🔸شکست پیامبر!!
🔹در این ایام روزی نیست که افادات مشعشع برخی عمامه به سران مایه وهن دین و روحانیت نشود، از نقل کرامات موهوم گرفته تا شرک خواندن مهاجرت از کشور و توهین جنسی کنیزی داعش و معایب دستگاه غربالگری بهداشت و... اما اظهارات یکی از تریبون داران مبنی بر عابد و زاهد بودن اعراب قبل از اسلام و شکست پیامبر (ص) مایه حیرت و تأسف فراوان گردید.
آقای پناهیان در برنامه تلویزیون گفته: "عربهای ساکن مکه و مدینه قبل از بعثِ پیامبر اسلام هم اهل عبادت و معنویت و اخلاق بودند!! ولی آنچه نداشتند رشد سیاسی بود. در واقع پیامبر مبعوث شد تا به آنها رشد سیاسی دهد، اما نتوانست و موفق نشد!!
🔸شیخ حتما قرآن خوانده و هدف بعثت انبیاء را از زبان خداوند عالم شنیده است که: «یزکّیهم ویعلّمهم الکتاب والحکمة». و می داند که عرب جاهلی اهل جنگ و جنایت و زنده به گور کردن دختران بوده نه عبادت و معنویت و اخلاق!
🔹اگر پیامبر اکرم (ص) جز تربیت علی (ع) و فاطمه زهراء (س) هیچ کاری انجام نداده بود هدف او از رسالت به بهترین وجه انجام شده بود؛ چه رسد به تربیت هزاران مسلمان عاشق و فداکار که به تعبیر قرآن کریم «یدخلون فی دین الله افواجا».
🔸بر مظلومیت پیامبر رحمت باید گریست که دکتر سروش دین او را خشونت بار می نامد و شیخ او را شکست خورده قلمداد می کند! و این رشته سر دراز دارد...
🔹این سخن استاد رسول جعفریان که سالها قبل در پاسخ شیخ بیان کرد هنوز برای من زیبا و دلنشین است که نمی شود با نهج البلاغه و مطهری و طالقانی و شریعتی انقلاب کرد و با سخنان و تحلیل های شیخ و امثالش انقلاب را تبیین کرد و به پیش برد!
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍پانزده سوال بنیادین و مهم که هر مسلمانی باید در مورد آنها تامل و تحقیق کند.(۱)
💠 آیا قرآن موجودی کامل است یا دچار تحریف و تنقیص شده است؟
هنگام تعارض قرآن با احادیث ائمه (ع) اولویت با کدام است؟
باید گفت که متاسفانه برخی اخباریون معتقد به ناقص شدن قرآن هستند! و در نتیجه میگویند هنگام تعارض حدیث با قرآن اولویت با حدیث است!!!
💠 منظور از تبیین قرآن توسط پیامبر اسلام ( نحل ۴۴ ) چیست؟ آیا مفهومش اینست که قرآن گنگ و نامفهوم است و خدا بلد نبوده بلیغ و شیوا حرف بزند؟
تبیین به معنی ابلاغ و بیان است نه تفسیر یا تشریح یا تکمیل.
اگر بگوییم منظور از تبیین تفسیر بوده و بدون تفسیر غیر قابل فهم است! لازمه عقلی و منطقی آن اینست که:
قرآن را ناقص بدانیم چون قابل فهم نبودن با ناقص بودن یکیست.
#قرآن
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
کسی که غم روزی فردا را بخورد هرگز رستگار نشود.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
﷽ #احکام_نماز_آیات
❓پرسش
در هنگام زمين لرزه تاچه زماني فرصت خواندن نماز آيات را داريم و از کي قضا ميشود.
📝پاسخ
نماز آیاتی که بخاطر زلزله واجب شده است همیشه به نیت ادا خوانده شود. بعد از زلزله فورأ نماز را بخوانید و کوتاهی نکنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹صداش کردم حاج آقا
گفت: بله بله
💠آیت الله ناصری
#مذهبی
👇👇
@Taammolate_talabegi
#احمدی_نژاد_ضد_دموکراسی
⭕️احمدینژاد: اگر آیتاللهخامنهای از دولت روحانی #حمایت نمیکردند،دولت نمیتوانست #برجام را امضا کند و کارهای خود را پیش ببرد.
♦️پ.ن.
✅گرچه تشریعا #خواست_اکثریت تا زمانی که با معیارهای دینی - عقلانی و مصالح نوع بشر همخوانی نداشته باشد،از دیدگاه اسلام #مشروعیت و حقانیت ندارد (وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ /انعام،۱۱۶) اما در عین حال از آنجا که تکوینا حدوث و بقاء هیچ حکومتی بدون #مقبولیت نزد اکثریت و تایید از سوی آنان امکان پذیر نیست ،در نتیجه برای جلوگیری از هرج و مرج،قهرا همان #خواست_اکثریت به عنوان تعیین کننده ی سرنوشت حکومت و کیفیت اداره ی امور جامعه محوریت خواهد داشت و به این ترتیب چاره ای جز کنار آمدن اقلیت با انتخاب اکثریت و احترام به برنامه های مد نظر آنان - تا زمانی که اصل دین را با خطر مواجه نسازد - وجود ندارد. (إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ /رعد ،۱۱)
✅البته از آنجا که #خواست_اکثریت جامعه #مفسده_ی_ذاتی ندارد،با مدیریت صحیح افکار و مطالبات عمومی می توان آسیب ها و مفاسد عارض بر آن را اصلاح و به تبع آن آراء و #انتخاب مردم را به مسیر صحیح هدایت کرد .سیره ی معصومین (علیهم السلام) نیز احترام به خواست اکثریت و در عین حال تلاش برای جهت دادن منطقی و معقول به آن بوده است.(لَابُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ)(نهج البلاغة، ص 83 ).
🖌محمد حسین محمودی
پانزده سوال بنیادی و اولیه که هر مسلمانی باید درباره آنها تدبر و تعمق کند.(۲)
💠 آیا پیامبر و ائمه(ع) حق وضع حلال و حرام جدید را داشته اند؟ یعنی به اذن خدا دارای ولایت تشریعی بودند؟
پیامبر حتی حق نداشتند چیزی را برای خود حرام کنند ( در سوره تحریم، تحریم کنیز یا شربت عسل ! ) چه برسد به مردم!
💠 منظور از اطاعت از رسول در قرآن چیست؟ آیا پیامبر یک سری تکالیف و احکام دارد و خدا احکامی جدا؟
اطاعت از رسول همان اطاعت از احکام قرآن و خداست نه اینکه پیامبر احکام جداگانه ای داشته باشند.
لازمه جدا بودن حرفهای رسول از قرآن اینست که ایشان ولایت تشریعی داشته باشند که خدا میفرماید نداشته است.
#نبوت
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
مردم به تربیت نیک نیازمندترند تا به زر و سیم.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
﷽ #احکام_مطهرات #احکام_نجاسات
❓پرسش
روش تطهیر مبل یا تشک تختی که نجس شده با آب قلیل،باتوجه به اینکه غساله حین تطهیر به داخل آن نفوذ می کند چگونه است؟
📝پاسخ
- آیت الله خامنه ای : اگر سطح مبل را دو مرتبه با آب قلیل بشوئید و آب آن را با فشاردادن از سطح مبل خارج کنید ــ هر چند به داخل مبل برود ــ، سطح مبل پاک می شود، اما توجه داشته باشید، آبی که از سطح مبل جدا می شود، پاک نیست.
- آیت الله مکارم : مبل را میتوان با آب تطهیر کرد؛ اگر چیز نجسی را با آب کر یا جاری یا آب لوله کشی بشویند تا عین نجاست برطرف شود، یا بعد از برطرف کردن عین نجس یک بار در آب کر یا جاری فرو برند پاک می شود، ولی فرش و لباس و مانند آن را باید فشار یا حرکت داد تا آب آن خارج شود. البته اگر هنگام شستشو، آب در آن جریان پیدا کند فشار لازم ندارد. ضمنا در وسایلی که نمی توان آب روی آن ریخت می توان از روکش استفاده کرد.
- آیت الله فاضل : اگر با آب قلیل مبل نجس را آب بکشید اگر با غیر بول نجس شده باشد بعد از بر طرف کردن عین نجاست یک مرتبه به مقداری آب بریزید که به تمام جاهای نجس جاری شود و با دادن فشار آب داخل مبل را خارج کنید و اگر با بول نجس شده است دو مرتبه با آب قلیل به همین ترتیب بشویید و هر بار، آب داخل آن را با فشار دادن خارج کنید پاک میشود، در غیر این صورت پاک نمیشود.
اگر با آب شیلنگ متصل به کر روی جایی که نجس شده یک مرتبه به مقداری بگیرید که آب به تمام جاهایی که نجس شده نفوذ کند و کمی فشار دهید که آب داخل آن خارج شود یا همزمان با اتصال آب فشار دهید که آب داخل آن جا بجا و کمی از آب داخل خارج شود پاک میشود.
- آیت الله شبیری: اگر بخواهید با آب قليل پاك شود بايد به قدرى آب روى آن بريزید كه جارى شود و بنابر احتياط آب را با دستمال و مانند آن جمع كنید و گرنه، جايى كه آب در آن جمع مىشود نجس مىماند البته در تطهیر با آب جاری، برطرف شدن عین نجاست و اتصال به آب کافی است.
آمار تعرض جنسی در کلیساهای فرانسه!
🔹حداقل ۳ هزار زن در فرانسه قربانی تعرض جنسی در کلیساهای توسط کشیشها و مذهبیهای این کشور شدهاند!
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠معرفی فیلم افشاگر(اسپات لایت)
🎥 این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمیترین گروههای روزنامهنگاری بوستون گلوب به نام گروه روزنامهنگاران اسپاتلایت از روزنامه بوستون گلوب میپردازد.
🔻آنها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت برداشتند، و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر خدمت به عموم شدند.
اسپاتلایت در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در شش رشته مختلف نامزد شد که در این بین توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کند. این فیلم در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. اسپاتلایت توسط اوپن رود فیلمز در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ اکران شد.
🔍گروه اسپاتلایت در مسیر تحقیق خود، الگویی از سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کشیشهای کاتولیک در ماساچوست کشف میکند که اسقف اعظم بوستون روی آن سرپوش گذاشته است. در ادامه با کمک شخصی دیگر، دامنه تحقیق آنها به ۱۳ کشیش متخلف میرسد. مردی که قبلاً کشیش بوده و برای اصلاح کشیشهای بچه باز تلاش میکرده، فاش میکند که باید حدود ۹۰ کشیش متجاوز در بوستون وجود داشته باشد. گروه با تحقیق بیشتر به لیستی ۸۷ نفره میرسند و به عنوان مدرک ادعای خود شروع به یافتن قربانیها میکنند.
📲دانلود رایگان، دوبله فارسی:
https://www.aparat.com/v/EgVFa/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_-_Spotlight_2015
#معرفی_فیلم
#مستند
#افشاگر
#کلیسا
👇👇
@Taammolate_talabegi
💠 در این نوشته، تلاش می کنم به دو نوع بیعتی که مردم با ابوبکر کردند اشاره کنم، و همچنین درباره ی دو بیعت امام علی علیه السلام با ابوبکر، توضیح مختصری دهم.
🔹 مقدمه
پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، تعدادی معلوم الحال از اصحاب ـ با نادیده گرفتنِ واقعه ی غدیر ـ با تشکیل شورائی در سقیفه ی بنی ساعده، ابوبکر را به عنوان جانشین پیامبر تعیین کردند و مردم را به بیعت کردن با او وادار نمودند.
بیعت مردم با ابوبکر به دو روش انجام شده است که ما در این جا، آن را «بیعت نوع اول» و «بیعت نوع دوم» می نامیم و ذیل هر نوع، روش بیعتِ مردم با ابوبکر را توضیح می دهیم.
🔹 بیعت با ابوبکر
1️⃣ بیعت نوع اول
برای این که دو نوع بیعت را با ابوبکر، بهتر بشناسید، لازم است درباره ی دو نوع صندوق رأی در انتخابات، توضیحی بدهم:
صندوق رأی ها در هر انتخاباتی، دو نوع است: «صندوق ثابت» و «صندوق سیّار».
صندوق ثابت صندوقی است که مردم به پای آن می روند و رأی خود را در آن می اندازند. اما صندوق سیّار صندوقی است که برای مریض ها و از پا افتادگان و پیرمردها و پیرزنانی که خانه نشین شده اند در نظر گرفته می شود. بر اساس مناطق رأی گیری، مسؤولانِ صندوق های سیّار، این صندوق ها را به منازلِ افراد ناتوان و خانه نشین برده و از آنها رأی می گیرند و در صندوق می اندازند.
بنده در چند موردی که مسؤول نظارت بر صندوق ها بوده ام (هم ناظر شورای نگهبان و هم بازرس وزارت کشور) گاهی مسؤولِ صندوق سیّار بوده ام.
بیعت نوع اول با ابوبکر را می توان «بیعت ثابت» نامید؛ به این معنا که پس از معرکه ی سقیفه، اطرافیانِ ابوبکر، او را به مسجد بردند و مردم را به مسجد کشاندند و آنها را به بیعت با ابوبکر وادار کردند (البته گروهی نیز به اختیار با او بیعت کردند).
2️⃣ بیعت نوع دوم
بر اساس آن چه در انواع صندوق انتخابات گفته شد، بیعت نوع دوم با ابوبکر را می توان «بیعت سیّار» نامید؛ یعنی هیأت همراه ـ امثال عمر، ابوعبیدة بن جَرّاح، ... ـ ابوبکر را کوچه به کوچه می بردند تا افرادی که در خانه ها مانده اند و در کوچه ها رد می شوند و به مسجد نیامده اند و به مسجد نمی آیند، را بیعت دهند!
روش «بیعت دادن» به این نحو بوده است که با گرفتن و زدن و انداختنِ فرد به پای ابوبکر، او را تهدید می کردند و سپس اگر باز هم اختیاراً ـ پس از آن ضرب و شتم مقدّماتی ـ اختیاراً بیعت نمی کرد، دست او را به دست ابوبکر می مالیدند. گاهی هم طَرَف، این قدر از ابوبکر و هیأت همراه متنفّر بود که دستش را محکم مشت می کرد و مسؤولان اگر موفق نمی شدند که مشت او را برای بیعت باز کنند، مشت بسته ی او را روی کفِ دست ابوبکر می کشیدند و او را رها می کردند.
🔹 بیعت امیر مؤمنان علیه السلام با ابوبکر
به گزارش کتب تاریخ و حدیث، بیعت امام علی (ع) با ابوبکر نیز دو بیعت بوده است. که عبارتند از:
1️⃣ بیعت اول
بیعت اول را هنگام رحلت پیامبر و در حیات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما از او ـ به زور و جبر ـ گرفتند. این بیعت، در جواب نامه ی امام علی (ع) به معاویه ـ نامه ی 28 نهج البلاغه ـ و نیز در بعضی از کتب اهل سنّت بیان شده است.
امام علی علیه السلام در جواب معاویه ـ که در نامه ای امام را خواسته بود تحقیر کند ـ نوشته است: «نوشته بودی که مرا مانند شتر افسار زده می کشیدند تا [با ابوبکر] بیعت کنم ...» [نک: نامه ی 28 نهج البلاغه]
وقتی با امام علی علیه السلام این چنین برای بیعت گرفتن برای ابوبکر، رفتار شده است، دیگران حسابِ کارِ خود داشته اند و بیعتشان از سر اکراه و اجبار و ترس بوده است. کیفیت بیعتِ مردم را در بالا ذکر کردیم.
بیعتی که به شکستن درِ خانه ی فاطمه سلام الله علیها و آسیب زدن به او منتهی شده است، همین بیعت بوده است.
ابن قُتیبه ی دینوری در «الإمامة و السیاسة»، ج 1، ص 23 می نویسد: «... آمدند کنار درِ خانه ی فاطمه [سلام الله علیها] ... و علی را بردند و به او گفتند: بیعت کن! او گفت: و اگر بیعت نکنم؟ گفتند: به خدائی که معبودی جز او نیست گردنت را می زنیم! ...».
2️⃣ بیعت دوم
بیعت دوم امام علی علیه السلام با ابوبکر ـ بلکه بیعت همه ی بنی هاشم با ابوبکر ـ پس از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است. صحیح بخاری در این مورد می نویسد:
«... فاطمه [پس از قضیه ی فدک] تا زمان وفات، با ابوبکر سخن نگفت. او شش ماه پس از پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم زندگی کرد... پس از وفات او، شوهرش او را شبانه دفن کرد و ابوبکر را خبر نکرد.... و در این مدّتِ شش ماه، با ابوبکر بیعت نکرد... .[صحیح بخاری، ج 6، ص 396]».
(امام علی علیه السلام ظاهراً پس از شهادت فاطمه سلام الله علیها با ابوبکر بیعت کرد. برای دانستنِ علّت این بیعتِ دوّم، به نامه ی 62 نهج البلاغه ـ به مردم مصر ـ مراجعه فرمائید.)
✍ محمد ذکاوت صفت
#بیعت
#ولایت
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
آنکه قلب مومنی را بشکند سپس برای جبران آن دنیا را به او ببخشد چنین بخششی کفاره گناه وی نخواهد شد.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
﷽ #احکام_نماز
❓پرسش
حکم نماز با فراموشی نجاست بدن و لباس چیست؟
📝پاسخ
- اگر شخصی نجاست لباس یا بدنش را فراموش کرده و با همان حالت نماز خوانده باشد، باید دوباره نماز بخواند و اگر وقت گذشته است، قضا کند. [1]
- آیت الله سیستانی: اگر فراموشی از روی بی اعتنایی باشد، بنابر احتیاط واجب باید دوباره بخواند و اگر وقت گذشته است، قضا کند. در غیر این صورت لازم نیست نماز را دوباره بخواند.[2]
پی نوشت ها:
[1]. توضیح المسائل ده مرجع، م 803؛ امام، تحریرالوسیله، ج 1، القول فی احکام النجاسات، م 6، ص 214؛ امام و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 1، الصلاه فی النجس، قبل از م 1؛ بهجت، استفتائات، ج 2، س 1572؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، با استفاده از س 524، 525 و 529 و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 774؛ صافی، هدایه العباد، ج 1، م 563.
[2]. سیستانی، توضیح المسائل، م 791 و منهاج الصالحین، ج 1، م 426.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کاری که مرحوم سید شفتی را از اوج نداری به اوج ثروت رساند.
💠 استاد عالی
#مذهبی
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍ پانزده سوال بنیادی و اولیه که هر مسلمانی باید درباره آنها تدبر و تعمق کند.(۳)
💠 آیا قرآن برای همه مردم قابل فهم بوده و همه موظف اند در حد توان خود در آن تدبر و تعمق کنند؟ (به حکم آیه ۱۸ زمر) یا اینکه فقط اربابان دین و مجتهدین قادر به فهم قرآن میباشند؟
💠 هنگام اختلاف نظر در امور دین آیات صریح قرآن باید فصل الخطاب باشد یا نظر متولیان دین و احادیث مورد تایید آنها؟
خدا در دو آیه بطور صریح تاکید میکند که هنگام اختلاف در مسائل دینی ، آیات قرآن باید فصل الخطاب باشد.
💠 آیا پیامبر اسلام (ص) معجزه طبیعی و جسمانی داشتند مانند سایر پیامبران از قبیل شق القمر ، زنده کردن مردگان ، حرف زدن با حیوانات و شفای بیماران و ... یا نه؟
در آیات متعددی مشرکان از پیامبر معجزه درخواست کرده و پیامبر خودداری میکردند مانند سوره اسراء.
#قرآن
#نبوت
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام حسن عسگری علیه السلام:
عبادت به زیادی نماز و روزه نیست
بلکه حقیقت عبادت زیاد اندیشیدن در کار خداست.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
﷽ #احکام_تقلید
❓پرسش
حکم بنابر احتياط واجب چه نوع حکمي است؟
📝پاسخ
اگر مرجع تقلید به عللی در مسئلهای فتوا (نظر صریح فقهی) نداشت و احتیاط کرد به این احتیاط؛ احتیاط واجب می گویند که البته در این صورت، مقلد نمیتواند (به استناد احتیاطی بودن نظر مرجع خود) آن را ترک کند.
بلکه یا باید به احتیاط واجب مرجع خودش عمل کند و یا در آن مسئله، به مرجع تقلید اعلم بعد که در این زمینه، فتوای صریح دارد (با رعایت «الاعلم فالاعلم) رجوع کرده و نظر او را مبنای عمل خود قرار دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اعتراف مخالفین بر ساده زسیتی مقام معظم رهبری
#رهبری
👇👇
@Taammolate_talabegi
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 توصیف یک ادعا
جمعه ی گذشته، «محمدعثمان قلندرزهی»، امام جمعه ی اهل سنّت شهر خاش ـ علی ما حُکی عنه ـ درباره ی شهادت حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها ـ گفته بود:
«حضرت زهرا، شش ماه بعد از رحلت رسول خدا مریض شدند و فوت کردند. هنگام نماز بر جنازه ی ایشان نیز، حضرت علی به خلیفه ی اول فرمودند که تو به عنوان خلیفه ی رسول خدا باید بر جنازه ی حضرت زهرا نماز بخوانی و با وجود خلیفه، کسی دیگر بر جنازه نماز نمی خواند. ابوبکر به حضرت علی گفت: خیر، شما خودت بر جنازه نماز بخوان و در نهایت حضرت علی نماز را خواندند».
✳️ توصیف این ادعا، در نزد شیعیان و سنّیان، یکسان نیست؛
🔵 شیعیان به دروغ بودنِ این سخن آگاهند و صدور آن را از کسی که در لباس علم، و جایگاه امام جمعه است، از ناحیه ی جهالتِ او به حقائق تاریخی و گزارشات حدیثی نمی دانند، بلکه او را «دروغ گو»، «تحریف گر» و «افترا زننده» می شمارند.
🔵 اما این سخن برای برادران سنّی ای که مستقیماً سخنان او را در نماز جمعه می شنیدند و برادران و خواهرانِ سنّی ای که بعدها و غیر مستقیم صدای او را شنیده اند، چه وصفی می تواند داشته باشد؟ آیا می دانند که او حقیقتی آشکار را کتمان کرده است؟ آیا می دانند که او دروغی بزرگ گفته است؟ آیا می دانند که او حداقل بر دو خلیفه شان، افترا بسته است؟
✅ حقیقت ماجرا
برای روشن شدن اعتبارِ ادعای آقای محمدعثمان قلندر زهی، به حدیثی از صحیح بخاری ـ موثق ترین کتاب حدیثیِ برادران اهل سنّت ـ توجه فرمائید:
حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ بُكَيْرٍ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ، عُقَيْلٍ، عَنْ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ: «أَنَّ فَاطِمَةَ، عَلَيْهَا السَّلَام بِنْتَ النَّبِيِّ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، أَرْسَلَتْ إِلَى أَبِي بَكْرٍ، تَسْأَلُهُ مِيرَاثَهَا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْهِ بِالْمَدِينَةِ، وَ فَدَكٍ، وَ مَا بَقِيَ مِنْ خُمُسِ خَيْبَرَ،... فَأَبَى أَبُو بَكْرٍ أَنْ يَدْفَعَ إِلَى فَاطِمَةَ مِنْهَا شَيْئًا، فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ، وَ عَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ، دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَ لَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَ صَلَّى عَلَيْهَا...» [صحیح بخاری، ج 6، ص 395، ح 3701].
«عروة بن زبیر از عایشه نقل کرده که گفته است: فاطمه علیها السلام از ابوبکر درخواست میراثش از رسول خدا صلی الله علیه [و آله] و سلّم و فیء مدینه و فدک و خمس خیبر کرد... اما ابوبکر از دادنِ چیزی از آنها به فاطمه سرپیچی نمود، پس فاطمه بر ابوبکر غَضَب کرد و از او دوری کرد و تا زمان وفات، با ابوبکر سخن نگفت. او شش ماه پس از پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم زندگی کرد... پس از وفات او، شوهرش علی او را شبانه دفن کرد و ابوبکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواند....».
🔵 نکته:
بخاری همین حدیث را در جلد 5 صفحه ی 198 باب الخمس، به صورت «فَغَضِبَت فَاطِمَةُ» نقل کرده است.
✳️ همچنین این حدیث را مسلم، در صحیح خود، جلد 3 صفحه ی 1380 حدیث شماره ی 52 نقل کرده است.
🔵 نکته ی مهم:
در مذهب اهل سنّت، احادیث کتاب بخاری و مسلم، بررسی سندی نمی شود و همه ی احادیث این دو کتاب، صحیح شمرده می شوند.
بنابراین، آقای محمدعثمان قلندر زهی، اگر واقعاً خبر از این حدیث در صحیح بخاری و مسلم نداشته است ـ که قطعاً خبر داشته ـ باید در همان تریبون نماز جمعه، در جمعه ی آتی، به این عدم اطلاعِ خود اعتراف کند و بخاطر این افتراء، از مردم شیعه و سنّی معذرت خواهی کند. و اگر خبر از این حدیث داشته، باید برای افکار عمومی روشن کند که چرا حقیقت را بر عوام از سنّی ها کتمان کرده و با این کتمان، راه هدایت را بر آنها بسته است؟
✳️ به علمای اهل سنّت که تأیید کننده ی ائمه ی جمعه اند و به برادران اهل سنّت می گویم:
آیا کسی که حقیقت را کتمان می کند و بر امام علی علیه السلام و ابوبکر افتراء می بندد و هدف سیدة نساء العالمین (در نزد شیعه و سنّی) را تخریب می کند و در مقدس ترین جایگاه ـ جایگاه امامت جمعه که فقط شأن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و وصیّ او و نماینده ی وصیّ او می باشد ـ دروغی بزرگ می گوید، شایسته ی این جایگاه است؟
آیا آقای محمد عثمان قلندرزهی از روزی نمی ترسد که:
يوْمَئِذٍ يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَعَصَوُا الرَّسُولَ لَوْ تُسَوَّى بِهِمُ الْأَرْضُ وَلَا يَكْتُمُونَ اللَّهَ حَدِيثًا.
والسلامُ عَلَی مَنِ اتّبعَ الهُدی
والحمدلله رب العالمین
✍محمد ذکاوت صفت
#اهل_سنت
#وحدت
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نقل خاطره آیت الله یوسفی غروی از مرحوم والد خویش در مورد منابر شیخ عباس قمی
🔹آیت الله العظمی سید محمد هاشمی شاهرودی ( معروف به ذوالشهادتین) در قبال نقل مطالب غیرمعتبر توسط شیخ عباس ( صاحب مفاتیح ) به ایشان می فرمود : از خدا بترس !!!
🔻پ . ن :
متاسفانه کتاب مفاتیح الجنان مملو از مطالب غیرمعتبر است که نقل و نقد آنها مجالی وسیع می خواهد
#تأمل
#یوسفی_غروی
#مفاتیح
#تسامح_ادله_سنن
👇👇
@Taammolate_talabegi