eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹ﭼﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻨﻴﻢ؟🌹 1⃣ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﺎﻟﻖ ﻭ ﻣﺮﺑّﻲ ﺷﻤﺎﺳﺖ🌷 «ﺍﻋﺒﺪﻭﺍ ﺭﺑّﻜﻢ ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠﻘﻜﻢ»بقره ۲۱ 2⃣ﭼﻮﻥ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯﻱ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ🌷 «ﻓﻠﻴﻌﺒﺪﻭﺍ ﺭﺏّ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﺍﻟﺬﻱ ﺍﻃﻌﻤﻬﻢ ﻣﻦ ﺟﻮﻉ ﻭ ﺁﻣﻨﻬﻢ ﻣﻦ ﺧﻮﻑ»قریش ۳و۴ 3⃣ﭼﻮﻥ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ🌷 «ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎّ ﺃﻧﺎ ﻓﺎﻋﺒُﺪﻧﻲ»طه۱۴ 🌹🌹🍀🍀🌹🌹🍀🍀 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 پیرو ولایت باشید. 🍂 🔶فَرَجَعَ مُوسَي إِلَي قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفاً قَالَ يَا قَوْمِ أَلَمْ يَعِدْكُمْ رَبُّكُمْ وَعْداً حَسَناً أَفَطَالَ عَلَيْكُمُ الْعَهْدُ أَمْ أَرَدتُّمْ أَن يَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبٌ مِّن رَّبِّكُمْ فَأَخْلَفْتُم مَّوْعِدِي (طه/۸۶) ⚡️ترجمه : پس موسى خشگمين واندوهناك به سوى قوم خود بازگشت (و) گفت: اى قوم من! آيا پروردگارتان به شما وعده اى نيكو (نزول تورات) نداد؟ آيا مدّت (غيبت من) بر شما طولانى شد؟ يا اينكه مى خواستيد خشمى از طرف پروردگارتان بر شما فرود آيد، كه با قرار و موعد من تخلّف كرديد؟! ❌حضرت موسى عليه السلام با مردم عهد کرده بود كه در زمان غيبت او از برادرش هارون اطاعت كنند، ولى مردم با طولانی شدن غيبت حضرت موسی، و فریب های سامری، گوساله پرست شده و عهد پیامبرشان را ناديده گرفتند. 🍁بنابراین‌؛ ميان اولیاء الهی و مردم، تعهّدات و قرارهايى است كه اين قرارها شامل سيره، احكام و نمايندگان آنها در ميان مردم مى شود كه بايد مردم به آنها وفادار باشند. و نافرمانی از این تعهدات، غضب الهی را در پی دارد. ✅امروز نیز، تبعیت از ولایت فقیه، عهد امام زمان علیه السلام با امت است، که در دعای عهد نیز به آن اشاره می کنیم. مراقب این عهد باشیم.👌 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌴 ⚠️ ( /6-8) 📖 🌻مفسران گفته اند آیه یا ایها الذین آمنوا ان جائکم فاسق بنبا . . . درباره ولید بن عقبه نازل شده است که پیامبر صلی الله علیه و آله او را برای جمع آوری زکات از قبیله (بنی المصطلق ) اعزام داشت . 🍃 هنگامی که اهل قبیله باخبر شدند که نماینده پیامبر صلی الله علیه و آله می آید با خوشحالی به استقبال او شتافتند ولی از آنجا که بین آنها و ولید در جاهلیت خصومت شدیدی بود . تصور کرد آنها به قصد کشتنش آمده اند . 🌻خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله بازگشت (بی آن که تحقیقی در مورد این گمان کرده باشد) و عرض کرد : آنها از پرداخت زکات خودداری کردند (می دانیم امتناع از پرداخت زکات یک نوع قیام بر ضد حکومت اسلامی تلقی می شد ، بنابراین مدعی شد آنها مرتد شده اند . ) 🍃پیامبر صلی الله علیه و آله سخت خشمگین شد و تصمیم گرفت با آنها پیکار کند . آیه نازل شد (و به مسلمانان دستور داد که هرگاه فاسقی خبری آورد ، درباره آن تحقیق کنید . ) 🌻بعضی نیز بر آن افزوده اند که بعد از اخبار ولید درباره ارتداد قبیله بنی المصطلق پیامبر صلی الله علیه و آله به خالد بن ولید بن مغیره دستور داد به سراغ قبیله بنی المصطلق برود ولی فرمود شتابزده کاری انجام مده . خالد شبانه به نزدیکی قبیله رسید . ماءموران اطلاعاتی خود را برای تحقیق فرستاد . آنها خبر آوردند که بنی المصطلق به اسلام کاملا وفادارند و صدای اذان و نماز آنها را با گوش خود شنیده اند . 🍃صبحگاهان (خالد) شخصا به سراغ آنها آمد و صدق گفتار مخبران را ملاحظه کرد . خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله بازگشت و ماجرا را به عرض رسانید . در این هنگام ، آیه نازل شد و به دنبال آن پیامبر صلی الله علیه و آله می فرمود : التانی من الله ، و العجله من الشیطان ؛ درنگ و تحقیق کردن از سوی خداست و عجله از شیطان است . ) 📚يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن جَآءَكُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٖ فَتَبَيَّنُوٓاْ أَن تُصِيبُواْ قَوۡمَۢا بِجَهَٰلَةٖ فَتُصۡبِحُواْ عَلَىٰ مَا فَعَلۡتُمۡ نَٰدِمِينَ (٦) 🍃اى اهل ايمان! اگر فاسقى خبرى برايتان آورد، خبرش را بررسى و تحقيق كنيد تا مبادا از روى ناآگاهى گروهى را آسيب و گزند رسانيد و بر كردۀ خود پشيمان شويد کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•\🌺\• 👌این عبارت را فقط در انتهای آیات قرآن کریم می بینیم: والله علیم حلیم🌸👈آیه۱۲سوره مبارکه نسا 🌸وَلَكُمْ نِصْفُ مَا تَرَكَ أَزْوَاجُكُمْ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُنَّ وَلَدٌ ۚ فَإِنْ كَانَ لَهُنَّ وَلَدٌ فَلَكُمُ الرُّبُعُ مِمَّا تَرَكْنَ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِينَ بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۚ وَلَهُنَّ الرُّبُعُ مِمَّا تَرَكْتُمْ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ وَلَدٌ ۚ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ وَلَدٌ فَلَهُنَّ الثُّمُنُ مِمَّا تَرَكْتُمْ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ تُوصُونَ بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۗ وَإِنْ كَانَ رَجُلٌ يُورَثُ كَلَالَةً أَوِ امْرَأَةٌ وَلَهُ أَخٌ أَوْ أُخْتٌ فَلِكُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ ۚ فَإِنْ كَانُوا أَكْثَرَ مِنْ ذَٰلِكَ فَهُمْ شُرَكَاءُ فِي الثُّلُثِ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصَىٰ بِهَا أَوْ دَيْنٍ غَيْرَ مُضَارٍّ ۚ وَصِيَّةً مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَلِيم با به خاطرسپاری آدرس آیه هنگام تلاوت اشتباه نکنیم....☺️ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌸🌱 📖 إِنَّ اَلْخٰاسِرِینَ اَلَّذِینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ أَهْلِیهِمْ یَوْمَ اَلْقِیٰامَةِ أَلاٰ ذٰلِکَ هُوَ اَلْخُسْرٰانُ اَلْمُبِینُ (زمر/15) 👈 همانا زیانکارانِ واقعی کسانی هستند که سرمایه ی وجودیِ خویش و بستگانشان را در قیامت از کف داده باشند، آگاه باش، این همان زیان آشکار است. 📢 از دست دادنِ است: 👈 مثل یخ فروشی که مشتری نداشته. نه تنها سود نبرده، بلکه اصلِ سرمایه‌اش هم آب شده. 🔸 اما در بین تمام خسارتها، بالاترینِ خسارتها، خسارت نفس و عمر هست. کسی که عمرش تباه شده: 👈 «خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ» 🔸 حالا ممکنه یه نفر خودش زیانکار باشه، ولی اولادِ خوبی داشته باشه که نجاتش بدند. اما زیانکارِ حقیقی کسی است که نه خودش نجات پیدا کرده، نه از بچه‌هاش خیری دیده: 👈 «خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ أَهْلِیهِمْ» 🔸 این میشه زیان آشکار: 👈 «خُسْرٰانُ اَلْمُبِینُ» 👈 کسانی هستند که عمر خودشون، و خانواده‌شون رو تباه کردند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚 📋> ◀️ 🌅برخى آیه ۲۲۹ بقره را « آیه » نامیده‌اند . 🌠 خداوند در این آیه، به حکم پرداخته و آن را فقط براى دو بار اجازه داده است. 🌅پس از دو ، مرد مى‌تواند به نیکى رجوع کند یا پس از عدّه و ادای حقوق از او جدا شود : * الطّلاق مرّتان فامساک بمعروف او تسریح باحسان * . 🌠در نزول این آیه گفته‌اند که طلاق در جاهلیّت محدود نبود و برخی شوهران ، به قصد زنانشان بارها آنان را طلاق می‌دادند ؛ ولی پیش از تمام شدن عدّه به آنها رجوع کرده ، ازدواج آنان با مرد دیگری می‌شدند که این آیه نازل شد . ادامه دارد...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۵ وَمِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ ۖ وَجَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا ۚ وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا ۚ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوكَ يُجَادِلُونَكَ يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هَٰذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ ﴿٢٥﴾ گروهی از آنان به سخنانت گوش می دهند، و ما [به کیفر لجاجت وکفرشان] بر دل هایشان پوشش هایی قرار دادیم که آن را نفهمند، و در گوش هایشان سنگینی نهادیم [تا نشنوند]. و اگر همه نشانه های حق را ببینند باز هم به آن ایمان نمی آورند؛ تا آنجا که وقتی به محضرت می آیند با تو مجادله وستیزه می کنند، کافران [از روی لجاجت وعناد] می گویند: این [قرآن] جز افسانه های پیشینیان نیست. (۲۵) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ٢٥) -نفوذ ناپذيران! در اين آيه اشاره به وضع روانى بعضى از مشركان شده كه در برابر شنيدن حقايق كمترين انعطاف از خود نشان نمى‌دهند-سهل است-به دشمنى با آن نيز برمى‌خيزند و با وصله‌هاى تهمت، خود و ديگران را از آن دور نگاه مى‌دارند، قرآن در بارۀ اينها چنين مى‌گويد: «بعضى از آنان به سوى تو گوش مى‌دهند ولى بر دلهاى آنها پرده‌هايى افكنده‌ايم تا آن را درك نكنند و در گوشهاى آنها سنگينى ايجاد كرده‌ايم تا آن را نشنوند» ! (وَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ وَ جَعَلْنا عَلى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَ فِي آذانِهِمْ وَقْراً) . البته اگر اين گونه مسائل به خدا نسبت داده مى‌شود در حقيقت اشاره به قانون «علّيت» و خاصيت «عمل» است، يعنى استمرار در كجروى و اصرار در لجاجت اثرش اين است كه روح و روان آدمى را به شكل خود درمى‌آورد. تجربه اين حقيقت را ثابت كرده است كه افراد بدكار و گناهكار در آغاز از كار خود احساس ناراحتى مى‌كنند، اما تدريجا به آن خو گرفته و شايد روزى فرا رسد كه اعمال زشت خود را واجب و لازم بشمرند؛ لذا مى‌گويد كار اينها به جايى رسيده است كه «اگر تمام آيات و نشانه‌هاى خدا را ببينند باز ايمان نمى‌آورند» (وَ إِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لا يُؤْمِنُوا بِها) . و از اين بالاتر «هنگامى كه به نزد تو بيايند هدفى جز مجادله و پرخاشگرى و خرده‌گيرى ندارند» (حَتّى إِذا جاؤُكَ يُجادِلُونَكَ) . به جاى اين كه گوش جان را به سخنان تو متوجه سازند و حد اقل به صورت يك جستجوگر، به احتمال يافتن حقيقتى پيرامون آن بينديشند، با روح و فكر منفى در برابر تو ظاهر مى‌شوند. آنها با شنيدن سخنان تو كه از سر چشمۀ وحى تراوش كرده و بر زبان حقگوى تو جارى شده است متوسل به ضربۀ تهمت شده، مى‌گويند: «اينها چيزى جز افسانه‌ها و داستانهاى ساختگى پيشينيان نيست» ! (يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلاّ أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 584 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