📣 انیمیشن«پینوکیو»،«Pinocchio»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:نورمن فرگوسن
محصول:آمریکا
سال انتشار:1940
ژانر:خانوادگی
🔹 خلاصه ی داستان:
«ژپتو» در کارگاه نجاری خود عروسکی به نام «پینوکیو» را خلق میکند و همان شب قبل از خواب آرزو میکند که این عروسک به موجودی زنده تبدیل شود و....
#پینوکیو
#Pinocchio
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نکات انیمیشن «پینوکیو»،،«Pinocchio»:
1️⃣این انیمیشن شخصیت حضرت یونس را ترسیم می کند.
2️⃣کار هنر تبدیل علم به حس است(ایمیج سازی)
3️⃣نگاه مسیحیت به ماجرای حضرت یونس یک تلقی سنتی است(روند تطور و تبدیل از یک عروسک چوبی به یک انسان مسئول)
4️⃣قطعه ای از سه کتاب تورات،انجیل،قرآن با نگاه کاتولیک مصادره شده است.
5️⃣دکترین های ماجرای حضرت یونس:
1️⃣دکترین تغییرات قومی:
قوم حضرت یونس پس از تغییر و توبه عذاب از آنها برداشته شد.
2️⃣هیچ نبی (معلمی) نباید بدون اجازه خدا به قومش پشت کند.
🔗https://plink.ir/LQ9Rz
🔗https://plink.ir/MhL9T
🔗https://plink.ir/0IYb2
#پینوکیو
#Pinocchio
#نورمن_فرگوسن
#جلسه_413_کلبه_کرامت
#تاریخ_طرح_ریزی_استراتژیک_اسلام_25
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣 فیلم «یک شب با پادشاه»،«one night with the king»
♦️موضوع: جنگ جهانی چهارم
🔹 مشخصات اثر:
کارگردان: مایکل-او-ساجبل
محصول: 2006
♦️خلاصهی داستان:
داستان فیلم مربوط به زمان هخامنشیان در ایران می باشد زمانی که حدثه (استر) دختر جوان یهودی با علاقه مند کردن و به دست آوردن دل خشایارشاه، ملکه ایران می شود و جان مردمش را نجات می دهد. البته تحریف هایی هم در این فیلم وجود دارد که بهتر است خود نظارگر آن باشید…
#یک_شب_با_پادشاه
#one_night_with_the_king
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نکات فیلم «یک شب با پادشاه»
1️⃣ نکته مهم این فیلم «دکترین کرشمه استر» است.
کرشمه استر: دکترینی است که استر با راهنمایی عموی خود،مردخای، در دربار خشایارشاه به کار برد (نحوه ورود استر به دربار خشایارشاه و تصمیماتی که در آن جا به عنوان ملکه اتخاذ کرد).
او حکم قتل عام عده زیادی از ایرانیان را در یک روز صادر کرد.
به نقل از کتاب استر (که یکی از کتاب های عهد عتیق است) روز کشتار ایرانیان عید پوریم نامیده شده و هر ساله یهودیان در آن روز مراسم جشن برپا می کنند.
رویه استر که یک دکترین کلاسیک است در عصر حاضر توسط سازمان های اطلاعاتی جهان استفاده می شود.
2️⃣نشان صلیب شکسته بر گردن هامان و سپاهیانش تداعی کننده علامت صلیب شکسته حزب نازی ، آلمان هیتلری می باشد.به نظر می رسد نمایش این صحنه برای مظلوم نمایی و موجه جلوه دادن حکم قتل عده ای از مردم توسط استر می باشد.
3️⃣ این فیلم عظمت امپراطوری هخامنشی و خشایارشاه را نمی تواند به خوبی به تصویر بکشد.
🔗https://plink.ir/Hcm4k
#یک_شب_با_پادشاه
#مایکل_او_ساجیل
#جلسه_18_کلبه_کرامت
#دکترین_کرشمه_استر
#جنگ_جهانی_چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣 فیلم «300»
♦️موضوع: جنگ جهانی چهارم
🔹 مشخصات اثر:
کارگردان: زک اسنایدر
محصول: آمریکا
سال انتشار:2006
ژانر:تاریخی
♦️خلاصهی داستان:
در سال ۴۸۰ قبل از میلاد، شاه لئونیداس همراه ۳۰۰ تن از افرادش مقابل ارتش خشایارشاه در مکانی به نام ترموپیل جنگید.
#سیصد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نکات فیلم «300، ظهور یک امپراطوری»،«rise od the empire،300»
🔹نکات اصلی:
1️⃣ غرب نیاز به نمادهای فرهنگی مانند حماسه کربلا و عاشورا دارد.
2️⃣ کلماتی همچون "فرهنگ"، "منطق" و "ایده" که در فیلم به کار رفته، مربوط به دوران افلاطون و ارسطو است که سال ها بعد از نبرد ترموپیل ابداع شده است.
3️⃣جمله فرمانده اسپارتی:قلبم را با نفرت پر کردم(اساس دکترین آنفولانزای نیویورکی)
🔗https://plink.ir/Hcm4k
🔹المانهای عاشورایی:
1️⃣ هر نفر از ما مثل یک تن واحد می جنگیم این نشانه قدرت ماست (وحدت کلمه).
2️⃣ مفهوم ایستاده بمیر (نخل از سر می میرد)
3️⃣ مفهوم مرگ زیبا (مرگ با عزت)
4️⃣ پیروزی تعداد کم بر تعداد زیاد (آیه قرآن)
5️⃣ نه تسلیم، نه عقبنشینی (می ایستیم، میجنگیم، میمیریم ... ، شعار دفاع مقدس)
6️⃣ فرهنگ زینبی(مساله پیام رسانی)
7️⃣صحنه تیرهایی که بر پیکر کشته هاست برداشتی از واقعه عاشورا است.
9️⃣رجزخوانی فرمانده اسپارتی در میدان نبرد الهام گرفته از رجزخوانی های واقعه عاشورا است.
♦️نقد فیلم «300»:
🔗https://plink.ir/u0KLa
#سیصد
#زک_اسنایدر
#جلسه_18_کلبه_کرامت
#جنگ_جهانی_چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «پدرخوانده 1»،«god father1»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:فرانسیس فورد کاپولا
محصول: آمریکا
سال انتشار:1972
ژانر:درام
🔹خلاصه ی داستان:
«دون ویتو کورلئونه» یکی از رؤسای پرقدرت مافیاست که به خاطر کمک هایش به مهاجران ایتالیایی در نیویورک به «پدرخوانده» معروف است. پس از مرگ «دون ویتو»، جای او را پسر کوچک خانواده، «مایکل»، می گیرد که پیش از این علاقه ای به فعالیت های غیرقانونی خانواده اش نداشته است. «مایکل» خیلی زود با یک سری قتل و کشتار و پس از تصفیه ی خرده حساب های قدیمی، پدرخوانده ی جدید می شود.
#پدر_خوانده_1
#god_father_1
#فرانسیس_فورد_کاپولا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «پدرخوانده 2»،«god father2»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:فرانسیس فورد کاپولا
محصول: آمریکا
سال انتشار:1974
ژانر:درام
🔹خلاصه ی داستان:
در سال ۱۹۵۸ «مایکل کورلئونه» درگیر سرو سامان بخشیدن به امپراتوری ای است که از پدرش، «دون ویتو» به ارث برده است…
#پدر_خوانده_2
#god_father_2
#فرانسیس_فورد_کاپولا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «پدرخوانده 3»،«god father3»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:فرانسیس فورد کاپولا
محصول: آمریکا
سال انتشار:1990
ژانر:درام
🔹خلاصه ی داستان:
آخرین قسمت از سه گانه پدرخوانده با داستان زندگی مایکل کورلئونه میپردازد و اینکه چگونه سعی دارد کار خود را قانونی کند…
#پدر_خوانده_3
#god_father_3
#فرانسیس_فورد_کاپولا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
🎞 سینمای عدالت اجتماعی و تاریخچه آن-بخش اول
🏷 #اختصاصی_جنبش
🎥 عدالت مفهومی است که اگرچه در طول تاریخ دستخوش تحریف شده، اما همواره دغدغهی اندیشمندان و روشنفکران جوامع بوده است. سینمای عدالت اجتماعی به بررسی موضوعاتی از قبیل اختلاف طبقاتی میپردازد؛ از این منظر فیلمهایی نظیر «شاهزاده و گدا (1977)» به بیان برخی وجوه عدم عدالت اجتماعی میپردازند. ازطرفی فیلمهای «رابین هود (2018)» و «بانی و کلاید (1967)» در همین چهارچوب، درصدد بیان اختلاف طبقاتی جوامع هستند اما با این زاویه که کسانی هستند که برای مساوات اجتماعی، دست به راهزنی از مرفهین و رساندن آن به فقرا میزنند. آثار متعددی در این زمینه منتشر شده که یکی از جدیدترین آن موارد، اثر «Andrew Niccol» با نام «In Time» به سال 2011 میباشد که در آن با به تصویر کشیدن شهری متفاوت که در آن پول رایج شهر، عمر انسانهاست، به همان دیرینگونهی «رابینهودی» و «بانیوکلایدی» میپردازد. البته داستان رابینهود به زمان جنگهای صلیبی، و داستان بانیوکلاید به زمان رکود بزرگ اقتصادی آمریکا برمیگردد اما آن دیرینگونه در دهههای مختلف به شکلهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است.
🎥 در دههی هفتاد میلادی، ظهور جنبشهای مارکسیستی، موجب شد که در سینما، طبقات اجتماعی سرمایهدار به صورت بدی جلوه داده شوند و طبقات اجتماعی پایین حق داشتند با این سرمایهداران مقابله کنند. فیلم «اعترافات یک کمیسر پلیس»، ساختهی «فرانکو نرو» این موضوع را نشان میداد که قاضی فاسد است، نه قانون. از سوی دیگر، فورد کاپولا در اثر «بارانساز» به سال 1997 به این میپردازد که وکلا فاسدند.
🎥 فیلمهایی که در دههی هفتاد، «آلن دلون» فرانسوی در آنها بازی میکرد، به این میپرداختند که جوانی بلند میشد و با فساد نهادهای مختلف اقتصادی-سیاسی مواجه میشد و در انتهای فیلمها نیز کشته میشد. همینها موجب شد که در 1968 در فرانسه، یک جنبش دانشجویی راه افتاد و هم در فرانسه و هم در آمریکا، سیستمهای مختلف اقتصادی-اجتماعی را تکان داد. در آمریکا این امر به شکل متفاوتی نشان داده شد، به نحوی که در آنها پلیسها یا قاضیهای سرخود کشته میشدند. یعنی فرض بر این بود که قانون خوب است و مدیران جامعه نباید سرخود عمل کنند. حدوداً بین 1972 تا 1982 چندین اثر در این زمینه ساخته شد. اساساً آلپاچینو نیز با این سینما مشهور شد.
📎 در پستهای آینده به ابعاد دیگری از سینمای عدالت اجتماعی و وضعیت آن در ایران میپردازیم.
#سینمای_استراتژیک
#سینمای_جنگ_اقتصادی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war