eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 سیر ملکوت
🔸 ائمه (علیهم السلام) فرمودند «مَنْ قَالَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ فَلَنْ یلِجَ مَلَكُوتَ السَّمَاءِ حَتَّی یتِمَّ قَوْلَهُ بِعَمَلٍ صَالِح»؛ روایات یا آیاتی که وعده بهشت می ‌دهند کم نیستند اما این ‌گونه از روایات می‌گویند اگر کسی موحد بود یعنی عقیده ‌اش بود، اگر این عقیده را با تتمیم کرد، وارد عالم می‌ شود. 🔸 ما یک ملکوت داریم که خلیل حق آنجا راه پیدا کرد: ﴿وَ كَذلِكَ نُری إِبْراهیمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْض﴾. این آیه در سوره «انعام» آمده است. در سوره «اعراف» به ما فرمود: ﴿أَ وَ لَمْ ینْظُرُوا فی‏ مَلَكُوتِ السَّماواتِ وَ الْأَرْض﴾؛ چرا درباره ملکوت نظر نمی‌ کنید؟ این نظر اگر به رؤیت ختم نشود که ما را دعوت به نظر نمی ‌کنند پس راه دارد که انسان اول باشد بعد باشد. 🔸 ملکوت هم به تعبیر سیدنا الاستاد (رضوان الله تعالی علیه)، آن صبغه سبّوحی خدای سبحان است؛ هر چیزی، ملکوتی دارد که خدای سبّوح زمام آن را در اختیار دارد. خب اگر ملکوت، آن صبغه پیوند با خداست که زمامش به دست اوست، آدم که وارد آن صحنه شد خیلی از چیزها برای او روشن می شود که می ‌شود ملکوتی! فرمود اگر کسی واقعاً باشد و داشته باشد وارد ﴿مَلَكُوتِ السَّماواتِ وَ الْأَرْض﴾ می ‌شود. 📚 دیدار اعضای همایش عرفان اهل بیتی(ع) با حضرت استاد تاریخ: 1398/08/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ویژگی های عرفان امام خمینی (قدس سره) از منظر آیت الله العظمی جوادی آملی ▫️ امام خصوصیاتی داشتند که در دیگر عارفان کمتر بود. البته دیگر عارفان نیز خصوصیاتی داشتند که در امام فرصت ظهور و بروز پیدا نکرد. هر یک از عرفا هستند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
ویژگی های عرفان امام خمینی (قدس سره) از منظر آیت الله العظمی جوادی آملی ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
، آیت الله العظمی جوادی آملی: امام خصوصیاتی داشتند که در دیگر عارفان کمتر بود. البته دیگر عارفان نیز خصوصیاتی داشتند که در امام فرصت ظهور و بروز پیدا نکرد. هر یک از عرفا هستند. کاری که دیگران کرده ‌اند، این است که کتاب های مبسوطی در این زمینه نوشته‌ اند، امام فرصت این کار را پیدا نکردند، اما نوشته‌ های دیگران را از علم به عین و از گوش به آغوش آوردند؛ چیزی که نهایت سعی و تلاش دیگران بود. ▫️ خصوصیت ممتاز امام این بود که اولاً ایشان در سیره و سنت ‌شان بین «اخلاق» و «عرفان» کاملاً فرق گذاشتند. فرق اخلاق و عرفان این نیست که یکی پویاست و دیگری غیر پویا. اخلاق در مرحله خیلی نازل است و عرفان در اوج قرار دارد و بین اخلاق و عرفان، «فلسفه» فاصله است. ▫️ «اخلاق» این است که انسان سعی کند آدم خوبی بشود، زاهد بشود، اهل بهشت بشود، عادل بشود، باتقوا بشود و از طریق فهم همه فضائل نفسانی که در کتاب های اخلاق آمده است و عمل به آنها، سرانجام یک انسان وارسته به تمام معنا بشود. اما در «عرفان» چنین کسی تازه در پله اول است، او نمی‌خواهد آدم خوبی بشود، آدم خوب شده است. او می‌ خواهد بهشت را ببیند. آن کجا و این کجا! آن یک چیز است و این یک چیز دیگر. اگر کسی همه فضائل را جمع کرد و به درجات عالیه تقوا و عدالت رسید و در همه ملکات فاضله ممتاز شد، شاگرد عرفان است. عرفان معنایش این نیست که آدم زحمت بکشد که آدم خوبی بشود، عرفان با «شهود» کار دارد... . ◀️ تفاوت اخلاق و عرفان ◀️ راه رسیدن به مقام عرفان ◀️ تجربه مرگ ارادی ◀️ مصداق یؤمنون بالشهاده مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/288569 📚 سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی، در افتتاحیه همایش اندیشه های اخلاقی و عرفانی امام خمینی (س). تاریخ: 1382/03/07 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 3. همكاران ادب تعامل با همكاران پیامبر اكرم (ص) می‌ فرماید: دیدار با یکدیگر را با سلام و مصافحه آغاز کنید و هر گاه خواستید از یکدیگر جدا شوید با استغفار [برای یکدیگر]، از هم جدا شوید. [1] [1]. إِذَا تَلاقَیتُمْ فَتَلاقَوْا بِالتَّسْلِیمِ وَ التَّصَافُحِ وَ إِذَا تَفَرَّقْتُمْ فَتَفَرَّقُوا بِالاسْتِغْفَارِ (الأمالی، طوسی، ص215؛ عدة الداعی، ص189). 📚 مفاتیح الحیات ص 364 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات کامل حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیست و چهارمین نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
بیان لطیفی امام (رضوان الله تعالی علیه) دارد که ایشان فرمودند زمان و مکان در اجتهاد، دخیل است. باید حوزه بیانات لطیف اهل بیت را متوجه شود که زمان و مکان در اجتهاد دخیل است؛ این توجه موجب می شود ظرفیت حوزه خودش را نشان دهد و بالا برود. از همین راه ها، علم و نیازهای روز ترقی می کنند و مانند آن... . آپارات: https://www.aparat.com/v/PwxtK متن کامل بیانات: https://esra.ir/fa/web/news/w/1530308 📚 نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم تاریخ: 1402/03/03 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات کامل حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیست و چهارمین نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: بیان لطیفی امام (رضوان الله تعالی علیه) دارد که ایشان فرمودند زمان و مکان در اجتهاد، دخیل است. باید حوزه بیانات لطیف اهل بیت را متوجه شود که زمان و مکان در اجتهاد دخیل است؛ این توجه موجب می شود ظرفیت حوزه خودش را نشان دهد و بالا برود. از همین راه ها، علم و نیازهای روز ترقی می کنند و مانند آن... . فیلم با کیفیت در آپارات: https://www.aparat.com/v/PwxtK متن کامل بیانات: https://esra.ir/fa/web/news/w/1530308 📚 نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم تاریخ: 1402/03/03 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 راهِ امام 

▫️ «اخلاق» هدف است و «حکومت» وسیله است که به این بارگاه امین برسیم. امام (رضوان الله تعالی علیه) با ولایت برای میخائیل گورباچف آن طور نامه می نویسد و با داشتن ولایت ایران اسلامی را احیا می کند، از
استبداد
، از
استعمار
، از
استحمار 
آزاد می کند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
راهِ امام 

▫️ «اخلاق» هدف است و «حکومت» وسیله است که به این بارگاه امین برسیم. امام (رضوان الله تعالی علیه) با ولایت برای میخائیل گورباچف آن طور نامه می نویسد و با داشتن ولایت ایران اسلامی را احیا می کند، از
استبداد
، از
استعمار
، از
استحمار
آزاد می کند و با جهان ارتباط برقرار می کند؛ اما عزیزانه با همه کشورهایی که نه بی ‌راهه می روند، نه گزندی دارند، نه مرموزانه کار می کنند و نه قصد ایذاء دارند، رابطه سلیم و عاقلانه برقرار می کند، طوری که ملت زنده باشد؛ هم جنبه جهانی حفظ بشود و هم رسالت خود امام (رضوان الله تعالی علیه). ▫️ امام را ﴿إِنَّا انزَلْنَاهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْر﴾ به راه انداخت، او را این سه آیه سوره های مبارکه «توبه» و «فتح» و «صف» به راه انداخت که قرآن آن است و اسلام آن است که باشد، باشد و . این سه آیه را امام کاملاً در نظر داشت؛ انقلاب برای این نیست که ایران را آزاد کند، انقلاب برای آن است که قرآن را جهانی کند؛ فرمود: ﴿هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ﴾. تا کسی مکتب های جهان را نشناسد، نداند حکمای غرب چه می گویند، سیاستمداران غرب چه می گویند، شرق چه می گویند، نمی تواند را فخر آنها قرار بدهد! فرمود شما موظف هستید که قرآن را جهانی کنید؛ فرمود شما جهانی بزنید، جهانی بکنید! اگر کسی بخواهد ـ إن شاء الله ـ راه امام را طی کند و این راه را و این نام را زنده نگه دارد باید جهانی حرف بزند، جهانی فکر بکند و باشد در جمع بین دو فقه اکبر و اصغر! به امید پیروزی جهان اسلام و قرآن کریم و عترت طاهرین. پیام کامل در آپارات: https://www.aparat.com/v/cxJUX 📚 همایش بین المللی نقش اندیشه های عرفانی امام خمینی رحمت الله علیه در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تاریخ:1399/11/11 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا