eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حق نعمتی که به شما دادیم را به جا آورید🔸 خداوند می فرماید: «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»؛ یعنی چیزی را که به شما داده‌ایم، محکم بگیریدش! این جمهوری اسلامی را خدا به ما داده؛ پس «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»! حق رأی را به ما داده‌اند و می‌توانیم در یک انتخابات سالم شرکت کنیم؛ پس «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»! اولاً بیا در رأی گیری شرکت کن، ثانیاً: از این فکرت برای انتخاب اصلح استفاده کن؛ نه اینکه با دو نفر مشورت بکنی، آنها بگویند فلانی خوب است، تو هم بگویی: به همین رأی می دهم! یک ماه تحقیق کن. استاد درس می‌دهد، این درسش «ما آتیناکم» است، خوب گوش کردن و خوب فهمیدنش، به قوت گرفتن است: «خُذُوا مَا آتَینَاکمْ بِقُوَّةٍ»! @Targomeh
❣فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ۖإِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ مُبِينٌ(ذاریات۵۰) پس به سوی خدا بگریزید، که من از سوی او برای شما بیم‌دهنده‌ای آشکارم. اسم «فرار» ریزشِ ناگهانیِ دلم را به دنبال دارد. باید همه چیز را همانجا به حال خود رها کنم و بروم. بدوم. انگار از ماندن بیشتر خسارت میبینم. وقتی میگوید به سوی من فرار کن، گمان میکنم که از او خیلی دور شده ام و اگر دیر بجنبم، راه برگشت را گم می کنم. چون دریافتم در زندگی غیر از خدا… به هرسو که دویدم غربت بود ظلمات و تاریکی بود…💔 يَا مَنْ هُو قَريبٌ غَيرُ بَعِيد(جوشن‌کبیر) تو آن نزدیکِ دور ناپذیری امن‌ترینی برای سکونت:)🌱 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 🌷۱. فاقرؤاماتیسرمن القرآن . (۲۰مزمل) قرآن بخوانید. 🌷۲.اقیموا وجوهکم عندکل مسجد (۲۹ اعراف) خداتوجه کنید 🌷۳. خذوا زینتکم عندکل مسجد...(۳۱اعراف) یعنی فرزندانتون رابه مسجدببرید 🌷۴. فاسئلوا اهل الذکران کنتم لاتعلمون سوال کنیداگرنمیدانید (۴۳نحل - ۷انبیا) 🌷ارکعوا مع الراکعین.۴۳بقره 🌷ارکعی مع الراکعین.۴۳آل عمران بجاآورید @Targomeh
⭕️ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ... ✍ قرآن می‌گوید برادران یوسف، بعد از همه خطاهایی که داشتند، و بعد از ظلم‌هایی که در حق پدر و برادر خود کرده بودند، نزد پدر آمده و از او خواستند برایشان نزد پروردگار طلب آمرزش کند. ✍ و این پدرِ پیر، از تقصیرات فرزندان خود گذشت، و به آنان وعده داد که برایشان دعا کرده و طلب آمرزش نماید. 👇👇 ◀️ قَالُوا یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ (یوسف/۹۷) قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (یوسف/۹۸) 👈 گفتند: «ای پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، که ما خطاکار بودیم!» حضرت یعقوب گفت: «بزودی برای شما از پروردگارم آمرزش می‌طلبم، که او آمرزنده و مهربان است!» ✍ مگر نه اینکه امامِ هر زمانی، در آن زمان است؟ 🌷پس پشیمان و سرافکنده از همه گناهانی که انجام داده‌ایم، نزد و پدر معنوی‌ خود عرضه می‌داریم:😔👇 🔹 (یَا أَبَانَا، یَا أَبَاصَالِح) 🔸 ای پدر ما، و ای امامِ زمان ما 🔹 (اِسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ) 🔸 تو برای ما نزد خدا طلب مغفرت و بخشش کن، که ما خطاکاریم و در حق خویش ستم کرده‌ایم. فرازی از زیارت آل یاسین: 🔹 السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ... 🔸 مولای من.. سلام بر تو هنگامی که برای آمرزش ما دعا می‌کنی. 💠اللهم عجل لولیک الفرج💠 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️دائره المعارف قرآن کریم◾️ 👹 > 👈فلسفه آفرینش و امهال ابلیس .....ادامه 👈 ۶. شرّ و ، برای عالم ماده ذاتی است ؛ به تعبیر دیگر ، معنای خالی بودن عالم مادّه از شرّ و فساد ، آن است که عالم در عین مادیّت مجرد باشد ؛ یعنی فعلیّت‌های آن بدون قوّه و خیر آن بدون شر و نفع آن بدون باشد و وجود چنین عالم مادّی محال است . 👿 نظام جهان ،‌ذاتیِ جهان و و تخلّف ناپذیر است ، نه تشریفاتی و قراردادی که بتوان در اجزا یا ارتباط بین تغییر پدید آورد . 👺 اراده ،‌ یعنی اراده همه اشیا و همه و نظام‌های آن . وجود است و هرچه قابل وجود باشد ، خداوند وجود را بدان می‌کند . 👿ظلمت و به جعل جاعل نیست ؛ بلکه از لوازم هویت او است ؛ بدین جهت ،‌ نه می‌توان وجود لغیره را که مبدا برای دیگران است ، از وجود لنفسه تفکیک کرد و نه می‌توان موجودات را از یکدیگر تجزیه نمود . 👈۷. آفرینش ، بر مبنای استعداد وی صورت پذیرفته ، به گونه‌ای دیگر امکان‌پذیر نیست و به هر چیز ، آفرینشی را که در خور او است ، عطا کرد ؛ 👺سپس آن را فرمود : * ربّنا الّذی اعطی ..... کلّ شی ء خلقه * ( طه ۵۰ ) 👿 از اضافه به ضمیر ، چنین برمی‌آید که هر چیز فقط گونه‌ای خاص از وجود را پذیرا است و بس ، و همان را بدو می‌دهد . 👺 افزون بر پیشین ، برخی گفته‌اند : چون خداوند می‌دانست آنان که با وسوسه‌ای کفر می‌ورزند ، او نیز چنین خواهند بود . 👿 وجود ابلیس ،‌موجب افزایش نخواهد بود ، و انسان را به آن وا نخواهد داشت ؛ بلکه ممکن است موجب تکلیف شود که در این صورت ،‌بندگان به سبب آن بیشتری کسب می‌کنند . ادامه دارد ...... @Targomeh
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشْتَرَوْا بِآياتِ اللَّهِ ثَمَناً قَلِيلًا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «توبه آیه9» (مشركان پيمان شكن،) آيات خدا را به بهاى اندكى فروختند و (مردم را) از راه خدا بازداشتند، به راستى آنان بد اعمالى انجام مى‌دادند. لا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ إِلًّا وَ لا ذِمَّةً وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ «توبه آیه10» (مشركان پيمان‌شكن، نه تنها درباره‌ى شما، بلكه) درباره‌ى هيچ مؤمنى، (هيچ‌گونه) حقّ خويشاوندى و (هيچ) عهد وپيمان را مراعات نخواهند كرد و ايشان همان تجاوزكارانند. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 اشْتَرَوْا بِآياتِ اللَّهِ ثَمَناً قَلِيلًا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «توبه آیه9» (مشركان پيمان شكن،) آيات خدا را به بهاى اندكى فروختند و (مردم را) از راه خدا بازداشتند، به راستى آنان بد اعمالى انجام مى‌دادند. پیام ها 1- انسان در عمل و گزينش راه، داراى حقّ انتخاب است. «اشْتَرَوْا» «1» 2- در برابر از دست دادن آيات الهى، هر چه به دست آوريم، كم است، چرا كه همه‌ى دنيا و آنچه در آن است، در برابر الطاف الهى به مؤمنان، متاع قليل و ناچيز است. اشْتَرَوْا ... ثَمَناً قَلِيلًا ... ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ‌ 3- دنياطلبى، سبب مبارزه با دين و باز داشتن مردم از راه خداست. «اشْتَرَوْا بِآياتِ اللَّهِ ثَمَناً قَلِيلًا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِهِ» 4- رضاى الهى و بهشت ابدى را به دنياى زودگذر و پرآفت فروختن، بدترين كار است. اشْتَرَوْا ... ثَمَناً قَلِيلًا ... ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ‌ «1». آياتى كه بر داد وستد انسان دلالت دارد، نشانه اختيار انسان است. تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 384 @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 لا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ إِلًّا وَ لا ذِمَّةً وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ «توبه آیه10» (مشركان پيمان‌شكن، نه تنها درباره‌ى شما، بلكه) درباره‌ى هيچ مؤمنى، (هيچ‌گونه) حقّ خويشاوندى و (هيچ) عهد وپيمان را مراعات نخواهند كرد و ايشان همان تجاوزكارانند. نکته ها اين آيه نيز در بيان حكمتِ فرمانِ شديد خدا، بر برائت از مشركان است. در دو آيه‌ى قبل، مراعات نكردن پيمان در خصوص شما حاضرين مطرح بود، «لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ» ولى در اين آيه تعبيرِ «لا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ» آمده كه ستيزه‌جويى آنان را با همه‌ى اهل ايمان بيان مى‌كند. پیام ها 1- مشركان با مؤمنان دشمنى دارند، پس دربرخورد شديد با آنان، هيچ گونه ترديدى نداشته باشيد. «لا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ» 2- در ديد كفّار، بزرگ‌ترين جرم مسلمانان، همان ايمان به خداوند است و همين بهانه‌ى خصومتشان با اهل ايمان است. «1» «لا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ» 3- پيمان شكنى، تجاوزگرى است. «أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ» 4- رعايت حقوق خويشاوندان ووفادارى به پيمان، واجب و بى‌اعتنائى به آنها برخاسته از روح تجاوزگرى است. «أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ» 5- جنگ با مشركان پيمان‌شكن، جنبه دفاعى دارد و همان گونه كه در آيه 13 آمده است، ما آغازگر آن نبوده‌ايم. «أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ» «1». نظير آيه‌ى «و مانقموا منهم الّا ان يؤمنوا باللَّه العزيز الحكيم» بروج، 8. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 شعائر الهی را احترام کنید. 🍂 🔶ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَي الْقُلُوبِ. (حج/۳۲) ⚡️ترجمه : اين است (دستورات خداوند درباره ى حج) و هر كس شعائر خدا را گرامى بدارد، پس اين کار نشانه تقواى دل هاست. 🔴 شعائر یعنی نمادها و علامت‌های دین. تمام عبادت هاى دسته جمعى(مثل حج) از شعائر خداوند است. 💥هر كس به شعائر بى اعتنا باشد، در حقيقت تقواى قلبى او كم است. پس باید سعی کنیم به علامتها و مظاهر دین، احترام بگذاریم. ✅بنابراین؛ یکی از برکات و حکمتهای حج، تقوای قلب است. و هرکس صاحب قلب باتقوا شود، حقیقتا به سعادت رسیده است. 🍁پس لازم است از خدا بخواهیم که با ثبت ناممان در زمره ی حاجیان واقعی، مارا به حقیقت و ثمره ی حج نائل فرماید. ان شاءالله. @Targomeh