eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 باطن دنیا 🔹 ما عالَمی داریم به نام ، عالَمی هم داریم به نام ، آن باطن همین است. اگر دقیق باشیم می‌توانیم وضع باطن را ببینیم هم اکنون ببینیم، جایمان را ببینیم و وضعمان را ببینیم و راحت بشویم. دیگر نگوییم نسیه است، آن نقد است و هم دارد و هم دارد و هم به همراه است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 باطن دنیا 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء، 
آیت الله العظمی جوادی آملی: ما عالَمی داریم به نام ، عالَمی هم داریم به نام ، آن باطن همین است. اگر دقیق باشیم می‌توانیم وضع باطن را ببینیم هم اکنون ببینیم، جایمان را ببینیم و وضعمان را ببینیم و راحت بشویم. دیگر نگوییم نسیه است، آن نقد است و هم دارد و هم دارد و هم به همراه است. 🔹 می ‌شود آخرت، این طور نیست که دنیا یک عالَمی باشد جدا، آخرت یک عالَمی باشد جدا، این کلاً نابود ‌شود و آن تازه پدید می ‌آید! اگر تازه پدید بیاید که نتیجه این عالَم نیست. بنابراین آنها که هر دو را می ‌بینند هم اکنون جایشان را می ‌بینند. اینکه وجود مبارک سید الشهداء در جای یک عده را نشان داد از همین قبیل است. اینکه وجود مبارک امام سجاد و امام باقر(علیهما السلام) هر دو در سرزمین باطن یک عده را نشان دادند از همین قبیل است، چون هم امام باقر هم امام سجاد (علیهما السلام) کسانی را که با امام زمانشان هماهنگ نبودند نشان داند که اینها این طور هستند. 🔹 این دنیا و آخرت که باطن این دنیا به نام آخرت است، وقتی به صورت یک انسان در بیاید، می ‌شود ؛ وقتی به صورت یک کتاب در بیاید می‌شود . این قرآن یک ظاهر و باطنی دارد، ظاهر قرآن را خیلی‌ ها ممکن است بروند در حوزه ‌ها درس بخوانند؛ اما
باطن قرآن
را همان می ‌فهمد. مطالعه بیشتر: 🌐 esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1395/05/28 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 506 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات لازم است مؤمنان به یکدیگر نیكی کنند و این نیکی، سه محور عمده دارد: «حمایت‌های مادی»، «حمایت‌های معنوی» و «ارتباط حسنه» كه به خوبی قابل ارایه ‌اند. أ. حمایت‌های مادی اهمیت اطعام مؤمن كیفر ترك اطعام مؤمن: امام‌سجاد (ع) فرمود: هركس با شكم سیر بخوابد در حالی كه در نزدیكی او مؤمنی گرسنه باشد خدا می‌ فرماید: ای فرشتگانم! شما را بر این بنده گواه می‌ گیرم كه به وی فرمان دادم ولی نافرمانی كرد و از دیگری فرمان برد، او را به عملش وانهادم. به عزّت و جلالم سوگند هرگز او را نمی ‌بخشم.[1] [1] . مَنْ بَاتَ شَبْعَانَ‏ وَ بِحَضْرَتِهِ مُؤْمِنٌ جَائِعٌ طَاوٍ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: مَلائِكَتِى أُشْهِدُكُمْ عَلَی هَذَا الْعَبْدِ أَنَّنِى أَمَرْتُهُ فَعَصَانِى وَ أَطَاعَ غَیرِی وَكَلْتُهُ إِلَی عَمَلِهِ وَ عِزَّتِى وَ جَلالِى لا غَفَرْتُ لَهُ أَبَداً (ثواب الاعمال، ص250). 📚 مفاتیح الحیات ص 310 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 حیات عالمانه

🔸 این از بهترین راه ‌های قرآن كریم است که فرمود انسان اگر بخواهد رأی مثبت بدهد، الاّ و لابد باشد یا حداقل و اگر بخواهد رأی منفی بدهد، الاّ ولابد باید یقین داشته باشد یا طمأنینه... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حیات عالمانه

🔸 كسی كه مقلّدانه حركت می ‌كند، و او و اثبات و نفی او، تابع اثبات و نفی نیاكان اوست. این دو اصل را قرآن كریم از این گروه نقل می ‌كند که هر جا می ‌خواستند بگویند این مطلب حق است می ‌گفتند: ﴿إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی‏ أُمَّةٍ﴾ و هر جا می‌ خواستند بگویند این مطلب ناحق است می ‌گفتند: ﴿ما سَمِعْنا بِهذا فی‏ آبائِنَا الْأَوَّلینَ﴾. 🔸 اما دین گفته: ﴿أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا یعْلَمُونَ شَیئاً﴾؛ شما و را به دست افراد غیر عاقل دادید، آنها خودشان راه نیفتادند، عقل و فكر ندارند، چرا به دست آنها می ‌دهید؟! 🔸 این از بهترین راه ‌های قرآن كریم است که فرمود انسان اگر بخواهد رأی مثبت بدهد، الاّ و لابد باشد یا حداقل و اگر بخواهد رأی منفی بدهد، الاّ ولابد باید یقین داشته باشد یا طمأنینه؛ هم ﴿لا تَقْفُ ما لَیسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ﴾ است و هم ﴿بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ یحیطُوا بِعِلْمِهِ﴾ است. فرمود بالأخره می ‌خواهی رأی بدهی, چیزی را كنی چیزی را كنی, چیزی را كنی چیزی را كنی، این‌چنین نباشد كه در تصدیق و تكذیبت رها باشی که اسلامی حرف بزنی و جاهلی فكر كنی! 🔸 اگر كسی برهان نداشت ولی سر تكان داد، امضا كرد و قیام و قعود داشت، این فرد حرف زد و فكر كرد، او در قیامت با جاهلیت محشور می ‌شود، برای اینكه برای تصدیق و تكذیب معیاری نداشت. تا صد درصد برای شما ثابت نشد یا طمأنینه حاصل نشد تكذیب نكنید و نیز تا صد درصد برای تان ثابت نشد یا طمأنینه حاصل نشد تصدیق نكنید، آن گاه انسان در شنا می ‌كند. این می ‌شود دین؛ از این شیرین ‌تر؟! از این زیباتر؟! این كتاب را انسان بالای سر می ‌گذارد! 🔸 بالأخره انسان یا تكذیب می ‌كند یا تصدیق و یا قبول می ‌كند یا نكول, فرمود هر دو . انسان یا تابع است یا متبوع؛ اگر متبوع بود, مرجع بود, استاد بود, رهبر بود, مسئول بود، باید عالمانه باشد و همچنین اگر تابع بود باید عالمانه باشد. آپارات: 🌐 https://aparat.com/v/4Kb6Q 📚 درس تفسیر سوره مباركه صافات جلسه 1 تاریخ: 1393/02/14 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز سی ام ماه 1444 🔹
 نصرت نيازمندان


🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 نصرت نیازمندان 🔹 فرمود چرا اینها این را طی نمی ‌كنند: ﴿فَلاَ اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ﴾، بعد «عَقبه» را تفسیر كرده است، فرمود می ‌دانید عَقبه چیست؟ عَقبه، بنده آزاد كردن و در زمان گرانی و كمیابی به داد فقرا رسیدن است؛ اینها كه بی‌ مسكن هستند، گرفتار تراب و خاك ‌اند، زمین‌ گیر هستند، به درد اینها برسید، مسكن اینها را تأمین كنید. 🔹 وجود مبارك امام رضا (سلام الله علیه) یك ظرف خالی طلب می ‌كرد و از بهترین غذاهای سفره، در این ظرف می ‌ریخت، می‌ فرمود این را به مستمند بدهید، بعد می ‌فرمود: ﴿فَلاَ اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ﴾. آن كسی كه بخورد بعد ته ‌مانده سفره را به دیگری بدهد، اینکه نیست، آن‌ كه لباس نو را بپوشد و وقتی مندرس شد به دیگری بدهد، اینكه اقتحام عقبه نیست، آن ‌كه كار حضرت علی (علیه السلام) را می ‌كند، دو لباس تهیه می‌كند یكی را برای خودش و دیگری را به قنبر می ‌دهد، آن اقتحام عقبه است. 🔹 فرمود به درد فقرا برسید! این تولید شغل، رفع بیكاری، مشكل گرانی را حل كردن، اینها جزء دین است. اصرار قرآن كریم بر این است كه اولاً توحید، ثانیاً رسیدن به خلق! از امام عسكری (سلام الله علیه) رسیده است كه «خَصْلَتَانِ‏ لَیسَ‏ فَوْقَهُمَا شَی‏ءٌ»؛ 1️⃣ ایمان به خدا و 2️⃣ رسیدن به كار خَلق از بهترین كارهاست. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 3 تاریخ: 1393/12/25 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 507 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات لازم است مؤمنان به یکدیگر نیكی کنند و این نیکی، سه محور عمده دارد: «حمایت‌های مادی»، «حمایت‌های معنوی» و «ارتباط حسنه» كه به خوبی قابل ارایه ‌اند. أ. حمایت‌های مادی سیراب كردن مؤمن رسول اكرم (ص) فرمود: هركس مؤمنی را كه به آب دسترسی دارد، آبی بنوشاند خدا در برابر هر جرعه آب، هفتاد هزار نیكی به او عطا فرماید و اگر به موٴمنی كه به آب دسترسی ندارد آبی بنوشاند گویا ده برده از نسل اسماعیل (ع) آزاد كرده است.[1] امام سجّاد (ع) فرمود: هركس به مؤمن تشنه‌ ای آبی بنوشاند خدا به وی در بهشت از نوشیدنی رحیق مختوم می‌ نوشاند.[2] [1] . مَنْ سَقَی مُؤْمِناً شَرْبَةً مِنْ مَاءٍ مِنْ حَیثُ یقْدِرُ عَلَی الْمَاءِ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِكُلِّ شَرْبَةٍ سَبْعِینَ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ إِنْ سَقَاهُ مِنْ حَیثُ لا یقْدِرُ عَلَی الْمَاءِ فَكَأَنَّمَا أَعْتَقَ عَشْرَ رِقَابٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ ع (الكافى، ج2، ص201). [2] . ... و مَنْ سَقَی مُؤْمِناً مِنْ ظَمَإٍ سَقَاهُ اللَّهُ مِنَ الرَّحِیقِ الْمَخْتُومِ (الكافى، ج2، ص201). 📚 مفاتیح الحیات ص 311 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا