eitaa logo
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
150 دنبال‌کننده
655 عکس
15 ویدیو
53 فایل
نیلوفرر تفلیسی موضوعات کانال: ۱-هنر استراتژیک ۲-برداشتی از جلسات کلبه کرامت و‌... ۳-نوشته‌ها و تحقیقات ایراندخت
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️نگاهي به سريال «لوسيفر»، «Lucifer»: ماه سال ۹۷ اولین بار با سریال آشنا شدم بعد که تحقیق کردم دیدم تو رده سنی نوجوون چقدر زیاد طرفدار داره 😈داستان شیطان بود که از جهنم خسته شده و برای تعطیلات میاد لس‌آنجلس و اونجا با یک کاراگاه مه‌جبین آشنا میشه 🔰تا الان پنج فصل ازش ساخته شده و تریلر فصل ششم رونمایی شده 🔰چیزی که درباره لوسیفر خطرناک هست،این تلقی جدیدیه که داره به مخاطبش القا میکنه (اینکه یا همون لوسیفر پسر خداست و نگهبان و مامور جهنم و مسئول شکنجه دادن روح‌های گناهکار.اونم به دستور خدا) 🔰سریال میشه رو رده جنایی_فانتزی طبقه بنده بشه 🔰درکل قابلیت اینو داره که مثل شمارو با سریال همراه نگه داره ✅@alizadniya (پيج اينستاگرام)
📣 فیلم «اتاق»، «Room»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: لنی آبراهام سون محصول: ایرلند،آمریکا سال انتشار:2015 ژانر: درام 🔹 خلاصه‌ی داستان: داستان درباره‌ی پسربچه‌ای ۵ ساله و باروحیه به نام «جک» می‌باشد که مادر دلسوزش از او مراقبت می‌کند. مثل تمام مادرهای مهربان دیگر، مادر جک هم خودش را وقف جک می کند تا او خوشحال و در امنیت باشد. اما زندگی آنها معمولی نیست، آنها درون مکانی محبوس شده‌اند که آن را اتاق می‌نامند، تا اینکه سرانجام حس کنجکاوی جک، مادر را مجبور می‌کند که ریسک کند، آنها از آنجا فرار می‌کنند تا دنیای بیرون را ببینند… ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
♦️نگاهی به فیلم «اتاق»، «Room»: فیلم room, «اتاق»، برای چند سال پیش است. اما داستان جالبی داشت که شاید بازگو کردنش برای این روزهای ما مفید باشد. این فیلم ماجرای زنیست که دزدیده شده و و برای سال‌ها در یک اتاق حبس و زندانی می‌شود. او در همین اتاق فرزنددار شده و فرزندش هم همانجا بزرگ می‌شود؛ بدون کوچکترین ارتباطی با دنیای بیرون. او صبح‌ها در همان فضای کوچک، با فرزندش ورزش می‌کند، برای او جشن تولد می‌گیرد و با همان امکانات محدودی که دارد کیک می‌پزد و سعی می‌کند یک زندگی خوب و واقعی را برای او فراهم کند. 🔸تنها تصویری که کودک او از جهان بیرون دارد تلویزیونی است که در اختیار آن‌هاست. وقتی پسر به سنی می‌رسد که می‌تواند از آن اتاق فرار کند، مادر به او روش فرار از اتاق و نقشه‌اش را یاد می‌دهد و بالاخره او را فراری می‌دهد. او فرار میکند و با دنیایی مواجه می‌شود که تا به حال ندیده، چیزی شبیه به تولد؛ چون دنیایی که تا پیش از آن در آن زندگی کرده بود همان اتاق بود. این داستان شاید به نظر ما هولناک و عجیب باشد. اما برای من دو نکته در این فیلم مهم بود. 🔹اولین نکته نحوه مواجهه این زن با شرایطش است. شرایطی که آسان نیست اما او در آن خوب زندگی می‌کند و تبدیل به بهترینِ شرایط خودش می‌شود، با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که دارد. آنچه به او توان ادامه زندگی را می‌دهد «امید» است؛ امید به نجات. امید به این که روزی پسرش بزرگ می‌شود و با فرار او از این وضعیت نجات پیدا می‌کند. اگر امید را از انسان بگیریم، حیات را از او گرفته‌ایم. به همین دلیل ناامیدی بزرگترین گناه است. 🔹نکته دیگر قابل توجه در این فیلم ارائه دو دنیای کوچک و بزرگ بود. دنیای اتاق و دنیای بیرون آن که می‌تواند مثالی از تفاوت محیط رحم و دنیای بیرون و تفاوت دنیا و عالم بعد از مرگ باشد. آخرت برای ما با برخی مثال‌های محسوس تصویر شده، اما تا نبینیم درکی از آن نخواهیم داشت. ✅امیدوار باشیم و امید ببخشیم. مرگ اندیش باشیم و با تقوا توشه آخرتمان را فراهم کنیم. 🔺پ.ن: توصیه می‌کنم فیلم را ببینید؟ خیر من برای نکات قابل توجه برخی فیلم‌ها این‌گونه مطالب را می‌نویسم‌ نه برای توصیه به دیدنش‌. @momenaat_ir
📣انیمیشن «رالف خرابکار»، «Wreck-It Ralph»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: ریچ کور محصول: آمریکا سال انتشار:2012 ژانر: ماجراجویی 🔹خلاصه‌ی داستان: داستان فیلم در ارتباط با یک شخصیت شرور و کمیک از بازی‌های ویدئویی به نام رالف است که همیشه در بازی‌های کامپیوتری نقش خرابکار را دارد و از آنجایی که که رالف از این شخصیت منفی خسته و آزرده خاطر شده برای تبدیل شدن به یک آدم مثبت و قهرمان و به دنبال رویاهای خود جهت تغییر و تحول شخصیتش ماجراها و درگیری‌هایی را در زندگی و پیرامون خویش بوجود می‌آورد. حال باید دید که آیا رالف در پیمودن این مسیر جدید موفق می‌شود یا نه… 🔗https://plink.ir/RTWSu ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
🔹تحلیل انیمشن ▪️نقطه عطف اول جائی است که تصمیم می گیرد به بازی وظیفه قهرمان برود و مدال آنجا را کسب کند اما با یک حادثه ای به بازی دیگری می رود. 🔸 کشمکش کسب مدال توسط رالف ادامه پیدا می کند. در این بازی از قضا مدال قهرمانی به عنوان سکه ورود به بازی مسابقه ماشینی است که دختر بچه داخل این بازی برای انتخاب شدن به عنوان بازیکن باید از آن استفاده کند . 🔺دخترک مدال را برای شرکت در مسابقه خرج می کند و تا نقطه عطف دوم ،داستانِ کسب مدال توسط دختر بچه ادامه دارد تا بتواند سکه یا مدالی را که قرض گرفته است را به رالف پس بدهد. 🔸نقطه عطف دوم،ریاست این بازی با ورود به مرکز دیتا و داده رایانه، مدال رالف را باز می گرداند به شرطی که رالف برای حفظ جان دختربچه او را از حضور در مسابقه منصرف کند زیرا دختربچه پَرِش رایانه ای دارد و اگر بازی از برق کشیده شود او می میرد، رالف دل مهربانی دارد به بازی خود باز می گردد که متوجه می شود به دلیل نبود او در بازی، صاحب کلوب،بازی را از برق کشیده است لذا نا امیدشده متوجه می شود که کد رایانه ای دختر بچه از عمد هک شده است لذا تصمیم می گیرد بازگردد تا به دخترک کمک کند تا بتواند او را از خط پایان عبور دهد که معیوب بودنش رفع شود. پایان داستان : رالف با جانفشانی مانع رسیدن ریاست‌ بازی به اهداف خود می شود 🔺 محتوا 🔹🔹محتوا داستان به صورت حرفه ای " " است . تمام طول داستان این موضوع القا می شود که هر کس بد و شر است لزوماً بد نیست و نباید خود را اصلاح کند زیرا باید در جامعه بین افراد خوب و بد تعادل برقرار باشد تا چامعه جلو برود. هر جامعه ای نیاز به این دارد که حتماً هم مردم داخل آن شر باشند و هم خیر که به تعادل برسند. 🔸 قطعا این دو به هم نیاز دارند و هرکدام از این دو قشر اگر نباشند جامعه لنگ می شود. نه تنها به صورت حرفه ای "ینو یانگ" داخل هر شخصیت را در مخاطب القا می کند که باید باشد بلکه این موضوع را که این تعادل در جامعه نیز باید باشد هم القا می شود که تمام شخصیتها در آن اگر شخصیت مثبت داستان هستند دارای یک خصلت بد کوچک هستند و اگر شخصیت منفی داستان هستند قطعاً رگه هائی از خیر در آنها وجود دارد و به زیبائی القا می کند باید این دو به تعادل برسند که ذکر دو مثال این موضوع را نشان می دهد. 1 . شعار شخصیتهای منفی داستان از جمله رالف با این جمله شروع می شود، اینکه من اگر بد هستم بد نیست و... 2 . تمام شخصیتها یک ایرادی دارند که با شخصیتشان تناقض دارد از رالف که مهربان است با خرابکاری هایش ، از فلیکس و بقیه 📡 @Mohamad_Varasteh
📣 فیلم «مکعب»، «cube»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: ویسنزو ناتالی محصول: آمریکا سال انتشار: 1997 ژانر: علمی، تخیلی 🔹 خلاصه‌ی داستان: ۷ نفر غریبه یک روز وقتی بیدار می‌شوند، خود را تنها در یک ماز مکعبی می‌یابند. بعد از اینکه همدیگر را پیدا می‌کنند، سعی می‌کنند به کمک هم و با استفاده از مهارت‌ها و استعدادهای خاصشان از حقه‌های کشنده‌ی اتاق‌های مکعبی رنگارنگ نجات یابند… ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
🔹«ترس در یک سریال و یک فیلم» 🔸۱- چند سال قبل سریالی پخش می‌شد با عنوان انقلاب که نیمه رها شد و به انتها نرسید. ماجرا این بود که توسط یک مهندس گوگل برق کل جهان قطع می‌شود و جنگ بزرگی آغاز می‌شود. زندگی به حالت بدوی و بدون تکنولوژی برمی‌گردد. منابع و ذخیره‌ها کم‌یاب می‌شود و همه بر سر منابع موجود باهم می‌جنگند. جنگ‌هایی که بن مایه‌اش ترس است. ترس از مردن، نداشتن. 🔸۲- چند سال پیش فیلم عجیبی ساخته شد با نام مکعب. چند نفر بدون این که خودشان آگاه باشند برای یک آزمایش انسانی در یک مکعب اسیر می‌شوند و این افراد برای رهایی از این اسارت باید معمای مکعب را حل می‌کردند. کمی که می‌گذرد ترس و وحشت مردن در آن‌جا به جانشان می‌افتد و شروع به حمله و جنگ با یکدیگر می‌کنند. 🔺ترس انسان‌ها را وحشی می‌کند و به پست‌ترین مراتب حیوانی تنزل می‌دهد. انسان ترسو منفعت طلب می‌شود. همه چیز را برای خودش می‌خواهد. داشتن و نداشتن هم‌نوع برایش مهم نیست. می‌برد و غارت می‌کند تا مثلا زنده بماند. ترسوی ضعیف غارت نمی‌کند، بلکه با ترس موهومش می‌میرد. 💠اما انسان مؤمن الهی چون تکیه و اعتماد به خدا دارد، شجاع است، ترس او را متوقف نمی‌کند و موضوع ترس رام او می‌شود. 🔺منشاء ترس شیطان است و منبع آرامش در موقعیت هراس انگیز خداست. الا ان اولیاءالله لا خوف علیهم... انسان‌ها را در مواقع هراس می‌توان شناخت... ❌نترسیم و نترسانیم... @momenaat_ir
📣 فیلم «علاء‌الدین»، «Aladdin»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: گی دیتچی محصول: آمریکا سال انتشار: 2019 ژانر: فانتزی 🔹 خلاصه‌ی داستان: این فیلم براساس انیمیشنی کلاسیک به نام «علاءالدین» و با برداشتی آزاد از داستان‌های هزار و یک شب ساخته شده است. علاءالدین ماجراهای پسری فقیر و سرگردان را روایت می‎کند که در خیابان‎های شهر آگرابا از مغازه‎ها دزدی می‎کند. اما پس از اینکه او به طور اتفاقی یک چراغ جادوی اسرارآمیر را پیدا می‎کند ، زندگیش دگرگون می‎شود. صدراعظم که تشنه‌ی قدرت است برای به دست آوردن این چراغ جادویی با علاءالدین مبارزه می‌کند که می‌تواند حتی بزرگترین آرزوهایشان را برآورده سازد و... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
هدایت شده از آرما مدیا
🎬نگاهی به فیلم علاءالدین 2019 ✅ لایو اکشن علاءالدین در مورد پسریه که امورات زندگیش رو با دزدی میگذرونه و در این بین، یک روز تو بازار با شاهدخت شهر رو به رو میشه. این برخورد زمینه علاقه اونها به رو فراهم میکنه... نکات فیلم: ⭕️ این فیلم تاکید میکنه که باطن آدمها و تصوری که از خودشون دارن، از امکانات مادی و ظاهرشون مهمتره (علاءالدین با اینکه شاهزاده شده، اما خودش رو باور نداره) ⭕️ تو این فیلم یه شاهزاده خانم رو میبینیم که شایسته ترین فرد برای جانشینی پادشاهه ولی قانون و رسم جامعه این اجازه رو نمیده... ⭕️ اگر چه جادو و برآورده شدن آرزو، موضوع اصلی داستانه، اما تغییرات مهم با اراده آدمها اتفاق میوفته نه با جادو ⭕️ عشقی که ما تو این فیلم میبینیم عشق شرقیه یعنی علاقه ای که متعهدانه هست و هدفش ازدواجه (نه رابطه عاشقانه) و این نکنه مثبتیه ⭕️ اگه یادتون باشه تو فیلم () همه دزد بودن، تو این فیلم هم تقریباً همینطوره با این تفاوت که کمتر روش تأکید میشه و چون فیلم فانتزیه، تلخی این موضوع جلب توجه نمیکنه. همینطور لوکیشن های فیلم، ساختمونا و بازار شبیه هستند، انگار کارگردانان هالیوود نمیخوان بین ایرانی ها و عرب ها تفاوتی قرار بدن! ⭕️ طبق نظریه شرق شناسی، اگر شرق (غیر اروپا) باشکوه هم نشون داده بشه، طوری بازنمایی میشه که این موضوع مربوط به گذشته است و ربطی به زمان حال نداره. به همین دلیل معمولا تو رسانه ها به نقاط قوت شرقیا پرداخته نمیشه. مثلاً ممکنه خیلی به تاریخ ایران باستان یا اهرام سه گانه توجه بشه، اما زیبایی ها و پیشرفت امروز سانسور میشه. تو این فیلم هم این اتفاق کاملاً مشخصه. 👤محمدعلی عبدالهی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
📣انیمیشن «شیرشاه 1/2»، «The Lion King1/2»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: بردلی ریموند محصول: آمریکا سال انتشار:2004 ژانر: ماجراجویی 🔹 خلاصه‌ی داستان: «شیرشاه 3» یا «شیرشاه یک و نیم» محصول استودیو دیزنی‌تون و والت دیزنی استرالیا می‌باشد، این پویانمایی از سری پرطرفدار شیرشاه و در ادامه دو شماره‌ی موفق پیشین خود به نام‌های «شیرشاه» و «شیرشاه 2: پادشاهی سیمبا» ساخته شده است، در این شماره یک میرکت به نام «تایمون» و یک گراز به نام«پومبا» داستان شیرشاه را از دید خودشان برای مخاطبان تعریف می‌کنند. اما تایمون اصرار دارد که فیلم را جلو بزند تا به قسمتی برسد که وارد داستان می‎شود، چرا که در اوایل فیلم، آنها حضور نداشتند و از طریق گوینده فیلم، قبل از آغاز سفر سیمبا وارد داستان می‌شوند. همچنین در این شماره با مادر «تیمون» و عمو «مکس» هم آشنا خواهیم شد… ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
✡ انیمیشن شیرشاه ۱.۵ 🎬 کارگردان: بردلی ریموند / فیلم‌نامه: تام روجرز / آهنگساز: دون هارپر / شرکت تولیدکننده: والت دیزنی / تاریخ اکران: ۲۰۰۴ 1⃣ در این انیمیشن «تیمون» و هم‌نوعانش موجوداتی هستند که گویا مشخص و امنی ندارند. تیمون، دوست ندارد حرف مادرش را مبنی بر این‌که «این در سرنوشت و طبیعت آنها است و هیچ سرزمینی متعلّق به آنها نیست»، بپذیرد. تیمون به‌دنبال است که آن را تبدیل به وطن خود کند و از آوارگی خارج شود. 2⃣ این خواسته نیز در طول داستان، خواسته‌ی کوچکی! معرفی شده که تحقّق آن حقّ کسی را ضایع نکرده و به کسی صدمه نمی‌رساند! در پایانِ داستان شاهد هستیم که مادر تیمون نیز از اعتقاد خود برمی‌گردد و تازه را با آغوش باز می‌پذیرد. 3⃣ در سکانس‌های مختلف این انیمیشن می‌بینیم که این خواستهٔ کوچکِ! تیمون (سرزمینی برای خود و هم‌نوعانش)، در ذهن بیننده به‌صورت «حق این موجودات» تداعی می‌شود. درواقع خواسته است که با ارسال این‌گونه سیگنال‌های روانی، حسّ ترحم و هم‌دردی مردم را برای قومی که به‌دنبال سرزمینی برای خود می‌گردد، برانگیزد و غصب سرزمین را از طریق احساسی توجیه کند. ✍ علی حامدین 📖 آنچه خواندید چکیدهٔ کوتاهی بود از مقالهٔ مفصلِ «نقد انیمیشن شیرشاه ۱.۵». متن کامل این تحلیل را در لینک زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/10567 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📣 فیلم «1917» ♦️مشخصات اثر: کارگردان: سم منداس محصول: آمریکا سال انتشار: 2019 ژانر: جنگی 🔹 خلاصه‌ی داستان: دو سرباز جوان انگلیسی ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول ماموریت دارند پیامی را در اعماق سرزمین دشمن منتقل کنند که آنها را از حمله باز می دارد که ممکن است به مرگ هزاران سرباز منجر شود و... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١) 🎬 مهم‌تر از مقدمه: این عصر قرمز است! 1⃣ درحالی‌که بشرِ مدرنِ متنفر از قرون وسطی، با پیشرفت‌های اقتصادی، علمی و تکنولوژیک خود در اوج امید به‌سر می‌بُرد و مدینهٔ فاضله جهان را برای خودش خیال‌بافی می‌کرد، ناگهان در سراسر جهان جوی خون جاری شد… 2⃣ همانانی که «قرون وسطایی» را فحش می‌دانستند و کلیسا (بخوانید: دین) را متهم به خشونت، جنگ‌طلبی و تحجّر می‌کردند، ۱۰۰میلیون کشته، زخمی و مفقود را از طرف تمدن مدرن به بشریّت هدیه کردند! همان‌هایی که مردم را به برگشت دوباره (رنسانس) به بینش‌ها و سبک زندگی یونانی فراخواندند… 3⃣ آن‌ها مردم را از شرّ تعصّب و خشونت کلیسا به همان یونانی فراخواندند که تماشای تکه‌پاره شدن گلادیاتورهای بیچاره، از مهیّج‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحاتش به‌شمار می‌رفت! 4⃣ آری! در اوج سقوط کرد و تعداد زیادی از فیلسوفان و اندیشمندان لیبرال، نااُمید از به پایان تمدن بشریّت معتقد شدند و تمام تلاش‌های چندصدساله‌شان را در احیای ، پوچ انگاشتند. 5⃣ پدیدۀ شوم و نکبت چیزی نیست جز نتیجهٔ حرص و منیّت بشر… همان منیّتی که ردّ پایش در تمام شئون تمدنی غرب و شرق مدرن از اقتصاد کاپیتالیستی گرفته تا و -لذت اومانیستی حس می‌شود. بگذریم که این حرص و منیّتِ نابودکننده، تحت عنوان‌های عوام‌فریبانه‌ای چون ، مثل چماقی بر سر حقوق خدای بشر فرود می‌آید! کوتاه می‌کنم… 🔸حرص شروع شد… 🔸سپس جنگ آمد… 🔸و خون جاری گشت… 👈 شاید به همین دلیل است که این عصر قرمز است! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٢) 🎬 هالیوود برندۀ واقعی جنگ جهانی 1⃣ با پایان جنگ اول جهانی، اَشراف مهاجر که اغلب از دهکده‌های یهودی‌نشین اروپای‌شرقی به آمریکا مهاجرت کردند و از تجارت انواع و اقسام پوست، الماس، مشروبات الکلی و… به رسیده بودند، اینک کمپانی‌های خود را در نیویورک برپا می‌کردند تا خیلی زود سرزمین رؤیاهای خود را در غرب آمریکا بنا کنند. 2⃣ قطعاً سینما و نقش آشکاری در شکل‌دادن به احساسات مردم آمریکا و اروپا نسبت به جنگ داشت. فیلم‌های سینمایی از «سفته» (چارلی چاپلین، ۱۹۱۸) تا «قلب‌های جهان» (دیوید وارک گریفیث، ۱۹۱۸) و حتی انیمیشن‌های هفتگی یونیورسال! در خدمت دولت‌ها بودند. 3⃣ پس از آغاز جنگ دوم جهانی، هالیوود تولیدات جنگی خود را افزایش داد، درحالی‌که آمریکا هنوز در جنگ بی‌طرف بود! فیلم‌های هالیوود در این سال‌ها بیشتر به آماده‌سازی مردم می‌پرداخت و مردم نیز به این گرایش روی خوش نشان می‌دادند. جالب است بدانید پنج فیلم از ده فیلم پُرفروش سال ۱۹۴۱ به موضوع اختصاص داشت! 4⃣ در ۱۸ دسامبر ۱۹۴۱، بلافاصله پس از حمله ژاپن به پرل هاربر و اعلان جنگ آمریکا به ژاپن، رئیس‌جمهور آمریکا فرانکلین روزولت، دفتری به‌نام دفتر امور سینمایی (BMPA) در دل مرکز اطلاعات جنگ (OWI) تأسیس کرد تا استودیوها را به حمایت از اهداف ملی کشور هدایت کند. 5⃣ هالیوود هم این دعوت را با تأسیس پاسخ گفت تا از طریق این کمیته، مدیران استودیوها، پخش‌کنندگان، نمایش‌دهندگان، بازیگران و رؤسای اتحادیهٔ کارگران سینما را در خدمت اهداف تبلیغاتی و برنامه‌های تهییج احساسات جنگی درآورد. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٣) 🎬 مؤسسان حقیقی سینمای سفارشی! 1⃣ دولت‌هایی که نقش فعالی در تولید و نظارت بر سینما داشتند، «کمیتهٔ اطلاعات عمومی» در آمریکا، «دفتر جنگ» در بریتانیا و «خدمات سینمایی و حماسی ارتش» در فرانسه، به طرق مختلف بر ساخت فیلم‌ها نظارت می‌کردند؛ آن‌ها فیلم‌های آموزشی، نظامی و پزشکی می‌ساختند و سفارش ساخت فیلم‌های تبلیغاتی برای عامهٔ مردم را می‌دادند. 2⃣ دولت ایالات متحده ۶ مقولهٔ محوری به فیلم‌های ابلاغ کرد که هم با اهداف اطلاعات جنگی هم‌خوانی داشتند و هم ارزش‌های سنّتی سرگرم‌کنندگی فیلم‌ها را حفظ می‌کردند. 3⃣ لوییس جیکوب، از مسئولین کمیتهٔ امور جنگی هالیوود، این شش پیشنهاد را به این شرح فهرست نمود: 🔸۱. مسائل جنگ: برای چه می‌جنگیم؟ شیوهٔ زندگی آمریکایی 🔸۲. خصلت‌های دشمن: ایدئولوژی‌اش، اهداف و شیوه‌هایش 🔸۳. : از جمله متحدان ما در جنگ 🔸۴. جبههٔ تولید: تدارک مصالح ضروری برای پیروزی در جنگ 🔸۵. جبههٔ داخلی: تعهدات مردمی 🔸۶. توان نیروهای درگیر در جنگ: نیروهای مسلح ما، متحدان ما و رابطین ما 4⃣ دیوید‌ ای. کوک «David A. Cook» در جلد اول کتاب «تاریخ سینمای جهان» در این‌باره می‌نویسد: 5⃣👈 هالیوود بلافاصله با تولید یک مشت اراجیف ابلهانه و ملودرام‌های اغراق‌شده‌ی میهن‌پرستانه از میادین جنگ و جبهه‌های داخلی، به این خواسته‌ها پاسخ گفت؛ فیلم‌هایی که در واقع ذات را چنان شکوه می‌بخشیدند که در تاریخ بشریت سابقه نداشت! و به شورشی جهانی می‌مانستند. فیلم‌هایی همچون «درود بر دلیری»، «زندگی در خطر»، «فرمانده‌ی ابرها»، «پیش به‌سوی سواحل تریپولی»، «ما متحدیم»، «لعنت بر هیتلر»، «بلوندی پیروز است» و… ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۴) 🎬 فرصتی طلایی برای قوم مظلوم یهود!! 1⃣ این جنگ فرصتی بود تا جماعتِ مهاجر، به‌عنوان میهن‌پرستان دلسوز آمریکا، جایگاهشان را در جامعهٔ آمریکایی تثبیت کنند و از حالت بیگانگی و غریبگی برای همیشه خارج شوند. وقتش رسیده بود با قوام دادن به جامعهٔ یهودی در آمریکا، دِین خود را به بنیان‌گذاران یهودی خود ادا کند. 2⃣ باز هم هالیوود به کمک آمدند و با انواع و اقسام فیلم‌ها سعی کردند، این‌گونه وانمود کنند که اساساً جنگ جهانی دوم برای مقابله با و قتل و غارت آن‌هاست! 3⃣ خیلِ فیلم‌هایی که در رابطه با جنگ جهانی دوم توسط استودیوهای مختلف ساخته شد، این شبهه را در جامعهٔ آمریکا به‌وجود آورد که اصلاً همین فیلم‌ها باعث پیروزی ارتش آمریکا در جنگ گردید! 4⃣ از همین‌رو، در پایان جنگ، (از صاحبان کمپانی معروف ) یکی از افرادی بود که مدال افتخار دریافت کرد. در متن نوشته‌ای که برای آن مدال افتخار خوانده شد، چنین آمده بود: 5⃣👈 «آقای وارنر، به‌خاطر تجربیات شما در‌زمینه‌ی تولیدات سینمایی و فیلم‌های میهن‌پرستانهٔ متعددی که به جامعهٔ آمریکا ارائه کردید، این مدال افتخار را به شما تقدیم می‌کنیم؛ چراکه آثار شما باعث بسط روح میهن‌پرستی در میان سربازان و ارتش آمریکا طی روزهای سخت جنگ شد…» ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter