eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
673 عکس
715 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تأملات طلبگی
♦️آیت الله موسوی زنجانی : حدیث سلسله الذهب سند ندارد!!
♦️اشکالات حدیث شریف سلسله الذهب به ترتیب ذیل است: 🔹اول : سلسله راویان آن حادثه در نیشابور در هیچ منبعی مورد استناد ائمه بعدی نبوده. 🔹دوم : احدی از راویان آن از شیعه ها نیست .و اسحاق ابن راهویه از ارکان حدیث و فقه اهل سنت است و هیچ ایمان و اعتقادی به امام رضا نداشته است . 🔹سوم : هیچ کتابی از کتب اصلی شیعه مانند کافی ، تهذیب ، استبصار و من لایحضر آنرا نقل نکرده اند. 🔹چهارم : روایتی که می گوید ولایت علی حصنی ( پس از قبول حصن بودن لااله الا الله و محمد رسول الله.) مانند این حدیث سلسله الذهب هیچ اشاره به شرطیت نبوت نکرده اند در حالی که پیش از امامت ، نبوت شرط است. و اگر امام رضا فرموده و انا من شروطها چرا نفرمود محمد رسول الله و‌ انا من شروطها؟ 🔹پنجم: در کل نیشابور۲۴ هزار نفر جمعیت نبوده چگونه فقط این تعداد نویسنده داشته ؟. 🔹ششم : ریشه این روایت را ابن عساکر سنی شافعی از امیرالمومنین (ع) نقل کرده و خبری از نیشابور و امام رضا (ع) نیست و بین ابن عساکر و امیرالمومنین چندین قرن فاصله است. و در کنزالعمال خبر۱۷۶۹ هم از ابن عساکر گرفته است. 🔹هفتم : از آن ۲۴۰۰۰ نفر نویسنده آن حدیث که همه شیعه و یا محب اهلبیت بوده اند حتی یک نفرشان آن حدیث را نقل نکرده اند. 🔹هشتم : چرا ناشرین و مدافعین آن حدیث عمدتا صوفی ها هستند؟ 🔹نهم : و مهم هر روایتی که دلالت کند بر بی اعتباری آیات مفصل و مبین تک تک احکام قرآن از اعتبار ساقط است. هیچ حصنی نیست جز عمل به تمام اعمال واجب بر مسلمان در قرآن . در این حدیث باید تکلیف آیاتی که احکامی مثل نماز و روزه و زکات و حج را واجب کرده روشن شود آیا صِرف لااله الاالله گفتن و اعتقاد به ولایت بدون نماز بدون زکات و روزه و حج حصن است ؟ اگر هست پس کل و عملوا الصالحات های قرآن لغو است. 🔹دهم : اطلاق بی در و پیکر این حدیث با تمام آیات تهدید کننده انسان ظالم و متعدی در حق دیگران معارض است. 🔹یازدهم : قطعه های این حدیث از ابوسعید و معاذ در کتب اهل سنت آمده خبر۱۷۷۹ و۱۷۸۰ کنزالعمال. پس این حدیث دارای سند سنی از مجعولات حزب قشیری مغز متفکر صوفیه است. و اگر تاریخ نیشابور آنرا نقل کرده فعلا در دست کسی نیست. اگر به دست آید حجت نیست چون سند شیعی موثق ندارد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
🔸حدیث عنوان بصری 🔹از حضرت استادنا المعظم سوال بفرمایید حدیث عنوان بصری رو (که مورد توصیه اکید مرحو
♦️ارسالی کاربر محترم 🔹احادیث قطعی اسلام . چند روز پیش، در درمانگاه قرآن و عترت قم، یک رخداد «تلخ» اتفاق افتاد. جدای از گفتگوهای افراد در جامعه و گروه‌های مجازی عمومی، گفتگوهای زیادی نیز در چند گروه حوزوی و دانشگاهی (که فقیر نیز در آنها حضور دارم) میان افراد و اعضای گروه‌ها که غالباً از «علما، طلاب و اندیشمندان» هستند، در گرفت. اقوال علما بر این واقعه، مختلف افتاده است: ۱- عده‌ای می‌گویند «اصلاً عکس نگرفت و داشت متن گوشی خود را می‌خواند؛ و خانم (نوزاد در بغل)، توهم زده است». ۲- عده‌ای دیگر می‌گویند «آن روحانی، ادای عکس گرفتن را درآورد؛ ولی راستی، عکس نگرفت». ۳- گروهی نیز می‌گویند: «عکس گرفت؛ والا آن روحانی گوشی را نشان می‌داد و خود را خلاص می‌کرد». ۴- برخی پا را فراتر گذاشته و می‌گویند: «سناریو دشمن بوده است؛ و اصلاً داستان ربطی به آن روحانی نداشته است؛ و کل ماجرا نقشه است». . 🔹نکته علمی _ فلسفی در عصر تکنولوژی و ارتباطات، از یک واقعه که دوربین‌های مداربسته آن را ضبط و ثبت نموده و ده‌ها نفر نیز در واقعه حضور داشته‌اند، چندین گزارش «ضد و نفیض» از این رخداد ساده، در میان طلاب و علمایی که البته ادعای تقوا و دینداری هم دارند، به وجود آمده است. ❓سؤال به نظر شما وضعیت اخبار و احادیث صدر اسلام، که محدودیت امکانات داشته‌اند و ثبت و ضبط دقیقی نیز در آن دوران نبوده، چگونه هستند؟ آیا تمام اخباری و احادیثی که تازه پس از یک قرن از دوران پیامبر(ص) مکتوب شده‌اند، و در پیچ و خم «اراده‌ها و امیال تاریخی» و نیز «تحریفات عمدی و سهوی کتابت» قرار داشته‌اند، قطعی و درست می‌باشند؟ آیا «مؤمن بودن و درستکار بودن و صادق بودن» راویانِ متقدم، می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که آنها، گزارش‌کنندگان بهتری از طلاب و علمای کنونی و در عصر مدرن بوده‌اند؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا