eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 شجره محبّت

▫️ ... ممكن است با سخنرانی ... دین را تا سطح گوش مردم برسانند؛ اما آن توان را داشته باشند دین را جا بدهند این كار هر كسی نیست آن هم كه ما مأموریم آن است كه ﴿قُلْ لَهُمْ فی أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغَاً﴾، «لا فی آذانهم و أعینهم»... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
شجره محبّت

▫️ خدا دین خود را به دست هر كس نمی ‌دهد؛ چه در تبلیغ دین، ترویج دین، نشر دین و كتاب نوشتن درباره دین؛ ممكن است عده ‌ای درس بگویند و كتاب بنویسند ولی توفیق آن را نداشته باشند كه دین خدا را زنده كنند. ممكن است با سخنرانی با درس و بحث دین را تا سطح گوش مردم برسانند، با نوشتن كتاب دین را تا سطح چشم خواننده برسانند، این كار آسان است خیلی سخت نیست؛ اما آن توان را داشته باشند دین را جا بدهند این كار هر كسی نیست و آن هم كه ما مأموریم آن است كه ﴿قُلْ لَهُمْ فی أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغَاً﴾، «لا فی آذانهم و أعینهم»! ▫️ آن هنر كه آدم حرفش را به دل برساند، آن را با چه چیزی می‌ رساند؟ با درس گفتن با سخنرانی كردن؟! اینها كه نیست. خدا كسی را می‌ خواهد كه حرف او را به دل مردم برساند و این به دست هر كسی نیست. پس به دست چه كسی به ثمر رسید؟ یا به دست چه كسی احیا می ‌شود؟ به دست كسی كه خودش فرمود: ﴿فَسَوْفَ یأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ﴾؛ فرمود من دینم را واجب كردم كه شما حفظ بكنید ولی به دست هر كدام شما نمی ‌دهم. ▫️ اگر ـ إن ‌شاء الله الرحمن ـ دوستی های دیگر را گذاشتید كنار _خدا شدید و خدا هم محب شما شد محبوب خدا شدید، آن‌ گاه نشانه ‌اش این است كه ﴿أَذِلَّةٍ عَلَیٰ الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَیٰ الْكافِرینَ﴾ اینها دین را حفظ می ‌كنند. این شجره طوبیٰ است؛ آن وقت انسان به اسلام دل می ‌بندد، به رهبران الهی دل می‌ بندد، به ملت خود دل می ‌بندد؛ بد كسی را نمی‌ خواهد، نه بیراهه می ‌رود، نه راه كسی را می ‌بندد. محبت خواهد بود، وقتی محبت شد تمام مشكلات حل می‌ شود، برای اینكه آدم اگر اختلاف نظر دارد دوستانه قابل حل است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1387/11/24 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز هجدهم ماه 1445 ▫️
 سقوط ارزش ها


🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
سقوط ارزش ها
▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) دید نه‌تنها در از عدل و قسط خبری نیست در هم همین طور؛ فرمود مگر نمی ‌بینید كه به حق عمل نمی‌شود. كسی می کند به نام حكومت اسلامی، دیگران هم ساكت ‌اند! ▫️ ابوریحان بیرونی در تحقیق ما للهند می ‌گوید معاویه بت هایی كه به غنیمت گرفته بودند را مرصعاً برای سلاطین هند می ‌فرستاد و با بت ‌فروشی بر ثروت خود می ‌اندوخت! كسی به عنوان خلیفه رسمی مسلمان ها _ به گمان خود _ با بت ‌فروشی بخواهد ثروت تهیه كند و كسی فریاد برنیاورد، معلوم می‌ شود هم سقوط كرده ‌اند هم آن دولت! این می شود ظلم، آن هم ظلم عظیم كه ﴿ان الشرك لظلم عظیم﴾. ▫️ وقتی توحید كه عدل محض است رخت بربندد، بت ‌پرستی كه به تعبیر قرآن كریم است بیاید و كه بدترین ظلم است در دل رسوخ كند، هم به دنبال عقاید ظهور می ‌كند، احكام فقهی و حقوقی هم به دنبال اخلاق فاسدند. ملّتی كه از عقیده ناب برخوردار است متخلّق خواهد بود و یك امّت متخلّق، احكام فقهی و حقوقی را رعایت می ‌كند. كسی كه اصل استواری ندارد چگونه فرع اخلاقی پیدا می ‌كند؟! 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/12 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم عزاداری اربعین سید الشهداء (ع) در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
مراسم عزاداری اربعین شهادت حضرت امام حسین (سلام الله علیه) روز چهارشنبه 15 شهریور در محل دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد. زمان: چهارشنبه 15 شهریور ماه 1402 ساعت 10:30 مکان: قم، خیابان شهداء (صفاییه)، کوچه 19، پلاک7 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فصل چهارم. قیام حسینی برای شکوفایی عقل شرایط نثار خون 🔹 در نظام اسلامی، دست یازیدن به جنگ و خونریزی در حدّ ضرورت و نیاز و برای حیات بخشیدن به جامعه است. حکومت اسلامی، نه سلطه گر است و نه سلطه پذیر... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فصل چهارم. قیام حسینی برای شکوفایی عقل شرایط نثار خون 🔹 در نظام اسلامی، دست یازیدن به جنگ و خونریزی در حدّ ضرورت و نیاز و برای حیات بخشیدن به جامعه است. حکومت اسلامی، نه سلطه گر است و نه سلطه پذیر؛ ﴿لاتَظلمون و لا تُظلَمون ﴾. براساس آموزه های اساسی اسلام، مسلمان هرگز نباید جنگ طلب، متجاوز و آغازکننده جنگ باشد؛ ولی باید در برابر ستم و تجاوز دشمنان دین بایستد و تا ستمگران را برجای خویش ننشاند، از پای ننشیند. امام علی (علیه السلام) در باره سلطه ستیزی فرمودند: «ردّوا الحجر من حیث جاء فإنّ الشرّ لایدفعه إلاّ الشرّ»... . برخی از آیات قرآن کریم، بیانگر این است که پیامبران برای به بار نشاندن نهال فطرت و جلوگیری از سلطه بیگانگان به ناچار تن به مبارزه نظامی دادند و خود نیز در این راه به شهادت رسیدند؛ مانند: ﴿ و یقتلون النبیین بغیر الحق ﴾ ؛ ﴿ و قتلهم الأنبیاء بغیر حق ﴾ و ﴿ وکأیّن من نبی قاتل معه ربّیون کثیر ﴾... . 🔹 پیشوایانی چون امام باقر و امام صادق (علیهماالسلام) تنها به کارهای علمی و فرهنگی می پرداختند. این دو امام بزرگوار با تأسیس حوزه علمی، به پرورش عالمان و مبلّغان دین همّت گماشتند و برخی از امامان مانند امام علی، امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) در شرایط بحرانی وارد نبرد می شدند. هنگامی که به امام حسین (علیه السلام) عرض کردند: چرا شما مانند امام حسن (علیه السلام) با امویان سازش نمی کنید، فرمودند: در این زمانه چاره ای جز مبارزه نظامی نیست. اگر برادرم حسن (علیه السلام) نیز در چنین شرایطی بود، جنگ را بر سازش بر می گزید؛ چنان که اگر من در چنان شرایطی به سر می بردم، چون او ناگزیر از صلح بودم... . 🔹 سالار شهیدان (علیه السلام) هرگز در اندیشه کشتار و خونریزی نبود. هدف اصلی آن حضرت (علیه السلام) آگاهی بخشیدن به مردم بود. به همین دلیل، بارها با سپاهیان «عمر سعد» به اتمام حجّت پرداخت. گاه قرآن به دست، بی سلاح و جامه نبرد به میان آنان رفته، می فرمودند: آیا مرا می شناسید؟ 🔹 گفتنی است: سالار شهیدان (علیه السلام) در سخنانی دشمنان خویش را در ردیف مشرکان و ملحدان برشمرده، ... بدین سان آن حضرت (علیه السلام) عمر سعد و سپاهیانش را همتای یهودیان، ترسایان و مجوسیان، شایسته شدیدترین کیفر الهی دانستند؛ زیرا آنان می خواستند چراغ امامت را خاموش کنند و بساط دین را از اساس برچینند... . 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص 187 تا 191 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 10. جوانان اهمیت جایگاه جوانان امام صادق (ع) به ابوجعفر أحول پس از بازگشت وی از بصره فرمود: استقبال مردم را از امر امامت و پذیرش آن، چگونه یافتی؟ گفت: به خدا سوگند آنان اندك ‌اند. آنچه خواستند كردند... امام فرمود: به جوانان بپرداز، زیرا آنان به سوی هر كار خیری شتابنده ‌ترند. [1] [1]. یقُولُ لأَبِى جَعْفَرٍ الأَحْوَلِ وَ أَنَا أَسْمَعُ: أَتَیتَ الْبَصْرَةَ؟ فَقَالَ: نَعَمْ. قَالَ: كَیفَ رَأَیتَ مُسَارَعَةَ النَّاسِ إِلَی هَذَا الأَمْرِ وَ دُخُولَهُمْ فِیهِ؟ قَالَ: وَ اللَّهِ إِنَّهُمْ لَقَلِیلٌ وَ لَقَدْ فَعَلُوا وَ إِنَّ ذَلِكَ لَقَلِیلٌ، فَقَالَ: عَلَیكَ بِالأَحْدَاثِ، فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَی كُلِّ خَیرٍ (الكافى، ج8، ص93). 📚 مفاتیح الحیات ص 395 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 درک حضور

▫️ یکی از برجسته ترین ، زیارت «اربعین» است. ... و سایر زیارت ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضر هستند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 درک حضور

▫️ یکی از برجسته ترین ، زیارت «اربعین» است. در جریان هم این چنین است؛ آن طوری که مرحوم صدوق (رضوان الله علیه) در کتاب شریف توحید از وجود مبارک حضرت امیر (سلام الله علیه) نقل کرد، فرمود: «قَد قَامَتِ الصَّلاةُ» یعنی چه؟ ما «حَی عَلَی الصَّلاة»، «حَی عَلَی الفَلاَح»، اینها را می فهمیم؛ اما «قَد قَامَتِ الصَّلاةُ» یعنی چه؟ فرمود: «حَانَ وَقتُ الزِّیارَة»؛ نماز است. بنده اگر بخواهد به حضور پروردگار بار یابد و خدا را زیارت کند، زیارت خدا نماز است. پس زیارت از «زیارت الله» شروع می شود که انسان با او گفتگو می کند، حرف خودش را می زند، خواسته خودش را در بین می گذارد، هر چه دارد در قنوت و غیر قنوت می تواند با خدا در میان بگذارد، این زیارت خداست. ▫️ زیارت انبیای الهی و ائمه معصومین در تِلو همین زیارت الهی معنا پیدا می کند، انسان به حضور آنها مشرّف می شود. اینکه زیارت از قُرب و بُعد یکسان است، از نظر معنا گرچه درجات آن فرق می کند، برای همین است. در جریان زمان و زمین، قُرب زمینی معیار است؛ اگر کسی توانست در به کربلا مشرّف شود، فوز و فیض بیشتری دارد و اگر آن توفیق نصیب او نشد، زیارتِ از دور معقول و ممکن است، زیرا آنها دور و نزدیک حضور دارند. اگر زیارت خانه خدا و پیامبر در تِلو زیارت ذات اقدس الهی است و زیارت خدای سبحان قُرب و بُعدی ندارد، زیارت این خاندان هم به برکت توحید، قُرب و بُعدی ندارد. بنابراین این و سایر زیارت ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضر هستند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/09/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra