♦️نگاهی به فیلم «نابغه»، «gifted»:
رورش_یک_نابغه
بررسی یک جریان تربیتی: نبوغ پروری یا انسان پروری؟
#gifted
از وقتی برنامه عصر جدید پخش شد یکی از پرسش هایی که تقریبا همه والدین میپرسیدن ازم این بود که: بنظر شما بچه من چه استعدادی داره؟ آخه نگران آیندش ام
گاهی استعداد و نبوغی که ما انسان ها داریم خیلی ارزشمنده و حتی شاید نجات بخش جامعه بشری باشه...اما تمام استعدادها در کنار خوبی هاشون خیلی فریبنده هستن...یعنی ما رو از زندگی کردن جدا کرده و غرق خودشون میکنن تا به نهایتش برسیم و وقتی محصول اون نبوغ حاصل شد: لی لی می مونه و حوضش...
این مساله خیلی جای صحبت و گفتگوی علمی و فلسفی داره...اما گاهی یک فیلم همه حرف ها رو میزنه و تو رو به فکر فرو میبره...فیلم گیفتد:
اواخر فیلم یه جمله عالی داره: من مساله رو حل کردم بعدش باید چه کنم؟
این جمله از قول یه دختر نابغه ریاضی هست که تحت حمایت مادرش فقط به پرورش هوش ریاضیش پرداخته و بعد از حل یکی از مسائل بزرگ ریاضی جهان خودکشی میکنه چون بجز ریاضی هیچ چی از زندگی کردن یاد نگرفته...اینکه دوست پیدا کنه، بازی کنه، بچگی کنه، نوجوانی کنه، خطا کنه، عاشق بشه... فقط فقط تمرکز بر ریاضی.
خیلی خوبه مادرا و پدرا، معلم ها، مدرسین کنکور و کسایی که موسسه استعداد یابی زدن و دنبال کشف استعداد آدما و پرورش اون هستن(چند سالی هست تو ایران مد شده دایر کردن موسسه استعدادیابی) این فیلم رو تماشا کنند...
باید با خودمون رو راست باشیم...چه بازار مکاره ای ساخته شده...چه روزهایی که همه درگیر پزشک شدن و مهندس شدن و فلان کاره شدن بچشون بودن و در دوره جدید هم دنبال کشف استعدادها هستن... اوووووووه
سال ست که مدارس ما بچه ها رو طبقه بندی میکنن...سال هاست که ما یاد گرفتیم آدم ها رو طبقه بندی کنیم...این معیارها از کجا اومدن و چه کمکی به ما میکنن؟
فیلم گیفتد یه حرف داره...این طبقه بندی ها هیچ کمکی به انسان تر شدن ما نمیکنن.
یادمون باشه که اصالت با زندگی و حیات داشتن هست و بقیه توانمندی هایی که خدا به ما بخشیده بهانه ای هست تا زنده تر بشیم.
✅یه نکته جالب در عنوان فیلم هست...گیفتد هم به معنای بااستعداد هست و هم به معنای نعمت خدا داده شده
دختر بچه ای که فیلم حول زندگی اون شکل گرفته نابغه هست و خودش و نبوغش نعمت هستن.نعمت هایی که باید درون جامعه و بین بقیه باشن تا حال خودشون و جامعه اطرافشون خوب باشه.
چه نکته زیبایی که ما همه نعمتهایی در این عالم هستیم، امانت هایی که قراره زندگی بخش باشیم.
راستی چه استعدادی در تو هست که زندگی بخشه؟
#استراتژی_برای_کودکان_و_نوجوانان
#مادر_مربی
#والد_مربی
✅ @strategy_learning( پیج اینستاگرام)
📣 سریال «آینه سیاه»، «Black Mirror»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: چارلی بروکر
محصول: بریتانیا
سال انتشار: (۲۰۱۴–۲۰۱۱)
ژانر: علمی، تخیلی
🔹خلاصهی داستان:
در هرقسمت از این سریال سعی شده با داستانهای فوق العاده زیبا و متفاوت نسبت به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اعتیاد مردم به آن اعتراضی را نشان بدهد.
#آینههای_سیاه
#Black_mirror
#چارلی_بروکر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نکات سریال «آینه سیاه»، «Black Mirror»:
1️⃣این اثر در حوزهی مسائل آیندهشناسی و نظام اجتماعی است. یکی از مباحث آیندهشناسی، جامعهی دیجیتال است.
2️⃣جامعهی دیجیتال، تلفیق جمعیت و فردیت است.
3️⃣در این اثر، کلبهی دیجیتال بهخوبی نمایش داده میشود. در کلبهی دیجیتال، فضیلت معنا ندارد.
4️⃣در این سریال، میبینیم که همهچیز دیجیتالی است.
5️⃣در این اثر، با نمایش اتاقهایی شبیه زندان، این مساله القاء میشود که، زندگی دیجیتال مثل یک زندان است.
6️⃣دیالوگ مهم: «اینجا هیچ چیز واقعی نیست و معنا ندارد.»
7️⃣هر شخصيت اين اثر، يک آواتار از خودش دارد.
8️⃣در این اثر میبینیم که تجمع انسانها در آينده معنايي ندارد.
9️⃣در اين سريال، طبقه ممتاز؛ سلبريتيها، ورزشکاران و بورسبازان هستند.
🔟القاء اینکه سرگرمی، ابزاری برای تحمیق مردم است.
🔗https://yun.ir/pfzbo3
#آینههای_سیاه
#Black_mirror
#چارلی_بروکر
#جلسه_328_کلبه_کرامت
#ترندگذاری_غرب_11
#دکترین_سینما_5
#کلبه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣 فیلم «اسرار رسمی»، «Official Secrets»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: کوین هود
محصول: آمریکا، انگلیس
سال انتشار:2019
ژانر: تریلر
🔹خلاصهی داستان:
کاترین گان کارمند ستاد ارتباطات دولت یک یادداشت سری را درمورد تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳ را در معرض دید عموم و مطبوعات افشا کرد..
#اسرار_رسمی
#Official_Secrets
#کوین_هود
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نگاهی به فیلم «اسرار رسمی»، «Official Secrets»:
بخوانید و نظر خود را بنویسید
هوالحکیم. بی شک ساختن فیلم با مضمونِ نقدِ سیاسی آنهم در کشور مبدا موردِ نقد بسیار سخت است. و قطعا در کشورهایی که نهادهای امنیتی پیچیده تر و مخوف تری دارند به مراتب سخت تر. #انگلستان با داشتن قریب به ۱۰ نهاد امنیتی یکی از این کشورهاست.
GCHQ# و Mi6# از مخوف ترین نهادهای امنیتی جهان به شمار میروند.
فیلم سینمایی #اسرار_رسمی Official_Secret# نمونه بارزی است از یک فیلم سیاسی که خفقان و قدرت سرویس های امنیتی را به زیبایی به تصویر میکشد. مهمتر اینکه چگونه سیاست مداران صاحب نفوذ، فاسد و آلوده با استفاده از اطلاعات و زنجیره ی ارتباطات افراد، میتوانند سیاست گذاری های کثیف خود را پیش ببرند. فیلم "اسرار رسمی" به داستان #جاسوسی می پردازد که در بخش شنود و تجسس از مقامات رسمی دیگر کشورها درGCHQکار میکند.
🔗https://yun.ir/r34u85
در همان ابتدای فیلم از او "کاترین گان"، خواسته می شود گزارشش را از تجسس درباره ی یکی از سیاست مداران چینی زودتر ارائه کند، زیرا وزارت خارجه قصد مذاکرات تجاری دارد و به این اسناد نیاز دارد. سپس به او ماموریت داده می شود تا با جاسوسی از زندگی اعضای غیر دائم #شورای_امنیت ، از آنها نقطه ضعف هایی پیدا کنند که بشود با استفاده از نقاط ضعف آنها، اعضای شورای امنیت را تهدید کنند تا از قطعنامه #آمریکا و انگلیس برای حمله به عراق حمایت کنند. کاترین که روحیه #ضد_جنگ دارد و بنا به جایگاه اطلاعاتی اش میداند که آمریکا و انگلیس در مورد سلاحهای کشتار جمعی #عراق #دروغ میگویند، تصمیم به #افشاگری می گیرد. بی تردید پُز آزادی بیان و کلید واژه جنگ غیر قانونی و جنگ قانونی، دست آویزی بوده که با استفاده از آنها #فیلمساز توانسته فیلمش را بسازد. و سپس با کثیف نشان دادن #تونی_بلر نخست وزیر وقت، انگلستان، دامن ملکه را از این ننگ پاک کند. اما به هر حال برای انسان های نکته بین، همین میزان از اطلاعات هم میتواند آگاه کننده باشد که چطور با دروغ هایی مثل #سلاح_کشتار_جمعی و #حقوق_بشر ، کشورهای ضعیف تر را مجبور به #مذاکره می کنند و چطور با همین روش آنها را خلع سلاح و سپس #استعمار می کنند. یادمان باشد بعد از صدام نفت عراق برای ۹۹سال تحت استعمار ایالات متحده آمریکا قرار گرفت، آنهم با دروغی که با جنگ رسانه ای آن را به دنیا حقنه کردند. در جایی از فیلم، دو مامور از دوستان کاترین به او میگویند که قرار است به #لندن بروند تا فارسی یاد بگیرند،...ادامه در وبلاگ soheilsalimi.blogsky.com
در وبلاگم عنوانِ اسرار خیلی رسمی را جستجو کنید
#سهیل #سلیمی #سهیل_سلیمی #سهیل_سلیمی_کارگردان
📣 فیلم «جاعلان»، «The Counterfeiters»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: اشتفان روزویتسکی
محصول: اتریش،آلمان
سال انتشار: 2007
ژانر: جنگی
🔹 خلاصهی داستان:
داستانی واقعی از بزرگترین جعل اسناد تاریخ که نازیها آن را در سال 1936 انجام دادند. «سالامون سورویچ» که استاد جعل اسناد است، یک روز از بدشانسی گیر بازرس پلیس نازی میافتد و مجبور میشود با نازیها همکاری کند، آن هم در یک پروژهی جعل اسناد بزرگ ....
#جاعلان
#The_Counterfeiters
#اشتفان_روزویتسکی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
هدایت شده از جنبش مقاومت در جنگ ارزی
🎥 حمله به اقتصاد ایران از طرف چه کسی صورت میگیرد؟
🎞 #فیلم_خانه_جنبش
📸 b2n.ir/495673
📽 فیلم سینمایی جاعلان (The Counterfeiters) به سال ۲۰۰۷ فیلمی اتریشی-آلمانی به کارگردانی اشتفان روزویتسکی درباره عملیات برنهارد توسط آلمانِ نازی علیه انگلیس است که در آن با بکار گرفتن اجباری برخی از یهودیان آلمانی، از آنها برای چاپ اسکناس انگلیس با هدف انتشار آنها در آن کشور استفاده میشد. فارغ از اینکه بخش عمدهی این اثر متمرکز بر مظلوم نشان دادن یهودیان آلمانی است که به آن کاری نداریم و در جای خود قابل اثبات است که هماکنون نیز در جنگ ارزی علیه ایران از داخل سیستم پولی و مالی ایران یهودیان نفوذ قابل توجهی دارند که قضیه خاوری بانک ملی تنها یک نمونه از آن است، آنچه مدنظر است جنگ ارزی نازیها علیه انگلیس است که میخواستند از طریق چاپ پولهای تقلبی اقتصاد آن کشور را ورشکسته کنند.
♨️ اگر چاپ بدون پشتوانهی پول، ناپسند و بد است، فرقی نمیکند که از طرف دشمن صورت گیرد یا از طرف خودمان؛ همچنانکه خلق پول توسط نازیها و یهودیان بد است، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز بد است زیرا دقیقاً همان کارکرد را داراست و موجب همان پیامد میشود؛ پس همچنانکه اگر کشوری خارجی حجم عظیمی ریال بدون پشتوانه را وارد ایران کند، با آن مقابله میشود، بایستی با خلق پول و خلق نقدینگی توسط بانک مرکزی و بانکهای تجاری مقابله گردد.
#سینمای_استراتژیک
#سینمای_جنگ_اقتصادی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
📣 فیلم «لوسيفر»، «Lucifer»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: تام کاپيتوس
محصول: آمريکا
سال انتشار: 2016
ژانر: درام
🔹 خلاصهی داستان:
داستان این مجموعه دربارهٔ لوسیفر مورنینگاستار، فرشتهای جذاب و قدرتمند است که به دلیل شورش از بهشت بیرون انداخته شده است. لوسیفر، به عنوان شیطان، خسته از گذراندن میلیونها سال به عنوان ارباب جهنم و مجازات کردن گناهکاران، از زندگیاش در جهنم بیحوصله و ناراضی میشود. بنابراین برای مخالفت با پدرش (خدا)، تاج و تخت خود را رها کرده و پادشاهیش را به سمت لس آنجلس، جایی که کلوپشبانه خود، لاکس را اداره میکند، رها میکند.
#لوسيفر
#Lucifer
#تام_کاپيتوس
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نگاهي به سريال «لوسيفر»، «Lucifer»:
ماه #رمضان سال ۹۷ اولین بار با سریال #لوسیفر آشنا شدم
بعد که تحقیق کردم دیدم تو رده سنی نوجوون چقدر زیاد طرفدار داره
😈داستان شیطان بود که از جهنم خسته شده و برای تعطیلات میاد لسآنجلس و اونجا با یک کاراگاه مهجبین آشنا میشه
🔰تا الان پنج فصل ازش ساخته شده و تریلر فصل ششم رونمایی شده
🔰چیزی که درباره لوسیفر خطرناک هست،این تلقی جدیدیه که داره به مخاطبش القا میکنه
(اینکه #شیطان یا همون لوسیفر پسر خداست و نگهبان و مامور جهنم و مسئول شکنجه دادن روحهای گناهکار.اونم به دستور خدا)
🔰سریال میشه رو رده جنایی_فانتزی طبقه بنده بشه
🔰درکل قابلیت اینو داره که مثل #هریپاتر شمارو با سریال همراه نگه داره
✅@alizadniya (پيج اينستاگرام)
📣 فیلم «اتاق»، «Room»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: لنی آبراهام سون
محصول: ایرلند،آمریکا
سال انتشار:2015
ژانر: درام
🔹 خلاصهی داستان:
داستان دربارهی پسربچهای ۵ ساله و باروحیه به نام «جک» میباشد که مادر دلسوزش از او مراقبت میکند. مثل تمام مادرهای مهربان دیگر، مادر جک هم خودش را وقف جک می کند تا او خوشحال و در امنیت باشد. اما زندگی آنها معمولی نیست، آنها درون مکانی محبوس شدهاند که آن را اتاق مینامند، تا اینکه سرانجام حس کنجکاوی جک، مادر را مجبور میکند که ریسک کند، آنها از آنجا فرار میکنند تا دنیای بیرون را ببینند…
#اتاق
#Room
#لنی_آبراهام_سون
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
♦️نگاهی به فیلم «اتاق»، «Room»:
فیلم room, «اتاق»، برای چند سال پیش است. اما داستان جالبی داشت که شاید بازگو کردنش برای این روزهای ما مفید باشد.
این فیلم ماجرای زنیست که دزدیده شده و و برای سالها در یک اتاق حبس و زندانی میشود. او در همین اتاق فرزنددار شده و فرزندش هم همانجا بزرگ میشود؛ بدون کوچکترین ارتباطی با دنیای بیرون.
او صبحها در همان فضای کوچک، با فرزندش ورزش میکند، برای او جشن تولد میگیرد و با همان امکانات محدودی که دارد کیک میپزد و سعی میکند یک زندگی خوب و واقعی را برای او فراهم کند.
🔸تنها تصویری که کودک او از جهان بیرون دارد تلویزیونی است که در اختیار آنهاست.
وقتی پسر به سنی میرسد که میتواند از آن اتاق فرار کند، مادر به او روش فرار از اتاق و نقشهاش را یاد میدهد و بالاخره او را فراری میدهد.
او فرار میکند و با دنیایی مواجه میشود که تا به حال ندیده، چیزی شبیه به تولد؛ چون دنیایی که تا پیش از آن در آن زندگی کرده بود همان اتاق بود.
این داستان شاید به نظر ما هولناک و عجیب باشد. اما برای من دو نکته در این فیلم مهم بود.
🔹اولین نکته نحوه مواجهه این زن با شرایطش است. شرایطی که آسان نیست اما او در آن خوب زندگی میکند و تبدیل به بهترینِ شرایط خودش میشود، با همه محدودیتها و مشکلاتی که دارد.
آنچه به او توان ادامه زندگی را میدهد «امید» است؛ امید به نجات. امید به این که روزی پسرش بزرگ میشود و با فرار او از این وضعیت نجات پیدا میکند.
اگر امید را از انسان بگیریم، حیات را از او گرفتهایم. به همین دلیل ناامیدی بزرگترین گناه است.
🔹نکته دیگر قابل توجه در این فیلم ارائه دو دنیای کوچک و بزرگ بود. دنیای اتاق و دنیای بیرون آن که میتواند مثالی از تفاوت محیط رحم و دنیای بیرون و تفاوت دنیا و عالم بعد از مرگ باشد. آخرت برای ما با برخی مثالهای محسوس تصویر شده، اما تا نبینیم درکی از آن نخواهیم داشت.
✅امیدوار باشیم و امید ببخشیم.
مرگ اندیش باشیم و با تقوا توشه آخرتمان را فراهم کنیم.
🔺پ.ن: توصیه میکنم فیلم را ببینید؟ خیر
من برای نکات قابل توجه برخی فیلمها اینگونه مطالب را مینویسم نه برای توصیه به دیدنش.
@momenaat_ir
📣انیمیشن «رالف خرابکار»، «Wreck-It Ralph»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: ریچ کور
محصول: آمریکا
سال انتشار:2012
ژانر: ماجراجویی
🔹خلاصهی داستان:
داستان فیلم در ارتباط با یک شخصیت شرور و کمیک از بازیهای ویدئویی به نام رالف است که همیشه در بازیهای کامپیوتری نقش خرابکار را دارد و از آنجایی که که رالف از این شخصیت منفی خسته و آزرده خاطر شده برای تبدیل شدن به یک آدم مثبت و قهرمان و به دنبال رویاهای خود جهت تغییر و تحول شخصیتش ماجراها و درگیریهایی را در زندگی و پیرامون خویش بوجود میآورد. حال باید دید که آیا رالف در پیمودن این مسیر جدید موفق میشود یا نه…
🔗https://plink.ir/RTWSu
#رالف_خرابکار
#Wreck_It_Ralph
#ریچ_کور
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
🔹تحلیل انیمشن #رالف_خرابکار
▪️نقطه عطف اول جائی است که تصمیم می گیرد به بازی وظیفه قهرمان برود و مدال آنجا را کسب کند اما با یک حادثه ای به بازی دیگری می رود.
🔸 کشمکش کسب مدال توسط رالف ادامه پیدا می کند. در این بازی از قضا مدال قهرمانی به عنوان سکه ورود به بازی مسابقه ماشینی است که دختر بچه داخل این بازی برای انتخاب شدن به عنوان بازیکن باید از آن استفاده کند . 🔺دخترک مدال را برای شرکت در مسابقه خرج می کند و تا نقطه عطف دوم ،داستانِ کسب مدال توسط دختر بچه ادامه دارد تا بتواند سکه یا مدالی را که قرض گرفته است را به رالف پس بدهد.
🔸نقطه عطف دوم،ریاست این بازی با ورود به مرکز دیتا و داده رایانه، مدال رالف را باز می گرداند به شرطی که رالف برای حفظ جان دختربچه او را از حضور در مسابقه منصرف کند زیرا دختربچه پَرِش رایانه ای دارد و اگر بازی از برق کشیده شود او می میرد، رالف دل مهربانی دارد به بازی خود باز می گردد که متوجه می شود به دلیل نبود او در بازی، صاحب کلوب،بازی را از برق کشیده است لذا نا امیدشده متوجه می شود که کد رایانه ای دختر بچه از عمد هک شده است لذا تصمیم می گیرد بازگردد تا به دخترک کمک کند تا بتواند او را از خط پایان عبور دهد که معیوب بودنش رفع شود. پایان داستان : رالف با جانفشانی مانع رسیدن ریاست بازی به اهداف خود می شود
🔺 محتوا
🔹🔹محتوا داستان به صورت حرفه ای " #ینو_یانگ " است . تمام طول داستان این موضوع القا می شود که هر کس بد و شر است لزوماً بد نیست و نباید خود را اصلاح کند زیرا باید در جامعه بین افراد خوب و بد تعادل برقرار باشد تا چامعه جلو برود. هر جامعه ای نیاز به این دارد که حتماً هم مردم داخل آن شر باشند و هم خیر که به تعادل برسند.
🔸 قطعا این دو به هم نیاز دارند و هرکدام از این دو قشر اگر نباشند جامعه لنگ می شود. نه تنها به صورت حرفه ای "ینو یانگ" داخل هر شخصیت را در مخاطب القا می کند که باید باشد بلکه این موضوع را که این تعادل در جامعه نیز باید باشد هم القا می شود که تمام شخصیتها در آن اگر شخصیت مثبت داستان هستند دارای یک خصلت بد کوچک هستند و اگر شخصیت منفی داستان هستند قطعاً رگه هائی از خیر در آنها وجود دارد و به زیبائی القا می کند باید این دو به تعادل برسند که ذکر دو مثال این موضوع را نشان می دهد.
1 . شعار شخصیتهای منفی داستان از جمله رالف با این جمله شروع می شود، اینکه من اگر بد هستم بد نیست و...
2 . تمام شخصیتها یک ایرادی دارند که با شخصیتشان تناقض دارد از رالف که مهربان است با خرابکاری هایش ، از فلیکس و بقیه
📡 @Mohamad_Varasteh
📣 فیلم «مکعب»، «cube»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: ویسنزو ناتالی
محصول: آمریکا
سال انتشار: 1997
ژانر: علمی، تخیلی
🔹 خلاصهی داستان:
۷ نفر غریبه یک روز وقتی بیدار میشوند، خود را تنها در یک ماز مکعبی مییابند. بعد از اینکه همدیگر را پیدا میکنند، سعی میکنند به کمک هم و با استفاده از مهارتها و استعدادهای خاصشان از حقههای کشندهی اتاقهای مکعبی رنگارنگ نجات یابند…
#مکعب
#cube
#ویسنزو_ناتالی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
🔹«ترس در یک سریال و یک فیلم»
🔸۱- چند سال قبل سریالی پخش میشد با عنوان انقلاب که نیمه رها شد و به انتها نرسید.
ماجرا این بود که توسط یک مهندس گوگل برق کل جهان قطع میشود و جنگ بزرگی آغاز میشود. زندگی به حالت بدوی و بدون تکنولوژی برمیگردد. منابع و ذخیرهها کمیاب میشود و همه بر سر منابع موجود باهم میجنگند.
جنگهایی که بن مایهاش ترس است. ترس از مردن، نداشتن.
🔸۲- چند سال پیش فیلم عجیبی ساخته شد با نام مکعب. چند نفر بدون این که خودشان آگاه باشند برای یک آزمایش انسانی در یک مکعب اسیر میشوند و این افراد برای رهایی از این اسارت باید معمای مکعب را حل میکردند. کمی که میگذرد ترس و وحشت مردن در آنجا به جانشان میافتد و شروع به حمله و جنگ با یکدیگر میکنند.
🔺ترس انسانها را وحشی میکند و به پستترین مراتب حیوانی تنزل میدهد. انسان ترسو منفعت طلب میشود. همه چیز را برای خودش میخواهد. داشتن و نداشتن همنوع برایش مهم نیست. میبرد و غارت میکند تا مثلا زنده بماند.
ترسوی ضعیف غارت نمیکند، بلکه با ترس موهومش میمیرد.
💠اما انسان مؤمن الهی چون تکیه و اعتماد به خدا دارد، شجاع است، ترس او را متوقف نمیکند و موضوع ترس رام او میشود.
🔺منشاء ترس شیطان است و منبع آرامش در موقعیت هراس انگیز خداست.
الا ان اولیاءالله لا خوف علیهم...
انسانها را در مواقع هراس میتوان شناخت...
❌نترسیم و نترسانیم...
@momenaat_ir
📣 فیلم «علاءالدین»، «Aladdin»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: گی دیتچی
محصول: آمریکا
سال انتشار: 2019
ژانر: فانتزی
🔹 خلاصهی داستان:
این فیلم براساس انیمیشنی کلاسیک به نام «علاءالدین» و با برداشتی آزاد از داستانهای هزار و یک شب ساخته شده است. علاءالدین ماجراهای پسری فقیر و سرگردان را روایت میکند که در خیابانهای شهر آگرابا از مغازهها دزدی میکند. اما پس از اینکه او به طور اتفاقی یک چراغ جادوی اسرارآمیر را پیدا میکند ، زندگیش دگرگون میشود. صدراعظم که تشنهی قدرت است برای به دست آوردن این چراغ جادویی با علاءالدین مبارزه میکند که میتواند حتی بزرگترین آرزوهایشان را برآورده سازد و...
#علاء_الدین
#Aladdin
#گی_دیتچی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
هدایت شده از آرما مدیا
🎬نگاهی به فیلم علاءالدین 2019
✅ لایو اکشن علاءالدین در مورد پسریه که امورات زندگیش رو با دزدی میگذرونه و در این بین، یک روز تو بازار با شاهدخت شهر رو به رو میشه. این برخورد زمینه علاقه اونها به رو فراهم میکنه...
نکات فیلم:
⭕️ این فیلم تاکید میکنه که باطن آدمها و تصوری که از خودشون دارن، از امکانات مادی و ظاهرشون مهمتره (علاءالدین با اینکه شاهزاده شده، اما خودش رو باور نداره)
⭕️ تو این فیلم یه شاهزاده خانم رو میبینیم که شایسته ترین فرد برای جانشینی پادشاهه ولی قانون و رسم جامعه این اجازه رو نمیده...
⭕️ اگر چه جادو و برآورده شدن آرزو، موضوع اصلی داستانه، اما تغییرات مهم با اراده آدمها اتفاق میوفته نه با جادو
⭕️ عشقی که ما تو این فیلم میبینیم عشق شرقیه یعنی علاقه ای که متعهدانه هست و هدفش ازدواجه (نه رابطه عاشقانه) و این نکنه مثبتیه
⭕️ اگه یادتون باشه تو فیلم #شاهزاده_ایرانی (#پرنسس_آو_پرشیا) همه دزد بودن، تو این فیلم هم تقریباً همینطوره با این تفاوت که کمتر روش تأکید میشه و چون فیلم فانتزیه، تلخی این موضوع جلب توجه نمیکنه. همینطور لوکیشن های فیلم، ساختمونا و بازار شبیه هستند، انگار کارگردانان هالیوود نمیخوان بین ایرانی ها و عرب ها تفاوتی قرار بدن!
⭕️ طبق نظریه شرق شناسی، اگر شرق (غیر اروپا) باشکوه هم نشون داده بشه، طوری بازنمایی میشه که این موضوع مربوط به گذشته است و ربطی به زمان حال نداره. به همین دلیل معمولا تو رسانه ها به نقاط قوت شرقیا پرداخته نمیشه. مثلاً ممکنه خیلی به تاریخ ایران باستان یا اهرام سه گانه توجه بشه، اما زیبایی ها و پیشرفت امروز سانسور میشه.
تو این فیلم هم این اتفاق کاملاً مشخصه.
👤محمدعلی عبدالهی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📣انیمیشن «شیرشاه 1/2»، «The Lion King1/2»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: بردلی ریموند
محصول: آمریکا
سال انتشار:2004
ژانر: ماجراجویی
🔹 خلاصهی داستان:
«شیرشاه 3» یا «شیرشاه یک و نیم» محصول استودیو دیزنیتون و والت دیزنی استرالیا میباشد، این پویانمایی از سری پرطرفدار شیرشاه و در ادامه دو شمارهی موفق پیشین خود به نامهای «شیرشاه» و «شیرشاه 2: پادشاهی سیمبا» ساخته شده است، در این شماره یک میرکت به نام «تایمون» و یک گراز به نام«پومبا» داستان شیرشاه را از دید خودشان برای مخاطبان تعریف میکنند. اما تایمون اصرار دارد که فیلم را جلو بزند تا به قسمتی برسد که وارد داستان میشود، چرا که در اوایل فیلم، آنها حضور نداشتند و از طریق گوینده فیلم، قبل از آغاز سفر سیمبا وارد داستان میشوند. همچنین در این شماره با مادر «تیمون» و عمو «مکس» هم آشنا خواهیم شد…
#شیر_شاه_یک_و_نیم
#The_Lion_King_1_2
#بردلی_ریموند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir