eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
461 عکس
421 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سیاتی ایام الفرح؛ روزهای خوب در راهه👌 🔹مژده حکیمانه رهبرانقلاب درباره آزادی سوریه 🔺 قابل توجه برخی مسئولان و برخی علما و شُل انقلابیها و برخی سران در جنگ دشمن با حجاب 📚 صبح میبد
🧨خنجری که برهانی به گُرده «غیرت» فرو کرد از کاردی که اوباش به قلب و کمر شهید الداغی فرو کردند، کاری‌تر نبود؟ اوباش یک «شخص» را کشتند که به خواست خدا «غیرت» زنده شد! ولی آیا کار برهانی ترور یک «شخصیت» ملی و چه بسا، ترور «شاخص» غیرت در جامعه نبود؟! همان غیرتی که خدا با شهادت حمید، زنده کرده بود! ◻️نوشته همسو: ابرفقه ترور آیت‌الله سلیمانی و واکنش مسئولان
📚 بررسی فقهی بودن یا نبودن کار شهید حمید ◻️شبهه ظاهر امر این است که ایشان اقدام عملی کرد، با این که نهی از منکر عملی کار حاکمیت است. یا ظاهر امر این است که ایشان از کسانی دفاع کرد ولی دفاع مثلا فلان شرایط را دارد. ◻️پاسخ فشرده این دو برداشت، استحسانی و خلاف شرع است، زیرا کار حمید شهید، نهی از منکر نبود، کارش «دفاع» بود، اما دفاع از «فرد» نبود، کار او مبتنی بر فقه فطری و در دفاع از فقه فضا بود. ◻️فقه فضا و امنیت فقه فضا چیست؟ خدا در قرآن می‌فرماید «هر کس یک بیگناهی را بکشد انگار همه مردم را کشته است» یک بیگناه که یک نفر است نه همه مردم! آری یک نفر است ولی وقتی حریم یک بیگناهی شکسته شود، یعنی می‌تواند حریم دو نفر هم شکسته شود و سه نفر و همگان. پس این آیه مربوط به حقوق فرد نیست، مربوط به حقوق فضا است که با «فقه امنیت» درگیر می‌شود نه فقه جزا. چنانکه روایت داریم که اگر کسی در دفاع از مالش کشته بشود، شهید است؛ خب جان مهمتر است یا مال؟ در مقاصد الشریعه می‌گوییم که جان ارزش بیشتری از مال دارد و مال باید فدای جان بشود نه این که جان فدای مال بشود. پس چرا کسی که در دفاع از مالش کشته شود شهید است؟ خب این روایت هم برای فقه فضا است نه فقه مال. یعنی اگر امنیت مالی یک نفر می‌تواند به خطر بیفتد، امنیت مال دو نفر و سه نفر و همگان می‌تواند به خطر بیفتد و این یعنی اختلال در نظام مالی که به فقه امنیت مربوط می‌شود نه به فقه مالی. در آنجا که حمید با فقه فطری و پاکش وارد میدان شد، آن دو نفر موضوعیت نداشتند، آنچه موضوعیت داشت، حریم ناموس و غیرت بود؛ بنابراین حمید آقا، شهید فقه فضا و فقه امنیت است و کارکرد شهادتش هم تقویت امنیت و فقه فضا و غیرت عمومی بود. کار حمید هرگز یک اتفاق نبود، محصول یک عمر فطرت نیرومند و بارور بود و به سخن مادرش، غیرت در خون حمید بود. ◻️ نهی از منکر و دفاع از فقه فضای غیرت پس فکر نکنیم که حمید تنها نهی از منکر کرد؛ بله نهی از منکر زبانی هم کرد ولی شاهکار او ورود بهنگامِ عملی برای دفاع از فقه فضا و امنیت بود. حمید شهید بزرگی است. یعنی ورود عملی، نافی درست و فقهی بودن کار نیست؛ چون این اقدام عملی، نهی از منکر نبود، بلکه دفاع از ناموس و فقه فضا و غیرت بود. از سوی دیگر خطر کردن هم درست بود، چرا؟ چون مربوط به فقه فضا بود که در این حال، حتی برای دفاع از مال که یکی از کم ارزش ترین مقاصد الشریعة است، شما می‌توانید کشته بشوی و شهید هستی، چه رسد به دفاع از ناموسی که رتبه بالاتری در مقاصد الشریعة دارد. ◻️ادعای شرم آور و تروریستی محسن برهانی ادعاهای شرم آور محسن برهانی که هیچ سواد فقهی ندارد، چه رسد به بازشناسی موضوعات پیچیده فقه بافتار، ساختار و فضا و احکام هر یک، بسیار خیانت بار بود و از کار اوباش قاتل حمید هم بدتر بود. چرا؟ ◻️ابرفقه بر پایه ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه است: «عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها هستند، قلبها امامان حسها هستند و حسها امامان عضوها هستند». پس ما پنج لایه داریم: «عقل، فکر، قلب، حس و عضو». هر یک از لایه‌ها، امام لایه زیرین است و نسبت به آن ارزش «حیاتی» دارند. ◻️ رده بندی ابرفقهی ترور بر پایه ابرفقه، ما پنج رده ترور داریم؛ ترور تشخص (عقل)، ترور شاخص (فکر)، ترور شخصیت (قلب)، ترور تشخیص (حس) و ترور شخص (عضو). کاری که کارد اوباش با حمید کرد، ترور شخص بود؛ ولی کاری که خنجر محسن برهانی با شهید حمید کرد، ترور شخصیت و شاخص‌ها بود؛ آن هم همان شاخص غیرت که خدا به برکت خون حمید برافراشته بود!
💠 کارنامه فضائلی در حجاب و قتلگاه مجازی ‼️ اگر در همه زمینه‌ها ولایتمداریم، خوشا به ما و اگر در جایی که با پندار ما سازگارتر است، سرزبان می‌شویم باید بازنگری کرد. آیا درباره فضای مجازیِ «قتلگاه و ولنگار» با آن همه نهیب و اعتراض رهبری، کارنامه شما در تذکر رسانه‌ای به مسئولان ولنگاری (فیروزآبادی و جهرمی) پرپیمان است؟ وقتی از کارهای بسیار نیکوی انقلابیها در مطالبه واجب شرعی و سیاسی حجاب سپاسگزاریِ بسزا نشود و خودمان نیز پیشگام مطالبه رسانه‌ای برخی مطالبات رهبرمان نباشیم، ولی یک لغزش برادری را به نکوهش رسانه‌ای بسپاریم، چنین کاری دلنشین نیست. رهبری فرمود فرق تخریب با انتقاد این است که در انتقاد هم خوبی‌ها دیده میشود و هم بدی‌ها! آیا تذکر خصوصی به آن برادر، به نصح و خیرخواهی نزدیکتر نبود یا هدف دیگری داشتید؟ ❌ برادر فضائلی! مگر بر پایه مواد ۱، ۲ و ۶ قانون واحده اسلامی مصوب ۲۹ شهریور ۷۱ مجلس و تأیید ۵ مهر ۷۱ ش. نگهبان، بکارگیری کالای صهیونیستی ممنوع و حرام نیست؟ پس بر مبنای شرع و قانون از بکارگیری توئیتر ایلان ماسک (همکاری کننده با اسرائیل برای جاسوسی از ایران) که بر پایه قوانین کشور بسته شده، دفاع کنید! 🟢 ولیّ‌امر در ۹۴/۰۴/۲۰ فرمود که الحمدلله زنده هستم و سخنگو ندارم! پس شما هم با پاسداشت این فرمایش رهبر، لطفا به رسانه‌ها بگویید با یک عنوانی از شما یاد نکنند که گفته شما در باور مردم، دیدگاه رهبری پنداشته شود! 💐 با سپاس از برخی کارهای خوب شما
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 شب قدر آنها؛ سرنوشت‌سازی شیطان برای مردم 👽در اینجا آنها (شیاطین) تصمیم می‌گیرند که ما چه بخواهیم و چگونه باشیم و سرنوشت مان چه باشد! ‼️چه «لوح» و «قلم» و «لیلة الرغائب»ی برای شیطان درست شده و برخی چه محافظه‌کارانه خاموشند! 📚دستور ولیّ فقیه به آقای رئیسی و اژه‌ای چه بوده؟ قالیباف هم که هیچی! ◻️ انتظار از حوزه علیمه و نهاد ائمه جمعه و دیگر نهادهای ارزشی برای جلوگیری از فروگذاری‌های مسئولان در مدیریت کوتاه‌مدت بر «قتلگاه مجازی» ◻️با صبح میبد همراه باشید
🌕شرف لغزش انقلابیها بر سکوت محافظه‌کاران ۱. حرام سیاسی (ولایی) در داستان طالوت، سیراب شدن از آن آب! ۲. سپاه طالوت: پیروان سموئیل پیامبر؛ نه کافر ۳. فرق خودی و غیرخودی: رعایت واجب ولایی (سیاسی)؛ «فمن شرِب منه فلیسَ منّی ۴. نادرستی قیاس واجب ولایی با واجب شرعی 🟢 «نپذیرفتن واجب ولایی» کاری در حد شرک و مبنای «فلیس منّی»؛ امام صادق (ع: «فَإذا حَکَمَ بِحُکمِنا فلم یَقبَله‏ منه فإنّما: 👈 استَخَفَّ بِحکم الله و 👈 علینا رَدَّ و 👈 الرّادُّ علینا الرّادُّ علَی الله و 👈 هو علَی‏ حَدِّ الشرکِ‏ بالله. کافی، ۱: ۱۶۹ ◼️ در برخورد با سرپیچندگان از «واجب الهی و سیاسی حجاب»، باید پیرو ولیّ‌امر و قانون بود. ◼️ولی بدانیم که گفته یک امام‌جمعه از سر لغزش، شرف دارد بر خاموشی خیانت‌بار برخی از روی محافظه‌کاری! کاری که در مرز شرک است! 🚨امیرالمؤمنین (ع) عقلِ محافظه‌کاران را از خوابنمایی کودکان و شعور زنان زفاف کمتر می‌داند و با اینکه برخی آقایان شیعه هم بودند، آنان را نفرین کرد: خدا مرگتان بدهد: 👈 یا أَشباهَ الرّجالِ و لا رِجالَ حُلومُ الأطفالِ و عقولُ رَبّاتِ الحجالِ لَوَدِدتُ أَنِّی لم أَرَكُم و لم أَعرِفكُم معرفةً ... قاتَلَكُم اَللَّهُ! لقد مَلَأتُم قلبی قَیحاً و شَحَنتُم صدری غیظا: دلم را از چرک پر کردید و سینه‌ام را از خشم آکندید! کافی، ۹: ۳۶۵ 💚درد و بلای جریان انقلابی بر سر محافظه‌کاران؛ بویژه علما و مسئولان محافظه‌کار و شماتت‌گر ◼️نماهنگها: «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 علامه جوادی حجاب؛ نشان غیرت و پاسداشت هویت! برنامه گلوبالیزم: سلطه بر هویت دیگران دیاثت: پذیرش سلطه غیر بر هویت خود ◼️ فرنگ شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
🔺درخشش میبد در همایش ملی سایبری دو مقاله با رده علمی «آی‌اس‌سی: ISC» با رویکرد ابرفقه، در راستای کشف دانش سایبری اسلام، به قلم مجتبی شیخی ده‌آبادی و ابوالفضل امامی میبدی در مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فضای سایبر، وابسته به دانشگاه تهران منتشر شد. ◽️دریافت کتاب همه مقالات؛ دریافت صوت مقاله «بنیاد ‌و چارچوب دانش سایبری اسلام» 🌾 با صبح میبد همراه باشید!
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امان‌نامه دشمن به محافظه‌کاران در جنگ حجاب رهبر: «تحول را مدیریت کنید! اگر حوزه علمیه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد» ۸ آذر ۸۶ ‼️در جنگ دشمن با «واجب شرعی و سیاسی حجاب»، کانال ایتای خبرگزاری حوزه، از ۴ تا ۲۴ فروردین ۴۰۲ که بنده پایش کردم، حتی یک موضع از آ. اعرافی درباره حجاب نیاورده است! ◻️ولیّ‌فقیه در ۱۹ دی ۴۰۱ «احساس تکلیف بهنگام و خطرپذیری در انجام» را لازم دانستند. آیا مسئولان و علمایی که مخاطب اصلی این رهنمود هستند، آن را برجسته و جریان‌سازی‌کردند؟ ◼️محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب رهبر: «بعضی‌ها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینه‌ای بدهند! امروز هم چنین کسانی هستند! تصور می‌کنند که باید به هدفها رسید، [ولی] بدون دادن هزینه! لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب می‌کشند. این عقب‌کشیدن‌ها در بسیاری از موارد موجب می‌شود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند.» ۳ تیر ۹۱ 🚨افزون بر هشدارِ دیماه رهبر درباره «سرنوشت توابین» بر اثر کوتاهی در «احساس تکلیف بهنگام» و «خطرپذیری در انجام»، ایشان در اسفند هم به زبانی دیگر، همین هشدار را بازگو کردند: ◻️«حضور مردم، حجت الهی را بر ما مسئولان و علما تمام کرده است و اینکه فقط به این ثروت ملی افتخار کنیم، کافی نیست!» ◀️ جناب حاج‌علی‌اکبری! دشمن، دائم رهبر و مواضع بهنگام و خطرپذیرانه انقلابی‌ها را میزند ولی محافظه‌کارها در امانند! ⁉️ آیا مواضع ائمه جمعه نباید «خطرپذیرانه» باشد؟ آیا مواضع شما چنین است؟ 👈 نماهنگ: محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بی نیاز از بودجه و برآمده از جوهر و شرف ◼️آقای خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: محسن برهانی باید به اشد مجازات برسد تا کسی جرات نکند به مقدسات توهین کند. توهین به شهید غیرت، آزادی بیان و گفتگو نیست. 💐 این غیرت و شورآفرینی، کارکرد فقه فضاساز دارد و کیمیاست! لغزشی هم اگر در آن باشد شرف دارد بر املای نانوشته محافظه کارانه! 💔 آقای فضائلی! امیدوارم دست به توئیت اسرائیلی نبرید و اگر ارشادی دارید دستمایه شماتت دشمن نشود! 🌼 سپاس از آقای خسروپناه👏
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺غمگفت ولی فقیه درباره امام صادق علیه السلام 🌾 امروز هر چند ولی امر در دل مردم است ولی به سخن سردار سلیمانی، در میان برخی علما تنهاست! ◼️خدا روزی کند که از مطالبات ولی امر در نشست های خودمان بگوییم❤️ ◼️ با صبح میبد همراه باشید
🚨قتلگاه انقلاب؛ فتنه محافظه‌کاری و ترک فعل ◻️رهبر: هشدار شکم نهنگ به قوه قضا «بنده خیلی اوقات دلم به حال حضرت یونس (سلام ‌الله‌ علیه) میسوزد ... با آن مجازات سختی که خدای متعال به حضرت یونس داد. ... اگر او تسبیح [و عذرخواهی] نمیکرد، بنا بوده تا قیامت در شکم ماهی بماند! ... اگر آدم معمولی یک حرکت [بدی] انجام بدهد دارای نکوهش است، [ولی] شما اگر آن عمل را انجام دادید، نکوهش شما یا دو یا چند برابرِ او است. با این چشم به مفاسدِ درون قوّه [قضا] نگاه کنید» ۵ تیر ۹۸ ◻️ رهبر: هشدار انفعال و ترک فعل به قوه قضا «معمولاً قدرتها از دو ناحیه ضربه میخورند؛ یک ناحیه، سوء استفاده‌ی از قدرت است؛ یک ناحیه، عدم استفاده‌ی از قدرت است. ... این هم کفران نعمت الهی است؛ فرقی نمیکند. تنبلی کردن، غفلت کردن، موجب میشود که این اقتدار از بین برود. ... قوّه در مقابل شایعه و حرف و مخالفت و مانند اینها، حالت انفعالی نداشته باشد. ... هیچ بخش از اختیارات و مأموریّتهای قوّه‌ی قضائیّه که در قانون اساسی و قوانین مترتّب بر آن معیّن شده، معطّل نماند؛ هیچ بخشی معطّل نماند. در حوزه حقوق عمومی، دادستان کل وظایفی دارد، [و باید] رصد کامل نسبت به حقوق عامّه داشته باشد. هر جا احساس شد حقوق عامّه دارد تضییع میشود، به طور جدّی وارد میدان بشوند... یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهنها پخش نشود» ۷ تیر ۴۰۱ 😳 آن قدر این هشدار رهبر درباره حقوق عمومی و امنیت روانی مردم، بر زمین ماند که اغتشاش شد. آن قدر از قدرت نظام استفاده نکردند که این «کفران نعمت» برای انقلاب و مردم، عذاب و شکنجه شده است؛ «لئن کفرتم انّ عذابی لشدید» ◻️رهبر: هشدار سرنوشت توابین به مسئولان «توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمی‌کنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند ... کار را بهنگام انجام ندادن، این است. کار را بهنگام باید انجام داد. ... مشکل آن وقتی به وجود می‌آید که ما به سرعت احساس تکلیف نمی‌کنیم، بهنگام وارد نمی‌شویم، خطر را به جان نمی‌خریم، ملاحظه می‌کنیم». ۱۹ دی ۴۰۱ ◻️رهبر: هشدار قتلگاه «محافظه‌کاری «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است» ۹ اسفند ۷۹ ‼️اگر این انقلاب بنا است به دست حضرت مهدی (عج) برسد (و لایدفَعونَها إِلَا إِلی صاحِبِکم. نعمانی، الغیبة: ۲۷۳)، پس یا برخی مسئولان باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند و یا رهبر و مردم، این غده قتلگاه را جراحی خواهند کرد. 👈 این انقلاب منتظری و هاشمی و احمدی نژاد را کنار زد! پس عبرت بگیریم!
35.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توفان دوبارۀ آیت‌الله در اعتراض به فضای ول مجازی، بی‌تفاوتی خانواده‌ها و بی‌عملی شورای‌عالی فضای مجازی: 🔺در طول این سال‌هایی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، آیا واقعاً مواجهۀ این شورا با فضای مجازی هوشمندانه بوده است؟ 🔺آیا نیازها احصا شده، فضا سنجیده شده و تحولات عرصه اطلاعاتی دنیا تحت رصد قرار گرفته است؟ 🔺این‌که نمی‌شود رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورایی را بدهند، همه سران قوا و دستگاه‌های قدرتمند نیز در آن حضور داشته باشند، حدود ده سال هم بگذرد امّا هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه به وجود نیاید. 🔺سیاست‌گذاری، مدیریت کلان، تصمیم‌گیری لازم، نظارت روزآمد و رصد کارآمد فضای مجازی را از جمله وظایف راهبردی شورای عالی فضای مجازی است. 🔺اعضای شورا گزارش عملکرد بدهند که آیا آن‌چه رهبری خواسته واقعاً اجرا شده است؟ ♦️از دولت، مجلس و قوۀ قضاییه می‌خواهیم، که فضای مجازی را کنترل کنند. ♦️دشمن از دروازۀ وسیع فضای مجازی وارد مملکت شده و همه تهاجمات خود را در دستورکار قرار داده است. ♦️ عزیزان دشمن نه به جنگ جان و مال بلکه به جنگ دین شما آمده است و اگر در این عرصه موفق شود، بعد از آن هم جان شما را خواهد گرفت و هم مال شما را… #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
◻️رهبر: هشدار سرنوشت توابین به مسئولان «توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمی‌کنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند ... کار را بهنگام انجام ندادن، این است. کار را بهنگام باید انجام داد. ... مشکل آن وقتی به وجود می‌آید که ما به سرعت احساس تکلیف نمی‌کنیم، بهنگام وارد نمی‌شویم، خطر را به جان نمی‌خریم، ملاحظه می‌کنیم». ۱۹ دی ۴۰۱
هدایت شده از ولایتمداران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش خاک کفش زائر حضرت معصومه(سلام الله علیها) از نگاه مرحوم آیت الله العظمی بهجت(رضوان الله تعالی علیه) ار زبان علامه مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) سالروز ولادت حضرت معصومه مبارکباد https://eitaa.com/velayatmadarann
هدایت شده از بیداری ملت
هشدار❗️❗️❗️ 🔴 چرا رسانه های غربگرا با لایحه عفاف و حجاب مانند طرح فضای مجازی برخورد نکردند؟ 🔰بمباران رسانه ای، حجم تحریف و شبهه پراکنی رسانه های غربگرای داخلی و معاند خارجی و همچنین فعالیت های تخریبی این جریانات در شبکه های اجتماعی، در مورد طرح مجلس (مشهور به صیانت) با نوع موضع گیری آنها در خصوص لایحه عفاف و قابل مقایسه با یکدیگر نیست. 👈 هم از بخش هایی از محتوای این لایحه که در رسانه های رسمی منتشر شده و هم از نوع مواجهه رسانه های غربگرا در این موضوع متوجه می شویم که این لایحه در نهایت به بی بندو بارهاست و معضل به وجود آمده در زمینه حجاب و عفاف را حل نمی کند. اتفاقاً در برخی موارد منجر به هنجارشکنی های قبلی می شود❗️ 🔴 👇 @bidariymelat
۱۴۰۲۰۲۲۰.لایحه حمایت فرهنگ عفاف حجاب.pdf
3.08M
☝️کاپیتولاسیون فحشا یا لایحه عفاف ◻️طبق ماده یک مأمور انتظامی در برابر کشف حجاب، حتی وظیفه تذکر زبانی هم ندارد! ◻️تا ۴ بار کشف حجاب جریمه دارد و بیش از آن حتی جریمه هم در این لایحه تکلیف نشده و آزاد است! ◻️اگر مفسدان، تنها با یک شورت در اماکن عمومی مقدس و حتی در عزاداری عاشورا بگردند، طبق تبصره ۱ ماده یک، هیچ فرد یا نهادی مکلف یا حتی مجاز به بازداشتن آنها از این کار نیست؛ بلکه بازداشتن آنها جرم است! این بدکاران تنها تا ۲بار جریمه می‌شوند و پس از آن، لایحه بالا، هیچ تکلیف یا اجازه واکنش خاصی به فرد یا نهادی نمی‌دهد! ◻️طبق تبصره ۲ ماده یک، اگر کسی کاملا برهنه به جای عمومی بیاید، هیچ مستندی برای جلوگیری از این کار، از سوی هیچکس و حتی نیروی انتظامی در لایحه بالا نیست و باید بگذارند با آرامش قدم بزند تا تنها پس از فرایند زمانبر قضایی، به حبس یا پرداخت جریمه محکوم شود. با رویکرد حبس‌زدایی کنونی، شاید عفت کشور به مقداری جریمه فروخته شو؛ شاید خیلی کمتر از یک هزارم آن ۷۰۰۰ میلیارد دلاری که آمریکا در منطقه برای نابودی ایران هزینه کرد! 🧿اگر دستگاه‌های جاسوسی دشمن، ۲۰هزار زن منافق، بهایی، کومله و بدکاره را برای نیم‌برهنه‌گردی هماهنگ کردند تا با پراکنش پیچیده، شهر را به لجن بکشند، چند درصد از این برنامه شناسایی خواهد شد؟ آیا برای مزدورها نمی‌ارزد که ۲بار جریمه ناچیز نیم‌برهنه‌گردی را بدهند و ماهها حقوق دهها میلیونی این کار را بگیرند؟! 🚨آخر چه کسانی این لایحه را نوشته‌اند؟ اگر ۲۰۳۰ می‌خواست موانع برهنگی در ایران را برچیند، آیا راه بهتری داشت؟
هدایت شده از نهضت جهانی مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حال دلتون را خوب کنید... ▪️خیلی مهم/ قابل توجه برو بچه های جبهه انقلاب و امام(ره) 👈گسترش بدحجابی و لایحه قوه قضاییه و امثال اینها ته دلتان را خالی نکند. ببینید رهبرتان چه می گوید. ▪️دیدید؟؟ البته به شرطی ما وظیفمان را انجام دهیم: تلاش برای کار فرهنگی ، جهاد تبیین، احیای امر به معروف و نهی از منکر ، توسل به ائمه و گسترش تقوا و عبادت در هر سطح و جامعه ی هدفی اعم از ( خود، خانواده، بستگان، همکار، مدرسه، همکلاسی شاگردان یا همکاران و محل کار و محیط جامعه ) وظیفه ماست. اگر اینگونه باشیم اولا کارمان را کرده ایم و امام زمان راضیست و ثانیا قطعا نصرت خدا نیز همراهمان خواهد بود. ✅یادتان نرود: ما باید وظیفمان را انجام بدهیم، بدون توجه به نتیجه، اگر نتیجه داد چه بهتر، اما اگر نداد سرخورده، ناامید و مأیوس نشویم. خدا از ما انجام وظیفه می خواهد. والسلام یاعلی مدد ❌انتشار لازم‌ ارسال حداقل به ۲نفر از همرزمان 🌎نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺غده سرطانی محافظه‌کاری ◻️ رهبر: هشدار انفعال و ترک فعل به قوه قضا «معمولاً قدرتها از دو ناحیه ضربه میخورند؛ یک ناحیه، سوء استفاده‌ی از قدرت است؛ یک ناحیه، عدم استفاده‌ی از قدرت است. این هم کفران نعمت الهی است؛ فرقی نمیکند. تنبلی کردن، غفلت کردن، موجب میشود که این اقتدار از بین برود» ۷ تیر ۴۰۱ ◻️رهبر: هشدار سرنوشت توابین به مسئولان «توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمی‌کنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند ... کار را بهنگام انجام ندادن، این است. کار را بهنگام باید انجام داد. ... مشکل آن وقتی به وجود می‌آید که ما به سرعت احساس تکلیف نمی‌کنیم، بهنگام وارد نمی‌شویم، خطر را به جان نمی‌خریم، ملاحظه می‌کنیم». ۱۹ دی ۴۰۱ ◻️رهبر: «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است» ۹ اسفند ۷۹ ‼️اگر این انقلاب بنا است به دست حضرت مهدی (عج) برسد (و لایدفَعونَها إِلَا إِلی صاحِبِکم. نعمانی، الغیبة: ۲۷۳)، پس برخی یا باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند و یا رهبر و مردم، آنان را بسان سرطان محافظه‌کاری جراحی خواهند کرد! 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 آقای خسروپناه و خبرگزاری حوزه! لطفا علمی 📚 موضعگیری یعنی در بزنگاه، کاری کردن؛ چه با خاموشی باشد و چه با ایستادگی؛ ولی سخن بگوبگذر گفتن یا پس از بزنگاه، کاری کردن، یا نابخردی است یا رندی! 💠رهبر فرمودند که حوزه باید تحول‌آفرین باشد و اگر از تحولات کنار بکشد زیر دست‌وپا له می شود. خب اکنون موضع حوزه در برابر لایحه موسوم به حجاب چیست؟ ◻️خبرگزاری حوزه در ایتا، از ۲۹ اردیبهشت تا صبح ۵ خرداد، حتی یک واکنش علمی را نشان نمی‌دهد! تنها در ۴ خرداد، به بازتاب ادعای غیرعلمی آقای خسروپناه می‌پردازد! البته این رفتارها، معنادار است! ◻️جناب آقای خسروپناه! کار علمی این است که بگویید منتقدین چند دسته هستند و نقدها هم بر چند دسته است و به نقدهای عالمانه و مستند و اصلی پاسخ علمی داد! نه اینکه با برخورد تجهیلی به هو کردن آنها بسنده کنیم. تأسف بیشتر اینکه شما در اینجا، «دوستان انقلابی»، بویژه آقای شریعتمداری را دقیقاً» بازیخورده دشمن معرفی کرده‌اید! اینها رفتار علمی نیست! گیرم که شما بودجه ندارید، تدبیر که دارید! علمیّت که دارید! ‼️برادر خسروپناه! اگر ما را تجهیل نمی‌کنید و بازیخورده دشمن نمی‌دانید، ما آماده گفتگوی علمی در بررسی آن لایحه کذایی هستیم. یک نمونه پرسش روشن و مستند و علمی هم برای آگاهی خبرگزاری حوزه علمیه پیشکش می‌کنیم: 👈 اگر مرجع تقلید شیعه یا رهبر ایران با خانواده‌اش در خیابان راه بروند و چند زن و مرد در نزدیکی آنها کاملاً برهنه شوند، آیا بر پایه این لایحه، کسی حتی فراجا حق بازداشتن آنها از این کار را دارد؟ طبق کدام ماده و تبصره؟ ظاهراً برهنگان می‌توانند آزادانه کارشان را بکنند و فردا فیلم زنان و مردان برهنه در کنار مرجع تقلید شیعیان جهان و رهبر آزادگان جهان همه دنیا را پر کند؟! ◼️اگر کسی به زور آنان را باز بدارد، آیا تخلف نکرده است؟ تازه اگر برهنگان چهره‌شان را نپوشانده باشند، باید منتظر پیامک این لایحه بمانند تا بعد کمی جریمه یا اندکی حبس بکشند. ◼️آیا پولپاشی چند میلیاردی دشمن برای چندین هزار زن بهایی، فریب‌خورده، منافق، بدکاره و کومله با به کارگیری پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین چیدمان‌های چند لایه ارتباطی برای هماهنگی‌ها، عفت عمومی را به لجن نمی‌کشد؟ خب مردم چقدر می‌توانند در برابر یک زن و مرد کاملاً لخت در بوستانها یا خیابانها صبور باشند و چیزی نگویند؟ این کار یعنی قتل عام غیرت و عفت مردم یا انداختن آنان به دام واکنش ناخواسته و سپس از میان رفتن آبروی نهی‌ازمنکر و مردم آزاده و از میدان بیرون کردن مردم و سپس باز هم عقب‌نشینی. 👈اگر برپایه این لایحه کذایی، برهنگان بتوانند آزادانه در کشور بچرخند و حتی فراجا هم نتواند با برهنگی برخورد کند، این یعنی کاپیتولاسیون فحشا و ۲۰۳۰؛ نه لایحه عفاف و حجاب! شرم بر این نابخردی! 🔴 👇 @bidariymelat
🔺از کار انداختن فراجا امیرالمؤمنین به کمیل بن زیاد: تو پل غارتگری دشمنان بر دوستان شده‌ای! «قد صرت جسراً لمن أراد الغارة» نهج، نامه ۶۱. ۱. کمیته‌های انقلاب را از میان بردند؛ سکوت کردیم! ۲. بسیج را کمی منزوی کردند؛ سکوت کردیم! ولی رهبرمان در ۶ آذر ۹۸ گفت بسیج باید با کمک تجربه کمیته‌ها به صحنه بیاید! آقای سلامی لطفا کاری بکنید! ۳. اینک از سر خطای محاسباتی داریم با دست خودمان نیروی انتظامی را نیز از صحنه بیرون می‌کنیم؟! یعنی نه تنها برای آوردن بسیج به صحنه، لایحه نمی‌دهیم بلکه فراجا را هم کنار می‌زنیم؟ و نقش آن را در این فتنه اندلسی کردن ایران، مانند یک کاربرِ دوربین- پیامک پایین می‌آوریم؟ آن هم اگر مزدوران دشمن صورت نپوشانند و دوربین‌ها را به ریشخند نگیرند! آیا لایحه قایم‌باشک نوشتید؟! فردا خودتان و لایحه‌تان را جُک می‌کنند! ۴. رهبر گفت کشف حجاب «حرام سیاسی» است، این لایحه به جای آنکه آن را «جرم سیاسی» بشناسد، عملاً آن را مباح سیاسی کرده، بلکه به «برهنگی کامل» نیز، حق کاپیتولاسیون می‌دهد! خب اگر برخی کاملا برهنه شوند، برپایه کدام ماده و تبصره این لایحه، حتی فراجا، حق بازداشتن آنان را دارد؟! ۵. می‌گویند کشف حجاب زیاد است؛ خب راهش حذف نیروی انتظامی، آن هم حتی در برابر کشف عورت است؟! اگر آتش زیاد باشد، آتشنشانها را از کار باز می‌دارند یا سرچشمه را می‌خشکانند و سپس لکه‌گیری می‌کنند؟! ◼️مباد بشنویم: «یا أشباه الرجال و لارجال! ... قاتلکم الله!» کافی، ۹: ۳۶۵. ای نامردان! ... خدا مرگتان بدهد!
هدایت شده از مجتبی شیخی
🚨ابرفقه تبیین بلندگویی اذان و هیات ⁉️پرسش آیا پخش اذان و صدای هیأت در فضای عمومی درست است؟ نورافشانی‌های گاه تا دیرشب و با صدای انفجارهای بسیار بزرگ اروپا چطور؟ آیا مزاحم آرامش خصوصی مردم نیست؟ چرا ایران و غرب هر دو چنین می‌کنند؟ 📚 ابرفقه برپایه ابرفقه، انسان و هر سامانه‌ای از پنج لایه «عقل، فکر، قلب، حس و عضو» درست شده است. از این رو ما پنج لایه فقه و مدیریت داریم که هر لایه، هنجارهای ویژه دارد و نباید هنجارهای مدیریت یک لایه را در لایه دیگر به کار برد. برای آنکه گیج کننده نشود، لایه‌های فقه و مدیریت را در سه لایه «بافتار، ساختار و فضا» چکیده می‌کنیم. ◻️آ. لایه فقه و مدیریت بافتاری؛ هنجارهای خصوصی و اختصاصی برای نمونه، بافت قلوه یا دل یا جگر، پدیده‌ای بافتی است و گویچه‌های سفید خون نیز، سامانه بافتاری برای امنیت داخلی (وزارت اطلاعات) هستند و بی‌سدا و بدون گزارش کار رسانه‌ای به سامانه عصبی بدن (جامعه)، میکروب‌ها را می‌کشند و این سربازان گمنام تن ما شهید شده و ما هوشیار نمی‌شویم که چه شده است. در نظام جامعه، «خانه و خانواده» یک بافتند که رخدادهای درون آن، در چارچوب هنجارهای خصوصی یا اختصاصی است. برپایه هنجارهای بافتی، مسائل هر خانه و هر بافت نباید مزاحم خانه و بافت دیگری شود. اینجا هنجار حریم خصوصی و اختصاصی دنبال شود و شبکه خبرگزاری و سامانه عصبی نظام نباید وارد شود. ◻️ب. لایه مدیریت ساختاری و میان بافتی؛ هنجارهای عمومی گاه مفاسد یا مصالح یک بافت، فراتر از توان بافت‌ها است. در اینجا شبکه عصبی به میان آید و پردازش کارها از مدیریت بافتاری و هنجارهای خصوصی و اختصاصی خارج شده و مسأله به اندازه نیاز، عمومی می‌شود مانند رفتن خار در پوست که سامانه امنیت داخلی (گویچه های سفید) توان کافی ندارد و سامانه عصبی (رسانه و خبرگزاری درونی) درد را به بیرون از بافتار (مدیریت ساختار) گزارش داده و هوشیار شده و به دست فرمان می‌دهیم که خار را بیرون بیاورد. همچنین مانند یورش گرگ به خانه کسی. در اینجا نیز با سر و سدا، هنجار آرامش خصوصی و اختصاصی همسایه و کوی و برزن بر هم میخورد ولی دیگران اعتراض نمی‌کنند؛ چون فقه فطری آنها این کار را می‌پذیرد. از سوی دیگر آنها بی‌اجازه به درون خانه آمده و با گرگ مبارزه می‌کنند و چه بسا به نیروی انتظامی و سپاه و آتشنشانی هم خبر رسد و بی‌اجازه به درون آیند. در اینجا دیگر هنجار و فقه مدیریت بافتاری در میان نیست. بلکه فقه مدیریت ساختاری به میان آید. با این روی همه جامعه را نباید به هم ریخت و به اندازه نیاز باید فریاد و همریز را پی‌گرفت. ◻️ج. لایه مدیریت فضا؛ فراساختاری؛ هنجارهای همگانی گاه پیگیری مصالح و مفاسد، فراتر از توان یک بخش یا حتی همه بخش‌ها است؛ مانند هنگامی که شهری بخواهد بمباران شود؛ مانند بمباران شیمیایی. در اینجا نه تنها تن ما توان رویارویی با آسیب‌ها را ندارد، کار از توان همسایه و حتی نهادهای عمومی هم بیرون است؛ چون «فضا» شیمیایی شده و آسیب دیده نه آنکه یک بافت یا حتی ساختارها آسیب ببینند. فضا چیزی است که ساختارها بدان تکیه دارند. در دل فضا، ساختارها به امنیت و کارامدی می‌رسند و در دل ساختار، بافتارها. اگر فضا آسیب دید، ساختار نتواند با ابزارهای مدیریت ساختاری به داد آن برسد. در اینجا باید از هنجارها و فقه و مدیریت فضا بهره برد. مثلاً باید آژیر خطر زد؛ آن هم به گونه هشداردهنده «همگانی» نه فقط یک هشدار عمومی. برای نمونه هشدار آتشنشانی، آمبولانش و پلیس، عمومی است نه همگانی و تنها خودروهای در راه باید کنار کشند و بلندی سدا نیز برای همین اندازه هشدار است نه بیشتر. ولی در بمباران شیمایی، باید آژیر خطر همگانی کشید! در اینجا هنجارهای مدیریت بافتار یا ساختار فرو ریخته و هنجارهای مدیریت فضا به میان آید. مدیریت فضا، پیوند تنگاتنگ با «امنیت» دارد و تقریبا همیشه همراه همند. اگر فضای جامعه دچار مسمومیت جسمی یا روانی یا ایمانی شود، در اینجا هنجارهای مدیریت فضا به میان آید تا فضای جامعه زهرآگین نشود. خردمندان پرچم و «عَلَم‌»های بازدارنده برافرازند. پرچمدار، فضا را مدیریت کند و به این کار «شعائر» گویند. «اذان» یکی از شعائر است و نتوان گفت سدای اذان، مرا در خانه می‌آزارد. اذان در لایه فقه فضا است و نتوان با هنجارهای فقه بافتار (خصوصی_اختصاصی) داوری‌اش کرد. عزاداری امام حسین هم همچون شهادتش، عنصری است که افزون بر نیاز بافتاری و شخصی، نیاز «عمومی» و گاه «فضا»یی به آن است و هنجارهای فضا در آن جاری است؛ چنانکه هنگام ظهور، روضه همگانی برای «اهل عالم» خوانند. غربی‌ها هم این‌را با فقه فطری درک کرده و گاه، خردمندانه هنجارهای مدیریت فضا را پی‌گیرند؛ اما چه کاری در حوزه مدیریت فضا است و چگونه باید پی‌گرفت، مساله دیگری است. در اینجا نمی‌توان گفت چرا مرا از خواب بیداری کردی یا من بیمار داشتم چرا آژیر همگانی کشیدید؟!