eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 عقبه فکری دکتر سروش و شیوه تعامل وی با مخالفان 🔹حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه: 🔸 آقای سروش، مانند بسیاری از مدعیان روشنفکری گرفتار نوعی آلزایمر تاریخی است. این همه آزادی اندیشه و گفت‌وگو را در کشور ما نادیده می‌گیرد و در آمریکایی زندگی می‌کند که کسی جرئت نمی‌کند هلوکاست را نقد کند. این همه ظلمی که در ایالات متحده به سیاهان می‌شود ولی یک بار نشده که انتقاد کند که این چه ظلمی است که بر مردم روا می‌دارید؟! یک بار پیش نیامده که دکتر سروش دوره مشروطه و روشنفکران آن زمان را که ظلم مستبدانه‌ای بر منتقدان کردند را نقد کند! وای از آن روزی که دولتی را نپسندند! انواع دشنام‌ها را نصیبش می‌کنند؛ ناسزاهایی مثل دولت خرافه‌گستر، سفاهت‌پرور، بی‌تدبیر، گرفتار توهم ظهور و خیالات خام را بر آن بار می‌کنند. 🔸 ایشان هرکسی که به باورهایش نزدیک باشد آیت‌الله، خطاب می‌کند. از آن طرف آنهایی که باورهایش را به چالش می‌کشند حتی مروّج‌الاحکام هم نمی‌خواند ولو آیت‌الله‌العظمی و مرجع تقلید باشند. مثلا در همین حوادث اخیر، سید کمال حیدری را به عنوان آیت‌الله و مرجع تقلید خطاب کرد و درباره آقای سروش محلاتی هم، پیشوند «آیت‌الله» به کار برده‌اند؛ اما حاضر نیستند مخالفینشان را حتی «آقا» خطاب کنند. 🔸 بی‌اخلاقی دکتر سروش بر فرزند و مریدان او هم اثر گذاشته است و وقتی می‌خواهند کسی را که قبول ندارند نقد کنند با توهین و درشتی نقد می‌کنند و ذره‌ای اخلاق را رعایت نمی‌کنند. 🔸 در واقع روشنفکر منفعت‌اندیش‌ است نه مصلحت‌اندیش و تنها شاخص حق و باطل را خودش می‌داند. دم از اخلاق می‌زند و حکایات ارزشمند سعدی را تدریس می‌کند، آموزه‌های عرفانی مولوی را شرح می‌دهد، سابقا هم کتاب «اخلاق پارسایان» را نوشته بود و در رادیو بحث می‌کرد؛ اما در عمل نه در گفتار و نه در کردار او اخلاق دیده نمی‌شود. هرکس ذره‌ای با او مخالفت کند امکان ندارد از دم تیغ او جان سالم به در ببرد. اخلاق ماکیاولی را بخوانید، ببینید غیر از این اخلاقی است که جناب سروش دارد؟! 🔸 آنقدر به جریان‌های مختلف فکری بی‌ادبی و توهین کرده که طرفدار پر و پا قرص ایشان، یعنی سیدمحمد خاتمی حاضر نبود از او حمایت کند. اسلام سروش، اسلام عرفانی است؛ اما از نوع تلخ و تازیانه‌ای است. ظاهر اسلام سروش مملو از عشق و محبّت است؛ اما باطن اسلام سروش، عبوسانه و همراه با توهین و سیاه‌نمایی است. 🔸 آقای سروش، یک‌هزارم حلم و صبر و ادب آیت‌الله مصباح را نداشت. زمانی دکتر سروش، در اصفهان سخنرانی کرد و به دروغ گفت که مناظره‌ای با مصباح یزدی انجام داده‌ام و مصباح بیهوش شده است! بعدها آقای مصباح جواب داد: بنده که اعلام مناظره می‌کنم آقای سروش بیاید ببینیم چه کسی غش می‌کند. 🔸 نکته دیگری که درباره آقای سروش هست، ادعاهای بی‌دلیل اوست؛ گویی کلام خود را وحی می‌داند. خب؛ آدرس این ادعاها کجاست؟! سخنرانی‌های ایشان کتاب شده است! بیشتر بخوانید: https://hawzahnews.com/x9YYM 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️روضه ی جانسوز حضرت زهرا سلام الله علیها ◾️ حجت الاسلام دارستانی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مطمئن باید باشیم که اگر چنین گوشه چشم تطفلی هم به ما کنند بار دنیا و آخرتمان بسته می شود. ◾️توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها 💠 آیت الله مصباح یزدی رضوان الله علیه 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت زهرا سلام الله علیها: هر کس عبادت و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش ما مغازه دار هستیم. یکی از دوستان برای اینکه از بانک وام بگیره به پیشنهاد خود بانک نیاز به فاکتور صوری داره آیا من مجاز به صدور فاکتور صوری هستم؟ 📝پاسخ اگر وام خرید کالا باشد چنانچه وام گیرنده طبق قرارداد عمل کند و بعد از دریافت وام از مغازه شما کالا بخرد دادن فاکتور اشکال ندارد. اما در غیر این صورت جایز نیست و اصل گرفتن وام هم اشکال دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹رابطه امام زمان عجل الله با مسلمین و شیعیان 💠استاد عالی 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔸شکست پیامبر!! 🔹در این ایام روزی نیست که افادات مشعشع برخی عمامه به سران مایه وهن دین و روحانیت نشود، از نقل کرامات موهوم گرفته تا شرک خواندن مهاجرت از کشور و توهین جنسی کنیزی داعش و معایب دستگاه غربالگری بهداشت و... اما اظهارات یکی از تریبون داران مبنی بر عابد و زاهد بودن اعراب قبل از اسلام و شکست پیامبر (ص) مایه حیرت و تأسف فراوان گردید. آقای پناهیان در برنامه تلویزیون گفته: "عرب‌های ساکن مکه و مدینه قبل از بعثِ پیامبر اسلام هم اهل عبادت و معنویت و اخلاق بودند!! ولی آنچه نداشتند رشد سیاسی بود. در واقع پیامبر مبعوث شد تا به آنها رشد سیاسی دهد، اما نتوانست و موفق نشد!! 🔸شیخ حتما قرآن خوانده و هدف بعثت انبیاء را از زبان خداوند عالم شنیده است که: «یزکّیهم ویعلّمهم الکتاب والحکمة». و می داند که عرب جاهلی اهل جنگ و جنایت و زنده به گور کردن دختران بوده نه عبادت و معنویت و اخلاق! 🔹اگر پیامبر اکرم (ص) جز تربیت علی (ع) و فاطمه زهراء (س) هیچ کاری انجام نداده بود هدف او از رسالت به بهترین وجه انجام شده بود؛ چه رسد به تربیت هزاران مسلمان عاشق و فداکار که به تعبیر قرآن کریم «یدخلون فی دین الله افواجا». 🔸بر مظلومیت پیامبر رحمت باید گریست که دکتر سروش دین او را خشونت بار می نامد و شیخ او را شکست خورده قلمداد می کند! و این رشته سر دراز دارد... 🔹این سخن استاد رسول جعفریان که سالها قبل در پاسخ شیخ بیان کرد هنوز برای من زیبا و دلنشین است که نمی شود با نهج البلاغه و مطهری و طالقانی و شریعتی انقلاب کرد و با سخنان و تحلیل های شیخ و امثالش انقلاب را تبیین کرد و به پیش برد! 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍پانزده سوال بنیادین و مهم که هر مسلمانی باید در مورد آنها تامل و تحقیق کند.(۱) 💠 آیا قرآن موجودی کامل است یا دچار تحریف و تنقیص شده است؟ هنگام تعارض قرآن با احادیث ائمه (ع) اولویت با کدام است؟ باید گفت که متاسفانه برخی اخباریون معتقد به ناقص شدن قرآن هستند! و در نتیجه میگویند هنگام تعارض حدیث با قرآن اولویت با حدیث است!!! 💠 منظور از تبیین قرآن توسط پیامبر اسلام ( نحل ۴۴ ) چیست؟ آیا مفهومش اینست که قرآن گنگ و نامفهوم است و خدا بلد نبوده بلیغ و شیوا حرف بزند؟ تبیین به معنی ابلاغ و بیان است نه تفسیر یا تشریح یا تکمیل. اگر بگوییم منظور از تبیین تفسیر بوده و بدون تفسیر غیر قابل فهم است! لازمه عقلی و منطقی آن اینست که: قرآن را ناقص بدانیم چون قابل فهم نبودن با ناقص بودن یکیست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: کسی که غم روزی فردا را بخورد هرگز رستگار نشود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش در هنگام زمين لرزه تاچه زماني فرصت خواندن نماز آيات را داريم و از کي قضا ميشود. 📝پاسخ نماز آیاتی که بخاطر زلزله واجب شده است همیشه به نیت ادا خوانده شود. بعد از زلزله فورأ نماز را بخوانید و کوتاهی نکنید.
⭕️احمدی‌نژاد: اگر آیت‌الله‌خامنه‌ای از دولت روحانی نمی‌کردند،دولت نمی‌توانست را امضا کند و کارهای خود را پیش ببرد. ♦️پ.ن. ✅گرچه تشریعا تا زمانی که با معیارهای دینی - عقلانی و مصالح نوع بشر همخوانی نداشته باشد،از دیدگاه اسلام و حقانیت ندارد (وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ /انعام،۱۱۶) اما در عین حال از آنجا که تکوینا حدوث و بقاء هیچ حکومتی بدون نزد اکثریت و تایید از سوی آنان امکان پذیر نیست ،در نتیجه برای جلوگیری از هرج و مرج،قهرا همان به عنوان تعیین کننده ی سرنوشت حکومت و کیفیت اداره ی امور جامعه محوریت خواهد داشت و به این ترتیب چاره ای جز کنار آمدن اقلیت با انتخاب اکثریت و احترام به برنامه های مد نظر آنان - تا زمانی که اصل دین را با خطر مواجه نسازد - وجود ندارد. (إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ /رعد ،۱۱) ✅البته از آنجا که جامعه ندارد،با مدیریت صحیح افکار و مطالبات عمومی می توان آسیب ها و مفاسد عارض بر آن را اصلاح و به تبع آن آراء و مردم را به مسیر صحیح هدایت کرد .سیره ی معصومین (علیهم السلام) نیز احترام به خواست اکثریت و در عین حال تلاش برای جهت دادن منطقی و معقول به آن بوده است.(لَابُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ)(نهج البلاغة، ص 83 ). 🖌محمد حسین محمودی
پانزده سوال بنیادی و اولیه که هر مسلمانی باید درباره آنها تدبر و تعمق کند.(۲) 💠 آیا پیامبر و ائمه(ع) حق وضع حلال و حرام جدید را داشته اند؟ یعنی به اذن خدا دارای ولایت تشریعی بودند؟ پیامبر حتی حق نداشتند چیزی را برای خود حرام کنند ( در سوره تحریم، تحریم کنیز یا شربت عسل ! ) چه برسد به مردم! 💠 منظور از اطاعت از رسول در قرآن چیست؟ آیا پیامبر یک سری تکالیف و احکام دارد و خدا احکامی جدا؟ اطاعت از رسول همان اطاعت از احکام قرآن و خداست نه اینکه پیامبر احکام جداگانه ای داشته باشند. لازمه جدا بودن حرفهای رسول از قرآن اینست که ایشان ولایت تشریعی داشته باشند که خدا میفرماید نداشته است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: مردم به تربیت نیک نیازمندترند تا به زر و سیم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش روش تطهیر مبل یا تشک تختی که نجس شده با آب قلیل،باتوجه به اینکه غساله حین تطهیر به داخل آن نفوذ می کند چگونه است؟ 📝پاسخ - آیت الله خامنه ای : اگر سطح مبل را دو مرتبه با آب قلیل بشوئید و آب آن را با فشاردادن از سطح مبل خارج کنید ــ هر چند به داخل مبل برود ــ، سطح مبل پاک می شود، اما توجه داشته باشید، آبی که از سطح مبل جدا می شود، پاک نیست. - آیت الله مکارم : مبل را میتوان با آب تطهیر کرد؛ اگر چیز نجسی را با آب کر یا جاری یا آب لوله کشی بشویند تا عین نجاست برطرف شود، یا بعد از برطرف کردن عین نجس یک بار در آب کر یا جاری فرو برند پاک می شود، ولی فرش و لباس و مانند آن را باید فشار یا حرکت داد تا آب آن خارج شود. البته اگر هنگام شستشو، آب در آن جریان پیدا کند فشار لازم ندارد. ضمنا در وسایلی که نمی توان آب روی آن ریخت می توان از روکش استفاده کرد. - آیت الله فاضل : اگر با آب قلیل مبل نجس را آب بکشید اگر با غیر بول نجس شده باشد بعد از بر طرف کردن عین نجاست یک مرتبه به مقداری آب بریزید که به تمام جاهای نجس جاری شود و با دادن فشار آب داخل مبل را خارج کنید و اگر با بول نجس شده است دو مرتبه با آب قلیل به همین ترتیب بشویید و هر بار، آب داخل آن را با فشار دادن خارج کنید پاک می‌شود، در غیر این صورت پاک نمی‌شود. اگر با آب شیلنگ متصل به کر روی جایی که نجس شده یک مرتبه به مقداری بگیرید که آب به تمام جاهایی که نجس شده نفوذ کند و کمی فشار دهید که آب داخل آن خارج شود یا همزمان با اتصال آب فشار دهید که آب داخل آن جا بجا و کمی از آب داخل خارج شود پاک می‌شود. - آیت الله شبیری: اگر بخواهید با آب قليل پاك شود بايد به قدرى آب روى آن بريزید كه جارى شود و بنابر احتياط آب را با دستمال و مانند آن جمع كنید و گرنه، جايى كه آب در آن جمع مى‌شود نجس مى‌ماند البته در تطهیر با آب جاری، برطرف شدن عین نجاست و اتصال به آب کافی است.
آمار تعرض جنسی در کلیساهای فرانسه! 🔹حداقل ۳ هزار زن در فرانسه قربانی تعرض جنسی در کلیساهای توسط کشیش‌ها و مذهبی‌های این کشور شده‌اند! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠معرفی فیلم افشاگر(اسپات لایت) 🎥 این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه‌نگاری بوستون گلوب به نام گروه روزنامه‌نگاران اسپات‌لایت از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد. 🔻آن‌ها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت برداشتند، و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر خدمت به عموم شدند. اسپات‌لایت در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در شش رشته مختلف نامزد شد که در این بین توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کند. این فیلم در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. اسپات‌لایت توسط اوپن رود فیلمز در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ اکران شد. 🔍گروه اسپات‌لایت در مسیر تحقیق خود، الگویی از سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌های کاتولیک در ماساچوست کشف می‌کند که اسقف اعظم بوستون روی آن سرپوش گذاشته است. در ادامه با کمک شخصی دیگر، دامنه تحقیق آن‌ها به ۱۳ کشیش متخلف می‌رسد. مردی که قبلاً کشیش بوده و برای اصلاح کشیش‌های بچه باز تلاش می‌کرده، فاش می‌کند که باید حدود ۹۰ کشیش متجاوز در بوستون وجود داشته باشد. گروه با تحقیق بیشتر به لیستی ۸۷ نفره می‌رسند و به عنوان مدرک ادعای خود شروع به یافتن قربانی‌ها می‌کنند. 📲دانلود رایگان، دوبله فارسی: https://www.aparat.com/v/EgVFa/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_-_Spotlight_2015 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 در این نوشته، تلاش می کنم به دو نوع بیعتی که مردم با ابوبکر کردند اشاره کنم، و همچنین درباره ی دو بیعت امام علی علیه السلام با ابوبکر، توضیح مختصری دهم. 🔹 مقدمه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، تعدادی معلوم الحال از اصحاب ـ با نادیده گرفتنِ واقعه ی غدیر ـ با تشکیل شورائی در سقیفه ی بنی ساعده، ابوبکر را به عنوان جانشین پیامبر تعیین کردند و مردم را به بیعت کردن با او وادار نمودند. بیعت مردم با ابوبکر به دو روش انجام شده است که ما در این جا، آن را «بیعت نوع اول» و «بیعت نوع دوم» می نامیم و ذیل هر نوع، روش بیعتِ مردم با ابوبکر را توضیح می دهیم. 🔹 بیعت با ابوبکر 1️⃣ بیعت نوع اول برای این که دو نوع بیعت را با ابوبکر، بهتر بشناسید، لازم است درباره ی دو نوع صندوق رأی در انتخابات، توضیحی بدهم: صندوق رأی ها در هر انتخاباتی، دو نوع است: «صندوق ثابت» و «صندوق سیّار». صندوق ثابت صندوقی است که مردم به پای آن می روند و رأی خود را در آن می اندازند. اما صندوق سیّار صندوقی است که برای مریض ها و از پا افتادگان و پیرمردها و پیرزنانی که خانه نشین شده اند در نظر گرفته می شود. بر اساس مناطق رأی گیری، مسؤولانِ صندوق های سیّار، این صندوق ها را به منازلِ افراد ناتوان و خانه نشین برده و از آنها رأی می گیرند و در صندوق می اندازند. بنده در چند موردی که مسؤول نظارت بر صندوق ها بوده ام (هم ناظر شورای نگهبان و هم بازرس وزارت کشور) گاهی مسؤولِ صندوق سیّار بوده ام. بیعت نوع اول با ابوبکر را می توان «بیعت ثابت» نامید؛ به این معنا که پس از معرکه ی سقیفه، اطرافیانِ ابوبکر، او را به مسجد بردند و مردم را به مسجد کشاندند و آنها را به بیعت با ابوبکر وادار کردند (البته گروهی نیز به اختیار با او بیعت کردند). 2️⃣ بیعت نوع دوم بر اساس آن چه در انواع صندوق انتخابات گفته شد، بیعت نوع دوم با ابوبکر را می توان «بیعت سیّار» نامید؛ یعنی هیأت همراه ـ امثال عمر، ابوعبیدة بن جَرّاح، ... ـ ابوبکر را کوچه به کوچه می بردند تا افرادی که در خانه ها مانده اند و در کوچه ها رد می شوند و به مسجد نیامده اند و به مسجد نمی آیند، را بیعت دهند! روش «بیعت دادن» به این نحو بوده است که با گرفتن و زدن و انداختنِ فرد به پای ابوبکر، او را تهدید می کردند و سپس اگر باز هم اختیاراً ـ پس از آن ضرب و شتم مقدّماتی ـ اختیاراً بیعت نمی کرد، دست او را به دست ابوبکر می مالیدند. گاهی هم طَرَف، این قدر از ابوبکر و هیأت همراه متنفّر بود که دستش را محکم مشت می کرد و مسؤولان اگر موفق نمی شدند که مشت او را برای بیعت باز کنند، مشت بسته ی او را روی کفِ دست ابوبکر می کشیدند و او را رها می کردند. 🔹 بیعت امیر مؤمنان علیه السلام با ابوبکر به گزارش کتب تاریخ و حدیث، بیعت امام علی (ع) با ابوبکر نیز دو بیعت بوده است. که عبارتند از: 1️⃣ بیعت اول بیعت اول را هنگام رحلت پیامبر و در حیات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما از او ـ به زور و جبر ـ گرفتند. این بیعت، در جواب نامه ی امام علی (ع) به معاویه ـ نامه ی 28 نهج البلاغه ـ و نیز در بعضی از کتب اهل سنّت بیان شده است. امام علی علیه السلام در جواب معاویه ـ که در نامه ای امام را خواسته بود تحقیر کند ـ نوشته است: «نوشته بودی که مرا مانند شتر افسار زده می کشیدند تا [با ابوبکر] بیعت کنم ...» [نک: نامه ی 28 نهج البلاغه] وقتی با امام علی علیه السلام این چنین برای بیعت گرفتن برای ابوبکر، رفتار شده است، دیگران حسابِ کارِ خود داشته اند و بیعتشان از سر اکراه و اجبار و ترس بوده است. کیفیت بیعتِ مردم را در بالا ذکر کردیم. بیعتی که به شکستن درِ خانه ی فاطمه سلام الله علیها و آسیب زدن به او منتهی شده است، همین بیعت بوده است. ابن قُتیبه ی دینوری در «الإمامة و السیاسة»، ج 1، ص 23 می نویسد: «... آمدند کنار درِ خانه ی فاطمه [سلام الله علیها] ... و علی را بردند و به او گفتند: بیعت کن! او گفت: و اگر بیعت نکنم؟ گفتند: به خدائی که معبودی جز او نیست گردنت را می زنیم! ...». 2️⃣ بیعت دوم بیعت دوم امام علی علیه السلام با ابوبکر ـ بلکه بیعت همه ی بنی هاشم با ابوبکر ـ پس از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است. صحیح بخاری در این مورد می نویسد: «... فاطمه [پس از قضیه ی فدک] تا زمان وفات، با ابوبکر سخن نگفت. او شش ماه پس از پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم زندگی کرد... پس از وفات او، شوهرش او را شبانه دفن کرد و ابوبکر را خبر نکرد.... و در این مدّتِ شش ماه، با ابوبکر بیعت نکرد... .[صحیح بخاری، ج 6، ص 396]». (امام علی علیه السلام ظاهراً پس از شهادت فاطمه سلام الله علیها با ابوبکر بیعت کرد. برای دانستنِ علّت این بیعتِ دوّم، به نامه ی 62 نهج البلاغه ـ به مردم مصر ـ مراجعه فرمائید.) ✍ محمد ذکاوت صفت 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا