eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، شنبه هفتم خرداد ماه ساعت 17:30 با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم واقع در چهارراه شهدا برگزار می شود. 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی رخداد تلخ و غمبار آبادان ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی ضمن تسلیت رخداد تلخ و سانحه سنگین و غمبار آبادان بیان داشتند: جامعه اعم از مسئول و مردم عادی موظف اند یعنی که اساس فکر، عقل، درایت، اندیشه و انگیزه را بر و بنیان گذاری کنیم. ▫️ این گونه از رخدادهای تلخ در اثر نبود عقیده صائب و ایمان سالم است. کسی که لرزان می اندیشد و مضطرب فکر می کند، مضطرب می سازد! آن که و دارد، فکرش را، فکرتش را، فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنیان گذاری کرده است، خواه از مسئولین خواه از مردم! و کسی که باور صحیح، اعتقاد صائب و ایمان سالم داشت، او در زمین مستحکم خانه می سازد. متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: 👇👇👇👇
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی رخداد تلخ و غمبار آبادان أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم ▫️ رخداد تلخ و سانحه سنگین و غمبار را به همه تعزیت عرض می کنیم! این گونه از حوادث تلخ ناشی از مسئولین و همچنین مردم است. جامعه اعم از مسئول و مردم عادی موظف اند یعنی که اساس فکر، عقل، درایت، اندیشه و انگیزه را بر و بنیان گذاری کنیم. این گونه از رخدادهای تلخ در اثر نبود عقیده صائب و ایمان سالم است. ▫️ کسی که و می_کند، مضطرب می سازد. آن که و دارد، فکرش را فکرتش را فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنیان گذاری کرده است _ خواه از مسئولین خواه از مردم _ و کسی که باور صحیح، و سالم داشت، او در زمین مستحکم خانه می سازد. خدای سبحان فرمود شما بنیان فکری و اندیشه و انگیزه را در جای لرزان نسازید، به فکر اختلاس و چپاول نباشید، به فکر زرق و برق دنیا نباشید، این شما را می برد! آن که در لبه رودخانه که زیرش خالی است خانه می سازد، غرق خواهد شد؛ فرمود: ﴿أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلی‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ‏﴾ این اصل اول. ▫️ اصل دوم آن است که امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) می فرماید: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا»؛ این بیان نورانی حضرت در نهج البلاغه زمینه رسیدن به آن ﴿أَ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلی‏ تَقْوی‏ من الله﴾ است. اگر کسی خواست معتقد باشد و عمل صالح داشته باشد باید سبکبار باشد؛ بار دیگران را به دوش خود نگذارد، بار زائد را به دوش خود نگذارد، ، کاری که مقدور او نیست بر زمین بگذارد؛ فرمود: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا». ▫️ اصل سوم نمونه عملی است که رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) در ساختن دو قبر شرکت کرد؛ یکی مربوط به فرزندش یکی در جای دیگر. دستور داد که این قدر بکَنید، این طور بکَنید، لحد را این طور بگذارید، مرده را آن چنان بخوابانید. فرمودند اسلام خانه ای که برای مردم می سازد هر چند قبر و خانه مرده باشد آن را محکم می سازد! دین برای مرده قبر محکم می سازد، قبری که ریزش کند دینی نیست اسلامی نیست؛ فرمود: «و لَكِنَّ اللَّهَ یحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا أَحْكَمَه». این پیام دین است! فرمود مهندس هستی، ؛ معمار هستی، ؛ پیمان کار هستی، ؛ برای مرده گورکَنی می کنی ! ▫️ اگر نظام، نظام اسلامی است یعنی این؛ اگر مسئول آن نباشد اگر مردم این نباشند، این عمل به بیان پیغمبر و اسلام نیست؛ این است نه اسلامی! فرمود: «و َلكِنَّ اللَّهَ یحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا أَحْكَمَه». مجدداً این سانحه تلخ را تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم هم باشند هم باشند تا هیچ کسی حادثه تلخ نبیند و امیدواریم ذات اقدس الهی همه داغدیدگان و مصیبت دیدگان را به احسن وجه و با لطف و کَرم خویش مورد عنایت قرار دهد! «غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته» 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی رخداد تلخ و غمبار آبادان ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی ضمن تسلیت رخداد تلخ و سانحه سنگین و غمبار آبادان بیان داشتند: جامعه اعم از مسئول و مردم عادی موظف اند یعنی که اساس فکر، عقل، درایت، اندیشه و انگیزه را بر و بنیان گذاری کنیم. ▫️ این گونه از رخدادهای تلخ در اثر نبود عقیده صائب و ایمان سالم است. کسی که لرزان می اندیشد و مضطرب فکر می کند، مضطرب می سازد! آن که و دارد، فکرش را، فکرتش را، فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنیان گذاری کرده است، خواه از مسئولین خواه از مردم! و کسی که باور صحیح، اعتقاد صائب و ایمان سالم داشت، او در زمین مستحکم خانه می سازد. آپارات: https://aparat.com/v/FjlTz 🆔 @a_javadiamoli_esra
به مناسبت اربعین کریمه بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مجلس بزرگداشتی منعقد می گردد ▫️ زمان: پنج شنبه 12 خردادماه ساعت 17 الی 19 ▫️ مکان: قم، 75 متری عمار یاسر، نبش خیابان شهید قدوسی، مسجد بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ضمنا مجلس زنانه همزمان در این مکان برگزار می گردد. لینک پخش زنده : https://el.esra.ir/ch/darseaakhlaghostadm.javadi 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد. 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، شنبه هفتم خرداد ماه، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم واقع در چهارراه شهدا برگزار شد. در بخش هایی از این پیام آمده است: 🔹 سرّ اینکه مرحوم در این یک قرن و در این یک قرن کار چند قرن را انجام داد، چون هر بیانش «یک شبه ره صد ساله می رفت» و هر قلمش «یک بیت از این قصیده به از صد رساله بود»؛ کاری که در طی بیش از ده قرن نشده بود به وسیله این مرد بزرگ الهی انجام شد، سرّش این است. برخی ها جامع اند و جمع بین معقول و منقول کرده اند اما جمع بین معقول و منقول و مشهود نکرده اند؛ آن که جامع بین معقول و منقول و مشهود باشد نیز گاهی ضعیف جمع کرد یعنی جمع کرده است اما به نحو جمع مکسّر نه جمع سالم! آن که بین عقل و نقل و شهود، جمع تام و جمع دقیق کرد، از او به عنوان اینکه جمع سالم دارد یاد می کنند. 🔹 بین معقول و منقول و مشهود جمع سالم کرد، بین علم و عمل جمع سالم کرد، بین اندیشه و انگیزه جمع سالم کرد. آنچه را می فهمید درست می فهمید آنچه را عمل می کرد درست عمل می کرد؛ نه علمش از عمل معزول بود و نه عملش از علم. جامع بین علم و عمل بود به جمع سالم، جامع بین عقل و نقل و شهود بود به جمع سالم، جامع بین سیاست و درایت و مدیریت و فقاهت بود به جمع سالم، لذا _ به لطف الهی _ نقصی در برنامه های علمی و در برنامه های عملی این دیده نشد. رازش این است که او شاگرد ابراهیم خلیل بود. ابراهیم خلیل (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و علیه السلام) را قرآن کریم صاحب دل، صاحب دست و صاحب چشم معرفی کرد؛ فرمود این خلیل من، پدر شماست، شما فرزندان این خلیل هستید، می توانید دست داشته باشید می توانید چشم داشته باشید می توانید دل داشته باشید. آن دل را اگر کسی داشت می شود ، آن دست را اگر کسی داشت می شود صاحب دست، آن چشم را اگر کسی داشت می شود صاحب چشم. اگر خدا خلیل حق را پدر ما نامید، امام راحل فرزند راستین خلیل حق شد. 🔹 آن که نمی لرزد و در درایت، شبهه ای در او راه پیدا نمی کند مثل امام راحل، می شود لبیب، ، دل دارد و آن که قلم به دست می گیرد، بعد از حوادث تلخ، اعلامیه می دهد و فرمانی می دهد، او دست دارد و آن که این صحنه را نگاه می کند و دقیقاً بررسی می کند او چشم دارد. اینکه فرمود انبیای ابراهیمی دست دارند یعنی در مبارزه با بُت اهل تبر هستند در مبارزه با بُت اهل قلم اند؛ امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) از نمونه های شاگردان و بود که فرمود: ﴿أُولِی الْأَیدی وَ الْأَبْصارِ﴾. آپارات: https://www.aparat.com/v/5Pgio 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز بیست و هفتم ماه 1443 🔹 فيضِ حسنات 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فیض حسنات 🔹 فرمود: ﴿یدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾؛ این ﴿یدْرَءُونَ﴾ یعنی دفع كردن، در قبال رفع نیست. انسان تا در درون خود مشكل خودش را حل نكند حل نمی ‌شود؛ در حلّ مشكل خود، سیئه را با حسنه دفع می ‌كند؛ چطور دفع می ‌كند؟ اگر قصد گناه كرد كه سیئه است، چون ﴿وَإِمَّا ینْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّیطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ﴾، با با پناه بردن به ذات اقدس الهی با رفتن در پناهگاهِ «كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی» یعنی با دفع, جلوی سیئه را می ‌گیرد خودش را حفظ می‌ كند و آلوده نمی‌ شود و اگر ـ خدای ناكرده ـ آلوده شد، با رفع یعنی با و انابه آن سیئه را برطرف می ‌كند كه این می ‌شود ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ دفعاً أو رفعاً. این مربوط به ؛ در محیط هم همین طور است، در محیط هم همین طور است؛ وقتی مشكل خودش را دفعاً یا رفعاً از راه حسنه حل كرد مشكل جامعه هم دفعاً یا رفعاً از راه حسنه حل می ‌شود: ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ اما وقتی به مقام قضا رسید یك قاضی باید حكم بكند، وقتی مسئله دشمن بیرونی مطرح است آنجا ﴿جَزاءُ سَیئَةٍ سَیئَةٌ مِثْلُهَا﴾. 🔹 فرمود: ﴿وَیدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾؛ این گروه تنها معتقدِ محض نیستند، گذشته از , صابرند و گذشته از , جلوی سیئه را می ‌گیرند دفعاً أو رفعاً و نه تنها كارِ بد نمی ‌كنند بلكه آنچه ما به آنها دادیم آن را هم در راه خدا می ‌كنند: ﴿وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینفِقُونَ﴾. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 21 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 334 # تفریحات_سالم_و_ورزش 🔸 برخی مصادیق تفریح ورزش‌های ناپسند(تفریحات ناپسند) از امیرمؤمنان (علیه السلام) نقل شده است: مهره‌ بازی‌، تیله ‌بازی‌، جویدن سقز، پوشیدن لباسی که آدمی را انگشت ‌نما می ‌کند و گشودن دکمه‌ های لباس خصلت ‌هایی از اخلاق قوم لوط است.[1] امام باقر (علیه السلام) می ‌فرماید: انواع بازی‌ های قمار جزو میسر شمرده می ‌شود [كه در قرآن، كاری شیطانی شمرده شده است[2]].[3] امام رضا (علیه السلام) می ‌فرماید: خدا بندگانش را از همه قمارها (: بازی‌ های دارای برد و باخت) نهی و به اجتناب از آن‌ها امر فرمود و آن‌ها را رجس و پلیدی نامید و فرمود: پلیدی ‌هایی هستند كه گرایش به آن‌ها برخاسته از وسوسه ‌های شیطان است، پس از آن‌ها بپرهیزید... .[4] [1] . ... وَ أَمَّا الَّتِى مِنْ أَخْلاقِ قَوْمِ لُوطٍ فَالْجُلاهِقُ وَ هُوَ الْبُنْدُقُ وَ الْخَذْفُ وَ مَضْغُ الْعِلْكِ وَ إِرْخَاءُ الإِزَارِ خُیلاءَ وَ حَلُّ الأَزْرَارِ مِنَ الْقَبَاءِ وَ الْقَمِیص (الخصال، ج1، ص331). [2] . ﴿اِنَّمَا الخَمرُ و المَیسِرُ و الاَنصابُ و الاَزلـٰمُ رِجسٌ مِن عَمَلِ الشَّیطـٰنِ﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 90). [3] . یدْخُل فِى المَیسِرِ اللَّعِب بِالشّطْرَنْجِ وَ النّردِ وَ غَیر ذلِك مِنْ أنْوَاعِ القِمَار... (مجمع البیان، ج3، ص370). [4] . (فقه الرضا، ص284). 📚 مفاتیح الحیات ص 228 🆔 @a_javadiamoli_esra