eitaa logo
ابرفقه
684 دنبال‌کننده
415 عکس
347 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹مباهله مبارک 🌹مباهله یک سنت نبوی است و پیامبر اسوه ما است و خوب است ما این سیره را بیشتر بررسی و در صورت تامین ضوابط فقهی، آن را به گونه مقتضی به اجرا در آییم. 🌹اگر شرایط فقهی اجازه دهد من حاضرم با آن فرد مدعی مرجعیت که حامی ریاست جمهوری حسن روحانی بوده است، مباهله کنم! ✳️ امیرفرایندپردازی طبق ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه (عقل، فکر، قلب، حس و عضو) است و برای ارتباط مناسب با فرد یا جامعه باید فرایند حرکت بر پایه ابر فقه تعیین شود. ◻️انواع فرایند 1️⃣حرکت از مرکز به پیرامون: حرکت تراز برای ارتباط تراز با فرد تراز 2️⃣حرکت از پیرامون به مرکز: برای مخاطب سطحی و ضعیف 3️⃣حرکت از میان به دو سو ◻️ مثالی برای فرایندشناسی حرکت الگوی حرکت قفل صفحه گوشی همراه را در نظر آورید؛ اگر نقطه شروع حرکت، نقاط ادامه و نقطه پایان درست نباشد، قفل باز نمی شود و بلکه ممکن است به تلفن آسیب بزند. 🌻هسته ابرپردازه العقول ائمه الافکار و الافکار ائمه القلوب و القلوب ائمه الحواس و الحواس ائمه الاعضاء ✅ امیرفرایند ارتباطی با افراد رشد نیافته، از پیرامون به مرکز است:👇 🔶 ندع ابنائنا و ابنائکم👈 حسین و حسن 🔶 و نسائنا و نسائکم👈 فاطمه 🔶 و انفسنا و انفسکم👈 علی 🌻 همگی برای اثبات حقانیت عقل👈 محمد. این استناد به آیه مباهله با راهنمایی برادر حسن احمدی انجام شد. 🌍 مرجع ابرفقه @abarin
😢نهی از "نهی از منکر" در برابر کشف حجاب در فرودگاه 📛من خیلی غصه می خورم از اینکه یک عده حامی حسن روحانی بوده اند 🇮🇷پگاه ۵ شهریور در فرودگاه امام خمینی، خانم ۲۰ و خرده ای ساله دیدم با سر کاملا برهنه و حتی بدون هیچ شالی که حتی دور گردنش باشد با زیرپوش آستین یک ربع یعنی تا وسط بازوش. 💠به مسئول درگاه (گیت) گفتم چرا چیزی نمیگید؟ 🚨گفت: 👈! 💠گفتم خوب من باید به کی مراجعه کنم که تذکر بده؟ ❇️گفت به برادران سپاه 🌕 رفتم به فاصله ده متر یک برادر سپاهی با لباس مقدس سپاه دیدم. اون خانم را نشونش دادم گفتم تذکر بدهید! 🚨👈گفت: ! 😱 گفتم آخر این که کشف حجاب کامله و اونم با لباس آستین یه ربع! 🚨👈با حالت تاسف گفت: ! 👥بعد خودم رفتم و به مرد همراهش گفتم: هلو مستر! 🔴بعد با رعایت احترام براش توضیح دادم که طبق قانون کشور ما پوشش سر و دستهای بانوان لازمه 👫خانم گفت من یه مسیحی ام. 🇮🇷من با رعایت ادب گفتم این قانون کشور ما است 💠بعد خانم خیلی عادی روسری از توی کیفش درآورد و گذاشت ولی خوب دستش را دیگه چیزی نداشت بپوشونه😅 📛از شما چه پنهان بیش از همه دلم برای مدعیان سوخت که حامی حسن روحانی با این سیاستهای فرهنگی بوده اند 😱به نظر شما این گناهان فقط پای حسن روحانی است یا یقه عمامه به سرهای مدعی را هم می گیرد؟ رُم 🌻ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ابرفقه معیار دینداری در بررسی سخن اکبرنژاد و باباخانی 🌻هسته ابرفقه در سخن امیرالمؤمنین (ع): عقلها امامان فکرها هستند و فکرها امامان عقلها و عقلها امامان حسها و حسها امامان عضوها. 🌕عنصر حیاتی ارزش فرد و جامعه به این است که عقل داشته باشد و عقل غیر از فکر و استدلال و درک کلی است؛ بلکه امام آن است. ✅بر این اساس معیار حیاتی دینداری «سلامت عقل درون» و «پذیرش عقل برین» یعنی ولیّ امر است؛ اما معیارهای دیگر، سطحی است؛ از جمله معیار «صدق الحدیث و اداء الامانة» و حتی معیار «اعتقاد داشتن به امام»: 🌗انواع نسبت فرد با امام آ. امام پذیری سطحی (فکری): شناخت فکری و تعهد قلبی به وی (امام پذیری اعتقادی) ب. امام پذیری عمقی (عقلی): سنخیت عقلی با امام، حتی اگر از نظر فکری او را نشناخته ایم؛ مانند امام پذیری شهید راشل کوری که شیعه عقلی بود؛ اما مسیحی اعتقادی (فکری). 📚 ابرکاوی بخشی از گفتگوی فوق آن بخش از سخنان استاد باباخانی که درباره تدین هیأتی آمده است، قرینه بر تدین عقلی (حیاتی) است و برتر از تدین سطحی مورد انتقاد استاد اکبرنژاد (صدق الحدیث و اداء الامانة) است؛ هر چند می توان گفت که سخنان اجمالی استاد اکبرنژاد، اگر در دستگاه ابرفقه، فهم شود اوج تدین را نشان می دهد؛ یعنی نه تدین عضوی، نه تدین حسی، نه تدین قلبی، نه تدین فکری و حتی نه تدین عقلی، بلکه تدین «تعقلی»؛ یعنی رشد همه لایه ها با محوریت عقل؛ لذا رشد آ.بهجت بیشتر عقلی است و رشد امام خامنه ای تعقلی و همه جانبه 👇🏽تبیین بیشتر در متن پسین 🌻ابرفقه @abarin
♻️ابرفقه معیار دینداری 🌻هسته ابرفقه 👈 العقول أئمه الافکار ... عقلها امامان فکرها هستند و فکرها امامان عقلها و عقلها امامان حسها و حسها امامان عضوها 🌕عنصر حیاتی ارزش فرد و جامعه به این است که عقل داشته باشد و عقل غیر از فکر، بلکه امام آن است ✅ لذا معیار حیاتی دینداری «سلامت عقل درون» و «پذیرش عقل برین» یعنی ولیّ امر است؛ اما معیارهای دیگر، سطحی است؛ از جمله معیار «صدق الحدیث و اداء الامانة» و حتی معیار «اعتقاد داشتن به امام»: 🌗انواع نسبت فرد با امام آ. امام پذیری سطحی (فکری): شناخت فکری و تعهد قلبی به وی (امام پذیری اعتقادی) ب. امام پذیری عمقی (عقلی): سنخیت عقلی با امام، حتی اگر از نظر فکری او را نشناخته ایم؛ مانند امام پذیری شهید راشل کور ی که شیعه عقلی بود؛ اما مسیحی اعتقادی (فکری). 🌒معیارهای سطحی دینداری آ. معیار عملی (عضو): برجسته ترین معیار عملی نماز است: «الصلاة عمود الدین ...» محاسن، ۱: ۴۴؛ اما این معیار به هیچ وجه ارزش حیاتی و تعیین کننده در تعیین تدین کسی ندارد ب. معیار ارتباطی (حس): در انتخاب طرف ارتباط و نوع ارتباط با دیگران تدین درستی داشته باشیم. لذا گفته می شود که «المرء علی دین اخیه». یا امام فرمودند که معیاریّت طول رکوع و سجود نماز برای ارزیابی تدین فرد، نادرست است و راستگویی و امانت داری معیار است: «لا تنظروا الی طول رکوعه و سجوده ... و لکن انظروا الی صدق الحدیث و اداء امانته» کافی، ۳: ۲۷۳ بنابراین «لا ایمان لمن لا أمانة له و لا دین لمن لاعهد له» مستدرک وسائل، ۱۶: ۹۶ ج. معیار قلبی: بر پایه برخی روایات، ارزش فرد به ارزش کسی است که او را دوست دارد: المرء مع من احب. اما باید دانست که محبت قلبی، معیار ارزش فرد نیست؛ زیرا ممکن است که کسانی «قلوبهم معک» باشند در عین حال «سیوفهم علیک» هم معنادار باشد د. معیار فکری (اعتقادی): معیار رایج برای ارزش سنجی افراد، افکار مورد اعتقاد افراد است که آنان را به مسلمان و شیعه و سنی و غیر آنان تقسیم می کند؛ در حالی که معیار تدین افراد به تعهدات قلبی نسبت به دانسته های فکری نیست و ارزش هر کس به «عقل» وی است. ه. معیار عقلی: عقل یعنی جوهره وجود نه قوه فکر، که کارش درک کلی یا استدلال کردن باشد. بنابراین امیرالمؤمنین می فرماید «الانسان بعقله» و در عین حال امام صادق (ع) می فرماید که عقل عامل به دست آوردن بهشت است و لذا معاویه را فاقد عقل می داند؛ در حالی که معاویه فاقد قوه فکر و استدلال و درک کلی نبود 🌕به امام صادق (ع) عرض کردم من در معاشرتم با مردم به شگفتی افتاده ام، چون کسانی را می بینم که فلان و فلان را به سرپرستی برگزیده اند، اما راستگو، وفادار به عهد و پیمان و امانتدارند؛ و از آن سو هم مردمانی را می بینم که شما را به ولایت و سرپرستی برگزیده اند، اما مثل آنان راستگویی، عهد شناسی و امانتدار نیستند: «... أقوام لا یتولَّونکم و یتولَّون فلاناً و فلاناً؛، لهم أمانة و صدق و وفاء؛ و أقوام یتولَّونکم لیست لهم تلک الأمانة و لا الوفاء و لا الصدق؛ قال: فاستوی ابوعبدالله جالسا فأقبل علی کالغضبان ...» کافی، ۱: ۳۷۵ 💐آنگاه امام صادق (ع) در تحلیلی استراتژیک، مساله عمق و سطح را مطرح می کنند؛ یعنی کسانی که ولیّ امرشان الهی است، و عمق استراتژیک شان آباد و نورانی است، خداوند سطح شان را نیز از ظلمت به در می آورد: «اللَّه ولیّ الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات إلى النور» و کسانی که در عمق استراتژیک (حوزه ولیّ امر) دچار طاغوت شده اند، این طاغوتها، در نهایت، سطح نورانی آنان را نیز به ظلمت می آلایند و دچار ظلمت در عمق و سطح، خواهند شد: «و الذین کفروا أولیائم الطاغوت یخرجونهم من النور إلی الظلمات» کافی، همان ⁉️یک هیأتی دچار لغزش در راستگویی، امانتداری و وفای به عهد، بهتر است یا یک غیرشیعه ای که کمتر دچار این لغزشها می شود؛ به عبارت دیگر، یک فرد بی ولایت اما با اخلاق اجتماعی قوی تر، بهتر است یا یک فرد ولایی با اخلاق اجتماعی ضعیف تر؟ درست است که ارزش راستگویی و امانتداری، نسبت به طول دادن رکوع و سجود نماز ، بیشتر است، اما نه اینکه از همه چیز مهمتر باشد؛ حتی از عمق استراتژیک؛ لذا تمام خیرها نیز، از عقل داشتن ارزش کمتری دارد 📚 ابرکاوی بخشی از گفتگوی اساتید اکبرنژاد و باباخانی آن بخش از سخنان استاد باباخانی که درباره تدین هیأتی آمده است، قرینه بر تدین عقلی (حیاتی) است و برتر از تدین سطحی مورد انتقاد استاد اکبرنژاد (صدق الحدیث و اداء الامانة) است؛ هر چند می توان گفت که سخنان اجمالی استاد اکبرنژاد، اگر در دستگاه ابرفقه، فهم شود اوج تدین را نشان می دهد؛ یعنی نه تدین عضوی، نه تدین حسی، نه تدین قلبی، نه تدین فکری و حتی نه تدین عقلی، بلکه تدین «تعقلی»؛ یعنی رشد همه لایه ها با محوریت عقل؛ لذا رشد آ.بهجت بیشتر عقلی است و رشد امام خامنه ای تعقلی و رشد متوازن همه لایه ها است 🌻ابرفقه @abarin
🌻دو نیمه عقل: تودد در اهل بیت و تودد به سوی مردم 🌕امام رضا علیه السلام: التودد الی الناس نصف العقل. 🌓نصف عقل در ارتباط با حقیقت (ولی امر) است 🌗نصف دیگر در ارتباط با واقعیت (مردم). 🌻مودت با امام با حرف «فی» آمده است و مودت با مردم با حرف «الی» یعنی باید به سوی مردم رفت و به آنان مودت داشت. 💐 گویا مودت یعنی محبت همراه با تبعیت ✅عجیب است که امام خامنه ای به سوی مردم می رود و حتی در ناگواریها هم توددآمیز با آنان رفتار می کند و حتی حسن روحانی را اگر از سوی آنان برگزیده شده باشد تایید می فرماید تا نشان دهد که مایل است نصف دیگر عقلش هم کامل بشود. دشواری این تودد کمتر از تودد در راه اهل بیت نیست. بلکه شاید بیشتر هم باشد. ❇️این روش، روش رشد تعقلی است 🌻ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻ابرهیأت؛ در پاسخ به پرسش عزیزی: 🌹ابرهیات، هیات تعقلی است؛ یعنی رشد همزمان لایه های عقل، فکر، فلب، حس و عضو 🚨نه فقط تمرکز بر لایه قلب و بیشینه رشد فکری 🤝برادرخواندگی حسینیه ها با اردوی جهادی ⬛️امیرپردازه: عقلها امامان فکرها، فکرها امامن قلبها، قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها 🌻ابرفقه @abarin
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻من، علی اصغر خیالت بود! به هوایش چقدر سینه زده سینه سرخ مهاجر هیات و شب هفتم محرم باز؛ با علی اصغرش شدم بیعت ز مجلس از عدم رستم چقدر شانه های من پُر بال! باز هم آمدم حسینیه؛ چقدر زینب علی خوشحال! ا⬛️ا ... ... و دوباره وداع از هستی؛ باز از خاطرت مرا شُستی؟ من همان کودکم که هنوز! گاه، تیر سه شعبه، ! نه! به هیات نرفته ام هرگز! من هنوز است! سینه سرخ هیات تان خسته و کم انگیره است! پدرم! خانواده قسمت تان! قل اعوذ برب [بربّ] الناس کاش ام البنین شوی مادر! غرق فرزند؛ و اسم من عباس 🚨👈و لاتَقتُلو أولادَکم خشیةَ إملاق نحن نَرزقهم و ایاکم اِنّ قتلَهم کان خِطئًا کبیرا. اسرا ٣١ 😔سینه سرخان مهاجر هیات را با تیر سه شعبه در عدم رها نکنیم! گناه دارد! 🌻ابرفقه
⬛️ ابرفقه عزاداری سخنرانی در شب عاشورای ۹۸؛ رم. مجتمع آموزشی شهید باهنر با حضور سفرای ایران در ایتالیا و واتیکان، مقامات کنسولی، نماینده ایران در فائو و دوستداران ایرانی و ایتالیایی امام حسین (ع). 🌑شب سنگین مصائب عاشورا تسلیت باد 🌻امیرپردازه امیرالمؤمنین (ع) یک نظام ساده و کاملاً عادی را در تبیین لایه های انسان و جامعه بیان می کند: الْعُقُولُ أَئِمَّةُ الْأَفْکارِ وَ الْأَفْکارُ أَئِمَّةُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ أَئِمَّةُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ أَئِمَّةُ الْأَعْضَاء (، بحار، ۱: ۹۶) عقل‌ها، ائمه فکرها هستند و فکرها، ائمه دل‌ها هستند و دل‌ها ائمه حسّ‌ها هستند و حسّ‌ها، ائمه عضوها. 💠تبیین مثالی امیرپردازه انسان همانند خودرویی است که اعضای او، کارکرد بدنه خودرو، سامانه عصبی وی کارکرد سامانه انتقال نیرو و انتقال پیام، قلب او همانند پیشران، و فکر او همانند چراغ خودرو و سامانه راهیابی (ناوبری) است؛ و عقل نقش راننده خودرو را انجام می دهد و رانندگی درست یعنی تعقل و تنظیم تمام توانش ها در راستای هدف. تبیین امیرعزاداری 1️⃣عزاداری عضوی هماهنگ کردن ظاهر بدن با عزا؛ یعنی پوشیدن لباس مشکلی، سینه زدن و دیگر امور مربوط به وضعیت ظاهری بدن 2️⃣عزاداری حسی تراز کردن شبکه ارتباطی در فضای واقعی و مجازی با معیارهای فرد حسینی و عزادار امام حسین؛ یعنی حتی دریافت داده یا ارسال داده ها در شبکه مجازی و واقعی که در ایام عادی نادرست نیست، ممکن است در محرم و برای عزادار حسینی نادرست باشد؛ چنان که لباس گُلگُلی چنین است. 3️⃣عزاداری قلبی خوشی و ناخوشی کردن ما باید تناسب با فرد حسینی و عزادار باشد؛ شادی و ناشادی و دوست داشتن و نادوستی باید تناسب یابد. 4️⃣عزاداری فکری قواره شدن فکر با تراز اندیشه حسینی و اندیشیدن در چرایی عاشورا و درس ها و عبرتها و فاصله گرفتن از تحلیل هایی که ممکن است گوشه قبای عاشورا و امام حسین علیه السلام را بگیرد. 5️⃣عزاداری عقلی افراد محب امام حسین و بَکّاء که مثلا در قبل از انقلاب هم داشتیم؛ گویا در محرم، فرزند و عزیزتر از فرزندشان کشته شده بود؛ کسانی مثل علامه طباطبایی یا سید احمد خوانساری شاید این چنین بودند. ✳️نسبت عزاداری ها عزاداری عضوی معمولا آسانتر است و گام نخست برای تمرین عزاداری حسینی است. اما شاگرد امام حسین در کلاس نخست نمی ماند و رشد می کند؛ در گام بعد، ضمن حفظ عزاداری عضوی، نوبت به عزاداری حسی می رسد، عزاداری حسی یعنی تراز کردن شبکه ارتباطی و حس برونی مان با صداقت و درستکاری حس درونی در خودمان و در جامعه؛ یعنی پالایش ارتباطی خویش و شبکه ارتباطی جامعه. سپس به عزاداری قلبی می رسیم که رفیق بازی افراطی یا کم محبتی نسبت به اطرافیان تراز می شود و این محبت در خدمت امام حسین (ع) و محبانش قرار می گیرد: «و ولیّ لمن والاکم و عدو لمن عاداکم مصباح المتهجد، ۲: ۷۷۵» و در گام پنجم فرد در جوهره وجودش عزادار است. 💠تفاوت دستگاه امام حسین با دستگاه دیگر معصومین آیا دستگاه امام حسین دستگاه ویژه ای است و نظام محاسباتی اش با نام محاسباتی دستگاه امیرالمؤمنین (ع) تفاوت دارد؟ شیخ جعفر شوشتری به درستی می گوید که باب حسین (ع) اوسع است و کشتی و نجات وی اسرع است (الخصائص الحسينية: ۱۴)؛ شاید این تفاوت در بیان پیامبر به شکل «حسین منی و انا من حسین؛ کامل الزیارات: ۵۲» و "لا یوم کیومک" بیان شده باشد. یعنی کسانی نمی توانند سوار کشتی سایر معصومین شوند، زیرا جا برای هر کسی ندارد؟ اما وسعت کشتی امام حسین این جا را به برخی جاماندگان کشتی نجات می دهد. دیگر این که در عصر شتاب حرکت و درک اهمیت لحظه ها و ذره ها، اسرع بودن کشتی حسین می تواند اولویت خود را به سرعت بیابد.👇
🌔نسبت اشک و بهشت آیا یک قطره اشک برای امام حسین (ع) یا یک استکان چای در مجلس عزای حسینی دادن مساوی با بهشت و خاموش شدن همه آتش های جهنم و حتی برزخ است؟ آیا نیست؟ ماجرا چیست؟ پاسخ هم مثبت است و هم منفی؛ برای کسی که در مرتبه عزاداری عضوی است؛ یک استکان چای دادن می تواند همه آتش برزخ و جهنم را خاموش کند. برای کسی که در مرتبه عزاداری حسی است، یک سخن نگفتن یا یک سخن نشنیدن یا خارج شدن از یک شبکه یا گروه مجازی به پاس عزاداری، می تواند تمام آتش جهنم و بزرخش را خاموش کند؛ ولو هر چند گناهکار باشد. برای کسی که در مقام عزاداری قلبی است، یک اشک شوق یا عزا برای حسین کار را تمام می کند؛ زیرا این بزرگترین داشته او در این مرتبه است. اما برای کسی که این مقام و این کلاس را گذرانده است، باید یک قطره اندیشه اش امام حسینی بشود و برای کسی که اندیشه اش هم حسینی شده است، باید یک قطره از جوهره وجودش حسینی شود تا کارکرد یک استکان چای دادن در مرتبه نخست داشته باشد. و کسی که جوهره و عقلش هم اجمالا حسینی شد، باید یک قطره از تعقل حسینی را انجام دهد تا کارکرد یک قطره اشک در مرتبه سوم (قلب) را داشته باشد. در این حال اگر وی جزء عزاداران عقلی نیز باشد و چنان جوهرش در ماتم حسینی بسوزد که جزء بَکائین باشد، باز هم ممکن است به پای کسی نرسد که در مرتبه رشد عزاداری عضوی، یک کفش عزاداران را مرتب کرده است. 🌻عزاداری تعقلی امام خمینی امام خمینی رحمة الله علیه در پیش از انقلاب از مقام عزاداری عقلی به عزاداری تعقلی رسید. او تمام حوزه های شخصی خود (عضو، حس، قلب، فکر و عقل) را به گونه ای مرتبط و همسو حسینی و عزادار کرد و آنگاه توانست اجمالا تمام لایه های جامعه را درگیر «حیات و ممات» حسین گونه کند. او امام حسین و عزاداری را از یک رسم به یک رسم کننده خطوط سعادت تبدیل کرد. او امام حسین را از حسینیه و محرم به شهر و ادارات و وزارت خانه و مجلس و نظام کشاند و در تمام طول سال استمرار بخشید. 🌕گام دوم انقلاب، حسینی تر: شتابان تر و گستردهتر کردن حرکت انقلاب این اوج عزاداری است و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی باید عزاداری تعقلی را رشد بدهیم؛ باید همه لایه های هویت خود و جامعه را با شتاب و گستره کشتی حسین (ع) (اوسع و اسرع) هماهنگ کرد. باید به سوی «نجات بندگان خدا از الجهالة و حیرة الضلالة». کتاب المزار: ۱۰۸ حرکت کرد. امام خمینی به ما آموخت که «سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی چه! او عملا هویت جامعه را با دوستان حسینی در جهان سلمی کرد و با دشمنان حسین ع حربی کرد. نه این که فقط زیارت عاشورا را بخواند، بلکه زیارت عاشورا را اجرا کرد، خمینی و بسیجیانش هیچ نامه ای برای امام حسین ننگاشتند، اما دویست هزار شهید برایش فرستادند تا روح علی اصغرش شاد شود و اهداف خداوند محقق شود؛ خدایا کار مردم ایران حججی دادن است و این چنین، حجت را برای حضرت حجت تمام کردیم که حالا دیگر بیاید! 🌓نکته سلم لمن سالمکم ما نمی گوییم هر کس با من خوب است، با او خوبم، بلکه می گوییم من که باشم؟ هر کس با حسین خوب است، حتی اگر با من بد باشد، من با وی سر آشتی و نیکی دارم و هر کس با حسین ع بد است، حتی اگر فرزند یا والدینم باشند، من با آنان بد هستم؛ چه رسد استکبار. این فراز خیلی به انسان صبر عاشقانه و تحمل پذیر در برای دشمنی های خانگی و خویشاوندان و دوستان و جریان و حزب سیاسی رقیب می دهد. آقا هر کس چپ یا راست است باشد، اگر حسینی است، من دوستش دارم و دیگر با وی بد نمی کنم و به وی بد نمی گویم. بلکه با اشکالاتش آن هم با عشق به خودش، مخالفت می کنم. با این نگاه چقدر روابط اصلاح می شود؟ چقدر غصه های جانکاه، تحمل پذیر می شوند. چقدر عروس و مادر شوهر و رقبای انتخاباتی و دوستان و ... روابط شان زیباتر می شود؟👇
💧روضه خوانی امام حسین علیه السلام در شب عاشورا به پشت خیمه ها می رود، خارها را می کند تا فردا پای فرزندانش را نخلد؛ آری «لا یترک المیسور بالمعسور» عوالی، ۴: ۵۸؛ وقتی نمی شود همه خارها را کند، دست کم می شود برخی را کند. اکنون فرزندان فاطمه زهرا و علی (انا و علیٌّ ابوا هذه الامة. کمال الدین، ۱: ۲۶۱) در زمین ادارات و جامعه و فرهنگ و سیاست و اقتصاد، با خارهایی مواجهند، شما را به خدا هر کسی به شوق حسین هر خواری را که می تواند از سر راه بردارد. یکی از داستانهای عاشقانه و سوزناک شب عاشورا، نشست حضرت زینب با امام حسین و نگرانی از بی وفایی یارانش در فردا بود؛ حبیب، داستان را از هلال می شنود و می رود پی دوستان و داستان نگرانی حضرت زینب را بیان می کند و همگی نزد امام حسین علیه السلام و حضرت زینب می رسند و وفاداری را نشان می دهند تا دل گرامی حضرت زینب آرام بگیرد (الدمعة الساکبة، ۴: ۲۷۴). دلی که پس از عاشورا تنها باید گفت: «امان از دل زینب». همین زینب همین امشب هم در همین چادرهای سوگواری می آید و نگران فردا است که آیا امام زمان مان را تنها می گذاریم یا نه؟ آیا نائبش را یاری می کنیم یا نه؟ اگر هستید همه بگوییم یا حسین یا زینب یا صاحب الزمان؛ لبیک یا خامنه ای. با تلخیص و ویرایش 🌻ابرفقه @abarin
❌ رهبر انقلاب صبح امروز: آمریکا بداند که ما سردرگم نمیشویم 👈 جمهوری اسلامی، جمهوری عزت است 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: الان مشاهده میکنید، باز مسئله‌ی مذاکره را آمریکاییها همین طور دارند دنبال میکنند. این یک ترفند است. این را باید همه بدانند. همه باید توجه کنند. 🔹️ البته آمریکا هم یک، آمریکاییها هم یک جور حرف نمیزنند. گاهی میگویند مذاکره‌ی بی‌قید و شرط. گاهی میگویند مذاکره‌ی بدون پیش‌شرط. گاهی میگویند مذاکره‌ی با دوازده شرط. حالا یا واقعاً سیاستشان، سیاست آشفته‌ای است، نمیدانند چه میخواهند، که احتمال دارد این باشد، یا هم این است که دارند ترفند میزنند. یکی از ترفندها هم همین است. یکی یک حرفی بزند، آن دیگری یک چیز دیگری بگوید، برای اینکه طرف مقابل را سردرگم کنند. لکن ما سردرگم نمیشویم، ما راهمان روشن است. ما میفهمیم داریم چه کار میکنیم. ⛔ آمریکا که میگوید کنیم، مقصودش این نیست که بیاییم یک راه‌حل عادلانه‌ای پیدا کنیم. نه. مقصودش این است که بیاییم سر میز مذاکره بنشینیم، ما یک چیزی بگوییم، شما آن را قبول کنید. این است. مقصود از مذاکره این است. 🔹️ حالاها این قدر گستاخ شدند که همین را صریح هم میگویند. قبلها بنده این را میگفتم که آمریکاییها مقصودشان این است. بعضی‌ها میگفتند نه، نه‌خیر، این جور نیست. اما حالا خود آمریکاییها میگویند. 🔹️ همین چند روز قبل از این یکی‌شان باز همین حرف را زد که باید بنشینیم سر میز مذاکره با ایران و ایران فلان چیزها را قبول کند. مقصود اینها از مذاکره این است. یعنی ما یک چیزی بگوییم، شما آن را قبول کنید. خیلی خب، بروند با آن کسانی که به عنوان گاو شیرده آنها عمل میکنند، بروند با آنها هر جور میخواهند همین طور مذاکره کنند. 🔺️ اما جمهوری اسلامی، جمهوری مؤمنین است، جمهوری مسلمین لله است، جمهوری عزت است. ۹۸/۶/۲۶ 💻 @Khamenei_ir