eitaa logo
《تبیین#قرآن》
817 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
218 فایل
💫🌟تبیین#قرآن🌟💫 📢 #آیات الهی و کتب آسمانی که سبب بصیرت شماست البته از طرف پروردگارتان آمد، پس هر کس بصیرت یافت خود به سعادت رسید و هر کس که کور بماند خود در زیان افتاد، و من نگهبان شما نیستم. عضویت https://eitaa.com/joinchat/3691511852C983f073f73
مشاهده در ایتا
دانلود
@abasaleh_qkh.m4a
5.18M
✅ تلاوت سوره مبارکه از قاری خوش صدا 💠 آموزش مجازی قرآن 💠 ┏━━━✨ 🍃♥️ @abasaleh_qkh ┗━━━✨
نمونه سوره آیه ۱ 🌸 بِسمِ اللّه الرَّحمن الرَّحيم🌸 (آيه ١) -ميان همۀ مردم جهان رسم است كه هر كار مهمّ و پر ارزشى را به نام بزرگى از بزرگان آغاز مى‌كنند، يعنى آن كار را با آن شخصيت مورد نظر از آغاز ارتباط مى‌دهند. ولى آيا بهتر نيست كه براى پاينده بودن يك برنامه و جاويد ماندن يك تشكيلات، آن را به موجود پايدار و جاويدانى ارتباط دهيم كه فنا در ذات او راه ندارد؟ 🌱🌱🌱 از ميان تمام موجودات،آنكه ازلى و ابدى است تنها ذات پاك خداست و به همين دليل بايد همه چيز و هر كار را با نام او آغاز كرد و از او استمداد نمود لذا در نخستين آيۀ قرآن مى‌گوئيم: «بنام خداوند بخشندۀ بخشايشگر» (بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ) . 🌱🌱🌱 و در حديث معروفى از پيامبر صلّى اللّه عليه و اله مى‌خوانيم: «كلّ امر ذى بال لم يذكر فيه اسم اللّه فهو ابتر»: «هر كار مهمّى كه بدون نام خدا شروع شود بى فرجام است» . 🌱🌱🌱 و نيز امام باقر عليه السّلام مى‌فرمايد: «سزاوار است هنگامى كه كارى را شروع مى‌كنيم، چه بزرگ باشد چه كوچك، بسم اللّه بگوئيم تا پر بركت و ميمون باشد» . 🌱🌱🌱 كوتاه سخن اينكه: پايدارى و بقاء عمل بسته به ارتباطى است كه با خدا دارد به همين مناسبت خداوند به پيامبر دستور مى‌دهد كه در آغاز شروع تبليغ اسلام اين وظيفۀ خطير را با نام خدا شروع كند: اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ (سورۀ علق آيۀ ١) ، و مى‌بينيم حضرت نوح در آن طوفان سخت و عجيب هنگام سوار شدن بر كشتى براى پيروزى بر مشكلات به ياران خود دستور مى‌دهد كه در هنگام حركت و در موقع توقّف كشتى «بسم اللّه» بگويند (سورۀ هود آيۀ ٤١ و ٤٨) . و آنها نيز اين سفر را سر انجام با موفقيّت و پيروزى پشت سر گذاشتند. و نيز سليمان در نامه‌اى كه به ملكه سبا مى‌نويسد سر آغاز آن را «بِسْمِ اللّهِ» قرار مى‌دهد (سورۀ نحل آيۀ ٣٠) . 🌱🌱🌱 روى همين اصل، تمام سوره‌هاى قرآن-با بسم اللّه آغاز مى‌شود تا هدف اصلى از آغاز تا انجام با موفقيّت و پيروزى و بدون شكست انجام شود و تنها سورۀ توبه است كه بسم اللّه در آغاز آن نمى‌بينيم چرا كه سورۀ توبه با اعلان جنگ به جنايتكاران مكّه و پيمان شكنان آغاز شده، و اعلام جنگ با توصيف خداوند به «رحمان و رحيم» سازگار نيست. 🌷🍃🍃🌷🍃🍃🌷🍃 🌺نكته‌ها: ١-آيا بسم اللّه جزء سوره است؟ در ميان دانشمندان و علماء شيعه اختلافى نيست كه بسم اللّه جزء سورۀ حمد و همۀ سوره‌هاى قرآن است، اصولاً ثبت «بسم اللّه» در آغاز همۀ سوره‌ها، خود گواه زنده اين امر است، زيرا مى‌دانيم در متن قرآن چيزى اضافه نوشته نشده است، و ذكر «بسم اللّه» در آغاز سوره‌ها از زمان پيامبر صلّى اللّه عليه و اله تاكنون معمول بوده است. به علاوه سيرۀ مسلمين همواره بر اين بوده كه هنگام تلاوت قرآن بسم اللّه را در آغاز هر سوره‌اى مى‌خواندند، و متواتراً نيز ثابت شده كه پيامبر صلّى اللّه عليه و اله آن را تلاوت مى‌فرمود، چگونه ممكن است چيزى جزء قرآن نباشد و پيامبر و مسلمانان همواره آن را ضمن قرآن بخوانند و بر آن مداومت كنند. به هر حال مسأله آنقدر روشن است كه مى‌گويند: يك روز معاويه در دوران حكومتش در نماز جماعت بسم اللّه را نگفت، بعد از نماز جمعى از مهاجران و انصار فرياد زدند أَسرَقتَ أم نَسيتَ؟ ؛ آيا بسم اللّه را دزديدى يا فراموش كردى⁉️ 🌳🍃🌳🍃🌳🍃🌳🍃 🌸٢-اللّه جامع ترين نام خداست: زيرا بررسى نامهاى خدا كه در قرآن مجيد و يا ساير منابع اسلامى آمده نشان مى‌دهد كه هر كدام از آن يك بخش خاصّ از صفات خدا را منعكس مى‌سازد، تنها نامى كه جامع صفات جلال و جمال است همان «اللّه» مى‌باشد. به همين دليل اسماء ديگر خداوند غالباً به عنوان صفت براى كلمه «اللّه» گفته مى‌شود به عنوان نمونه: «غفور» و «رحيم» كه به جنبۀ آمرزش خداوند اشاره مى‌كند (فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ) -سورۀ بقره آيۀ ٢٦٦. 🌸«سميع» اشاره به آگاهى او از مسموعات، و «عليم» اشاره به آگاهى او از همه چيز است (فَإِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ) -بقره:٢٢٧. 🌸 و در يك آيه بسيارى از اين اسماء، وصف «اللّه» قرار مى‌گيرند. هُوَ اللّهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلاّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبّارُ الْمُتَكَبِّرُ : «اوست اللّه كه معبودى جز وى نيست، اوست حاكم مطلق، منزّه از ناپاكيها، از هر گونه ظلم و بيدادگرى، ايمنى بخش، نگاهبان همه چيز، توانا و شكست ناپذير، قاهر بر همه موجودات، و با عظمت» . 🌸 يكى از شواهد جامعيّت اين نام آن است كه ابراز ايمان و توصيه تنها با جملۀ لا اله الاّ اللّه مى‌توان كرد. 👇👇👇 @abasaleh_qkh
🌻🍃🌻🌻🍃🌻🍃🌻🍃🌻🍃 ٣-رحمت عام و خاصّ خدا: مشهور در ميان گروهى از مفسران اين است كه صفت «رحمان» اشاره به رحمت عامّ خداست كه شامل دوست و دشمن، مؤمن و كافر و نيكوكار و بدكار مى‌باشد، زيرا «باران رحمت بى‌حسابش همه را رسيده، و خوان نعمت بى‌دريغش همه جا كشيده» . ولى «رحيم» اشاره به رحمت خاصّ پروردگار است كه ويژۀ بندگان مطيع و صالح و فرمانبردار است. و تنها چيزى كه ممكن است اشاره به اين مطلب باشد آن است كه «الرَّحْمنِ» در همه جا در قرآن به صورت مطلق آمده است كه نشانۀ عموميّت آن است، در حالى كه «الرَّحِيمِ» گاهى به صورت مقيّد ذكر شده كه دليل بر خصوصيّت آن است مانند (وَ كانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيماً) «خداوند نسبت به مؤمنان رحيم است» (احزاب:٤٣) . 🌸در روايتى نيز از امام صادق عليه السّلام مى‌خوانيم: «خداوند معبود همه چيز است، نسبت به تمام مخلوقاتش رحمان، و نسبت به خصوص مؤمنان رحيم است» . 🌼🌟🌼🌟🌼🌟🌼🌟🌼🌟 چرا صفات ديگر خدا در «بسم اللّه» نيامده است؟ و تنها روى صفت «رحمانيّت و رحيميّت» او تكيّه مى‌شود؟ 