eitaa logo
استاد عابدینی
12.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
925 ویدیو
97 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تمحیص 🔸 مرکز تنظیم و نشر آثار استاد محمدرضا #عابدینی 🌐 https://TAMHIS.IR ✅ درس المیزان @almizan110 ✅ اصول کافی @osoolkafi ✅ درس اخلاق هفتگی @tarazenghelab ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی 👤 ادمین: @Tamhis_Admin2 @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️٢ 🔻در روایات می‌فرماید: *«إِنَّ هَذَا الْأَمرَ أَمرٌ مِن أَمرِ اللهِ و سِرٌّ مِن اللهِ وَ غَیبٌ مِن غَیبِ الله»*، این امر غیبت، امری از امور الهی، و سرّی از اسرار الهی، و غیبی از غیب‌ خداوندی است. [4]. 🔻 *«الذین يُؤمِنونَ بِالغَيب»* که در آیه سوم سوره بقره آمده یا غیب های دیگر، یکی از مصادیق مهمشان را «دوران غیبت» می‌شمارند. با اینکه ایمان به غیب، خودش یک حقیقت عظیمی است، مصادیق مهمی دارد، یکی از مصادیق مهمش «دوران غیبت» است. لذا بودن در دوران غیبت، مساوق با بودن در دوران عقاب انسانیت نیست. بلکه مساوق با دوران اکرام انسانیت است. می تواند «أقرب ما یکون» باشد یا «أرضی ما یکون» باشد [5]. 🔻 *غیبت «أرحم و أرضی و أقرب» است، زیرا عبور مردم از مرتبه تَن به مرتبه روح، در این دوران محقّق می‌شود*. مردم نگاهشان به امام، به این نیست که فقط در یک نقطه است. بلکه نگاهشان این است که امام در همه جا حضور دارد. تعبیر روایت خیلی زیبا بود که وقتی حجت ما در میان مردم نبود و مردم ایمانشان را حفظ کرده بودند، می‌دانستند حجّت هست، در این دورانِ ایمان است که نه فقط صباحاً و مساءاً باید منتظر فرج باشند، بلکه فرج محقّق است. امام را همه جا حاضر می‌یابند و امکان ارتباط را همیشه فراهم می‌بینند. در دوران سابق باید به سمت مدینه یا سامرّا یا مکان دیگری حرکت می‌کرد تا خدمت امام برسد، ولی در دوران غیبت، چنانچه خدای سبحان خودش هر مکان و هر زمانی امکان مناجات و نجوا با او برقرار است، همین مظهریت در رابطه با امام به عنوان امام غائب پیش می‌آید که بشر در هر کجا که هست همان جا می‌تواند رابطه برقرار کند، به طوری که در زمان ظهور در روایات دارد که هر کسی که در دور ترین نقطه زمین هم هست، حتی اگر در پستوی خانه اش باشد، آنجا احساس می‌کند که نزدیک ترین فرد به امام زمان(عج) است. که البته این رابطه، از دوران غیبت شکل گرفته است. 🔻پس در دورانی که امام عصر(عج) بدنشان از میان ما غائب است و جسم او دیده نمی‌شود، رابطه برقرار است. بلکه امام زمان به لحاظ ادراک و ارتباط مردم فعال تر از سایر معصومین(ع) است. اگر به لحاظ ظاهری امام مکلّف بودند بیانشان و پیامشان را به وکلا و سُفَرا برسانند، حضرت حجّت(ع) در دوران غیبت کبری، سفیر و واسطه ای در رساندن پیام نمی‌خواهد، با همه مردم ارتباط پیدا می‌کند. در هر کجا و هر زمان و شب و روز این ارتباط وجود دارد. لذا امام در دوران غیبت به لحاظ مردم فعّال تر است. امام در هر دوره ای این مأموریت را دارد، اما در دوران غیبت، بارزتر و آشکارتر می‌شود. 