eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
  دام فریب
🔸 شیطان وقتی بخواهد یک عالم و یک روحانی را بفریبد، او را با مناسب با رشته اش می فریبد؛ آن عالم می گوید من این قدر شاگرد دارم من این قدر مأموم دارم من این قدر کتاب نوشته ام من این قدر درس گفته ام من این قدر مقلّد دارم، مقلدین من بیش از مقلدین او هستند، کتاب هایی که من نوشتم بیش از کتاب هایی است که رقیب من نوشت، شاگردهایی که من تربیت کردم بیش از شاگردهایی است که او تربیت کرده است. هر چه که انسان را به غیر خدا مشغول کند، تکاثر است و دنیاست! یک رزمنده می گوید من بیش از دیگران به جبهه رفتم؛ وقتی شیطان بخواهد بفریبد، هر کسی را در رشته خود او می فریبد. این قدر کار دقیق و این قدر کار دشوار است که گفتند پل صراط از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر است. 🔸 اگر شیطان خواست یک روحانی را یک عابد را یک زاهد را یک مولف را یک محقق را یک عالم را یک مرجع را بفریبد که او را با تکاثر زمین نمی فریبد، او نمی گوید من این قدر زمین دارم یا این قدر خانه دارم؛ هر کسی را شیطان با رشته خاص او می فریبد. گاهی به تعبیر مرحوم استاد علامه طباطبایی (رضوان الله علیه) انسان عمری در است و نمی داند! این است که هر روز باید حساب کند. این صراط مستقیمی که می گوییم: ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ﴾، از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر است؛ هم تشخیصش سخت است هم پیمودنش دشوار، البته وقتی انسان تشخیص داد و پیمود، از هر فرشته ای فرشته خوی تر می شود. 📚 سخنرانی ماه مبارک رمضان ـ جلسه 10 تاریخ: 1363 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 

🔸 شناخت حق - سبحانه و تعالی - به اینکه او مبدأ و مُبدِء است، آفریدگاری است که آغازکننده هستی است و نقطه آغاز و عزیمت هستی حق - سبحانه و تعالی - است بسیار می تواند جنبه های کمالی و جلال و جمال حق را در دل و جان ما بیشتر زنده نگهدارد. آغاز و نقطه عزیمت همواره نقطه مهمی است که موجودات خود را بدان نقطه وابسته میدانند و خدای عالم هم مُبدِء است هم مبدأ است که در این فقره آمده است: «یا مُبْدِئَ الْبَرایا»، ای پروردگاری که نقطه آغاز و عزیمت همه موجود ات و خلائق هستی. خدای عالم، بریئه و مخلوقاتش را در سایه عنایت خودش از خلقت و هدایت و معاد و بازگشت برخوردار داشته است... . 🔹 موضوع: اسماء الله تبلور توحید (شرح دعای حضرت ادریس علیه السلام) 🔹 جلسه 25 آپارات: https://aparat.com/v/PXZJ2 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 ویژه برنامه احکام الصیام
🔹 احکام ماه مبارک رمضان براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته جلسه: 25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 646 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 1. همسایگان محدوده همسایگی رسول خدا (ص) فرمود: چهل خانه از هر طرف (پیش و پشت و راست و چپ [بالا و پایین]) همسایه است.[1] امیرموٴمنان (ع) فرمود: حریم مسجد تا چهل ذراع و همسایه تا چهل خانه از چهار طرف است.[2] نكته: تحدید به چهار طرف به لحاظ سابقه نداشتن بناهای چند طبقه برجی است و گرنه واحدهای آپارتمان مرتفع نیز مشمول قانون همسایگی ‌اند. [1]. كُلُّ أَرْبَعِینَ دَاراً جِیرَانٌ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یمِینِهِ وَ عَنْ شِمَالِه (الكافى، ج2، ص669). [2]. حَرِیمُ الْمَسْجِدِ أَرْبَعُونَ ذِرَاعاً وَ الْجِوَارُ أَرْبَعُونَ دَاراً مِنْ أَرْبَعَةِ جَوَانِبِهَا (كتاب الخصال، ص544). 📚 مفاتیح الحیات ص 347 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
اگر می خواهید انسانی زندگی کنید باید جهانی فکر کنید / در نقد اندیشه ها آبروی افراد باید حفظ شود 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار مدیر مسئول مجله نقد اندیشه بیان داشتند: در جریان اندیشه، آنکه اندیشه آفرین و اندیشمند آفرین است راه را در قرآن کریم مشخص کرده است. قرآن کریم این جمعیت هشت میلیاردی جهان و جامعه بشری را می بیند! هر چند بخش های اسلامی و منطقه ای را از نظر دور نداشته، اما لبه اصلی بیانات قرآن کریم، بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿كَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾، ما باید با این طرز نگاه بنویسیم... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
اگر می خواهید انسانی زندگی کنید باید جهانی فکر کنید / در نقد اندیشه ها آبروی افراد باید حفظ شود 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار مدیر مسئول مجله نقد اندیشه بیان داشتند: در جریان اندیشه، آنکه اندیشه آفرین و اندیشمند آفرین است راه را در قرآن کریم مشخص کرده است. قرآن کریم این جمعیت هشت میلیاردی جهان و جامعه بشری را می بیند! هر چند بخش های اسلامی و منطقه ای را از نظر دور نداشته، اما لبه اصلی بیانات قرآن کریم، بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿كَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾، ما باید با این طرز نگاه بنویسیم. 🔸 بر خلاف آنچه ما خیال می کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک نفس می کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می گذارند، به فکر دیگران احترام می گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند! 🔸 ممکن نیست بدون جهان بینی بتوان کشوری را اداره کرد، اینها با هم ارتباط دارد، باید مودّب بود، باید با دیگران و ارتباط داشت، البته هر چند ما با ارتباط با بیگانه مخالف نیستیم ولی بارها گفته ایم که با هر کسی دست دادید، انگشتان خودتان را بشمرید، این یک نوع مواظبت است؛ برای همین اگر می خواهیم راحت زندگی کنیم، راهش این است که نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم! و در این صورت کسی هم با ما کاری ندارد. 🔸 آنچه در فضاهای علمی و دانشگاه ها باید بحث شود این است که ما با مرگ می پوسیم یا از پوست به در می آییم؟! قرآن کریم آمده تا به ما بگوید که ای انسان! شما مثل درخت نیستید که اول سبز شود و میوه دهد و پس از آن هیزم شود و تمام! بلکه مانند پرنده ای هستید که بعد از مرگ از قفس آزاد می شوید، بدانید مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است. اینکه خداوند در سوره جاثیه و در جواب کفار که گفتند زندگی ما جز همین نشأه دنیا و مرگ و حیات طبیعت نیست و جز دهر و طبیعت کسی ما را نمی ‌میراند، فرمود: این سخن نه از روی علم و دلیل بلکه از روی جهل و وهم و خیال می ‌گویند، همین است! ؟! آیا این متصور هست که این نظام دقیق و نظم حاکم بر آن خلق شده و هر کس هر کاری کرد حساب و کتابی نیست؟! فضای علمی دانشگاه های ما باید در این موضوعات ورود کرده و بحث و اندیشه کند. 🔸 اگر می گویند کنید یعنی کنید، نصیحت، گفتن و نوشتن و اعتراض نیست، آن سوزن خیاطی را می گویند منصحه و آن خیاط را می گویند ناصح. کسی که لباس ندارد بی حیثیت است و سوزن خیاطی و خیاط با دوخت لباس، آبروی او را حفظ می کند، نقد و نصحیت نیز باید همین گونه باشد، اینکه با نقد در روزنامه ها و اینها آبروی افراد را ببریم این نقد نیست، بلکه اگر نقد و اشکالی هست باید مطرح شود و آبروی افراد حفظ شود. مطالعه کامل: https://esra.ir/fa/web/news/w/1358515 📚 دیدار مدیر مسئول مجله نقد اندیشه با حضرت استاد تاریخ: 1402/015/26 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان حکمت وحیانی 🔸 یکی از چیزهایی که قرآن کریم نهی کرده است مسئله نزاع است فرمود: با یکدیگر اختلاف نکنید. البته می‌دانید که کار بدون اتّحاد پیش نمی‌ رود. اگر کسی در حق متحد بود به مقصد می‌رسد و نظام را حفظ می ‌کند. اگر کسی در باطل تلاش و کوشش کرد حتماً دسترسی پیدا می‌کند به تخریب و سرّ تخریب او این است که این جامعه متحد در تخریب است، چون هر دعوایی و نزاعی تا به اتّحاد نرسد اثر ندارد و هر نزاعی یقیناً به اتّحاد می‌ رسد، چرا؟ چون... . 🔹 جلسه 25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْيِي فِيهِ مَشْكُوراً وَ ذَنْبِي فِيهِ مَغْفُوراً وَ عَمَلِي فِيهِ مَقْبُولاً وَ عَيْبِي فِيهِ مَسْتُوراً يَا أَسْمَعَ السَّامِعِينَ‌‏. ‏. خدایا کوششم را در این ماه مورد سپاس و گناهم را آمرزیده و عملم را پذیرفته وعیبم را پوشیده قرار ده اى شنواترین شنوایان. 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
معیار رشد
🔸 اگر كسی بگوید من پنجاه سالم هست، این وقتی می‌ خواهد پنجاه سالگی خودش را شرح بدهد، شرح به حال متعلق به موصوف است؛ وقتی از او سؤال كردند پنجاه ساله یعنی چه، می گوید یعنی پنجاه بار زمین به دور آفتاب گشت؛ خب تو كه بزرگ نشدی، زمین حركت كرد! تو اگر برداشتی، فهمیدی، پیدا كردی، پنجاه ساله ‌ای، وگرنه تو همان كودك پنجاه ساله ‌ای! زمین به دور آفتاب، این مقدار گشت؛ نه تو كه در روی زمین زندگی می ‌كنی. 🔸 ما تحولمان، بزرگی مان و رشدمان را باید به حساب بیاوریم نه وصف به حال متعلق به موصوف توجیه كنیم بگوییم چون زمین این مقدار به دور آفتاب گشت پس من سنم بالاست! سن آدم مطابق و و اوست؛ اگر تحولی در علم و عمل پیدا كرد، بالا آمد، وگرنه همان كودك چندین سال قبل است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1386/12/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra