eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.6هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
249 ویدیو
19 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 ‎نقشه کانال: eitaa.com/ShiaTowhid/7 گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «سه مهمِ جاری در زندگی» یکم؛ «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى»؛ باید از خداوند متعال درخواست کرد تا به لطف خود نیت‌ها و انگیزه‌های پاک، نورانی و الهی بنده‌اش را فزون فرماید. برخی در رسیدن به نیت‌های الهی توفیق بیش‌تری دارند. اما برخی دیگر حتی با گذشت هفته‌ها، هیچ نیت الهی و پاکی در وجودشان پدیدار نمی‌گردد. دوم؛ انگیزه‌های الهی مراتبی دارد؛ هراس از دوزخ و اشتیاق به بهشت نیز از مصادیق نیت‌های الهی و مورد تأیید خداوند است. اما آنچه برترین نیت و انگیزه است، به‌جا آوردن اعمال صالح و پرهیز از مَنْهیّات (امور نهی‌شده)، تنها برای رضای الهی است؛ چه بهشت و دوزخ (دنیوی و اخروی) در کار باشد و چه نباشد! سوم؛ با این وصف، هر فرد باید در خود ببیند که چنین انگیزه‌هایی، تا چه اندازه در او جریان دارد؟! اگر جریان نیت‌های الهی اندک است، بهتر است دعای «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى» حفظ و پیوسته در نمازها و در قنوت‌ها خوانده شود. چهارم؛ افزایش انگیزه‌های الهی و نورانی، سبب می‌شود تا به‌صورت ملکه و یک خو درآید. به‌گونه‌ای که جریان آن، تمام زندگی را پُر کرده و دوری از آن برای فرد بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. پنجم؛ «اللَّهُمَّ … وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَکَ یَقِینِى»؛ باید از پروردگار مسئلت کرد تا با قدرت مطلقه خود، یقینِ فرد را صحت (کیفیت) و شدت (کمیت) بخشد. با وجود یقین، انگیزه‌ها و نیت‌های الهی و نورانی خواهند شد. البته با ترکیب دیگر این عبارت، می‌توان معنای دیگری برداشت کرد؛ خدایا! یقین مرا به آنچه که نزد توست، کامل فرما! این معنا درست به حقیقتِ قرآنیِ «مَا عِندَكُمۡ یَنفَدُ وَ مَا عِندَ ٱللَّهِ بَاقࣲ» (فناپذیری هر آنچه جز نزد خداست» و «لَاۤ أُحِبُّ ٱلۡـَٔافِلِینَ» (روی‌گردانی از هر آنچه فناپذیر است)، اشاره دارد. ششم؛ «اللَّهُمَّ … وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّى»؛ باید از خداوند تقاضا کرد تا گذشته سیاه، پُرخطا و پُرگناه را جبران و اصلاح فرموده و راه را برای ورود به پیشگاه طاعت خداوندی و پیروی از پیامبران و اهل‌بیت علیهم‌السلام هموار نماید. نکته قابل توجه آن که اگر خاطره گناهان گذشته مدام در ذهن خطور می‌کند، باید این فراز را پیوسته در سجده‌ها و قنوت‌ها زمزمه کرد. هفتم؛ پشیمانی از گناه، تصمیم به جبران و همت‌ورزی در پرهیز از ارتکاب دوباره، طبق تعالیم قرآنی، سبب بخشش و تبدیل گناهان به حسنات است. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1322 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1320 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه پنجم | 13 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 16 مگابایت ـــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهم؛ «سه مهمِ جاری در زندگی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه بیست‌و‌چهارم ~ 6 دقیقه | 15 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1320 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
دهم؛ «سه مهمِ جاری در زندگی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد #مؤیدی رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات
سه جهان‌بینی توحیدی در سه دعا با مضامین عالی به توصیه استاد این سه دعا را باید حفظ کرد و در قنوت‌ها و سجده‌ها از خدای متعال مسئلت کرد. اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَکَ یَقِینِى وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّى @ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک درس اخلاق واقعی ... هر چند این پست شاید در ظاهر با فضای محتوایی «توحید تشیع» مرتبط نباشد، اما در واقع، تجسم تعالیم قرآنی و معانی بسیاری از مناجات‌هاست. او دو پسر از دست داده؛ پدران می‌فهمند که او چه می‌کِشد! او از غم فرزندانش متأثر است؛ اما تأثر بالاتر او به‌خاطر غبطه او به نورانیّت دیگر رزمنده‌هاست. خدایش بیامرزد؛ اما شاید او نمی‌دانست که ده‌ها سال بعد، گفتارش دل‌های بسیاری را زنده به رحمت خدا، تازه به لطف الهی و شاداب به ایمان خواهد کرد. شما هم دل‌های دیگران را زنده کنید ... —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
◆ بخش دوم #فهرست ویدیوکلیپ‌های #رمضانیه ۱۴۰۱ حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد #مؤیدی شانزده؛ «عبودیت در
بازه زمانی و به پایان رسیده است. لطفا از واریز هر مقدار مبلغی بدون اطلاع قبلی به ادمین (@ST_A01) جداً خودداری فرمایید. مبالغی که پس از زمان انتشار این اطلاعیه واریز شوند، در امور خیر دیگر (حمایتی، فرهنگی و ...) هزینه خواهد شد. ‌
■ توحید تشیع ■
◆ بخش اول #فهرست ویدیوکلیپ‌های #رمضانیه ۱۴۰۱ حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد #مؤیدی یک؛ «مُلک و ملکوت ا
ویدیوکلیپ‌های 1401؛ گزیده‌هایی از مواعظ اخلاقی‌ــ‌تهذیبی حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد در شرح دعای شریف مکارم‌الأخلاق (از صحیفه مبارکه سجادیه علیه‌السلام) از ابتدا تا امروز ... ‏eitaa.com/ShiaTowhid/1260
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ششم | 14 آذرماه 1400 ~ 22 دقیقه | 6.5 مگابایت ـــــــــــ
11_Makarem06-00540303.11511428_کفایت‌گری خدا در امور.mp3
4.44M
یازدهم؛ «کفایت‌گری خدا در امور» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه ششم | دقیقه یکم ~ 4 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1330 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «کفایت‌گری خدا در امور» یکم؛ «وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الِاهْتِمَامُ بِهِ»؛ فراهم آوردن و تأمین بسیاری از امور دنیوی، مورد دغدغه و نگرانی انسان و سرگرم‌کننده اوست. برخی غیر ضروری و برخی حتی جزو ضروریات است! اما به هر حال تمام ساعات شبانه‌روز آدمی را پُر کرده و او را به خود مشغول می‌سازند. چه بهتر که خدای قدیر علی‌الإطلاق، انسان را حمایت و در تأمین آن، او را کفایت فرماید. دوم؛ اما گاه انسان به زیاده‌خواهی دچار شده و در سراشیبی آن سقوط می‌کند. اگر چنین است، باید از خداوند قناعت‌پیشگی تقاضا کند. این راه امتداد دارد و هیچ خط پایانی برای حرص‌زدگی و پریشان‌خاطری آن دیده نمی‌شود. تجربه همه افراد گویای آن است که «رسیدن به آرامش با برخورداری از دنیا» یک گمان پوچ است. سوم؛ با شدت گرفتن حرص و غرق شدن در دنیاخواهی، رفته‌رفته انسان به حالی می‌رسد که دیگر مبدأ و معاد را به کلی فراموش می‌کند. باید از پروردگار، قطع این زنجیره طولانی را درخواست کرد. چهارم؛ اما در تأمین آنچه که برای معیشت و روند معمول زندگی ضرورت دارد، باید از خدا خواست تا با هدایت‌های خود بنده‌اش را به نتیجه برساند. چنانکه شخص، برای علاج یک بیماری، در پی دارو و پزشک می‌رود، باید از خداوند بخواهد تا او را به هدف اصلی (درمان نهایی) برساند؛ هر چه که بنده کمتر در این شرایط باقی بماند، برای او بهتر است. پنجم؛ تمام این راه‌های روشن که از هر گونه آفت و خطری در امان است، در تعالیم قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌روشنی دیده می‌شود. انسان با رعایت این دستورالعمل‌ها، به دلی آرام و الهی می‌رسد که از اطمینان خداوندی سیراب می‌شود. ششم؛ چنانکه در ادعیه آمده است، انسان باید از پیشگاه ربوبی قناعت و برکت درخواست کند. چرا که با برخورداری از روح قناعت، از حرص و آز در امان مانده و با جریان یافتن برکت در آنچه که خداوند به او عطا فرموده، همه آن را تا آخرت و برای زندگی ابدی خود امتداد می‌دهد. چرا که برکت، یعنی راه یافتن دارایی‌های دنیوی به عالم آخرت و زندگی ابدی! نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1330 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1328 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یازدهم؛ «کفایت‌گری خدا در امور» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه ششم | دقیقه یکم ~ 5 دقیقه | 11 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1328 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
‌«دعای مجیر» در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار و از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده است؛ دعایى است که جبرئیل براى آن‏ حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند، آورد و کفعمى در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده است. در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده و از جمله آن، اینکه هر که این دعا را در «ایام البیض» (روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم) ماه رمضان بخواند، گناهش آمرزیده مى‏‌شود؛ هر چند به‌تعداد دانه‌‏هاى باران، برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد. خواندن آن براى شفاى‏ بیمار، اداى دین، بى‌نیازى، توانگرى و رفع غم و اندوه سودمند است. متن دعای مجیر: eitaa.com/ShiaTowhid/1332
■ توحید تشیع ■
‌ ‌«دعای مجیر» در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار و از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده است
‌ «دعای مجیر» بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سُبْحَانَکَ یَا اللهُ تَعَالَیْتَ یَا رَحْمَانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَحِیمُ تَعَالَیْتَ یَا کَرِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَلِکُ تَعَالَیْتَ یَا مَالِکُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قُدُّوسُ تَعَالَیْتَ یَا سَلامُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُؤْمِنُ تَعَالَیْتَ یَا مُهَیْمِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَزِیزُ تَعَالَیْتَ یَا جَبَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُتَکَبِّرُ تَعَالَیْتَ یَا مُتَجَبِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا خَالِقُ تَعَالَیْتَ یَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُصَوِّرُ تَعَالَیْتَ یَا مُقَدِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا هَادِی تَعَالَیْتَ یَا بَاقِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَهَّابُ تَعَالَیْتَ یَا تَوَّابُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَتَّاحُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْتَاحُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَیِّدِی تَعَالَیْتَ یَا مَوْلایَ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَرِیبُ تَعَالَیْتَ یَا رَقِیبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُبْدِئُ تَعَالَیْتَ یَا مُعِیدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَمِیدُ تَعَالَیْتَ یَا مَجِیدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَدِیمُ تَعَالَیْتَ یَا عَظِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا غَفُورُ تَعَالَیْتَ یَا شَکُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا شَاهِدُ تَعَالَیْتَ یَا شَهِیدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَنَّانُ تَعَالَیْتَ یَا مَنَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا بَاعِثُ تَعَالَیْتَ یَا وَارِثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُحْیِی تَعَالَیْتَ یَا مُمِیتُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا شَفِیقُ تَعَالَیْتَ یَا رَفِیقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا أَنِیسُ تَعَالَیْتَ یَا مُونِسُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا جَلِیلُ تَعَالَیْتَ یَا جَمِیلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا خَبِیرُ تَعَالَیْتَ یَا بَصِیرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَفِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مَلِیُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَعْبُودُ تَعَالَیْتَ یَا مَوْجُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا غَفَّارُ تَعَالَیْتَ یَا قَهَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَذْکُورُ تَعَالَیْتَ یَا مَشْکُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا جَوَادُ تَعَالَیْتَ یَا مَعَاذُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا جَمَالُ تَعَالَیْتَ یَا جَلالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَابِقُ تَعَالَیْتَ یَا رَازِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا صَادِقُ تَعَالَیْتَ یَا فَالِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَمِیعُ تَعَالَیْتَ یَا سَرِیعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَفِیعُ تَعَالَیْتَ یَا بَدِیعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَعَّالُ تَعَالَیْتَ یَا مُتَعَالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَاضِی تَعَالَیْتَ یَا رَاضِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَاهِرُ تَعَالَیْتَ یَا طَاهِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَالِمُ تَعَالَیْتَ یَا حَاکِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا دَائِمُ تَعَالَیْتَ یَا قَائِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَاصِمُ تَعَالَیْتَ یَا قَاسِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا غَنِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مُغْنِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَفِیُّ تَعَالَیْتَ یَا قَوِیُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا کَافِی تَعَالَیْتَ یَا شَافِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُقَدِّمُ تَعَالَیْتَ یَا مُؤَخِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا أَوَّلُ تَعَالَیْتَ یَا آخِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ظَاهِرُ تَعَالَیْتَ یَا بَاطِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَجَاءُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْتَجَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ذَا الْمَنِّ تَعَالَیْتَ یَا ذَا الطَّوْلِ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَیُّ تَعَالَیْتَ یَا قَیُّومُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَاحِدُ تَعَالَیْتَ یَا أَحَدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَیِّدُ تَعَالَیْتَ یَا صَمَدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرٌ سُبْحَانَکَ یَا قَدِیرُ تَعَالَیْتَ یَا کَبِیرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَالِی تَعَالَیْتَ یَا مُتَعَالِی (عَالِی‏) أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَلِیُّ تَعَالَیْتَ یَا أَعْلَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَلِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مَوْلَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ذَارِئُ تَعَالَیْتَ یَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا خَافِضُ تَعَالَیْتَ یَا رَافِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُقْسِطُ تَعَالَیْتَ یَا جَامِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُعِزُّ تَعَالَیْتَ یَا مُذِلُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَافِظُ تَعَالَیْتَ یَا حَفِیظُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَادِرُ تَعَالَیْتَ یَا مُقْتَدِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَلِیمُ تَعَالَیْتَ یَا حَلِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَکَمُ تَعَالَیْتَ یَا حَکِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُعْطِی تَعَالَیْتَ یَا مَانِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ضَارُّ تَعَالَیْتَ یَا نَافِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُجِیبُ تَعَالَیْتَ یَا حَسِیبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَادِلُ تَعَالَیْتَ یَا فَاصِلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا لَطِیفُ تَعَالَیْتَ یَا شَرِیفُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَبُّ تَعَالَیْتَ یَا حَقُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَاجِدُ تَعَالَیْتَ یَا وَاحِدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَفُوُّ تَعَالَیْتَ یَا مُنْتَقِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَاسِعُ تَعَالَیْتَ یَا مُوَسِّعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَءُوفُ تَعَالَیْتَ یَا عَطُوفُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَرْدُ تَعَالَیْتَ یَا وِتْرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُقِیتُ تَعَالَیْتَ یَا مُحِیطُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَکِیلُ تَعَالَیْتَ یَا عَدْلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُبِینُ تَعَالَیْتَ یَا مَتِینُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا بَرُّ تَعَالَیْتَ یَا وَدُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَشِیدُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْشِدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا نُورُ تَعَالَیْتَ یَا مُنَوِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا نَصِیرُ تَعَالَیْتَ یَا نَاصِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا صَبُورُ تَعَالَیْتَ یَا صَابِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُحْصِی تَعَالَیْتَ یَا مُنْشِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سُبْحَانُ تَعَالَیْتَ یَا دَیَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُغِیثُ تَعَالَیْتَ یَا غِیَاثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَاطِرُ تَعَالَیْتَ یَا حَاضِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ذَا الْعِزِّ وَ الْجَمَالِ تَبَارَکْتَ یَا ذَا الْجَبَرُوتِ وَ الْجَلالِ سُبْحَانَکَ لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ
وَ صَلَّى اللهُ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
12_Makarem07-06030952_زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد.mp3
3.35M
دوازدهم؛ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه ششم ~ 3 دقیقه | 3 نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1337 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» یکم؛ زیرک‌ترین فرد، طبق فرمایش رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، آن است که در اندیشه و دغدغه سعادتمندی خود در حیات ابدی است. دوم؛ فهم و درکِ کامل ِ حیات ابدی برای اهل دنیا ممکن نیست. اما بنا بر آنچه که قرآن کریم می‌فرماید، هر انسان پنجاه موقِف (محل توقف و پاسخ‌گویی) پیش روی خود دارد که هر یک هزار سال به طول خواهد انجامید. آیا نباید برای این مهم کوشید؟! سوم؛ با مجاهدت و انگیزه‌های الهی می‌توان در زندگی دنیوی، لحظاتی را ایجاد کرد که همچون «لیلةالقدر» ارزشی بالاتر از هزار ماه داشته باشد. «توبه‌های ناب» یکی از آن‌هاست. بازتاب این لحظات در زندگی پس از مرگ این است که شخص مواقف را بسیار سریع‌تر از آنچه که دیگران می‌گذرانند، پشت سر می‌گذارد؛ درست مانند مسافری که به قصد مقصدی، با هواپیما می‌رود و مسافری دیگر به‌سوی همان مقصد از راه زمین! چهارم؛ مطالعه کتاب «سیاحت غرب» که تألیف عالم ربانی و فقیه قطعی مرحوم آیت‌الله قوچانی است، حتما مورد مطالعه قرار گیرد. در این کتاب، مؤلف هرگز خیال‌پردازی نکرده و طبق مشاهدات خود و به قدر مجال، احوال عوالم غیب را به قلم آورده است. پنجم؛ کودن‌ترین فرد نیز طبق فرمایش رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، کسی است که از هوای نفْس پیروی کرده و حیات ابدی خود را به آتش کشانیده است؛ به‌گونه‌ای که اگر مرگ او فرا رسد، جز دستانی خالی و توشه‌ای تهی ندارد. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1337 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1335 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوازدهم؛ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه ششم ~ 3 دقیقه | 8 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1335 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
دوازدهم؛ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد #مؤیدی رمضانیه 1401 برگرفته از سلس
زندگی مورد تأیید رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ... همه می‌توانند خود و زندگی خود را با این معیار طلایی که برگرفته از حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله است، بسنجند. ‌
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
13_Makarem07-09591651_بازندگانِ در قیامت.mp3
5.2M
سیزدهم؛ «بازندگانِ در قیامت» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 5 دقیقه | 5 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1342 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «بازندگانِ در قیامت» یکم؛ با فرا رسیدن مرگ، قیامت صغرای انسان آغاز می‌گردد. در آن موعد انسان میزان حق را درک کرده و به‌خوبی در می‌یابد که تا چه اندازه در پیشگاه الهی کرامت و وزنه حق کسب کرده است. دوم؛ آنان که بر پایه کفر و انکار حق زندگی کرده و همواره آفرینش را بی‌مبدأ، بی‌مقصد و بی‌مالک می‌دانند، همه اعمال‌شان به هبط و تباهی دچار می‌شود؛ هر چند در پندار خود چنین گمان می‌داشتند که به سعادت خواهد رسید. سوم؛ آن که اعمالش تباه شده، در حالی به سرای ابدی کوچ می‌کند که دستانش خالی و محروم از هر گونه وزنه حقی است. آنان پاداش بی‌وزنی خود را در میزان حق دریافت می‌کنند؛ نامش «جهنم» است! چهارم؛ آنان که سرنوشتی این‌چنین دارند، جهان‌بینی‌شان در زندگی دنیا سراسر کفر و بی‌توجهی به مبدأ و معاد بوده و روزگارشان هم پُرگناه و بدون هر گونه توبه‌گزاری سپری شده است. نتیجه این زندگی، انکار توجیه‌گرانه هر نشانه‌ای از آیات الهی و تمسخر رسولان خداوند است که به سرچشمه هستی فرا می‌خواندند. پنجم؛ کودن‌ترین افراد که هیچ همتی جز زندگی دنیا ندارند، همینانند. این افراد در هنگامه مرگ متوجه حقیقت می‌شوند؛ اما افسوس که هیچ وزنه‌ای که در میزان حق سنگینی کند، کسب نکرده‌اند. آنان در قیامت، حتی کمترین سبب اتصال و کوچکترین روزنه صدقی به‌سوی خداوند نخواهند داشت. همه اعمال نیز به صورت جهنم و اغلال، تمثّل پیدا خواهد کرد. ششم؛ «خداوندا! مرا در اموری به کار گیر که در آخرت از آن سؤال و مؤاخذه خواهی کرد!» انسان برای آن که بتواند اجازه صعود به مراتب عالی و عالَم نور را به دست آورد، باید در آن روز با روسفیدی و دستانی پُر در حساب‌رسی حاضر شود؛ نه مثل آنان که با دستان خالی و روی سیاه در حساب‌رسی مردود و به دَرَکات دوزخ افکنده می‌شوند! نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1342 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1340 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیزدهم؛ «بازندگانِ در قیامت» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 5 دقیقه | 13 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1340 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
14_Makarem07-26543046_دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام.mp3
3.62M
چهاردهم؛ «دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 4 دقیقه | 3 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1346 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام» یکم؛ اگر انسان به‌حقیقت، از دنیادوستی فاصله بگیرد، در عالم نور و نوریان وارد شده و با عشق‌ورزی به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بیت طاهرین علیهم‌السلام در خواهد یافت که هیچ وجودی در آفرینش برتر، پاک‌تر و مقرب‌تر از ایشان نیست. دوم؛ خداوند متعال در قرآن کریم، هر گونه توجه غیر الهی را با عنوان «رِجْس» (شرک خفی) خوانده است. این در حالی است که پروردگار در آیه مبارکه تطهیر، اهل‌بیت علیهم‌السلام را از هر گونه رجس، پاک و مطهر بر می‌شمارد؛ چرا که در جان‌های قدسی حضرات معصومین علیهم‌السلام هیچ اثری از هیچ گونه رجسی (خودبینی، دنیابینی و به کلی ناخدابینی) نیست. سوم؛ هر چه هست، عشق و محبت الهی است که در جان‌های مبارک اهل‌بیت علیهم‌السلام موج می‌زند (التّامّینَ في مَحبّةِ الله). نوری‌ترین، زلال‌ترین، قدسی‌ترین و الهی‌ترین قلب‌ها از آن ایشان است. چهارم؛ انسان باید ببیند که در پی چه امام و رهبری به راه افتاده است؟ آیا با وجود چنین نورهای درخشانی، امام نور را رها کرده و به‌دنبال امام نار (آتش) شتافته است؟ پنجم؛ انسان که برای عادی‌ترین و متداول‌ترین حرفه‌ها (نجاری، بنایی، خیاطی و ...) باید در خدمت استاد تعلیم ببیند، چگونه است که برای عالی‌ترین اهداف که همان انسانیت و بندگی محض در پیشگاه حضرت رب است، ادعا می‌کند که خود راه را می‌داند! باید از آنان که گفتند «کفانا کتاب الله»، پرسید که از «کتاب الله» چه می‌دانید؟ ششم؛ آن که علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام را کنار زد، به این دلیل بود که خود در مراتب توحیدی هیچ رشدی نکرده بود؛ پس برای مقابله با علی علیه‌السلام باید او را پایین می‌کشید. به طور کلی، آن که در ضلالت است نمی‌تواند باور کند کسی در مرتبه‌ای والاتر است. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1346 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1344 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهاردهم؛ «دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 4 دقیقه | 9 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1344 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هشتم | 21 آذرماه 1400 ~ 23 دقیقه | 7 مگابایت ــــــــــــ
15_Makarem08_00480700_داستان بازی‌های نفس.mp3
5.36M
پانزدهم؛ «داستان بازی‌های نفْس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هشتم | دقیقه یکم ~ 6 دقیقه | 5 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1349 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «داستان بازی‌های نفْس» یکم؛ دشمن‌ترینِ دشمنان انسان، نفْس اَمّاره (امرکننده به بدی‌ها) است که عموم افراد به بدخواهی‌های او دچار شده‌اند. نفْس اماره، خود را پیش از هر چیز دیگر قرار داده و منافع همه چیز را برای خود می‌خواهد؛ در غیر این صورت، حاضر است همه چیز از بین برود. دوم؛ یکی از پیامدهای حکم‌رانی نفْس در وجود انسان، این است که بدبینی و منفی‌نگری به خدای متعال و خلق او ایجاد می‌کند. تا جایی که در نهایت انسان را به وادی آشفته‌حالی و پریشان‌خاطری می‌اندازد. سوم؛ انسان خیال می‌کند که برطرف شدن نیازمندی‌هایش (مثل ثروت، مسکن و مَرکب) مایه آرامش خاطر خواهد بود؛ در حالی که می‌بیند پس از رسیدن به همه آن‌ها، نتیجه‌ای کامل عکس گرفته و ناخوشی می‌کند. چرا که انسان با خیال‌پردازی‌ها، خوش است و با خیال‌پردازی‌ها، ناخوش ...! چهارم؛ برای اینکه زندگی بر پایه خیال‌پردازی (غیرواقعیات) بنا نشود، انسان باید همیشه نقاط مثبت (واقعیات) خود را در ارتباط با خداوند در نظر بگیرد. مثل نعمت بزرگ سلامتی که خداوند به عموم افراد عطا فرموده است. بسیاری از آنان که در مقصد آرزوهای ما قرار دارند، از نعمت سلامتی که ما از آن برخورداریم، محروم‌اند. پنجم؛ مرحوم آیت‌الله بهجت به این مضمون می‌فرمودند که آیا اگر میلیاردها تومان در اختیار داشته باشی، اما بخشی از سلامتی خود را از دست داده باشی، حاضری دارای خود را برای به دست آوردنِ دوباره سلامتی هزینه کنی؟! پاسخ همه به این پرسش، مثبت است. حال با خود فکر کنید که همین الان، از همان نعمت سلامتی که حاضری برای آن میلیاردها تومان هزینه کنی، برخورداری! ششم؛ آن که زندگی خود را بر پایه خیالات بنا کرده و در آن غرق می‌شود، با خیالات و خطوراتِ خوش، احساس خوشی کرده و با خیالات و خطوراتِ ناخوش، احساس ناخوشی! درست مثل پادشاهِ کاخ‌نشینی که خیالات ناخوشایند، گویی او را در جهنم برده است. یا مثل کوخ‌نشینی که با خیالات خوش، حال خوشی دارد. هفتم؛ اگر نفْس معرکه‌داری کند، انسان را در تاریکی‌ها نگاه می‌دارد. نتیجه تاریکی‌ها نیز جز وحشت، اضطراب، خوف و حزن نیست. مگر آن که انسان با پاکی و لطافتِ قلب (سرّ و سیره و حقیقت نوری وجودی)، عروج و صعود رخ داده و طبق فرموده قرآن، از «اولیاءالله» گردد که در این صورت او با هیچ مانعی بین خود و خداوند مواجه نبوده و خود را در حوزه ولایت الهی شهود خواهد کرد. هشتم؛ با میدان دادن به اله نفس و با در اختیارِ او گذاشتن سرمایه‌ها، پوچی حقیقی نصیب انسان خواهد شد. چرا که حتی اگر خداوند به همه خیالات و دغدغه‌های انسان پاسخ دهد، سرانجام مرگ، فرا خواهد رسید؛ مرگی که در موعد مقرر و به‌صورت ناگهانی از کمین‌گاه خود به سراغ انسان آمده و او را به عالم ابد منتقل می‌کند. چنین فردی، در آن هنگام چه توشه‌ای دارد؟ نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1349 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1347 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