eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
411 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.9هزار ویدیو
460 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود | هل الدین الی الحب.. بامـداحی: ویژه عید سعید [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ]
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرودترکی | دفع بلا، رفع شر ایلئر علی بامـداحی: ویژه عید سعید [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 بحر طویل ویژه منظور زِ نظم همه منظومه و افلاک و سماوات و تمام کره‌ی خاک و یَم و کوه و بیابان و جهان ... علی بن ابی طالب همان شاه نجف بود (علیه السلام)
🌱چرا شیعیان در اذان به ولایت امام علی علیه‌السلام شهادت می‌دهند؟ 🌱دکتر محمد پیش از تشرف به تشیع در سفری به نجف رفت و پرسش‌های خود را از شهید صدر پرسید و به گفته خود او این دیدارها نقش اساسی در گرویدن اون به مذهب تشیع داشت. 🌱در یکی از این دیدارها دکتر تیجانی از شهید صدر پرسید: چرا شیعیان در اذان شهادت می‌دهند که علی ولیِ خداست؟ 🌱شهید صدر جواب داد: امیرالمؤمنین علی سلام‌الله‌علیه از آن دسته از بندگان خداست که خداوند آنان را برگزیده و بر دیگران شرافت و برتری داده تا بار سنگین رسالت را پس از پیامبران بر دوش بکشند. اینان اوصیا و جانشینان پیامبران‌اند. هر پیامبری جانشینی دارد و علی‌بن‌ابی‌طالب هم جانشین محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله است. ما او را بر سایر اصحاب مقدم می‌داریم؛ زیرا خدا و رسولش او را برتر دانسته‌اند و ما دراین‌باره دلیل‌های عقلی و نقلی‌ از کتاب و سنت داریم. این ادله قابل شک و تردید نیستند؛ زیرا نه‌تنها از سوی ما متواتر و صحیح می‌باشند، که از سوی اهل‌سنت و جماعت نیز متواترند. در این زمینه علمای ما کتاب‌های فراوانی نگاشته‌اند. 🌱مبنای حکومت اموی، محو کردن و ازبین‌بردن این حقیقت و مبارزه با امیرالمؤمنین علی و فرزندانش و قتل آنها بود و کار را به جایی رساندند که بر منابر مسلمین او را نفرین و لعن می‌کردند و مردم را با زور بر این امر وا می‌داشتند. از‌این‌رو شیعیان و پیروان علی – که خداوند از آنها راضی و خشنود باد – شهادت می‌دادند که او ولیِ خداست و نمی‌شود مسلمانی، ولیِ خدا را نفرین کند. این در حقیقت مبارزه‌ای با آن حاکمان ظالم بود تا عزت برای خدا و رسولش و مؤمنان باشد و نیز این شهادت دادن در طول تاریخ به‌عنوان محرکی برای تمام مسلمانان و نسل‌های آینده باقی بماند تا همواره نسبت به حق بودن علی و باطل بودن دشمنانش آگاه باشند. 🌱فقیهان ما همواره بر این نظر بوده‌اند که شهادت به ولایت علی در اذان و اقامه مستحب است؛ البته نه به نیت اینکه جزئی از اذان یا اقامه باشد. یعنی اگر کسی در اذان یا اقامه نیت کند که این شهادت جزئی از اذان یا اقامه است، اذان و اقامه‌اش باطل می‌شود. از سویی مستحبات – چه در عبادات و چه در معاملات – بسیار و بی‌شمار است. به‌عنوان نمونه: مستحب است پس از شهادت به «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» مسلمان بگوید: «و أشهد أنّ الجنة حق و النار حق و أن الله یبعث من فی القبور» (و گواهی می‌دهم که بهشت حق است و جهنم حق است و اینکه خداوند آنها را که در قبرهایند برمی‌انگیزد). 📚کتاب آنگاه هدایت شدم (با اندکی تفاوت). بنگرید به: السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏۲، ص ۳۸۲ 🆔 @shahidsadr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📹دعای روزچهار شنبه بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانیاش همیشگى است الْحَمْدُ للهِ الَّذِی جَعَلَ اللَّیْلَ لِبَاسا وَ النَّوْمَ سُبَاتا وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُورا لَکَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِی مِنْ مَرْقَدِی وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَدا حَمْدا دَائِما لا یَنْقَطِعُ أَبَدا وَ لا یُحْصِی لَهُ الْخَلائِقُ عَدَدا اللهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّیْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَیْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْیَیْتَ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَیْتَ وَ عَافَیْتَ وَ أَبْلَیْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَیْتَ وَ عَلَى الْمُلْکِ احْتَوَیْتَ أَدْعُوکَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِیلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِیلَتُهُ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ،وَ تَدَانَى فِی الدُّنْیَا أَمَلُهُ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِکَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِیطِهِ حَسْرَتُهُ وَ کَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِکَ تَوْبَتُهُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ وَ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ لا تَحْرِمْنِی صُحْبَتَهُ إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ اللهُمَّ اقْضِ لِی فِی الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعا اجْعَلْ قُوَّتِی فِی طَاعَتِکَ وَ نَشَاطِی فِی عِبَادَتِکَ وَ رَغْبَتِی فِی ثَوَابِکَ وَ زُهْدِی فِیمَا یُوجِبُ لِی أَلِیمَ عِقَابِکَ إِنَّکَ لَطِیفٌ لِمَا تَشَاءُ 🚩 علیها السلام ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃 🌸 ﷽❣ ❣﷽ 🖼 📚عثمان طه ✅سوره مبارکه 🕊آیات 15 تا 22 ⏰1400/05/06
🕊🌸🕊🌸🕊؛ ؛ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺮﺍﻱ ﻗﻮم ﺳﺒﺎ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺍﻗﺎﻣﺘﺸﺎﻥ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻱ [ ﺍﺯ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ] ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ، ﺩﻭ ﺑﺎﻍ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﭗ . [ ﮔﻔﺘﻴﻢ : ] ﺍﺯ ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ، ﺳﺮﺯﻣﻴﻨﻲ ﺧﻮﺵ ﻭ ﺩﻟﭙﺬﻳﺮ [ ﺩﺍﺭﻳﺪ ] ، ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ(١٥) ﻭﻟﻲ [ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﻌﻤﺖ ، ﻭ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻫﺎی ﺍﻭ ﻭ ﺩﻋﻮﺕ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ]ﺭﻭﻱ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻧﺪ ، ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺳﻴﻞ [ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﮔﺮ ] « ﻋﺮم » ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﺎﺭﻱ ﻛﺮﺩﻳﻢ [ ﻛﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﻍ ﺁﺑﺎﺩ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﭗ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﺮﺩ ] ، ﻭ ﻣﺎ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﺎﻍ ﭘﺮ ﺣﺎﺻﻠﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﻏﺴﺘﺎﻧﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻣﻴﻮﻩ ﻫﺎﻳﻲ ﺗﻠﺦ ﻭ ﺩﺭﺧﺖ ﺷﻮﺭﻩ ﮔﺰ ﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﻧﺪﻙ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﺖ ﺳﺪﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ! !(١٦) ﺍﻳﻦ [ ﺳﻴﻞ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﮔﺮ ] ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻛﻔﺮﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻴﻔﺮ ﺩﺍﺩﻳﻢ . ﺁﻳﺎ ﺟﺰ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﻛﻴﻔﺮ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ ؟(١٧) ﻭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺳﺒﺎ ﻭ ﺷﻬﺮﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﻧﻬﺎﺩﻳﻢ ، ﺁﺑﺎﺩﻱ ﻫﺎﻱ ﺑﻪ ﻫﻢ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ، ﻭ ﺳﻴﺮ ﻭ ﺳﻔﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ [ ﻣﻴﺎﻥ ] ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻘﺮّﺭ ﺩﺍﺷﺘﻴﻢ ، [ ﻭ ﮔﻔﺘﻴﻢ : ] ﺷﺐ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺑﺎ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﻛﻨﻴﺪ .(١٨) ﭘﺲ [ ﺍﻳﻦ ﻣﻐﺮﻭﺭﺷﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻓﺎﻩ ﻭ ﺧﻮﺷﻲ ﻭ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﻌﻤﺖ ] ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﻴﺎﻥ ﺳﻔﺮﻫﺎﻱ ﻣﺎ ، ﺩﻭﺭﻱ ﻭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯ . [ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﭘﺎ ﺑﺮﻫﻨﮕﺎﻥ ﻧﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﻔﺮ ﻛﻨﻨﺪ ] ، ﻭ [ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺑﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺳﺘﻢ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎﻳﻲ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﺮﺕ ﺁﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ] ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻭ ﺟﻤﻌﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﻭ ﺗﺎﺭ ﻭ ﻣﺎﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ [ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻫﺎ ] ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﺻﺒﺮﻛﻨﻨﺪﻩ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻱ ﻋﺒﺮﺕ ﻫﺎﺳﺖ(١٩) ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﺑﻠﻴﺲ ، ﭘﻨﺪﺍﺭﺵ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ : ﻧﺴﻞ ﺁﺩم ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ] ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺤﻘﻖ ﻳﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﺰ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ .(٢٠) ﻭ ﺍﺑﻠﻴﺲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﺷﺎﻥ ﻛﻨﺪ ] ﻫﻴﭻ ﺗﺴﻠﻄﻲ ﻧﺒﻮﺩ [ ﺟﺰ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺍﻩ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺑﺮ ﺍﻭ ، ﻫﻴﭻ ﺳﺒﺒﻲ ﻧﺪﺍﺷﺖ ] ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺗﺮﺩﻳﺪﻧﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﻴﻢ ; ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٢١) ﺑﮕﻮ : ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺧﺪﺍ [ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪﻥ ] ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻪ ﺍﻳﺪ ، ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ [ ﺗﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻭﻟﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻴﭻ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ] ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ، ﻫﻤﻮﺯﻥ ﺫﺭﻩ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻣﺎﻟﻚ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﻭ ﻫﻴﭻ ﺳﻬﻢ ﻭ ﺷﺮﻛﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ، ﻭ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻴﭻ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(٢٢) 🕊🌸🕊🌸🕊 🕊 صفحه به صفحه قرآن 🏷استاد انصاریان 🕊سوره مبارکه 🏷صفحه430 ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
﷽❣ ❣﷽ #🍃تفسیرناب🍃 #🌟سوره سبا🌟 #🌹صفحه430🌹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 🎙 (عجل الله تعالی فرجه الشریف)🚩 💠معنویت افزایی طلاب ناب 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سپاس خدایی که ما را از راه یافتگان به تنها ره سعادت، مسیر ولایت امیر المؤمنین علی علیه السلام قرار داد. با شرکت در پویش همگانی گامی در جهت اعتلای نام نامی و پُر آوازهٔ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام برداریم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ‍ ‍ 💠ویژه برنامه عید غدیر 🎙استاد علی محمدی هوشیار 🔹موضوع: نگاهی نو به خطبه غدیر 🗓دوشنبه ۴مرداد ماه @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا «ثمَّ دَنا فَتَدَلَّى، فكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى». (سوره مبارکه نجم،‌ آيات ۸ و ۹) ┅═۞⚜️ فرازی از خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا ابْنَةُ دَنا فَتَدَلَّى وَ كَانَ مِنْ رَبِّهِ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‌‏»؛ ▫️ من دختر آن رسولی هستم که نزدیک و بسیار نزدیک شد و به پروردگارش به قدر دو کمان یا نزدیک تر رسید. 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱ ┅═۞⚜️ شرح فراز ⚜️۞✧═┅ ✍️ حضرت مولاتنا فاطمة الزهراء (علیها السلام) در این فراز شریفه به مقام انحصاری سیدالمرسلین (صلی الله علیه و آله و سلم) در معراج اشاره فرمودند؛ «مقام قُربِ قاب قوسین أو أدنی دُنُوّاً وَ اقْتِرَاباً مِنَ الْعَلِيِّ الْأَعْلَى». مقامی که پیش از این، هیچ مَلک مقرب و پیغمبر مرسلی در آنجا قدم ننهاده بود و به لسان مبارک حضرت باقر العلوم (علیه السلام) «کَانَ بَیْنَ لَفْظِهِ وَ بَیْنَ سَمَاعِ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) کَمَا بَیْنَ وَتَرِ الْقَوْسِ وَ عُودِهَا» بود؛ یعنی: فاصلۀ بین کلام خداوند تا گوش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به‌اندازۀ فاصلۀ زه کمان تا چوب آن بود. 📓 بحارالأنوار، ج۳۶، ص۸۶ آنچه که ذات اقدس الهی راجع به آن با أقرب خلائق خویش و أَوَّلُ مَنْ سَبَقَ مِنَ الرُّسُلِ إِلَی بَلَی، حضرت لولاک لما خلقت الافلاک در این مقام تکلم فرمود، امرِ «ولایت أمیرالمومنین علی (علیه السلام) و حبّ آن حضرت» و «ازدواج آن حضرت با هم کفوشان أم الائمة و الأبرار سیدة نساء العالمین (سلام الله علیهما)» بود؛ «قال الله تبارک و تعالی: علی‌ بن‌ أبی‌ طالب (علیه السلام) أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ وَ سَیِّدُ الْمُسْلِمِینَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ، ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): وَ اللَّهِ مَا جَاءَتْ وَلَایَهًْ‌ عَلِیٍّ (علیه السلام) مِنَ الْأَرْضِ وَ لَکِنْ جَاءَتْ مِنَ السَّمَاءِ مُشَافَهَهًْ»، «فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِ أَنْ زَوِّجْهُ فَاطِمَهًْ (سلام الله علیها) وَ اتَّخِذْهُ وَصِیّاً». 📓 الکافی، ج۱، ص۴۴۲؛ بحارالأنوار، ج۱۸، ص۳۰۲ و ۴۱۰