🔻بنابراین، دوران غیبت، دوران محرومیت نیست. دوران رشد است. عبور از اسم الظاهر به اسم الباطن است، تا رشد مردم به مرتبه ای برسد که ارتباط، از ارتباط بدنی به ارتباطی روحی برسد. جسمانیة الحدوث به روحانیة البقاء برسد. دوران، دوران رؤیت باطنی «نور ساطع امام» است که این نور ساطع با قلب ها رابطه برقرار می‌کند [6]. افتخاری است که ما در این دوران به دنیا آمدیم و باید ارزش این دوره را توجه داشته باشیم تا بیشترین استفاده را داشته باشیم و تکالیفمان را در این دوران به نحو احسن انجام دهیم. 🔸 📌پی‌نوشت ها: ⚡[1] بحارالانوار ج ۵۲ ص۱۲۳ : عن ابی بصير عن ابی جعفر (ع) قال: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله) ذَاتَ یَوْمٍ و عنده جماعةٌ من اصحابه: *اللَّهُمَّ لَقِّنِی إِخْوَانِی* -مَرَّتَیْن-؛ فقال من حولَهُ من اصحابه: أَ مَا نَحنُ إِخوَانَکَ یا رسولَ الله؟ فقال(ص) : لَا إِنَّکُم أَصْحَابِی، *وَ إِخْوَانِی قَوْمٌ فِی آخِرِ الزَّمَانِ آمَنُوا [بی] وَ لَمْ یَرَوْنِی*، لَقَدْ عَرَّفَنِیهِمُ اللهُ بِأَسْمَائِهِم وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِم من قَبلِ أَن یُخرِجَهُم من أَصلَابِ آبَائِهِمْ وَ أَرحَامِ أُمَّهَاتِهِم، لَأَحَدُهُم أَشَدُّ بَقِیَّةً عَلَی دِینِهِ مِن خَرطِ الْقَتَادِ فِی اللَّیلَةِ الظَّلْمَاءِ، أو کَالْقَابِضِ عَلَی جَمرِ الْغَضَا، أُولَئِکَ مَصَابِیحُ الدُّجَی یُنجِیهِمُ اللهُ من کُلِّ فِتْنَةٍ غَبرَاءَ مُظلِمَةٍ. ⚡[ترجمه]: امام باقر (علیه السلام) فرمودند که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روزی در جمعی از اصحابش دو بار فرمود: *«خداوندا! مرا به لقاء برادرانم برسان»* اصحاب عرض کردند: «یا رسول الله! مگر ما برادران شما نیستیم؟». حضرت فرمود: «نه! شما اصحاب من هستید. *برادران من مردمی در آخرالزمان هستند که به من ایمان می‌آورند، با اینکه مرا ندیده اند.* خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، قبل از آنکه از صلب پدران و رحم مادرانشان بیرون بیایند، به من شناسانده است. ثابت ماندن یکی از آنها بر دین خود، از صاف کردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلمانی، دشوارتر است. و یا مانند کسی است که پاره ای از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگهدارد. آنها چراغ‌های شب تار می‌باشند؛ پروردگار آنان را از هر فتنه تیره و تاری نجات می‌دهد». 👇👇👇
▫️٣ ⚡مثیر الأحزان ج2 ص23 : قال النبی (صلی الله علیه و آله) : *هَاهْ شَوْقاً إِلَی إِخْوَانِی مِنْ بَعْدِی.* فَقَالَ أَبُوذَرٍّ یَا رَسُولَ اَللَّهِ! أَ لَسْنَا إِخْوَانَکَ؟ قَالَ (ص): لاَ أَنْتُمْ أَصْحَابِی وَ إِخْوَانِی یَجِیئُونَ مِنْ بَعْدِی شَأْنُهُمْ شَأْنُ اَلْأَنْبِیَاءِ ... یَا أَبَاذَرٍّ *إِنِّی إِلَیْهِمْ لَمُشْتَاقٌ ثُمَّ غَمَّضَ عَیْنَیْهِ وَ بَکَی شَوْقاً* ثُمَّ قَالَ اَللَّهُمَّ اِحْفَظْهُمْ وَ اُنْصُرْهُمْ عَلَی مَنْ خَالَفَ عَلَیْهِمْ وَ لاَ تَخْذُلْهُمْ وَ أَقِرَّ عَیْنِی بِهِمْ یَوْمَ اَلْقِیَامَهِ أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اَللّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ ... ⚡[2]  بحارالانوار ج۵۱ ص۱۰۸: عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) قَالَ: *لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِیلٌ کَأَنِّی بِالشِّیعَةِ یَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِی غَیْبَتِهِ* یَطْلُبُونَ الْمَرْعَی فَلَا یَجِدُونَهُ أَلَا *فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَی دِینِهِ* [وَ] لَمْ یَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَیْبَةِ إِمَامِهِ *فَهُوَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ*. ⚡[ترجمه]: امام باقر (علیه السلام) از آبائش از حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرمود: «قائم ما غیبتی طولانی خواهد داشت. شیعیان را چنان می‌بینم که برای پیدا کردن او دشت و دمن را زیر پا گذارند و او را پیدا نکنند! بدانید آنها که در غیبت وی در دین خود ثابت بمانند و از طول مدت غیبتش سنگدل نشوند، روز قیامت ملحق با من در درجه من خواهند بود». ⚡بحارالانوار ج ۶۵ ص۱۷۷ : ... *أُولَئِکَ شِیعَتِیَ الْأَطْیَبُونَ وَ إِخْوَانِیَ الْأَکْرَمُونَ أَلَا هَاهْ شَوْقاً إِلَیْهِمْ*. ⚡[3] بحارالانوار، ج٧۴، ص۵۶؛ امام صادق (ع) به نقل از پدرانش از امیرالمؤمنین(ع) که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:  *یَا عَلِیُّ! أَعْجَبُ النَّاسِ إِیمَاناً وَ أَعْظَمُهُمْ یَقِیناً قَوْمٌ یَکُونُونَ فِی آخِرِ الزَّمَانِ لَمْ یَلْحَقُوا النَّبِیَّ وَ حُجِبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَی بَیَاضٍ*. ⚡[4] بحارالانوار ج۵٢ ص٩١. ⚡[5] الکافي ج ۱ ص۳۳۳: عَنْ أَبِي عَبْدِالله (علیه السلام) قَالَ: *أَقْرَبُ مَا يَكُونُ اَلْعِبَادُ مِنَ اَللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ أَرْضَى مَا يَكُونُ عَنْهُمْ إِذَا اِفْتَقَدُوا حُجَّةَ اَللهِ (عزوجل) وَ لَمْ يَظْهَرْ لَهُمْ وَ لَمْ يَعْلَمُوا مَكَانَهُ وَ هُمْ فِي ذَلِكَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ لَمْ تَبْطُلْ حُجَّةُ اَللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ لاَ مِيثَاقُهُ فَعِنْدَهَا فَتَوَقَّعُوا اَلْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً ...*. ⚡[6] بحار الانوار، ج۴۶ ص٢۴٣: «رُوِيَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: دَخَلْتُ الْمَسْجِدَ مَعَ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السلام) وَ النَّاسُ يَدْخُلُونَ وَ يَخْرُجُونَ فَقَالَ لِي (علیه السلام): سَلِ النَّاسَ هَلْ يَرَوْنَنِي؛ فَكُلُّ مَنْ لَقِيتُهُ قُلْتُ لَهُ أَ رَأَيْتَ أَبَا جَعْفَرٍ؟ يَقُولُ لَا! وَ هُوَ وَاقِفٌ؛ حَتَّى دَخَلَ أَبُو هَارُونَ الْمَكْفُوفُ قَالَ (علیه السلام) سَلْ هَذَا ، فَقُلْتُ هَلْ رَأَيْتَ أَبَا جَعْفَرٍ؟ فَقَالَ أَ لَيْسَ هُوَ بِقَائِمٍ! قَالَ: وَ مَا عِلْمُكَ؟ قَالَ: *«وَ كَيْفَ لَا أَعْلَمُ وَ هُوَ نُورٌ سَاطِع»*... ⚡ابوجعفر امام باقر(ع) در مقابل در مسجد به ابوبصیر می‌فرماید: از مردم بپرس ابوجعفر(ع) را ندیدید؟ مردم می‌گویند نه ما حضرت را ندیدیم!! حضرت آنجا کنار ابوبصیر ایستاده است امّا مردم حضرت را نمی‌بینند [چون آن مرتبه‌ی حقیقیِ تجلّی امامت دارد محقق می‌شود]. بعد ابوهارون مکفوف می‌آید، نابینا بوده، حضرت می‌فرماید حالا از این هم بپرس! وقتی ابوبصیر از او سوال می‌کند، او می‌گوید: مگر نمی‌بینی که حضرت اینجا ایستاده است!! ابوبصیر می‌گوید: چطور میدانی (درحالی که نابینایی) ؟ ابوهارون میگوید: *«چطور ندانم در حالی که امام نورِ ساطع است»*. ⚡[آن دیگران چشم داشتند و نمی‌دیدند، و این ابوهارون چشم ندارد و می‌بیند. چون «آن رابطه و رؤیت حقیقی» دائر مدار «چشم» نیست، دیگر آنجا رابطه یک «رابطه بدنی» نیست، رابطه «وجودی» است. هر کسی نزدیکتر است که «حقیقتاً نزدیکتر است»، یعنی نزدیکتری «نزدیکتری وجودی» است، نزدیکتریِ وجودی با «طهارت وجودی» است، به غیرِ طهارتِ وجودی، نزدیکی دیگر امکان‌پذیر نیست]. 🔸 📌 متن کامل جلسه ٣٢١ اصول کافی، ١٩ آبان ١۴٠٠ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
📢 به مناسبت هفته و 📚 فروش ویژه آثار ✅ همراه با 30 درصد تخفیف و ارسال به سراسر کشور 🗓 از شنبه 28 آبان تا 2 آذرماه ثبت سفارش و خرید از طریق 👇🏻 🛒 @Tamhis_shop ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
🔰 مجموعه سیره تربیتی 📢 به مناسبت هفته و 📚 فروش ویژه آثار ✅ همراه با 30 درصد تخفیف و ارسال به سراسر کشور 🗓 از شنبه 28 آبان تا 2 آذرماه ثبت سفارش و خرید از طریق 👇🏻 🛒 @Tamhis_shop ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۷۴۴ 🔸 سوره / آیات ۶۱ تا ۶۳ 🔻بحث آیه شریفه مباهله (متن کامل) ✍ قوله تعالی: فَمَن حاجَّكَ فيهِ مِن بَعدِ ما جاءَكَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَكُم وَنِساءَنا وَنِساءَكُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَى الكاذِبين 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٢٢و٢٢٣ 🗓 چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ 👈🏻 دسترسی به تمامی جلسات + متن کامل ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۷۴۵ 🔸 سوره / آیات ۶۱ تا ۶۳ 🔻بحث آیه شریفه مباهله (متن کامل) ✍ قوله تعالی: فَمَن حاجَّكَ فيهِ مِن بَعدِ ما جاءَكَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَكُم وَنِساءَنا وَنِساءَكُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَى الكاذِبين (۶١) ✍ قوله تعالی: إِنَّ هٰذا لَهُوَ القَصَصُ الحَقُّ وَما مِن إِلٰهٍ إِلَّا اللَّهُ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ العَزيزُ الحَكيمُ (۶٢) 📌 المیزان فی تفسیر القرآن، ج٣ ص٢٢٣ الی ٢٢٨ 🗓 شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ 👈🏻 دسترسی‌ به‌ تمامی‌ جلسات + متن کامل ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۳۲۲ 🔸 بابٌ نَادِرٌ فِي حَالِ الْغَيْبَةِ - روایت اول 🔰 بحث حقیقت دوران غیبت - ٢ (متن کامل) 🗓 چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ 👈🏻 دسترسی به تمامی جلسات + متن کامل ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۳۲۳ 🔸 بابٌ نَادِرٌ فِي حَالِ الْغَيْبَةِ - روایت اول 🔰 بحث حقیقت دوران غیبت - ٣ (متن کامل) 🗓 شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ 👈🏻 دسترسی به تمامی جلسات + متن کامل ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
📢 🔸 درس هفتگی ◽️ با بیان ▫️ شرح "حدیث‌عنوان‌بصری" 🔸 چهارشنبه ۳آذرماه - ساعت ۱۸:۱۵ 📍 مدرسه علمیه ثامن‌الائمه‌ (ع) قم ⚠️ باتوجه به محدود بودن فضای مدرسه، در جلسه می باشد و بقیه عزیزان می توانند از طریق شرکت نمایند. 🌐 پخش زنده با ورود به 👇🏻 🔺 سامانه پخش آنلاین دروس @Abedini @AlSamen ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | جلسه سی ‌‌و یکم ◽️ با بیان 🗓 چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثامن‌الائمه‌(ع) قم ⚠️ جهت دسترسی به تمامی جلسات اخلاق کلیک‌کنید ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
💬 ⭕️ | شرح‌ حدیث "" 🔻 در جلسه سی‌ و یکم درس اخلاق هفتگی، در مدرسه علمیه ثامن الائمة (علیه السلام) قم: 💬 امام صادق(ع) در حدیث عنوان بصری سه دسته دستور عملی می فرمایند که در هر دسته سه دستور وجود دارد؛ 1️⃣ دسته اول در مورد کنترل شهوت انسان است. 2️⃣ دسته دوم در مورد کنترل قوه غضبیه انسان است؛ 3️⃣ در ادامه خواهیم رسید. ◽️ سلطه ، در وقتِ شدّتِ جریانِ خون است؛ مثل وقت و (چون یکی از خواسته های ابلیس هنگام طرد شدن از درگاه الهی این بود که مانند خون در بدن بنی آدم جاری باشد). ◽️ در مقابل، غضب از قوای وجودی انسان است که اگر سرکوب شود، انسان به سفاهت و جهل و سبک سری دچار می شود و در مقابلِ هیچ نیرویی که بر او وارد شود، حساسیت نخواهد داشت. ◽️ پس غضب یک قوه کمالی است به شرط آنکه تحت تصرف و باشد. هر چیزی که مخلوق و مجعول الهی است، خیر است مگر آنکه به افراط و تفریط کشیده شود. به همین خاطر ما به دنبال هستیم؛ نه سرکوب کردن آن. ◽️ بین ظاهر و باطن رابطه ای شدید وجود دارد؛ در نتیجه خود را به وادار کردن، حتی به صورت ظاهری، در نظام باطنی ما نیز تاثیر می‌گذارد و برعکس آن هم، اگر ملکه‌ی حِلم را به دست آوردیم، در نظام ظاهری ما تاثیر می‌گذارد. ◽️ آتش غضب را قبل از فوران، می شود کنترل کرد؛ اما در حالت غضب، کار زیادی نمی توان انجام داد و هر کس بخواهد کاری کند و آتش را خاموش کند، خودش جزو آتش می‌شود! 🔻 لذا عمده دستور العمل برای حلم این است که از کند. 🔖 سعی کنیم مان را همین قرار بدهیم و هر شب آن را محاسبه کنیم. 🗓 3 آذرماه ۱۴۰۰ 👈🏻 دریافت صوت و متن کامل جلسه: Tamhis.ir/?p=6456 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
🗒 | «حرکت مردمی پشتوانه حرکت عدالت طلبانه دولت اسلامی» 🔸 : بسم الله الرحمن الرحیم رب یسر و لا تعسر اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم «... قَائِمُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ يَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ...» ▫️ از علائم نزدیک شدن ، رشد مردم در فهم و ادراک است، بالخصوص در میزان ادراک و حساسیت یافتن به و . 🔺 هرچند شاید در برهه هایی از تاریخ، ظلم فراگیری در تمام عرصه‌های حیات انسانی اتفاق افتاده باشد، ولی آنچه که وضعیت قبل از ظهور را ممتاز می‌کند، ادراک و حساسیت مردم نسبت به ظلم و جور و قسط و است، که البته ارتباط مستقیمی هم با و دارد. ▫️ وضعیت امروز مردم در حساسیت داشتن ایشان بر تحقق عدالت، و اعتراضشان به ظلم، از برکات است که البته دشمنان هم به دنبال ایجاد انحراف و سوء استفاده از آن می‌باشند. این درحالیست که اتفاقاً از جمله موفقیت های در به صحنه آوردن مردم و توجه به حساسیت آنها می‌باشد. ▫️ خود این فعال‌تر شدن مردم نسبت به امور، نشان دهنده این است که در این دوره از ، به شنیده شدن حرفشان امیدوارتر شده اند، و نشان دهنده امید بالاترشان به است، چرا که در دوره دولت سابق به لحاظ عملکرد ضعیف و متکبرانه بعض مسئولین، موجب بی تفاوتی و نا امیدی مردم نسبت به عملکرد آنها شده بود. ▫️ این دغدغه مندی و حساسیت عالی مردمی اگر درست مورد توجه قرار بگیرد، از اسباب تثبیت و استقرار حاکمیت دینی می‌باشد، که از توان مغفول مانده مردمی در جهت اصلاح نقصها و رفع ظلمها و احقاق عدالت می‌توان بهره برد و این خود، قدمی هم در راستای نزدیک شدن ظهور خواهد بود. ▫️ استفاده از این توان عظیم مردمی در اصلاح ، هرچند ممکن است چالش‌هایی را هم در ابتدا ایجاد کند، ولی در صورت ، و اقدام به موقع در حد مقدور و برخورد ، فرهنگی الهی را محقق می‌کند که برکات آن بسیار عظیم خواهد بود. ▫️ در این ، مردم مَحرَم‌ترین و محکم‌ترین پشتوانه دولت اسلامی می‌شوند، که حتی اگر سختی‌هایی در انجام امور باشد، سختی‌ها برای مردم صبور ما تحمل‌پذیرتر شده، و بدانند که به دست خودشان برطرف می‌شود. ▫️ در هر صورت، مانند (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قدر این مردم نجیب و صبور را باید دانست، و الحمدلله محترم دولت اسلامی هم با عزم بر خدمت ، با و اقدام به میدان آمده اند، و ان‌شاء الله حرکت همگانی در راه خدا و خدمت به خلقش، همه ما را به تحقق فرج و ظهور حجّت الهی نزدیک بگرداند. ✍🏻 محمدرضا عابدینی. 🔻 جمعه 5 آذر ماه 1400 شمسی. قم. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
📢 🔸 درس هفتگی ◽️ با بیان ▫️ شرح "حدیث‌عنوان‌بصری" 🔸 چهارشنبه ۱۰آذرماه - ساعت ۱۸:۱۵ 📍 مدرسه علمیه ثامن‌الائمه‌ (ع) قم ⚠️ باتوجه به محدود بودن فضای مدرسه، در جلسه می باشد و بقیه عزیزان می توانند از طریق شرکت نمایند. 🌐 پخش زنده با ورود به 👇🏻 🔺 سامانه پخش آنلاین دروس 🔺پخش لایو اینستاگرام @Abedini @AlSamen ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | جلسه سی ‌‌و دوم ◽️ با بیان 🗓 چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثامن‌الائمه‌(ع) قم ⚠️ جهت دسترسی به تمامی جلسات اخلاق کلیک‌کنید ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۳۲۴ 🔸 بابٌ نَادِرٌ فِي حَالِ الْغَيْبَةِ 🔰 بحث حقیقت دوران غیبت - ۴ (دریافت متن کامل) 🗓 چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ 👈🏻 صوت و متن جلسات اصول کافی ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini