🌐 شناسایی و دستگیری هسته اصلی یک شبکه خرابکاری و اغتشاش در استان قم
🔹فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب علیه السلام قم از شناسایی و دستگیری هسته اصلی یک شبکه خرابکاری در قم توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سازمان اطلاعات سپاه امام علی ابن ابیطالب (علیه السلام) خبر داد.
🔹اعضای اصلی این شبکه از سال ۱۳۹۸ در قم فعال بوده و اقدامات متعددی را با هدف اخلال در نظم عمومی استان از طریق تخریب اموال عمومی، بستن معابر و... انجام داده اند.
🔹ساخت بمب های دست ساز، تهیه کوکتل مولوتف (بیش از ۴۰۰ عدد)، آتش زدن سطل های زباله شهری و... در بازه های زمانی مختلف خصوصا اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از جمله فعالیت های این تیم بوده است.
🔻اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا رو به حجاب ربط ندید!
قابل توجه کسانی که میگویند مسائلی مثل حجاب را به شهدا ربط ندید شهدا برای خاک و وطن رفتند؛
فقط کافی است وصیتنامه شهدا بخوانیم.
این همه تاکید به حفظ #حجاب، این پرچم مسلمانی، در وصیت نامه های شهدا نشان دهنده چه چیزی است؟
🇮🇷
🔴قابل توجه باستان گراهایی که قصد ایجاد تقابل میان اسلام و ایران را دارند و تلاش می کنند با شبکه سازی و اتصال خودشان به دشمنان جمهوری اسلامی، آن را براندازی کنند!
♦️اقتدار و توان یک دولت انقلابی با پشتوانه قوی در میدان نظامی و امنیتی تحت رهبری حضرت امام خامنه ای "حفظه الله تعالی" می تواند میراث تاریخی مان را هم زنده کند و ثروت کهن به یغما رفته را به میهن بازگرداند.
⁉️دزد این میراث که بوده؟
همانهایی که به پشتوانه شان با این نظام مقدس خصومت می ورزید!
✍️ مریم اشرفی گودرزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اشاره رهبر انقلاب به سخنان یکی از راویان دفاع مقدس درباره تحول روحی یک جوان فریبخورده در اغتشاشات سال گذشته در اردوی راهیان نور و تاثیر زبان نرم.
تندرو ازنگاه مقام معظم رهبری کیست؟
تُندرو کسی است که پایبند انقلاب است. میانه رو کسی است که در مقابل خواسته های دشمنان تسلیم است. امروز از همه تندرو تر بنظر آنها بنده حقیر هستم! انقلابی را میگویند تندرو!
غیرانقلابی را میگویند میانه رو ! تُند رفتن در صراط مستقیم که چیز بدی نیست.سابِقُوا إِلی مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ، جلـــوتر_بـــرید...
909.pdf
410.6K
سلام علیکم . این متن نقاط قوت و ضعف دارد که البته نقاط قوت آن زیاد است ولی با متن مطلوب و مورد انتظار به خصوص مصوبات کمیسیون مشترک فاصله زیادی دارد که شاید مصلحت نظام ایجاب میکرد که لایحه مصوب کمیسیون تعدیل شود و از شدت آن کاسته شود و به نوعی از بیرون زدگی بخشی از افراط خاطی از دایره نظام جلوگیری شود. ولی با این حال موارد مد ستاد نظر در حد قابل پذیرش در متن آورده شده است که میتوان به موارد ذیل اشاره گردد: 1- در ماده ا6 بند 8 به شهرداریها تکلیف شده زمینه حضور آمران فراهم نماید. 2- در ماده 24 بند 1 وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تکلیف شده عوامل بدنام کننده امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی و اقدام پیشگیرانه کنند . 3- در ماده 28 بند 6 فراجا در تکلیف شده از آمران به معروف و ناهیان حمایت به موقع بصورت فردی و جمعی نماید . 4- در ماده 30 بند 1 بسیج تکلیف شده که اموزش بسیجیان و تشکلهای بسیج با همکاری ستاد انجام شود. 5- ماده 36 تماما مربوط به ستاد است که در بند 1 موضوع فرهنگ سازی و اموزش است که کلیه فعالیتهای معاونت فرهنگی و آموزشی ستاد را پوشش میدهد و در بند 2 کلیه وظایف معاونت اجتماعی و مطالبه گری را ازجمله ساماندهی تشکلها و صدور مجوز و ... و در بند 3 موضوع زمینه سازی حضور علاقمندان را که کلیه اقدامات تبلیغی و رسانه ای ستاد را شامل میشود. 6- در ماده 56 ممنوعیت تعرض به بانوان محجه 7- در ماده 57 اصل هشتم و همگانی بودن امر به معروف را یادآور شده لاکن تخلف آمران را مطابق متن اولیه لایحه قوه ولی قدری تلطیف شده تر برجسته کرده و در عوض در ماده 58 تمام قد از آمران به معروف حمایت شده است
🔰 مروری بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
💠درباره واقعه دفاع مقدس و
🔖اهمیت شناخت دفاع مقدس
✔️واقعه دفاع مقدّس یک برهه برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است.
◀️این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم.
♦️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت.
🔖زوایا و دیدگاههای مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس
🔍عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود مشاهده کرد:
1️⃣ از چه چیزی دفاع میشد؟
♦️انقلاب اسلامی
♦️جمهوری اسلامی
♦️تمامیت ارضی کشور
👈طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البتّه هدف جبههی اساسی و مهمّ دشمن انقلاب بود.
2️⃣ دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت؟
⭕️همه قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند و در حمله به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند.
📍گفته میشد مشوّق اصلی حمله به ایران هم آمریکاییها هستند
📌آمریکاییها:
❌جایگاه و آرایش نیروهای ما را نقشهبرداری میکردند به طور مداوم در اختیار آنها میگذاشتند.
🔺شیوههای راهکنشی را، یعنی تاکتیکی را، در اختیار صدّام قرار میدادند.
📌اروپاییها:
❌ فرانسویها پیشرفتهترین تجهیزات هوایی را در اختیار عراق قرار دادند.
❌آلمانیها امکانات تهیّه تسلیحات شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند و کمک کردند.
🔻بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند:
❌از امکانات زمینی و هوایی، هرچه میخواستند در اختیار او گذاشتند.
❌کشورهای عربی پول بیحساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفتوآمد.
👈 همه کمک کردند. مهاجم اینها بودند؛ ما چه؟
◀️ ما کمککنندهای نداشتیم؛ حتّی امکانات و تسلیحاتی که حاضر بودیم پول بدهیم بخریم، فراهم نمیشد مگر بندرت.
❇️ در یک چنین رویاروییای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد.
3️⃣ دفاعکنندگان چه کسانی بودند؟
🔍ظاهر دفاعکنندهها، ظاهر ارتش و ظاهر سپاه، یا به شکل همین تنظیمات متعارف دنیا بود امّا باطنش اصلاً شباهت به لشکرکشیهای دنیا نداشت.
🌟فرمانده این مجموعه ــ امام بزرگوار ــ یک مرد الهی بود؛
✨یک عنصر الهیِ بینظیر؛
✨در کنار دانش و فکر و تجربه دارای آن روح زلال و صفای معنوی بود؛
🔺لذا نفَسش تأثیر داشت.
🌟صبغه دینی دفاع مقدّس
🔻وقتی صبغه دینی هست، نتیجه این میشود که:
✨این جوان با شوق شهادت حرکت میکند برای اینکه برود جبهه.
✨خانوادهها، پدرها، مادرها، همسرها راضی میشدند به اینکه این جوان برود جبهه، برای خدا.
✨خطوط مقدّم جبههی ما، محراب عبادت بود.
🌟حضور عمومی ملت
♦️جبهه جنگ فقط منطقهی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه جنگ بود.
🔻در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛
👌اینجا پادگانها هم بودند:
📍مسجدها
📍هیئتها
📍دانشگاه
📍حوزه
📍مدارس و دبیرستانها هم بودند.
👌در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانوادهها، زنان خانهدار و دیگران هم بودند.
⬅️ نمیگویم همه آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایههای گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت.
❇️در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم دهها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد
4️⃣ آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟
🔹حفظ تمامیّت ارضی
🔸کشف عظمت تواناییهای ملّت
🔹ایمنسازی کشور از تهاجمهای نظامیِ محتمل
🔸شناخت ظرفیّتهای انسانی ملّت ایران
🔹گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی
🔸گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس
🔹رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور
💠درباره نیروهای مسلّح
❇️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعهای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند.
♦️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد؛
👈چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود میآورند، چه آنهایی که در داخل به وجود میآورند.
🔖نکتهای خطاب به خود نیروهای مسلّح
✔️منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛
👈یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود:
◀️باید تواضعتان بیشتر باشد،
◀️انعطافتان بیشتر باشد،
◀️توجّهتان به خدا بیشتر باشد.
❇️اقتدار با زبان خوش منافاتی و رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد.
✨با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد.
💡نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛
📍مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند.
☑️نیّتها را خدایی کنیم.
👈همین که شما:
🔹به مردم رحم میکنید
🔸به کشور میخواهید خدمت کنید
🔹میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند
🔺این نیّت خدایی است.
✨با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد.
📣#خبر
🔰از سوی نشر کتاب نیستان؛
تجدید چاپ «چرا بادبادکها همه چیز را فراموش میکنند؟!»
🔸کتاب «چرا بادبادکها همه چیز را فراموش میکنند؟!» آخرین مجلد از سهگانه فلسفه برای کودکان اثر سیدعلی شجاعی است که از سوی نشر کتاب نیستان به تازگی به چاپ دوم رسیده است.
سخنرانی رئیسجمهور پربازدیدترین سخنرانی در کانال سازمان ملل در یوتیوب.
بازدید سخنرانی دکتر رئیسی بیش از دو برابر بایدن و زلنسنکی بوده است.
خدا قوت آقای رئیسی، متشکریم.
✳️ ما وقت نداریم! 👇👇👇
✅ امروز برای شهدا ما وقت نداریم.
✍ ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم.
✅ با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است.
✍ ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم.
✅ چون فرد مهمی شد، نفس دغل ما.
✍ اندازه یک قبله دعا وقت نداریم.
✅ در کوفه تن غیرت ما خانه نشین است.
✍ بهر سفر کرببلا وقت نداریم.
✅ تقویم گرفتاری ما پر شده از زر.
✍ ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم.
✅ هر چند که خوب است، شهیدانه بمیریم.
✍ خوب است، ولی حیف که ما وقت نداریم.
❇️ برای شهدا وقت بگذاریم، چون این یاران سفر کرده برای ما وقت گذاشتند.
🌴 یاد و خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در هفته دفاع مقدس گرامی باد.
🔴
خبرهای خوب از ایران قوی
- داریم میشیم شاهراه تجاری
- داریم میشیم مهمترین کشور در ترانزیت کالا
- داریم میشیم تصمیم گیرنده اصلی منطقه
- داریم میشیم بزرگترین صادر کننده انرژی دنیا
- داریم میشیم بزرگترین صادرکننده پهپاد دنیا
😊
و یه خبر خوش دیگه اینکه پهپادهای ما از این پس مجهز به هوش مصنوعی شده و تا ٢٠٠٠ کیلومتری میتونه پرواز کنه
نیویرک تایمز
💥
و این یعنی از تهران بلند میشه تلآویو رو میزنه و این یعنی یه قدرت عظیم نظامی
✅
اینها دلخوشی الکی نیست
به این خبر دقت کنید
ایران به یک بازیگر جهانی در صادرات پهپاد تبدیل شده است
این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته ایران در حال تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی در صادرات پهپاد است و توانسته علیرغم تحریمها به این پیشرفت دست پیدا کند.
🚨
و یک خبری که جهان صنعت رو شوکه کرده
🔸
کجا هستند اون عده خود تحقیر که ببینند روسیه با اون قدرت حسرت پهپادهای ما رو میکشه و از همه مهمتر داره توربینهای گازی ما رو جایگزین توربینهای زیمنس آلمان میکنه
🔥
آره درست خوندید جایگزین توربینهای زیمنس آلمان
کی فکرش رو میکرد این همه قدرتمند بشیم
📈
الآن اگه به یک عده بگیم که رشد اقتصادی ما بعد از ده سال از صفر به پنج درصد رسیده، باور نمیکنند
رشد اقتصادی فصلی ایران به 5% رسید که در ۱۰ سال اخیر این رشد 0% بوده است
آینده روشن
👨✈️
یک خبر خوب دیگه اینه که یک بازوی قوی امنیتی دیگه به کشور اضافه شد
(سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی)
این سازمان در اولین اقدام خودش پنج جاسوس وابسته به اسرائیل که به منظور خرابکاری وارد کشور شده بودند رو دستگیر کرد، واقعا دمشون گرم.
👥
دوستان خوبم، لطفاً توجه کنید این همه خبرهای خوب و ناب براتون ارسال کردیم حالا یه یا علی بگید و این خبرها را بین دوستان و همگروهیهای خوبتون ارسال کنید تا شما هم در این ثواب شریک شده باشید .
درود بر رزمندگان فضای مجازی
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفرج
حجاب
امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️افسردگی در کدام استانها بیشتر است؟
👤ناظری عضو انجمن روانپزشکان ایران:
🔹تهران با بیشترین تعداد ابتلا به افسردگی در صدر استانهای کشور قرار دارد و گیلان و یزد نسبت به سایر استانها از وضعیت مطلوبتری برخوردارند.
🔹بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایجترین اختلالات روانپزشکی بوده که در کشور تعداد مبتلایان در زنان ۲ برابر مردان است.
🔹نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بیمیلی به فعالیتهای لذتبخش، عذاب وجدان، دردهای جسمانی بدون منشاء، افکار منفی و حتی خودکشی از علائم بیماری افسردگی محسوب شده که در زندگی فردی و اجتماعی بیمار تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که درصورت شیوع بالا در جامعه میتواند آسیبهای به مراتب سنگینتر به بدنه جامعه وارد کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟧 #چهار_زاویه در تحلیل کلان
🟥 آموزش نگاه کلان (#راهبردی) به دفاع مقدس توسط رهبر انقلاب
🔻چهار جهتی که در تحلیل هر پدیده، از جمله دفاع مقدس بکار بستند👇
1️⃣ ما در دفاع مقدس از چه چیزی دفاع کردیم؟
2️⃣ در برابر چه کسی؟
3️⃣ به وسیله چه کسانی؟
4️⃣ چه دستاوردهایی داشت؟
🔺بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت👆
🔴 زیارت امام زمان علیه السلام در روز جمعه
🔵 السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
#امام_زمان
پیش خود گفتم حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین (ع) قرار نگرفته است؛ لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید، نصف دارایىام را به او ببخشم و دختر خود را به عقد او درآورم.
شما آمدید و مصراع دوم را گفتید. دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است. طلبه گفت: مصراع اول چه بود؟ راجه گفت: من گفته بودم: به ذره، گر نظر لطف، بوتراب کند، طلبه گفت: مصراع دوم از من نیست، بلکه لطف خود امیرالمؤمنین (ع) است. راجه سجده شکر کرد و خواند:
به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند.
☘️🌿🌸🍀☘️
شیخ حسین انصاریان:
در استانبول با مفتی اعظم ترکیه ملاقاتی داشتم که یک ساعت طول کشید و خیلی ملاقات خوبی بود.
به مفتی اعظم استانبول گفتم: دوست دارم علت شیعه بودن ما را از ما بپرسید.
گفت: خودتان بفرمایید.
جلد اول تفسیر فخر رازی (از عالمان سنی مذهب) را آوردم و باز کردم. در بحث بسم الله که فخر رازی میگوید: چند مکتب در بسمالله فتوا و حکم دادهاند.
رفتم دنبال نماز حضرت علی بن ابیطالب (ع) که همراه با پیغمبر اکرم (ص) بوده است تا ببینیم ایشان در نماز با بسمالله چهکار میکرده، دیدم علی بن ابیطالب (ع)، بسمالله را در تمام نمازهایش میخوانده و بلند هم میخوانده، من به همان سیره علی نماز میخوانم.
فخر رازی بعد این جمله را نوشته که «من اتخذ علیاً امامه فی دینه و دنیاه فقد استمسک بالعروة الوثقی».
گفتم آقای مفتی! ببینید شما به ما مدرک واقعی دادید که هر که علی (ع) را در دین و دنیایش امام خود قرار دهد به ریسمان محکم چنگ زده است، مفتی اعظم ترکیه واقعاً مبهوت ماند که چه پاسخی بدهد.
استاد انصاریان در ادامه سخنان خود به حکایت شیرین دیگری با محوریت مولا علی بن ابیطالب اشاره کرد و حکایت را اینگونه نقل کرد:
*طلبهای که به لوسترهای حرم امیرالمؤمنین (ع) اعتراض داشت
یکى از طلبههاى حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیرقابل تحملى بود. روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهر حضرت امیرالمؤمنین (ع) عرضه مىدارد: شما این لوسترهاى قیمتى و قندیلهاى بىبدیل را به چه سبب در حرم خود گذاردهاید، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم؟!
شب امیرالمؤمنین (ع) را در خواب مىبیند که آن حضرت به او مىفرماید: اگر مىخواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل (نوعی سبزی) و فرش طلبگى است و اگر زندگى مادى قابل توجهى مىخواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد به خانه فلان کس مراجعه کنى، چون حلقه به در زدى و صاحبخانه در را باز کرد به او بگو: به آسمان رود و کار آفتاب کند.
پس از این خواب، دوباره به حرم مطهر مشرف مىشود و عرضه مىدارد: زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله مىدهید؟! بار دیگر حضرت را خواب مىبیند که مىفرماید: سخن همان است که گفتم، اگر در جوار ما با این اوضاع مىتوانى استقامتورزى اقامت کن، اگر نمىتوانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: به آسمان رود و کار آفتاب کند.
پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن، کتابها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مىرساند و اهل خیر هم با او مساعدت مىکنند تا خود را به هندوستان مىرساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مىگیرد. مردم از اینکه طلبهاى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد، تعجب مىکنند.
وقتى به در خانه آن راجه مىرسد در مىزند، چون در را باز مىکنند، مىبیند شخصى از پلههاى عمارت به زیر آمد، طلبه وقتى با او روبرو مىشود، مىگوید: به آسمان رود و کار آفتاب کند. فوراً راجه پیشخدمتهایش را صدا مىزند و مىگوید: این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگىاش وى را به حمام ببرید و او را با لباسهاى فاخر و گران قیمت بپوشانید.
مراسم به صورتى نیکو انجام مىگیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مىشود.
فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف، چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پرزینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند. از شخصى که کنار دستش بود، پرسید: چه خبر است؟
گفت: مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است. پیش خود گفت: وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است. هنگامى که مجلس آراسته شد، راجه به سالن درآمد. همه به احترامش از جاى برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست.
او نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت: آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مىشود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم و همه مىدانید که اولاد من منحصر به دو دختر است؛ یکى از آنها را هم براى او عقد مىبندم و شما اى عالمان دین، هماکنون صیغه عقد را جارى کنید.
چون صیغه جارى شد طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود، پرسید: شرح این داستان چیست؟
راجه گفت: من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین (ع) شعرى بگویم، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم. به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم. مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود. به شعراى ایران مراجعه کردم. مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمىزد.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸#شلوار، لباس حیامندانهای نیست!🔸
👖 این «کت و شلوار»، لباس [فرهنگ] ما نیست، چرا؟ چون وقتی شلوار، چاقی و لاغری و برجستگیهای بدن را کامل نشان بدهد، این #کاسیاتٌ_عاریاتٌ (1) میشود دیگر!
«کاسیات عاریات» معنایش فقط این نیست که لباس توری میپوشد و بدنش از زیر آن پیداست؛ ممکن است بدن از زیر لباس پیدا نباشد، اما حجمش و وضعش پیدا باشد. فلسفۀ پوشیدن لباس چه بود؟ برای «ستر» بود. درست است؟ خب این چه ستری شد؟
👖 یک دانشجویی چندین سال قبل به من نامه نوشته بود. گفت: شما حساسید روی موی دخترها که از زیر چادر بیرون نباشد، اما هیچ فکر میکنید لباس و شلوار تنگ پسرها هم عامل تحریککننده است؟
👖 در برخی #ورزشها [مثل کشتی و وزنهبرداری]، یک شورتی پایشان میکنند که کل آن چیزی که نباید نمایان بشود، از پیش و پس پیداست! این چه انسانیتی است؟ اینها شرم ندارند؟ #لباس_انسانی باید یک طوری باشد که حجم بدن پیدا نشود. من میدانم اینها توجه ندارند که این لباسِ اسلامی آنها نیست؛ غربیها این لباس را به اینها تحمیل کردند. لباسی که مسلمانها داشتند یک پیراهن بود تا زانو که تمام این حجم را میگرفت. اما الان یک شلوار پایشان میکنند که وقتی انسان راه میرود، دقیقاً چین و چروکها مشخص میکند که زیرش چاق است یا لاغر است! این بد است! نه تنها برای زن، بلکه برای مرد هم بد است. #لباس_روحانیت، یک نوع لباس اسلامی است که اصالتش را حفظ کرده است. ظاهر لباس، حجم اندام را نشان نمیدهد و ستر میکند.
————
(1) کاسیاتٌ عاریاتٌ: پوشیدگانی که در واقع برهنهاند. / اشاره به حدیث نبوی.