🌸امّا با توجه به يك نكته، پاسخ اين سؤال روشن مى‌شود و آن اينكه در آغاز هر كار لازم است از صفتى استمداد كنيم كه آثارش بر سراسر جهان پرتوافكن است، همۀ موجودات را فرا گرفته و گرفتاران را در لحظات بحرانى نجات بخشيده است. بهتر است اين حقيقت را از زبان قرآن بشنويد آنجا كه مى‌گويد: وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ «رحمت من همه چيز را فرا گرفته است» (اعراف-١٥٦) . 🌸 از سوى ديگر مى‌بينيم پيامبران براى نجات خود از چنگال حوادث سخت و دشمنان خطرناك دست به دامن رحمت خدا مى‌زدند، در مورد «هود» و پيروانش مى‌خوانيم: فَأَنْجَيْناهُ وَ الَّذِينَ مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنّا : «هود و پيروانش را به وسيلۀ رحمت خويش (از چنگال دشمنان) رهائى بخشيديم» (اعراف-٧٢) . 🌸 پس اساس كار خداوند بر رحمت است و مجازات جنبۀ استثنائى دارد، چنانكه در دعا مى‌خوانيم: يا من سبقت رحمته غضبه «اى خدائى كه رحمتت بر غضبت پيشى گرفته است» . انسانها نيز بايد در برنامۀ زندگى اساس و پايۀ كار را بر رحمت و محبّت قرار دهند و توسّل به خشونت را براى مواقع ضرورت بگذارند. پایانِ آیه ۱🌷 🌼🌟🌼🌟🌼🌟🌼🌟🌼🌟🌼 @abasaleh_qkh
نمونه 🌸سورهء آیهء ۲ «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ » ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است. 💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿 بعد از «بسم اللّه» كه آغازگر سوره بود، نخستين وظيفۀ بندگان آن است كه به ياد مبدأ بزرگ عالم هستى و نعمتهاى بى‌پايانش بيفتند، همان نعمتهاى فراوانى كه راهنماى ما در شناخت پروردگار و انگيزۀ ما ، در راه عبوديّت است. اينكه مى‌گوئيم: انگيزه، به خاطر آن است كه هر انسانى به هنگامى كه نعمتى به او مى‌رسد فوراً مى‌خواهد، بخشندۀ نعمت را بشناسد، و طبق فرمان فطرت به سپاسگزارى برخيزد و حقّ شكر او را ادا كند به همين جهت علماى علم كلام (عقائد) در نخستين بحث اين علم «وجوب شكر منعم» را كه يك فرمان فطرى و عقلى است به عنوان انگيزۀ خداشناسى، يادآور مى‌شوند. و اينكه مى‌گوئيم: راهنماى ما در شناخت پروردگار نعمتهاى اوست، زيرا بهترين و جامعترين راه براى شناخت مبدأ، مطالعه در اسرار آفرينش و رازهاى خلقت و مخصوصاً وجود نعمتها در رابطه با زندگى انسانها است. به اين دو دليل سورۀ فاتحة الكتاب با اين جمله شروع مى‌شود «حمد و ستايش مخصوص خداوندى است كه پروردگار جهانيان است» (الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ) . 🌸 «حمد» در لغت به معنى ستايش كردن در برابر كار يا صفت نيك اختيارى است. ١-هر انسانى كه سر چشمۀ خير و بركتى است و هر پيامبر و رهبر الهى كه نور هدايت در دلها مى‌پاشد، هر شخص سخاوتمندى كه بخشش مى‌كند، و هر طبيبى كه مرهمى بر زخم جانكاهى مى‌نهد، ستايش آنها از ستايش خدا سر چشمه مى‌گيرد، چرا كه همۀ اين مواهب در اصل از ناحيۀ ذات پاك او است، و نيز اگر خورشيد نورافشانى مى‌كند، ابرها باران مى‌بارند، و زمين بركاتش را به ما تحويل مى‌دهد، همه از ناحيۀ او است. 🌸٢-جالب اينكه «حمد» تنها در آغاز كار نيست، بلكه پايان كارها نيز چنانكه قرآن به ما تعليم مى‌دهد با حمد خواهد بود، در مورد بهشتيان مى‌خوانيم: «سخن آنها در بهشت نخست منزّه شمردن خداوند از هر عيب و نقص و تحيّت آنها سلام، و آخرين سخنشان اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ است» . (يونس:۱۰ ) 🌸۳ــ امّا كلمه «ربّ» در اصل به معنى مالك و صاحب چيزى است كه به تربيت و اصلاح آن مى‌پردازد. 🌲🌱🌲🌱🌲🌱🌲🌱🌲🌱 🌼كلمۀ «الْعالَمِينَ» جمع «عالَم» است و عالم به معنى مجموعه‌اى است از موجودات مختلف و هنگامى كه به صورت «عالمين» جمع بسته مى‌شود اشاره به تمام مجموعه‌هاى اين جهان است. 🌼در روايتى از على عليه السّلام چنين مى‌خوانيم كه در ضمن تفسير آيۀ «الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» فرمود: «رَبِّ الْعالَمِينَ اشاره به مجموع همۀ مخلوقات است اعم از موجودات بيجان و جاندار» . 🌲🌱🌲🌱🌲🌱🌲🌱🌲🌱 پایان آیه ۲🌷 @abasaleh_qkh
نمونه 🌸سوره مبارکهء فاتحه؛ آیه ۳ 🔅الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🔅 🔹 (خداوندی که) بخشنده و بخشایشگر است (و رحمت عامّ و خاصّش همگان را فرا گرفته). 🌻💫🌻💫🌻💫🌻💫🌻 (آيه ٣) - «خداوندى كه بخشنده و بخشايشگر است» و رحمت عامّ و خاصّش همه را رسيده. (الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ) . معنى «رحمن» و «رحيم» و همچنين تفاوت ميان اين دو كلمه را در تفسير «بسم اللّه» خوانديم. نكته‌اى كه بايد اضافه كنيم اين است كه اين دو صفت در نمازهاى روزانۀ ما حدّاقل ٣٠ بار تكرار مى‌شوند (در هر يك از دو ركعت اول نماز دوازده بار) و به اين ترتيب ٦٠ مرتبه خدا را به صفت رحمتش مى‌ستائيم. و اين درسى است براى همه انسانها كه خود را در زندگى بيش از هر چيز به اين اخلاق الهى متخلّق كنند. به علاوه اشاره‌اى است به اين واقعيّت كه اگر ما خود را عبد و بندۀ خدا مى‌دانيم مبادا رفتار مالكان بى‌رحم نسبت به بردگانشان در نظرها تداعى شود. نكتۀ ديگر اينكه «رحمان و رحيم» بعد از «رَبِّ الْعالَمِينَ» اشاره به اين است كه ما« خداوند»در عين قدرت نسبت به بندگان خويش، با مهربانى و لطف رفتار مى‌كنيم. 🌻💫🌻💫🌻💫🌻💫 👇👇👇 @abasaleh_qkh
نمونه 🌸سوره مبارکه: آیه شماره: ۵ 🔅إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ🔅 (پروردگارا!) تنها تو را می‌پرستیم؛ و تنها از تو یاری می‌جوییم. 🌼🍃🌸🍃🌹🍃🌷🍃 🌸(آيه ٥) -انسان در پيشگاه خدا: از اينجا گوئى «بنده» پروردگار خود را مخاطب ساخته نخست از عبوديّت خويش در برابر او، و سپس از امدادها و كمكهاى او سخن مى‌گويد: «تنها تو را مى‌پرستم و تنها از تو يارى مى‌جويم» (إِيّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّاكَ نَسْتَعِينُ) . در واقع آيات گذشته سخن از توحيد ذات و صفات مى‌گفت و در اينجا سخن از توحيد عبادت، و توحيد افعال است. توحيد عبادت آن است كه هيچ كس و هيچ چيز را شايستۀ پرستش جز ذات خدا ندانيم تنها به فرمان او گردن نهيم، و از بندگى و تسليم در برابر غير ذات او بپرهيزيم، توحيد افعال آن است كه تنها مؤثّر حقيقى را در عالم او بدانيم، نه اينكه دنبال سبب نرويم بلكه معتقد باشيم هر سببى هر تأثيرى دارد به فرمان خداست. اين تفكّر و اعتقاد انسان را از همه كس و همۀ موجودات بريده و تنها به خدا پيوند مى‌دهد. 🍃🍂🍃🍂🌹🍃🍂🍃🍂 👇👇👇 @abasaleh_qkh
نمونه 🌸سوره مبارکه: آیه شماره: ۷ « صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ» راه کسانی که آنان را مشمول نعمت خود ساختی؛ نه کسانی که بر آنان غضب کرده‌ای؛ و نه گمراهان. 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿 دو خط انحرافى! «مرا به راه كسانى هدايت فرما كه آنان را مشمول انواع نعمتهاى خود قرار دادى (نعمت هدايت، نعمت توفيق، نعمت رهبرى مردان حقّ و نعمت علم و عمل و جهاد و شهادت) نه آنها كه بر اثر اعمال زشت و انحراف عقيده، غضب تو دامنگيرشان شد و نه آنها كه جادّۀ حقّ را رها كرده و در بيراهه‌ها گمراه و سرگردان شده» (صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ الضّالِّينَ) . در حقيقت خدا به ما دستور مى‌دهد طريق و خط پيامبران و نيكوكاران و آنها كه مشمول نعمت و الطاف او شده‌اند را بخواهيم و به ما هشدار مى‌دهد كه در برابر شما هميشه دو خط انحرافى قرار دارد، خطّ «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» و خطّ «الضّالِّينَ». 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 ۱ ــ «الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» كيانند؟ سورۀ نساء آيۀ ٦٩ اين گروه را تفسير كرده است: «كسانى كه دستورات خدا و پيامبر را اطاعت كنند، خدا آنها را با كسانى قرار مى‌دهد كه مشمول نعمت خود ساخته، از پيامبران و رهبران صادق و راستين و جانبازان و شهيدان راه خدا و افراد صالح، و اينان رفيقان خوبى هستند». بنابراين ما در سورۀ حمد از خدا مى‌خواهيم كه در خطّ اين چهار گروه قرار گيريم كه در هر مقطع زمانى بايد در يكى از اين خطوط، انجام وظيفه كنيم و رسالت خويش را ادا نمائيم. 🌹🍂🌹🍂🌹🍂🌹🍂🌹🍂 ۲ ــ «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» و «الضّالِّينَ» كيانند؟ 🌱از موارد استعمال اين دو كلمه در قرآن مجيد چنين استفاده مى‌شود كه «الضّالِّينَ» گمراهان عادّى هستند، و «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» گمراهان لجوج و منافق، به همين دليل در بسيارى از موارد، غضب و لعن خداوند در مورد آنها ذكر شده. 🌱 در آيۀ ٦ سورۀ فتح آمده است: «خداوند مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك و آنها را كه در بارۀ خدا گمان بد مى‌برند مورد غضب خويش قرار مى‌دهد، و آنها را لعن مى‌كند، و از رحمت خويش دور مى‌سازد، و جهنّم را براى آنان آماده ساخته است» . به هر حال «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» آنها هستند كه علاوه بر كفر، راه لجاجت و عناد و دشمنى با حقّ را مى‌پيمايند و حتّى از اذيّت و آزار رهبران الهى و پيامبران در صورت امكان فرو گذار نمى‌كنند. 🌟 پايان سورۀ 🌟 🌴🌳🌴🌳🌴🌳🌴🌳🌴 @abasaleh_qkh
salam-emam.mp3
1.85M
🌼 با یاد 🌼 🔺بخشی از زیارت حضرت صاحب الزمان _عجل الله تعالی فرجه الشریف_ در روز جمعه 💠السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللّهِ فِی أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللّهِ فِی خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ، السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ... @abasaleh_qkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فراز زیبایی از آقای (از قاریان ممتاز کشوری و از شاگردان شهید )🌷 📖آیات ۶۹ و ۷۰ سوره مبارکه فرقان 🎵مقام نهاوند تلاوت روز 🌹 @abasaleh_qkh
🔰 🔰 🔻▫️🔻▫️🔻 💠@abasaleh_qkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠آنچه من می خواهم به طور خاص به قرآنی های عزیز کشورمان بگویم این است که به سمت حفظ قرآن بیشتر بروید. ♦️حفظ وسیله است البته؛ حفظ، هدف نیست. 🔶🔹🔸🔷 💢قرآن در خانه (آموزش مجازی) 🆔@abasaleh_qkh
@abasaleh_qkh نازعات.m4a
4.7M
✅ تلاوت سوره مبارکه از قاری خوش صدا 💠 آموزش مجازی قرآن 💠 ┏━━━✨ 🍃♥️ @abasaleh_qkh ┗━━━✨
29.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 آموزش صرف و نحو 🎤استاد حمید محمدی ⏪ جلسه هجدهم https://eitaa.com/abasaleh_qkh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔰أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ 🌴یاد خدا آرام بخش دلها است 📚رعد ۲۸ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠قرآن در خانه (آموزش مجازی) 🆔@abasaleh_qkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ۶ مسیر خوش💛بختی و سعادت در قرآن 🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم. https://eitaa.com/abasaleh_qkh
@abasaleh_qkh عبس.m4a
3.86M
✅ تلاوت سوره مبارکه از قاری خوش صدای زیبای 💠 آموزش مجازی قرآن 💠 ┏━━━✨ 🍃♥️ @abasaleh_qkh ┗━━━✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ ... 💠 مقطع بسیار زیبا و خاطره انگیز از تلاوت استاد مرحوم «شیخ » در ایران ⭐️ اجرای اوج های خارق العاده و کم نظیر در سن حدود نود سالگی ☑️ ویژه پنجمین سالروز درگذشت استاد احمد عامر (20 فوریه 2016 میلادی) @abasaleh_qkh
🔰 🔰 🔻▫️🔻▫️🔻 💠@abasaleh_qkh
🔰 چگونه حافظه کوتاه مدت خود را تقویت کنیم❓ 4⃣ در طبیعت قدم بزنید پیاده روی در طبیعت می تواند حافظه ی کوتاه مدت را ارتقا دهد طی پژوهشی، در میان افراد شرکت کننده کسانی که در فضایی طبیعی پیاده روی کرده بودند، عملکردشان در تست دوم حافظه به میزان ۲۰ درصد بهتر از تست اول بود. اما کسانی که در خیابان پیاده روی کرده بودند پیشرفتی نداشتند. ⏪ ادامه دارد... https://eitaa.com/abasaleh_qkh
🔰 💢((برنامه زندگی))💢 💠این خواندن و تلاوت قرآن، قدم اول است، قدم آخر نیست. اول، آشنایی و انس با قرآن لازم است. بعد مفاهیم قرآنی را برنامه زندگی و در مقابل چشم نگه داشتن. 🔻مقام معظم رهبری، ۱۳۸۳/۰۶/۲۶ 🔷🔸قرآن در خانه (آموزش مجازی) 🔶🔹@abasaleh_qkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تصاویر جذاب از پرواز حشرات 📖 سوره حج آیه۷۳: 🌸ای مردم! مَثَلی زده شده است پس به آن گوش فرا دهید، یقیناً کسانی که به جای خدا می‌پرستید، هرگز نمی‌توانند مگسی بیافرینند اگر چه برای آفریدن آن گِرد آیند و اگر مگس، چیزی را از آنان برباید، نمی‌توانند آن را از او بازگیرند، هم پرستش‌کنندگان و هم معبودان ناتوانند. @abasaleh_qkh