eitaa logo
ابرفقه
685 دنبال‌کننده
417 عکس
351 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قاسم روانبخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خاطره ی تکان دهنده حجت‌الاسلام دکتر روانبخش از استاد خود آیت الله علامه مصباح یزدی (ره) : آیت الله مصباح به فردی که به صورتشان آب دهان انداخت، چه واکنشی نشان داد?? http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع 🔺 ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است این را من به مسئولین هم گفتم الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف 24ساعت، چهار هزار نفر تلفات داشتند. اینها اگر واکسن بلدند درست کنند اگر کارخانه فایزرشان میتواند واکسن درست کند خودشان مصرف کنند اینقدر مرده و کشته زیاد نداشته باشند؛ انگلیس هم همین جور. به اینها اطمینان و اعتماد نیست. نمیدانم، شاید گاهی هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملتهای دیگر امتحان کنند. ببینند اثر میکند یا نمیکند. البته به فرانسه هم من خوش بین نیستم. علتش هم این است که سابقه آن خونهای آلوده را اینها دارند. بله از جاهای دیگری میخواهند واکسن تهیه کنند جای مطمئنی باشد هیچ اشکالی ندارد. @khamenei_ir
1️⃣ می گویند علامه مصباح معتقد است که مشروعیت حکومت به نظر مردم وابسته نیست. 2️⃣ بله این سخن درست است. اما علامه مصباح می گویند که «حاکمیت» دو رکن دارد؛ آ. «مشروعیت» که الهی است؛ ب. «مقبولیت» که مردمی است. ✅👈 اینک نظر امام خمینی درباره مشروعیت و عبارات فوق العاده دقیق و البته سنگین ایشان درباره حکم ایشان به دولت موقت بازرگان: «من که ایشان [بازرگان] را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم، ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجبُ الْاتِّباع است، ملت «باید» از او اتّباع کند. یک حکومت عادی نیست، یک است؛ از او اتّباع کنند. این حکومت است، » است. قیام بر علیه حکومت شرع جزایش در قانون ما هست، در فقه ما هست؛ و جزای آن بسیار زیاد است. من تنبه می‏دهم به کسانی که تخیل این معنی را می‏کنند که کارشکنی بکنند یا اینکه خدای نخواسته یک وقت قیام بر ضد این حکومت بکنند، من اعلام می‏کنم به آنها که آنها است در فقه اسلام. قیام بر «ضد حکومت خدایی قیام بر ضد خداست»؛ قیام بر است». امام خمینی، صحیفه امام، ‏۶: ۵۹. 🇮🇷 @abarin
📚تبیین علمی فرمایش امام خامنه ای در «منع ورود واکسن دشمن» ❌ شبهه: رهبری در مسائل پزشکی متخصص نیست؛ پس چرا حکم به عدم ورود واکسن از آمریکا و انگلیس کرد؟ 🌹پاسخ با تفکیک حوزه های بحث 1️⃣ حوزه علم پزشکی که رهبری در آن تخصص ندارند. 👈 آ. ادعای پزشکی پزشکی می گوید چه دارویی یا واکسنی، چه اثری بر بدن دارد. که البته درباره واکسن کرونا، تاکنون نتوانسته است به چنین نتیجه ای برسد و طبق ضوابط اضطراری عمل می کنند. 👈 ب. بحث عدم «اطمینان» به واکسن دشمنان آیا اطمینان و اثربخشی معقولی برای واکسن ها ثابت شده است؟ نه! مؤید آن هم وضعیت کشور آمریکا و انگلیس است که در بالاترین آمارهای ابتلا و قربانی قرار دارند. حتی اگر واکسن شان اطمینان بخش است، آیا آنان اول به کشور خودشان نمی رسند و می آیند به ایران برسند؟ ایرانی که دشمن درجه یک وی هستند و حتی کودکان پروانه ای وی را تحریم دارویی کرده اند! خب انسان که دارد و این را می فهمد! 2️⃣ حوزه «فلسفه پزشکی، فلسفه علم پزشکی و فقه کلان امنیت حاکم بر نظام سلامت» که رهبری در آن صاحب نظر هستند. 👈 آ. ادعای فلسفه پزشکی (فقه کلان امنیت حاکم بر نظام سلامت) فلسفه پزشکی (و فقه کلان امنیت نظام سلامت) می گوید آیا دشمن قطعی و قاتل شما، داروی سلامت بخش به شما می دهد یا نه؟ کمینه این که موش آزمایشگاهی او و بیشینه این که قربانیان بیوتروریزم او هستید. بیوتروریزمی که دهها میلیارد دلار برای دست یابی به آن و ضربه به ایران، هزینه اش کرده است. اینها بدیهی ترین انتظار از دشمن است و هر انتظاری غیر از این از دشمن، سفاهت و تناقض است. اگر فرض بر این است که آمریکا و انگلیس دشمنند و در پی قتل عام مردم هستند؛ چنانکه در جنگ جهانی اول نزدیک به نیمی از مردم ایران را کشتند؛ آیا می توان از داشت؟ مثل این که کسی بگوید در پزشکی فلان دارو کشنده است، اما تزریق می کنیم، شاید این دارو دست از کشندگی برداشته است! 👈 ب. بحث عدم «اعتماد» به واکسن دشمنان پس در این جا سخن از «اعتماد» نداشتن به دشمن است! و این امر به فلسفه نظام سلامت و فقه کلان حاکم بر نظام پزشکی مربوط است؛ نه به نظام سلامت و تخصص پزشکی. 3️⃣ مقایسه ارزش استدلالی «عدم اعتماد» با ارزش استبعادی «عدم اطمینان» در بحث ، ما به اثربخشی دارو از یکسو و عوارض سوء نداشتن آن از سوی دیگر، توجه داریم که یک بحث پزشکی است. ولی در بحث ، توجه ما به رویکرد دشمنی آمریکا و احتمال جدی تحویل بمبهای بیولوژیک است. 👈 آ. رهبری رهبری در بحث اطمینان، اولا به به واقعیات موجود در آمریکا و انگلیس استناد کردند، که امری غیرقابل انکار است. 👈 ب. رهبری ثانیا استناد به این بحث، ثقل استدلال ایشان برای منع ورود واکسن دشمن نبود. بلکه یک استناد به بحث ، در حد یک مؤید در احتیاط عقلایی بود. 4️⃣ بصیرت افزایی به جامعه اما به دلیل این که بیگانگان و نفوذی ها و برخی افراد نادان در حال جا انداختن این هستند که رهبری در حوزه غیر تخصصی ورد کرده است، سزاوار است که جامعه پزشکیِ ولایی، همانند یک مأموم و فردی که اجمالا این مباحث را درک می کند، برای مردم روشنگری کند که: 💐مردم عزیز! حوزه ای که رهبری ورود کرده اند، حوزه فلسفه نظام سلامت و فقه کلان امنیت حاکم بر نظام پزشکی است و مربوط به دشمن شناسی است و ربطی به تخصص پزشکی ندارد و ما به عنوان پزشک، در این مساله فاقد تخصص هستیم، اما این موضع رهبری، مساله کاملاً قابل پذیرشی برای هر عاقلی است. از دشمن جز دشمنی برنمی خیزد. 🌼 گرم گل نرگس باشیم 🇮🇷 @abarin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ابرتحلیلِ نظام‌شناختی علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🇮🇷 @abarin
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«امید دانا» از فعالین زرتشتی خارج از کشور در حمایت از موضع رهبر آزادگان عالم، در ممنوعیت ورود آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی: 🌹«خدایا از عمر من بگیر و به عمر آقای خامنه ای اضافه کن. 🇮🇷 @abarin
حسن روحانی در کتابی، با استناد به بیان قرآن، ترسوگری را در قالب یک چیز دینی درآورده است؛ این که اگر دشمن از یک حدی قوی تر بود، نظام حق مقابله با او نداریم و طبعاً باید سازش کند! نتیجه این گونه نگاه به کتاب مقدس آسمانی هم گرفتن درس برجام است. استناد وی به برخی آیات قرآن، بی شباهت به گرفتن درس مذاکره از کربلا نیست! در مقاله «مبانی قدرت در اسلام با تطبیق بر قدرت میدانی سردار سلیمانی + نمودار» اصل شبه طرح شده است و پاسخ آن نیز به سه گونه «اجمالی، تفصیلیِ علمی و تفصیلی عملی» به همراه سه نمودار، بیان شده است. بیان امام خامنه ای در این راستا، ۱۵ مهر ۹۷ 🇮🇷 @abarin
👋 این روزها که بحث خیلی داغ است یادی کنیم از نامردمانی که وارد خط ویژه شدند ⛔️ یک سرباز راهور جلوی شان ایستاد به او سیلی زدند 💭سربسته بگویم، آن سرباز بود ۱۸ سال داشت گویا حامله هم بود گویا فرزندش هم با آتشگرافی کردند 🔇اما هیچ رسانه افسادطلبی برایش مجلس عزا تیتر نمی کند. 🔥القصه خدا لعنت کند استمرار سیلی بر صورت سربازان ولایت را 👋این هم سیلی مهدی نصیری بر صورت نظام، ولایت، مجلس، شورای نگهبان و سپاه 🗝 آن هم با جیغ بنفش و ادبیات زمخت تاجزاده که نمی توان گفت بی شباهت به ادبیات آلبانی نشینان است 💐 و از آن سو نوازش کودتاگران ۸۸ و تبرئه تلویحی شعار کثیف نه غزه نه لبنان 🔥یا تَسرّی تلویحی ظلم به نظام ولایی ایران ⬛️ ویل للمکذبین! 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️قاعده منع رکون به ظالم در فضای مجازی با بررسی معنای «رکون» یکی از قواعد مسلم فقه اسلام، «قاعده منع رکون به ظالم» است. ظالم یعنی کسی که ستمگر و سوء استفاده‌چی است. و رکون یعنی اعتماد به وی در چیزی. خُب! این مساله یک امر کاملا هماهنگ با فهم عقلایی است که نباید «گوشت را به گربه سپرد». حتی یک «گزاره تحلیلی» و توتولوژیک است که اگر در پی سلامت چیزی هستی نباید آن را در معرض ضد سلامت قرار دهی؛ پس اعتماد به ظالم، طبق فکر منطقی و فهم عقلائا و بیان شرع، نادرست است. 👈 روشن است که فضای مجازی صهیونیستی با قاعده مسلم فقه امنیت یعنی «نفی سبیل» تضاد دارد؛ اما یکی از قواعد دیگر در فقه اجتماعی، بحث رکون به ظالم است که طبق آن نیز، جولان فضای مجازی صهیونیستی، حرام است. 📚 بررسی معنای «رکون» و کاربردهای فقهی و مورد آن در حرمت اعتماد به فضای مجازی بیگانه را در ابرنگار بیابید. 🇮🇷 @abarin