eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رحمت الهی در قرآن ✅ در بحث موضوعی امروز، آیاتی چند از قرآن در موضوع رحمت الاهی را مرور خواهیم کرد. البته این رحمت می‌تواند در قالب رحمانیت و رحیمیت پروردگار نیز مطرح شود که فعلاً وارد این مقوله نشدیم. در مواردی بخشی از آیه ذکر شده است که لازم است به قرآن مراجعه شود: ▫️تمام موجودات مشمول رحمت عامه الهی؛ و رحمتی وسعت کل شیء (اعراف/۱۵۶) ▫️اهل تقوا، مشمول رحمت خاصه الهی؛ و رحمتی وسعت کل شیء فسأکتبها للذین یتقون (اعراف/۱۵۶) ▫️نیکوکاران، مشمول رحمت خاصه الهی؛ ان رحمت الله قریب من المحسنین (اعراف/۵۶) ▫️خداوند، رحمت را بر خود واجب کرده؛ کتب ربکم علی نفسه الرحمة (انعام/۵۴) ▫️نجات حضرت موسی(ع) و قوم او در پرتو رحمت الهی؛ و نجنا برحمتک من القوم الکافرین (یونس/۸۶) ▫️نجات حضرت هود(ع) و قوم او در پرتو رحمت الهی؛ فانجیناه و الذین معه برحمة منّا (اعراف/۷۲) ▫️عدم قدرت بر جلوگیری از رحمت الهی؛ ما یفتح الله للناس من رحمة فلا ممسک لها (فاطر/۲) ▫️رحمت الهی، مانع گناه و معصیت؛ ان النفس لامارة بالسوء الا ما رحم ربّی (یوسف/۵۳) 🔹عوامل برخورداری از رحمت الهی ... ▫️پیروی از قرآن کریم؛ و هذا کتاب انزلناه مبارک فاتبعوه و اتقوا لعلکم ترحمون (انعام/۱۵۵) ▫️ادب و توجه نسبت به قرآن؛ و اذا قرئ القرآن فاستمعوا له و انصتوا لعلکم ترحمون (اعراف/۲۰۴) ▫️اصلاح بین برادران دینی؛ فاصلحوا بین اخویکم و اتقوا الله لعلکم ترحمون (حجرات/۱۰) ▫️صبر و پایداری در برابر مصائب؛ و بشر الصابرین ... اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة (بقره/۱۵۵) 🔸از مظاهر رحمت الهی ... ▫️قرآن کریم؛ و لقد جئناهم بکتاب فصلناه علی علم هدی و رحمة لقوم یؤمنون (اعراف/۵۲) ▫️وحی و نبوت؛ قال یا قوم ارأیتم ان کنت علی بینة من ربی و آتانی منه رحمة (هود/۶۳) ▫️پیامبر اکرم(ص)؛ و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین (انبیاء/۱۰۷) ▫️باران؛ فانظر الی آثار رحمت الله کیف یحی الارض بعد موتها (روم/۴۶) ▫️شب و روز؛ و من رحمته جعل لکم الیل و النهار لتسکنوا فیه و ... (قصص/۷۳) ▫️بهشت؛ و اما الذین ابیضت وجوههم ففی رحمة الله (آل‌عمران/۱۰۷) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧❄️🌨❄️🌧 👇 ..........وهم بالاخره کافرون. اعراف ۴۵ 🌨🌧🌨 ........وهم بالاخره هم کافرون. یوسف ۳۷ ........وهم بالاخره هم کافرون. هود ۱۹ ........وهم بالاخره هم کافرون. ۷فصلت 🌦سوره هود واعراف را باهم مقایسه کنید هردو آیه مثل هستند اما سوره هود ضمیر(هم)اضافه شده است . کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 اسمای الهی ▫️در بحث موضوعی نوبت صبح به اسماء الحسنای الهی اشاره کردیم و در ادامه به یک نمونه از این آیات توجه نمایید: ✅ هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب و الشهاده هو الرحمن الرحیم. هو الله الذی لا اله الا هو الملک القدوس اسلام المؤمن المهیمن العزیز الجبار المتکبر سبحان الله عما یشرکون. هو الله الخالق الباری المصور له الاسماء الحسنی یسبح له ما فی السماوات و الارض و هو العزیز الحکیم (سوره حشر/۲۲ تا ۲۴) 🔹او خدایی است که هیچ معبودی جز او نیست، دانای نهان و آشکار است، او گسترده مهر و مهرورز است. او خدایی است که هیچ معبودی جز او نیست، فرمانروا، کاملاً پاک (از هر عیب و نقص) سلامت بخش، ایمنی بخش، نگهبان، شکست ناپذیر، جبران کننده، بزرگ‌منش، منزّه است خدا از آنچه شریک او قرار می‌دهند. او خدایی است آفریننده، آفریدگار، چهره‌پرداز، نام‌های نیکو فقط از آنِ اوست، آنچه در آسمان‌ها و زمین است برای او تسبیح می‌گویند و او شکست‌ناپذیر و حکیم است. 🔸در آیات فوق، حدود بیست نام و صفات خداوند، ذکر شده است. 🔸سلام، هم به معنای سلامت از هر گونه عیب و نقص است و هم به معنای سلامت بخشیدن به دیگران، در اینجا می‌تواند هر دو معنا مراد باشد. 🔸جبّار، در اصل به معنای اصلاح کردن چیزی با غلبه و قدرت است، در خصوص خدا در مقام مدح است و به معنای جبران و اصلاح هر فساد، در مورد انسان، مذموم است چون می‌خواهد کمبود خود را با ادعایی که شایسته آن نیست، جبران کند. 🔸متکبر، به دو معنا به کار می‌رود، در مورد خدا به معنای کسی است که دارای بزرگی است و صفات پسندیده، ولی انسان متکبر، فردی است کوچک و کم‌مقدار که ادعای بزرگی می‌کند و این امریست مذموم. 🔸باری، یعنی خداوند، آفریدگاری است که مخلوقاتش را کامل و بدون سابقه و نمونه قبلی آفریده است. ➖در احادیث به آیات آخر سوره حشر، اهمیت زیادی داده شده است و هم چنین در روایات آمده است که اسم اعظم خدا در این آیات است و خواندن و تدبّر در آن را شفای همه دردها غیر از مرگ معرفی کرده‌اند و هم چنین موجب آمرزش گناهان (تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۳۹۹ / نورالثقلین، ج۵، ص۲۹۳ / تفسیر کشّاف، ج۴، ص۵۱۰) ➖امام خمینی(ره) در مورد این آیات، می‌نویسند: ... اگر آیات شریفه‌ی سوره‌ی حشر را از قول خدای تعالی (آیه ۱۸ به بعد) که مشتمل بر تذکر و محاسبه نفس و محتوای بر مراتب توحید و اسما و صفات است، در یک وقت فراغت نفس از واردات دنیایی، مثل آخر شب یا بین الطلوعین، با حضور قلب بخواند و در آنها تفکر کند، امید است _ ان‌شاءالله_ نتایج حسنه ببرد (شرح حدیث جنود...، ص۱۰۶) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈 🌺 پس‌ازاتمام بناى و به گفته‌اى بعد از انجام مناسک حج و اقدام به قربانى اسماعیل ، علیه‌السلام از سوى خداوند فرمان یافت تا مردم را به حج فرا خواند: * و اذّن‌ فی النّاس بالحجّ ..... * ( حج ۲۷ ) 🌸 پس از این ، ابراهیم علیه السلام بر کوه ابوقبیس یا کوه یا یکی از ارکان کعبه یا حجر یا مقام و به گفته ای ، در روز ذی حجّه بر کوه ثبیر ایستاد و مردم را ندا داد . 🌺 مراد از ندا به ، ممکن است‌فراخوانی مردم به انجام مناسک حج یا قصد کردن خانه ( مثلا برای زیارت ) باشد . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌ فَادْعُوهُ بِها وَ ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمائِهِ سَيُجْزَوْنَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «اعراف‌آیه180» و نيكوترين نام‌ها براى خداوند است، پس خداوند را با آنها بخوانيد. و كسانى را كه در اسم‌هاى خدا به كژى و مجادله ميل دارند خدا را به چيزى كه لايق او نيست توصيف مى‌كنند (و به جنگ و ستيزه مى‌پردازند و صفات خدا را بر غير او مى‌نهند) رهاكنيد. آنان به زودى به كيفر آنچه مى‌كردند، خواهند رسيد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫💫💫 وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌ فَادْعُوهُ بِها وَ ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمائِهِ سَيُجْزَوْنَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «اعراف‌آیه180» و نيكوترين نام‌ها براى خداوند است، پس خداوند را با آنها بخوانيد. و كسانى را كه در اسم‌هاى خدا به كژى و مجادله ميل دارند خدا را به چيزى كه لايق او نيست توصيف مى‌كنند (و به جنگ و ستيزه مى‌پردازند و صفات خدا را بر غير او مى‌نهند) رهاكنيد. آنان به زودى به كيفر آنچه مى‌كردند، خواهند رسيد. نکته ها گرچه همه‌ى نام‌ها و صفات الهى نيكوست و خداوند همه‌ى كمالات را دارد كه قابل احصا و شماره نيست، امّا در روايات، بر يك‌صد اسم تكيه شده و در كتب اهل‌سنّت مانند صحيح مسلم، بخارى، ترمذى نيز آمده است. و هركس خدا را با آنها بخواند، دعايش مستجاب‌ جلد 3 - صفحه 227 مى‌شود. «1» و هر كس آنها را شماره كند، اهل بهشت است. البتّه منظور تنها شمردن لفظى و با حركات لب نيست، بلكه توجّه و الهام گرفتن از اين صفات و اتّصال به آنهاست. اين يك‌صد اسم، عبارتند از: «اللّه، اله، الواحد، الاحد، الصّمد، الاوّل، الآخر، السّميع، البصير، القدير، القاهر، العلىّ، الاعلى، الباقى، البديع، البارّ، الاكرم، الظاهر، الباطن، الحىّ، الحكيم، العليم، الحليم، الحفيظ، الحقّ، الحسيب، الحميد، الحفىّ، الربّ، الرّحمن، الرّحيم، الذّارء، الرّازق، الرّقيب، الرؤوف، الرّائى، السّلام، المؤمن، المهيمن، العزيز، الجبّار، المتكبّر، السيّد، السُبّوح، الشهيد، الصادق، الصانع، الطاهر، العدل، العفو، الغفور، الغنىّ، الغياث، الفاطر، الفرد، الفتّاح، الفالق، القديم، الملك، القدّوس، القوىّ، القريب، القيّوم، القابض، الباسط، قاضى‌الحاجات، المجيد، المولى، المنّان، المحيط، المبين، المقيت، المصوّر، الكريم، الكبير، الكافى، كاشف الضرّ، الوتر، النور، الوهّاب، الناصر، الواسع، الودود، الهادى، الوفىّ، الوكيل، الوارث، البرّ، الباعث، التوّاب، الجليل، الجواد، الخبير، الخالق، خير النّاصرين، الديّان، الشكور، العظيم، اللطيف، الشافى». «2» در قرآن، 145 اسم از اسامى خدا آمده است و عدد نودونه در روايات، يا براى اين است كه برخى نام‌ها قابل ادغام و تطبيق بر بعض ديگر است، يا مراد اين است كه اين نام‌ها در قرآن نيز هست، نه اينكه فقط اين تعداد باشد. در بعضى از آيات، مضمون اين نام‌ها وجود دارد. مثلًا «صادق»، به عنوان نام خدا در قرآن نيست، ولى آيه‌ى؛ «وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا» «3» چه‌كسى راستگوتر از خداست؟ آمده است. در برخى روايات و دعاها مانند دعاى جوشن كبير، نام‌هاى ديگرى هم براى خدا بيان شده است، البتّه بعضى از اسماى حسناى الهى، آثار و بركات و امتيازات خاصّى دارد. فخررازى مى‌گويد: همه‌ى صفات خداوند، به دو چيز بر مى‌گردد: بى‌نيازى او و نيازمندى ديگران به او. «4» امام صادق عليه السلام فرمود: به خدا سوگند، اسماى حسنى ماييم. «5» يعنى صفات الهى در ما «1». تفاسير الميزان و نمونه. «2». تفاسير مجمع‌البيان و نورالثقلين؛ توحيد صدوق. «3». نساء، 122. «4». تفسير كبيرفخررازى. «5». تفسير نورالثقلين؛ كافى، ج 1، ص 143. جلد 3 - صفحه 228 منعكس شده است و ما راه شناخت واقعى خداييم. طبق اين احاديث، جمله‌ى‌ «ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ»، به ما مى‌گويد كه به ملحدان فضائل اهل‌بيت عليهم السلام تكيه و اعتنا نكنيد. در روايت ديگرى امام رضا عليه السلام فرمودند: ما اهل‌بيت عليهم السلام اسماى حسناى خدا هستيم و عمل هيچ‌كس بدون معرفت ما قبول نمى‌شود. «نحن واللّه الاسماء الحسنى الّذى لايقبل اللّه من احد عملًا الّا بمعرفتنا» «1» عبارت‌ «الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌»، چهار بار در قرآن آمده است. «2» اسماى حُسنى‌ سه مصداق دارد: صفات الهى، نام‌هاى الهى و اولياى الهى. «3» امام رضا عليه السلام فرمود: هرگاه به شما مشكلات و سختى روى آورد، به وسيله‌ى ما از خداوند كمك بخواهيد و سپس فرمود: «وللّه الاسماء الحسنى فادعوه بها» «4» طبق روايات، هر كه اسم اعظم خداوند را بداند، دعايش مستجاب است و مى‌تواند در طبيعت، تصرّف كند. چنانكه بلعم‌باعورا (كه در آيه‌ى 175 از او ياد شد) اسم اعظم الهى را مى‌دانسته است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
( ادامه تفسیر نور محسن قرائتی اعراف آیه ۱۸۰) امّا اين‌كه اسم اعظم چيست؟ بعضى گفته‌اند: يكى از نام‌هاى الهى است كه بر ما پوشيده است. بعضى گويند: اسم اعظم، در حقيقت لفظ و نام نيست، بلكه كمال و صفتى از خداوند است كه هركس بتواند پرتوى از آن را در وجود خويش پديد آورد، قدرت روحى او به حدّى مى‌رسد كه مى‌تواند در طبيعت تصرّف كند، وگرنه چنان نيست كه فردى، با فراگرفتن لفظ و گفتن كلمه‌اى بتواند «مستجاب الدّعوه» شود و مثلا در جهان اثر بگذارد. «5» امام رضا عليه السلام فرمود: «انّ الخالق لا يوصف الّا بما وصف به نفسه» آفريدگار، جز به آنچه خود توصيف كرده، وصف نمى‌شود. يعنى نمى‌توان از پيش خود بر خدا نام نهاد. مثلًا او را عفيف و شجاع و ... ناميد. «6» اسم، نمايانگر مُسمّى است، ذات خداوند مقدّس است، نام او هم بايد مقدّس باشد. بنابراين‌ «1». تفسير اثنى عشرى. «2». اسراء، 110؛ طه، 8؛ حشر، 24 و اين آيه. «3». تفسير فرقان. «4». بحار، ج 91، ص 5. «5». تفسير نمونه. «6». تفسير فرقان. جلد 3 - صفحه 229 هم ذات خدا را بايد منزّه شمرد، «سُبْحانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ» «1» و هم نام او را تنزيه كرد. «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى» «2» لذا قرار دادنِ نام ديگران در رديف نام خدا جايز نيست و نمى‌توان گفت: به نام خدا و خلق. شهيد مطهرى مى‌گويد: نام‌هاى خداوند جنبه علامت ندارند، بلكه نمايان‌گر صفت و حقيقتى از حقايق ذات مقدّس او مى‌باشند. «3» پیام ها 1- كلمه‌ى «اللّه»، محور همه‌ى اسماى الهى است. «وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌» (كلمه‌ى «اللَّهِ»، دربردارنده‌ى تمام صفات الهى است) 2- تمام خصال نيكو، براى خداست، ديگران براى رسيدن به «حُسنى» بايد سراغ او بروند. «لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌» 3- دعوت و دعا بايد به زيبايى‌ها و خوبى‌ها باشد. «الْحُسْنى‌ فَادْعُوهُ بِها» 4- اسماى الهى نشانه‌هاى اوست، مى‌توان از نشانه به او رسيد. «لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‌ فَادْعُوهُ بِها» 5- ايمان به اين‌كه خداوند تمام كمالات را دارد و از همه‌ى عيب‌ها دور است، انسان را به دعا و ستايش وامى‌دارد. «فَادْعُوهُ بِها» 6- داروى غفلت، ياد خداست. در آيه‌ى قبل خوانديم: «هُمُ الْغافِلُونَ» در اين آيه مى‌خوانيم: «فَادْعُوهُ بِها» 7- در برابر به ملحدان و منحرفان، عكس العمل نشان دهيم. «ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۲۱روم وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِ كُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ🌻 خدا زن رااز جنس مرد ومرد رااز جنس زن آفرید اگر جنس آنها فرق می کرد وسرشت طبیعت خلقت آنها باهم فرق داشت👈 آنها نمی توانستند یک روز باهم زندگی کنند این از عجایب قدرت خداو ار آیات الله🌸 است زن ومرد ازجنس هم اند اما باهم فرق دارند!!😳 قدرت خدای قدرتمند را ببین!!🤯 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
غسلین٬ کثافات و فضولات و چرک و خون و مدفوع جهنمیان است؛ یعنی اهل جهنم مدفوع و فضولات خودشان را خودشان می خورند. جهنمیان غذایی جز چرک و خون نصیبشان نمی شود. (سوره الحاقه آیه 36) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 نعمتهای خدا را ببینید. 🍂 🔶أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (واقعه/۶۳ و ۶۴) ⚡️ دانه هایی را که انسان در خاک می کارد، چه کسی می رویانَد؟ 💫زارع اصلی، انسان است یا خدا؟ ❌اگر كمى دقّت كنيم، می بینیم که زمين، بدن انسان را به خاك تبديل مى كند، ولى بذر را به خاك تبديل نمى كند. 🍁 دانه درون زمين دو حركت متضاد دارد، ساقه به سوى بالا و ريشه به سوى پايين مى رود. ريشه، مواد غذايى را جذب و ساقه، موانع خود را حتى اگر سفت باشد دفع مى كند. يك دانه به چند خوشه تبديل مى شود و توليد مثل مى كند. ✅و همه این امور با تدبیر الهی انجام می گیرد تا انسان از آن استفاده کرده و شکر نعمتهای الهی را بجا آورد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْءَانَ وَ لَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدَواْ فِيهِ اخْتِلَٰفاً كَثِيراً (نساء/۸۲) 🔹چرا در معانى قرآن تدّبر نمى‌كنند؟ در حالى كه اگر این قرآن، از طرف غیر خدا بود قطعاً اختلاف‌هاى بسیارى در آن مى‌یافتند. 🔸از تهمت‌هایى كه به پیامبر اسلام(ص) مى‌زدند، آن بود كه قرآن را شخص دیگرى به ایشان یاد داده است: «یُعلّمه بشر»(نحل/۱۰۳)، این آیه در پاسخ آنان نازل شده است. معمولاً در نوع سخنان و نوشته‌هاى افراد بشر در درازمدّت تغییر، تكامل و تضاد پیش مى‌آید. امّا این‌كه قرآن در طول ۲۳ سال نزول، در شرایط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز و نشیب‌هاى زمان آن هم از زبان شخصى درس ناخوانده، بدون هیچ‌گونه اختلاف و تناقض بیان شده، دلیل آن است كه كلام خداست، نه آموخته‌ى بشر. 🔸فرمان تدبّر در قرآن براى همه و در هر عصر و نسلى، رمز آن است كه هر اندیشمندى هر زمان، به نكته‌اى خواهد رسید. حضرت على ‌علیه السلام در خطبه‌ی ۱۹۸ نهج‌البلاغه درباره‌ى عمق مفاهیم قرآن فرموده است: بَحراً لایُدرك قَعره؛ قرآن، دریایى است كه قعر آن درک نمى‌شود. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️اندیشه نكردن در قرآن، مورد توبیخ و سرزنش خداوند است. «افلا یتدبّرون» ▫️تدبّر در قرآن، داروى شفابخش نفاق است. «و یقولون طاعة... افلا یتدبّرون...» ▫️راه گرایش به اسلام و قرآن، اندیشه و تدبّر است نه تقلید. «افلا یتدبّرون» ▫️قرآن همه را به تدبّر فرا خوانده است و فهم انسان به درک معارف آن مى‌رسد. «افلا یتدبّرون القرآن» ▫️پندار وجود تضاد و اختلاف در قرآن، نتیجه‌ى نگرش سطحى و عدم تدبّر و دقّت است. «افلایتدبّرون» ▫️قرآن، دلیل حقّانیت رسالت پیامبر(ص) است. «لو كان من عند غیر اللَّه...» ▫️یكدستى و عدم اختلاف در آیات نشان آن است كه سرچشمه‌ى آن، وجودى تغییرناپذیر است. «لو كان من عند غیر اللّه» ▫️هرچه از طرف خداست حقّ و ثابت و دور از تضاد، پراكندگى و تناقض است. «لو كان من عند غیر اللَّه لوجدوا...» ▫️در قوانین غیر الهى همواره تضاد و تناقض به چشم مى‌خورد. «لو كان من عند غیر اللَّه لوجدوا...» ▫️اختلاف، تغییر و تكامل، لازمه‌ى نظریات انسان است. «لوجدوا فیه اختلافاً» ▫️براى ابطال هر مكتبى، بهترین راه كشف و بیان تناقض‌هاى آن است. «لوجدوا فیه اختلافاً كثیراً» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میدونستی اسم ۷ بت در قرآن اومده 🔸پنج تا مربوط به زمان حضرت نوح علیه السلام هست وَقَالُوا لَا تَذَرُنَّ آلِهَتَكُمْ وَلَا تَذَرُنَّ وَدًّا وَلَا سُوَاعًا وَلَا يَغُوثَ وَيَعُوقَ وَنَسْرًا📜(نوح 23) 🔸و سه تا از بت های معروف عرب أَفَرَأَيْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّىٰ📜(نجم 19) وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَىٰ📜(نجم20) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
میگن اولین کسی که بتخانه درست کرد و بت پرستی رو رواج داد بود همونی که عموی حضرت ( آزر) رو استخدام کرد برای بت تراشی حضرت ابراهیم شروع به مخالفت کرد وبعد از جریان سرد شدن آتش به سرزمین فلسطین تبعید شد و تونست اونجا پایگاه خداپرستی بنا کنه حضرت و بعد پسرش حضرت شدن متولیان میراث بزرگ و از اون طرف حضرت و هاجر رو آورد البته اون موقع اصلا مکه ای نبود و ی بیابان بود ✅ قرآن میگه إبراهيم ✴️ بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ (ابراهیم37) در وادی ای که قابلیت کشاورزی هم نداره 💢 فقط قبیله ی کوچیکی به نام جُرهم اون نزدیکی ها بودن اما به برکت چشمه ی و حضور حضرت اسماعیل اونجا شهر مکه بنا شد و حضرت ابراهیم هم که آخر عمر اومده بود مکه خانه ی خدا رو بنا کرد مردم این منطقه موحد شدن و به تصریح قرآن حتی در کل منطقه ی عربستان میومدن برای اعمال حج ابراهیمی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مَریضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُریدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ .   ماه رمضان ماهی است که قرآن به عنوان راهنمای مردم و حجت های روشنگر و فارغ میان حق و باطل در آن نازل شده است پس هرکه از شما این ماه را دریافت( و در سفر نبود) روزه بگیرد و هرکه بیمار یا در سفر بود به همان تعداد در روزهای دیگر (قضا کند). خدا برای شما آسانی می‌خواهد و سختی نمی‌خواهد تا شمار (روزه‌ها) را کامل کنید و خدا را به خاطر اینکه هدایتتان کرده بزرگ دارید و باشد که سپاسگزاری کنید کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
﷽؛ به عربی از اعمال مهم عبادی دین اسلام و به این معناست که فرد مکلّف برای انجام فرمان خدا و تقرب به خداوند و یا کفّاره بعضی از گناهان ، از اذان صبح تا اذان مغرب از برخی کارها از جمله خوردن و آشامیدن خودداری کند . از فروع دین اسلام است و در سایر ادیان نیز صورت‌هایی از آن واجب بوده است . به لحاظ فقهی ، چهار قسم است : ، ، و . از ستون‌های اسلام شمرده شده و بر همه مسلمانانِ بالغ ، عاقل و سالم واجب است در این ماه روزه بگیرند . در ۲۸ شعبان سال دوم هجری در مدینه با نزول آیه ۱۸۳ سوره بقره بر مسلمانان واجب شد . هر چند موارد وجوب و محرمات آن چندی بعد تغییر یافت و مواردی از آن با نزول آیاتی نسخ شد . { يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ } کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا