هدایت شده از مهدی خطیبی
تعطیلی شنبهها؛ تمایز رویکرد فردی، اجتماعی و حکومتی به فقه
📝مهدی خطیبی
در یکی دو دهه اخیر به موازات توجه بیشتر به روش شناسی فقه استفاده از اصطلاحاتی چون فقه فردی، فقه اجتماعی و فقه حکومتی در مقالات و گفتگوهای علمی رو به فزونی نهاده است. البته اینها اقسام فقه نیست؛ بلکه رویکردهای گوناگون در استنباط فقهی است. در رویکرد فردی به فقه، هدف، استنباط حکم شرعی در حیطه بیان وظیفه مکلف است. در رویکرد اجتماعی فقط فرد دیده نمی شود بلکه تبعات اجتماعی فتوا نیز لحاظ می شود و در رویکرد حکومتی هدف فقیه آن است که بتواند در چارچوب فقه کشور را به بهترین شکل ممکن اداره کند.
این روزها مسئله تعطیلی روزهای شنبه به یکی از مباحث داغ رسانهها تبدیل شده است. برخی آن را برای کاستن از مشکلات اقتصادی کشور لازم میدانند و برخی دیگر ضمن کم اثر دانستن این تعطیلی بر گشایش اقتصادی، به بُعد اجتماعی و فرهنگی منفی آن توجه میکنند.
فارغ از اینکه دیدگاه کدام یک صواب است، می توان سه رویکرد فقه فردی، اجتماعی و حکومتی را بر آن تطبیق نمود:
1. حکم تعطیلی شنبه با رویکرد فردی به فقه اباحه است. چه آنکه حرمتی در آن دیده نمی شود و تشبه به کفار نیز در آن منتفی است. (چون اولا آنچه که حرام است تشبه است نه شباهت؛ در تشبه قصد نهفته است. ثانیاً تشبه حرام در جایی است که عمل مزبور دوری از آئین اسلام و نزدیکی به آئین کفر محسوب شود. این خصوصیات در مورد تعطیلی شنبه لااقل قابل احراز نیست.)
2. اما رویکرد اجتماعی به فقه اقتضا میکند در شرایط کنونی که اسرائیل به غره حمله کرده است و تمامی آزادی خواهان جهان به فکر انزوای اسرائیل هستند چنین مسئله ای طرح نشود؛ چرا که ممکن است به نوعی حمل بر وجود گروه های طرفدار یهود و صهیونیسم در داخل کشور و در سطح مسئولان حمل شود و جبهه مقاومت تضعیف شود.
3. اما رویکرد فقه حکومتی اقتضا میکند شنبه تعطیل باشد. چرا که تعطیلی ادارات در یک روز و انتقال ساعات کاری آن به روزهای دیگر از هزینه های دولت می کاهد و از سویی اگر این تعطیلی بر روز شنبه منتقل شود تطبیق بین روزهای کاری داخل و خارج کشور را بیشتر میکند و میتواند در گشایش اقتصادی که دغدغه اصلی دولت است موثر باشد.
صحت هر یک از استدلالها در سه سطح رویکرد فردی، اجتماعی و حکومتی میتواند به چالش کشیده شود؛ غرض تفکیک سه رویکرد یاد شده در مسئله واحد است نه اصرار بر صحت استدلالها.
🆔https://eitaa.com/mahdikhatibifigheghtesad
31.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا این مناظره تعطیلی روز شنبه و استدلال قوی سید را ببینید 👌
قضاوت با شما
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از قم - خبرگزاری فارس
موضعگیری آیتالله سبحانی نسبت به تعطیلی شنبهها
🔹 مرجعتقلید شیعیان در پیامی آورده است: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود.
@Farsqom - Link
هدایت شده از احمدحسین شریفی
💢 نظر مهم آیتالله سبحانی درباره تعطیلی شنبه
✍بسم الله الرحمن الرحیم
محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم
با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
تصدیع میدهد؛ تعطیلی روز شنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است.
از لحاظ خارجی:
در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری میکنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟
از نظر داخلی:
۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست میگویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمیشود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفتهاند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است.
۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمیکنند و این سبب میشود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست.
۳. سالهاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است.
۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است: «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است».
باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود.
قم، جعفر سبحانی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
#تعطیلی_شنبه
#مجلس
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
بسم الله الرحمن الرحیم
در این ساعات حساس و سخت از خدای متعال و امام زمان، سلامت خادم الرضا و خادم مردم جناب آقای رییسی را از خداوند می خواهیم و برای سلامت ایشان خالصانه دعا می کنیم.
اللَّهُمَّ اجْعَلْهم فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ
https://eitaa.com/abaghat_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
از بعد از شهادت حاج قاسم، جامعه ما خبر تلخ کم نشنید. از خبر همه گیری ویروس منحوس گرفته تا شهادت عزیزانمان در کرمان و این هم از شهادت رییس جمهور محبوب مان.
ما مردم مقاومی هستیم که در اوج این بلا ها هم مانند سرو می ایستیم و تا امام مان ظهور نکند و دولت کریمه اش را نبینیم خسته نمی شویم.
اما دلم گرفته، ذوقم کور شده، بغض کرده ام می دانی چرا؟
چون از وقتی که به یاد دارم رییس جمهوری این چنین نداشتیم.
الحق که خدا بهترین ها را برای خود می خرد.
ای کاش ما هم روزی لایق شویم ...
نسئل الله منازل الشهدا.
https://eitaa.com/abaghat_ir
رفیق 🌷
تو خودت را لایق شهید بودن کن
برای خدا صف اول و آخر فرقی نمی کند ...
https://eitaa.com/abaghat_ir
هدایت شده از روحانیت مردمی
🔻غزل «طواف آخر»
غرق دردیم، بگو داغ مکرّر برسد!
که مقرّب شده را رنج، فزون تر برسد!
دلمان کاسهٔ خون است و به آغوش وطن
هر دم از مشهدِ مرغانِ حرم، پَر برسد!
ای خوشا جانِ شهیدی که شود شاهدِ حق!
در ره دوست، طوافی که به آخر برسد!
سندِ زندهٔ آزادگی و پیروزی ست
با بهاران اگر آلالهٔ پرپر برسد!
خدمتِ خلق کن و عاقبت ِ خیر طلب
این حدیثی ست که از قولِ پیمبر(ص) برسد!
سیدِ خادم ما رفت و به یاران پیوست
پیکرش باز به این خاکِ مطهّر برسد!
صبر آموختهٔ مکتبِ نوریم، آری...
کوهِ عزمیم، خوشا امر ز رهبر برسد!
حق گواه است در این بیشهٔ عاشق پرور
نوبتِ غرّش شیران وطن گر برسد!
باز با پنجهٔ خیبرشکنان می آییم
ذوالفقاریم اگر رخصتِ حیدر(ع) برسد!
انقلابی که پر از عطرِ شهید است، سزاست...
پرچمِ آن به کفِ منجیِ داور برسد!
▫️شاعر:
مصطفی جلیلیان مصلحی
مشهد مقدس
━━━━━━━━━━━━
#شهید_جمهور
#سید_محرومان
#روحانیت_مردمی
#رئیسی_عزیز
🇮🇷 جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
🌐@rohaniat_mardomi
بسم الله الرحمن الرحیم
امشب بزرگان و سران مقاومت یا نماینده هایشان در مصلی قم گرد هم آمده بودند برای عرض تسلیت به مردم ایران بابت از دست دادن تمدنی ترین رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری.
به جد معتقدم رئیسی نعمت بزرگی بود که خدا از ما گرفت.
زیرا مخالفینش ناجوانمردانه کار های او را زیر سوال بردند و ناجوانمردانه او را کوبیدند
و ما طرفداران او هم سکوت کردیم و حاضر به دفاع از او نشدیم.
خدا هم دید این سید محرومان خالصانه خدمت می کند و او را برای خود خرید.
نسئل الله منازل الشهدا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته
خدا حافظ ای خادم الرضا علیه السلام
خدمات تو از ذهن ما نمی رود
https://eitaa.com/abaghat_ir
بسمه الله الرحمن الرحیم
اینکه روایت می فرماید وقتی یک عالِم از دنیا برود، جای او را هیچ چیز پر نمی کند را در فراغ مرحوم حاجی آبادی تجربه کردیم
نمی دانم با جای خالی سید محرومان چه باید کرد؟
رحمة الله علیهما
https://eitaa.com/abaghat_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
نام پدر شهدای خدمت جهت خواندن نماز اول قبر
✅نام پدر آیتالله سیدابراهیم رئیسی ، سید حاجی رییس الساداتی
(سید ابراهیم ابن سید حاجی)
✅نام پدر شهید حسین امیرعبدللهیان محمد
(حسین ابن محمد)
✅نام پدر شهید سید محمدعلی آل هاشم، سید محمد تقی
(سید محمد علی ابن سید محمد تقی)
✅نام پدر دکتر مالک رحمتی، حاج اسکندر
(مالک این اسکندر)
⬅️ حکم شرعی:
خواندن یک نماز وحشت برای چند میّت چه حکمی دارد؟
⬅️ مقام معظم رهبری: خواندن یک نماز برای چند میت یا خواندن چند نماز برای یک میت، به امید مطلوبیت و ثواب، اشکال ندارد.
⬅️ آیت الله مکارم شیرازی: این عمل به قصد ورود اشکال دارد (زیرا در اصل باید برای هر میّت، یک نماز لیلة الدفن جدا خوانده شود)، ولی این عمل به قصد رجاء (به امید رسیدن به ثواب) مانعی ندارد.
https://eitaa.com/abaghat_ir
به نام خدا
نماز شب اول قبر (نماز وحشت)
مستحب است برای میت در اولین شب دفن او، نماز هدیه خوانده شود که به "نماز وحشت" معروف است در حدیث نبوی آمده است: «هیچ ساعتی برای میّت، شدیدتر از شب اول قبر نیست، پس با صدقه دادن به اموات خود رحم کنید و اگر چیزی برای صدقه نداشتید، یکی از شما دو رکعت نماز برای میت بخواند.»
کیفیت نماز وحشت: دو رکعت است که به یکی از دو روش خوانده می شود:
روش اول: در رکعت اول سوره حمد و آیة الکرسی و در رکعت دوم سوره حمد و ده مرتبه سوره انا انزلناه می خواند و بعد از نماز می گوید: «اللهمّ صَل علی محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلی قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام میّت و پدرش را ببرد).
احتیاط آن است که در آیة الکرسی هر ۳ آیه تا «هُم فیها خالدون» خوانده شود.
روش دوم: در رکعت اول، یک مرتبه سوره حمد و دو مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره تکاثر می خواند و بعد از سلام می گوید: «اللهمّ صل علی محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلی قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام میّت و پدرش را ببرد).
توجه: یک نماز هدیه برای یک میّت کفایت می کند. خواندن یک نماز برای چند میت یا خواندن چند نماز برای یک میت، به امید مطلوبیت و ثواب، اشکال ندارد.
فضیلت نماز: در روایت است که خداوند متعال از همان ساعت که نماز خوانده می شود هزار فرشته به قبر آن میّت ــ در حالی که با هر یک از آن ها جامه و حُلّه ای است ــ می فرستد و تا روزی که در صور دمیده می شود (قیامت) قبر او وسعت پیدا می کند و به کسی که این نماز را می خواند، به عدد آنچه آفتاب بر آن می تابد، حسنه داده می شود و چهل درجه، رفعت پیدا می کند.
وقت نماز: وقت نماز وحشت، اولین شب پس از دفن میت است ــ هر وقت از شب که باشد ــ اگر چه خواندن آن در اول شب بهتر است.
اگر بخواهند میت را به شهر دیگری ببرند، یا به هر دلیل دفن او تأخیر بیفتد، باید نماز وحشت را تا شب اول پس از دفن تأخیر بیندازند.
اجیر احتیاط آن است مزد به عنوان بخشش و احسان به نمازگزار پرداخت شود و او هم نمازش را به قصد تبرُّع (نیکوکاری) بخواند.
https://www.leader.ir/fa/content/24372/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA
هدایت شده از دل نگار🍃|یادداشت های یک طلبه
🔰ماجرای یک توییت کثیف:
اصلاحات و اعتدالیون پس از تجربه افتضاح دولت روحانی تا حدود زیادی بدنه رای خاکستری خود را از دست دادند
طرفداران متعصب اصلاحات نیز به براندازی تمایل پیدا کرده و عملا در سه انتخابات اخیر شرکت نکردند
برای بازگرداندن این آرا یک راه وجود دارد آنهم راهکار قدیمی و کثیف
آنها یعنی :
دو قطبی سازی به وسیله جنجالی کردن فضا و
اهریمن سازی از رقیب
پس لاریجانی و تیم رسانه ای پشت آن از عمد آن توییت را منتشر میکند تا از انقلابیون واکنش بگیرد
تا با معرفی کردن خود به عنوان قطب مقابل انقلابیون از بدنه مخالف و ناراضی آنها رای بگیرد...
پس هرگونه پرداختن به این جریان به نوعی کمک به آنهاست تا به ضررشان...
🍃@delnegar_313
بسم الله الرحمن الرحیم
از زمان شهادت شهید رییسی دستم به کتابت نمی رود.
اما آمدم این را بگویم:
الان مشغول تماشای آیین قرعهکشی برنامه های تبلیغاتی نامزد های ریاست جمهوری هستم.
اما بر خلاف گذشت نه تنها شوق و ذوقی ندارم
بلکه گلویی پر از بغض و سینه ای پر از غم دارم.
بعد از سید محرومان شوق و هیجانی برای فعالیت انتخاباتی برایمان نمانده، اما
با هر سختی که هست این بار هم مثل گذشت از هیچ تلاشی برای انتخاب اصلح کم نخواهیم گذاشت.
والسلام علی من اتبع الهدی.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻 علامه مصباح و وحدت انتخاباتی
[یکم]. اینکه چند نفر در مجلسي خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدتشکنی» کرده است، نه روشي دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعي «فریبکاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأیآوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطي وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی میکردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأيآوري نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاستجمهوری هیچکس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریمها باشند؟ آيا نبايد از كسي كه ولو رأيآوري ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردي حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر ميشود كه مردم از انقلاب و ارزشهاي انقلابشان خسته شدهاند. لذا در چنين مواقعي كه هيچكسي دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نميكند، باید از کسی که از انقلاب حمایت میکند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمیآورد.
http://qabas.iki.ac.ir/node/4616
[دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابي كرد. كسي كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامي»، نقص داشته باشد، براي رياستجمهوري صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگي براي انقلاب اسلامي بود؛ برخي نهتنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنهگران رابطه داشتند، لذا اينها نقصهاي بسيار بزرگي است كه نميتوان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهاي حزباللهي و مخلص، فداي نيروهايي شوند كه داراي «نقصهاي مختلف» به ويژه «فكري» هستند، چنين وحدتي بيفايده است.
http://qabas.iki.ac.ir/node/3890
[سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّي بهصورت مکرّر، اين ناكامي براي «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعي دریابد که چه تکليفي متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعني در انتخابات بعدی هم بايد همان کاري را انجام بدهيم که در انتخابات سال نود و دو انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصي که به نظر ما «اصلح» است رأي بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه اینکه مانند بعضي به خاطر انگيزههاي مادّي و دنيوي رأي دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختيها» و «ملامتها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفهمان عمل کرديم و خدا را هم شكر ميكنيم و اگر فردا هم چنين تكليفي پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» ميکنيم(سخنرانی در جمع اعضاي هيأت علمي مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲).
[چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برندهشدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزشهای اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه میکردند، تمام عالم میگفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلابشان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزشهای انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیادهخواهیها» نمیبرند. ما احساس میکردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزشهای انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأي آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دستکم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزشهای اسلامی» دفاع میکنند. از موضعگیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمیکنم؛ خدا را شکر میکنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازیها» و «فشارها» و «تهمتها» واقع نشدیم. ازاینرو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی باز هم ما نامزدی را معرفی میکنیم که از «ارزشهای انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفتهنامة نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰).
[پنجم]. شاید برای انتخابات پیشرو از سوي برخي كسانيكه برنامهاي براي شناسايي افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» براي ارائۀ لیست انتخاباتي مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد ميتوان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجه اين ائتلاف، همفکری براي شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردي، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه اینکه به خاطر در اقلیّتبودن يك گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهمخواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸).
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
بسم الله الرحمن الرحیم
⬅️ انقلاب هر چه پیش تر می رود، امتحانات سخت تر و چالش ها بیشتر می شود.
امتحاناتی بس سخت .... .
یکی از سختی های این روز ها، انتخاب یک رییس جمهور بعد از شهید سعیدمان است.
خصوصا در این حالی که برخی در جبهه انقلاب مردد بین دو گزینه هستند.
اینجا بزنگاه انقلاب است...
وقتی که از افراد مشهور از جمله خطبا و مادحین در چنین چالشی پا پس کشیده اند نشان از سختی انتخاب در این دور است.
⬅️ اما حتما سعی کنید با تحقیق و در فضایی بدور از هرگونه تعصب ریس جمهور آینده انتخاب کنید.
بسم الله الرحمن الرحیم
در گیرو دار انتخابات از دو قطبی سازی فراتر رفته ایم....
سه قطبی جلیلی، قالیباف ، گزینه سوم
عده ای که کاملا جلیلی را قبول دارند و حتی شاید مقداری از این افراد اگر جلیلی به نفع قالیباف کنار برود، به قالیباف رأی نخواهند داد.
عده ای هم که به دلیل سابقه مدیریتی قالیباف او را اصلح پنداشته و دیگر ویژگی ها را کمتر توجه می کنند.
و در آخر گروه سوم که یا روی پزشکیان بسته اند و یا طالب دیگر نامزد ها شده اند.
درد اینجاست که هر سه طرف حرف از اخلاق انتخاباتی میزنند اما کسی رعایت نمی کند.
حتی برای تخریب، حامیان طرف مقابل بسیار دست به قلمشان خوب است.
اینجاست که دل آدم برای سید شهید تنگ میشود. او حتی در هجوم سنگین منتقدین سکوت می کرد یا اخلاق مدارانه برخورد می کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنی با کسانی که هنوز مردد هستند:
عزیزان الان وقت تردید نیست
به قطعیت برسید
چه جلیلی چه قالیباف
مهم اینه که در این ساعات حساس بچه های انقلاب مردد نباشن
شب قدر انقلابه
یک انتخاب و چهار سال تاثیر در پیش داریم....