اینستاگرام صهیونی، از نام نوزادی به اسم #قاسم_سلیمانی می ترسد و در حد توانش کودک کشی می کند و نام او را #حذف می کند! بله #حذف_میکند! #دقیقا_حذف!
اما برخی، از خودِ این دشمن خشن، نگران نیستند؛ بلکه با جهالت یا بی شرفی تمام، روشنفکربازی در می آورند و برای حفظ #اره_برقی_اینستاگرام_تروریست، حتی به منطق قرآن و شعور بشری هم دشنام می دهند!
اف بر جهالت
اف بر نفوذ
📚 ابعاد ادعای مجبور بودن رهبری در دریافت واکسن ایرانی
1️⃣ مراتب امر رهبری برای شرایط گوناگون
آیا امیرالمؤمنین که زیر بار صلح نیرنگی معاویه نمیرفت، وقتی فشارها زیاد شد، آیا مجبور نشد آن را بپذیرد؟ آیا پس از آن فرمود هر چه میخواهید بکنید؟ یا باز هم در تعیین شخص مذاکره کننده اعلام نظر کرد؟ ایشان تا پایان، هرگز کارگزارانش را از رهنمود خود بیبهره نگذاشت؛ لکن در هر مرتبه، به میزان عقل آنان، دستور صادر کرد (کَلِّمُوا الناسَ عَلَی قَدر عُقولِهم). آیا امام حسن (ع) به سبب کوتاهی مسئولین، مجبور به پذیرش صلح نشد؟ آیا این پذیرش صلح، وهن مقام امام حسن (ع) است؟ بلکه آنچه بد است، این است که بگوییم ایشان باعث آن شرایط شد.
2️⃣ ولی فقیه نیز، برای مواجهه تراز، برنامه دارد؛ ولی اگر مسئولین کوتاهی بکنند و کار تراز را پینگیرند مصلحت جدیدی به میان میآید و رهبری، متناسب با شرایط تازه، با مسئولین سخن میگوید. اینگونه تدبیر، عین عقلانیت است؛ نه وهن رهبری!
3️⃣ بررسی یک نمونه روشن از مجبور شدن ولیّ فقیه
رهبری درباره اقدام امام خمینی در برابر قطعنامه ۵۹۸ میگویند که امام مثلاً ده روز پیش نظر دیگری داشت، اما مجبور «شد» و «مصلحت» جدید نیز، پذیرش قطعنامه بود و کار امام در نوشیدن جام زهر نیز، «مدبرانه» بود و خدا نیز به این عقلانیت، برکت داد:
👈 آ. «امام عزیزمان آن وقتی که #مصلحت دانست قطعنامه را قبول کرد ... ملاحظه نکرد که حالا من هفته قبل یا ده روز قبل یا یک ماه قبل، خود من چی گفتم! نه؛ تکلیف این است، مصلحت اسلام این است» امام خامنهای ۱ فروردین ۱۳۶۸
👈 ب. «قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که #مسؤولین آن روزِ #امور_اقتصادی کشور، مقابلِ رویِ او گذاشتند و #نشان_دادند که کشور نمیکِشد و نمیتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام #مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود» امام خامنهای ۱۴خرداد ۱۳۷۵
👈 ج. «حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانهای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد.» امام خامنهای ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
👈 د. «شاید مشیت الهی بر این بود که با #قبول_قطعنامه، حقانیت جمهوری اسلامی بیش از پیش در جهان آشکار شود و ملت ایران به هدفهای اساسی خود در سطح بینالمللی نزدیکتر گردد.» امام خامنهای ۳۰ شهریور ۱۳۶۸
4️⃣ بیگمان دولت و برخی مسوولین، بسیاری از دستورهای رهبری در مواجهه با کرونا را زیر پا گذاشتند و قطعا مواجهه ترازی که مد نظر رهبری بود، انجام نشد و قطعا رهبری «مجبور» شد مواجهات نازلتری را در تناسب با شرایط جدید، پیش بگیرد و این عین عقلانیت و تدبیر و شجاعت است؛ نه «وهن» رهبری.
5️⃣ اما این که اگر به سخنان رهبری عمل شده بود، رهبری واکسن ایرانی را هم نمیزد، ادعایی است که باید برای آن دلیل داشت. اما اگر دلیلی بتواند ثابت کند که رهبری مجبور به زدن واکسن شده است، شرمش بر آنان است که در انجام مواجهه تراز، کوتاهی کردهاند؛ نه اینکه این کار، سبب وهن رهبری باشد! ولی مسأله این است که ما دلیل برای تأیید این ادعا نیافتیم و ظواهر امر نیز، نشانگر رد این ادعا است؛ زیرا علت مخالفت رهبری با اصرار کارشناسان در یک بازه زمانی، خارجی بودن واکسن از یک سو و رعایت نوبت دریافت، از سوی دیگر بیان شد و چیزی که دلیل ناگزیری پذیرش واکسن باشد، به ما نرسیده است؛ لذا طرح این ادعا، نادرست است!
6️⃣ اما اگر هم تحمیلی در کار بوده باشد، یا امکان نپذیرفتن واکسن بود که رهبری از ما آگاهتر و دلیرتر است و یا راه گریزی نداشته است که در این حال، خدا برکتش را در عمل به تکلیف قرار داده است و اگر رهبری چنین نمیکرد، خلاف مصالح بود.
7️⃣ اما این که نظر کارشناسی، اشتباه یا خلاف احتیاط یا فاقد همهجانبهنگری بوده باشد، احتمالش هست؛ و لذا رهبری به اصرار پیشین آنان عمل نکرد! از این رو، عمل به پیشنهاد بعدی کارشناس، قرینه پذیرش نظر کارشناس است؛ نه مجبور شدن. به هر روی، وظیفه ما ارتقاء تراز کارشناسی و نیز «تفقه ابعاد کارشناسی» است؛ که ان شاءالله به آن خواهیم پرداخت.
8️⃣ اما ادعای خائن بودن کارشناس، اگر مدلّل است؛ بیان شود و گرنه، شائبه تهمت دارد. رهبری بیش از هر کس میداند که به چه کس و تا چه اندازه میتوان اعتماد کرد!
9️⃣ اما نگرانی و پرسش از چرایی تجویز واکسن به رهبری، پیش از پایان دوره سوم ارزیابی، چیزی است که کارشناسان ابعاد گوناگون مسأله، باید با مواجهه علمی پاسخ بدهند!
🔟 به دلیل فرمان رهبر در پاسداشت افتخار واکسن ایرانی، هر کاری که تضعیف این رهنمود باشد، اشتباه است و باید پاسدار حقیقی این افتخار نیز باشیم.
⬛️ یا امام جواد
هدایت شده از بصیرت ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دروغ بزرگِ خاورمیانه
🔻رسانههای زنجیرهای استعمار قصد در القای این دروغ به مردم افغانستان را دارند که؛
🔺دشمن و دلیل مشکلات شما ایران است!
مشابه تلاشهایشان در لبنان، عراق و سوریه
📛دیدن این کلیپ برای همهی مردم خاورمیانه ضروریست
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
سلام
برای خواندن پیام های ویژه ابرفقه، واژه «العقول» را در کانال ابرفقه جستجو کنید.
👈 نشانی گروه #امیرتعقل برای گفتگوی اَبَری
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/1426391062Cab11ed33e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ ابرلغزش تفقه: ناپیروی لایه فکر (برخی فقها) از لایه عقل؛ ننگ یا افتخار
🌻العقول #أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء
📚 افراد مرجع در لایه فکر و علم و فقه، اگر پیرو امام (لایه عقل) نباشند و با رجوع به خبره (رهبر) سوگیریهای کلان را نگیرند دچار لغزش حیاتی هستند!
✅ 🔻رهبر انقلاب:
1️⃣ مواظب باشید #جهتگیری_انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی! طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، #مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ #باید_معتقد_باشد.👇
2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که #عمیقا_از_بن_دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان #ادامه پیدا بکند.👇
3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، #ولو_متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که #مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و #خیانت_میکنند. ۹۷/۱۲/۱۳.
◼️ خیانت و نظامواره تفقه جاهلی و ننگ: من به کارهای نظام کار ندارم!
👈کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
آقا مدرسیان عزیزم
✅ خدا به ما دستور می دهد که: «قولوا قولا سدیداً»!
1️⃣ از محتوای طرح صیانت، با خواندن تخصصی آن، مطلع می شوند؛ وقتی که از آن بی اطلاعی یعنی نخوانده اید یا تخصص فهم آن را نداشته اید؛ پس چطور در عین این که «بی اطلاعی»، می گویید که «شفاف نیست»؟
2️⃣ امیرالمؤمنین (ع) می فرماید «انظر الی ما قال» اگر در امری تخصص داری، به نوشته بنگر؛ و نه به نویسنده؛
اولاً مگر باید نویسندگان طرح خودشان را به شما معرفی کنند تا مجوز ارائه طرح به مجلس داشته باشند؟
ثانیاً این گونه تشکیک های نادرست، نتیجه اش همان چیزی است که اسرائیل و صهیونیزم و البته آذری جهرمی دنبال می کرده است و قبلا این قبیل پادویی ها را فرید مدرسی می کرد. لطفا به قیامت خودت بیندیش عزیزم.
3️⃣ دو قطبی سازی هایی آشنا
زشت است که بین چشم و دست دو قطبی کنیم؛ بین روح و جسم و بین رسانه و اقتصاد و بین «تحریف و تحریم». اینها دعوایی ندارند. متخصصین هر حوزه باید کارشان را بکنند. یعنی الان این طرح صیانت، یقه طرح معیشت را گرفته است و او را بر زمین زده است؟ سبحان الله از این دو قطبی های شیطانی!
👈 اولاً فضای مجازی امن، بستر شتابان ترین سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی و اشتغال است؛ متوجه هستید؟! بله فضای امن مجازی، اجازه سرمایه گذاری پایدار را می دهد!
👈 ثانیاً رهبری فرمودند که اگر «تحریف» ها بشکند، «تحریم» ها هم می شکند.
❌ ای کسانی که ایمان آورده اید، پروا پیشه کنید و سخن سدید بگویید!
✅ فرق داوود مدرسیان با فرید مدرسی چیست؟ اینکه داوود، با مبانی قرآنیِ «سخن»، به صدا در آید!
ابوالفضل امامی؛ طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
📚 نکته امام حسین، علامه حلی و انقلابیهای توئیتری درباره طرح صیانت
به نام خدای مهرای ویژامهر
1️⃣ فرمایش امام حسین (ع) در عاشورا
حرف گوش نکردن شما از این است که شکم تان از حرام پر شده و قلب تان مهر خورده! «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيْلَكُمْ» بحار، ۴۵: ۸.
2️⃣ اثر وضعی توئیتری
وقتی شکم شخصیت رسانه ای کسی از لقمه های رسانه ای صهیونیستی پر بشود، ممکن است موضع وی درباره #طرح_صیانت بلغزد! به چربی های زیر پوست حساب های صهیونیستی نگاه کنید!
3️⃣ درس علامه حلی
هنگامی که علامه حلی می خواست درباره نجس شدن «آب چاه» نظر بدهد، دستور داد چاه آب منزلش را پر کنند؛ تا سودی در مساله نداشته باشد وآنگاه درباره مساله داوری کند.
4⃣ متأسفانه برخی از عزیزان انقلابی که آلوده به رسانه های اسرائیلی شده اند، استدلال شان گاه آن قدر سست است که استدلال منکرین دلالت غدیر بر خلافت امیرالمؤمنین (ع)، بر آن می چربد!
5⃣ درباره اطلاع رسانی بیشتر، تلخ است؛ اما بدانید که برخی رسانه های انقلابی، از انتشار تبیین هایی که تقدیم شان شد، خودداری کردند!
❌استدلال به #صدای_بلندتر_مخالفین مایه تأسف شدید است.
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 گاهِ شب 🌙
علت تکیهی ویژه و بینظیر بر مسألهی «غدیر» چیست؟
🌻 امام خامنهای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹:
«شاید این حدیث را ماها بارها گفتهایم و شنیدهایم و نقل کردهایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، اینکه اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی بهوجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنهی مردم، نمیتواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعهی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، اینقدر فوقالعاده است. این است که ما روی مسألهی غدیر، اینقدر تکیه میکنیم.»
@abarshagerd
📚 #گیزا؛ معادل مفهوم سلبریتی در قرآن؛ به بَهانه #طرح_صیانت
سلام و خجستِ عید غدیر بر شما
1️⃣ #گیزا؛ واژه برابر سلبریتی
سلبریتی یعنی کسی که در هر وادی وارد میشود و برای پیگیرانِ خود، یک خوراکگیری هیجانی (گیزا) فراهم میکند؛ بیآنکه آگاهی درستی از آن چیز داشته باشد.
بررسیهای شگرف ما در ریشه زبان فارسی نشان میدهد که بهترین واژه برای نشان دادن چنین کاری #گیختن است؛ که بن مضارع آن #گیز، گیس (موی در هم تنیده) و گیج است.
#گیز همان واژهای است که با پیشوند «اَن» (نشانگر اندازه) میشود: انگیزه. انگیزه یعنی در هم تنیدن بهاندازه و سنجیده چیزهایی برای حرکتبخشی. بنابراین #گیزی یعنی سرهمبندی و در هم تنیدن ناسنجیده، برای تحریک کنندگی.
2️⃣ مفهوم #گیزی (سلبریتیزم) در آیات ۲۲۱ تا ۲۲۶ سوره شُعَراء
هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلی مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیاطِینُ: هیچ آگاهتان کنم که شیطانها بر که فرود میآیند؟ تَنَزَّلُ عَلی کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ: فرومیآیند بر هر كژگوی بزهکار. یلْقُونَ السَّمْعَ وَ أَكْثَرُهُمْ كاذِبُونَ: [به شیاطین] گوش میسپرند و بیشترشان دروغگویاند. وَ الشُّعَراءُ یتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ: و گیزان (هیجانآوران: سلبریتیها)؛ [که] گمراهان، آنان را پی میگیرند [فالو میکنند]. أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی كُلِّ وادٍ یهِیمُونَ: هیچ ندیدی که گیزان (سلبریتیها)، در هر درهای سرگردانند. وَ أَنَّهُمْ یقُولُونَ ما لا یفْعَلُونَ: و آنان میگویند چیزی را که نمیانجامند.
3️⃣ #گیزی انقلابیها (سلبریتیزم) در «طرح صیانت»
گیرید که طرح صیانت شفاف نبود، گیرید که زمان تصویبش نبود و گیرید که #دیگران در اقناع مردم کوتاهی کردهاند و شما کوتاهی نکردهاید؛ اکنون که چیزی دارد فرایند قانونیاش را میسپارد، آیا باید این قبیل ادعاها را دستاویز #معقولسازی_فتنه کرد؟ آیا باید گرای فتنه بنزینی داد؟ اگر بخواهیم #گیزی نکنیم، باید بدانیم که امام خامنهای حتی در همان ماجرای بنزینی، از کار متخصصان حمایت کردند؛ اما حالا برخی انقلابیها با پیشهکردن روش #گیزی در حال گیج کردن بیشتر فضا هستند.
برادران بزرگوار حامد کاشانی، حسین دارابی و ...، در این فضای حساس آشوبهای تجزیهطلبی «آب»ی و دوره حساس انتقال قدرت، مراقب باشیم که با نوشتههای زرد و نپخته و نسنجیده، «بنزین»بیار، آتش فتنهای نباشیم که نیست! #گیزی برخی انقلابیها باورناپذیر است!
❌ بیندیشیم که کژیمان کجاست که در این وضعیت با طرح مظلوم و مقتدرِ صیانت، کجی میکنیم. سنگینی بار قمارها و زناها و لواطها و ناامنیها و نااشتغالیها را در قتلگاه وِل و آلوده به «بمب شیمیایی» فضای مجازی بر دوش نکشیم! بهوش باشیم که فتنه را معقولسازی نکنیم!
🌻عید غدیر بر پیروان علی پُرخُجَست باد.
خرد بر شما باد #گیزان؛ خرد!
👈 سلبریتی: #گیزا
👈 سلبریتیزم: #گیزی
ابوالفضل امامی؛ زبانشناس، طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
پاسخ به شبهات مربوط به زمان طرح صیانت
1️⃣ ضرورت اصلاح امور از سوی «مجلس»؛ در کوتاه مدت و میان مدت
آ. امام خامنه ای در جمع نمایندگان مجلس در ۴ تیر ۱۳۹۹: «در مقولهی مسائل اجتماعی و غیره ... مسئلهی مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلهی بلندمدّت هم نیست؛ مسئلهی کوتاهمدّت و میانمدّت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها مسائل کلیدیای وجود دارد».
ب. امام خامنه ای در ۱ فروردین ۱۴۰۰: «متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همهی کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد.»
ج. تأکید دوباره رهبری بر ول بودن فضای مجازی در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰: «اینکه من میگویم فضای مجازی رها است، یک نمونهاش همین است».
پس مجلس، نه دولت، بله مجلس، باید کاری در مدیریت فضای مجازی بکند که وضعیت عوض شود و این کار هم در بازه «بلند مدت» نیست؛ بلکه باید در بازه «کوتاه مدت و میان مدت» انجام شود.
👈 مجلس هم یک طرح مناسب را فراهم کرده است و هر چند با کمی تأخیر، اما وارد صحن کرده است و تصویب اولیه کلیت طرح انجام شده است.
✅ این کار عین وظیفه قانونی و تلاش برای عمل به فرمایش ولیّ امر و رفتاری فقاهتی است که ادعای نامناسب بودن زمان قرار گرفتن در دستور کار مجلس، باید استدلال داشته باشد و ادعا کافی نیست. بلکه اگر تضعیف کار انجام شده باشد، خلاف شرع است!
📚 پاسخ به شبهه اقناع مردم در طرح صیانت
در نوشته پیشین تبیین شد که امام خامنهای در ۴ تیر ۱۳۹۹ اعلام کردند که مجلس باید در کوتاه مدت یا میان مدت، این فضای مجازی ول مدیریت کند. لذا زمان طرح صیانت طبعا درست است و اگر کسی دلیلی بر نادرستی این زمان بیاورد، ما میپذیریم؛ البته استحسانات و ظنونات عام، حجیتی ندارند.
👈 اینک شبهه اقناع مردم
برای «اجرا»ی یک قانون باید بسترها لازم ذهنی و مدیریتی در جامعه فراهم شود؛ اما آیا برای «طرح قانون در مجلس»، آیا باید ابتدا مردم را قانع کرد؟ محل بحث اینجا است؛ وگرنه هنوز طرح صیانت به تصویب نهایی مجلس هم نرسیده است؛ چه رسد به شورای نگهبان و چه رسدتر به اجرا! چرا اکنون برخی انقلابیونی که دچار عادت به رسانه های صهیونیستی هستند، به مجلس اعتراض میکنند و جوری سخن میگویند که دستاویز آشوبگران برای برپایی فتنه مشابه بنزینی شود.
1️⃣ برای «تصویب یک طرح»، اول باید مجلس قانع بشود یا اول باید مردم قانع بشوند؟
اگر بگوییم که اول باید مردم قانع بشوند؛ این حرف؛ اولاً مبتذل و سفیهانه است! ثانیاً بدعت در فرایند قانونگذاری و نیز بر خلاف سیره عقلا است؛ مگر جز این است که مردم برای قانونگذاری انتخاب کرده اند؟ خب دوباره برویم اول خط و سراغ دموکراسی مستقیم و چرخ را از آغاز اختراع کنیم؟!
2️⃣ ابتدا قانع کردن مردم یا نخبگان و نهادهای اقناع گر؟
گیریم که اول باید مردم را اقناع کنیم؛ اینک:
اولاً ابتدا باید نخبگان و نهادهای اقناع کننده کشور را قانع کنیم یا مجلس علاوه بر مرکز پژوهشها، باید مرکز اقناعات را هم ایجاد کند و مستقیماً مردم را قانع کنند؟
ثانیاً اگر ابتدا باید نخبگان و نهادهای اقناعگر را قانع کرد؛ و در اینجا اختلافی سر زمان طرح یا بخش هایی از طرح پیش آمد، چه باید کرد؟ باید رأیگیری کرد؟ از میان چه کسانی؟ ببینید چقدر مبتذل میشود!
ثالثا فرض کنید که از این مرحله هم گذشته و افراد و نهادهای اقناعگر، کار خود را کردند؛ اکنون در میان مردم اختلاف است که قانع شدهاند یا نشدهاند؛ در اینجا باید رأیگیری کرد یا نظرسنجیهای گوناگون به راه بیندازیم؟ اگر مردم قانع نشدند که روش ما در ارزیابی قانع شدن مردم درست است، چه باید کرد؟ آیا باید به حرف های سطحی گیزی (سلبریتیستی) چند گیزا (سلبریتی) استناد کرد؟ اگر بخشی از افراد، در نتیجه ارزیابی نهادهای سنجش اقناع، اختلاف کردن و دست به تجمع زدند چه باید کرد؟ برخی چقدر سطحی و گیزی سخن میگویند.
3️⃣ قانع شدن مردم و قانع نشدن مجلس یا شورای نگهبان
اگر ان شاءالله مردم قانع شدند، اما وقتی طرح در مجلس به بررسی و رأی گذاشته شد، نمایندگان مجلس قانع نشدند یا شورای نگهبان آن را خلاف شرع یا قانون دید، چه باید کرد؟ به مردم بگوییم ببخشید، هیچی! آیا این کار هدر رفت و هرز رفت امکانات و اعتماد مردم و تقابلسازی با نهادها نیست؟ اسباب خنده دنیا نمیشود؟ خوب ابتذال از این بالاتر؟!
4️⃣ دشواریهای محتوایی اقناع
بسیاری از مسائل تخصصی، فراتر از ظرفیت قانع شدن عرف است. خب بیاییم برای همه مردم کلاس آموزش راهبردها و نظامات فنی مدیریت فضای مجازی بگذاریم که قانع بشوند یا نشوند؟ عجیب نیست؟! حالا اگر بین کارشناسان اختلاف نظر بود و هر کس بر مبنای علمی و کارشناسیاش به تبیین مساله بپردازد، آیا مساله پیچیدهتر نمی شود؟ آیا میشود این گونه کشور را اداره کرد؟!
5️⃣ تنگناهای ابزار و سازوکار تبیین
به فرض این که یک مسالهای در سطح فهم عرفی باشد و ما بخواهیم مردم را قانع کنیم؛ اکنون اگر ما یک سخن بگوییم در طرف مقابل با هشت سال ارتزاق از فضای ول و امکانات گسترده، دهها برابر ابزار تحریف و تخریب دارد و صدها شبهه ایجاد میکنند و نه تنها مردم اقناع نمیشوند، بلکه ذهنیت جامعه نیز خراب میکنند؛ مگر یادمان رفته است «دیوار کشیدن در خیابان را»! مگر یادمان رفت که رهبری فرمودند که اگر تحریف بشکند، تحریم هم میشکند. حالا ما میخواهیم در بستر تحریف، تحریف را بشکنیم؟ راهش این است؟!
✅👈بله برای «اجرا»، باید بسترهای لازم را فراهم کرد، اما متأسفانه در حالی که این طرح مقتدر و مظلوم تصویب اولیه را از مجلس دریافت کرده است و هنوز در مجلس هم کارها دارد، برخی از گرامیانی که دچار عادت به فضای صهیونیستی و «ولسالاری» مجازی شده اند، دارند کاری می کنند که نظام، «سُرنا» را «کَرنا» بنوازد.
#گیزا: سلبریتی
#گیزی: سلبریتیزم
💐 عید غدیر بر پیروان علی پُرخُجَست باد.
📚 نکاتی از امام خامنهای درباره فضای مجازی؛ به بهانه طرح صیانت
1️⃣ قتلگاه جوانان و نوجوانان
رهبری در ۱۹ آبان ۹۵: «فضای مجازی حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است. الآن یک منطقه عظیمی از این فضا در اختیار دشمن است و هر کار میخواهد میکند».
2️⃣ واقعا ول!
رهبری در ۱ فروردین ۱۴۰۰: «متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد.»
3️⃣ فضای تحت مدیریت دشمن
رهبری در ۲ شهریور ۹۹: «فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. ... خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم»
4️⃣ مدیریتی با آرایش جنگی
امام خامنهای در ۱۱ بهمن ۹۸: «همان طور که عرض کردم [دشمن] از لحاظ فضای مجازی، آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه بخشهای مختلف».
5️⃣ فضایی امن برای ناامنی و خرید و فروش اسلحه
امام خامنهای در ۸ اردیبهشت ۹۸: «در کشور ما خرید و فروش سلاح ممنوع است امّا این کار انجام میگیرد. هم در فضای مجازی، اعلامِ فروش میکنند، هم آدمها میخرند و میفروشند، [هم] در فضای مجازی نشان میدهند. همین قاتل [آن روحانی در] همدان در فضای مجازی عکس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش کرده ... ما چرا باید اجازه بدهیم؟»
6️⃣ فضای مجازی و بمب شیمیایی دشمن
رهبری در ۱۲ مهر ۹۷: «ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ابزار رسانه را تشبیه میکنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی ... امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکههای اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده میشود ... [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد.»
7️⃣ اثر وضعی فضای صهیونی بر انقلابیون توئیتری
وقتی شکم شخصیت رسانهای کسی از لقمههای رسانهای صهیونیستی پر بشود، ممکن است موضع وی درباره #طرح_صیانت بلغزد و #گیزنگاری کند! به چربیهای زیر پوست حسابهای صهیونیستی نگاه کنید! کسی که بدون اطلاع از متن، آن را نقد و تخریب میکند، اگر توبه نکرده باشد و از مردم عذر خواهی نکند، طبعا بعد از خواندن طرح، آن را چراغ به دست، تخریب میکند!
8️⃣ فرمایش امام حسین (ع) در عاشورا
حرف گوش نکردن شما از این است که شکم تان از حرام پر شده و قلب تان مهر خورده! «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيْلَكُمْ» بحار، ۴۵: ۸.
9️⃣ درس علامه حلی
هنگامی که علامه حلی میخواست درباره نجس شدن «آب چاه» نظر بدهد، دستور داد چاه آب منزلش را پر کنند؛ تا سودی در مساله نداشته باشد آنگاه درباره آن داوری کند.
✅ رسانه حلال و امن، یکی از حقوق پایه مردم است!
#گیزی: سلبریتیزم
#گیزا: سلبریتی
◼️ شایعه برای بردن آبروی مرجعیت، حوزه علمیه و مجلس
1️⃣ پایگاه جماران در ۶ اردیبهشت ۹۷: آیتالله جوادی: «فضای مجازی به نظر من مجازی نیست؛ بلکه یک فضای حقیقی است و هر جایی که اندیشه و فکر قابل بیان شد آن فضا، فضای حقیقی است.» این تنها بخش سخن علامه جوادی در این خبر، درباره فضای مجازی است.
2️⃣ مازنی: «آیتالله جوادی آملی یک مرجع تقلید روشن بین، آگاه و به روز، میگوید حقیقیترین فضا، فضای مجازی است.» این هم تنها جمله منقول از علامه جوادی در ادعای مازنی است.
اما مازنی (روحانی دارای عکس با خانم موگرینی) در ادامه حرفش که در بند دیگری از خبر اقتصادنیوز آمده است: «گاهی میگویند به دلیل استفاده غلط از فضای مجازی باید این محدودیتها را برقرار کنیم، اما به دلیل اینکه ممکن است مردم در رانندگی تصادف کنند که نباید رانندگی را ممنوع کنیم.»
3️⃣ سه جفا در حق مجلس محترم و علامه جوادی آملی
۱. زمان سخن علامه جوادی آملی سال ۹۷ است و طرح صیانت مجلس برای سال ۱۴۰۰ است.
۲. سخن علامه جوادی آملی درباره طرح صیانت نیست؛ ولی به لحاظ محتوایی، بیشتر، همسو با آن است نه نقد آن.
۳. یک بخش از سخن علامه جوادی آملی را با بخشی از حرف مازنی وصل کردند و با عکس علامه جوادی آملی، پیامی را برای تخریب مجلس و علامه جوادی، جعل کردهاند.
۴. مراقب خط جعل خبر از سوی پوشکپوشان آلبانی نشین باشیم.
#گیزی: سلبریتیزم
#گیزا: سلبریتی
🔻نقد عملیات #گیزایی بر «طرح صیانت»
به نام خدای مهرای ویژامهر
1⃣ واژهشناسی #گیز
پیشتر گفتیم که «گیختن» یعنی «درهم کردن چیزهایی برای تحریک» و «گیز، گیس و گیج» بن مضارع آن است و «ان+ گیزه» یعنی «بههم آوردن سنجیده چیزها برای تهییج». ان، پیشوند سنجیدگی و اندازه است؛ پس بهترین برابر فارسی «سلبریتی»، واژه #گیزا است.
2⃣ نگاه تطبیقی به منزل نخست در سلوک عرفانی و سلوک جنگ نرم
چُنان که امام خمینی بیان کردهاند، نخستین منزل سلوک عرفانی، «یقظه» است؛ یعنی توجه پیدا کردن به حق؛ در ادبیات جنگ نرم، گام نخست و اصلی، «مسالهکردن» چیزی برای مخاطب است. نهفتهترین نقشه نیز، «مسالهکردن» چیزی است که نباید مساله باشد! و این یکی از برجستهترین عملیاتهای رسانهای «بیبیسی» است؛ لذا گاهی بلندگو را به مخالفان میدهد؛ و آنان سرخوش که با استفاده از ابزار دشمن خود، حرف خود را میزنند، در دام بیبیسی میغلتند و چیزی که نباید «مساله» میشد را مساله میکنند؛ لذا در واقع بیبیسی با استفاده از حنجره دشمن خودش، کار باطل خودش را انجام میدهد!
3⃣ هوشمندی رهبری در «مسألهنکردن» فضای مجازی در انتخابات
امام خامنهای در انتخابات اعلام کردند که در مناظرات انتخاباتی، نباید بحث فضای مجازی و سیاست خارجی مطرح شود؛ یعنی مساله شدن این دو چیز در فضای انتخابات، نادرست است؛ چون دشمن بر موج آن سوار میشد و دو قطبی کاذب میساخت و مردم را از حق باز میداشت. اما این سخن، به معنای کمارزشی فضای مجازی یا سیاست خارجی نیست؛ زیرا امام خامنهای، فضای مجازی را دارای اهمیتی همسنگ انقلاب دانستند و نیز آن را قتلگاه جوانان و نوجوانان دانستند و بارها از «ول» بودن فضای مجازی گله کردهاند. پس نباید محکمات دیدگاه رهبری درباره فضای مجازی را با متشابهاتی، که ابزاری بر ضد جنگ روانی دشمن بود، تأویل کرد! رهبری حتی فرمودند که اگر «تحریف» بشکند، «تحریم» هم میشکند!
4⃣ خردمندی مجلس در ۸۵ی کردن طرح صیانت
مجلس در بررسی «طرح صیانت»، همزمان با برگزاری المپیک و در متن بیاعتنایی مردم به «دولت عبرت» روحانی، به جای پیوست رسانهای پر سر و صدا، پیوست سکوت را برگزید تا بر سری که نباید مساله و دستاویز حاشیهسازی بشود، دستمال نبندد و لذا طرح را ۸۵ی کرد تا هم در کمیسیون تخصصی بررسی شود و هم حاشیه سازی بیجا انجام نشود.
5⃣ غفلت و عملیات #گیزایی برخی انقلابیها
در این بستر، که نه حنای اصلاحات برای مردم رنگی داشت و نه حنای پوشکپوشان آلبانینشین و بیبیسی، شوربختانه غفلت برخی انقلابیهای #توئیتری، سبب شد که همه وجاهتی را که از رهگذر رسانههای صهیونیستی به دست آورده بودند، خرج خواستههای همان صهیونیِستها و پوشکپوشان آلبانینشین و جریان آذری جهرمی کنند؛ که «بادآورده را باد میبرد». لذا به دغدغه سازی اجتماعی و مسأله سازی بیجای برخی چیزها دامن زدند!
6⃣ نقدهای گیج و #گیز نگاری
نقدهای برخی نیز، کمابیش آمیزهای از گیجی و #گیزی بود؛ یکی میگوید «از طرح اطلاع ندارم ولی این طرح شفاف نیست»! دیگری میگوید صدای بلندتر مخالفان در این مسأله، یعنی اطلاعرسانی درستی نشده است!
👈 یعنی از درک گام نخست سلوک رسانهای نیز غفلت کردهاند که بدترین لغزش در این شرایط بود.
7⃣ تخریبچی برای دشمن نشویم
پس از آن که برخی انقلابیها با وجاهت خود، آبرویی به جریان مخالفت با طرح صیانت دادند و حتی گفتند که شاید این کار به چیزی مانند فتنه بنزینی بینجامد، زبان افراد بیآبرو در این حوزه نیز باز شد و آلبانی نشینها و بیبیسی، آب را گِلآلوده و آماده ماهیگیری یافتند.
✅ خوشبختانه برخی از گرامیان انقلابی متوجه خطای خود شدند. اگر برخی دیگر از این گرامیان، خطا را بس نکنند، بسا که بسترساز اغتشاش مزدوران سعودی و مریم رجوی بشوند.
📚 خرد باد بر #گیزگویان؛ خرد!
#گیزا: سلبریتی
#گیزی: سلبریتیزم
✍️ابوالفضل امامی؛ دکترای فقه سیاسی
#فزا: فارسی زبان انقلاب
۱. خدا آدم را عاقل و بالغ آفرید و نعمت سخن را به وی داد: «خَلَقَ الإنسانَ عَلَّمَهُ البيانَ» رحمن، ۳ و ۴.
۲. همانگونه که خدا در رنگ پوست آدم و حوا، استعداد گوناگونی آفرید و آسمان و زمین گوناگون را بر رنگ پوست فرزندان آنان، کارا آفرید، زبان حضرت آدم و حوا را نیز دارای استعداد گوناگون آفرید؛ که آسمان و زمین گوناگون، بر شکوفایی گونههای زبان، کارا آفرید. و اختلاف رنگ و زبان را، از نشانهای خدا برشمرد:
«و مِن آياتِه خَلقُ السَّماواتِ و الأَرضِ و اختلافُ أَلسِنَتِكُمْ وَ أَلوانِكُم» روم ۲۲.
۳. اگر اختلاط زبانها آیه خدا است، اختلاط و روابط نامشروع زبانها در راستای خیانتهای زبانی گلوبالی، همانا جنگ با آیات خدا است! آری جنگ!
۴. قرآن، قوم موعود و ستوده خود را، ایرانیان میداند: «و إِن تَتَوَلَّوْا يَستَبدِلْ قَومًا غَيرَكُم ثُمَّ لايَكونوا أَمثالَكُم» محمد، ۳۸.
۵. بنابراین زبان فارسی، زبان قوم موعود و برگزیدهی روزگار پیشاظهور است و پاسداری از نژادگی و نابی آن، در راستای «اختلاف ألسنتکم» و «لسان مُبین» بودنش در ترویج ارزشهای انقلاب، پاسداری دو چندان از « از آیات خدا است.
۶. امام خامنهای: «اگرچه به زبان عربی ارادت داریم؛ اما زبانی که میتواند مفاهیم انقلاب اسلامی ما را در دنیا گسترش دهد فارسی است.» ۱۷ اسفند ۹۵
🌹شهید عراقی، ابومهدی مهندس «فارسی» را زبان انقلاب دانست. پس باید از نژادگی و نابی فارسی در برابر استعمار داعشوار زبان انگلیسی، سلیمانیتر از فردوسی، جانفشانی کنیم!
🔺مباهله خجسته باد🌹
💐مباهله؛ آیه ۶۱ هجری
🕋مکعبی که پر از شوق بود، حوصله کرد
خدا سرود غزل را؛ دلش که یک دله کرد
سرود سوره «انسان»، به روی تیغه دهر
رسید سوره کوثر به میخ و زلزله کرد
سرودنش که به اینجا رسید، مکثی کرد
کمی نگاه عقب برد و از غزل گله کرد!
💦... و باز آب نبود و گلوی مصرع بعد
حریف تیر سه شعبه، حریف حرمله کرد
و بیت پنجم شعر خدا، امام حسین (ع)
سرود آیه شصت و یک و مباهله کرد؛
آل عمران، ۶۱: فَقُلۡ تَعَالَوۡاْ نَدعُ أَبنآءَنَا وَ أَبنآءَكُم وَ نِسَآءَنَا وَ نِسَآئَکم وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِلۡ فَنَجعَل لَّعنَتَ ٱللَّهِ عَلَى ٱلۡكَٰذِبِين
نشست روبروی یک جوان نصرانی
که پاک با کلمات خدا معامله کرد
و مادرش وهبش را؛ سرش، فقط اما
گرفت در بغل و عاشقانه هلهله کرد!
◼️ علی ع فرزند عمران ملقب به ابوطالب
🌹حسین ع آیه ۶۱ آل عمران! کربلا
ا. امامی
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنهای:
⬅️ مسئلهی جنگ تبلیغاتی دشمن‼️
دشمنان ما امروز، بیشترین تحرکاتشان علیه ما، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است... تبلیغات رسانهایست...
برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط شوند، مبالغ هنگفت هزینه میکنند.
کارهای بسیار انجام میدهند‼️
فکرهای بسیاری را در مجموعههای فکری برای اینکار استخدام میکنند تا بتوانند با جنگروانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را از جمله بیشتر از همه، امروز، کشور ما را، که هدف سوءنیت قدرتهای بزرگ است، اینها را قبضه کنند افکار عمومی رو و در اختیار بگیرند.
وقتی افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت اون ملت هم طبعاً طبق میل اون بیگانه پیش خواهد رفت.
کار تبلیغاتی کار مهمی است.
ما در این زمینه ضعف داریم.
حالا بگذریم از آن آدمهای غافلی که از رسانههای داخلی هم بهنفع دشمن استفاده میکنند.
حالا آن محل بحث ما نیست‼️
لاکن اون کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، کمکاری ما داریم‼️
در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانهای باید قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم...
#⃣ #صیانت_از_مردم
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پناه بر خدا از انحراف خواص‼️
🎙 اونی که در مقابل این وسوسهها، تردیدافکنیها، راه شرعی درست کردنها بایستد و دلش نلرزد، میتواند این تحول عظیم را بهوجود بیاورد...
#⃣ #صیانت_از_ایران
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
📚 فقه سیاسی مطیع بودن حضرت عباس، قدرت و وفای ایشان
شیعه عقلی (نه شیعه اعتقادی) همگِل و همدل با اهل بیت (ع) است و با اندوه آنان میاندوهد و دست و چشم و قلب عباس، پارهای از آنان نیز هست:
«السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله»
◾️عبد، بالاترین مقام در عالم است که خدا این وصف حضرت محمد را بر مقام رسالت وی مقدم می دارد؛ «اشهد ان محمداً عبده و رسوله»؛
◾️«صالح» یعنی در اینجا منظور از عبد، همان «عبد» حقیقی است نه صرفاً کسی که آفریده خدا است؛ و خدا واجب کرد که هر روز پنج بار روضه ابوالفضل در معراج مؤمن (نماز) خوانده شود؛ بر همه واجب است: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین» مصداق برجسته «عبد صالح» حضرت عباس است؛
◾️«مطیع» یعنی از دل، فرمان پذیر است؛
◾️در اینجا باید مطیع دو دسته بود؛ یکی مطیع «خدا» و دیگری مطیع «پیامبر خدا» و این دو، هیچکدام جای دیگری را نمیگیرد. مطیع خدا بودن لازم است، اما باید مطیع رسول خدا هم بود. احکام خدا از طریق پیامبر به ما میرسد؛ مانند نماز. اما این احکام، احکام خدا است؛ نه حکم رسول خدا.
حکم رسول خدا و اولی الامر، غیر از حکم خدا است. حکمی است که «امام» برای اداره جامعه بیان میکند: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکمْ» نساء، ۵۹.
در روز قیامت، مردم عادی نیز میان اطاعت از خدا و اطاعت از پیامبر خدا را جدا می کردند: یا لَیتَنا أَطَعْنَا اللَّهَ وَ أَطَعْنَا الرَّسُولَا» احزاب، ۶۶
✅ نتیجه؛ نفی حسبنا کتاب الله و حسبنا مرجع التقلید
پس معلوم میشود که احکام الهی و احکام ولایی، دو چیز اند. نخستین اثر فهم درست این دو چیز، رسوا کردن شیطان است که اطاعت از خدا را شش هزار سال پذیرفت ولی حاضر با اطاعت از رسول خدا (حضرت آدم) نشد.
چنان که در پایان سلسله انبیاء نیز برخی با گفتن «حسبنا کتاب الله» حاضر به اطاعت از پیامبر و امیرالمؤمنین (علیهما السلام) نشدند و فاجعه کربلا به سبب نفی همین نکته بود.
امروزه نیز برخی با گفتن «حسبنا مرجع التقلید» در پی نپذیرفتن امتداد «اولی الامر» در ولیّ فقیه هستند.
◾️خب نگاه کنیم الان اطاعت از ولی فقیه آیا آسان است؟ چیز سادهای نیست؛ وگرنه عباس را با آن توصیف نمیکردند. مگر میشود حضرت عباس را در زیارت نامهاش به یک فضیلت ساده و دست یافتنی توصیف کرد؟
◾️سخن امام صادق (ع) درباره کسانی که به زبان میگویند «امام»ی هستند و به نام امام آویزان میشوند: «یقُولُون إِمامٌ، أَما و اللَّهِ ما أَنا بِإِمامٍ إِلّا لِمَن أَطاعَنی، فَأَمّا مَن عَصانی فَلَستُ له بِإمامٍ، لِمَ یتَعَلَّقون بِاسمی؟» کافی، ۱۵: ۸۲۰.
✅ گرانیگاه زیارت حضرت عباس: مطیع بودن؛ یعنی توان خدایی کردن
❌ برخی میگویند که حضرت عباس افراد زیادی را کشته است یا میتوانست بکشد. اما قدرت ایشان، چقدر است؟ آیا راست است که حریف همه بود، پس چرا نتوانستند آب بیاورند؟
◾️خدا میفرماید: «أنا مطیعٌ لمن أَطَاعَنی». هر کس مطیع خدا باشد، خدا مطیع وی است؛ یعنی او مانند خدا، خدایی میکند. آیا کسی حریف خدا هست؟ آیا خدا میتوانست برای طفلان امام حسین (ع) آب بیاورد؟ برای حضرت عباس، آب آوردن، مثل آبِ خوردن، بود؛ مثل «آب» نوشیدن.
◾️اگر کسی بپندارد که حضرت عباس نمیتوانست آب بیاورد، اما حتما میگوید که میتوانست آب بنوشد. پس چرا ننوشید؟ به همین سبب که نتوانست آب بنوشد، نتوانست آب بیاورد.
✅👈اما او چنین نکرد، چون نسبت تدبیر خدا ادب و وفا داشت و هم آب خوردن و هم آب بردن، چون هر دو، ترک اولی بود، ترک وفا بود، ترک ادب بود و باید برخی قوانین ظاهری عالم را در هم می شکست: «إلهی أَقِمْنِی بِتَدْبِیرِک لِی عَنْ تَدْبِیرِی وَ [بـ]اخْتِیارِک لِی عَنِ اخْتِیارِی» ابن طاووس، علی، إقبال الأعمال، ۱: ۳۴۹.
◾️آری عباس زیباچشم بود، اما «نافذ البصیرة» بود؛ وگرنه رد امان شمر برای تراز ابوالفضل (ع)، بصیرت بیشینه نیست؛ این بدترین دشنام به ابوالفضل (ع) بود؛ او را کشت که شمر بیحیا در وی طمع کرده بود؛ او را کشت.
✍️نوشته کامل در ابرنگار
فقه سیاسی مواضع اعلامی ایران نسبت به افغانستان
به نام خدای مهرای ویژامهر
مقدمه (طرح شبهه) یک مقاله که حدود دو ماه پیش از سقوط دولت اشرف غنی نوشته شده است را در این جا می آوریم و پاسخ آن در اصل مقاله در پایگاه «ابرنگار» آمده است.
با توجه به همسایگی ایران و افغانستان و مسلمان و مظلوم بودن مردم افغانستان و به ویژه مظلومیت بسیار طولانی و ژرف و گسترده شیعیان افغانستان، چرا واکنش ایران نسبت به ستمهای که به این مردم میشود، برجسته نیست و در برابر واکنش ایران نسبت به فلسطین بسیار برجسته است؟ چرا کشتههای سنی سلفی فلسطینی را عموم رسانههای ایران شهید اعلام میکنند اما کشتههای شیعیان علوی افغانستان را گاهی شهید و گاه قربانی تروریزم اعلام میکنند؟
در حالی که طبق شبههای که تشیع انگلیسی ترویج میکند، باید دشمنی ایران بیشتر با کسانی باشد که دشمن اهل بیت (ع) بوده و هستند نه کسانی که دشمن دشمنان اهل بیت یعنی دشمن فلسطینیها هستند؛ یعنی با اسرائیل و آمریکا!
پس ایران در هر دو سو اشتباه میکند؛ هم در دلسوزی برای فلسطین سنی سلفی به جای شیعیان افغانی علوی و هم در دشمنی کردن؛ که به جای دشمنی با وهابیت و سلفیها، به سراغ دشمنی با آمریکا و اسرائیل میرود و حتی دلسوز سلفیها میشود!
تشیع انگلیسی آنگاه نتیجه میگیرد که ایران چهل سال است به جای مبارزه با دشمنان ضعیف اهل بیت یعنی عربستان، به سوی مبارزه با یک ابرقدرت جهان رفته است که مسیحی است و قاعدتا جزء نزدیکترین افراد به مؤمنین هستند. پس ایران بزرگترین ضربه را به آرمان شیعه میزند؛ زیرا دشمن را یعنی سلفیهای فلسطین و عربستان را رها کرده است و با کسانی که میتوانند با شیعه دوست باشند، میجنگد و خود را تباه میکند و فرصت برای تقویت وهابیت ایجاد کرده است!
❌معنای این شبهه این است که از هر طرف که به انقلاب ایران نگاه میکنیم، بیمهری به شیعیان و قربانی کردن آنان و خدمت به اهل سنت و وهابیت و سلفیگری را می بینیم!
پاسخ بسیار دقیق و فقهی به این شبهه را در ابرنگار بخوانید.
در این مقاله، هم چنین به مبانی فقه سیاسی شیوه مواجهه ایران با مسائل افغانستان تبیین شده است.
📚ابرفقه
1.62M
🖌 پرسش: طب اسلامی داریم یا نه؟
📚 پاسخ ابوالفضل امامی؛ دکترای فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
۱. بود یا نبود نظام سلامت اسلام و نظام درمان اسلام: اکنون نیست!
۲. وجود داشتن نظام سلامت اسلام و نظام درمان در اسلام: بله چنین چیزی در اسلام هست.
۳. نبود نظام سلام و نظام درمان در غرب
۴. وجود نظامواره سلامت و درمان در غرب
۵. نبود دو قطبی بین فقه طب (طب اسلامی) و طب تجربی
📚گونههای سخن و سنجههای هر یک؛
... جان من! خطا اینجاست!
«ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ» فراخوان به راه پروردگارت با حکمت و اندرز نیک و جدال کن با آنان به گونهای که نیکوتر است؛ هانا که پرورگارت، همو به آنکه از راهش گم شد داناتر است و او به رهیافتگان داناتر است.
◾️در گفتگوی درست با مردم، هم سخن تراز هست، هم اندرز هست و هم #جدال احسن.
◽️برای نمونه هنگامی که سرورمان ابراهیم، درودش باد، در سخنی تراز، به نمرود فرمود که: پروردگارم، اوست که میزیاند و میمیراند! [نمرود] گفت «من»، میزیانم و میمیرانم» و با کشتن یک بیگناه و ول کردن یک اعدامی، مردم را فریب داد؛ در این هنگام حضرت ابراهیم به جدال نیکو رو آورد و با باوری، که از دید علمی نادرست است، به نمرود گفت: «هانا که خدا خورشید را از خاور میآورد، پس تواش از باختر بیاور! پس آن که [راستی را] پوشاند، بُهتش زد! ما میدانیم که زمین بر گرد خورشید میچرخد نه خورشید که بخواهد خدا او را از خاور بیاورد و دیگری بخواهد از باختر!
◾️پس در رویارویی خردورزانه با سخن درست، باید گونههای سخن را به درستی شناخت و با سنجه ویژه خودش، آن را ترازو کرد؛ «حکمت» را با سنجه حکمت باید سنجید، اندرز را با سنجه خود و جدال را نیز با سنجه جدلی.
روشن است که گزاره «خدا خورشید را از خاور میآورد» سخنی است که برای پذیرش عمومی گفته شده است؛ نه در آموزشگاه اخترشناسی؛ پس آن را باید با هنجارهای فهم متناسب با بافت تخاطب، سنجید؛ نه با هنجارهای اخترشناسی.
🔷 «سخن شناس نهای جان من، خطا این جاست»!
🔻در سخن رهبری درباره واکسن اِمریکایی و انگلیسی نیز ما یک بخش تراز داریم که آن همانا «بیاعتمادی به دشمن» است؛ که آشکارترین و استوارترین استدلال است. این بخش، ستون سخن است! و یک بخشهایی نیز به گونه جدلی به میان آمده است؛ که هر کدام را باید با سنجه خود، ترازو کرد.
👈 آ. بخش استدلالی سخن ولیّامر
حکومتی که کانون بیوتروریزم است و متهم به تولید ویروس و نیز دشمن جانی «ایران» و «اسلام ناب» است؛ نمیتوان به دارویی درمان یا واکسنی پیشگیریاش، اعتماد کرد. این سخن را باید با موشکافی علمی و استدلالی واکاوی کرد.
👈ب. بخش جدلی سخن رهبری
اگر آمریکا واکسندرستکن است، چرا این اوضاع کشتار کروناییاش است؟ دشمنی که خودش در بحران است، آیا حاضر است همان زمان به حل همان بحران، اما در کشور دشمنش کمک کند؟!
◾️این سخن نیز یک کُبرا و هنجار کلی دارد که درست است و یک صغرای جزئی دارد که باید با نگاه جدلی به آن نگریست؛ و آن این است که اگر فایزرشان دردی درمان میکند، چرا این همه کشته دارند؟ خُب این سخن برگردان ضربالمثل «کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی» است. خب ممکن است کسی بگوید چه ربطی دارد؟ بله از نظر منطقی و علمی این سخن نادرست است؛ چون ممکن است که فرایند درمان ریزش موی کَل، طول بکشد و دارویی که به کار رفته، به این زودی اثر نکند! اما اگر شنونده عاقل باشد و با نگاه جدلی و به جان ماجرا نگاه کند، در حد خود، تقریبا سخن درستی است!
خب در اینجا مخاطب سخن رهبری، مراکز واکسن شناسی نیستند که با هنجارهای آنان سخن را بسنجیم، بلکه عموم مردم هستند و باید سخنی گفت که با منطق فهم عادی (نه منطق فهم علمی) سازگار باشد: آمریکای فایزرساز اگر چاره ساز است، سرِ کَلِ خودش را دوا کند.
❌ اگر برخی ذهنها لغزیده نیست، چرا به تجربه بسیار پیروزمندانه چین در مهار کرونا نگاه نمیکنند؟ چین با فایزر و اساساً با واکسن کرونا را مهار کرد؟
نهادهایی که بزرگانشان در پی کاهش جمعیت جهان در پوشش واکسن و دارو بودهاند و حتی داروی بیماران پروانهای را برای کودکان معصوم و زخمالود به ایران نمیدهند، آیا باید کشور را معطل «برجام واکسنیشان» کرد؟ آن هم واکسنهای مستعد بیوتروریزم و تغییرات ژنتیکی!
آری ستون استدلالی رهبری (بیاعتمادی)، درست و استوار است و بخشهای دیگر سخن را باید با سنجههای همگن آن سخن سنجید. بله اگر مشکل بیاعتمادی واگشاید، چیزهای دیگر، بسته به شرایط، بازنگریپذیر است.
🔥اهانت به رهبری در این ماجرا خواست گلوبالیستها است؛ تا از غوره شکستشان، شراب پیروزی بگسارند.
🌹 لغزش بزرگی است که «أعِزَّةٍ عَلی الکافرین» را تکبر در برابر حق یا مردم و مؤمنین بپنداریم.
🌼 گرم گل نرگس باشیم
👈 وای از ستم به طب ایرانی اسلامی و تشیع گلوبالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 فقه مایهکوبی عمومی
امام خامنهای: «واکسیناسیون عمومی مسئله بسیار مهمّی است که حتماً باید انجام بگیرد و قرنطینه هوشمند»
۱. واکسیناسیون: اسم مصدر؛ در نقش نهاد
۲. عمومی: بستار (قید)
۳. واکسیناسیون عمومی: پیوست بستاری (ترکیب قیدی) که معمولا ترکیب وصفی پنداشته میشود که نادرست است
۴. باید انجام شود: بیان امری. انجامشدن، یعنی انجامشدن؛ نه فراهمش امکان انجام
۵. چرای مجهول بودن فعل؟ فاعلش کیست؟ دولت یا مردم؟ هر دو!
۶. معنای واکسیناسیون عمومی؟ عمومی در اینجا یعنی فراگیر و گویا در برابر اختصاصی است؛ نه خصوصی
۷. فرق است میان حملونقل #عمومی و مایهکوبی #عمومی؛ اولی در برابر خصوصی است و دومی در برابر اختصاصی
۸. ظاهراً بستار (قید) #عمومی در اینجا #عام_جمعی است نه عام مجموعی و نه عام استغراقی. گویا عام جمعی و پیوست بستاری، در سال ۹۳ کشف شد
۹. در عام مجموعی، حتی اگر یک نفر واکسن نزند، فرمان ولیّ امر امتثال نشده؛ مانند شماره تماس که اگر یک رقمش کم باشد سودی ندارد!
۱۰. عام استغراقی: هر نفری که واکسن بزنند، به همان اندازه امتثال امر شده و اثربخش است؛ اما چون اقدام بخشی از مردم، اثر مطلوب ندارد، پس «عمومی»، عام استغراقی هم نیست!
۱۱. عام جمعی: آن اندازه از کسانی که از دید متخصصین، فراهمآور هدف (ایمنی مطلوب) هستند، باید واکسن بزنند؛ مثلا ۹۰ درصد
۱۲. پس گویا مایهکوبی از آن رو که بتواند ایمنساز باشد، معنای قید «عمومی» است و گویا بر همگان، واجب کفایی باشد
۱۳. گویا هم محدود کردن «گستره عام جمعی» تخلف باشد و هم «الزام» برای بازتر کردن گستره افرادی که باید واکسن بزنند
📚 فقه ضد ولایت فقیه در مایهکوبی عمومی
ابوالفضل امامی؛ دکترای فقه سیاسی
1️⃣ خاستگاه احتمالی مرگ بر ضد ولایت فقیه
امام (ع)، حجت خدا است و ولی فقیه هم حجت امام است و هر کس که ولی فقیه را #ردکند امام را ردکرده است و رد کردن امام (ع)، بر حد #شرک به خدا است. اگر ردکردن را ردکردن عملی و آشکار سازی دشمنی و خروج بر ولی فقیه بدانیم؛ در این حال، عنوان ضد ولایت فقیه به عناوین #ناصبی و #خوارج نزدیک میشود.
2️⃣ گونههای افراد
آ. مؤمن: آنکه حق را میشناسد و آن را میپذیرد
ب. کافر: آنکه حق را میشناسد و آن را میستیزد
ج. ضال یا مستضعف: آنکه یا توانش شناخت حق را ندارد یا توانش شناخت حق را دارد، اما به سبب شرایط محیطی، از شناخت حق محروم شده. استضعاف، گاهی در یک یا چند مساله است.
3️⃣ تعریف ضد ولایت فقیه
گویا ضد ولیّ امر، کسی است که اولاً میتواند ولیّ امر را بشناسد و میتواند او را بپذیرد، اما نه تنها نمیپذیردش، بلکه با او میستیزد.
اما اگر کسی ولیّ امر را میپذیرد ولی در عمل، به سبب خطا یا شبهه، دچار سرپیچی از فرمان ولیّ امر یا خدا میشود، او ضد ولیّ یا ضد خدا نیست.
بلکه حتی اگر آگاهانه و اختیاراً از فرمان خدا یا ولی امر سرپیچی کرده باشد، او دچار فسق شده است؛ ولی ضد ولیّ امر نیست.
👈اما نگاه خوارج این بود که فسق با گناه کبیره، سبب کفر میشود.
◽️پس گویا کسی که با مایهکوبی مخالف است، ضد ولایت فقیه نیست و حتی کسی که به سبب خطا در فهم محتوا یا جهت صدور دستور رهبری درباره واکسن، به #اعلام مخالفت با مایهکوبی میپردازد نیز ضد ولایت فقیه نیست؛ اما این کار اشتباه است و اگر آگاهانه و اختیاری باشد، فسق و خروج از عدالت است و چنانکه جرم انگاری شده باشد، مجرم نیز است.
4️⃣ بیان امام خامنهای درباره ضد ولایت فقیه
«مراقب باشید، مواظب باشید، نمیشود هر کسی را #بهمجرد_یک_خطائی یا اشتباهی گفت منافق؛ نمیشود هر کسی را بهمجرد اینکه یک کلمه حرفی برخلاف آنچه که من و شما فکر میکنیم، زد، بگوئیم آقا این ضد ولایت فقیه است. در تشخیصها خیلی باید مراقبت کنید» ۴ آذر ۸۸
«برادر عزیزمان میگوید «ضد ولایت فقیه» را معرفی کنید. خوب، «ضد» معلوم است معنایش چیست؛ ضدیت، یعنی پنجه در افکندن، #دشمنی_کردن؛ نه معتقد نبودن. اگر بنده به شما معتقد نباشم، ضد شما نیستم؛ ممکن است کسی معتقد به کسی نیست. البته این ضد ولایت فقیه که در کلمات هست، آیه مُنزل از آسمان نیست که بگوئیم باید حدود این کلمه را درست معین کرد؛ به هر حال یک عرفی است. #اعتراض به سیاستهای اصل ۴۴، ضدیت با ولایت فقیه نیست؛ اعتراض به نظرات خاص رهبری، ضدیت با رهبری نیست. #دشمنی_نباید_کرد ... #ردکردن_حرف، به معنای مخالفت کردن، به معنای ضدیت کردن نیست؛ این مفاهیم را #باید از هم جدا کرد!» ۱۷ مهر ۸۶
5⃣ مایهکوبی عمومی #باید انجام شود؛
لکن واژه عمومی، ظهور در عام جمعی و وجوب کفایی دارد نه عام مجموعی و وجوب عینی بر یکایک مردم
🌼 با ولی امر، زنده و برازنده ظهور باشیم