eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
673 عکس
715 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تأملات طلبگی
♦️حجت الاسلام حامد رضا معاونیان می فرمایند : انیشتن شیعه شده و با مرحوم آقای بروجردی نامه نگاری کرده است! البته قبل از ایشان آیت الله مهدوی کنی نیز چنین ادعایی را کرده بودند. ❓چقدر این ادعا مستند قوی دارد یا صرفا مشهوری بی دلیل هست ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
💡فروید و بیمار جنسی: 🔹گاهی هدف‌های جنسی به اندازه‌ای از حالت‌های طبیعی فاصله می‌گیرند که می‌توان آن‌ها را بیماری تلقی کرد. 🔸اعمالی مانند مکیدن آلت تناسلی مردان و لیسیدن آلت جنسی زنان و بوییدن یا چشیدن مدفوع و تجاوز نسبت به اجساد مردگان. در این موارد نیز نمی‌توانیم به‌طور قطع اطمینان کنیم که چنین افرادی دیوانه و غیرطبیعی هستند بلکه فقط می‌توان گفت که در زندگی جنسی‌شان بیمار هستند. 📚روان‌شناسی رفتار جنسی نظریه‌ها و دیدگاه‌ها، تالیف دکتر محمدباقر کجباف، ص۳۷ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️تأملی بر مساله برده داری در اسلام (15) ♦️قرآن کریم و مساله برده داری (3) 🔹چهار ـ مجازات فحشا در كنيز نصف حره است. «فاذا احصن فان اتين بفاحشه فعليهن نصف ما علي المحصنات من العذاب» (نساء ۲۵) «آن گاه چون (كنيزان) ازدواج كردند، اگر مرتكب ناشايست (زنا) شدند، مجازات آنان به اندازه نصف مجازاتی است كه بر زنان آزاد مقرر است.» 🔹پنج ـ در قصاص تساوی در حريت و رقيت لازم است. «يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم القصاص في القتلي الحر بالحر و العبد بالعبد» (بقره ۱۷۸) «اي مؤمنان بر شما در مورد كشتگان قصاص مقرر گرديده است كه آزاد در مقابل آزاد و برده در مقابل برده (قصاص شود)». پس آزاد به واسطه قتل برده قابل قصاص نيست. 🔹شش ـ كنيزان زنان مسلمان نسبت به ايشان محرم محسوب مي شوند و لازم نيست زنان مسلمان در برابر كنيزانشان حجاب شرعی را رعايت كنند. (نور۳۱) ضمناً مخاطب حجاب شرعی نيز ظاهراً زنان مؤمنه آزاد هستند. (احزاب ۵۹) 🔹هفت ـ لازم است كنيزان براي ورود به خوابگاه مالكان متأهلشان در سه وقت خاص استيذان كنند. (نور ۵۸) 🔹هشت ـ استمتاع جنسي از كنيزان همانند همسران براي مالك مجاز است. «فان خفتم الاتعدلوا فواحده اوماملكت ايمانكم» (نساء ۳) «و اگر می ترسيد كه مبادا (با چهار زن) عادلانه رفتار نكنيد، فقط به يك تن يا كنيز اكتفا كنيد» «و الذينهم لفروجهم حافظون الاعلي ازواجهم اوما ملكت ايمانكم فانهم غيرملومين فمن ابتغي وراء ذلك فاولئك هم العادون» (مؤمنون ۷ ـ ۵، معارج ۳۱ ـ ۲۹) «(مؤمنان) كساني (هستند) كه پاكدامنی مي ورزند مگر درمورد زنانشان يا كنيزانشان كه در اين صورت نكوهيده نيستند، پس هرکس كه از اين فراتر رود، اينانند كه تجاوزكارند.»(۱۵ ) 🔹نه ـ جواز استمتاع مالك از كنيز شوهردارش بعد از استبراء. «و المحصنات من النساء الاماملكت ايمانكم» (نساء ۲۴) «(استمتاع از) زنان شوهردار (بر شما حرام است) مگر كنيزتان.» در اين آيه و آيه ماقبل آن چهارده صنف از زنان كه ارتباط جنسي با آنان مطلقاً (چه از طريق ازدواج و چه به عنوان ملك يمين) ممنوع است معرفي شده اند. چهاردهمين صنف، زنان شوهردار هستند. «و علي هذا يكون قوله الاما ملكت ايمانكم رفعا لحكم المنع من محصنات الاماء ـ علي ماورد في السنه ـ ان لمولي الامه المزوجه ان يحول بين مملوكته و زوجها ثم ينالها عن استبراء ثم يردها الي زوجها» (الميزان ۴ / ۲۶۷) به نظر مي رسد اوج مالكيت و حضيض مملوكيت در اين آيه قابل رؤيت باشد. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️شیخ حسن میلانی آیت الله قاضی ، علامه طباطبایی ،تفکیکی ها، میرزا مهدی اصفهانی ،حلبی غلط ترین، مزخ
سست بودن کتاب تجرید.mp3
462.5K
♦️شیخ حسن میلانی : ما در هر صفحه شرح تجرید حداقل ده تا اشکال مطرح میکنیم! 🔹کشفُ المُراد فی شَرحِ تَجریدِ الاِعتِقاد از کتاب‌های کلامی شیعه، اثر علامه حلی به زبان عربی. این کتاب را نخستین و بهترین شرح بر کتاب تجریدالاعتقاد، نوشته خواجه نصیرالدین طوسی می‌دانند 🔹به‌گفته علامه حسن‌زاده آملی مصحح کتاب، تجریدالاعتقاد اصل کتاب‌های کلامی و پیشگام آن‌ها و کشف‌المراد نخستین و بهترین شرح آن است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️استاد احمدی شاهرودی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم: 🔹 هیچ روایتی نداریم که اعتقادات باید مستند به برهان باشد! 🔹مزخرف است که می‌گویند انسان باید تحقیق کند و اعتقاداتش از روی برهان باشد! 🔹اگر کسی یقین پیدا کند که خدا یکی هست ودلیلش این باشد که شیخ انصاری گفته در اینصورت اعتقاد او صحیح است! 🔹 کجا داریم که ائمه (ع) به یکی از شیعیان گفته باشند باید بروی و تحقیق کنی! 🔹دو مطلب مسلم است: شیعه به جهنم نمی‌رود، غیرشیعه به بهشت نمی‌رود! 🔹یقینی که از راه علم فلسفه برای فرد حاصل می شود قدمش به لب قبر هم نمی رسد! 🔹در جواب کسی که به من گفت برادرم در مورد مسیحیت تحقیق می کند گفتم که هم تو غلط می کنی هم برادرت! 🔹اگر کسی احتمال دهد غیرشیعه به بهشت می‌رود، او نیز به بهشت نمی‌رود! 🔹 اگر کسی به کشتگان از غیرشیعه شهید بگوید نهایت حماقت است! 🔹غیرشیعه اگر در راه خدا کشته شود شهید نیست! 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
🎥 مستند «علی‌اکبر رائفی‌پور، روایتگر برتر اخبار جعلی» 🔹مستند توسط سایت فکت‌نامه اولین سایت درستی‌سنجی (فکت‌چکینگ) سیاسی درباره‌ی ایران تولید شده است . این مستند در واقع نقد نظرات استاد رائفی پور بوده و در یوتیوب قابل مشاهده است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️تاملی بر مساله برده داری در اسلام(16) ♦️قرآن کریم و مساله برده داری (4) ♦️ملاحظه دقيق احكام دهگانه بردگان در قرآن ما را به دو نكته راهنمایی مي كند: اول ـ استفاده مالك از ابعاد مختلف برده مطلق نيست و محدود به ضوابط شرعی است. دوم ـ محدوده شرعی استفاده مالك از ابعاد مختلف برده بسيار گسترده است. ♦️ اكنون با استقصای كامل آيات قرآن کريم در مسأله برده داری و مطالعه آن ها ضمن سه محور كلی اسباب بردگی، اسباب رفع بردگی و احكام بردگی نتايج زير قابل ذكراست: 🔹اول ـ قرآن فی الجمله مسأله بردگی را امضا كرده است و پذيرفته است كه آدميان به آزاد و برده تقسيم می شوند و بردگان در بسياری موارد از حقوق كمتری از آزادگان برخوردارند. 🔹دوم ـ بحث اسباب بردگی مطلقاً در قرآن کريم مطرح نشده است. يعنی نحوه برده شدن آدميان در قرآن مسكوت گذاشته شده، به علاوه هيچ تأكيدی بر حفظ نظام بردگی و هيچ تشويقی برگرفتن برده مشاهده نمی شود. از آن سو آزادكردن بردگان به شدت مورد تشويق قرآن و در زمره عبادات محسوب شده است. 🔹سوم ـ مجموعه آيات مرتبط با بردگی نحوه مواجهه قرآن با قضيه خارجيه برده داری را نشان مي دهد. قضايای خارجيه زمان مند و موقتند. از قضاياي خارجيه، احكام قضايای حقيقيه و ثابت قابل استنباط نيست. آن چه در باب قرآن و بردگی حائز نهايت اهميت است روح كلی تعاليم اسلامی و انسان شناسي قرآنی است كه مغفول افتاده است. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi