♦️نکات فیلم «300، ظهور یک امپراطوری»،«rise od the empire،300»
🔹نکات اصلی:
1️⃣ غرب نیاز به نمادهای فرهنگی مانند حماسه کربلا و عاشورا دارد.
2️⃣ کلماتی همچون "فرهنگ"، "منطق" و "ایده" که در فیلم به کار رفته، مربوط به دوران افلاطون و ارسطو است که سال ها بعد از نبرد ترموپیل ابداع شده است.
3️⃣جمله فرمانده اسپارتی:قلبم را با نفرت پر کردم(اساس دکترین آنفولانزای نیویورکی)
🔗https://plink.ir/Hcm4k
🔹المانهای عاشورایی:
1️⃣ هر نفر از ما مثل یک تن واحد می جنگیم این نشانه قدرت ماست (وحدت کلمه).
2️⃣ مفهوم ایستاده بمیر (نخل از سر می میرد)
3️⃣ مفهوم مرگ زیبا (مرگ با عزت)
4️⃣ پیروزی تعداد کم بر تعداد زیاد (آیه قرآن)
5️⃣ نه تسلیم، نه عقبنشینی (می ایستیم، میجنگیم، میمیریم ... ، شعار دفاع مقدس)
6️⃣ فرهنگ زینبی(مساله پیام رسانی)
7️⃣صحنه تیرهایی که بر پیکر کشته هاست برداشتی از واقعه عاشورا است.
9️⃣رجزخوانی فرمانده اسپارتی در میدان نبرد الهام گرفته از رجزخوانی های واقعه عاشورا است.
♦️نقد فیلم «300»:
🔗https://plink.ir/u0KLa
#سیصد
#زک_اسنایدر
#جلسه_18_کلبه_کرامت
#جنگ_جهانی_چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «پدرخوانده 1»،«god father1»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:فرانسیس فورد کاپولا
محصول: آمریکا
سال انتشار:1972
ژانر:درام
🔹خلاصه ی داستان:
«دون ویتو کورلئونه» یکی از رؤسای پرقدرت مافیاست که به خاطر کمک هایش به مهاجران ایتالیایی در نیویورک به «پدرخوانده» معروف است. پس از مرگ «دون ویتو»، جای او را پسر کوچک خانواده، «مایکل»، می گیرد که پیش از این علاقه ای به فعالیت های غیرقانونی خانواده اش نداشته است. «مایکل» خیلی زود با یک سری قتل و کشتار و پس از تصفیه ی خرده حساب های قدیمی، پدرخوانده ی جدید می شود.
#پدر_خوانده_1
#god_father_1
#فرانسیس_فورد_کاپولا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «پدرخوانده 2»،«god father2»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:فرانسیس فورد کاپولا
محصول: آمریکا
سال انتشار:1974
ژانر:درام
🔹خلاصه ی داستان:
در سال ۱۹۵۸ «مایکل کورلئونه» درگیر سرو سامان بخشیدن به امپراتوری ای است که از پدرش، «دون ویتو» به ارث برده است…
#پدر_خوانده_2
#god_father_2
#فرانسیس_فورد_کاپولا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣فیلم «پدرخوانده 3»،«god father3»
♦️مشخصات اثر:
کارگردان:فرانسیس فورد کاپولا
محصول: آمریکا
سال انتشار:1990
ژانر:درام
🔹خلاصه ی داستان:
آخرین قسمت از سه گانه پدرخوانده با داستان زندگی مایکل کورلئونه میپردازد و اینکه چگونه سعی دارد کار خود را قانونی کند…
#پدر_خوانده_3
#god_father_3
#فرانسیس_فورد_کاپولا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
🎞 سینمای عدالت اجتماعی و تاریخچه آن-بخش اول
🏷 #اختصاصی_جنبش
🎥 عدالت مفهومی است که اگرچه در طول تاریخ دستخوش تحریف شده، اما همواره دغدغهی اندیشمندان و روشنفکران جوامع بوده است. سینمای عدالت اجتماعی به بررسی موضوعاتی از قبیل اختلاف طبقاتی میپردازد؛ از این منظر فیلمهایی نظیر «شاهزاده و گدا (1977)» به بیان برخی وجوه عدم عدالت اجتماعی میپردازند. ازطرفی فیلمهای «رابین هود (2018)» و «بانی و کلاید (1967)» در همین چهارچوب، درصدد بیان اختلاف طبقاتی جوامع هستند اما با این زاویه که کسانی هستند که برای مساوات اجتماعی، دست به راهزنی از مرفهین و رساندن آن به فقرا میزنند. آثار متعددی در این زمینه منتشر شده که یکی از جدیدترین آن موارد، اثر «Andrew Niccol» با نام «In Time» به سال 2011 میباشد که در آن با به تصویر کشیدن شهری متفاوت که در آن پول رایج شهر، عمر انسانهاست، به همان دیرینگونهی «رابینهودی» و «بانیوکلایدی» میپردازد. البته داستان رابینهود به زمان جنگهای صلیبی، و داستان بانیوکلاید به زمان رکود بزرگ اقتصادی آمریکا برمیگردد اما آن دیرینگونه در دهههای مختلف به شکلهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است.
🎥 در دههی هفتاد میلادی، ظهور جنبشهای مارکسیستی، موجب شد که در سینما، طبقات اجتماعی سرمایهدار به صورت بدی جلوه داده شوند و طبقات اجتماعی پایین حق داشتند با این سرمایهداران مقابله کنند. فیلم «اعترافات یک کمیسر پلیس»، ساختهی «فرانکو نرو» این موضوع را نشان میداد که قاضی فاسد است، نه قانون. از سوی دیگر، فورد کاپولا در اثر «بارانساز» به سال 1997 به این میپردازد که وکلا فاسدند.
🎥 فیلمهایی که در دههی هفتاد، «آلن دلون» فرانسوی در آنها بازی میکرد، به این میپرداختند که جوانی بلند میشد و با فساد نهادهای مختلف اقتصادی-سیاسی مواجه میشد و در انتهای فیلمها نیز کشته میشد. همینها موجب شد که در 1968 در فرانسه، یک جنبش دانشجویی راه افتاد و هم در فرانسه و هم در آمریکا، سیستمهای مختلف اقتصادی-اجتماعی را تکان داد. در آمریکا این امر به شکل متفاوتی نشان داده شد، به نحوی که در آنها پلیسها یا قاضیهای سرخود کشته میشدند. یعنی فرض بر این بود که قانون خوب است و مدیران جامعه نباید سرخود عمل کنند. حدوداً بین 1972 تا 1982 چندین اثر در این زمینه ساخته شد. اساساً آلپاچینو نیز با این سینما مشهور شد.
📎 در پستهای آینده به ابعاد دیگری از سینمای عدالت اجتماعی و وضعیت آن در ایران میپردازیم.
#سینمای_استراتژیک
#سینمای_جنگ_اقتصادی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
🎞 سینمای عدالت اجتماعی و تاریخچه آن-بخش دوم(پایانی)
🏷 #اختصاصی_جنبش
📽 اثر شاخص سهگانهی مبارزه با جرم، سینمایی «پدرخوانده» است که مافیاها (به ایتالیایی: کوزا نوسترا) را به خوبی به تصویر کشیده است. پس در یک دوره بیست ساله از اواخر دهه شصت تا اواخر دهه هشتاد، سینمای آمریکا و اروپا، معرکهی چنین آثاری بود. سینمای ما هنوز نتوانسته مافیاهای ایران را به تصویر بکشد. گرچه این سندیکاها در بسیاری از بخشها نفوذ دارند و در سینما نیز به مقابله با ساخت چنین آثاری برمیخیزند، اما هنرمند واقعی کسی است که جرأت این تصویرسازی را داشته باشد؛ امری که قطعاً جهاد بزرگی محسوب میشود.
📽 در آثار ایرانی، فیلم سفر سنگ به سال 1356 مبارزه با فساد را بهخوبی به تصویر کشید، به نحوی که با روایت مبارزه گروهی از مردم با خانها و فئودالها و خط تعلیقِ استقلال یافتن مردم روستا از حاکمیت خانها دربارهی یک سنگ آسیاب، توانست بهخوبی به استقبال انقلاب اسلامی برود. پس از انقلاب نیز تا دو دهه، آثار مشابهی در این زمینه ساخته شد که ذیل سینمای طبقات محروم روستایی علیه خانها شناخته میشود.
📽 شکی نیست که سینمای عدالت اجتماعی ایران از پرداختن به فساد اصناف عاجز است. در صداوسیمای ایران مدام به این پرداخته میشود که «بانک خوب است» و «هیچ فسادی در سیستم بانکی وجود ندارد». آیا در مقابل این هجمهی رسانهای در حمایت از فساد بانکی، نباید یک فیلم شاخص سینمایی در رابطه با سیستم بانکی کشور ساخته شود؟ اینکه عدالت اجتماعی از منظر آموزههای دینی چه ابعادی دارد، در اینجا محل بحث نیست، اما دغدغهی عدالت اجتماعی داشتن و اثر سینماییِ متناسب با آن را تولید کردن، امری است که سینمای ایران در دوران جنگ ارزی، مکلّف به آن است.
📽 در این زمینه، برخی از فیلمهای سینمایی غیر ایرانی هستند که میتوانند الهامبخش ژانر اقتصادی سینمای ایران باشند؛ بهعنوان مثال آثاری نظیر وال استریت، سریال کرهای مایداس، فیلم حمله به وال استریت، سریال جنگ پول و بسیاری آثار دیگر، نمونههایی هستند که میتوان از آنها در سینمای عدالت اقتصادی در حوزه جنگ ارزی ایران، الهام گرفت.
#سینمای_استراتژیک
#سینمای_جنگ_اقتصادی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
📣 فیلم «سقوط شاهین سیاه»،«Black Hawk Down »
♦️موضوع: جنگ جهانی چهارم
🔹 مشخصات اثر:
کارگردان: ریدلی اسکات
محصول: آمریکا
سال انتشار:2001
ژانر:جنگی
♦️خلاصهی داستان:
160 تفنگدار ویژه به موگادیشو فرستاده می شوند تا دو ستوان ارشد ارتش سومالی را در عملیاتی برق آسا دستگیر کنند. اما در یک غافلگیری با خیل عظیمی از سربازان سومالی مواجه می شوند و جنگی سنگین آنها را زمینگیر می کند...
#سقوط_شاهین_سباه
#Black_Hawk_Down
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نکات فیلم «سقوط شاهین سیاه»،«Black Hawk Down »:
1️⃣به نظر می رسد یکی از اهداف این اثر ، اعاده حیثیت تمدن غرب درباره شکست آمریکا در سومالی باشد.
2️⃣بررسی مدیریت آمریکا در صحنه درگیری.
3️⃣موقعیت اجتماعی مردم سومالی را در این اثر میتوانیم ببینیم به عنوان مثال فقر مردم سومالی در این اثر به خوبی به نمایش در آمده.
🔗https://plink.ir/Um5mu
🔹نقد فیلم «سقوط شاهین سیاه»،«Black Hawk Down »:
🔗https://plink.ir/SdtNG
#سقوط_شاهین_سیاه
#Black_Hawk_Down
#ریدلی_اسکات
#جلسه_288_کلبه_کرامت
#جنگ_جهانی_چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣 بازی «Assassins Creed 1»
♦️موضوع: جنگ جهانی چهارم
🔹 مشخصات اثر:
طراح:مکیسم بلاند
محصول: آمریکا
سال انتشار:2007
ژانر:ماجراجویی
♦️خلاصهی داستان:
داستان این بازی در دو زمان (2012) میلادی و زمان جنگ سوم صلیبی (١١٩١) رخ میدهد. شخصیت اول آن در زمان حال، فردی به نام «دسموند مایلس» و در زمان گذشته، آدمکشی به نام «الطائر ابن لا أحد» است.
#Assassins_creed_1
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نکات بازی «Assassins Creed 1»:
1️⃣این بازی از سری محصولات رسانه ای غرب است که در آن اسلام ستیزی و اسلام هراسی دیده می شود.
2️⃣این اثر تاریخ را در مقطع جنگ های صلیبی به صورت تحریف شده به مخاطب ارایه می دهد.
3️⃣شعار اثر:هیچ چیز حقیقت ندارد و هر کاری امکان پذیر است که این جمله مبنای آنارشیسم است.
🔗https://plink.ir/9mlAG
4️⃣ در این بازی به سیب باغ عدن اشاره می شود که نماد میوه درخت ممنوعه است.
5️⃣در این بازی به معبد سلیمان هم اشاره می شود.
6️⃣از منظر عملیات روانی این اثر در مخاطب نفرت، تردید و پریشانی فکری ایجاد می کند.
#Assassins_creed_1
#مکسیم_بلاند
#جلسه_300_کلبه_کرامت
#جنگ_جهانی_چهارم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir