eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
464 عکس
428 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
قیاس باطل با شعرمالی مساله در اینستا پاک بودن شیوه پیغمبری است؟!؟ ورنه هر گبری به ایتا میشود پرهیزگار؟!؟ شعر نسبتا خوبی درباره تهذیب نفس در جوانی را به گونه کاملا بدی درباره اینستا و ایتا به کار برده اند که نشانه کم توجهی و قیاس اشتباه است: در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار 👈نخستا، گبرها لزوما بد و نشان بدی نیستند 👈دوم، هر گبرِ بدی، در پیری پرهیزگار نمی شود؛ نمونه اش احمدی نژاد و دیگر آبدیده سیاست و ریاست: آدمی پیر چو شد حرص جوان میگردد خواب، در وقت سحرگاه گران میگردد 👈 سوم، جوانی است و اینستا کودک کش است و حضور در اینستا طبق قانون و شرع و عقل، ممنوع است! ✅👈 چهارم، اتفاقا از اینستا خارج شدن شیوه پیغمبری است؛ به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره یوسف بنگرید که وقتی در محیط تن نازی زنان فریبا افتاد نستجیر بالله پیشه کرد یا عاقلانه از آن محیط فاسد رهایی طلب کرد؛ حتی اگر آن ، باشد قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ إِلَيْهِنَّ وَ أَكُن مِّنَ الْجَاهِلِينَ ﻳﻮﺳﻒ ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ چیزی ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ فریب شان ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﮕﺮﺩﺍنی ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ شیفته ﻣﻰ شوم ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻮم. فَاسْتَجَابَ لَهُ رَبُّهُ فَصَرَفَ عَنْهُ كَيْدَهُنَّ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﭘﺲ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ پذیرفت ﻭ فریب ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﻴﺪ؛ هانا که ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. ❌ چو گِل بسیار شد، پیلان بلغزند! 👈مگر بالاتر از حضرت یوسف هستیم؟ ❌ در نیاریم از اینستای فحشاگرام خارج بشویم اگر دنبال هستیم. درود بر جوانی وای از اینستاگرام صهیونی
اینستاگرام صهیونی، از نام نوزادی به اسم می ترسد و در حد توانش کودک کشی می کند و نام او را می کند! بله ! ! اما برخی، از خودِ این دشمن خشن، نگران نیستند؛ بلکه با جهالت یا بی شرفی تمام، روشنفکربازی در می آورند و برای حفظ ، حتی به منطق قرآن و شعور بشری هم دشنام می دهند! اف بر جهالت اف بر نفوذ
📚 ابعاد ادعای مجبور بودن رهبری در دریافت واکسن ایرانی 1️⃣ مراتب امر رهبری برای شرایط گوناگون آیا امیرالمؤمنین که زیر بار صلح نیرنگی معاویه نمی‌رفت، وقتی فشارها زیاد شد، آیا مجبور نشد آن را بپذیرد؟ آیا پس از آن فرمود هر چه می‌خواهید بکنید؟ یا باز هم در تعیین شخص مذاکره کننده اعلام نظر کرد؟ ایشان تا پایان، هرگز کارگزارانش را از رهنمود خود بی‌بهره نگذاشت؛ لکن در هر مرتبه، به میزان عقل آنان، دستور صادر کرد (کَلِّمُوا الناسَ عَلَی قَدر عُقولِهم). آیا امام حسن (ع) به سبب کوتاهی مسئولین، مجبور به پذیرش صلح نشد؟ آیا این پذیرش صلح، وهن مقام امام حسن (ع) است؟ بلکه آنچه بد است، این است که بگوییم ایشان باعث آن شرایط شد. 2️⃣ ولی فقیه نیز، برای مواجهه تراز، برنامه دارد؛ ولی اگر مسئولین کوتاهی بکنند و کار تراز را پی‌نگیرند مصلحت جدیدی به میان می‌آید و رهبری، متناسب با شرایط تازه، با مسئولین سخن می‌گوید. این‌گونه تدبیر، عین عقلانیت است؛ نه وهن رهبری! 3️⃣ بررسی یک نمونه روشن از مجبور شدن ولیّ فقیه رهبری درباره اقدام امام خمینی در برابر قطعنامه ۵۹۸ می‌گویند که امام مثلاً ده روز پیش نظر دیگری داشت، اما مجبور «شد» و «مصلحت» جدید نیز، پذیرش قطعنامه بود و کار امام در نوشیدن جام زهر نیز، «مدبرانه» بود و خدا نیز به این عقلانیت، برکت داد: 👈 آ. «امام عزیزمان آن وقتی که دانست قطعنامه را قبول کرد ... ملاحظه نکرد که حالا من هفته قبل یا ده روز قبل یا یک ماه قبل، خود من چی گفتم! نه؛ تکلیف این است، مصلحت اسلام این است» امام خامنه‌ای ۱ فروردین ۱۳۶۸ 👈 ب. «قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که آن روزِ کشور، مقابلِ رویِ او گذاشتند و که کشور نمی‌کِشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود» امام خامنه‌ای ۱۴خرداد ۱۳۷۵ 👈 ج. «حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانه‌ای بود، باید انجام می‌گرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمی‌داد.» امام خامنه‌ای ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ 👈 د. «شاید مشیت الهی بر این بود که با ، حقانیت جمهوری اسلامی بیش از پیش در جهان آشکار شود و ملت ایران به هدف‌های اساسی خود در سطح بین‌المللی نزدیکتر گردد.» امام خامنه‌ای ۳۰ شهریور ۱۳۶۸ 4️⃣ بی‌گمان دولت و برخی مسوولین، بسیاری از دستورهای رهبری در مواجهه با کرونا را زیر پا گذاشتند و قطعا مواجهه ترازی که مد نظر رهبری بود، انجام نشد و قطعا رهبری «مجبور» شد مواجهات نازلتری را در تناسب با شرایط جدید، پیش بگیرد و این عین عقلانیت و تدبیر و شجاعت است؛ نه «وهن» رهبری. 5️⃣ اما این که اگر به سخنان رهبری عمل شده بود، رهبری واکسن ایرانی را هم نمی‌زد، ادعایی است که باید برای آن دلیل داشت. اما اگر دلیلی بتواند ثابت کند که رهبری مجبور به زدن واکسن شده است، شرمش بر آنان است که در انجام مواجهه تراز، کوتاهی کرده‌اند؛ نه اینکه این کار، سبب وهن رهبری باشد! ولی مسأله این است که ما دلیل برای تأیید این ادعا نیافتیم و ظواهر امر نیز، نشانگر رد این ادعا است؛ زیرا علت مخالفت رهبری با اصرار کارشناسان در یک بازه زمانی، خارجی بودن واکسن از یک سو و رعایت نوبت دریافت، از سوی دیگر بیان شد و چیزی که دلیل ناگزیری پذیرش واکسن باشد، به ما نرسیده است؛ لذا طرح این ادعا، نادرست است! 6️⃣ اما اگر هم تحمیلی در کار بوده باشد، یا امکان نپذیرفتن واکسن بود که رهبری از ما آگاه‌تر و دلیرتر است و یا راه گریزی نداشته است که در این حال، خدا برکتش را در عمل به تکلیف قرار داده است و اگر رهبری چنین نمی‌کرد، خلاف مصالح بود. 7️⃣ اما این که نظر کارشناسی، اشتباه یا خلاف احتیاط یا فاقد همه‌جانبه‌نگری بوده باشد، احتمالش هست؛ و لذا رهبری به اصرار پیشین آنان عمل نکرد! از این رو، عمل به پیشنهاد بعدی کارشناس، قرینه پذیرش نظر کارشناس است؛ نه مجبور شدن. به هر روی، وظیفه ما ارتقاء تراز کارشناسی و نیز «تفقه ابعاد کارشناسی» است؛ که ان شاءالله به آن خواهیم پرداخت. 8️⃣ اما ادعای خائن بودن کارشناس، اگر مدلّل است؛ بیان شود و گرنه، شائبه تهمت دارد. رهبری بیش از هر کس می‌داند که به چه کس و تا چه اندازه می‌توان اعتماد کرد! 9️⃣ اما نگرانی و پرسش از چرایی تجویز واکسن به رهبری، پیش از پایان دوره سوم ارزیابی، چیزی است که کارشناسان ابعاد گوناگون مسأله، باید با مواجهه علمی پاسخ بدهند! 🔟 به دلیل فرمان رهبر در پاسداشت افتخار واکسن ایرانی، هر کاری که تضعیف این رهنمود باشد، اشتباه است و باید پاسدار حقیقی این افتخار نیز باشیم. ⬛️ یا امام جواد
هدایت شده از بصیرت ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دروغ بزرگِ خاورمیانه 🔻رسانه‌های زنجیره‌ای استعمار قصد در القای این دروغ به مردم افغانستان را دارند که؛ 🔺دشمن و دلیل مشکلات شما ایران است! مشابه تلاش‌هایشان در لبنان، عراق و سوریه 📛دیدن این کلیپ برای همه‌ی مردم خاورمیانه ضروری‌ست 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
سلام برای خواندن پیام های ویژه ابرفقه، واژه «العقول» را در کانال ابرفقه جستجو کنید. 👈 نشانی گروه برای گفتگوی اَبَری 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/1426391062Cab11ed33e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابرلغزش تفقه: ناپیروی لایه فکر (برخی فقها) از لایه عقل؛ ننگ یا افتخار 🌻العقول الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء 📚 افراد مرجع در لایه فکر و علم و فقه، اگر پیرو امام (لایه عقل) نباشند و با رجوع به خبره (رهبر) سوگیریهای کلان را نگیرند دچار لغزش حیاتی هستند! ✅ 🔻رهبر انقلاب: 1️⃣ مواظب باشید ، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی! طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ .👇 2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان پیدا بکند.👇 3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، هم نباشد، امّا همین قدر که با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و . ۹۷/۱۲/۱۳. ◼️ خیانت و نظامواره تفقه جاهلی و ننگ: من به کارهای نظام کار ندارم! 👈کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان 📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه
آقا مدرسیان عزیزم ✅ خدا به ما دستور می دهد که: «قولوا قولا سدیداً»! 1️⃣ از محتوای طرح صیانت، با خواندن تخصصی آن، مطلع می شوند؛ وقتی که از آن بی اطلاعی یعنی نخوانده اید یا تخصص فهم آن را نداشته اید؛ پس چطور در عین این که «بی اطلاعی»، می گویید که «شفاف نیست»؟ 2️⃣ امیرالمؤمنین (ع) می فرماید «انظر الی ما قال» اگر در امری تخصص داری، به نوشته بنگر؛ و نه به نویسنده؛ اولاً مگر باید نویسندگان طرح خودشان را به شما معرفی کنند تا مجوز ارائه طرح به مجلس داشته باشند؟ ثانیاً این گونه تشکیک های نادرست، نتیجه اش همان چیزی است که اسرائیل و صهیونیزم و البته آذری جهرمی دنبال می کرده است و قبلا این قبیل پادویی ها را فرید مدرسی می کرد. لطفا به قیامت خودت بیندیش عزیزم. 3️⃣ دو قطبی سازی هایی آشنا زشت است که بین چشم و دست دو قطبی کنیم؛ بین روح و جسم و بین رسانه و اقتصاد و بین «تحریف و تحریم». اینها دعوایی ندارند. متخصصین هر حوزه باید کارشان را بکنند. یعنی الان این طرح صیانت، یقه طرح معیشت را گرفته است و او را بر زمین زده است؟ سبحان الله از این دو قطبی های شیطانی! 👈 اولاً فضای مجازی امن، بستر شتابان ترین سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی و اشتغال است؛ متوجه هستید؟! بله فضای امن مجازی، اجازه سرمایه گذاری پایدار را می دهد! 👈 ثانیاً رهبری فرمودند که اگر «تحریف» ها بشکند، «تحریم» ها هم می شکند. ❌ ای کسانی که ایمان آورده اید، پروا پیشه کنید و سخن سدید بگویید! ✅ فرق داوود مدرسیان با فرید مدرسی چیست؟ اینکه داوود، با مبانی قرآنیِ «سخن»، به صدا در آید! ابوالفضل امامی؛ طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
📚 نکته امام حسین، علامه حلی و انقلابیهای توئیتری درباره طرح صیانت به نام خدای مهرای ویژامهر 1️⃣ فرمایش امام حسین (ع) در عاشورا حرف گوش نکردن شما از این است که شکم تان از حرام پر شده و قلب تان مهر خورده! «فَقَدْ مُلِئَتْ‏ بُطُونُكُمْ‏ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيْلَكُمْ» بحار، ۴۵: ۸. 2️⃣ اثر وضعی توئیتری وقتی شکم شخصیت رسانه ای کسی از لقمه های رسانه ای صهیونیستی پر بشود، ممکن است موضع وی درباره بلغزد! به چربی های زیر پوست حساب های صهیونیستی نگاه کنید! 3️⃣ درس علامه حلی هنگامی که علامه حلی می خواست درباره نجس شدن «آب چاه» نظر بدهد، دستور داد چاه آب منزلش را پر کنند؛ تا سودی در مساله نداشته باشد وآنگاه درباره مساله داوری کند. 4⃣ متأسفانه برخی از عزیزان انقلابی که آلوده به رسانه های اسرائیلی شده اند، استدلال شان گاه آن قدر سست است که استدلال منکرین دلالت غدیر بر خلافت امیرالمؤمنین (ع)، بر آن می چربد! 5⃣ درباره اطلاع رسانی بیشتر، تلخ است؛ اما بدانید که برخی رسانه های انقلابی، از انتشار تبیین هایی که تقدیم شان شد، خودداری کردند! ❌استدلال به مایه تأسف شدید است.
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 گاهِ شب 🌙 علت تکیه‏‌ی ویژه و بی‌نظیر بر مسأله‏‌ی «غدیر» چیست؟ 🌻 امام خامنه‌ای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹: «شاید این حدیث را ماها بارها گفته‏‌ایم و شنیده‏‌ایم و نقل کرده‏‌ایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، این‏که اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی به‏‌وجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنه‏‌ی مردم، نمی‏تواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعه‏‌ی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، این‏قدر فوق‏‌العاده است. این است که ما روی مسأله‏‌ی غدیر، این‏‌قدر تکیه می‏‌کنیم.» @abarshagerd
📚 ؛ معادل مفهوم سلبریتی در قرآن؛ به بَهانه سلام و خجستِ عید غدیر بر شما 1️⃣ ؛ واژه برابر سلبریتی سلبریتی یعنی کسی که در هر وادی وارد می‌شود و برای پی‌گیرانِ خود، یک خوراک‌گیری هیجانی (گیزا) فراهم می‌کند؛ بی‌آنکه آگاهی درستی از آن چیز داشته باشد. بررسی‌های شگرف ما در ریشه زبان فارسی نشان می‌دهد که بهترین واژه برای نشان دادن چنین کاری است؛ که بن مضارع آن ، گیس (موی در هم تنیده) و گیج است. همان واژه‌ای است که با پیشوند «اَن» (نشانگر اندازه) می‌شود: انگیزه. انگیزه یعنی در هم تنیدن به‌اندازه و سنجیده چیزهایی برای حرکت‌بخشی. بنابراین یعنی سرهم‌بندی و در هم تنیدن ناسنجیده، برای تحریک کنندگی. 2️⃣ مفهوم (سلبریتیزم) در آیات ۲۲۱ تا ۲۲۶ سوره شُعَراء هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلی‏ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیاطِینُ‏: هیچ آگاه‌تان کنم که شیطان‌ها بر که فرود می‌آیند؟ تَنَزَّلُ عَلی‏ کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ‏: فرومی‌آیند بر هر كژگوی بزه‏کار. یلْقُونَ السَّمْعَ‏ وَ أَكْثَرُهُمْ كاذِبُونَ‏: [به شیاطین] گوش می‏سپرند و بیشترشان دروغ‏گوی‌اند. وَ الشُّعَراءُ یتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ‏: و گیزان (هیجان‌آوران: سلبریتی‌ها)؛ [که] گمراهان، آنان را پی می‌گیرند [فالو می‌کنند]. أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی كُلِّ وادٍ یهِیمُونَ‏: هیچ ندیدی که گیزان (سلبریتی‏ها)، در هر دره‌ای سرگردانند. وَ أَنَّهُمْ یقُولُونَ ما لا یفْعَلُونَ‏: و آنان می‌گویند چیزی را که نمی‌انجامند. 3️⃣ انقلابی‌ها (سلبریتیزم) در «طرح صیانت» گیرید که طرح صیانت شفاف نبود، گیرید که زمان تصویبش نبود و گیرید که در اقناع مردم کوتاهی کرده‌اند و شما کوتاهی نکرده‌اید؛ اکنون که چیزی دارد فرایند قانونی‌اش را می‌سپارد، آیا باید این قبیل ادعاها را دستاویز کرد؟ آیا باید گرای فتنه بنزینی داد؟ اگر بخواهیم نکنیم، باید بدانیم که امام خامنه‌ای حتی در همان ماجرای بنزینی، از کار متخصصان حمایت کردند؛ اما حالا برخی انقلابی‌ها با پیشه‌کردن روش در حال گیج کردن بیشتر فضا هستند. برادران بزرگوار حامد کاشانی، حسین دارابی و ...، در این فضای حساس آشوب‌های تجزیه‌طلبی «آب»ی و دوره حساس انتقال قدرت، مراقب باشیم که با نوشته‌های زرد و نپخته و نسنجیده، «بنزین»بیار، آتش فتنه‌ای نباشیم که نیست! برخی انقلابی‌ها باورناپذیر است! ❌ بیندیشیم که کژی‌مان کجاست که در این وضعیت با طرح مظلوم و مقتدرِ صیانت، کجی می‌کنیم. سنگینی بار قمارها و زناها و لواط‌ها و ناامنی‌ها و نااشتغالی‌ها را در قتلگاه وِل و آلوده به «بمب شیمیایی» فضای مجازی بر دوش نکشیم! بهوش باشیم که فتنه را معقول‌سازی نکنیم! 🌻عید غدیر بر پیروان علی پُرخُجَست باد. خرد بر شما باد ؛ خرد! 👈 سلبریتی: 👈 سلبریتیزم: ابوالفضل امامی؛ زبانشناس، طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
پاسخ به شبهات مربوط به زمان طرح صیانت 1️⃣ ضرورت اصلاح امور از سوی «مجلس»؛ در کوتاه مدت و میان مدت آ. امام خامنه ای در جمع نمایندگان مجلس در ۴ تیر ۱۳۹۹: «در مقوله‌ی مسائل اجتماعی و غیره ... مسئله‌ی مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئله‌ی بلندمدّت هم نیست؛ مسئله‌ی کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها مسائل کلیدی‌ای وجود دارد». ب. امام خامنه ای در ۱ فروردین ۱۴۰۰: «متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد.» ج. تأکید دوباره رهبری بر ول بودن فضای مجازی در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰: «اینکه من میگویم فضای مجازی رها است، یک نمونه‌اش همین است». پس مجلس، نه دولت، بله مجلس، باید کاری در مدیریت فضای مجازی بکند که وضعیت عوض شود و این کار هم در بازه «بلند مدت» نیست؛ بلکه باید در بازه «کوتاه مدت و میان مدت» انجام شود. 👈 مجلس هم یک طرح مناسب را فراهم کرده است و هر چند با کمی تأخیر، اما وارد صحن کرده است و تصویب اولیه کلیت طرح انجام شده است. ✅ این کار عین وظیفه قانونی و تلاش برای عمل به فرمایش ولیّ امر و رفتاری فقاهتی است که ادعای نامناسب بودن زمان قرار گرفتن در دستور کار مجلس، باید استدلال داشته باشد و ادعا کافی نیست. بلکه اگر تضعیف کار انجام شده باشد، خلاف شرع است!
📚 پاسخ به شبهه اقناع مردم در طرح صیانت در نوشته پیشین تبیین شد که امام خامنه‌ای در ۴ تیر ۱۳۹۹ اعلام کردند که مجلس باید در کوتاه مدت یا میان مدت، این فضای مجازی ول مدیریت کند. لذا زمان طرح صیانت طبعا درست است و اگر کسی دلیلی بر نادرستی این زمان بیاورد، ما می‌پذیریم؛ البته استحسانات و ظنونات عام، حجیتی ندارند. 👈 اینک شبهه اقناع مردم برای «اجرا»ی یک قانون باید بسترها لازم ذهنی و مدیریتی در جامعه فراهم شود؛ اما آیا برای «طرح قانون در مجلس»، آیا باید ابتدا مردم را قانع کرد؟ محل بحث اینجا است؛ وگرنه هنوز طرح صیانت به تصویب نهایی مجلس هم نرسیده است؛ چه رسد به شورای نگهبان و چه رسدتر به اجرا! چرا اکنون برخی انقلابیونی که دچار عادت به رسانه های صهیونیستی هستند، به مجلس اعتراض می‌کنند و جوری سخن می‌گویند که دستاویز آشوبگران برای برپایی فتنه مشابه بنزینی شود. 1️⃣ برای «تصویب یک طرح»، اول باید مجلس قانع بشود یا اول باید مردم قانع بشوند؟ اگر بگوییم که اول باید مردم قانع بشوند؛ این حرف؛ اولاً مبتذل و سفیهانه است! ثانیاً بدعت در فرایند قانونگذاری و نیز بر خلاف سیره عقلا است؛ مگر جز این است که مردم برای قانونگذاری انتخاب کرده اند؟ خب دوباره برویم اول خط و سراغ دموکراسی مستقیم و چرخ را از آغاز اختراع کنیم؟! 2️⃣ ابتدا قانع کردن مردم یا نخبگان و نهادهای اقناع گر؟ گیریم که اول باید مردم را اقناع کنیم؛ اینک: اولاً ابتدا باید نخبگان و نهادهای اقناع کننده کشور را قانع کنیم یا مجلس علاوه بر مرکز پژوهش‌ها، باید مرکز اقناعات را هم ایجاد کند و مستقیماً مردم را قانع کنند؟ ثانیاً اگر ابتدا باید نخبگان و نهادهای اقناع‌گر را قانع کرد؛ و در اینجا اختلافی سر زمان طرح یا بخش هایی از طرح پیش آمد، چه باید کرد؟ باید رأی‌گیری کرد؟ از میان چه کسانی؟ ببینید چقدر مبتذل می‌شود! ثالثا فرض کنید که از این مرحله هم گذشته و افراد و نهادهای اقناع‌گر، کار خود را کردند؛ اکنون در میان مردم اختلاف است که قانع شده‌اند یا نشده‌اند؛ در اینجا باید رأی‌گیری کرد یا نظرسنجی‌های گوناگون به راه بیندازیم؟ اگر مردم قانع نشدند که روش ما در ارزیابی قانع شدن مردم درست است، چه باید کرد؟ آیا باید به حرف های سطحی گیزی (سلبریتیستی) چند گیزا (سلبریتی) استناد کرد؟ اگر بخشی از افراد، در نتیجه ارزیابی نهادهای سنجش اقناع، اختلاف کردن و دست به تجمع زدند چه باید کرد؟ برخی چقدر سطحی و گیزی سخن می‌گویند. 3️⃣ قانع شدن مردم و قانع نشدن مجلس یا شورای نگهبان اگر ان شاءالله مردم قانع شدند، اما وقتی طرح در مجلس به بررسی و رأی گذاشته شد، نمایندگان مجلس قانع نشدند یا شورای نگهبان آن را خلاف شرع یا قانون دید، چه باید کرد؟ به مردم بگوییم ببخشید، هیچی! آیا این کار هدر رفت و هرز رفت امکانات و اعتماد مردم و تقابل‌سازی با نهادها نیست؟ اسباب خنده دنیا نمی‌شود؟ خوب ابتذال از این بالاتر؟! 4️⃣ دشواری‌های محتوایی اقناع بسیاری از مسائل تخصصی، فراتر از ظرفیت قانع شدن عرف است. خب بیاییم برای همه مردم کلاس آموزش راهبردها و نظامات فنی مدیریت فضای مجازی بگذاریم که قانع بشوند یا نشوند؟ عجیب نیست؟! حالا اگر بین کارشناسان اختلاف نظر بود و هر کس بر مبنای علمی و کارشناسی‌اش به تبیین مساله بپردازد، آیا مساله پیچیده‌تر نمی شود؟ آیا می‌شود این گونه کشور را اداره کرد؟! 5️⃣ تنگناهای ابزار و سازوکار تبیین به فرض این که یک مساله‌ای در سطح فهم عرفی باشد و ما بخواهیم مردم را قانع کنیم؛ اکنون اگر ما یک سخن بگوییم در طرف مقابل با هشت سال ارتزاق از فضای ول و امکانات گسترده، دهها برابر ابزار تحریف و تخریب دارد و صدها شبهه ایجاد می‌کنند و نه تنها مردم اقناع نمی‌شوند، بلکه ذهنیت جامعه نیز خراب می‌کنند؛ مگر یادمان رفته است «دیوار کشیدن در خیابان را»! مگر یادمان رفت که رهبری فرمودند که اگر تحریف بشکند، تحریم هم می‌شکند. حالا ما می‌خواهیم در بستر تحریف، تحریف را بشکنیم؟ راهش این است؟! ✅👈بله برای «اجرا»، باید بسترهای لازم را فراهم کرد، اما متأسفانه در حالی که این طرح مقتدر و مظلوم تصویب اولیه را از مجلس دریافت کرده است و هنوز در مجلس هم کارها دارد، برخی از گرامیانی که دچار عادت به فضای صهیونیستی و «ول‌سالاری» مجازی شده ‌اند، دارند کاری می کنند که نظام، «سُرنا» را «کَرنا» بنوازد. : سلبریتی : سلبریتیزم 💐 عید غدیر بر پیروان علی پُرخُجَست باد.