eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی علیه السلام: کار اندکی که بانشاط و مداوم باشد امید بخش تر از کار زیادی است که تو را خسته کند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
♻️ از امروز قصد داریم سلسله گفتاری در مورد لباس روحانیت داشته باشیم . 📚منبع این مطالب کتاب لباس دین استاد اکبرنژاد است .هدف بازخوانی مطالب موجود در این کتاب تازه چاپ هست . 🔎آماده انتشار نقد مخاطبان بزرگوار بوده و به گرمی از انتقادها استقبال می کنیم . 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ لباس دین(۱) نهی از شهرت و اصل عدم تمایز ⚠️ مولف ابتدا یک اصلی را مبدأ تصدیقی قرار می دهند که منشأ آن روایات باب شهرت است. 🔹 پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) نه تنها به اصل عدم تمایز پایبند بودند؛ بلکه از رفتارهای دارای شائبه تخلف از آن و تمایز از مردم، نهی می کردند. یکی از سرفصل هایی که به وضوح بر اصل عدم تمایز دلالت میکند و اهمیتش را نشان می دهد، روایات باب شهرت است. دقت کنید که ما فعلا در صدد نقض و ابرام این نیستیم که آیا «لباس روحانیت»، لباس شهرت است یا نه؟ 🚫ابدا دنبال اثبات شهرت بودن لباس فعلی روحانیت نیستیم و از این روایاتی که نقل می کنیم به یک برداشت حداقلی و قدر متیقنی اکتفا میکنیم و آن مخالفت اجمالی اهل بیت (ع) با «تمایز» و تأکید ایشان بر «اصل عدم تمایز» است. مهم برای نگارنده، آن است که نشان دهد لباس متمایز، مشروعیت ندارد، اما این که لباس متمايز في حد نفسه حرام است یا نه؟ بحث دیگری است. ⚜ ایشان بعد از ذکر روایات نتیجه می گیرند که منهای حرمت لباس شهرت که آیا قابل استفاده است یا نه، نامطلوب بودن تمایز از مردم در پوشش قابل استفاده است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آیا جابر بن حیان علم شیمی را از امام صادق فراگرفته است؟ 🔸 جواب را از استاد یوسفی غروی می شنویم 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: هر گاه دو شخص مومن یکدیگر را ببینند برترین آن دو، کسی است که برادرش را بیشتر دوست می دارد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️لواط در بهشت !!! 🔹در میان پیروان سقیفه کسانی یافت می‌شوند که مدعی هستند عمل لواط در بهشت جایز است؛ چون عوارض آن که همان درد و … است وجود ندارد. 🔻در خاتمه کتاب طبقات الحنیفه آمده است : وَقَالَ أَیْضاً بِوُجُوْدِ اللِّوَاطَهِ فِى الْجنَّه کَثِیْرٌ مِنَ الْمُحَقِّقِیْنَ مِنْ عُلَمَاءِ الْحَنَفِیَّهِ الجواهر المضیه فی طبقات الحنفیه ، ج 2 ص465 🔺 و بسیاری از بزرگان اهل سنت از ابوعلی بن ولید نقل کرده‌اند که او مدعی بوده که ممکن است لواط از لذت‌های بهشتی باشد؛ چون در آن دنیا دردی نیست 🧐 : ونقل الجلال السُّیُوطِیّ عن ابْنُ عَقِیلٍ الْحَنْبَلِیُّ جَرَتْ هذه المَسْأَلَهٌ بَیْنَ أَبِی عَلِیِّ بْنِ الْوَلِیدِ الْمُعْتَزِلِیِّ وَبَیْنَ أَبِی یُوسُفَ الْقَزْوِینِیِّ فَقَالَ ابْنُ الْوَلِیدِ لَا یَمْنَعُ أَنْ یُجْعَلَ ذَلِکَ مِنْ جُمْلَهِ اللَّذَّاتِ فِی الْجَنَّهِ لِزَوَالِ الْمَفْسَدَهِ؛ لِأَنَّهُ إنَّمَا مُنِعَ فِی الدُّنْیَا لِمَا فِیهِ مِنْ قَطْعِ النَّسْلِ وَکَوْنِهِ مَحَلًّا لِلْأَذَى وَلَیْسَ فِی الْجَنَّهِ ذَلِکَ وَلِهَذَا أُبِیحَ شُرْبُ الْخَمْرِ لِمَا لَیْسَ فِیهِ مِنْ السُّکْرِ وَغَایَهِ الْعَرْبَدَهِ وَزَوَالِ الْعَقْلِ فَذَلِکَ لَمْ یَمْنَعْ مِنْ الِالْتِذَاذِ بِهَا فَقَالَ أَبُو یُوسُف: الْمَیْلُ إلَى الذُّکُورِ عَاهَهٌ وَهُوَ قَبِیحٌ فِی نَفْسِهِ؛ لِأَنَّهُ مَحَلٌّ لَمْ یُخْلَقْ لِلْوَطْءِ وَلِهَذَا لَمْ یُبَحْ فِی شَرِیعَهٍ بِخِلَافِ الْخَمْرِ وَهُوَ مَخْرَجُ الْحَدَثِ وَالْجَنَّهُ نُزِّهَتْ عَنْ الْعَاهَاتِ فَقَالَ ابْنُ الْوَلِیدِ الْعَاهَهُ هِیَ التَّلْوِیثُ بِالْأَذَى وَإِذَا لَمْ یَبْقَ إلَّا مُجَرَّدُ الِالْتِذَاذِ روح المعانی المجلد الرابع ص 411 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠زیارت آل یاسین با صدای علی فانی به صورت صوتی و تصویری به همراه متن و ترجمه 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام جواد علیه السلام: این گونه مباش که در ظاهر دوست خدا باشی و در نهان دشمن او. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ لباس دین(۲) 🔹بررسی ادله خروج لباس روحانیت از اصل عدم تمایز( این اصل را در پست قبل توضیح دادیم از طریق هشتک ها مراجعه کنید): ۱. لباس پیامبر اسلام(ص) 🔻 این حرف بسیار شایع است که این پوشش، لباس پیغمبر اسلام (ص) و این از شگفتیهای روزگار است؛ زیرا گفتیم که بدون استثناء، خدای متعال برای هیچ پیغمبری، لباس خاصی تشریع نکرد و پوشش او را متمایز از امت قرار نداد؛ چرا که آن را مغایر با اصول تربیت میدید. پیامبر اسلام (ص) نیز هیچ لباس جدیدی با عنوان لباس پیغمبری تشریع نکرد؛ لباسی که اختصاص به ایشان داشته باشد و کسی جز ایشان و اهل بیت (ع) و یا علمای شیعه، حق پوشیدنش را نداشته باشد؛ بلکه ایشان از میان لباس عرب، برخی را بر بعضی ترجیح می دادند و این را به همه توصیه می کردند؛ مثلا درعمامه و کفش زرد را به همگان سفارش می نمودند. پس این حرف که «لباس روحانیت لباس پیغمبر است»، حرف دقیقی نیست. گذشته از این که حضرت، هر چند به عنوان لباس فاخر عربی هم به پوشش فعلی روحانیت ملتزم نبودند. 🔻این که روحانیت، همیشه و همه جا از عمامه، قبا و عبا، خواه برای حضور در بازار یا مسجد یا همراهی با خانواده یا زمستان و تابستان، در هوای بارانی یا آفتابی، در سفر یا حضر و در بیماری یا صحت، استفاده کنند، از کرامات روحانیت است؛ زیرا یک پوشش خاص را برای همه این موارد ابداع کرده اند و هیچ تفصیلی هم نمی دهند و برای همه حالات از یک طرح بهره می برند؛ در حالی که پیامبر اسلام (ص) – که پیامبر فطرت بود - هرگز چنین تقیداتی نداشت. 🔻اساسا هیچ روایت یا شاهد تاریخی وجود ندارد که رسول اکرم (ص) همزمان، هم عمامه، هم عبا و هم قبا استفاده کنند، یا دست کم این موارد زیاد نبوده است. برای همین است که امروز اگر شما در جامعه عربی هم این لباس را بپوشید، دیده می شوید و به چشم می آیید؛ زیرا لباس متعارف عرب نیست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗝 از این کلید هم خاطره خوبی نداریم!!! باز هم شهاب حسینی و ماجرای کلید😁 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 تحقیقی در تعیین سال ولادت حضرت زهراء(علیها السلام) نقل مشهور میان شیعه اینست که حضرت زهراء(سلام الله علیها) در سال پنجم بعثت به دنیا آمده، که در نتیجه ازدواج حضرت در سن ٩ سالگی و شهادت ایشان در ١٨ سالگی بوده است. در صورتی که منابع کهن شیعه مانند کتب مرحوم شیخ مفید(٤١٣ق) و شاگردش مرحوم شیخ طوسی(٤٦٠ق)، ولادت ایشان را در سال دوم بعثت گفته‌اند1️⃣ که بر اساس این قول، ازدواج حضرت در حدود سن ١٢ سالگی و شهادت ایشان در حدود ٢١ سالگی بوده، نه کمتر. و در منابع اهل سنت، اختلاف اقوال بیشتر است؛ از قائل به هفت سال پیش از بعثت گرفته تا قائلین به سالهای بعد از بعثت. و نقل مشهور در میان اهل سنت اینست که ولادت حضرت، پنج سال پیش از مبعث بوده. یعنی کاملاً برعکس مشهور شیعه. اما تمام نقلهای پیش از مبعث، متناقض با مسلمات تاریخی و لذا مردود است. یکی از مسلمات تاریخی بین منابع شیعی و سنّی اینست که انعقاد نور حضرت زهرا(علیها السلام) از میوه‌های بهشتی و در جریان معراج پیامبر بوده است. بدین صورت که جبرئیل از رُطب یا بنا بر اختلاف روایات از سیب یا بِه بهشتی به پیامبر تقدیم کرد و حضرت آن را تناول فرمود ونور حضرت زهرا از آن منعقد شد. و از همین روی وقتی پیامبر حضرت زهرا را می‌بویید یا می‌بوسید، در مقام پاسخ به پرسش و اعتراض عایشه که این بوسیدن از چه جهت است می‌فرمود: «من از او بوی بهشت را می‌بویم». یکی از منابع شیعه دربارۀ حضرت زهرا(علیها السلام) کتابچۀ «مَولدُ فاطمة» تألیف مرحوم شیخ صدوق(٣٨١ق) است که روایات خود راجع به انعقاد نور حضرت زهرا از میوه‌های بهشتی را در آن کتاب آورده است. البته این کتاب تا این اواخر مفقود بود و من آن را از لابلای کتب علمای گذشته که آن را در اختیار داشته و نقلهایی از آن در کتب خود آورده‌اند، و عمده از کتاب «کشف الغمة» تألیف مرحوم علی بن عیسی إربِلّی(٦٩٣ق) که بیشترین نقل را دارد و در مرتبۀ بعدی از کتاب «مناقب آل أبي طالب» تألیف مرحوم شیخ محمد بن علی بن شهر آشوب ساروی مازندرانی(٥٨٨ق) که حاوی نقلهایی از آن است استخراج کرده‌ام2️⃣. پس یکی از نشانه‌های نادرستی اقوالی که ولادت حضرت زهرا را پیش از بعثت ذکر می‌کند همین روایات مربوط به انعقاد نور آن حضرت است. زیرا این روایات ناظر به معراج پیامبر است، و اینکه معراج پیامبر بعد از بعثت بوده نیز یکی دیگر از مسلمات تاریخی است و احدی قائل به معراج ایشان پیش از بعثت نیست. بنابراین به نظر می‌رسد روایت درست در تعیین سال تولد حضرت زهرا(علیها السلام) همان روایت کهن‌ترین منابع مورد اعتماد شیعه، یعنی روایت شیخ مفید و شیخ طوسی است که ولادت حضرت را در سال دوم بعثت ذکر می‌کند. 📚 مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٣٥٠– ٣٥١. ــــــــــــــــــــ 1️⃣ مسار الشيعة في مختصر تواريخ الشريعة (شيخ مفيد): ٥٤ ؛ مصباح المتهجد (شیخ طوسی): ٧٩٣(چاپ بیروت)، ٥٥٤(چاپ هند). 2️⃣ کتاب بازسازی شدۀ «مَولدُ فاطمة»، تألیف مرحوم شیخ صدوق، با مقدمه و پاورقی‌های تحقیقی استاد یوسفی غروی، در جلد نوزدهم کتاب «میراث حدیث شیعه» در سال ١٣٨٧ توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: مهدی بین مردم رفت و آمد می کند، در بازارها راه می رود و روی فرشهای آنها قدم می گذارد ولی او را نمی شناسند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍کرامت، مصباح، بهجت 🔹جدای از بسیاری معجزات منقول از پیامبر(ص) و امامان(ع)، که اسناد مجعول و ضعیف دارند؛ و در دهه گذشته، برخی مقالات و پایان‌نامه‌ها به مشکلات آنها پرداخته‌اند؛ سال‌هاست که کتاب‌های متعددی از کرامات و معجزات علما در ایران منتشر می‌شود. 📙این کتاب‌ها، حکایات و داستان‌های شگفت‌انگیزی را از علما، مخصوصاً با نقل از واسطه‌ها و راویان دکان‌دار، در خود دارند؛ که چشم باز کردن یک مرده هنگام غسل، پیش آنها هیچ است. ❓سؤال چرا کرامت چشم باز کردن منقول از حجةالاسلام صدیقی، مورد پذیرش غالب مردم و اندیشمندان قرار نگرفت؟ به طوری که ایشان پس از چند روز، مجبور به عذر خواهی شدند؟ و داستان خود را غیر دقیق خوانند؟ به نظر شما، مردم دوران حاضر، دیرباور شده‌اند؟ یا موضوع این کرامت، جنبه سیاسی پیدا کرد؟ ⚠️نکته به نظر می‌رسد که باور مردم نسبت به نقل کرامات افراد با فاصله زمانی، نرم‌تر و آسان‌پذیرتر است؛ از باور آنها نسبت به کرامات نزدیک و به روز. به عبارت ساده، اگر کسی بگوید عالم بزرگواری در دویست سال قبل، موقع غسل چشم باز کرد و حتی سخن گفت، مردم بهتر می‌پذیرند؛ تا اینکه بگویند: عالمی دیروز این‌گونه بود. ❓سؤال کرامات منقول از آیت الله بهجت، یا رجبعلی خیاط یا افراد مشابه، چه تفاوتی با کرامت آیت الله مصباح منقول از حاج آقای صدیقی دارد؟ چرا کرامات آنها مورد انکار قرار نمی‌گیرند؟ آیا خود علما، از کرامات خود خبر دارند؟ یا فقط مریدان و دیگران، این کرامات را کشف می‌کنند؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بریم بابا اینجا جای موندن نیست خدا می داند!!! 💠 آیت الله ناصری 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ لباس دین(۳) 🔹بررسی ادله خروج لباس روحانیت از اصل عدم تمایز( این اصل را در پست قبل توضیح دادیم از طریق هشتک ها مراجعه کنید): ٢. لباس تبلیغ 🔸یکی از توجيهات شایع در دفاع از لباس متمایز روحانیت، آن است که این تمایز باعث شناخته شدن می شود. شما از خیابان رد می شوید، و در بازار خرید می کنید و در مسجد حضور پیدا می کنید. مردم از کجا بدانند که شما روحانی و عالم دین هستید تا به شما مراجعه کنند؟ این پوشش متمایز، آنها را به سوی شما هدایت میکند. گاه نیز می گویند: این لباس خدمت به دین است و چون کار دین، زمان و مکان ندارد، ما با پوشیدن آن در همه جا و همه ساعات، خود را در معرض مردم قرار می دهیم. 🔻اما جواب: وقتی شما اصل اولیه تأسیس می کنید، ادله ای که برای خروج از آن اقامه می شود، باید متفاوت از شرایط تحقق اصل اولیه باشد؛ به این معنا که این استدلال دقیقا در زمان انبیا و اهل بیت (ع) نیز وجود داشت؛ یعنی همان طور که مردم، ما را در منطقه خودمان می شناسند، خواه لباس روحانیت به تن بکنیم یا نکنیم، انبیا و اوصیا نیز همین طور بودند و در منطقه خودشان شناخته شده بودند. از سوی دیگر همان گونه که ما اگر از محل زندگی خود بیرون برویم و مثلا وارد محلات یا شهرهای دیگر شویم، یا کسی از اطراف بیاید ما را نمی شناسد، آن زمان نیز همین طور بود؛ حتی برخی از اهل مدینه یا کوفه، حضرات را نمی شناختند. حکایت های فراوانی در این زمینه نقل شده است که مولف پنج قضیه تاریخی را به عنوان شاهد مطرح می کنند(إن شئت فارجع). 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام جواد علیه السلام: سه چیز است که هر کس مراعات کند پشیمان نگردد: عجله نکردن، مشورت و توکل بر خدا. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍نمونه هایی از ادعیه مخدوش و نامعتبر مفاتیح 🔹یکی از دعاهای مخدوش و به ظاهر مغایر با اصول مذهب مفاتیح، صلوات منقول از ابوالحسن ضراب اصفهانی است که در اعمال عصر روز جمعه آمده و از قول سید ابن طاوس بر خواندن آن تأکید شده است. 🔸ضراب اصفهانی که شخصی مجهول الحال است این صلوات را به واسطه پیرزنی در مکه، از کسی که خیال می کرده امام زمان (عج) است نقل کرده و به امام زمان (عج) نسبت داده است! به همین سادگی!! 🔹در فقرات پایانی این صلوات آمده: «وصلّ علی ولیّک وولاة عهدک والأئمة من ولده، ومدّ فی أعمارهم، وزد فی آجالهم». که بنابر آن امام زمان (عج) دارای فرزندانی است که امامان پس از او هستند! 🔸این مضمون سخیف متاسفانه در سالهای اخیر دستمایه ادعای برخی فریب کاران مدعی امامت گردیده است. برخی احتمال داده اند که این عبارت در اصل «والأئمة من بعده» بوده و اشاره به رجعت و بازگشت امامان است! اما متن مندرج در مفاتیح به تبع مصباح شیخ و کتاب سید ابن طاوس «والائمة من ولده» است نه «من بعده». مضافا بر ضعف سند و جهالت راوی و مروی عنه!. 🔹از دیگر ادعیه مخدوش مفاتیح دعای رجبیه منقول از ابن عیاش است که مولودین ماه رجب را که امام علی و امام باقر علیهما السلام اند به امام جواد و امام هادی علیهما السلام تحریف کرده! حال آن که ولادت امام جواد قطعا در ماه رمضان است و ولادت امام هادی (ع) هم در ذی الحجه اتفاق افتاده است. 🔸از دیگر ادعیه مخدوش بلکه ساختگی منقول در مفاتیح، صلواتی است که در ادعیه ماه رمضان ذکر شده و در آن بر قاسم و طاهر اطفال خردسال پیامبر اکرم (ص) و نیز بر رقیه و ام کلثوم به عنوان بنت رسول الله (ص) صلوات فرستاده شده! که در نوع خود بی سابقه است. 🔹قاسم و طاهر در یک سالگی و کمتر از آن از دنیا رفته اند و موضوعیت برای صلوات ندارند. رقیه و ام کلثوم نیز به گواهی محققان تاریخ اصلا دختر پیامبر اکرم نبوده اند. بلکه طبق نظر علامه جعفر مرتضی عاملی حتی دختران حضرت خدیجه هم نبوده اند. 🔸این صلوات اشکال عقیدتی مهمی نیز دارد که گواه جعل آن است و آن این که در مورد امیرالمؤمنین، حسنین، امام کاظم و امام رضا علیهم السلام پس از صلوات، عبارت: «وضاعف العذاب علی من شرک فی دمه» ذکر شده، اما در مورد سایر ائمه عبارت «وضاعف العذاب علی من ظلمه» آمده است. 🔹ظاهراً جاعل این صلوات بر اساس نگرش حاکم در آن عصر، به شهادت همه ائمه اطهار قائل نبوده، و معتقد بوده که برخی از ائمه (ع) به مرگ طبیعی از دنیا رفته اند؛ لذا برای آنان تعبیر «وضاعف العذاب علی من ظلمه» به کار برده، و عبارت «وضاعف العذاب علی من شرک فی دمه» را تنها برای همان چند امام که شهادتشان مشهور بوده به کار برده است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹با مسئولین کره شمالی قربون صدقه همهم رفتند 😉 مذاکره اینه!!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ لباس دین(۴) دلایلی که می توان بیان کرد در جهت اینکه ائمه معصومین علیه السلام تمایلی به تمایز نداشتند: ۱. این مطلب زیاد تکرار می شود که اگر لباس بپوشیم، مردم همه جا از ما سؤال می پرسند؛ اما آیا واقعیت هم دارد؟ برخی چیزها معروف می شوند و کسی درباره آنها فکر نمی کند؛ اما وقتی روی آنها تأمل میکنیم، تازه متوجه بی پایه و اساس بودنشان می شویم. یکی از آنان همین مطلب است که درباره لباس روحانیت مشهور شده است؛ اما آیا واقعیت دارد؟ 🔻 مردم دو گونه اند: الف. یا متدین هستند که در این صورت با مسجد ارتباط دارند و سؤالات شرعی را یا از امام جماعت می شنوند و یا اگر نمیدانند از او می پرسند و حتى اغلب، استخاره هایشان را هم امام جماعت محل رفع و رجوع میکند. ب. یا متدین نیستند که از اساس از این لباس گریزانند و ابدا در میان کوچه و بازار برای مسأله شرعی یا شبهه کلامی به کسی مراجعه نمیکنند؛ به ویژه اگر آن شخص ملبس هم باشد؛ یعنی برای این طیف، نه تنها مزیتی به حساب نمی آید، بلکه مانع هم می شود. ۲. شناخته شدن همان طور که می تواند مزیت در دسترس بودن را ایجاد کند، می تواند محدود کننده هم باشد. اساس تمایز بر محدود شدن است. ⚠️توجه کرده اید همین لباسی که بنا بود ما را عَلَم کند تا مردم بشناسند و به ما مراجعه کنند، خود ما را از کوچه و خیابان جمع کرده است؟! توجه کرده اید که این لباس باعث شده کمتر سوار وسایل حمل و نقل عمومی شویم؟ کمتر در میان مردم حضور پیدا کنیم؟ ۳. یکی از تفاوت های ما با انبیا، همین است که آنها با مردم انس می گرفتند، با مردم زندگی می کردند و در شادی و غمشان حاضر بودند، کار و انفاق میکردند و مردم درست زیستن را با آنها تجربه می کردند. مردم احساسشان این نبود که تنها خاصیت پیغمبر، پاسخ به سؤالات است! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا