eitaa logo
تداوم انقلاب اسلامی
243 دنبال‌کننده
202 عکس
135 ویدیو
5 فایل
تاملات عزیز نجف پور /پژوهشگر حوزه مطالعات علم، فرهنگ و فناوری و فضای مجازی، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر را در کنار شخصیت علمی اش ، فردی آرام و منطقی و مبادی آداب میشناسم. فریادهای او را در اعتراض به هتک حرمت و در دفاع از شان و جایگاه ، باید حمایت کرد. او هم می‌توانست مثل خیلی از مدیران کند تا چیزی به قبایش برنخورد ولی انجام وظیفه قانونی کرده و غیرت دینی هم به خرج داده است. تعابیر او هم صرفا توصیف رفتاری است که از آن چندنفر دیده است و به هیچ وجه توهین نیست. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
جریان‌های مختلف فکری و فرهنگی و سیاسی باید به صورت روشمند در رسانه ملی کنند. گفتار یکطرفه را که هرکسی در رسانه خودش داشته و دارد درحالیکه نیاز امروز جامعه گفتگوی دوطرفه است... هم گفتگوها را دیده و قضاوت خواهند کرد. البته رسانه ملی باید جلوی دروغ و توهین و شانتاژ و ... را بگیرد و مراقبت کند فرصتی برای سفید کردن متهمین به خیانت و ترک فعل و همچنین چهره کردن سوداگران سیاست نشود. مونولوگ یکطرفه فردی کم بنیه به موازات افاضات یک سیم‌کش در باب سیاست خارجی، مصادیقی از رفتار غیرروشمند رسانه هستند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* والسمعوا دعوه الموت آذانکم قبل آن یدعی بکم * " دعوت مرگ را به گوش بگیرید قبل از آنکه مرگ شما را فراخواند." علی ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکرار جنایتی هولناک تر... ما به مظلومیت و رنج مردم مظلوم میگرییم ولی غربگرایان اگر وجدان داشته باشند، علاوه بر رنج ما، از فنا رفتن تصویری که از داشتند در عذابند. حق با ما بود.. بنیاد دنیای بر خشونت و توحش است و آن مدنیتی که غربگرایان وطنی در سودایش بودند صرفا در دنیای دینی باید جست. بشریت امروز ضربات جدی تری بر بدنه عقلانیت غیردینی که زیربنای تمدن حاضر است، دریافت می‌کند و به دین و امر قدسی بیشتر و بیشتر می‌شود. این اضطرار مقدمه خواهد بود. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* الف: * باید خود را به لبه های سیاستگذاری فضای مجازی نزدیک کند و بقیه مجموعه ها مثل تا زمانی که این شورا نتوانسته نقش خود را بهینه ایفا کند، نباید متوقف شوند و باید مستقیما خودشان در مسائل مشترک ورود کنند و البته اصولا باید کمیسیون مشترکی بین این دو شورا شکل بگیرد که سیاستهای موضوعات مشترک بین علم و فرهنگ و فضای مجازی را هماهنگی نماید. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* ارتقای حیات دینی جامعه از طریق ترمیم نسبت ذوالسنه با افاضل * یکی از دوستان بزرگوار نقدی در باب جایگاه اجتماعی برادر بزرگوار رائفی پور نوشته که در اصل نقدی درست است ولی این نقد از دریچه ای دیگر نیاز به توضیح دارد. فارابی در توضیح طبقات مدینه فاضله از طبقه ای نام می‌برد به نام که در متابعت از رییس مدینه و افاضل، به تذهیب خیال مردمان می‌پردازند. فارابی با دقت توضیح می‌دهد که توده مردم بر اساس قوه خیال زیست می‌کنند نه بر اساس قوه عقل و از این رو تهذیب و تربیت ایشان شکل خاصی می‌طلبد. ذوالسنه متفکران اصیل و چشمه اندیشه نیستند بلکه ناشران اندیشه به زبان هنر و خطابه و شعر و ... و تهذیب گر خیال مردمانند. مرحوم فخرالدین حجازی، حسن عباسی، شهاب مرادی، رائفی پور و ... همه از اصحاب ذوالسنه هستند ولی بعضا(دقت کنید بعضا) متابعت از چشمه تفکر و معرفت ندارند و خود بر مسند اجتهاد نشسته و خودمختار می‌شوند. مثلا چند سال قبل حسن عباسی در مسند نقد و رد فلسفه اسلامی نشسته بود و لاطائلات می بافت و دقت نداشت که فلسفه نخوانده چگونه به رد فلسفه می‌پردازد و این تفطن را هم نداشت که باید به اهل فضل و حکمت مراجعت و متابعت نماید. حال با امثال رائفی پور و عباسی و ..‌ چه باید کرد؟ طریق صواب، تخطئه و حذف ایشان نیست چرا که در نبود ایشان نفوذ اراده رییس مدینه و افاضل در میان توده محدودتر خواهد شد، بلکه باید ایشان را در جای خود نشاند و به عبارت دقیق تر، باید ذوالسنه را در متابعت افاضل و حکما قرار داد. همین تعبیر را باید در مورد تمام نهادها و دستگاه‌های فرهنگی هم مورد توجه قرار داد و باید ایشان را در متابعت افاضل و حکما قرار داد و برای تامین همین مهم، رهبری چندسال قبل از ضرورت تشکیل در دستگاه‌های فرهنگی سخن گفت و اتفاقا خیلی از این "انسان-دستگاه هایِ ذوالسنه" (همان جبهه فرهنگی انقلاب!)، این تدبیر رهبری را در عمل برنتابیدند و البته برای ارضای حس ولایت پذیری، صورتی نمایشی از این هیات ها راه انداختند که عمدتا ابتر و بی خاصیت ماند و بعد از مدتی هم تعطیل شدند. ولی واقعیت این است که جریان انقلاب شدیدا نیازمند * "نظام تربیت، راهبری و مدیریت ذوالسنه" * است و این مهم بدون هیات های اندیشه ورز، سر به بیراهه خواهد گذاشت. البته سویه دیگر موضوع را هم باید توجه داشت که در این زمانه، افاضل انتزاعی تر شده و از موضوعات اجتماعی فاصله مندتر گشته اند ولی به همان میزان ذوالسنه انضمامی تر و زمینی تر هستند و شاید انگیزه و علت روانشناختی تمایل برخی از ذو السنه به خودمختاری، به همین موضوع شناس بودنشان برگردد. فلذا در نگاهی دقیق تر، در رابطه ذوالسنه و افاضل باید رابطه ای دو طرفه در نظر گرفت که از سویی ذوالسنه در ذیل حکمت افاضل به شناسایی و تحلیل و تدبیرِ امر تهذیب خیال مردمان اقدام می‌کنند و از سویی دیگر، افاضل با موضوعات و مسائل جدید آشنا گشته و به تامل و تولید اندیشه می‌پردازند. گفتم که چالش عصر حاضر، دور ماندن بخشی از افاضل از موضوعات عالم جدید و موضوعات انضمامی جامعه، و متعاقبا نقصان و عقب ماندگی نظری در تحلیل و تفکر روزآمد است و یحتمل بخشی از برنتابیدن نقد به "محدوده نشناسی" رائفی پور توسط برخی طلبه های "قم گزین"، ناشی از همین روحیه تهران گریزی و فاصله گرفتن از محل های منازعه است. حتما که بین "مطهری قم" و "مطهری تهران" تفاوت هاست و برای همین رهبری علمای قم را دعوت کرد که باشند. ترمیم و ارتقای رابطه افاضل و ذوالاسنه تدبیری دوطرفه لازم دارد که ارتقای حیات دینی جامعه را حاصل خواهد داد. * عزیز نجف پور آقابیگلو * @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ب: * اکثریت مطلق مردم ایران مسلمان هستند البته ذومراتب... ولی فضای استارت آپی و کسب و کارهای مجازی کشور وضعیتی معکوس دارد. به نظر میرسد سناریوی هدفمند در پارادایمی مغایر با فرهنگ بومی در کسب و کارهای مجازی اجرا شده است. عدم فهم دستگاه سیاستگذاری کشور از دلالتهای فرهنگ در حوزه فناوری و جهت مندی و ارزشباری فناوری، مقوم این سناریو بوده است یعنی اینکه جوانان و نوجوانانی که رفتار ناهنجار نشان میدهند بیشتر قربانی جهل سیاستگذاری ما هستند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ج: مسائل و موضوعات روشن و بدیهی ما در حوزه روی زمین مانده است و اجرایی کردن آنها اولویت ماست. موضوع سیاستگذاری فضای مجازی ما هستند ولی عمدتا مغفولند و نیاز و ملاحظات مردم مورد توجه قرار نمی گیرد. مثلا غالب مردم دنبال فضای سالم و ایمن برای فرزندان خود هستند ولی ما پاسخ خوبی بدین نیاز نداده ایم تامین نیازهای مردم باید در ذیل رویه ها و هنجارها و پارادایم مرسوم جامعه انجام شوند مشارکت دادن لایه متخصص جامعه ایرانی در شناسایی مسائل، تدوین سیاستها و اعمال و ارزیابی سیاستها باید توسط شوراهای عالی انجام شود دانشگاهها همان ابر و شبکه حل مسائل و پیشنهادات سیاستی هستند که باید مورد توجه نهادهای سیاستگذار قرار گیرند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سخنرانی را باید بارها گوش کرد و به ابعاد و آثار اقداماتی که تکنوکراتهای در اکناف نظام انجام داده اند، اندیشید. فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف خصوصا لایه مومن و انقلابی آن که عمدتا در مدیریتهای میانی و کلان کشور جای گرفته اند، در مقابل این ادعای دکتر مشایخی چه توضیحی در تبرئه خود از تکنوکراسی دارند؟ @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* به سر آمدن عصر مدرن به واسطه خونهای مظلومان غزه * على ع میفرماید: «فَإِنَّهُ لَیْسَ شَیْ‏ءٌ أَدْعَى لِنِقْمَةٍ، وَ لَا أَعْظَمَ لِتَبِعَةٍ، وَ لَا أَحْرَى بِزَوَالِ نِعْمَةٍ، وَ انْقِطَاعِ مُدَّةٍ، مِنْ سَفْکِ الدِّمَاءِ بِغَیْرِ حَقِّهَا» : (چیزى بیش‏تر از ریختن خون ناحق کیفر الهى را برنمی‌انگیزد، و پیامد بدفرجامى از آن بزرگ‏تر به دنبال نمی‌آورد، و به برچیده شدن نعمت سزاوارتر نمی‌گرداند، و روزگار را به ‏سر نمی‌رساند.)... در این دنیایی که اندیشه و پارادایم مدرن بر جهان سلطه یافته است و همه کشورها و جوامع در چارچوب حکمرانی دول غربی گرفتارند، آیا خون مظلومان که به دستان اسرائیل و البته با حمایت دنیای به ناحق ریخته شد، منجر به کیفرالهی و برچیده شدن نعمت کامیابی از دنیا و سرآمدن سلطه و سروری دنیای مدرن خواهد شد؟ وعده حق است و منتظر آن روز خواهیم ماند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تامین ضمانت اجرایی مصوبات اول باید رییس جمهور چنین ضمانتی را حداقل در حوزه دولت ایجاد نماید و متعاقبا باید مرکزملی و شورای عالی فضای مجازی اختیارات بودجه ای داشته باشند بدین صورت که یکی از گلوگاههای تایید برنامه های پنجساله و سالانه دولت باید شورای فضای مجازی باشد. شوراهای عالی حسب وظیفه نظارت بر اعمال سیاستهای کلان و ابلاغی رهبری در قوانین مصوب مجلس و همچنین سیاستهای اجرایی دولت باید امکان تایید و عدم تایید آنها را داشته باشد @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت بازگشت شورای عالی فضای مجازی به جایگاه اصلی خود شورای عالی فضای مجازی قرار بوده محل سیاستگذاری و هماهنگی و تقسیم کار ملی باشد ولی این اتفاق درست رخ نداده و از تصمیم گیری در مسائل و موضوعات اصلی فضای مجازی به حاشیه رفته است و هرکسی کار خودش را می کند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فرصتی شد با اعضای انجمن علمی دانشجویی و فارغ التحصیلان روانشناسی به گفتگو بنشینیم...اصل حرف من این بود سهم در آینده نزدیک کشور بسیار بیشتر از وضعیت حال خواهد بود و دانشجویان به دلیل عقلانیت و بهره وری آموزشی بدین شیوه آموزش روی خواهند آورد لینک خبر: http://B2n.ir/k44141 @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسعه فناوری ها و کسب و کارهای دانش بنیان، سیاستی در مسیر پیشرفت کشور دانشگاه آزاد اسلامی به صورت سنتی آموزش محور بوده و با تحولات هرم سنی جامعه و کارهش متقاضیان ، دانشگاههایی که ارتزاقی از پول نفت نداشتند منطقا باید منابع درآمدی جدیدی می یافتند و هم با هوشمندی به سمت درآمدهای فناورانه و کسب و کاری سوق پیدا کرد. البته این یک روی سکه است و روی دیگر سکه را باید در نقش و کسب و کارهای در تعالی نهاد علم و همه جانبه کشور دقیق تر ملاحظه کرد که مورد توجه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. از این رو مراکز رشد، انجمن های علمی، سراهای نوآوری، پارک های علم و فناوری و در اولویت توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.... @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاملی در باب مشاوره و روانشناسی با رویکرد دینی در نشستی که با فارغ التحصیلان روان شناسی دانشگاه داشتم سعی کردم این مطلب را گزارش بدهم... لینک اصل یادداشت: B2n.ir/x95129
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روسای محترم دانشگاههای ، ، ! همه شما باید استعفا دهید (اخراجید) چون اعتراض طبیعی دانشجویان آمریکایی به جنایات در را خفه نکردید... صورت واقعی و آمریکایی را بهتر ببینیم و تعلل های حکمرانانه خودمان را به دلیل بهتر بشناسیم. پيشنهاد دارم روسای چند دانشکاه بزرگ کشور نامه سرگشاده بزنند و ضمن نقد هویت ی آمریکا و قدردانی از حمایت انسانی دانشگاهیان آمریکا از فلسطین، از ایشان برای حضور در دانشگاههای ایران که امکان اعتراض به کشتار مردم فلسطین وجود دارد، دعوت کنند. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
30.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این سخنرانی توضیح دادم که در حال توسعه است و سهم آن در بازار آموزش کشور و دنیا در آینده نزدیک بسی بیشتر خواهد شد. گرایش دانشجویان به آموزش مجازی به دلیل عقلانیت و بهره وری آموزشی است. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شانزده آذرِ ایرانِ چهارصد و دو 16آذر 1332 تجلی روحیه مردم ایران است. بعد از شهریور ۱۳۲۰ که مامِ وطن به زیر چکمه مستکبرین رفت، نزدیک به یک دهه زمان گذشت تا خشم فروخورده مردم ایران مجال اعتراض بیابد و کودتای ننگین28مرداد ۱۳۳۲ عاملی تمام کننده برای تجلی استکبارستیزی ایرانیان باشد. اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا و اعتراض به احیای روابط ایران با انگلیس، حداقل کاری بود که فرزندان این مردم می¬توانستند انجام دهند. امروز بالغ بر هفتادسال از 16آذر32 میگذرد و تحولات بسیار زیادی در سطح ملی و بین المللی رخ داده و ایرانیان گامهای بلندی در تامین استقلال و عزت ملی مقابله با استکبار برداشته اند که اوج آن پیروزی بوده است. به موازات این جدیت و تلاش مردم ایران، اقدامات استکبار و هم متحول و پیچیده تر شده است و عرصه های و جبهه های جدیدی برای استعمار و استکبار ایجاد کرده است. بزرگداشت 16آذر1332، بازخوانی روح استکبارستیزی مردم ایران و دلالتهای آن در عرصه های جدید استعماری و استکباری دنیای امروز است. حوزه و یکی از عرصه هایی است که جریان سلطه به جد می کوشد از طریق آن کشورهای دیگر را به زیر یوغ خویش درآورد و وجهی دیگر از استعمار فرانو را رقم بزند و همانطور که پیشگام استکبارستیزی سال32 بود، دانشگاه امروز هم باید سهم خود را در این مهم ادا نماید. عزیز نجف پور آقابیگلو @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
تداوم انقلاب اسلامی
* دوقطبی عقلانیت دینی و غیر دینی * #عقلانیت_دینی در تبیین هدف، تحلیل مسائل و تجویز راهکار از منبع #و
** وقتی جریان‌های مومنی را می‌بینم که در سودای ، بدون مبنای دینی چنگ به صورت پارادایم دینی می‌کشند، چقدر از ظرافت این یادداشت👆 مسرور میشوم... أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَ‌كُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ؟ آیا امت حزب الله فکر می‌کنند همینکه صورت حزب اللهی یافتند و دوره ای مشق انقلابی کردند با وسوسه های عقلانیت غیرمسوول، عقلانیت منفعت گرا و... امتحان نخواهند شد؟ نداشتن ایده اثباتی برای احیای دین و صرف نقد دیگران نشانه رد شدن در این امتحان است
بایددور بسته های خودساخته را بشکند و را در برنامه سازی بیشتر مشارکت دهد. دلیلی ندارد فرهنگ مردم را حتما از سوراخ سوزن هنر یک جریان خاص عبور دهیم. بسترسازی، شناسایی و توانمندسازی استعدادهاي فرهنگی و هنری توده مردم نیازمند طرح و برنامه جدی است. جریان هنری ای که خود را صرفا با شاخصهای هنر غربی تنظیم کند توان بازنمایی فرهنگ ایرانی را ندارد.
شش به دلیل اقتصادی و فرهنگی بیخ گوش ما در استان خودکشی کرده اند جمعیت ایلام حدود ۶۰۰هزارنفر است. امسال متوسط ۲میلیون نفر زائر از تردد کردند. ایلام اشتغال می‌خواهد و همدلی و همدردی...از مترفین که انتظاری نیست... !، مومنین!، حزب الله!، جریان !... به داد مردم ایلام برسید.
در مقابله با حاکمیت آمریکایی‌ها بر فضای مجازی و تکاپو برای تن ندادن به ، ایجاد همکاریهای بین المللی برای اولویت امروز ماست. جای دارد مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات به ارتقای ساختار و برنامه حوزه بین الملل خود اقدام نماید. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
هدایت شده از تداوم انقلاب اسلامی
* عزم بیشتر برای مدیریت و پیشرفت اسلامی ایرانی کشور * حجت ما در حماسه 9دی چند چیز بود: 1- با قلدری و شلوغ کاری و دروغگویی کسی حق ندارد خواسته هایش را در کشور به پیش ببرد. مردم درست یا غلط کس دیگری را انتخاب کرده بودند و باید به انتخاب احترام گذاشته میشد. همانطور که بعدا در سال 1392 به انتخاب مردم در برگزیدن شیخ حسن روحانی احترام شد و ایشان با 51/8 آزای ماخوذه بر مسند ریاست جمهوری نشست. 2- ضامن اسلامیت نظام است و اگر از آن عدول شود فرقی با حکومت ندارد و التزام به ولایت فقیه وقتی معنا می یابد که نظر و حکم ایشان را خلاف تشخیص و نظر خود بیابیم ولی بدان ملتزم شویم. 3- مومنین و توده مردم مسلمان به دنبال توسعه و هستند و از سوی دیگر از رویه جریان ، اسلام و انقلاب هم در نمی آید و اتفاقا یکی از باعثان و بانیان انحرفات فرهنگی و اقتصادی کشور هم جریان سازندگی بودند. 4- رویه جریان سازندگی فارغ از نقدهای ارزشی ای که بدان وارد است، به دلیل بومی نبودن کارآمدی لازم برای توفیق در مدیریت کشور را ندارد. شاهد این مدعا هم ناکارآمدی ایشان در دوره هشت ساله دولت بود که تمام هیمنه تکبری شان شکست. سالروز حماسه را گرامی میداریم و این در حالی است که بعد از سال 1388، نهم دی ها از سر گذرانده ایم و از این به بعد هم برای مدیریت و پیشرفت اسلامی ایرانی جامعه کوشش ها خواهیم نمود و حواسمان باشد که با * سفارش عمه و خاله * 1 نمی توان و نظام را تامین کرد... فلذا جریان انقلاب اسلامی امروز باید اول مطالبه گر و بانی برنامه ریزی منسجم و شایسته سالاری در اجرای برنامه ها در جهت مدیریت و پیشرفت اسلامی ایرانی کشور باشد. عزیز نجف پور آقابیگلو @@@@@@@@@@@@@@@@@@ 1- (دست‌خط امیرکبیر خطاب به ناصرالدین شاه: قربانت شوم! الساعه که در ایوان منزل با همشیره‌ی همایونی به شکستن لبه‌ی نان مشغولم، خبر رسید که شاهزاده موثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشاء و ارتشاء معزول کرده‌بودم به توصیه‌ی عمه‌ی خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید. فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره‌ی امور مملکت به توصیه‌ی عمه و خاله نمی‌شود.زیاده جسارت است، تقی.) @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
حضور در جهانی که به سرعت در حال شدن است نیازمند توانمند در داخل کشور می باشد. مقابله با جریان سلطه هم مزید بر علت است تا این مهم جدی تر گرفته شود. مهاجرت نیروی فنی به دلیل فاصله درآمد دلاری و ریالی، نقطه شکست این مهم است. نیازمند تقویت چرخه تربیت نیروی فنی، توسعه شرکت‌های ، سازوکار نگهداشت نیروی فنی در زیست بوم مجازی کشور هستیم. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour