eitaa logo
عَبَقٰاتْ | محمد صادق عبدالهی
121 دنبال‌کننده
20 عکس
5 ویدیو
1 فایل
بسمه تعالی خوشه هایی از نکات مختلفی که در زمینه های مختلف به فکرم می‌رسه یا از اساتیدم می شنوم رو اینجا با شما به اشتراک می‌گذارم. آی دی : @msabdollahi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ❌ یک اشتباه استراتژیک در مطالعه تاریخ ائمه! اساسا خیلی افراد در مطالعه یا نگارش تاریخ ائمه یک اشتباه استراتژیک دارند و آن تقلیل کار های امام به مسائل سطحی جامعه است. ⬅️ برای مثال، اگر وجود نازنین امام صادق علیه السلام در زمان امامت خویش فقط به درس و بحث، ترویج علوم، شاگرد پروری و ... مشغول بودند، چه خطری برای بنی عباس داشت؟ اگر دقیق نگاه کنیم با این حرف ها که اتفاقا دستگاه حکومت می بایست متشکر و حامی امام هم می بود اما می بینیم که ایشان را به قتل رساند. چرا؟ یکی از اساتید ما می فرمودند گزارش های تاریخی داریم که اولین حکومت بر مبنای ولایت فقیه در زمان امام صادق علیه السلام در شمال قاره آفریقا شکل گرفت که معروف به حکومت ادریسیان بود. این نشان دهنده نوع مبارزه امام صادق علیه السلام است. زیرا به اندازه سر سوزنی از شدت مبارزه ایشان کم نشده اما به صورت پنهانی نه عیان. عبقات https://eitaa.com/abaghat_ir
بسم الله الرحمن الرحیم امروز دختر به دنیا اومد. بغض و شادی در دل آدم با این خبر می‌شینه. علیرضا رفت مانند شهدای دفاع مقدس... بچه اش را ندید مثل خیلی شهدا .‌.. اما باید راه شهدا را ادامه داد باید راه علیرضا را ادامه داد امروزه دین شما نیاز داره به شما و فرزند شما تا مسیر دین خالی از سرباز نشه اما نترسید ... وَلَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءٖ مِّنَ ٱلخوفِ وَٱلجُوعِ وَنَقصٖ مِّنَ ٱلأَمۡوَٰلِ وَٱلأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِۗ وَبَشِّرِ ٱلصَّـٰبِرِينَ (و بى ترديد شما را به چيزى اندك از ترس و گرسنگى و كاهش بخشى از اموال و كسان و محصولات [نباتى يا ثمرات باغ زندگى از زن و فرزند] آزمايش مى كنيم و صبركنندگان را بشارت ده) در این اوضاع سره از ناسره مشخص میشه ادعای ایمان با ایمان واقعی مشخص میشه. لینک ثبت نام حوزه علمیه: https://paziresh.ismc.ir/ اما در آخر بگذارید اینجوری بگم: دلمون برات تنگ شده علیرضا دست ما رو هم بگیر ....
ذی قعده شد و بهار ایران آمد در مشهد و قم دو گنج پنهان آمد در روز یکم کریمه آل رسول (ص) در یازدهم شاه خراسان آمد . . . ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارک باد
بسمه الله الرحمن الرحیم امام باقر علیه السلام: اَلْكَمَالُ كُلُّ اَلْكَمَالِ اَلتَّفَقُّهُ فِي اَلدِّينِ وَ اَلصَّبْرُ عَلَى اَلنَّائِبَةِ وَ تَقْدِيرُ اَلْمَعِيشَةِ. (تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام ج ۱، ص ۲۹۲) كمال كامل فهم در دين است،و صبر بر ناگوارى،و اندازه‌گيرى خرج زندگانى. (ترجمه کمره‌ای)
بسم الله الرحمن الرحیم تعطیلی شنبه!؟ حالا که بازار تعطیلی روز شنبه گرم هست، ادله ای که برای این کار می آورند خیلی عجیب است. ادله ای مانند: برای کم شدن تورم، برای بیشتر شدن تعداد روز ها کاری با بازار بین الملل و ... . کاری ندارم آیا این کار تشبیه به قوم یهود هست یا نه؟ اما چند نکته: اولا: چقدر تعطیل نبودن روز شنبه تا بحال ضرر به وضعیت اقتصاد زده؟ اگر زیاد بوده چرا تابحال به فکرتان نرسید؟ ثانیاً: چرا بجز روز کاری، ساعات کاری راهم هم سان سازی نمی کنید. مثلا فلان کشور در ساعت ۷ صبح شروع به کار می کند، و در ایران این ساعت به وقت ایران می شود ۱۴، چرا ساعت کاری را از ۱۴ نمی گذارید تا با معاملات جهانی هماهنگ تر شود؟ ثالثا: یعنی تنها معضل کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون اقتصادی و ... همسان نبودن روز های کاری ایران با دیگر کشورهاست؟ آقایان نماینده مجلس، بهتر نیست در این دوره کوتاه عمر خود به دنبال خدمت واقعی به مردم باشد به جای سرگرمی های واهی؟؟؟
🔰 یه لیست نوشتیم از کتب ارزشمند تربیتی از کارشناسان دینی😍 ۱. تربیت دینی کودک ایت الله حائری شیرازی انتشارات دفتر نشر معارف 🌺🌺🌺 ۲.نام این کتاب باشما(راه های پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان) ، محمد مهدی عباسی آغوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی 🌸🌸🌸 ۳.مجموعه هشت جلدی من دیگر ما، محسن عباسی ولدی 🌺🌺🌺 ۴.بازی بازوی تربیت محسن عباسی ولدی معرفی انواع بازی ها 🌸🌸🌸 ۵.نقش والدین در تربیت فرزند، امیر غنوی انتشارات سازوکار 🌺🌺🌺 ۶.تبیین فلسفه بازی، دکتر سوسن کشاورز و فاطمه قلیها انتشارات موسسه فرهنگی مدرسه برهان 🌸🌸🌸 ۷.سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت ،دکتر محمد داوودی دکتر سید علی حسینی زاده 🌺🌺🌺 ۸.والدین و مربیان مسئول ،رضا فرهادیان انتشارات بوستان کتاب 🌸🌸🌸 ۹.تربیت به روش سلطان بانو ،مسعود زارعی راهکارهای اسلام برای تربیت فرزند در عصر شبکه های اجتماعی انتشارات نیک معارف 🌺🌺🌺 ۱۰ حکمت نامه کودک ،محمد ری شهری 🌸🌸🌸 ۱۱.حکمت نامه جوان محمد ری شهری انتشارات دارالحدیث 🌺🌺🌺 ۱۲.تربیت جنسی ،علی نقی فقیهی انتشارات سازمان چاپ و نشر دارالحدیث مبانی اصول روش ها 🌸🌸🌸 ۱۳.تبلت برای کودکان، علی فاطمی پور انتشارات بهار دلها 🌺🌺🌺 ۱۴.فرزندان من ،علی فاطمی پور انتشارات سیمای خورشید پای درس امام خمینی و امام خامنه ای در مورد تربیت 🌸🌸🌸 ۱۵.تربیت، آیت الله ابراهیم امینی 🌺🌺🌺 ۱۶.فرهنگ تربیت، عباس اسماعیلی یزدی انتشارات دلیل ما 🌸🌸🌸 ۱۷.تربیت کودک، ایت الله صفایی حائری انتشارات لیله القدر 🌺🌺🌺 ۱۸. اعتمادبه‌نفس کودک من، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجید همتی انتشارات موسسه امام خمینی(ره) 🌸🌸🌸 ۱۹.تربیت جنسی فرزندان، جواد مصلحی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عوامل روش ها راهکار ها 🌺🌺🌺 ۲۰.خانواده و تربیت مهدوی ،مرتضی آقا تهرانی، محمد باقر حیدری کاشانی 🌸🌸🌸 ۲۱.مهارتهای دعوت فرزندان به نماز ،محمدعلی جابری انتشارات دفتر نشر معارف 🌺🌺🌺 ۲۲.مربی و تربیت آیت الله حائری شیرازی 🌸🌸🌸 ۲۳.مجموعه سه جلدی طعم شیرین خدا ،محسن عباسی ولدی انتشارات آیین فطرت 🌺🌺🌺 ۲۴.چه کسی گهواره ها را تکان خواهد داد انتشارات دفتر نشر معارف 🌸🌸🌸 ۲۵.آموزش و هدایت کودک، یوسف غلامی انتشارات دفتر نشر معارف 🌸🌸🌸 ۲۶. تنبیه آری یا خیر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجید همتی انتشارات موسسه امام خمینی(ره) 🌺🌺🌺 ۲۷. چند ایست تا بیست، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجید همتی انتشارات موسسه امام خمینی(ره) 🌸🌸🌸 ۲۸. مامان بابا از من نترسید، احمد یاسر وافی یزدی انتشارات دانش و ادب https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
تعطیلی شنبه‌ها؛ تمایز رویکرد فردی، اجتماعی و حکومتی به فقه 📝مهدی خطیبی در یکی دو دهه اخیر به موازات توجه بیشتر به روش شناسی فقه استفاده از اصطلاحاتی چون فقه فردی، فقه اجتماعی و فقه حکومتی در مقالات و گفتگوهای علمی رو به فزونی نهاده است. البته این‌ها اقسام فقه نیست؛ بلکه رویکردهای گوناگون در استنباط فقهی است. در رویکرد فردی به فقه، هدف، استنباط حکم شرعی در حیطه بیان وظیفه مکلف است. در رویکرد اجتماعی فقط فرد دیده نمی شود بلکه تبعات اجتماعی فتوا نیز لحاظ می شود و در رویکرد حکومتی هدف فقیه آن است که بتواند در چارچوب فقه کشور را به بهترین شکل ممکن اداره کند. این روزها مسئله تعطیلی روزهای شنبه به یکی از مباحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده است. برخی آن را برای کاستن از مشکلات اقتصادی کشور لازم می‌دانند و برخی دیگر ضمن کم اثر دانستن این تعطیلی بر گشایش اقتصادی، به بُعد اجتماعی و فرهنگی منفی آن توجه می‌کنند. فارغ از اینکه دیدگاه کدام یک صواب است، می توان سه رویکرد فقه فردی، اجتماعی و حکومتی را بر آن تطبیق نمود: 1. حکم تعطیلی شنبه با رویکرد فردی به فقه اباحه است. چه آنکه حرمتی در آن دیده نمی شود و تشبه به کفار نیز در آن منتفی است. (چون اولا آنچه که حرام است تشبه است نه شباهت؛ در تشبه قصد نهفته است. ثانیاً تشبه حرام در جایی است که عمل مزبور دوری از آئین اسلام و نزدیکی به آئین کفر محسوب شود. این خصوصیات در مورد تعطیلی شنبه لااقل قابل احراز نیست.) 2. اما رویکرد اجتماعی به فقه اقتضا می‌کند در شرایط کنونی که اسرائیل به غره حمله کرده است و تمامی آزادی خواهان جهان به فکر انزوای اسرائیل هستند چنین مسئله ای طرح نشود؛ چرا که ممکن است به نوعی حمل بر وجود گروه های طرفدار یهود و صهیونیسم در داخل کشور و در سطح مسئولان حمل شود و جبهه مقاومت تضعیف شود. 3. اما رویکرد فقه حکومتی اقتضا می‌کند شنبه تعطیل باشد. چرا که تعطیلی ادارات در یک روز و انتقال ساعات کاری آن به روزهای دیگر از هزینه های دولت می کاهد و از سویی اگر این تعطیلی بر روز شنبه منتقل شود تطبیق بین روزهای کاری داخل و خارج کشور را بیشتر می‌کند و می‌تواند در گشایش اقتصادی که دغدغه اصلی دولت است موثر باشد. صحت هر یک از استدلال‌ها در سه سطح رویکرد فردی، اجتماعی و حکومتی می‌تواند به چالش کشیده شود؛ غرض تفکیک سه رویکرد یاد شده در مسئله واحد است نه اصرار بر صحت استدلال‌ها. 🆔https://eitaa.com/mahdikhatibifigheghtesad
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا این مناظره تعطیلی روز شنبه و استدلال قوی سید را ببینید 👌 قضاوت با شما
گلایهٔ خطیب جمعهٔ تهران برای تصویب تعطیلی شنبه‌ها 🔹حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی شنبه‌ها گلایه کنیم؛ به جامعه مومنین برخورد. 🔹شاید دلایل خود را داشته باشند اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل‌وفصل کند. @Farsna - Link
موضع‌گیری آیت‌الله سبحانی نسبت به تعطیلی شنبه‌ها 🔹 مرجع‌تقلید شیعیان در پیامی آورده است: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. @Farsqom - Link
💢 نظر مهم آیت‌الله سبحانی درباره تعطیلی شنبه ✍بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روز شنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ از نظر داخلی: ۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب می‌کند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که می‌خواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. ۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. ۳. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. ۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است: «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم، جعفر سبحانی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
بسم الله الرحمن الرحیم در این ساعات حساس و سخت از خدای متعال و امام زمان، سلامت خادم الرضا و خادم مردم جناب آقای رییسی را از خداوند می خواهیم و برای سلامت ایشان خالصانه دعا می کنیم. اللَّهُمَّ اجْعَلْهم فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ https://eitaa.com/abaghat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم از بعد از شهادت حاج قاسم، جامعه ما خبر تلخ کم نشنید. از خبر همه گیری ویروس منحوس گرفته تا شهادت عزیزانمان در کرمان و این هم از شهادت رییس جمهور محبوب مان. ما مردم مقاومی هستیم که در اوج این بلا ها هم مانند سرو می ایستیم و تا امام مان ظهور نکند و دولت کریمه اش را نبینیم خسته نمی شویم. اما دلم گرفته، ذوقم کور شده، بغض کرده ام می دانی چرا؟ چون از وقتی که به یاد دارم رییس جمهوری این چنین نداشتیم. الحق که خدا بهترین ها را برای خود می خرد. ای کاش ما هم روزی لایق شویم ... نسئل الله منازل الشهدا. https://eitaa.com/abaghat_ir
رفیق 🌷 تو خودت را لایق شهید بودن کن برای خدا صف اول و آخر فرقی نمی کند ... https://eitaa.com/abaghat_ir
🔻غزل «طواف آخر» غرق دردیم، بگو داغ مکرّر برسد! که مقرّب شده را رنج، فزون تر برسد! دلمان کاسهٔ خون است و به آغوش وطن هر دم از مشهدِ مرغانِ حرم، پَر برسد! ای خوشا جانِ شهیدی که شود شاهدِ حق! در ره دوست، طوافی که به آخر برسد! سندِ زندهٔ آزادگی و پیروزی ست با بهاران اگر آلالهٔ پرپر برسد! خدمتِ خلق کن و عاقبت ِ خیر طلب این حدیثی ست که از قولِ پیمبر(ص) برسد! سیدِ خادم ما رفت و به یاران پیوست پیکرش باز به این خاکِ مطهّر برسد! صبر آموختهٔ مکتبِ نوریم، آری... کوهِ عزمیم، خوشا امر ز رهبر برسد! حق گواه است در این بیشهٔ عاشق پرور نوبتِ غرّش شیران وطن گر برسد! باز با پنجهٔ خیبرشکنان می آییم ذوالفقاریم اگر رخصتِ حیدر(ع) برسد! انقلابی که پر از عطرِ شهید است، سزاست... پرچمِ آن به کفِ منجیِ داور برسد! ▫️شاعر: مصطفی جلیلیان مصلحی مشهد مقدس ━━━━━━━━━━━━ 🇮🇷 جبهه‌ روحانیت مردمی انقلاب اسلامی 🌐@rohaniat_mardomi
بسم الله الرحمن الرحیم امشب بزرگان و سران مقاومت یا نماینده هایشان در مصلی قم گرد هم آمده بودند برای عرض تسلیت به مردم ایران بابت از دست دادن تمدنی ترین رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری. به جد معتقدم رئیسی نعمت بزرگی بود که خدا از ما گرفت. زیرا مخالفینش ناجوانمردانه کار های او را زیر سوال بردند و ناجوانمردانه او را کوبیدند و ما طرفداران او هم سکوت کردیم و حاضر به دفاع از او نشدیم. خدا هم دید این سید محرومان خالصانه خدمت می کند و او را برای خود خرید. نسئل الله منازل الشهدا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته خدا حافظ ای خادم الرضا علیه السلام خدمات تو از ذهن ما نمی رود https://eitaa.com/abaghat_ir
بسمه الله الرحمن الرحیم اینکه روایت می فرماید وقتی یک عالِم از دنیا برود، جای او را هیچ چیز پر نمی کند را در فراغ مرحوم حاجی آبادی تجربه کردیم نمی دانم با جای خالی سید محرومان چه باید کرد؟ رحمة الله علیهما https://eitaa.com/abaghat_ir
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم نام پدر شهدای خدمت جهت خواندن نماز اول قبر ✅نام پدر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ، سید حاجی رییس الساداتی (سید ابراهیم ابن سید حاجی) ✅نام پدر شهید حسین امیرعبدللهیان محمد (حسین ابن محمد) ✅نام پدر شهید سید محمدعلی آل هاشم، سید محمد تقی (سید محمد علی ابن سید محمد تقی) ✅نام پدر دکتر مالک رحمتی، حاج اسکندر (مالک این اسکندر) ⬅️ حکم شرعی: خواندن یک نماز وحشت برای چند میّت چه حکمی دارد؟ ⬅️ مقام معظم رهبری: خواندن یک نماز برای چند میت یا خواندن چند نماز برای یک میت، به امید مطلوبیت و ثواب، اشکال ندارد. ⬅️ آیت الله مکارم شیرازی: این عمل به قصد ورود اشکال دارد (زیرا در اصل باید برای هر میّت، یک نماز لیلة الدفن جدا خوانده شود)، ولی این عمل به قصد رجاء (به امید رسیدن به ثواب) مانعی ندارد.‌ https://eitaa.com/abaghat_ir
به نام خدا نماز شب اول قبر (نماز وحشت) مستحب است برای میت در اولین شب دفن او، نماز هدیه خوانده شود که به "نماز وحشت" معروف است در حدیث نبوی آمده است: «هیچ ساعتی برای میّت، شدیدتر از شب اول قبر نیست، پس با صدقه دادن به اموات خود رحم کنید و اگر چیزی برای صدقه نداشتید، یکی از شما دو رکعت نماز برای میت بخواند.» کیفیت نماز وحشت: دو رکعت است که به یکی از دو روش خوانده می شود: روش اول: در رکعت اول سوره حمد و آیة الکرسی و در رکعت دوم سوره حمد و ده مرتبه سوره انا انزلناه می خواند و بعد از نماز می گوید: «اللهمّ صَل علی محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلی قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام میّت و پدرش را ببرد). احتیاط آن است که در آیة الکرسی هر ۳ آیه تا «هُم فیها خالدون» خوانده شود. روش دوم: در رکعت اول، یک مرتبه سوره حمد و دو مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره تکاثر می خواند و بعد از سلام می گوید: «اللهمّ صل علی محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلی قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام میّت و پدرش را ببرد). توجه: یک نماز هدیه برای یک میّت کفایت می کند. خواندن یک نماز برای چند میت یا خواندن چند نماز برای یک میت، به امید مطلوبیت و ثواب، اشکال ندارد. فضیلت نماز: در روایت است که خداوند متعال از همان ساعت که نماز خوانده می شود هزار فرشته به قبر آن میّت ــ در حالی که با هر یک از آن ها جامه و حُلّه ای است ــ می فرستد و تا روزی که در صور دمیده می شود (قیامت) قبر او وسعت پیدا می کند و به کسی که این نماز را می خواند، به عدد آنچه آفتاب بر آن می تابد، حسنه داده می شود و چهل درجه، رفعت پیدا می کند. وقت نماز: وقت نماز وحشت، اولین شب پس از دفن میت است ــ هر وقت از شب که باشد ــ اگر چه خواندن آن در اول شب بهتر است. اگر بخواهند میت را به شهر دیگری ببرند، یا به هر دلیل دفن او تأخیر بیفتد، باید نماز وحشت را تا شب اول پس از دفن تأخیر بیندازند. اجیر احتیاط آن است مزد به عنوان بخشش و احسان به نمازگزار پرداخت شود و او هم نمازش را به قصد تبرُّع (نیکوکاری) بخواند. https://www.leader.ir/fa/content/24372/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA
🔰ماجرای یک توییت کثیف: اصلاحات و اعتدالیون پس از تجربه افتضاح دولت روحانی تا حدود زیادی بدنه رای خاکستری خود را از دست دادند طرفداران متعصب اصلاحات نیز به براندازی تمایل پیدا کرده و عملا در سه انتخابات اخیر شرکت نکردند برای بازگرداندن این آرا یک راه وجود دارد آنهم راهکار قدیمی و کثیف آنها یعنی : دو قطبی سازی به وسیله جنجالی کردن فضا و اهریمن سازی از رقیب پس لاریجانی و تیم رسانه ای پشت آن از عمد آن توییت را منتشر میکند تا از انقلابیون واکنش بگیرد تا با معرفی کردن خود به عنوان قطب مقابل انقلابیون از بدنه مخالف و ناراضی آنها رای بگیرد... پس هرگونه پرداختن به این جریان به نوعی کمک به آنهاست تا به ضررشان... 🍃@delnegar_313
بسم الله الرحمن الرحیم شهیدی که شاگرد اول کلاس سیاست دینی امام خمینی بود او نشان داد هم می توان سیاستمدار بود، هم از ارزشهای دینی و ملی در عرصه بین‌الملل دفاع کرد و هم متدین بود و در آخر شهید شد.
بسم الله الرحمن الرحیم از زمان شهادت شهید رییسی دستم به کتابت نمی رود. اما آمدم این را بگویم: الان مشغول تماشای آیین قرعه‌کشی برنامه های تبلیغاتی نامزد های ریاست جمهوری هستم. اما بر خلاف گذشت نه تنها شوق و ذوقی ندارم بلکه گلویی پر از بغض و سینه ای پر از غم دارم. بعد از سید محرومان شوق و هیجانی برای فعالیت انتخاباتی برایمان نمانده، اما با هر سختی که هست این بار هم مثل گذشت از هیچ تلاشی برای انتخاب اصلح کم نخواهیم گذاشت. والسلام علی من اتبع الهدی.
🔻 علامه مصباح و وحدت انتخاباتی [یکم]. اینکه چند نفر در مجلسي خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشي دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعي «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطي وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأي‌آوري نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسي كه ولو رأي‌آوري ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردي حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر مي‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌هاي انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعي كه هيچ‌كسي دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمي‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. http://qabas.iki.ac.ir/node/4616 [دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابي كرد. كسي كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامي»، نقص داشته باشد، براي رياست‌جمهوري صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگي براي انقلاب اسلامي بود؛ برخي نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌هاي بسيار بزرگي است كه نمي‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهاي حزب‌اللهي و مخلص، فداي نيروهايي شوند كه داراي «نقص‌هاي مختلف» به ويژه «فكري» هستند، چنين وحدتي بي‌فايده است. http://qabas.iki.ac.ir/node/3890 [سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّي به‌صورت مکرّر، اين ناكامي براي «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعي دریابد که چه تکليفي متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعني در انتخابات بعدی هم بايد همان کاري را انجام بدهيم که در انتخابات سال نود و دو انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصي که به نظر ما «اصلح» است رأي بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضي به خاطر انگيزه‌هاي مادّي و دنيوي رأي دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختي‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفي پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» مي‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضاي هيأت علمي مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). [چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأي آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامة نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). [پنجم]. شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوي برخي كساني‌كه برنامه‌اي براي شناسايي افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» براي ارائۀ لیست انتخاباتي مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد مي‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجه اين ائتلاف، همفکری براي شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردي، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يك گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi