eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
 اجر نیکی
🔸 در قصه حضرت موسی و خضر (سلام الله علیهما) وقتی موسی (سلام الله علیه) سؤال کرد که شما چرا آن دیوار را چیدی، پاسخی که بعداً وجود مبارک خضر داد، فرمود: ﴿وَ أَمَّا الْجِدارُ فَكانَ لِغُلامَینِ یتیمَینِ فِی الْمَدینَةِ وَ كانَ تَحْتَهُ كَنْزٌ لَهُما وَ كانَ أَبُوهُما صالِحا﴾؛ پدرشان آدم خوبی بود. ذیل این آیه فرمودند منظور از پدر، جدّ هفتادم بود. بالأخره جدّ هفتم باشد جدّ هفتادم باشد یا پدر بلافصل باشد، ؛ اگر جدّ هفتم یا هفتادم کسی آدم خوبی بود، خدا خضر را می فرستد. 🔸 این طور نیست که اگر کسی کار خیر کرد خدا او را رها بکند و بگوید او کار خیری کرد و تمام شد و رفت! بالأخره خضرِ راه همیشه هست و اختصاصی به عصر موسای کلیم نداشت و ندارد؛ خدا فراموش نمی کند: ﴿وَ ما كانَ رَبُّكَ نَسِیا﴾. حالا اگر پدر، پدر خوبی بود یا جدّ هفتم یا جدّ هفتادم، خوب بود، خدا نمی گذارد بچه یتیم آسیب ببیند، آیا این مخصوص آن زمان است یا که خضر (سلام الله علیه) دارد استدلال می کند که ﴿كانَ أَبُوهُما صالِحا﴾؟ این «قضیة فی واقعة» که نیست. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 39 تاریخ: 1393/10/08 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران بیماران از كسانی‌ اند كه خدا در قرآن به آن‌ها نظر رحمت كرده و برخی از تكلیف ‌ها را از آنان برداشته یا به دوران بعد از بیماری موكول كرده است، چنان‌كه درباره روزه ‌داری فرموده: بیماران یا مسافران در روزهای دیگر روزه بگیرند. [1] در موضوع جایگزینی تیمم به جای غسل یا وضو نیز می‌ فرماید: ... اگر بیمار یا مسافر بودید... و آب در اختیار نداشتید [یا استفاده از آب زیان داشت] پس با خاك پاك تیمّم كنید. [2] دربارهٴ رفع تكلیف جهاد از بیماران نیز می‌ فرماید: بر ناتوانان و بیماران و فقیرانی كه هزینه سفر یا نفقه عیال خود را ندارند تكلیف جهاد نیست. [3] [1]. ﴿و مَن كانَ مَریضًا اَو عَلىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّن اَیامٍ اُخَرَ﴾ (سورهٴ بقره، آیهٴ 185). [2]. ﴿... و اِن كُنتُم مَرضىٰ اَو عَلىٰ سَفَرٍ ... فَلَم تَجِدوا ماءً فَتَـیمَّموا صَعیدًا طَیبًا﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 6). [3]. ﴿لَیسَ عَلَى الضُّعَفاءِ و لا عَلَى المَرضىٰ و لا عَلَى الَّذینَ لا یجِدونَ ما ینفِقونَ حَرَجٌ﴾ (سورهٴ توبه، آیهٴ 91). 📚 مفاتیح الحیات ص 365 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 ذکر الهی

🔹 ذکر خدا تنها نام خدا بر لب نیست، بلکه است؛ یعنی هم ذِکر است هم ذُکر. وقتی این ذکر مؤثر است که آن مذکور هم بشود ذاکر و این . 🔹 اگر ذکر ما به این تحول نرسید آن ذکر سودمند نخواهد بود. ما به یاد خدا هستیم، اما وقتی این یاد ما واقعی بود خدا هم به یاد ماست؛ چون در قرآن وعده داد و فرمود: ﴿فَاذْكُرُونی‏ أَذْكُرْكُمْ﴾ . 📚 درس اخلاق تاریخ: 1388/12/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
حجاب شهود

🔸 انسان بخواهد خدا را ببیند باید همیشه چشم باشد؛ تا از خودش خبری هست خبری نیست! 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 حجاب شهود

🔸 انسان بخواهد خدا را ببیند باید همیشه چشم باشد؛ تا از خودش خبری هست خبری نیست! این بیان نورانی را مرحوم صدوق نقل کرد که حضرت فرمود: «احْتَجَبَ بِغَیرِ حِجَابٍ مَحْجُوبٍ وَ اسْتَتَرَ بِغَیرِ سِتْرٍ مَسْتُور»؛ هیچ حجابی نیست مگر خود خلق. 🔸 در حجاب معمولاً سه ضلع مطرح است می ‌گوییم بین این شخص و آن شخص، این آقا حاجب است؛ در حجاب حتماً سه ضلع مطرح است: یک محجوب؛ یک محجوب‌ عنه و یک حاجب؛ ولی در رابطه با ذات اقدس اقدس الهی، خود این ؛ تا خودش هست خدا را نمی ‌بیند: «وَ بَینَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَیرُ خلقه»، بعد آن بزرگوار گفت: «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز» 🔸 وقتي که خلق خودش را می بيند پس محجوب است، وقتی محجوب است، نمی ‌تواند خدا را ببيند. نفس مادامی که غير خدا را می ‌بيند که نمی ‌تواند خدا را ببيند، تا خودش را می ‌بيند که خدا را نمی ‌بيند؛ «رسد آدمی به جايی که به جز خدا نبيند» می ‌شود . حضرت به کور مي ‌گويد «الله» را الآن می ‌بينی؛ اين أبی بصير نه بايد امام را ببيند نه بايد خودش را ببيند نه بايد چيز ديگر را ببيند تا «الله» را ببيند. ↙️ آپارت: https://aparat.com/v/RKCfi 📚 دیدار جمعی از اعضای شورای علمی همایش عرفان اهل بیتی با حضرت استاد تاریخ: 1398/11/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
شرکِ گناه
🔸 این حرف غنی و قوی صدرالدین قونوی است که می‌گوید هیچ کسی گناه نمی‌ کند مگر اینکه مشرک باشد، چرا؟ برای اینکه اگر کسی گناه می‌ کند یا خوردن مال مردم یا نگاه به نامحرم، هرچه باشد، این یا به سبب است یا به سبب است یا به سبب است یا به سبب است که همه اینها با برداشته می‌ شود، اینها که گناه نیست! گناه تنها در جایی است که شخص عالمِ عامد است، می ‌داند این مال، رومیزی است زیرمیزی است حرام است، مضطر هم نیست، ساهی هم نیست ناسی هم نیست. 🔸 مال حرام را حرام گفتند چون خدا آدم را از اینها محروم می ‌کند؛ فرمود مال حرام ﴿فَیسْحِتَكُم﴾؛ اسحات می ‌کند یعنی پوست شما را می ‌کَنَد! حالا این شخص می ‌داند که این رومیزی، زیرمیزی یا آن اختلاس یا آن نجومی حرام است، اضطراری هم ندارد، این گناه می ‌کند یعنی چه؟ یعنی خدایا من می ‌دانم که تو گفتی نکن ولی من می ‌کنم! این غیر از شرک چیز دیگر نیست. این تحلیل از صدرالدین قونوی است که هیچ گناهی نیست مگر اینکه سر از شرک در می ‌آورد. اینکه در سوره مبارکه «یوسف» دارد که ﴿وَ مَا یؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾ همین است. 🔸 آنجا که است، است، است که با حدیث «رُفِعَ ... مَا لَا یعْلَمُونَ» برطرف شده است، اما آنجا که هیچ مانعی ندارد یعنی جهل نیست سهو نیست نسیان نیست اضطرار نیست اکراه نیست، هیچ چیزی نیست، گناه کردن معنایش این است که خدایا! جناب عالی نظرتان این است ولی من نظرم این است! . 📚 سوره مبارکه واقعه جلسه 7 تاریخ: 1396/10/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران درباره تعامل با بیماران توصیه ‌های فراوانی از پیشوایان دین آمده كه در اینجا در محورهای عیادت از بیمار، پاداش عیادت، كیفر ترك عیادت موٴمن و ادب عیادت، به ذكر روایاتی بسنده می ‌شود: عیادت از بیمار سفارش به عیادت بیمار: امیرموٴمنان (ع) فرمود: رسول خدا (ص) ما را به عیادت بیمار فرمان داده است. [1] [1]. ... وَ أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ ص عِیادَةِ الْمَرِیض (روضة الواعظین، ص388). 📚 مفاتیح الحیات ص 365 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فهرست دروس و سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دروس تفسیر: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/1984 دروس فقه: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/10424 دروس اخلاق، سخنرانی و پیام: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/9215 تذکر: با توجه به اینکه در پیام رسان ایتا فایل های قدیمی را نمی توان دانلود کرد، دوستان محقق به سایت اسراء (https://news.esra.ir/) (https://news.esra.ir/) یا پیام رسان تلگرام یا پیام رسان سروش مراجعه کنند. 🔶🔹💠🔹🔶 🔸سایت وب تی وی : تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir 🔸کلاس مجازی: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli کانال دروس بنیاد اسراء در پیام رسان های اجتماعی. 1️⃣ تلگرام Telegram: https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 دعای کریمانه
🔸 وجود مبارک سیدالشهداء در دعای «عرفه» عرض می ‌کند خدایا! این سمع و بصر را وارث من قرار بده نه اینکه مرا وارث آنها قرار بدهی؛ این از لطیف ‌ترین دعاهای اینهاست: «وَ اجْعَلْ سَمعی و بَصَری الْوَارِثَینِ‏ مِنِّی‏». 🔸 می ‌بینید بعضی ‌ها چشمشان را از دست می ‌دهند، گوششان را از دست می‌ دهند، خودشان می‌ شوند وارث چشم و گوش؛ یعنی چشمشان مُرده، گوششان مُرده، این شخص شده وارث این مُرده‌ ها! دعای نورانی حضرت امیر در نهج البلاغه، دعای نورانی سیدالشهداء در دعای عرفه این است که خدایا این کار را با ما نکن! این چشم و گوش را وارث ما قرار بده نه اینکه ما را وارث آنها؛ یعنی اول جان ما را بگیر، وقتی جان ما را گرفتی، اینها می ‌شوند وارث ما؛ نه اینکه ما زنده باشیم بدون چشم و بدون گوش! خدایا این چشم و گوش را تا آخر برای ما نگه دار! می ‌بینید این دعا چقدر است! از حسن و حسین بالاتر که دیگر نیست، حضرت امیر به خدا می ‌گوید خدایا مرا محتاج حسنین هم نکن! این چه کرامتی است؛ از این بالاتر؟! می گوید این چشم مرا تا آخر برای من نگه دار، این گوش مرا تا آخر برای من نگه دار که من محتاج حسن و حسین هم نشوم! این چه کرامتی است خدا می ‌داند! 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 12 تاریخ: 1395/08/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران عیادت از بیمار سفارش به عیادت بیمار: ... امام صادق (ع) فرمود: از بیمارانتان عیادت كنید و از آنان درخواست دعا كنید كه دعای آنان برابر با دعای فرشتگان است. [1] [1]. عُودُوا مَرْضَاكُمْ وَ سَلُوهُمُ الدُّعَاءَ یعْدِلُ دُعَاءَ الْمَلاَئِكَة ... (مشكاة الانوار، ص281). 📚 مفاتیح الحیات ص 366 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 اصلاح باطن 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
، آیت الله العظمی جوادی آملی: در یکی از نامه های حضرت به مالک اشتر آمده است و البته در این جملات حضرت در حقیقت اوصاف خاندان عصمت و طهارت (ع) را شرح می دهد و می فرماید: «صَدْرُ الْعَاقِلِ صُنْدُوقُ سِرِّهِ وَ الْبَشَاشَةُ حِبَالَةُ الْمَوَدَّةِ وَ الِاحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُیوبِ الْمُسَالَمَةُ خَبْءُ الْعُیوبِ وَ مَنْ رَضِی عَنْ نَفْسِهِ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَیهِ»؛ سینه شخص عاقل‏ صندوق اسرار اوست و ‏ دام محبت است و ‏_ها قبرعیوب است، سؤال و پرسش وسیله پوشاندن عیبهاست و آن کس که ‏ باشد خشمگین بر او زیاد خواهد بود. 🔹 انسانی كه از خودراضی است، نقدِ خود را توانایی ندارد، نقص خود را نمی ‌بیند؛ وقتی نقص خودش را ندید چگونه خودش را اصلاح كند؟ در جامعه، با همین نقص ظهور می ‌كند؛ آن وقت جامعه نسبت به او بدبین ‌اند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/12/03 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
  سقوط
🔸 كسی كه انسان است بی مسما یعنی اسم انسان را دارد ولی را فاقد است، به دنبال رب بی مسما می‌ رود؛ یعنی كسی را می‌پرستد و به ربوبیت چیزی اعتقاد دارد كه این اسم، بی مسماست و كاری هم انجام می‌دهد كه این كار هم اسم بی مسماست. 🔸 درباره قرآن كریم فرمود اینها ﴿أَفْئِدَتُهُمْ هَواءٌ﴾؛ حقیقت هر كسی به قلب اوست و قلب اینها توخالی است و چیزی در قلب اینها نیست. اگر معرفتی نیست اگر برهانی نیست اگر حجتی نیست، این ظرف خالی است، وقتی خالی بود اینها دیگر انسان نیستند، برای اینكه حیوان هم همین را دارد گیاه هم همین را دارد جماد هم همین را دارد. میزان سقوط اینها البته فرق می ‌كند؛ برخی ﴿إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ﴾ هستند، یك عده ﴿بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾اند، یك عده ﴿كَالْحِجَارَةِ﴾اند، یك عده ﴿أَشَدُّ قَسْوَةً﴾ هستند! حالا تا كجا تنزل بكند معلوم نیست؛ گاهی نزدیك حیوانیت است، گاهی حیوان است، گاهی از حیوانیت پست ‌تر است نزدیك حیات گیاهی است، گاهی در حد حیات گیاهی است، گاهی از حیات گیاهی پایین‌تر است نزدیك جماد است، گاهی جماد است، گاهی ﴿أَشَدُّ قَسْوَةً﴾ است، اینها چند مرحله است. 🔸 این انسان بی مسماست، به دنبال رب بی مسما می‌ رود یعنی چیزی را رب می ‌داند كه رب نیست. اگر آسمان است اگر زمین است اگر ستاره است اگر بشر است اگر فرشته است اینها همه مخلوق خدایند و اطلاق رب بر اینها غلط است نه مجاز؛ اینها هیچ سمتی در ربوبیت ندارند. اینها كه انسان بی مسمایند رب بی مسما را می ‌پرستند، قهراً نتیجه این دو اسم بی مسما این است كه عبادتشان هم بی مسماست یعنی است نه ، لذا وقتی وارد صحنه قیامت می ‌شوند، این اعمال عبادی خودشان را كه می ‌بینند، می ‌بینند چیزی نیست: ﴿وَ قَدِمْنا إِلى‌ ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً﴾. 📚 سوره مبارکه یوسف جلسه 39 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران عیادت از بیمار اهمیت عیادت بیمار مؤمن: امام صادق (ع) فرمود: موٴمن بر موٴمن هفت حق دارد كه اگر آن‌ها را رعایت نكند از ولایت و طاعت الهی خارج می ‌شود. هفتمین حق این است كه... در زمان بیماری از او عیادت كند. [1] [1]. لِلْمُؤْمِنِ عَلَی الْمُؤْمِنِ سَبْعُ حُقُوقٍ وَاجِبَاتٍ ... إِنْ خَالَفَهُ خَرَجَ مِنْ وَلایةِ اللَّهِ وَ تَرَكَ طَاعَةَ اللَّهِ ... وَ الْحَقُّ السَّابِعُ أَنْ ... تَعُودَهُ فِى مَرَضِهِ (روضة الواعظین، ص291ـ292). 📚 مفاتیح الحیات ص 366 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
زیارت

▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: امام رضا (عليه السلام) (عليهم السلام) را از حقوق واجب الوفا برای شیعیان دانسته و آن را سبب بهره مندی آنان از شفاعت امامان (عليهم السلام) شمرده است. ▫️ در حقیقت، مناسک زیارت برای زائر اهل بیت (علیهم السلام) خاستگاه جوشش زائر در این امر عبادی و توجّه به امامان معصوم (عليهم السلام) بدین سبب است که آن ذوات قدسی مظهر عبودیت خدا و صفات اویند، پس همان گونه که امام معصوم (علیه السلام) و راه ارتباط با خداست، معرفت زائر به مقام و شئون امامت نیز، راه رسیدن به است. 📚 ادب فنای مقربان، ج9، ص432 و 439. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
مراتب بهشتیان
🔹 ﴿إِنَّ أَصْحابَ الْجَنَّةِ الْیوْمَ فی‏ شُغُلٍ فاكِهُونَ﴾؛ وقتی محاسبه انجام شد و پرهیزكاران، اصحاب بهشت شدند، سرگرم لذّت ‌هایی می شوند كه آنهاست. «فاكِه»؛ یعنی مشغول گفتگو و گفتمانِ لذّت ‌بخش اند و از دیدار یكدیگر لذّت می‌ برند. البته این برای اوساط از اهل ایمان است؛ اما اوحدی از اهل ایمان, بهشت را می ‌دانند نه و به این فكرند كه وارد بهشت شوند و از آن به بعد با مقصود خودشان ملاقات كنند. 🔹 الان مثلاً اینهایی كه به می ‌روند یا برای (علیهم السلام) می‌ روند، اینها یك ره ‌توشه تهیه می ‌كنند كه بروند حضرت را زیارت كنند و كارشان همین است؛ اما از حضرت چه چیزی بخواهند، چطور بخواهند، چه علمی بخواهند، چه معرفتی بخواهند، چه درجه‌ ای بخواهند، كاری با این چیزها ندارند؛ اینها تا مشهد یا سایر حرم های مقدس می ‌روند كه مقصد اینهاست، همان دور ضریح گشتن و زیارتنامه خواندن كارِ اینهاست. در بهشت هم همین ‌طور است؛ خیلی ‌ها بهشت را برای ﴿شُغُلٍ فاكِهُونَ﴾ می‌خواهند ولی حالا «لقاء الله» را طلب كنند، بخواهند كلام الهی را بشنوند, اینها مقصود اوحدی اهل بهشت است؛ اما اكثری اهل بهشت مقصود ندارند، مقصد دارند یعنی می‌خواهند بروند به بهشت و ﴿فی‏ شُغُلٍ فاكِهُونَ﴾ باشند، همین! لذا گاهی برخی سؤال می ‌كنند که ما آن‌جا خسته نمی ‌شویم! در حالی كه آن جا عالَمی است كه خستگی ندارد، خواب ندارد، اینها همیشه «یقظان»‌ هستند و همیشه لذّت می ‌برند؛ همیشه از نوشیدنِ كوثر، بدون رنجِ عطش لذّت می ‌برند و همیشه از خوردن فواكه بهشت، بدون رنج گرسنگی لذّت می برند. 📚 سوره یس جلسه 16 تاریخ: 1392/11/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حضور اعضای بعثه آیت الله العظمی جوادی آملی در مدینه منوره 🔸 به گزارش خبرنگار
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: با نزدیک شدن به ایام برگزاری حج، بعثه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی طبق سنوات گذشته، فعالیت های خود را در مدینه منوره آغاز نمود. ارتباط با حجاج، برگزاری مراسم مذهبی به مناسبت های گوناگون، پاسخگویی به مسائل شرعی مسلمانان داخل و خارج کشور، همچنین تبیین دیدگاه های علمی، معرفتی، تفسیری و عرفانی آیت الله العظمی جوادی آملی از اهم فعالیت های بعثه معظم له می باشد. 🔸 همچنین از دیگر رسالت های مهم بعثه ابلاغ آخرین آرای فقهی آیت الله العظمی جوادی آملی به روحانیون کاروان ها و مقلدین ایشان می باشد. آدرس دفتر بعثه آیت الله العظمی جوادی آملی در مدینه منوره، روبروی قبرستان بقیع، خیابان ابوایوب انصاری، هتل أزکی المدینه، اتاق های 107 و 108 می باشد. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
رضوان الهی

▫️ ؛ هیچ کسی در عالم کسی را راضی نمی ‌کند و کسی از چیزی راضی نمی ‌شود و نعمتی به هیچ کس نمی‌ رسد که او خوشحال بشود مگر به وساطت رضا؛ رضا یعنی همین! مظهر راضی بودن، مظهر «هو الرّاضی» بودن، ، این است! ▫️ اگر کسی توفیقی پیدا کرد که مشکل دیگری را حلّ کرد و دیگری را راضی کرد، به وساطت رضاست؛ اگر بیماری درمان شد و خوشحال شد، به وساطت رضاست؛ اگر جاهلی عالِم شد، به وساطت رضاست و اگر گرفتاری آزاد شد، به وساطت رضاست؛ اصلاً رضا معنایش همین است! آن‎ که راضی است و است، یعنی هیچ خوشنودی در عالم پیدا نمی ‌شود الا به وساطت امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه). ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/Uloat ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/0TMd3ckp3mA 📚 پیام به اولین اجلاسیه مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد مقدس تاریخ: 1396/07/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra