهای کلان ارزی شاهد باشند. 🔸گروهی از تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که با افزایش سرعت سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در انرژی‌های تجدیدپذیر که به ویژه پس از تجاوز روسیه به خاک اوکراین رخ داده، پایان عصر طلایی نفت زودتر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی به جای ۲۰۳۰ در ۲۰۲۶ اتفاق بیفتد و پس از آن تقاضا برای نفت سیر نزولی به خود بگیرد./ یورونیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨مشکل آب سیستان و بلوچستان از کجا شروع شد و چه کسانی مقصر اصلی بودند..؟ 🚨خوب گوش کنید و سپس بفرستید برای اون آدمهای ابلهی که در اثر استفاده زیاد از ماهواره ها عقل خود را از دست داده اند و شعار درود بر شاه سر میدهند. 🌸🌸🌸
🌎🌎🌎 ✅ نوکیسه کیست؟ و نوکیسه‌ها کیستند؟ 🔻«نوکیسگی» را اینگونه تعریف کرده‌اند: قشری که از لحاظ درآمد به طبقهٔ بالا ولی از لحاظ فرهنگ به طبقهٔ بسیار پایین جامعه و حتی نزدیک به لمپن‌ها قرار دارند؛ علاقهٔ بسیاری به خودنمایی، دیده شدن، عرض اندام و نوچه‌پروری دارند. 🔻نوکیسه‌ها، از یک طبقهٔ اجتماعی مبدأ به یک طبقهٔ اجتماعی مقصد پرتاب شده‌اند. این پرتاب ناگهانی بر اثر یک اتفاق با استفاده از رانت، دلالی، ارث، موج‌سواری و شرایط و التهابات اقتصادی رخ می‌دهد. آن‌ها، دیگر نه خود را به طبقهٔ اجتماعی مبدأ متعلق می‌دانند و نه با جایگاهی که اکنون کسب کرده‌اند، آشنایی دارند. به‌عبارتی از گذشتهٔ خود نفرت دارند و نسبت به اکنون خود دچار حقارت‌اند. 🔻نوکیسه برای این که به طبقهٔ پیشین خود اثبات کند که دیگر به آن‌ها تعلق ندارد و همچنین برای غلبه بر احساس حقارت خود در مقابل طبقه جدیدی که به آن پرتاب شده است، مجبور به تظاهر است و ساده ترین راه برای تظاهر، خرید دیوانه‌وار کالاهای لوکس، نمایش عروسی‌ها، میهمانی‌ها و خانه‌های آن‌چنانی است. 🔻فاجعهٔ اصلی از جایی آغاز می‌شود که ما، فیلم و عکس عروسی‌ها، میهمانی‌ها، اتوموبیل‌ها و خانه‌های آن‌ها را از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای همدیگر ارسال می‌کنیم. ما با این کار به مزدوران تبلیغاتی آن‌ها تبدیل می‌شویم که بی‌مزد و منت، به هدفی که آن‌ها در سر دارند نزدیکشان می‌کنیم و آن هدف چیزی نیست جز تظاهر و دیده شدن. 🔻جاهلان عصر جدید نوچه‌های جدید لازم دارند. عده‌ای با موبایل‌های‌شان، عکس و فیلم آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند و افتخار نوچگی آن‌ها را پذیرا می‌شوند. 🔻اما فاجعهٔ بزرگ‌تر وقتی رخ می‌دهد که هنگام تماشای فیلم عروسی‌ها و پارتی‌های این دسته، به جای آن که به فکر پس گرفتن حق خود باشیم، خودمان را جای این افراد می‌گذاریم و بر زندگی سطحی و انگل‌گونهٔ این افراد حسرت می خوریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا مصی علی‌نژاد، کشته و یا مبادله خواهد شد؟ اخیرا فیلمی از مصی‌ علی‌نژاد منتشر شده است که رسماً اعلام می‌کند که کاخ سفید در ایمیلی به او اعلام کرده که امکان حفاظت کامل از او نیست و مصی علی‌نژاد باید هویت خود را تغییر داده و در واقع پنهان شود. در پی انتشار این فیلم، تحلیل‌های زیادی صورت گرفته که برخی از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تحلیل اول: علی‌نژاد با تعدادی از آمریکایی‌ها مبادله خواهد شد. نظریه: احتمال وقوع این تحلیل بسیار ضعیف است، چرا که علی‌نژاد ارزش مبادله برای ایران ندارد و افراد و موضوعات مهمتری برای مبادله وجود دارد. تحلیل دوم: آمریکاییها او را خواهند کشت. نظریه: احتمال وقوع این اتفاق نیز بعید است، چرا که این کار برای آمریکا هزینه‌ی بی‌اعتمادی دارد و معاندین انقلاب، برای موضوعات مبارزاتی با ایران، دیگر به آمریکا اعتماد نخواهند کرد. تحلیل سوم: در هزینه فایده کردن، آمریکا به این نتیجه رسیده که هزینه‌هایی که تا کنون برای علی‌نژاد کرده فایده‌ای حاصل نشده و دیگر حاضر نیست برای او هزینه بیشتر بپردازد. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مالی، حفاظتی و همچنین هزینه‌هایی که ایران برای آمریکا در منطقه و دیگر نقاط دنیا فراهم آورده است می‌شود. نظریه: به نظر می‌رسد تحلیل سوم ، دقیقتر باشد و پس از شکست اغتشاشات ۱۴۰۱، آمریکا از مصی علی‌نژاد عبور کرده است. ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 📝با توجه به تحلیل فوق احتمال دیگر اینکه: از آنجائیکه مصی علی‌نژاد معلوم هزینه مالی و سیاسی زیادی را برای آمریکا دارد بهتر است مصی علی‌نژاد نامعلوم و بی هویت داشته باشه که هر زمان که بخواهند از اون بهره کشی لازم را داشته باشند برای شایعه های متفاوتی که ایجاد می کنند اما مصی خودشم میدونه که تغییر هویتش یعنی مرگ پس دست و پا میزنه تا این نشه ولی چیزی که از سیاست های آمریکا بر میاد آخر مجبور به حذف اون می‌شن اما ممکنه با یه ملیت و مذهب خاصی. # ایران قوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزمایش موشکی وزارت دفاع علت حادثهٔ گرگان بود 🔹یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفته: حادثهٔ گرگان در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داده و اخبار منتشر‌شده دربارهٔ ساقط‌شدن پهپاد صحت ندارد. 🔹در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سر جنگی این موشک قابلیت چند‌تکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر منجر به برداشت اشتباه و تلقی ۸ انفجار را ایجاد کرده است. خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته است.
وزارت دفاع: سامانه آزمایشی پدافندی در گرگان سقوط کرد سخنگوی وزارت دفاع: 🔹در مناطق کویری داخل کشور آزمایش‌های سامانه پهپادی و آفندی انجام می‌شود که در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی یکی از سامانه‌ها دچار نقص و متلاشی شدن شد که در اطراف شهر گرگان سقوط کرده است. 🔹خوشبختانه این مسئله تلفات جانی نداشته و اگر خسارت مادی به هموطنان وارد شده باشد از طرف وزارت دفاع جبران می‌شود. 🔹تیم‌های امدادی و عملیاتی در حال جمع‌آوری قطعات فرودآمده هستند. ضمن تشکر از اهالی شریف گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقی مانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری و جابجایی خودداری کنند تا تیم‌ها عملیاتی وظایف خود را در اسرع وقت به اتمام برسانند.
⚫️دومین بسیجی که در درگیری اخیر در حادثه تروریستی کور مورد هدف قرار گرفته بود در بیمارستان شیراز به شهادت رسید. 🔺پویا خوشنام یکی از ۴ بسیجی ممسنی است که در شامگاه ۲۵ شهریور توسط دو راکب موتور سوار در میدان معلم شهر نورآباد مورد هدف قرار گرفته بود.
من میدانم-با جلد.pdf
5.84M
📘فایل pdf کتابک من میدانم... 📣گفتمان مقابله با توطئه کشف حجاب 🌱 نویسندگان: حجت الاسلام علی طالبی دکتر رمضان شعبانی سارویی https://eitaa.com/Shabaniesarouie
🇮🇷 ‌‍📝قطر انتقال پول‌های ایران به دوحه را تایید کرد 🍃🌹🍃 🔻شبکۀ الجزیره به نقل از رویترز گزارش داد قطر به واشنگتن و تهران اطلاع داده پول‌های ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار به بانک‌هایی در دوحه منتقل شده است. 🔺رویترز همچنین مدعی شد هواپیمایی قطری در ایران آماده است ۵ زندانی آمریکایی و ۲ تن از بستگانشان را به‌زودی به دوحه منتقل کند.
رئیس بانک مرکزی: ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دوحه واریز شد.
69.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸خودتحقیری از موگرینی تا رونالدو! 🔹نگاهی به حاشیه‌های سفر بازیکن اروپایی به تهران 🔹 تیم النصر عربستان امروز با جت خصوصی‌اش در تهران نشسته است. اما حالا بیش از ۱۰روز است که فضای رسانه‌ای ایران از حضور رونالدو در ایران ذوق‌زده است؛ ذوق‌زدگی اغراق‌آمیزی که حتی رد آن را در میانه حرف‌های وزرای دولت هم می‌توان دید. اما آیا حضور بازیکن فوتبالی در سطح کریستیانو رونالدو در ایران این‌قدر ذوق دارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥وضعیت اسفناک در هتل اسپیناس؛ هواداران با شکستن یکی از درهای هتل وارد سالن شدند
🌹تصویری از اقامه نماز سید ابراهیم رئیسی در هواپیما ـــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال‌های اساسی رئیس جمهور در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی 🔹طبق آمار و گزارشات رسمی در سال گذشته میلادی بیش از هزار نفر از مردم توسط پلیس آمریکا به قتل رسیدند، چرا رسانه‌های غربی این‌موضوع را پیگیری نکردند؟ 🔹خانمی که چند روز پیش در یک فروشگاه در ایالت متحده مشکوک به سرقت بود توسط سه پلیس به قتل رسید، چرا رسانه های غربی موضوع اتهام این فرد را پیگیری نکردند؟ 🔹چرا تعرض به رنگین پوست‌ها دغدغه رسانه‌های غربی نیست؟ 🔹دختران ‌محجبه در فرانسه به علت داشتن حجاب از تحصیل باز مانده‌اند چرا به این موضوع پرداخته نمی‌شود؟ 🔹چرا از کشورهایی که صاحب قدرت هسته‌ای هستند سوالی نمی‌شود که به چه علت قدرت هسته‌ای دارید؟ 🔹در بیست سال حضور آمریکا در افغانستان بیش از ۱۸۰ هزار نفر کشته شدند و بیش از ۳۵ هزار کودک معلول شد، چرا حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان دغدغه رسانه‌های غربی نیست. میلیاردها دلار از پول مردم آمریکا در این زمینه هزینه شد. 🔹موضوع هسته‌ای، حقوق بشر، زن، حجاب، بهانه است.