eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب توسط آیت الله العظمی جوادی آملی در عید غدیر خم 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با عید غدیر خم مراسم عمامه ‏گذاری جمعی از طلاب حوزه های ‏علمیه عصر امروز به دست حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در احمد آباد دماوند ‏برگزار شد‎.‌‏ 📚 آیین عمامه گذاری در عید غدیر خم تاریخ: 1402/04/16 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
باب الله
🔸 ﴿وَ لَنْ أَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً ٭ إِلاَّ بَلاغاً مِنَ اللَّهِ وَ رِسالاتِهِ﴾ _ «ملتَحَد» یعنی سنگر یعنی پناهگاه _ پناهگاه، همان . فرمود: «لا إِلَهَ إِلا الله حِصْنِی‏» _ «حصن» یعنی دژ، یعنی قلعه، یعنی _ همان‌ طوری که «أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِی بَابُهَا»، ذات اقدس الهی هم دارد که «انا مدینة الحِصن و اهل البیت بابها»! این بیان نورانی امام رضا (علیه السلام) که فرمود: «وَ أَنَا مِن شُرُوطِهَا» یعنی همین. 🔸 اگر کسی را قبول داشته باشد ولی _ معاذ الله _ وحی و را قبول نداشته باشد، این اصلاً از کدام در می ‌خواهد وارد شود؟! اگر کسی پیغمبر را قبول داشته باشد ولی ـ معاذالله ـ حضرت امیر را قبول نداشته باشد، این از کدام در می ‌خواهد وارد شود؟! اگر کسی به ایمان بیاورد ولی ـ معاذالله ـ را قبول نداشته باشد، از کدام در می ‌خواهد وارد شود؟! اینکه حضرت فرمود: «أَنَا مِن شُرُوطِهَا»؛ نه یعنی منِ امام رضا به تنهایی، بلکه یعنی ما چهارده نفر این‌ طور هستیم، ما درِ ورودی هستیم؛ این در، درِ ورودی است. 📚 سوره مبارکه جن جلسه 6 تاریخ: 1397/12/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 برکت غدیر

🔸 عید غدیر برترین اعیاد امّت اسلامی است و اعتقاد به ولایت تکوینی و تشریعی امامان معصوم (علیهم السلام) و باور داشتن وساطت و شفاعت و وسیله بودن آنان از مهم ترین برکاتی است که نصیب امّت اسلامی شده است. 📚 شمیم ولایت ص 114 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
حریم یار

🔸 موضوع مساله عمیقی است که خواهران و فرزندان ما باید بدانند هیچ کس مصالح ما را مثل آفریدگار ما نمی داند، «فَإِنَّ اَلشَّعْرَ أَحَدُ اَلْجَمَالَيْنِ»؛ مو یکی از دو زیبایی است، چهره جمال است، مو جمال است و آن آفریدگاری که مو و چهره زیبا و جمال به ما داد به ما فرمود که این شماست، آن را حفظ کنید! 🔸 عزیزان ما! هیچ کس بهتر از آفریدگار ما خیر ما را نمی خواهد. ما مثل درخت نیستیم که بعد مدتی خشک شده و بپوسیم، بلکه ما آن مرغ پرواز کننده ایم که با مرگ پرواز می کنیم و برای ابد زنده ایم «ما زنده بر آنیم که غیر از او نیاندیشیم»! کامل در آپارات: https://aparat.com/v/1MvHV کامل در کانال: https://eitaa.com/a_javadiamoli_esra/9423 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/04/15 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 5. مردگان پس از مردن تشییع جنازه: امام باقر (ع) فرمود: هركس جنازه‌ ای را با گرفتن چهار سمت آن، حمل كند خدا چهل گناه بزرگ از وی بیامرزد. [1] امام صادق (ع) فرمود: پیشاپیش جنازه مسلمان موٴمن حركت كن و جلوی جنازه كافر حركت نكن، زیرا جلوی جنازه مسلمان فرشتگان ‌اند كه وی را شتابان به سوی بهشت می‌ برند و پیشاپیش جنازه كافر فرشتگانی هستند كه شتابان وی را به سوی آتش می ‌برند. [2] [1]. مَنْ حَمَلَ جَنَازَةً مِنْ أَرْبَعِ جَوَانِبِهَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ أَرْبَعِینَ كَبِیرَةً (الكافى، ج3، ص174). [2]. امْشِ أَمَامَ جَنَازَةِ الْمُسْلِمِ الْعَارِفِ وَ لا تَمْشِ أَمَامَ جَنَازَةِ الْجَاحِدِ، فَإِنَّ أَمَامَ جَنَازَةِ الْمُسْلِمِ مَلائِكَةً یسْرِعُونَ بِهِ إِلَی الْجَنَّةِ وَ إِنَّ أَمَامَ جَنَازَةِ الْكَافِرِ مَلائِكَةً یسْرِعُونَ بِهِ إِلَی النَّار (الكافى، ج3، ص169). 📚 مفاتیح الحیات ص 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
کلُّهُم نورٌ واحد

🔸 عبدالرحمن بن مسلم از امام کاظم (علیه السلام) پرسید و گفت: زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) افضل است یا زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت فلان امام، فلان امام...؟ 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 کُلُّهُم نورٌ واحد

🔸 عبدالرحمن بن مسلم از امام کاظم (علیه السلام) پرسید و گفت: زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) افضل است یا زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت فلان امام، فلان امام...؟ و یک یک امامان را نام برد. امام کاظم (علیه السلام) در جواب فرمود: ای عبدالرحمان! هر کس که اولین ما را زیارت کند، آخرین نفر ما را زیارت کرده است، چنان که اگر آخرین ما را زیارت کند، اولین نفر ما را زیارت کرده است. هرکس ولایت اولین نفر ما را بپذیرد، ولایت آخرین نفر ما را پذیرفته است، همان طور که اگر ولایت آخرین نفر ما را بپذیرد، ولایت اولین نفر ما را پذیرفته است. کسی که حاجت یکی از دوستان ما را برآورد، گویا حاجت همه ما را برآورده است...؛ عبدالرحمن بن مسلم قال: دخلتُ علی الکاظم علیه السلام فقلت له: أیّما أفضل الزیارة لأمیرالمؤمنین صلوات الله علیه أو لأبى عبدالله علیه السلام أو لفلان أو فلان؟ و سمیتُ الأئمّة واحداً واحداً فقال علیه السلام لى: «یا عبدالرحمن بن مسلم! من زار أوّلنا فقد زار آخرنا و من زار آخرنا فقد زار أوّلنا و من تولّی أوّلنا فقد تولّی آخرنا و من تولّی آخرنا فقد تولّی أولنا، و من قضی حاجةً لأحدٍ من أولیائنا فکأنّما قضاها لجمیعنا...». 📚 ادب فنای مقربان، ج1، ص34. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
  حجج الهی
🔸 امام کاظم (سلام الله علیه) فرمود: «إِنَّ لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حُجَّتَینِ»؛ خدا دو حجّت و دو برهان مردم نصب کرد: یکی و ائمه (علیهم السلام) از بیرون؛ دیگری هم از درون. 🔸 چراغی در درون انسان روشن کرد به نام و چراغی هم در بیرون روشن کرد به نام . انسان با هماهنگی این دو، باید راه را هم خوب تشخیص بدهد و هم خوب طی کند. اینکه وجود مبارک فرمود خدا دو حجّت دارد، یعنی یکی از بیرون به نام انبیا و اولیا که حرف خدا را می‌ رسانند و یکی هم از درون که عقل باشد که عقل، حرف انبیا و اولیا را می‌ فهمد. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/01/22 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 20 آخرین جلسه 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب توسط آیت الله العظمی جوادی آملی در عید غدیر خم 🔸 پایگاه اطلاع رسانی
مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب توسط آیت الله العظمی جوادی آملی در عید غدیر خم 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
همزمان با عید غدیر خم مراسم عمامه ‏گذاری جمعی از طلاب حوزه های ‏علمیه به دست حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در احمد آباد دماوند ‏برگزار شد‎.‌‏ در این مراسم معظم‌ له با تكیه بر بیان نورانی امیر بیان حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) در به ابدی بودن انسان اشاره كرده و بیان داشتند: بیان نورانی امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) این است كه فرمود این حرف را گوش بدهید، من این حرف را از خودم نمی‌ گویم، خوب گوش بدهید! «إِنَّهُ یمُوتُ مَنْ مَاتَ مِنَّا وَ لَیسَ بِمَیتٍ وَ یبْلَی مَنْ بَلِی مِنَّا وَ لَیسَ بِبَالٍ»؛ فرمود ما نیستیم اگر درباره خدا گفت، ما هم از طرف خدا می ‌گوییم ما چه بمیریم چه شهید بشویم
 برای همیشه زنده‌ ایم
. 🔸 معظم‌ له در بخشی ازسخنانشان به دین و ضرورت احترام به آنها اشاره كرده و بیان داشتند: شما عزیزان بدانید ذات اقدس الهی فرمود درست است مسئولیت انجیل به عهده مسیح است، مسئولیت تورات به عهده كلیم است؛ اما شاگردان كلیم، شاگردان مسیح اینها راه كلیم و مسیح را طی می ‌كنند، این است! علمای اسلام هم باید قرآن را تبیین كنند مفسّران قرآن هستند، مبینان قرآن ‌اند، مبلّغان الهی ‌اند. بیانات چهارده معصوم را اینها می ‌فهمند، عمل و منتشر می‌ كنند. 🔸 معمّم برای همیشه محترم است، معمّم برای همیشه است. این علمای ما، این فضلا و مبلّغان ما، فرزندان علی (علیه السلام) هستند، شاگردان علی هستند، مورد احترام جامعه بودند و هستند. شما مردم مسلمان و برادران و خواهران ایران اسلامی هستید، فرزندان علی هستید! كسی كه نام آنها را، یاد آنها را، احكام آنها را، دین آنها را داشته باشند فرزندان آنهاست. لینک مشروح خبر: https://b2n.ir/t79770 📚 آیین عمامه گذاری در عید غدیر خم تاریخ: 1402/04/16 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 آبروی مؤمن 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
از وجود مبارك امام كاظم (سلام الله علیه) این حدیث نقل شد که فرمود، خدای سبحان انسان را با خلق كرد. این مسئله شرعی هم اینجا طرح می شود كه آبروی ما برای ما نیست و ما امین آبرو هستیم؛ آبرو، مثل مال نیست كه بخواهیم به هر كسی دهیم، ما حافظ آبرو هستیم و اگر كسی آبروی خود را ریخت به جهنم هم می ‌رود، چون آبرو برای ما نیست. 🔹 سپس از امام سؤال كردند، چگونه انسان آبروی خود را می‌ ریزد؟ فرمود كسی وزیر می ‌شود، وكیل می ‌شود ولی نمی ‌تواند اداره كند، او بدین وسیله آبروی خود را ریخت؛ این می‌ شود در سایه رهبری كتاب و سنّت، اگر كاری را به ما پیشنهاد دادند و ما توان آن كار را نداریم، برای ما شرعاً حرام است که آن كار را قبول كنیم، فرمود این شخص با این كار آبروی خود را می ‌برد و بالأخره كشف می ‌شود... . مطالعه بیشتر: https://b2n.ir/a56566 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/06/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 5. مردگان پس از مردن تشییع جنازه: ... و نیز می ‌فرماید‌: هركس جنازه مؤمنی را تشییع كند تا به خاك سپرده شود، خدا هفتاد فرشته از مشایعت كنندگان را بر او می ‌گمارد تا او را مشایعت كنند و هنگامی كه او از قبرش برمی ‌خیزد تا به جایگاه قیامتش برسد، همین فرشتگان برای وی استغفار می ‌كنند. [1] [1]. مَنْ شَیعَ جَنَازَةَ مُؤْمِنٍ حَتَّی یدْفَنَ فِى قَبْرِهِ وَكَّلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ سَبْعِینَ مَلَكاً مِنَ الْمُشَیعِینَ یشَیعُونَهُ وَ یسْتَغْفِرُونَ لَهُ إِذَا خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ إِلَی الْمَوْقِف (الكافى، ج3، ص173). 📚 مفاتیح الحیات ص 411 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم عمامه گذاری عید غدیر خم 🔸 این علمای ما، این فضلا و مبلّغان ما، فرزندان علی (علیه السلام) هستند، شاگردان علی هستند، مورد احترام جامعه بودند و هستند. شما مردم مسلمان و برادران و خواهران ایران اسلامی هستید، فرزندان علی هستید! كسی كه نام آنها را، یاد آنها را، احكام آنها را، دین آنها را داشته باشند فرزندان آنهاست... . آپارات: https://aparat.com/v/qtVh1 📚 آیین عمامه گذاری در عید غدیر خم تاریخ: 1402/04/16 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   اقسام خلافت
🔸 فرمود خداوند مؤمنانی كه به موفق ‌اند را به تشكیل مدینه فاضله و حكومت عادله موفق می ‌كند؛ سوگند یاد كرده است: ﴿لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ﴾. جریان خلافت در قرآن، انحایی دارد: 1️⃣ یك قسم است كه درباره جریان انسان كامل مثل حضرت آدم (سلام الله علیه) فرمود: ﴿إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً﴾؛ 2️⃣ یك قسم نسبت به بعض دیگر یا خلافت بعضی از اولیا نسبت به بعض دیگر است نظیر جریان داوود و سلیمان و امثال ذلك كه فرمود: ﴿وَوَرِثَ سُلَیمَانُ دَاوُدَ﴾ و مانند آن؛ 3️⃣ یك قسم خلافت و جانشینی است كه قرآن کریم درباره قوم عاد و قوم ثمود و قوم نوح فرمود اینها خلیفه آنها بودند و آنها خلیفه اقدمین بودند یعنی بین قوم نوح و عاد و ثمود، خلافتی برقرار بود؛ 4️⃣ قسم چهارمِ خلافت از همین قبیل است كه جانشین مؤمنان دیگرند با این خصیصه؛ یا خلافت به معنای عام باشد كه مؤمنین بعد از اقوام دیگر می ‌آیند با این خصیصه. 🔸 مومنان كه آمدند حكومت عادله تشكیل می ‌دهند؛ در حكومت عادله نه ترسی هست و نه اندوهی نه از داخل نه از خارج. اینها موحّدانه دینشان را می ‌كنند دارند می‌كنند و به دیگران می ‌كنند و هیچ ترسی ندارند نه از داخل نه از خارج. 📚 سوره مبارکه نور جلسه 33 تاریخ: 1390/09/29 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra