¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
برای همه مینویسیم که فقط یک نفر بخواند... (جبران خلیل جبران)
دین و دل به یک دیدن، باختیم و خرسندیم
(شیخ بهایی)
ای خدای کعبه.mp3
زمان:
حجم:
2.5M
#علی_شریعتی :
ای خدای کعبه،
این مردمی را که همهی عمر هر صبح و شام در جهان رو به خانه تو دارند، رو به خانه تو میزیند و رو به خانه تو میمیرند...
قربانی #جهل_شرک
و در بند #جور_نمرود مپسند!
و تو ای محمد،
پیامبر بیداری و آزادی و قدرت
در خانهی تو حریقی دامن گستر درگرفته است و بر سرزمین تو سیلی بنیان کن از غرب تاختن آورده است!
و خانوادهی تو دیری است که در بستر سیاه ذلت به خواب رفته است!
بر سرشان فریاد زن، «قُم فَأنذِر»؛ بیدارشان کن...
و تو ای علی،
ای شیر، مرد خدا و مردم، رب النوع عشق و شمشیر...
تو ستمی را بر یک زن یهودی که در ذمهی حکومتت میزیست تاب نیاوردی،
و اکنون مسلمانان را در ذمهی #یهود ببین و ببین که بر آنان چه میگذرد!
ای صاحب آن بازو که یک ضربهاش از عبادت جن و انس برتر بود!
ضربهای دیگر...
#شریعتی
Alireza Ghorbani ~ Music-Fa.Comعلیرضا قربانی.mp3
زمان:
حجم:
15.4M
سلام بچه ها😇
میخوایم باهم دیگه چندتا روایت در مورد #خودکشی و عواقب اون بخونیم
(به تدریج بارگزاری میشود)
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : إنّ المؤمنَ يُبتَلى بكُلِّ بَليَّةٍ و يَموتُ بكُلِّ مِيتَةٍ إلاّ أنّهُ لا يَقتُلُ نفسَهُ .[الكافي : 3/112/8.]
📍امام باقر عليه السلام : مؤمن به هر بلايى گرفتار مى شود و با هر مرگى مى ميرد، اما خودكشى نمى كند.
پ. ن: همونطوری که مشاهده میکنید، یکی از نشانه های مومن بودن، این عنوان شده که «به وسیله خودکشی نمیمیرد🚫✋».
#روایت
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : إنّ المؤمنَ يُبتَلى بكُلِّ بَليَّةٍ و يَموتُ بكُلِّ مِيتَةٍ إلاّ أنّهُ
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَن قَتَلَ نفسَه مُتَعمِّدا فهُو في نارِ جَهنَّمَ خالِدا فيها .[كتاب من لا يحضره الفقيه : 4/95/5163.]
📍امام صادق عليه السلام : هر كه عمداً خودش را بكشد، در آتش دوزخ #جاودانه است.
📌پ. ن: مرحله «خلود و جاودانه شدن در آتش جهنم»، واقعا بسیار وحشتناک است.
میدانيد با خودکشی، همردیف چه کسانی واقع میشوید؟
هم ردیف کفار و مشرکین😱:
_«وَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُون »(بقره ۳۹)
و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند اهل دوزخند و همیشه در آن خواهند بود.
_«فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ »(نحل 29)
پس، از درهای دوزخ وارد شوید و در آن همیشه بمانید...
یعنی فکرش بکن!!
این همه زحمت بکشی احکام شرعی رو رعایت کنی(و لو دست و پا شکسته) و کلی هم تو هیئت و روضه شرکت کنی، بعد آخرش قرار باشه در ردیف کفار قرار بگیری و مهر "خلود در جهنم" بخوره تو پیشونیت.
اونی که کافر بود، تو دنیا عشق و حالش رو کرد، تو آخرت هم عذابش رو میبینه و میره تا خلود و جاودانگی در جهنم داشته باشد. اون وقت شمای مسلمون که کلی حلال و حروم رو رعایت کرده بودی و عشق و حال نکردی هم خلود در آتش داشته باشی؟
پس یکم فکر کن
ببین این چه کار ناجوریه که عذابش انقدر سنگینه
(نکته : عذاب اخروی، دقیقا همون عملی هست که تو دنیا انجام دادیم؛ و اونور به صورت عذاب ظاهر میشه؛ نه اینکه عمل مون در دنیا جدا باشه و در آخرت عذابش جدا. استاد قرائتی مثال خوبی میزد. میگفت خدا مثل نانوا هست. اگر بهش خمیر شور دادی، نون شور میده بهت. و اگه بهش خمیر خوب و مطبوع دادی، نون سالم و مطبوع تحویل میگیری.☺️
تجلی خودکشی در آخرت، به صورت «خلود و جاودانه شدن در عذاب جهنم» هست).
#روایت
#خودکشی
شهری مُتَحَدِّثان حُسنت
الا مُتَحَیِّران خاموش
(سعدی)
پ. ن: میگه یه مردمی دارن از حسن و خوبی تو میگن؛ و اونایی هم که ساکتن به خاطر اینه که در تحیر موندن🤯