eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
671 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙پیامبر گرامی اسلام(ص) در فرمایشی می فرمایند: مَنْ فَاكَهَ امْرَأَةً لَا يَمْلِكُهَا حُبِسَ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَهَا فِي الدُّنْيَا أَلْفَ عَامٍ فِي النَّارِ وَ الْمَرْأَةُ إِذَا طَاوَعَتِ الرَّجُلَ فَالْتَزَمَهَا حَرَاماً أَوْ قَبَّلَهَا أَوْ بَاشَرَهَا حَرَاماً أَوْ فَاكَهَهَا وَ أَصَابَ مِنْهَا فَاحِشَةً فَعَلَيْهَا مِنَ الْوِزْرِ مَا عَلَى الرَّجُلِ فَإِنْ غَلَبَهَا عَلَى نَفْسِهَا كَانَ عَلَى الرَّجُلِ وِزْرُهَا. 🎊هر كس با زنى نامحرم شوخى و مزاح و عشقبازى كند، به هر كلمه‏اى كه با او در دنيا گفتگو كرده هزار سال در آتش دوزخ او را زندانى كنند، و آن زن اگر خود را برضا در اختيار وى قرار دهد و مرد او را در آغوش كشد يا ببوسد يا با او نزديكى كند بدون وجه شرعى يا اينكه شوخى كند تا آنكه مرد از او كام گيرد بر آن زن همان گناه و كيفر باشد كه بر مرد است، و چنانچه زن راضى نباشد و مرد بزور از او بنحوى كام گيرد گناه هر دو بر مرد است و دو عقوبت خواهد ديد.(ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 283). ⁉️اطلاق روایت شامل فضای مجازی هم می شه؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
🎙در حدیثی دیگر حضرت علی (ع) می فرمایند: تَسَرْبَلْ‏ بِالْحَيَاءِ وَ ادَّرِعِ الْوَفَاءَ وَ احْفَظِ الْإِخَاءَ وَ أَقْلِلْ مُحَادَثَةَ النِّسَاءِ يَكْمُلْ لَكَ السَّنَاءُ. ⚜جامه شرم بپوش و زره وفاداری به تن کن و برادری را نگه دار و با زنان کم سخن گوی تا بلند مرتبگی تو کامل شود. (غرر الحكم و درر الكلم، ص: 321) 👇👇 @Taammolate_talabegi
🎙الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : لا بأسَ بالنَّظَرِ إلى رُؤوسِ أهلِ التِّهامَةِ ، و الأعرابِ ، و أهلِ السَّوادِ ، و العُلوجِ ؛ لأنّهُم إذا نُهوا لا يَنتهَونَ و المَجنونَةُ و المَغلوبَةُ على عَقلِها ، و لا بأسَ بالنَّظَرِ إلى شَعرِها و جَسَدِها ما لَم يَتَعمَّدْ ذلكَ. ⚜امام صادق عليه السلام : نگاه كردن به موهاى زنان تهامه و باديه نشينان و روستاييان و كافران اشكالى ندارد؛ چون اينان اگر نهى شوند(از حجاب) دست نمى كشند(از بی حجابی). و نگاه كردن به مو و بدن زن ديوانه و زن كم عقل، در صورتى كه عمدى نباشد، مانعى ندارد. ⁉️آیا تعلیل روایت قابل تطبیق بر بی حجابی عده ای از بانوان فی زماننا هذا هست؟ ⁉️در روایت قبل از امام رضا علیه السلام نگاه به موی زن تهییج آور ذکر شده بود و موجب مفسده و حرمت، آیا این تهییج در فروع این روایات(تهامه، اعراب، کفار) وجود ندارد؟ چگونه بین دو روایت می توان جمع کرد؟! 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔴قیمت دلار از ابتدای انقلاب تا زمان فعلی 🔹دلار از 9 تومان اول انقلاب طی حدود 40 سال به حدود 36 هزار تومان رسید!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️کانال نقشه راه در ایتا ( @Naghshe_rah313)این توئیت را در جواب به اصطلاح شبهه حسن آقا میری منتشر کرده و آن را جوابی مفید دانسته است. 🔹نیاز به بحث چندانی برای اثبات اشتباه بودن این توئیت نیست. اول اینکه به کدامین روایت معتبر تاریخی می توان اثبات کرد که حضرت علی در جنگ اصحاب رده سرباز ابوبکر بوده است ؟ جدا از اینکه اسم جنگ با کسانی چون مالک بن نویره که خلافت ابوبکر را قبول نداشته و به خلافت زکات نمی دادند را جنگ با مرتدین نامیدن اشتباهی نابخشودنی هست . همچنین سخت به نظر می رسد که بعد از رحلت پیامبر اسلام عده کثیری از اسلام برگشته و مرتد شده باشند تا مقابله نظامی با آنها لازم بیاید 🔹در مورد جواب دوم هم عرض شود که هر مذهبی با هر گرایشی در اسلام فهم و برداشت خود از دین اسلام را عینا مطابق با اسلام حقیقی می داند حال چه اسلام داعشی تکفیری باشد یا اسلام طالبانی یا اسلام اهل سنت میانه رو یا اسلام تشیع انگلیسی یا اسلام تشیع جمهوری اسلامی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️آیت الله وحید خراسانی ( پارت اول ) : اگر از شیخ طوسی تا شیخ انصاری[ کنایه از همه فقهای شیعه] بگویند از مراسم فاطمیه و اهتمام به تولی و تبری دست بردار، دست برنمی‌دارم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آیت الله وحید خراسانی ( پارت دوم ) : استناد به فقهایی چون میرزای نائینی ، آیت الله بروجردی ، آیت الله حائری برای دفاع از عزاداری سیدالشهداء و تایید سینه‌زنی و زنجیرزنی منجر به خونریزی 👇👇 @Taammolate_talabeg
♦️فیلم هندی کاران آرجون با هنرمندی شاهرخ خان و سلمان خان 🔹داستان فیلم در مورد مادریست که دو پسر خود را از دست داده و از الهه مادر برگشت این دو پسر را می خواهد. این دعای مادرانه در حق او اجابت شده و بعد از بیست سال از مرگ این دو پسر باز از نو متولد شده و به کمک مادر خویش می شتابند 🔸توصیه اکید می شود که با سانسور این فیلم را ملاحظه نفرمایید چرا که اصلا به داستان فیلم که بر مبنای مساله تناسخ هست پی نخواهید برد 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️منِ جا افتاده . 🔹اگر سیری در گفتار و متون علماء و دانشمندان دینی انجام دهیم؛ به وضوع، جملاتی را مشاهده می‌کنیم که عبارتند از: خدا می‌گوید قرآن می‌گوید پیامبر می‌گوید اسلام می‌گوید روایات می‌گویند یا عقل حکم می‌کند عقلِ سلیم می‌گوید . 🔹همۀ این جملات، یک «منِ» جا افتاده دارند؛ به این معنی که نه خدا، نه قرآن، نه پیامبر، نه اسلام، نه روایات، هیچکدام زبان ندارند که بگویند؛ بلکه عالم دینی، «فهم خود» و یا «استنباط خود» از کلامِ خدا، پیامبر و روایات را به عنوان منظور و مقصودِ اسلام و دین، بیان می‌کند؛ البته، معلوم هم نیست که این فهمِ ايشان، صحیح باشد؛ و شاهد خوب این ابهام، «تنوع و معرکه آرایی» است که در مسائل مختلف دینی و اسلامی ميان علما و دانشمندان، وجود دارند. . 🔹از این‌ها مهم‌تر، استناد به عقل است، که «عقل می‌گوید»، یعنی چه؟ آیا عقل، خودش توانایی بیان دارد؟ آیا چیستی عقل و دامنه و تعریف آن و کارکردهای آن، مشخص هستند؟ آیا وقتی کسی ادعا می‌کند که «عقل چنین چیزی را حکم می‌کند»، آمار و اطلاعات نتایج همه عقول عالم را گرفته است؟ یا حداقل، تعداد قابل توجهی از عقل‌ها را بررسی کرده است که نتیجه گرفته «عقل چنين می‌گوید» 🔹به نظر می رسد در این جملات نیز، کلمه «من» جا افتاده است؛ و حداکثر افاده کلام عالم دینی یا دانشمند دینی، این است که «عقلِ من» یا «عقل برخی از افراد که من اطلاع دارم»، چنین می‌گوید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تو که فرمانده باشی توی دستات تموم سنگ ها سجیل میشن 🔹روحت شاد شهید پرافتخار وطن 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹چکیده نظرات ده جامعه‌شناس در تحلیل ناآرامی‌های اخیر که امروز در روزنامه دولت منتشر شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🎙آیت الله سیستانی: مسأله 2452 ـ نگاه کردن به زن‌های بی‌باک که اگر کسی آنها را امر به حجاب نماید اعتنا نمی‌کنند، اشکال ندارد، مشروط به آنکه بدون شهوت و ترس وقوع در حرام باشد، و در این حکم فرقی میان زن‌های کفار و دیگر زن‌ها نیست، و همچنین فرقی نیست میان دست و صورت و دیگر جاهای بدن، که معمولاً آنها نمی‌پوشانند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️محمد جواد آذری جهرمی ( وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی ) : 🔹از 110 نماینده مجلس فقط 42 نفر عضو پیام رسان های داخلی بودند ولی از این 110 نماینده 102 نفر عضو پیام رسان های خارجی بودند مخصوصا تلگرام و واتساب 🔹وقتی از نماینده‌های مجلس پرسیدم چرا خودتون که این شعارها رو میدید روی پیام رسان‌های داخلی نیستید؟ پاسخ دادند: بیایم اونجا که وزارت اطلاعات مارو کنترل کنه؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️توقیعات امام زمان(ع) . 🔹فرض این است که امام زمان(ع) توقیعات و نامه‌های متعددی به خط خود یا دیگران، در امور مهم و غیرمهم، خطاب به شیعیان نوشته‌اند؛ و این توقیعات، منافع شیعیان و مسلمین را برای هدایت و دانستن برخی اوامر و نواهی دربر داشته است؛ به طوری که حتی بعضی از آن توقیعات، منبع برخی احکام فقهی نزد فقهای شیعه شده است. ❓سؤال چرا امام زمان(ع) در طول هزار سال گذشته، توقیعاتی خطاب به شیعیان و علمای اسلامی، ننوشته‌اند؟ اگر امام دوازدهم ما شیعیان، حداقل سالی یک توقیع و نامه برای مسلمانان جهان می‌نوشتند، دست‌کم، دو مزیت عمده داشت: 1ـ این توقیعات می‌توانست دلیل وجود مستمر امام زمان(ع) محسوب گردد؛ به این معنی که صدور آنها نشان می‌داد حضرت مهدی(ع) مستمراً در قید حیات هستند. 2ـ جامعه شیعه و مسلمانان جهان، از هدایت‌ها، اوامر و نواهی کارگشای ایشان، به صورت مستقیم، دقیق و به روز، بهرمند می‌شدند؛ و از این طریق، جدای از پیشرفتِ بهترِ اسلام، جلوی انحرافات مکتب شیعه و مسلمانان نیز گرفته می‌شد. همچنین، ابهامات فقها در اجتهادِ احکام شرعی رفع می‌شد؛ و از سوی دیگر، مسایل جدید فقهی، به درستی پرداخته و اسلامیزیشن می‌گشت. 🔹نکته آیا نوشتن توقیعات، منافاتی با بحث غیبت و فلسفه عدم حضور امام عصر(ع) دارد؟ 1ـ اگر منافات دارد، چرا امام زمان(ع) قبلاً توقیعات متعددی به نواب خود و مخصوصاً افراد دیگر نوشته‌اند؛ به گونه‌ای که حتی در موضوعات شخصی و جزئیِ بی‌اهمیت، توقیعاتی از ایشان صادر شده است. 2ـ اگر نوشتن توقیعات، منافاتی با بحث غیبت ندارد، چرا الان نامه‌هایی جهت هدایت و استفاده مسلمانان نمی‌نویسند؟ و چند میلیارد نفر را بدون راهنمایی مستقیم و مشخص، رها گذاشته‌اند؟ ❓سؤال آیا توقف هزار ساله صدور توقیعات، نمی‌تواند دلیلی بر جعلی بودن توقیعات متقدم منسوب به امام زمان(ع) یا حتی، امکان رحلت ایشان از این جهان باشد؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️همه انبیاء قدر غلام سیاه امام حسین در دنیا معتبر نیستند!! انبیاء کجا و زینب کبری کجا !!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️سید نعمت الله جزائری : احادیث تحریف قرآن در هر سه بعد کلام و ماده و اعراب متواتر است !! 🔹ان تسليم تواترها عن الوحي الالهي و كون الكل قد نزل به الروح الامين يفضي الى طرح الاخبار المستفيضة بل المتواترة الدالة بصريحها على وقوع التحريف في القرآن كلاما و مادة و اعرابا انوار النعمانیه ج 2 ص 357 پذیرش تواتر قرائات و این که گفته شود همه آنها را جبرئیل آورده است به کنار نهادن روایات مستفیض و بلکه متواتری خواهد انجامید که آشکارا وقوع تحریف را در کلام ماده و اعراب قرآن تایید می کنند 👇👇 @Taammolate_talabegi
🎙إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ. ⚠️آنان که دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید. (سوره نور/ آیه ۱۹) 👇👇 @Taammolate_talabegi
🎙یا حماد هکذا صلّ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى قَالَ: قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ الله عليه السلام يَوْماً: «يَا حَمَّادُ تُحْسِنُ أَنْ تُصَلِّيَ» قَالَ: فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي أَنَا أَحْفَظُ كِتَابَ حَرِيزٍ فِي الصَّلَاةِ. فَقَالَ: «لَا عَلَيْكَ يَا حَمَّادُ، قُمْ فَصَلِّ». قَالَ: فَقُمْتُ بَيْنَ يَدَيْهِ مُتَوَجِّهاً إِلَى الْقِبْلَةِ فَاسْتَفْتَحْتُ الصَّلَاةَ فَرَكَعْتُ وَ سَجَدْتُ. فَقَالَ: «يَا حَمَّادُ لَا تُحْسِنُ أَنْ تُصَلِّيَ مَا أَقْبَحَ بِالرَّجُلِ مِنْكُمْ يَأْتِي عَلَيْهِ سِتُّونَ سَنَةً أَوْ سَبْعُونَ سَنَةً فَلَا يُقِيمُ صَلَاةً وَاحِدَةً بِحُدُودِهَا تَامَّةً». قَالَ حَمَّادٌ: فَأَصَابَنِي فِي نَفْسِي الذُّلُّ فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَعَلِّمْنِي الصَّلَاةَ فَقَامَ أَبُو عَبْدِ الله عليه السلام مُسْتَقْبِلَ الْقِبْلَةِ مُنْتَصِباً فَأَرْسَلَ يَدَيْهِ جَمِيعاً عَلَى فَخِذَيْهِ قَدْ ضَمَّ أَصَابِعَهُ وَ قَرَّبَ بَيْنَ قَدَمَيْهِ حَتَّى كَانَ بَيْنَهُمَا قَدْرُ ثَلَاثِ أَصَابِعَ مُنْفَرِجَاتٍ وَ اسْتَقْبَلَ بِأَصَابِعِ رِجْلَيْهِ جَمِيعاً الْقِبْلَةَ لَمْ يُحَرِّفْهُمَا عَنِ الْقِبْلَةِ وَ قَالَ بِخُشُوعٍ «الله أَكْبَرُ» ثُمَّ قَرَأَ الْحَمْدَ بِتَرْتِيلٍ، وَ قُلْ هُوَ الله أَحَدٌ ثُمَّ صَبَرَ هُنَيَّةً بِقَدْرِ مَا يَتَنَفَّسُ وَ هُوَ قَائِمٌ ثُمَّ رَفَعَ يَدَيْهِ حِيَالَ وَجْهِهِ وَ قَالَ «الله أَكْبَرُ» وَ هُوَ قَائِمٌ ثُمَّ رَكَعَ وَ مَلَأَ كَفَّيْهِ مِنْ رُكْبَتَيْهِ مُنْفَرِجَاتٍ وَ رَدَّ رُكْبَتَيْهِ إِلَى خَلْفِهِ حَتَّى اسْتَوَى ظَهْرُهُ حَتَّى لَوْ صُبَّ عَلَيْهِ قَطْرَةٌ مِنْ مَاءٍ أَوْ دُهْنٍ لَمْ تَزُلْ لِاسْتِوَاءِ ظَهْرِهِ وَ مَدَّ عُنُقَهُ وَ غَمَّضَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ سَبَّحَ ثَلَاثاً بِتَرْتِيلٍ فَقَالَ «سُبْحَانَ رَبِّيَ الْعَظِيمِ وَ بِحَمْدِهِ» ثُمَّ اسْتَوَى قَائِماً فَلَمَّا اسْتَمْكَنَ مِنَ الْقِيَامِ قَالَ «سَمِعَ الله لِمَنْ حَمِدَهُ» ثُمَّ كَبَّرَ وَ هُوَ قَائِمٌ وَ رَفَعَ يَدَيْهِ حِيَالَ وَجْهِهِ ثُمَّ سَجَدَ وَ بَسَطَ كَفَّيْهِ مَضْمُومَتَيِ الْأَصَابِعِ بَيْنَ يَدَيْ رُكْبَتَيْهِ حِيَالَ وَجْهِهِ فَقَالَ«سُبْحَانَ رَبِّيَ الْأَعْلَى وَ بِحَمْدِهِ» ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ لَمْ يَضَعْ شَيْئاً مِنْ جَسَدِهِ عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنْهُ وَ سَجَدَ عَلَى ثَمَانِيَةِ أَعْظُمٍ الْكَفَّيْنِ وَ الرُّكْبَتَيْنِ وَ أَنَامِلِ إِبْهَامَيِ الرِّجْلَيْنِ وَ الْجَبْهَةِ وَ الْأَنْفِ وَ قَالَ سَبْعَةٌ مِنْهَا فَرْضٌ يُسْجَدُ عَلَيْهَا وَ هِيَ الَّتِي ذَكَرَهَا الله فِي کِتَابِهِ فَقَالَ «وَ أَنَّ الْمَساجِدَ لِله فَلا تَدْعُوا مَعَ اللهِ أَحَداً» وَ هِيَ الْجَبْهَةُ وَ الْكَفَّانِ وَ الرُّكْبَتَانِ وَ الْإِبْهَامَانِ وَ وَضْعُ الْأَنْفِ عَلَى الْأَرْضِ سُنَّةٌ؛ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ مِنَ السُّجُودِ فَلَمَّا اسْتَوَى جَالِساً قَالَ «الله أَكْبَرُ» ثُمَّ قَعَدَ عَلَى فَخِذِهِ الْأَيْسَرِ وَ قَدْ وَضَعَ ظَاهِرَ قَدَمِهِ الْأَيْمَنِ عَلَى بَطْنِ قَدَمِهِ الْأَيْسَرِ وَ قَالَ «أَسْتَغْفِرُ الله رَبِّي وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ» ثُمَّ كَبَّرَ وَ هُوَ جَالِسٌ وَ سَجَدَ السَّجْدَةَ الثَّانِيَةَ وَ قَالَ كَمَا قَالَ فِي الْأُولَى وَ لَمْ يَضَعْ شَيْئاً مِنْ بَدَنِهِ عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنْهُ فِي رُكُوعٍ وَ لَا سُجُودٍ وَ كَانَ مُجَّنِّحاً وَ لَمْ يَضَعْ ذِرَاعَيْهِ عَلَى الْأَرْضِ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ عَلَى هَذَا وَ يَدَاهُ مَضْمُومَتَا الْأَصَابِعِ وَ هُوَ جَالِسٌ فِي التَّشَهُّدِ فَلَمَّا فَرَغَ مِنَ التَّشَهُّدِ سَلَّمَ فَقَالَ: « يَا حَمَّادُ هَكَذَا صَلِّ». 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️امام جمعه موقت تهران: 🔹مجلس و دولت ابتدا دنیای مردم را آباد کنند و سپس به فکر آخرت آنها باشند خطبه های نماز جمعه 1401/09/18 👇👇 @Taammolate_talabegi