eitaa logo
تاریخ دیروز، امروز، فردا
183 دنبال‌کننده
183 عکس
47 ویدیو
0 فایل
تاریخ دیروز، روشنگر مسیر فردا توضیحی درباره هویت کانال: https://eitaa.com/TarikhDEF/2 فهرستی از گزیده مطالب کانال: https://eitaa.com/TarikhDEF/4 ارتباط با مدیر: @yahadi71
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 ، زلزله ای برای اسرائیل🌿 🌱 ، وزیر خارجه ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ در صحبتی رویدادهای ایران را به عنوان زلزله ای با آثار عمده برای اسرائیل توصیف کرد که شدیدترین تکان های آن طی مدت کوتاهی به اسرائیل خواهد رسید. 🌱 ناظران سیاسی در بیت المقدس می گویند که تحولات ایران ممکن است باعث شود که اسرائیل با توجه به تقویت روحی فلسطینی ها در جنوب لبنان در کوتاه مدت خواهان صلح فوری با مصر باشد. 🌱 اسرائیل که ۶۰ درصد مواد نفتی خود را از ایران وارد می کرد، با یک دوران سخت همراه با محدودیت مصرف در سوخت مواجه است. کیهان، ۲۹ بهمن ۱۳۵۷، ص۹ 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 https://eitaa.com/TarikhDEF
❇️ ، ریشه امریکا و ایران ❇️ ➕ «اگر به‌خاطر امنیت، بر سر ارزش‌های خود معامله کنیم، هر دو را تضعیف خواهیم کرد.» ➕ ☘️ اگر در یک نظرسنجی پرسیده شود این جمله از (ره) است یا باراک ، بی‌گمان بخش قابل‌توجهی از پاسخ‌دهندگان، گزینۀ اول را انتخاب خواهند کرد؛ اما پاسخ صحیح اوباماست! منبع این جمله نیز سند امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۰م است که با امضای اوباما منتشر شد. ☘️ نکتۀ اصلی اینجاست که مشابه این جمله به‌کرّات در اسناد بالادستی آمریکایی‌ها و همچنین سخنان رؤسای جمهور و استراتژیست‌های آمریکایی (اعم از دمکرات یا جمهوری‌خواه) به‌چشم می‌خورد. ☘️این یک واقعیت است که سیاست‌های آمریکا و به‌ویژه سیاست خارجی آمریکایی‌ها به‌شدت «» است و اینکه تصور می‌شود فقط جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌هایش براساس ارزش‌هایش اعمال می‌شود و به‌اصطلاح است، به‌خاطر ناآگاهی جامعۀ ایرانی، به‌ویژه نخبگان آن، است. ☘️ تفاوتِ سیاستِ خارجیِ ایدئولوژیکِ آمریکا با ایران، فقط در تفاوت خود ایدئولوژی‌هاست، نه در اصل ایدئولوژیک بودن. برای آمریکا دفاع از اسرائیل و غصب فلسطین، یک ارزش است؛ برای ایران نیز دفاع از فلسطین و مقابله با غاصب؛ برای آمریکا به رسمیت شناختن هم‌جنس‌گرایی یک ارزش است؛ برای جمهوری اسلامی ایران نیز مبارزه با آن؛ و مثال‌های متعدد دیگری که به رفتار متضاد دو کشور دربرابر هم منجر می‌شود؛ پس ، ریشه در نبرد ایدئولوژیک آن‌ها دارد. 💬 پ.ن: در سند راهبرد امنیت ملی امریکا سال 2017 که مربوط به دولت است این عبارات در مقدمه رئیس جمهور بر سند آمده است: «ما هرگز لحظه ای از ارزش های خود چشم بر نخواهیم داشت.» و در متن این سند چنین آمده است: «این راهبرد بر این شناخت استوار است که اصول امریکایی، نیرویی پایدار و جاویدان در جهان هستند» و «در طول زمان، به ایجاد شبکه ای از دولت هایی کمک کرده است که منافع و ارزش های مشترک ما را پیش می برد» و «ارزش های، ما راهنمای ما است و منافع ما نظم مان را تعیین می کند» منبع: ترجمه این سند که به سفارش شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی در 140 صفحه چاپ شده است. 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 @TarikhDEF
🌿 مورد تایید کامل ماست🌿 🔹 ، عضو جامعه اسلامی و رابط این جامعه طی بیانیه ای در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۵۷ انقلاب پرشکوه خلق مستضعف ایران را ستایش کرد. 🔹 در قسمتی از این بیانیه آمده است: «تنها راهی که وجود دارد این است که این دستگاه عظیم تبلیغاتی(صدا و سیما) در خدمت توده های محروم و خلق مستضعف ایران قرار گیرد و سهم خود را با عدالت کامل به این نهضت عظیم ادا کند که همانا گزینش مسئول این سازمان به وسیله رهبر عالی قدر انقلاب ایران است. لذا انتخاب آقای قطب زاده به عنوان سرپرست این سازمان مورد تأييد كامل ما است». 📚 کیهان، ۲ اسفند ۱۳۵۷، ص۸ 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 @TarikhDEF
تاریخ دیروز، امروز، فردا
❇️ #نبرد_ایدئولوژیها، ریشه #نبرد_تمدنی امریکا و ایران ❇️ ➕ «اگر به‌خاطر امنیت، بر سر ارزش‌های خود م
❇️ غرب را چگونه می دید؟ ❇️ 🌼 امام از همان ایام جوانی عمیقاً هویت و را شناخته بود؛ او که ذاتِ باطل سرمایه‌داری و خباثت استعماری مستکبرین را به نور الهی درک می‌کرد، در سی و سه سالگی «این » را «از شیطان پست‌تر» نامید و به «جان حقیقت» قسم خورد: 🌱 «بپرهيز و برحذر باش اى برادر روحانى و دوست عقلانى! از اين و تجدد كه آنان ستورى [حیوانات] رميده و گرگ‌هايى درنده و شياطينى انسان‌نما هستند كه از حيوان‏ گمراه‌تر و از شيطان پست‏ترند و قسم به جان حقيقت! كه ميان‏ آنان‏ و تمدن‏ آن‌چنان فاصلۀ دورى است كه اگر به شرق روند، به غرب گريزد و چون به غرب روى آورند، تمدن به شرق برود و همانند تو كه از شير مى‏گريزى، تمدن از ايشان در فرار است كه ضرر ايشان بر بنى‌آدم از آدم‌خوارگان بيش است‏.» صحیفۀ امام، ج1، ص12 🌼 این نگاه عمیق امام خمینی(ره) تا انتهای حیات ایشان پابرجا بود: 🌱 «اين چيزهايى كه در ممالك ديگر شما خيال‏ مى‏كنيد در تمدن است، وقتى كه درست تأمل كنيد، تمدن نيست؛ بلكه به توحش نزديك‌تر است؛ براى اينكه تمام سلاح‌هاى مدرنى كه درست كردند، همه براى كشتن هم‌جنس خودشان و قتل‌عام كردن بشر است و اين، همان توحش بزرگى است كه در بين حيوانات كمترش هست تا بين انسان‌ها و اسلام است كه همه را به سِلم دعوت مى‏كند و همه را مى‏خواهد با رفاه زندگى كنند و تمدن صحيح در اسلام است؛ چنانچه حُرّيت صحيح در اسلام است.» صحیفه امام، ج8، ص309 🌼 سؤال مهم این است که امام خمینی(ره) کجای دنیای غرب را دیده بود که چنین نگاهی نسبت به آن‌ها داشت و این طور تمدن آنها را توحش می نامید؟ در پاسخ باید گفت و اندیشۀ حاکم بر غرب، اعم از و ، باطن باطل غرب را این‌چنین برای او مکشوف ساخته بود؛ لذا امام راحل هیچ‌گاه نقطۀ درگیری خود را، صِرف به چالش کشیدن ظواهر غرب قرار نداد؛ بلکه با نظام سلطه، جزء عمیق ترین اهداف ایشان از همان ابتدا بود. 🌼 این نوع نگاه و تقابل امام بود که دنیای غرب و نظام سلطه را به‌لرزه انداخت؛ زیرا امام خمینی(ره) با یک ایدئولوژی جدید، به‌دنبال طراحی دنیای جدیدی بود که در آن جایی برای ماندن مستکبران نیست. بر سر مدیریت و است که مکتب امام مدعی مدیریت دینی و فطری است، اما غرب مدرن سعی در مدیریت آن براساس امیال و شهوات خود دارد. 🌱 «راهى‏ كه‏ ملت‏ ايران‏ درپيش دارد، راه آباد كردن دنياست. علم را، دانايى را، اقتصاد را، سياست را، زندگى فردى را، روابط اجتماعى را، برنامه‏هاى كلان جامعه را كه اجزای گوناگون دنياست، بايد آباد كرد، پيش برد، رونق داد و آن‌ها را به شكوفايى رساند و همۀ اين‏ها در سايۀ دين تحقق پيدا خواهد كرد. امام اين را به ما آموخت و همين عاملِ و خصومت كورِ ابرقدرت‏ها با نظام جمهورى اسلامى بود و امروز هم هست. امروز هم يكى از آماج‏هاى تهاجم دشمنان ما در سطح تبليغات جهانى، همين است؛ مى‏گويند چرا دين را پيشوا و مهندس دنيا مى‏دانيد؟ آن‌ها احساس خطر مى‏كنند؛ چون دنيايى كه آن‌ها مى‏خواهند، دنياى ظلم و تجاوز و دنياى تهى از معنويت و اخلاق است. اين، نظمى است كه استكبار جهانى براى بشريتِ امروز و ديروز، هميشه درنظر داشته است. نظام جمهورى اسلامى اين نظم باطل و اين دور غلط را شكسته است؛ نمونه‏اى را نشان مى‏دهد كه دين مى‏تواند در دنياى مردم به‏طور عملى مؤثر باشد.» بيانات رهبرمعظم انقلاب در مراسم شانزدهمين سالگرد ارتحال امام خمينى(ره)، 14/03/1384 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 @TarikhDEF
☘️ و تئوریک غرب ☘️ 💐 با توجه به مطالبی که در پست های گذشته مطرح شد، روشن شد که سطح ، فقط نظامی یا اقتصادی یا سیاسی و... نیست؛ بلکه سطح نبرد اعم از جنبه‌های سخت‌افزاری و جنبه‌های نرم‌افزاری است؛ یعنی هم نبردی نظامی، اقتصادی و سیاسی است و هم نبردی فرهنگی و تمدنی که شامل سبک زندگی و الگوی ادارۀ جامعه و... نیز می‌شود. 💐 در نتیجه، سطح تقابل ، با کل هویتِ تمدنی ِمدرنیته است و همین مطلب باعث اتحاد تمدن غرب و شرق و تمام دنیاطلبان علیه مکتب امام و جمهوری اسلامی ‌شده است. ما کل هویت آن‌ها را نشانه گرفته‌ایم و راه جدید و برای همۀ ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر ارائه داده‌ایم و همین است که امید آن داریم درنهایت به بیانجامد. 💐 امروزه نشانه های و ایدئولوژیک در غرب آشکار شده است؛ اما از آنجا که نمی‌شود یک تمدن را بدون ایدئولوژی پیش بُرد، به فکر ساخت و تقلبی افتاده‌اند؛ درحالی‌که تنها ایدئولوژی قانع‌کننده و تفکر آرام‌بخش برای فطرت انسانی، است: 🌷 «دنياى اروپا، دنياى مسلط امروز كه عمدتاً همان دنياى غرب و مَن‌تَبَعش هستند، مهم‌ترين خلأ را دارند و آن، خلأ يك فكر، يك انديشۀ راهنما و به‌اصطلاحِ متداول، يك ‏ است كه متكى به يك فكر صحيح و يك تلقى درست از عالمِ وجود باشد؛ مهم‌ترين خلأ آن‌ها نداشتن اين است؛ لذا مرتب سعى مي‌كنند ، درست و تزريق كنند. 🌷 يك علت عمده‏اى كه از اين انقلاب مي‌ترسند، همين است كه اين انقلاب يك تفكرِ صحيحِ درستِ تعريف‌شدۀ متكى بر يك صحيح و يك تلقىِ مستدل و متين از آفرينش عالم دارد؛ براساس اين مجموعه، هركسى مي‌داند كجاى دنيا و كجاى راه قرار دارد و به‌سمت كدام هدف حركت مي‌كند؛ زندگى، هدف‌دار و مبارزه نيز هدف‌دار مي‌شود. 🌷 در مبنا و ، هدفِ حيات انسان، رسيدن به درجات كمال است؛ كمال معنوى كه حتماً آراستگى مادى را با خودش دارد؛ يعنى به‌تعبير رايج، آخرتى كه از دنيا عبور مي‌كند. ايجاد يك جامعۀ عادلانه، يك جامعۀ صالح، يك كشور پيشرو و معنوى؛ درعين‏حال داراى قدرت‌هاى والاى مادى با جهت‌گيرى معنوى، با اخلاق انسانى و با احساس حقيقى انسانيت.» بيانات رهبرمعظم انقلاب در ديدار با دانشجويان و دانش‏آموزان بسيجى«طرح ولايت»، 13/06/1378 💐 لذا از نگاه امامین انقلاب، ، نبردی ایدئولوژیک و در یک کلام است: 🌷 «جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائيل نيست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شيوخ خليج‌فارس نيست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراكش نيست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرت‌هاى شرق و غرب نيست؛ جنگ ما، ماست عليه تمامى ظلم و جور؛ جنگ ما، جنگ اسلام است عليه تمامى نابرابري‌هاى دنياى سرمايه‌دارى و كمونيزم؛ جنگ ما، جنگ پابرهنگى عليه خوش‌گذراني‌هاى مرفهين و حاكمان بى‏درد كشورهاى اسلامى است. 🌷 اين جنگ، سلاح نمى‏شناسد؛ اين جنگ، محصور در مرزوبوم نيست؛ اين جنگ، خانه و كاشانه و شكست و تلخى كمبود و فقر و گرسنگى نمى‏داند؛ اين جنگ، جنگ اعتقاد است؛ جنگ ارزش‌هاى اعتقادى ـ انقلابى عليه دنياى كثيف زور و پول و خوش‌گذرانى است؛ جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت عليه نامردمي‌هاست.» صحیفۀ امام، ج21، ص68 ‏ 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 @TarikhDEF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ ولایت پذیری حداکثری(۱) ☘️ 🔹 پیرامون معنای گفتگوهای زیادی شده و از زوایای گوناگونی می توان به آن پرداخت اما نکته مهم، شروع بحث از نقطه صحیح آن می باشد. ابتدا باید ولیّ و طرح های او را بشناسیم. باید دانست ولیّ، جامعه را بدون طرحی منسجم رهبری می کند یا اینکه او دارای نقشه و است و طبق آن نقشه کار را پیش می برد؟ بعد از فهم این مساله، تازه نوبت به اقدام عملی و هزینه دادن میرسد. 🔸 در واقع باید منجر به ولایت پذیری بشود اما متاسفانه در ذهن و زبان برخی، «ولایت پذیری» کلید واژه ای است که منحصر در حوادث خاص و بحران ها شده است، آنجا که وقتی اختلافات بسیار شدید شد، نوبت رهبر و امام جامعه است که حرف نهایی را بزند، گویا کارکرد اصلی رهبر و ولیّ فقط در بحران هاست! اما ، ابعاد یک تمدن را پوشش می دهد لذا ولایت پذیری امت نیز باید تمام این ابعاد را پوشش بدهد، اینجاست که ضامن تحقق خواهد بود. 🔹 برخی این مطلب مهم را اینطور توضیح میدهند که علاوه بر رهبر، باید به نیز جامه عمل پوشاند. به زبان ساده تر باید گفت که یعنی عمل کردن به دستورات و فرامین رهبر اما برای ساخت یک تمدن، نیاز به داریم که به معنای حرکت در مسیر مکتب و رهبر و تحقق طرح های اوست. «ما باید متحدتر و بیشتر و محکم‌تر و قاطع‌تر پشت سر مقام معظم رهبری باشیم و نگذاریم که رهبرمان یک روز خدای ناکرده احساس تنهایی کنند. شما نگذاشتید که امام احساس تنهایی کنند، نباید بگذارید آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری هم احساس تنهایی کنند... هر کس منکر این معنا باشد، مطمئن باشید که در خط امام نیست. هر کس بگوید اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای است، در خط امریکاست... همانگونه که امام با یک اشاره، شما مردم را روانه خیابان‌ها و نیز جبهه‌ها می‌کردند، امروز ما آماده هستیم تا با یک اشاره رهبری به خیابان‌ها و نیز جبهه‌ها گسیل شویم... اگر شما مردم پشت سر رهبری باشید و مثل من که بعد از امام، با خدای خود و امام خود عهد کرده‌ام که کوچک‌ترین قدمی را علیه رهبری و بر خلاف حتی برندارم... مطمئن باشد که ما در تمام زمینه‌ها بر امریکا پیروز می‌شویم.» بیانات حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در مراسم آغاز جشن های دهه فجر پیش از خطبه‌های نماز جمعه، 12/11/1369؛ مجموعه آثار یادگار امام، ج1، ص561و562 ➕بخش دوم این مطلب: https://eitaa.com/TarikhDEF/27 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 @TarikhDEF
💐تلاش همسر برای آسمانی شدن شوهر💐 ، و 🌾 یک شب [سید ابراهیم=] در دیر العدس با حسین بادپا از پشت بیسیم صحبت می کرد. این حسین بادپا در زمان جنگ همرزم من بود. خیلی دوستش داشتم... حسین برای اینکه به اینجا بیاید خانمش را واسطه کرد. خیلی مهم است که زن انسان بیاید و واسطه ی شوهرش بشود و التماس کند که تو قبول کن شوهر من بیاید و به جبهه برود و شهید بشود. خیلی حرف مهمی است. نشان می دهد که هدف خیلی ارزشمند است. حسین بادپا بار اول زنش واسطه شد. بار دوم آمد. من خیلی دوستش داشتم. برای بار چهارم نمی گذاشتم بیاید. مجددا خانمش را واسطه کرد. گفت تو پیش فلانی آبرو داری. برو واسطه شو بگذارد من بروم. در ایام فاطمیه ی سال قبل که اینجا آمد شهيد شد... 🌾 من در دیرالعدس شنیدم که صدای خیلی برجسته ای می آید. سید ابراهیم صدایش خیلی مردانه بود و مثل داش مشتی های تهرانی صدای مردانه ای داشت. من نمی شناختم سیدابراهیم کیست. از پشت بی سیم که حرف می زد، گفتم این جوان تهرانی کیست؟ از کجا به فاطمیون آمده و جا گرفته است؟ با حسین بادپا صحبت می کرد. صبح که بچه ها از دیر العدس برگشتند، از حسین سؤال کردم این سید ابراهیم کیست که با صدای کُلفت و گُنده صحبت می کرد؟ گفت این است. نشانم داد و دیدم یک جوان باریک نحیف است. پرسیدم، سید ابراهیم این است؟ من فکر می کردم باید یک غول چهارشانه باشد با یک قد بلند و هیکل درشت. یک جوان تودل برویی بود که انسان لذت می برد که نگاهش کند. من واقعا عاشقش بودم. 🌾 این جوان، چون ما راه نمی دادیم بیاید، رفت مشهد، در قالب فاطمیون و به اسم افغانی ثبت نام کرد و خودش را به ما رساند. به این می گویند. زرنگ به ما و امثال ما و افراد دیگر نمی گویند. زرنگ کسی نیست که دنبال جمع کردن مال و گول زدن مردم باشد. باذکاوت کسی است که این فرصت ها را به این شکل به دست می آورد و بالاترین بهره را از آن می گیرد. به این می گویند کسی که از فرصت به نحو احسن استفاده می کند و به دست می آورد. 🌾 چرا این کار را کرد؟ چون خیلی قیمت داشت. «إن الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفاً كأنّهم بنیان مرصوص» خدا دوست دارد کسی را که در راهش جهاد می کند، «فضل الله المجاهدين على القاعدين أجرا عظيما» اگر خدا کسی را دوست داشته باشد، محبتش را، عشقش را، عاطفه اش را در دلها آکنده می کند. امثال سید ابراهیم، با شکل سید ابراهیم در خیابانهای تهران خیلی زیادند، اما آن چیزی که سیدابراهیم را بسیار عزیز کرد، و به این نقطه رساندش، این راهی بود که انتخاب کرد. 📚 بیانات شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع رزمندگان / میدان های سخت، ص17 🌐 در کانال «تاریخ دیروز، امروز، فردا» با ما همراه باشید 👇👇👇 @TarikhDEF