eitaa logo
آتشِ دل
88 دنبال‌کننده
17 عکس
7 ویدیو
7 فایل
دل‌مشغولی‌های یک طلبه در عصر انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی 🔷 خداست دارد خدایی می‌کند🔷 ▪️صحنه‌ی دنیا همواره تحت تدبیر ساحتی برتر از دنیاست، اما در برهه‌هایی کیفیت این امر متفاوت می‌شود و بروز آن بیش از پیش می‌شود. مثلاً در روزهایی که به یوم‌الله مشهور می‌شود، دست خدا آشکارتر است. ▫️این امور البته که مدبراتی دارد. مدبراتی از انس و جن و ملک. جبهه‌ی حق، وقتی یک عنصرش از این عالم خارج می‌شود، مأموریتش تمام نمی‌شود، بلکه به مرتبه‌ی بالاتری ارتقا پیدا می‌کند که دست بازتری پیدا می‌کند. شهید در این نگاه، عنصر این ویژه‌تری است. ▪️سنت نصرت الهی یکی از مجراهای بروز این تدابیر قدسی است. شهیدان نیز در این نصرت جبهه‌ی حق مؤثرند. «یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم» صرفاً یک بیان لفظی نیست. ▫️در سال‌ها، ماه‌ها و بلکه روزهایی زندگی می‌کنیم که به اذعان بسیاری، شتاب عجیبی به امور داده شده است. بستری که شاهدیم از جنس ایام‌الله است؛ اتفاقاتی می‌افتد که غیرعادی است؛ هم متعدد است و هم عجیب. یک قلم از شهادت حاج قاسم به این طرف را مرور کنید. این یعنی خبرهایی است. یعنی به هر دلیلی، که جای خود قابل بررسی است، بناست غیب عالم تأثیرات ویژه‌تر و ظاهرتر و ملموس‌تری داشته باشد. این غیب ساحت قدسی است، این قدسیت، پاکی می‌طلبد و عناصر نقش‌آفرین در آن لایه، پاکان عالمند. پاکان اگرچه در همین دنیا هم در همه‌ی لایه‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند، ولی بعضاً لازم است دست بازتری داشته باشند. لذا شهید می‌شوند. (حساب محاسبات و تکالیف دنیایی به جای خود و البته مهم است و تأثیراتی بر لایه‌ی بحث کنونی دارد.) ▪️این روند بشارت‌بخش است. به شرط آن‌که بر سر عهد خود باشیم و با صبر و بصر، به تکالیف خود جداً عمل کنیم که آن حکیم فرمود فلسطین کلید رمزآلود فرج است. @AatasheDel
بسمه تعالی 🟩 امسال و پارسال، توفیق رفیقم شد و روز عید سعید غدیر خم را در خانه‌ی پدر، شهر رؤیایی نجف و در جوار مرقد مطهر امیرالمومنین بودم. تقریباً هر دو مورد در بازه‌ی بعد از ظهر تا آخر شب روز هیجدهم ذی‌حجه. اما این دو مرتبه با هم قابل مقایسه نبود. 🟩 هرچند هوای هر دوبار به غایت گرم بود و هر چند عراقی‌هایی که فرهنگ زیارت و پیاده‌روی به سوی آن و برپایی مواکب پذیرایی برای آن در آن‌ها ریشه‌دار است، همان‌هایی بودند که در اربعین و غیر آن دیده‌ایم و اتفاق خاصی برایشان نیفتاده، ولی نجف ۱۴۴۵ بسیار بسیار شلوغ‌تر از نجف ۱۴۴۴ بود؛ نه فقط داخل حرم که خیابان‌های اطراف هم. 🟩 می‌پرسید چرا؟! یک دلیل اصلی بیشتر ندارد؛ تصویب تعطیلی روز عید غدیر در عراق در همین هفته‌های پیشین. این یعنی مقتضی یک کنش اجتماعی در مقیاس ملی وجود داشت ولی مانعی داشت که با تعطیل شدن این روز برطرف شد و بروز یافت. البته جبهه‌بندی‌هایی هم وجود داشت در تعطیل شدن یا نشدن این روز که شاید در حس عمومی برای این حضور مؤثر بوده باشد که البته چندان زیاد نیست. 🟩 این قصه را برای این روایت کردم که درباره‌ی آن‌چه چندی پیش در ایران درگیر آن بودیم، دقیق‌تر بنگریم. تعطیل شدن یا نشدن یک روز یا یک رویه‌ی هفتگی، فقط منظر اقتصادی ندارد. فرهنگ و تمدن یک جامعه را می‌رساند. دیدن این ابعاد و لحاظ کردن آن در تصمیم‌گیری‌هایی از این دست، آسان نیست. باید عمیق‌تر دید و از ساده‌انگاری و تک‌بعدی‌نگری دوری کرد. 🟩 این قانون‌گذاری‌ها، هم‌چنانی که بروزدهنده‌ی جوانب مثبتی از یک فرهنگ می‌تواند باشد، می‌تواند سبب تغییر منفی برخی از دارایی‌های خوب یک فرهنگ شود. باید مراقب بود. @AatasheDel
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
📋ده نکته در باب اثرسنجی فرهنگی ✍️نعیم حسینی بعضی از مسئولین اساساً با مقوله‌ای به نام اثرسنجی آشنا نیستند و اصلاً نمی‌دانند اثرسنجی چیست و چه جایگاه و کارکرد و فایده‌ای دارد. حتی بعضاً هنگام طرح چنین مسئله‌ای با ایشان، با ادبیات تکلیف‌گرایی و این‌که ما مأمور به انجام تکلیفیم پاسخ می‌دهند که کار باید انجام بشود و این‌که چه خواهد شد به ما ربطی ندارد. این کژفهمی از یک مبنای درست، جهل ایشان را مرکب خواهد کرد. جهت مطالعه این یادداشت به ادرس زیر مراجعه نمایید👇 🌐https://vrgl.ir/64Jd6 🆔@cultural_governance
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
✳️ تأملاتی پیرامون طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین 🔻@AatasheDel
هو العزیز 🔸خاطرات جبهه و جنگ کم نخوانده‌ام. در فرازهای بسیاری از این نقل رشادت‌ها و حماسه‌ها، چشمانم بارانی شده است. گاه از احساس غربت و مظلومیت و گاه از حس شوق و شعف و اقتدار. حکایت ما با این قهرمانان نه‌چندان دور این دیار، حکایت «یا لیتنا کنا معکم» است. اما این روزها دارد طور دیگری می‌شود. 🔹سنم آن‌چنان به ماجرای کوی دانشگاه نمی‌خورد. کمابیش حضورِ با جنگِ آمریکا در عراق و پیش از آن در افغانستان را با ترس‌های حس‌شده در بچگی یادم هست. فتنه‌ی ۸۸ را اما خوب به یاد دارم. اوضاعی بود و کشتیبان انقلاب خوب ناخدایی کرد و از طوفان به سلامت عبور کردیم. بعدتر هم برخی شلوغی‌ها و درگیری‌ها و ترورهای درون کشور و این آخری، اغتشاشات ززآ. اما این روزها دارد طور دیگری می‌شود. 🔻طوفان الاقصی که شروع شد، حس خوبی داشت. به تعبیری «زلزله‌ی ویرانگر غیرقابل ترمیم» بر پیکره‌ی رژیم غاصب فرود آمد. اما اندکی نگذشت که داغ غزه و قتل عام کودکان و زنان و مردان، کاممان را تلخ می‌کرد. اما جنگ است. این قدر می‌فهمم که باید صبر کرد بر این همه ظلم؛ تلخ است اما شیرین است. البته نه این‌که بی‌خیال بود و دست روی دست گذاشت. در آن روزهای سخت، اما ته دلم غنج می‌رفت از شکوه عقلانیت جبهه‌ی مقاومت. تدابیر قدم‌به‌قدم و حرفه‌ای حزب‌الله که همراه شده بود با دست از جان شستن و انقلابی‌گری انصارالله؛ دستیاری مقاومت عراق نیز با این دو توأم شده بود. از فردای طوفان، حزب‌الله از تجهیزات دیدبانی و ارتباطی زدن شروع کرد و به زدن پایگاه‌های نظامی رسید بیست کیلومتر در عمق رژیم آوارگی ایجاد کرد. انصارالله هم با بستن راه دریایی، راه تنفس رژیم را سد کرد. عراق هم که پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی را پیاپی می‌نواخت. عجیب روزهایی را دیدیم در این یک سال. اما باز هم می‌گویم؛ این روزها طور دیگری دارد می‌شود. 🔻جنگ است و زد و خورد. حکایت جنگ ما با اسرائیل، به قول سید عباس موسوی، حکایت فوتبالی است که یک گل ما می‌زنیم و یک گل او؛ برنده اما کسی است که گل آخر را می‌زند. سفارت ما در سوریه را زدند، ما هم در اولین عملیات رسمی آشکار علیه رژیم صهیونیستی، وعده‌ی صادقی را به نمایش گذاشتیم که دل‌ها را خنک کرد. خدا رحمت کند رئیسی عزیز را و امیرعبدالهیان مجاهد را. گذشت و این دو را از دست دادیم. نهال نیستیم که...که هر چند در نهال بودگی‌مان نیز در تابستان شصت، بسیاری از بزرگانمان را از دستمان ربودند اما سر خم نکردیم. الآن که نخل برومندی شده‌ایم به لطف خدا. رئیسیِ شهیدِ جمهور را باشکوه بدرقه کردیم و رئیسی جدید برای جمهور برگزیدیم. اما باز هم کاممان تلخ شد. مهمانمان را زدند. در قلب تهران. از امام وعده‌های صادق درس‌ها گرفتیم و اکنون وقت درس پس‌دادن است. گفتیم می‌زنیم. اما دیدیم اوضاع طور دیگری دارد می‌شود. 🔻سید عزیزمان را هم زدند. به نامردی و با ۸۵ تن بمب مسموم. قتلگاهی دیگر رقم خورد ولی این بار نتیجه باید چیزی دیگر شود. ابد والله ما ننسی حسیناً. پس از آن‌که ساحران شعبده‌های خود را اجرا کردند، وقت آن است که موسی عصا بیندازد. همو که چندی پیش ندای «إن معی ربی سیهدین» سر داده بود، فرماندهی‌اش را آشکارتر کرد. روزهای باشکوهی از تاریخ معاصر رقم خورد. حس این روزهای خودم را می‌گویم. پر از حماسه‌ام. امام ما گفت: «آینده‌ی این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آن‌ها حزب‌الله سرفراز رقم خواهد زد.» و دارد رقم می‌خورد. بدون ذره‌ای تغییر در طرح راهبردی کلانش. فلسطین را نیز باید فلسطینی‌ها آزاد کنند. ولی پشتیبانی از آن‌ها بر همه‌ی مسلمانان فرض و واجب است. وعده‌ی صادق دیگری محقق شد. این بار برای دشمن درددارتر و برای دوست آرام‌بخش‌تر. امام گفت: می‌خواهم نماز جمعه بخوانم. در کوران تهدیدها سینه سپرکردن، خیلی شجاعت می‌خواهد. این از بینات این روزهای عالم است. از پیوستگی مؤمنان گفت و ولایت بینشان و پشتیبانی اسم عزیز و حکیم از رحمت الهی بین مؤمنان. گفت صلاح دیدم تکریم نگین لبنان را این‌گونه برگزار کنم. ورق برگشت. طور دیگری شد. 🔻سربازها این ولایت را به نمایش گذاشتند و اسم عزیز آمد به پشتیبانی. حضور عراقچی در بیروت و حمایت قاطع از مقاومت، حضور پزشکیان در قطر و اعلام موضع جدی و این آخری، شکوهی که قالیباف با ارائه‌ی تصویری مقتدرانه از سربازان انقلاب رقم زد، بروز اسم عزیزِ خداوند است. عزیزی که حکیم است. و این هنوز شروع این پایان است. بیش باد. بمنه و کرمه. @AatasheDel
آتشِ دل
✳️ تأملاتی پیرامون طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین 🔻@AatasheDel
انتشار این یادداشت در پایگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف:
هدایت شده از مکتب امام
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین ✍️ نعیم حسینی اشاره: آزادی قدس شریف، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی از همان ابتدای مبارزات در دوران طاغوت بوده است. این هدف، در اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، در قالب طرحی منسجم دنبال می‌شود. ایشان با طرح ایجابی «اداره‌ی فلسطین به دست فلسطینی‌ها» از سویی و «شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت» از سویی دیگر و برای رفع موانع تحقق طرح نخست، به دنبال به صحنه آوردن امت اسلامی برای محاصره و محو رژیم صهیونیستی هستند. در طرح ایشان، نیروی مباشر آزادی فلسطین، فلسطینی‌ها هستند و واجب شرعی امت اسلامی، چه دولت‌ها و چه ملت‌ها، شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت برای پشتیبانی همه جانبه و در تمام ابعاد از فلسطینی‌هاست. در این نوشتار تفصیل این طرح بررسی شده است. @maktabe_emaam
هدایت شده از شبکه تبلیغی(شمع)قم
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین ✍️ نعیم حسینی اشاره: آزادی قدس شریف، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی از همان ابتدای مبارزات در دوران طاغوت بوده است. این هدف، در اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، در قالب طرحی منسجم دنبال می‌شود. ایشان با طرح ایجابی «اداره‌ی فلسطین به دست فلسطینی‌ها» از سویی و «شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت» از سویی دیگر و برای رفع موانع تحقق طرح نخست، به دنبال به صحنه آوردن امت اسلامی برای محاصره و محو رژیم صهیونیستی هستند. در طرح ایشان، نیروی مباشر آزادی فلسطین، فلسطینی‌ها هستند و واجب شرعی امت اسلامی، چه دولت‌ها و چه ملت‌ها، شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت برای پشتیبانی همه جانبه و در تمام ابعاد از فلسطینی‌هاست. در این نوشتار تفصیل این طرح بررسی شده است. | ◼️▪️💠▪️◾️ ▫️با نهضت قم همراه باشید▫️
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین ✍️ نعیم حسینی اشاره: آزادی قدس شریف، آرمان بزرگ از همان ابتدای مبارزات در دوران طاغوت بوده است. این هدف، در اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، در قالب طرحی منسجم دنبال می‌شود. ایشان با طرح ایجابی «اداره‌ی به دست فلسطینی‌ها» از سویی و «شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت» از سویی دیگر و برای رفع موانع تحقق طرح نخست، به دنبال به صحنه آوردن امت اسلامی برای محاصره و محو رژیم صهیونیستی هستند. در طرح ایشان، نیروی مباشر آزادی فلسطین، فلسطینی‌ها هستند و امت اسلامی، چه دولت‌ها و چه ملت‌ها، شکل‌دهی به هسته‌های برای پشتیبانی همه جانبه و در تمام ابعاد از فلسطینی‌هاست. در این نوشتار تفصیل این طرح بررسی شده است. 📲 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
انتشار یادداشت در وبگاه پژوهشکده‌ی تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام: http://rbo.ir/__a-3840.aspx
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین ✍️ نعیم حسینی اشاره: آزادی قدس شریف، آرمان بزرگ از همان ابتدای مبارزات در دوران طاغوت بوده است. این هدف، در اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، در قالب طرحی منسجم دنبال می‌شود. ایشان با طرح ایجابی «اداره‌ی به دست فلسطینی‌ها» از سویی و «شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت» از سویی دیگر و برای رفع موانع تحقق طرح نخست، به دنبال به صحنه آوردن امت اسلامی برای محاصره و محو رژیم صهیونیستی هستند. در طرح ایشان، نیروی مباشر آزادی فلسطین، فلسطینی‌ها هستند و امت اسلامی، چه دولت‌ها و چه ملت‌ها، شکل‌دهی به هسته‌های برای پشتیبانی همه جانبه و در تمام ابعاد از فلسطینی‌هاست. در این نوشتار تفصیل این طرح بررسی شده است. ╭┅───────────┅╮ 🇮🇷 @KssiChannel 🇮🇷 ╰┅───────────┅╯
بسمه تعالی 💠ده نکته‌ی قابل‌مطالعه از انقلاب دوم در گام دوم انقلاب بخش اول 🔻مقدمه‌ی یکم. ما به یک حرکت عمومی برای کشور نیاز داریم. این حرکت عمومی باید منضبط و معقول باشد و سرعت پیدا کند و حرکتش محسوس باشد. محور این حرکت، جوان متعهد یا به تعبیری دیگر جوان مؤمن انقلابی است. جوان متعهد به تعبیر رهبر انقلاب باید یک شناخت از صحنه داشته باشد، جهت‌گیری مشخص داشته باشد و یک نقطه‌ی روشن و امیدبخش را نشانه بگیرد. این حرکت البته راهکارهای عملی نیاز دارد و باید عده‌ای به هدایت، تمرکز، پیگیری، فعّالیّت پی‌درپی و لحظه‌به‌لحظه همت بگمارند تا بتوانند این کاروان عظیم جامعه و مهم‌تر از همه جوان‌های جامعه را به پیش ببرد. ایشان این کار را کارویژه‌ی جریان‌های می‌دانند. (ر.ک: بیانات معظم‌له در یکم خرداد ماه سال نود و هشت.) 🔻مقدمه‌ی دوم. این روزها یادآور خاطرات آبان ۱۳۵۸ است؛ ماجرای اقدام دانشجویان که در ابتدا به قصد تحصّنی در اعتراض به آمریکا در قالب تصرف نمادین سفارت این کشور در تهران و بست‌نشینی موقت طراحی شده بود و اندکی بعد هدف متفاوتی را که مقابله با اقدام مداخله‌جویانه و براندازانه‌ی ایالات متحده در ایران تازه انقلاب کرده بود، دنبال کرد. تسخیر ایستگاه منطقه‌ای ایالات متحده در خیابان روزولت تهران که اندکی نگذشت که به «تسخیر لانه‌ی جاسوسی» آمریکا مشهور شد و پس از بیان امام، به لقب گرفت. حرکتی که از یک بستر دانشجویی طراحی، برنامه‌ریزی و اقدام شد و پس از آن با پشتیبانی امام و نظام همراه شد و عامل رویدادهای مهمی در معادلات منطقه و جهان گشت. مروری بر جزئیات این ماجرا که فیصله یافتن آن ۴۴۴ روز به طول انجامید و توافق الجزایر، حمله‌ی آمریکا به ایران و شکست آن در طبس و روی‌کار نیامدن مجدد کارتر در آمریکا برخی از پیامدهای آن بود، حاوی نکاتی جذاب و مفید برای دوران است. چگونگی تحقق این حادثه حاوی جزئیاتی از تعامل مردم با مردم، مردم با حکومت و نخبگان با هر دوی این‌هاست. مطالعه‌ی این مسائل برای ساخت اجتماعی متناسب با گام دوم و شکل‌دهی به جریان‌های حلقه‌های میانی درس‌آموز است. 🔸اشاراتی کوتاه. ویژگی‌های مشترک زیادی میان آن‌چه دانشجویان انجام دادند و آن‌چه از یک انتظار می‌رود وجود دارد که در ادامه‌ی این یادداشت به برخی از آن‌ها به اختصار اشاره می‌شود. بدیهی است مقصود نگارنده تأیید یا رد هر فراز به طور کلی نیست، بلکه درصدد توجه‌دهی به این مسائل است. ۱. اقدام دانشجویان پس از انجام یک تلاش فکری بود: دانشجویان دفتر تحکیم وحدت که شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی به شمار می‌رفتند، جهت معرفی نماینده‌ی خود برای ارتباط با امام، تصمیم گرفتند از پنج صاحب‌نظر ویژگی‌های «» را بشنوند و نزدیک‌ترین گزینه به دیدگاه‌های خودشان را انتخاب کنند؛ ابوالحسن بنی‌صدر، حسن حبیبی، سید علی خامنه‌ای، محمد مجتهد شبستری و سید محمد موسوی خوئینی‌ها. نظرات سید علی خامنه‌ای و سید محمد موسوی خوئینی‌ها برای ایشان پسندیده‌تر بود. ۲- هماهنگی میان دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف ویژه بود: دانشجویان در طراحی خود، با استفاده از شبکه‌ی تشکیلاتی، هر چند که طرح را در خارج از بستر رسمی دفتر تحکیم وحدت دنبال کردند، ولی به میزان قابل توجهی، به ظرفیت‌های متنوع موجود توجه و آن‌ها را با توجه به توانایی‌هایشان، سازماندهی کردند. حضور چهارصد تا چهارصدو‌پنجاه دانشجو که حدود صدنفرشان از دختران دانشجو بودند، نصاب قابل‌قبول و شایسته‌ی مطالعه‌ای است. ۳- این اقدام به صورت غیررسمی ولی معتبر در ارتباط با نهاد رهبری و امامت بود: به دلیل حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید علی خامنه‌ای در سفر حج، دانشجویان به جهت حفظ انتساب خود به انقلاب و روحانیت و ارتباط با دفتر امام، سید محمد موسوی خوئینی‌ها را در جریان طرح و برنامه‌ی خود قرار دادند. @AatasheDel