کلا جنس مقوله #حکمرانی_فضای_مجازی با مقوله #مدیریت_فناوری فرق دارد
در فناوری رویکرد اصلی #توسعه است که البته آن هم پیوستهای اجتماعی لازم دارد ولی در فضای مجازی رویکرد اصلی باید #معماری باشد... در معماری، به غیر از تخصص فنی، تخصصهای دیگری اعم از اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... لازم است.
آرایش مهندسی مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی اشتباه استراتژیک است.
قریب به یکسال شاهد گفتگوی جدی پیرامون #انتخاب_دبیر شورای عالی فضای مجازی بودیم.
امروز دکتر محمدامین #آقامیر از جوانان توانمند و پرتلاش کشور برای این مسوولیت مهم انتخاب شد
اجمالا دو نکته را باید توجه کرد:
۱. نفس این گفتگوها با همه تکثر در تحلیل و جمعبندی، ارزشمندتر از نتیجه آن بود و نشانه بلوغ بدنه کارشناسی کشور در حوزه #حکمرانی_فضای_مجازی است.
۲. همه آنهایی گزینه منتخب را مطابق یا مغایر با تحلیل و جمعبندی کارشناسی خودشان میبینند از فردا همه باید نهایت همکاری و کمک خود را برای ارتقای #کارآمدی #شورای_عالی_فضای_مجازی انجام دهند... کاری بس بزرگ و صعب در پیش رو داریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* الله اکبر *
بعد از تهاجم همه جانبه #استکبار جهانی با همکاری #خائنین_داخلی که بسیاری از مردم را هم به خطا کشاند، همانان به دنبال طراحی #مارپیچ_سکوت برای تثبیت دستاوردهاي خود هستند... جریان انقلاب هم نوا با #حاج_قاسم در گوشه گوشه شهرهای کشور ندای #الله_اکبر را فریاد خواهد کرد تا زنده بودن #انقلاب_اسلامی را یادآوری کند.
وعده ما ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن... الله اکبر
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
همایش #فرهنگ و #تربیت و #رشد در #فضای_مجازی موضوع همایشی است که با مشارکت دستگاهها و نهادها و مجموعه های خصوصی و مردمی در حال برگزاری هستیم
از مشارکت همه کارشناسان و پژوهشگران و استارت آپها و شرکتها در این همایش استقبال میکنیم
اطلاعات تکمیلی در سایت همایش:
Cctg.ec.iau.ir
وضعیت شبکه خوب نیست، درست... دلایلش هم بیشتر مشکلات زیرساختی و تجهیزات و... است
ولی عبارت #اینترنت_آزاد چه دیگر صیغه ای است؟! وقتی از بیسوادی مطلق مسوولان در عرصه #فضای_مجازی حرف میزنیم مصداق بارزش همین است... حذف محتوای انقلابی و دینی در #اینستاگرام و چرخاندن پیچ هوش مصنوعی پلتفرمهای خارجی برای افزایش جنگ روانی در بین مردم و حذف پلتفرمهای جوانان این کشور از روی گوشی مردم و ... همه نشان داد که آزادی در #اینترنت افسانه ای بیش نیست و آن را باید روایتی شبیه افسانه جومونگ انگاشت...
وقتی نماینده مجلس انقلابی از این اباطیل میبافد باید عمق فاجعه را بهتر درک کرد... قبلا هم گفته ام وقتی یک عده در پستو مینشینند و لیست مجلس میبندند و جریان انقلاب هم از سر اجبار بدیشان رای میدهند نتیجه ای بهتر از این حاصل نخواهد شد.
#جریان_انقلاب_اسلامی باید فکری اساسی برای ساختار و تشکیلات مشارکت سیاسی خود بر اساس شاخصهایی چون #شایسته_سالاری و برنامه جامع مبتنی بر مبانی انقلاب بکند تا جمعی بیسواد صرفا بر اساس ارتباطات شخصی و رانتهای سیاسی روی سیبیل ملت نقاره نزنند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* آزادی در فضای مجازی *
بحثی با جناب ناظمی قراباغ در برنامه تلوزیونی #زاویه داشتیم در باب #توسعه و #فضای_مجازی که در جایی ایشان به موضوع #آزادی در فضای مجازی تمرکز کرد و من کلی استدلال کردم که آزادی در فضای مجازی بیشتر افسانه است و حکمرانان با صورتکی بزک کرده از شعارهای قشنگ، قلبی از استبداد دارند و هر جا منافعشان اقتضا کند چهره واقعی شان را نمایش میدهند و البته با مزورانه ترین روش ها هم خود را توجیه میکنند...
امشب که قرار است برنامه پخش شود اتحادیه اروپا و #بی_بی_سی پیشواز رفته و شاهد ادعای مرا پیشاپیش تیتراژ رفته اند.
پیام کلی من این بود: * توسعه سکوهای بومی راهکار تامین #آزادی_واقعی مردم ایران است *
پخش برنامه زاویه امشب چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰ شبکه چهار
#تیکتاک
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
*من مدافع گنگستر آمل هستم!*
عزیز نجف پور آقابیگلو
روزی که آهنگ #گنگستر_شهر_آمل رو شنیدم خیلی پسندیدم!... بله خیلی پسندیدم و حتی با عشق پاکی که از شعر و ترانه اش به مشام میرسد گریه کردم... چرا؟... به این دلایل:
1- متن شعر به خوبی مرز خیر و شر را مشخص کرده است و کلماتی چون اراذل، عرقخوری، مستی، الکلی، قتل، و رفتار غیراخلاقی، محکوم به مجازات و شلاق، مستوجب جلب و برخورد قانونی، یاغی گری و ... را در کنار هم مصداق امر شر و بد و ناپسند شمرده است.
2- #مجید_احمدی عشق زیبای خود را به خوبی در خدمت پرهیز از این امور شر و ناپسند قرار داده و مقدمه و لازمه پرواز، اصلاح، سلامت و حیات انسانی خود شمرده است
3- او به به خوبی به تنها #عشق_پاک خود اشاره میکند و به اسارت چنین عشقی افتخار کرده و شوق امروز و فردای خودش را عشق زیبای خود میشمارد و همچون بیماران روانی و جنسی ای چون #شروین که در ترانه #چشماتو_ببند به دنبال مرور خاطرات #اروتیک خود با بیمارانی شبیه خودش و زدن بنیان #خانواده است، نیست بلکه تمام انرژی و اشتباق خود را در خدمت ساحل و دریای خانواده قرار میدهد...
4- در دورانی که بخشی از #سلبریتی ها به دنبال قرقر کردن کلمات و آواهای غربی در کانتکس معنایی و سبک زیستی غیربومی هستند، مجید به لهجه زیبای بومی شمالی، که گویش #مردم_عادی بخش از ایران بزرگ است، ترانه عشق و حیات و زندگی را زمزمه میکند و همین هم راز فراگیری ترانه گنگستر آمل در بین مردم خوب مازندران است.
5- الان که جنایتکارترین و مکارترین دشمنان این مردم، هویت ملی و فرهنگ بومی و اخلاق و عشق اصیلِ مقوم خانواده را نشانه گرفته اند، ترانه مجید احمدی به عنوان یکی از همین #مردم_عادی، به نظر من در حد یک حماسه است!
6- حساسیت مسوولان آموزش و پرورش هم قابل تقدیر است و کلیت واکنش ایشان را باید نشانه بیداری از خواب غفلتی دانست که سالها در مقابل پخش آثار بیماران جنسی ای چون #ساسی_مانکن در فضای مدارس و دانش آموزان، ساکت و یا بی اثر بودند... ولی ضمن احترام بدین حساسیت، فکر میکنم ایشان باید اینگونه توضیح میدادند که این ترانه به دلیل ذکر عریان مصادیق امر شرّ، مناسب فضای کودکان نیست نه اینکه آن را مصداق موسیقی مبتذل بشمارند و بهتر بود این موضوع را با یک راهنمایی و تذکر ساده به معلم عادی مدرسه، حل می کردند. معلم مدرسه هم با توضیح و عذرخواهی ساده و بی ریایی که کرد، نشان داد که جزو مردم عادی همین جامعه است و به دنبال حاشیه نیست.
7- یادمان باشد که #انقلاب_اسلامی مردم ایران با مشارکت و همت همین مردم عادی که بر مدار فطرت و سلامت و دین زیست می کنند، پیروز شده و بر دوش ایشان هم ادامه خواهد یافت... اشتباه نکنیم.
8- فلذا آقا مجید! تو منادی عشق پاک بر مدار خانواده و جامعه در این عصر گسترده انحرافات بنیادین اخلاقی هستی... آقا مجید از این عشق زیبای خود باز هم بخوان!
***
نظرات سازنده تان را با من در میان بگذارید
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* چرا عاقلی میانشان نیست؟ *
چرا کسی از کسان #زن_زندگی_آزادی علیه هدم #خانواده در #چشماتو_ببند موضع نمیگیرد؟چرا از ایشان کسی به توطئه پشت سر #مسمومیت های مدارس اشاره نمیکند؟چرا درقبال #امنیت روانی و اجتماعی #مردم رگ گردنشان باد نمیکند؟
واقعیت این است که خداوند دارد با نشان دادن اوج انحراف جبهه مقابل بر مومنین حجت تمام میکند که راهشان درست است و در خلال اینهمه فشار و سختی ابتلا و #بلا، سنت #تمحیص خود را اجرا کرده و مؤمنان را جلا میدهد...
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فضای مجازی پیشران پیشرفت
از سال 1382 که اینترنت وارد کشور شده، ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن به حدی بالا بوده که امروزه بحث حکمرانی فضای مجازی و نسبت آن با توسعه به یکی از اولویتهای کشور تبدیل شده است و البته این مساله ای جهانی است و غالب کشورهای پیشرو به جد دنبال سامان دادن حاکمیت خود در فضای مجازی هستند و درتلاشند فضای مجازی را در چشم انداز توسعه خود ببینند. البته در این مسیر ابهامات و چالشهای فراوانی از این قبیل وجود دارد: نسبت فضای مجازی با توسعه و چرایی و چگونگی حکمرانی فضای مجازی، جایگاه آزادی و استقلال و عدالت در فضای مجازی، الزامات حاکمیت ملی و ارتباطات جهانی و موارد دیگر که در این قسمت از برنامه زاویه قرار بود گفتگو شود ولی روند مباحث لزوما در این محورها پیش نرفت و اجمالا گفتیم که اصلا ذات فضای مجازی برای حکمرانی است و فناوری اطلاعات متفاوت از فناوری های دیگر بوده و فناوری ای فضاساز و جامعه پرداز است و تجربه سایر کشورهای پیشرو هم در تصویر آینده فیزیکی-سایبری است و این در جهانی رخ میدهد که آمریکا قدرت سایبری مطلق است و اگر تدبیری اندیشده نشود زمینه شکست کشور و بازماندن از مسیر پیشرفت مهیا خواهد شد و آزادی واقعی بیشتر از توسعه سکوهای داخلی محقق میشود وگرنه حکمرانان فضای مجازی موجود و مالکان سکوهای خارجی تا جایی آزادی فرد و جامعه ایرانی را بر میتابند که خللی در منافعشان ایجاد نشود و....
اصل گفتگو در پیوند ذیل:
https://telewebion.com/episode/0x59c34b0
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
* تداوم جنگ ترکیبی شیطان *
حدود سی و اندی #مدرسه در حدود بیست شهر پراکنده کشور در یک روز واحد دچار #توهم_مسمومیت شده اند و حدود نهصد #دانش_آموز به بیمارستان منتقل شده اند و البته با کمی استراحت و سرم نمک و ... مرخص شده اند.
شاید در یکی دو محل #مسمومیت_واقعی هم بوده باشد ولی چیز فراگیری نبوده و برای همین با کمی تغییر فضا و مصرف آب قند بهبود یافته¬ اند... چرا که بیشتر ترس و استرس داشتند تا مسمومیت!
ولی کلیت ماجرا حاکی از اجرای یک #جنگ_شناختی و #عملیات_روانی جامع و شبکه ای در کل کشور است... طراحان به غیر از ناامنی روانی برای توده #مردم ، یحتمل منتظرند مسوولان کشور وجود مسمومیت گسترده را انکار کنند تا بلافاصله کشته سازی کنند و متعاقبا از طریق رسانه¬هایشان تسلط و اقتدار کشور را متزلزل جلوه دهند. جعل #کمیته_حقیقت_یاب #سازمان_ملل هم بعد دیگری از این جنگ ترکیبی ایشان است.
باور کنیم که بزرگترین و ممتدترین #جنگ_ترکیبی (جنگ شناختی، جنگ روانی، جنگ رسانه ای، جنگ اقتصادی و ...) را داریم تجربه می کنیم که به غیر از ضرورت مواجهۀ خردمندانه و جامع و سریع با آن، ایمان و توکل الهی باطل السحر ایادی #شیطان خواهد بود... افراد ضعیف النفس داخلی هم که آتش بیار معرکه شیطان بزرگ هستند، در آخر چیزی جز روسیاهی چیزی برایشان نخواهد ماند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همایش * فرهنگ و تربیت در فضای مجازی و دانشگاه هوشمند * و * هفتمین همایش فضای مجازی پاک * روز شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی برگزار میشود.
سخنرانان:
محمد مهدی طهرانچی
محمدمهدی اسماعیلی
رسول جلیلی
آرتور آسابرگر
سعیدرضا عاملی
حمید پارسانیا
عزیز نجف پور آقابیگلو
جانیس ریچاردسون
عبدالحسین کلانتری
علی یزن
محسن اراکی
و...
مکان: دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی سالن مطهری
آدرس سایت همایش:
Cctg.ec.iau.ir
لینک پخش آنلاین:
ec.iau.ir/mahva
* عمله گی یا تعامل؟ مساله این است! *
محسن نامجو نوشت:
" ... خدا مرا بکُشد اگر ذرهای به تقدس امید و اتحادمان شک کنم. فقط خواهشاً اگر شد، حداقل روشنفکران و سیاستدانان، نیمنگاهی به این روند بکنند: از خلیل ملکی به نازنین بنیادی؟ این تدبیری غلط است یا تقدیری شوم؟ چیست این ایرانیت؟ ..."
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
* تامل: *
واقعیت این است که #نظام_سلطه هم به #جمهوری_اسلامی و #مردم ایران حمله کرده هم به #اپوزیسیون ... با این تفاوت که در مقابل نظام و مردم ایران شکست خورده ولی هویت و ساختار اپوزسيون را فتح کرده است...
واقعیت این است که #اپوزیسيون_واقعی ایران دو راه بیشتر ندارد: یا به #عمله_نظام_سلطه بودن رضا دهد و یا دست از تخاصم بردارند و با جمهوری اسلامی وارد #تعامل شود.
الان وقت انتخاب است و طبعا فرصت این خودآگاهی تاریخی شاید حالاحالاها تکرار نشود...
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
* خودمان را مسخره نکنیم *
وقتی رسانه های انقلابی برای افزایش احتمال بازدید در بخش همرسانی فقط سکوهای فیلترشده خارجی را ردیف میکنند و از درج #سکوهای_داخلی پرهیز میکنند، از کسب و کارهایی که حیاتشان به سودشان وابسته است چه انتظاری دارید که از سودشان چشمپوشی و به سکوهای داخلی #مهاجرت کنند؟!
تلقی من این است که مساله ما فقط فهم و مدیریت ابعاد بغرنج نظری و سیاستی #حکمرانی_فضای_مجازی نیست بلکه یکی از مسائل ما عدم التزام حداقلی خود جریان انقلاب و حاکمیت به سیاستها و تصمیمات #فضای_مجازی است... بسیاری از مسوولین هنوز در #توییتر و #تلگرام و #اینستاگرام و #واتسآپ برای #مردم_عادی پیام میدهند و رسانه های حاکمیتی از قبیل #فارس و #مشرق و #الف و ... هم وضعیتی شبیه #مهر دارند که تصویرش را در بالا مشاهده میکنید...
در یک گزارش خارجی که علت موفقیت شرکتهای برتر را بررسی کرده بود مشخص شد که دلیل توفیق آنها صرفا داشتن برنامه جامع و عمیق نبوده بلکه علت موفقیتشان، عمل کردن به همان برنامه نیم بندشان بوده است...
ما هر چقدر هم شعارهای بزرگ و زیبا بدهیم ولی اگر در همین ابتدائیات لنگ باشیم طبعا نتیجه ای جز #خودتمسخری حاصل نخواهد شد.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
Https://a-najafpour.ir
در باب یادداشت قبلی با عنوان * عمله گی یا تعامل؟ مساله این است! * فردی نکات فوق را فرموده اند... در پاسخشان گفتم که:
اگر بحث تحلیل است اتفاقا #محسن_نامجو اگر تحلیلی هم داشته باشد( که به نظر من ندارد و بیشتر شاخک هایش متوجه عمق فاجعه شده و حیرت کرده و همین هم نشانه هوش گفتمانی ایشان است) توضیحی نداده و فقط به چند سوال بسنده کرده ولی بنده تحلیلم را بیشتر توضیح داده ام و حتی پیشبینی کرده ام و این تحلیل و پیشبینی را هم مبتنی بر فکت انجام داده ام و متوجه نمیشوم کجای حرفم متعصبانه و شکلی و تخیلی است... فکر میکنم بیشتر ادعای این دوستمون متعصبانه و شکلی و تخیلی است چرا که اگر که اگر به سابقه دانشجویی و سیاسی و اجتماعی هم باشد حتما که سابقه و عمق فعالیت من به مراتب بیشتر از نامجو است...
گروه مخالفی هم که ایشان ترسیم میکند بیشتر دلخوشان ساحل فراموشی هستند که نه درد #وطن دارند نه درد #هویت و نه... مخالف باریشه وقتی هجمه کثیف جریان سلطه را که هدفش مکیدن خون تک تک #مردم_ایران است، میبیند اگر وارد همکاری با جمهوری اسلامی هم نشود حداقل تبدیل به #عمله_استکبار نمیشود و سکوت میکند که البته این هم نوعی تعامل با #جمهوری_اسلامی است! و اتفاقا هر چهار نقطه مشترک تعامل را هم واجد است... البته سطوح عمیق تر و جامعتری برای تعامل هم وجود دارد
تلقی من این است که #مخالفین_باشرف جمهوری اسلامی باید کم کم به سمت تعامل با نظام حرکت کنند و البته هر کدام در سطحی و مقوله ای ... من فقط تلنگری بدیشان زدم و پیشبینی این حساسیت و مخالفت را هم داشتم چرا میتواند شروعی برای یک ریزش بزرگ برای #اپوزیسیون کشور باشد...
* دروس عمومی به مثابه جامعه پذیری و مهارت آموزی *
#دروس_عمومی آموزش عالی باید #جامعه_پذیری وارتقای مهارت زیست درجامعه #اسلامی_ایرانی را تأمین کند
در حال حاضر این دروس بیشتر بر حوزه های اعتقادی، فرهنگی و سیاسی تمرکز دارد و از حوزه های اقتصادی و اجتماعی غافل است. در حالی که فارغ التحصیل مناسب کسی است که در عین دانش تخصصی، اندیشه دینی و سواد سیاسی، باید با دانش مورد نیاز اشتغال و کارآفرینی هم آشنا باشد.
دروس #اقتصاد ، #مدیریت و #حقوق در دروس عمومی #آموزش_عالی مغفول است.
وزارت کار و اقتصاد و قوه قضائیه باید سهم خود از آموزش عالی را مطالبه کنند
SHT-SHRN.mp3
5.43M
ورود به مهمانی ماه رمضان با امامین انقلاب و شهدا...
ای تکیه گاه و پناه
زیباترین لحظه های
پرعصمت و پر شکوه
تنهایی و خلوت من
ای شط شیرین پرشوکت من...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا در ایران کسی از این جنس سوالاتی که آمریکاییها از #تیک_تاک میکنند، از #اینستاگرام و #واتسآپ پرسید؟هفته قبل جایی نوشتم که ما در #حکمرانی_فضای_مجازی فعلا درگیر مسائلی بسیار پیش افتاده هستیم.
اتحاد نامبارک سیاستبازانِ منافع ملی نشناس و روشنفکران غربزده چنین تجاهل بزرگی را رقم زده است
هنوز برخی از #اینترنت_آزاد و #فیلترینگ_هراسی حرف میزنند..
* اینها مردم عادی نیستند *
توده #مردم_عادی به حدودی از حجاب و پوشش اسلامی معتقد و ملتزمند و به اصطلاح #حجاب_عرفی دارند و ارتقای پوشش ایشان کار دستگاه فرهنگی است و لاغیر. آنهایی هم که اعتقاد به حجاب ندارند عمدتا حاضر به درگیری با آمرین به معروف نیستند و صرفا بخش بسیار محدودی از ایشان (دقت بفرمایید بخش بسیار محدودی) اهل درگیری اجتماعی بوده و عمدتا هم آموزش دیده و سازماندهی شده عمل میکنند و مواجهه با ایشان هم کار سازماندهی شده میطلبد.
غرض اینکه حساب اقلیت مترف #بی_حجاب را باید از توده مردم جدا و با ایشان برخورد انتظامی کرد.
با بخشی از ایشان که جسارت حمله به آمران به معروف را دارند باید برخورد جدی تر شود و این نیازمند ورود جدی تر نیروی انتظامی و قوه قضائیه است. طبعا اگر چنین انگیزه و توانی نباشد باید رسما اعلام شود تا مومنین خود اقدام به سازماندهی بدنه خود برای مقابله با این جریانهای مترف اجتماعی نمايند.
چندسال قبل یکی از آشنایان به دلیل #امر_به_معروف مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و بنده هم در جلسه رسیدگی شرکت کردم. در جلسه قاضی نامحترم این آمر به معروف را تخطئه میکرد که چرا مزاحم مردم شده است! پاسخ شنید که آن کسی که رئیس شما را منصوب کرده، به مومنین تکلیف کرده که امر به معروف کنند... قاضی با وقاحت پاسخ داد که پس به آن سید بزرگوار بگید امروز بیاد به شما کمک کند... به قاضی گفتم برادر! اگر امثال این آمرین به معروف در کف خیابان نباشند شما نمیتوانی پشت کولر بنشینی و از این افاضات بکنی... متعاقبا قاضی بنده را از جلسه اخراج کرد و آن آمر به معروف را محکوم کرد...
ادامه در👇
ادامه از 👆
... گزارش ماوقع را به برخی مسوولان ذیربط دادم و گفتم که این روند رو به بحران است ولی جز گفتاردرمانی بنده نتیجه ای حاصلی نشد.
قریب به شش سال از آن تاریخ میگذرد و من مطمئن هستم که یک پای جدی این معضل اجتماعی در عدم ایفای درست وظیفه قوه قضائیه است.
قوه قضائیه به موازات باید با قضاتی که وظیفه قانونی و شرعی خود را در این موضوع درست انجام نمیدهند شدیدتر برخورد کند.
سایر نهادها و جریانهایی که به واسطه ترک فعل زمینه توسعه این معضل اجتماعی را مهیا کردند بحثی دیگر میطلبد.
۱- رویه غالب آمرین معروف این است که برخورد فیزیکی نمیکنند و اتفاقا مورد حمله فیزیکی هستند و شواهد این مدعا از بس زیاد است که نیازی به توضیح نیست.
۲-بخشی از مومنین به دلیل فشار رسانه ای دوران اغتشاشات و نگرانی از اشتباه و سوژه شدن، امربه معروف نمیکنند.
۳- خانمهای بی حجاب که جماعتی محدودند (باور کنیم که محدودند) هر روز بخشی از اندام خود را مکشوف میکنند و با توسعه فساد و تهدید نهاد خانواده و جریم اخلاق عمومی، باعث آزار مردم شریف هستند. مجدد تاکید کنم که بی حجابی با کم حجابی یا حجاب عرفی فرق دارد. بخش قابل توجهی از جامعه ایران حجاب عرفی دارند ولی قائل به بی حجابی نبوده و خود را محجبه میدانند.
۴- دستگاههای مسوول اعم از انتظامی و قضایی علیرغم گفتاردرمانی، منفعل و بی عمل هستند و #ترک_فعل میکنند و همین زمینه جری تر شدن بی حجابان و متعاقبا فعال شدن مومنین برای مقابله با بی حجابی و صیانت از نهاد خانواده و اخلاق عمومی است.
۵-قشر مؤمنِ آمر به معروف اول مدافع نهاد خانواده و امنیت اخلاقی جامعه هستند.
۶- ماجرای ماست پراکنی که توسط رسانه های خارجی اعم از VOA و ... ظریب خورده و توسط داخلی ها تکرار میشود، ناشی از واکنش عصبی یک فرد شریف و #خانواده_مدار به بی حجابی و اعتراض به انفعال حاکمیت در مقابل این شرّ بیِّن است.
۷- حاکمیت همانطور که با اعمال قانون توانسته بستن کمربند ایمنی و گذاشتن کلاه موتور و بیمه شخص ثالث و ... را اجرایی کند، به راحتی هم میتواند معظل بی حجابی را حل کند و جلوی رخدادها و درگیرهای احتمالي بعدی را بگیرد ولی شاهد انفعال و ترک فعل گسترده ایشان هستیم.
۸-از صدای آمریکا و اینترنشنال و ... که انتظاری نیست ولی رسانه های داخلی ای چون اعتماد و رویداد و خبرآنلاین و ... که به جای مقابله با بی حجابی، مشوق بی حجابی هستند به قول استاد جوادی آملی مصداق #دیاثت_اجتماعی اند. ایشان اگر نگران رای این جریان مترف هستند بدانند که این جماعت اصلا رای نمیدهند فلذا حداقل سکوت کنند.
۹-مومنین در اجرای تکلیف اجتماعي خود نگران این حواشی نشوند. دیکته نانوشته غلط ندارد. ما زبان اعتراضمان به بی حجابان و مسوولین بی تدبیر و منفعل و رسانه هایی که مروج حرام اجتماعي هستند بازتر خواهد شد و اگر قرار باشد چیزی بر سر کسی کوبیده شود آن استخوان شتر ابوذر خواهد بود که بر سر تابعین کعب الاحبار فرود خواهد آمد.
۱۰-حواسمان باشد مساله بر سر یک متر پارچه نیست که بر سر یک خانم بی حیا باشد یا نباشد بلکه اولا دامنه بی حجابی فراتر از برداشتن روسری است و به کشف عورت خواهد انجامید و تعدادشان هرچقدر هم کم باشد خانواده میدانتد که جه تاثیری مثلا بر تربیت جنسی فرزندانشان خواهد داشت و دوما مساله اصلی مخالفت با پیاده شدن احکام اجتماعي دین است و امروز با مخالفت با حجاب شروع شده و فردا به سایر دستورات دین خواهد رسید.
۱۱-مردم عادی که اکثریت مطلق جامعه ایرانی هستند نشان دادند که موافق بی حجابی نیستند و حریم خانواده و اخلاق و عفت عمومی برایشان اولویت دارد. جماعت مومن و انقلابی باید توده مردم را تکریم کنند و حواسشان باشد حساب قشر حداقلی مترف اجتماعي را از توده مردم که معتقد و ملتزم به مراتبی از حجاب هستند، جدا کنند و با رویکردی تربیتی و توام با مهربانی و خدمت با مردم عادی تعامل نمایند. و العاقبه للمتقین
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* عبارات "متدین احمق" و "سوپرانقلابی" اسم رمز تثبیت دستاورد اغتشاشگران *
۱- راهبران پروژه #اغتشاشات در مرحله تثبیت دستاوردهاي چهارماه قبل هستند که یکی از آن، بی حجابی بخشی هرچند کوچک از جامعه است.
۲-بخشی از این جماعت #بی_حجاب، منسجم و آموزش دیده و البته دریده و رادیکال هستند و مواجهه با ایشان نیازمند برخورد انتظامی و قضایی است و #امر_به_معروف ایشان توسط #مردم_عادی نه تنها تاثیری ندارد بلکه صرفا برای مومنین هزینه ایجاد میکند. دقت کنیم بخش اعظمی از جامعه که لزوما #حجاب_شرعی ندارند ولی حتما #حجاب_عرفی دارند، موضوع کار فرهنگی و تربیتی بوده و امر به معروف مردم و مومنین در قبال ایشان لازم و مفید است و انشالله توسط مومنین با جدیت دنبال خواهد شد.
۳-به موازات، جامعه مؤمن به درستی از حاکمیت درخواست داشته و دارد مظاهر فساد و بی حجابان متجاهر و رادیکال را از سطح شهرها جمع کند ولی حاکمیت در طی چند ماه گذشته در این حوزه منفعل بوده و وظیفه خود را به درستی عمل نکرده است.
۴- طبعا این انفعال حاکمیت در برخورد با بی حجابان متجاهر، بعضا منجر به برخوردهای عصبی معدودی از مومنان با مظاهر فساد میشود. شبیه آن اتفاقی که در طرقبه مشهد بودیم که به #ماست_پراکنی مشهور شد.
۵-برخی از تحلیلگران از جمله فردی بنام #مجتهدزاده از فتنه جدیدی بعد ماه رمضان سخن میگویند و مدعی هستند اصل آن ناشی از اعتراض تند برخی از مؤمنان به کاشفان حجاب و عورت است. نامبرده بر این تحلیل خود از فکتها و اسناد و اطلاعاتی هم سخن میگوید ولی به مفاد آن اشاره ای نمیکند و بلافاصله به جای اینکه راهکاری برای حل اصل مساله، یعنی گسترش کشف حجاب و کشف عورت و انفعال مرگبار حاکمیت بپردازد، ترجیح میدهد عکس العمل طبیعی جماعت مومن را نقد و وهن کند و با عباراتی چون * متدین احمق * و ... ایشان را مخاطب قرار دهد. البته کسی که بی حجابان را به اسیدپاشی تهدید کند حتما که فرد احمقی است ولی مومنی که در مواجهه با مظاهر فساد کنترل خود را از دست بدهد و رفتار نامناسبی داشته باشد نیازمند آموزش و اصلاح توام با تشویق است نه توهین!
۵-طبیعی است که همه مؤمنان اشراف اطلاعاتی و عمق تحلیلی و همچنین ظرفیت و مهارت حداکثری در مواجهه با مفاسد جدید را ندارند و طبعا توجیه و مهارت افزایی ایشان وظیفه حاکمیت و همچنین تحلیل گران و خبرگان است.
۶-نکته قابل تامل این است که اگر امثال ایشان متوجه این برنامه جدید فتنه شده اند چرا تابحال ساکت بودند و چرا هیچ تبیین و اقدام توجیهی و اقناعی انجام نداده اند و بدون احساس مسوولیت، مطلع کلامشان با طعن و توهین به مومنین آمرمعروف شروع میشود؟ این در حالی است که هیچ برنامه و آموزش جامعی برای مواجهه روشمند با این فساد جدید به مؤمنان داده نشده و صرفا به تکرار بیانات قدیمی رهبری که به حدود سال ۱۳۷۶ برمیگردد بسنده شده است. در حالی که اوضاع و شرایط و شکل و عمق ناهنجاری و البته نقشه و برنامه دشمن تغییر جدی یافته است. شبیه همین اقدام را هم سایت الف منسوب به احمد توکلی با * سوپر انقلابی * نامیدن آمرین معروف انجام داده بود.
۷- در این شرایط، حمله صرف این تحلیلگران به جماعت مومن بدون ارائه راهکار اثباتی برای مقابله با جریان مترف اجتماعی را چگونه باید تحلیل کرد؟ طبیعی است که این رویه صرفا تداوم انفعالی قبلی است و توجیه گر بی انگیزگی و بی مسوولیتی و بی برنامه گی حاکمیت در قبال این فساد بیّن است.
8- به نظر می رسد عباراتی چون * متدین احمق * و * سوپر انقلابی * بیشتر اسم رمز برنامه منفعل کردن مومنین در مطالبه مبارزه با فساد و جلوگیری از تثبیت دستاوردهاي اغتشاشات سال قبل دانست و * #تحلیلگران_احمق * و جریان * #سوپر_اعتدالی * صرفا جاده صاف کن این پروژه هستند.
9- حال در کل چکار باید کرد؟ به نظر کلیت کار خیلی پیچیده نیست:
* اول- * بخشی از مردم عادی هم که حجاب عرفی دارند موضوع کار فرهنگی توامان حکومت و مومنین هستند و با #نهضت_مهربانی و #خدمت_رسانی توامان باید به ارتقای فرهنگی ایشان پرداخت. طبعا دستگاههای فرهنگی کشور اعم از آموزش عالی و آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و صداو سیما و حوزه علمیه و ده ها دستگاه فرهنگی کشور بار سنگینی بر عهده دارند و مومنین باید از ایشان مطالبه جدی کارآمدی داشته باشند. (طبیعی است که کارآمدی نیازمند نیروی انسانی شایسته و متعهد و همچنین برنامه جامع است).
* دوم- * به موازات بند اول، حاکمیت وظیفه دارد با قشر * بی حجاب متجاهر * برخورد جدی قانونی را داشته باشد. حتما که این لایه هم طیف بندی خودش را دارد و در این برخورد قانونی باید الزامات هر طیف رعایت شود.
نکته آخر اینکه:
حواسمان باشد الان بزرگترین اشتباه، انفعال در برابر جریان محدودِ #مترف_اجتماعی است
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
اگر خودکشی #کیومرث_پوراحمد صحت داشته باشد، به دلیل چهره مردمی ایشان باید منتظر افزایش #خودکشی در ایران بود
دلسوزان کشور اعم از رسانه ها، هنرمندان، نخبگان و دستگاههای فرهنگی باید به زشتی و شناعت این اقدام تاکید کنند.
هرگونه توجیه و یا سوءاستفاده گروهی و سیاسی از این عمل زشت، اوج بیمسئولیتی و شراکت در ترویج خودکشی در ایران خواهد بود.
عجالتا باید افسار امثال #کیانیان کشیده شود تا کینه های شتری شان از نظام و مردم و دین را از دریچه خودکشی یک فرد خوددرگیر جستجو نکنند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* دوقطبی عقلانیت دینی و غیر دینی *
#عقلانیت_دینی در تبیین هدف، تحلیل مسائل و تجویز راهکار از منبع #وحی هم در کنار عقل ابزاری و تجربه سود میبرد.
امروز عبارت کلی * عقلانیت * فرصتی برای اجتهاد عقلانیت غیردینی و عقل ابزاری در مقابل عقلانیت دینی شده است... جریان اعتدال هم با کلیدواژه عقلانیت بخشی از مومنین عاقل و دلسوز را از سیاستها و اقدامات دینی و انقلابی منحرف کرد.
در حالی که در کنار دوقطبی "عقلانیت-غیرعقلانیت"، دوقطبی مهمترِ "عقلانیت دینی-عقلانیت غیردینی" هم داریم و وقتی از عبارت کلی #عقلانیت حرف میزنیم باید روشن شود چه نوع عقلانیتی مدنظر است.
عقلانیت دینی به دنبال ارتقای معنوی و توحیدی و مقابله با عوامل توسعه فساد و انحراف اخلاقی جامعه بوده و ارتقای رفاه بشری را هم در ذیل توحید تحلیل میکند و عقل ابزاری خاص خودش را توسعه و در خدمت میگیرد ولی عقلانیت غیردینی با وجه پررنگ عقلانیت ابزاری مدرن، به دنبال ارتقای صرف رفاه بشری و اداره جامعه است که البته در جامعه دینی به نتیجه نمیرسد.
مومنینی که فکر میکنند باید عاقل باشند نباید از این تمایز بنیادین غفلت کنند.
#پیشرفت_اسلامی_ایرانی هم مبتنی بر عقلانیت دینی قابل تحقق است وگرنه تجربه دو دولت کارگزاران و اعتدال پیش روی ماست.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour